Кәсіпорында маркетингті ұйымдастыру
Қазақстан Республикасы Білім және Ғылым
Министірлігі .
К у р с т ы қ
Тақырыбы: Кәсіпорын қызметінде маркетингті
жетілдіру.
МАЗМҰНЫ:
КІРІСПЕ
1.МАРКЕТИНГ БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІКТІ ЖОҒАРЛАТУ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ
1.1.Маркетингтің әлеуметік – экономикалық мәні...........................................5
1.2.Өнімнің бәсекеге қабілетілігін бағалау........................................................8
1.3. Кәсіпорындағы маркетингтік зерттеулер...................................................12
2. МАРКЕТИНГТІ КӘСІПОРЫНҒА ЕНГІЗУ МӘСЕЛЕЛЕРІ
2.1. ”АБДИ Компани” А.Қ.-ның қызметі ………………………………….....17
2.2. ”АБДИ Компани” А.Қ. қаржылық – эканомикалық талдау…..…….......21
2.3. Фирмадағы маркетингтік жоспарлау.........................................................25
3. КӘСІПОРЫНДА МАРКЕТИНГТІ ЖЕТІЛДІРУ
3.1. Кәсіпорында маркетингті ұйымдастыру....................................................28
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.....................................................33
КІРІСПЕ
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының экономикасы түбегейлі жүйелік өзгерістер
Бүгінгі таңда қалыптасқан экономикалық жағдайларда кәсіпорындар алдында тұрған
Қазақстан Республикасында өндірілетін тауарлар мен қызметтердің көпшілігі бойынша
Бүгінгі күнгі маркетингтің әр сипаттағы барлық анықтамалары толықтай
Бұл тақырыптың өзектілігі нарықтық экономикада маркетингтің рөлі, яғни
Ал мақсаты Қазақстан Республикасында маркетинг қызметінің мәнін ашу,
1.МАРКЕТИНГ БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІКТІ ЖОҒАРЛАТУ ФАКТОРЫ РЕТІНДЕ
1.1.МАРКЕТИНГТІҢ ӘЛЕУМЕТТІК- ЭКАНОМИКАЛЫҚ МӘНІ.
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде маркетинг кәсіпорынның рыноктық және
Маркетингтің негізі болып табылатыны – бұл бірін –
Елімізде болып жатқан нарықтық қатынастардың ықпалымен үнемі қозғалыста
Маркетинг – бұл шын мәнінде, кәсіпорынның кез келген
Маркетинг – бұл нарықтыты талдау, кәсіпорындар қызметіның әр
Маркетингтің негізгі қызметі – сатып алу, сату процесінде
Маркетинг қызметінің жүйесінде, сол сияқты кәсіпорынның басқа
Рынок, тауарлар, тұтынушылар және бәсекелестер жөнінде сенімді, дер
Кәсіпорынның тауар өндірудегі мүмкіншілігі.
Тұтынушыларға ықпал ететін сұраныс, рынок, бәсекелестер.
Маркетингтің экономиколық мәні мына төмендегі нәтижелікті тұжырымдайды:
Тауардың бәсеке жарамдылығын жасау.
Тауарларды жылжытуды жеделдету.
Сатып алушылардың қажеттіліктерін қанағатандыру.
Өндірістің тиімділігі және тауарлар сату.
Маркетинг қызметі жағдайында рынок екі түрге ажыратылады:
Сатушы нарығы (рыногы)
Сатып алушы нарығы (рыногы)
Сатушы рыногы – бұл шын мәнінде, тапшылық рыногы,
Рынокты зерделеу екі жайғасымда жүзеге асырылады: оның ерекшелік
Ондай және басқадай жайғасымның артықшылығы өнімге бағдарланған маркетинг
Өнімге бағдарланған маркетинг, мынандай жағдайда қолданылады, егер де
Егер де кәсіпорынның қызметі тікелей рыноктың өзінен шығатын
Маркетингтің негізгі принциптері - жалпыға бірдей нысалығы, яғни
Маркетингтің принциптік әдіснамалына сәйкес кел келген процестерге тән
.
1-ші сурет. Маркетингтің негізгі бернелері
Түрлері
Талдамалық Маркетингтік ортаны талдау, тұтынушылар, тауар құрылымы, жабдықтау
Өндірістік Талдаманы ұйымдастыру және жаңа тауарлар өндіру, әлуеті
Өткізушілік Тауар қозғалысы жүйесін ұйымдастыру, өткізу арналарын таңдау,
Басқару және бақылау
Маркетинг жоспарын әзірлеу (бағдарламалар), оларды қаржыландыру, маркетингті ақпаратпен
1-ші суреттің жалғасы
Талдамалық арнаны екі қосалқы бернеге бөлуге болады: рынокты
Маркетингтің талдамалы берненің нәтижесі оның өндірістік бернеесін және
Шығарылған тауарлар, өндірілген өнімдер рынокқа келіп түседі. Мұндағы
Өткізім тұжырымының тәсімі және маркетинг мына төмендегі бейнемен
Өткізу тұжырымдамасы
Тауарлар
ынталандыру
пайда
Маркетинг тұжырымдамасы
Қажетсіну
маркетинг
нен алынған пайда
Маркетингтің негізгі принциптері мыналардан тұрады:
Тұтынушы мұқтажын, нарықтық жағдайда, кәсіпорынның нақты мүмкіндіктерін делме
Тұтынушы мұқтажын мейілінше толық қанағаттандыру, нақтылы проблемаларды шешу
Нақтылы бір рынок жоспарланған мөлшерде және белгілі мерзімде
Ғылыми – техникалық ойды және нарық жаңалықтарын пайдаланып,
Сұранысты қалыптастыру мен оған жағдай жасау бір мерзім
Маркетингтегі бастысы - мақсаты бағдарлану және кешенділік, яғни
Маркетингтің құрал - жабдықтарына:
1.Есептеу – мәлімет тіркеу жүйесі. Басқару процесін эффективті
2.Сұранысты жоспарлау – ғылыми жүргізу формасы, перспективті зерттеудегі
3.Нарық коньюктарасын анализдеу – белгілі бір кезеңде және
4.Жарнама – соңғы мақсатқа жетудегі бағыталған, яғни тауар
Мичиган университетінің професоры Е.Макарти «маркетинк-микс»дамыта отырып, 1960-шы жылы
1.2. ӨНІМНІҢ БӘСЕКЕ КАБІЛЕТТІЛІГІН БАҒАЛАУ.
Өнімнің бәкеге қабілетілігін бағалау.
Берілетін әдістемелік амалдарды жүзеге асырудың 3 кезеңі бар.
1-ші кезеңде өнімнің нарық сегментінің құрамын анықтау және
2-ші кезеңде максималды пайда әкелетін кәсіпорынның тауарын анықтау.
3-ші кезеңде өткізу қызметінің эффективтілігі анализделінеді және уақыт
Нарық жағдайының позициясын бағалау әдісі нарықты динамикада фирманың
Нарықта өнімді жылжыту.
Мақсатты тұтынушылары бар рыноктық нышаны анықтағаннан кейін, нарықта
А варианты. Егер де өнімнің мақсатты аудиториясы ретінде
Б варианты. Егер де әр түрлі белгілер бойынша
В варианты. Тұтынушыларды Б варианты бойынша сегменттегеннен кейін,
2-ші сурет. Нарықта өнім жылжыту әдісі:
А
Б
А-«Міндетті әдістемесі (соңғы тұтынушыға сұраныстың әсері)».
Б-«Итеруң әдістемесі (агрессивті түрде өнімді мәжбүрлеу) ».
«Міндетің әдістемесі кезінде нарықта жылжытатын тауарды сауда ұйымдарын
Кәсіпорынның іскерлік белсенділікті кеңейту бағыты аз мөлшерде болсада,
1-ші кесте .Мінез - құлықтың стратегиялық бағыты.
Өндіріс
Ескі Жаңа
Ескі Терең ену маркетингтік стратегия Позицияны кеңейту
Жаңа Өнім өңдеу маркетингтік стратегиясы
1-ші кестеде өндірістік нарықтың матрицасын талдау:
Терең ену маркетингтік стратегиясы (ескі өнім – ескі
Маркетинг жүйесі кәсіпорынның нарыққа бейімделу мен тұрақтадыруды жоғарлату
Кәсіпорынның шаруашылық қызметінің табысы келесі ережелер негізінде дұрыс
Кәсіпорынның экономикалық потенциалы таңдаған шаруашылық сферасында нақты мүмкіндіктермен
Әрбір кәсіпорынның мүмкіндігі өндірісте қолданылмаған ресурстар мен қорларға
Кәсіпорынның экономикалық потенциалы тек қана мүмкіндіктер мен ресурстар
Кәсіпорынның экономикалық потенциалын келесі түрде қарастыруға болады:
Кәсіпорынының
экономикалық =
потенциалы
Бұлардың қосындысы кәсіпорынның жалпы шаруашылық қызметтерді құрайды. Ол
Жалпы түрде шаруашылықтың маркетингтік стратегияның эффективтілігін келесі формула
Эфективтілік=Ресурс көлемі+өнім өндіру+ өнімді өткізу
1.3.КӘСІПОРЫНДАҒЫ МАРКЕТИНГТІК ЗЕРТТЕУЛЕР.
Маркетингтік зерттеулер – шаруашылық басқарудың элементі. Олар кәсіпорында
Рынокқа тауарды шығару алдында, кәсіпорын мыналарда сенімді болу
Ұсынылған өнім өз сатып алушыларын табады.
Сатушы ұсынған баға өнім өндіруге кеткен шығыннан аз
Өнімді дайындау үшін кәсіпорын нарықта материал, шикізат және
Кәсіпорын потенциалын бағалау.
Кәсіпорын күшті жақтарына потенциалды ресурстардың жеткілікті мөлшерде бар
Кәсіпорынның әлсіз жақтарына қызметтің стратегиялық бағыттың толық жетілдірмеуі,
Тиімді мүмкіндіктеріне кәсіпорынды алдын – алу және
Қауіп – қатер ықтималдықтың пайда болуына кәсіпорынның маркетингтік
Кәсіпорынның күшті және әлсіз жақтардың құрамы мен оның
Бөліктердің қиылысқан жерінде төрт бөлік: А
2-ші кесте.Кәсіпорынның күшті және әлсіз жақтарын ескере отырып
Кәсіпорын жағдайының ерекшеліктері.
Мүмкіндіктері Қауіп-қатер
1. 2. 3. … 1.
Күшті жақтары
1
2
3
…
А
С
Әлсіз жақтары
1
2
3
…
В
Д
Анализдің қорытындысы бойынша А бөлігінде кәсіпорынынң күшті жақтарын
Стратегияны жасау барысында мүмкіндіктер мен қауып – қатерлер
Кәсіпорынның (фирманың) маркетингі.
Қазіргі кәсіпорынның маркетингі көп мақсатты мінез – құлқтан
Мақсаттардың белгілері бойынша жіктелуі.
Маркетингтік мақсаттардың жіктелуі мақсаттарды жобалуды нақтылау және сәйкесінше
3-ші сурет. Кәсіпорынның маркетингтік мақсаттрадың жүйесі.
ациялық
Маркетингті қайта құру.
Маркетингті қайта құру біріншіден, ескі маркетингтік тәсілдерден жаңа
Фирмаға жаңа маркетингтік және ұйымдастырушылық әдістерді
Қайта құрудың әдесі мақсатталған бағдарламаның жасалуы.
Осы бағдарламаны басқару үшін құрылымды құру.
Қайта құруды түзету үшін басқарудың әдістерін мен формаларын
Жаңалықты енгізудегі кәсіпорынның қаржылық, материалдық және еңбектік
Ұйымдастырушылық жоспарда мынандай кедергілер болуы мүмкін:
Бөлемшелер арасында кофликт.
Бөлемшелер арасында коммуникацияның жақсы дамымағандығы.
Ұйымдастырушылық жұмыстарға жаңа талаптар мен қалыптасқан ынталандыру жүйесі
Не болсада қалыптасқан қарым – қатынасты сақтап қалу.
Барлық барьерлардің ішінен мамандар жоғарығы басқарушылық кәсіпорындардағы маркетингтің
Нарық сегментін таңдау.
Маркетинг тұрғысынан қарағанда рыноктар бір – біріне ұқсамайтын
Сонымен рынокты сегменттеу дегеніміз – рыноқтағы тұтынушыларды әртүрлі
Тұтынушылардың әртүрлі тауарға деген қажеттілігін қанағатандыру деңгейі максималды
Фирманың тауарды өңдеуге, өндіруге, өткізуге кеткен шығындарды ұтымды
Әлуетті тұтынушылардың іс - әрекетін айқындап, талдау негізінде
Тауардың, фирманың бәсеке қабілетін жоғарлатуды қамтамасыз етеді.
Бұрын басқа фирмалар ескермеген жаңа рынок сегментіне шығу
Нарық нышанын анықтау.
Кәсіпорының коммерциялық табысы өзінің нарығын табуымен ғана
EP = Х * П * У ,
Мұнда:
ЕР – і-ші тұтынушылық сегменттің нарық сиымдылығы j-ші
Х - і-ші тұтынушылық сегментте мүмкін болатын тұтынушылардың
П - і-ші тұтынушылық сегментке орташа сатып алушылық
У - j-ші тауарлық сектордың өнімін сатып алуға
Н - j-ші тауарлық сектор бойынша і-ші
Егер j-ші тауарлық сектор бойынша барлық тұтынушылық сегменттердің
ЕР = ∑ Х * П * У
Барлық тауарлы сектор брйынша нарықтық сиымдылықтарын қоссақ, онда
ЕР= ∑ ЕР.
Жалпы нарық сиымдылықта (dn ) әрбір нишаның
Dn = ЕР / ЕР.
Нышаны вертикалды және горизонтальды болуы мүмкін (немесе олардың
2.МАРКЕТИНГТІ КӘСІПОРЫНҒА ЕНГІЗУДІҢ МӘСЕЛЕЛЕРІ
2.1. ”АБДИ КОМПАНИ” А.Қ.-НЫҢ ҚЫЗМЕТІ.
Компанияның құру тарихы.
Қазақстан Республикасында канцелярлық нарығында белгілі өндірушілер болмағанда, біраз
келгенде және Қазақстан барлық жабдықтаушылармен байланыс жоғалтқан кезде,
«АБДИ Компаниң А.Қ. – ның стратегиялық бизнесі».
Өзіне қатысты қызметтің максималды түрде дамуы Компанияның сапалы
Сауда жүйесі, филиалдар.
Қазақстанның үлкен қалаларында кең сервистік жүйелері бар: Алматы,
Қызметтер.
АБДИ Компани өзінің тұтынушылары үшін әртүрлі қызметтерді ұсынады:
Компанияның сайтында интернет – дүкен. Оның саитын мына
Жеңілдіктер мен әртүрлі төлеу формалары.Мысалға:көп тауар алғаны үшін
Тауарды мемлекеттің әрбір аймақтық өкілдігіне жеткізу: алыс және
14 қала бойынша тауарды офиске дейін жеткізу.
АБДИ дүкенінде сатып алынған әрбір тауарына кепілдік.
Логоны тауарға енгізу;
Катриджті толықтыру;
Оперативті полигафия және т.б.
Компания тұтынушыға өз уақытында жоғары сапалы тауарды жеткізуге,
Серіктестіктер қатары:
Әлемнің 35 елінде 180 өндіріс – фабрикалармен қарым
Компанияның тұтынушылары.
АБДИ Компаниясының ең үлкен жетістігі болып тұтынушылардың
Компанияның корпаративті тұтынушылары:
Мемлекеттік комитеттер мен органдар – Қаржы, Қорғаныс, Әділеттік,
Банктер – Қ.Р. Ұлтық банкі; Қазақстан Халық Банкі;
Транспорттар – “Қазақстан Темір Жолы”; Эйр Астана; Алматы
Байланыс, телерадиолық және телекоммуникациялық – “Қазпочта” ААҚ; “Қазақтелеком”
Зейнетақы фонды – Қазақстан Ұлтық Банктің ЗЖҚ; ҰларҮміт;
Мұнай газ компаниялары мен кәсіпорындары – ҚазМұнайГаз; ҚазТрансОйл;
Энергетикалық компаниялар – Алматы Пауер Консолидейтед; “KEGOC” ААҚ;
Аудиторлық компаниялар – «Қазақстанаудитң; Қ.Р. Аудиторлық Палатасы және
Өндірістер – Қазақстан Аллюминий; Қазцинк; Теміртау Меттал Стил;
Оқу орындары - Әл-Фараби атындағы ҚазҰУ; ҚазМӘУ; Рысқұлов
Корпаративтік тұтынушылардың саны – 15000 және жылдан жылға
Тауарлар.
Канцелярлық тауарлар адаммен бірге жыл бойы қосақталып жүреді.
Тауар ассортименті 15000-нан астам құрайды:
Ақ қағазды өнім;
Офиске арналған канцелярлық тауар;
Мектеп ассортименті;
Профиссианалды суретшілерге арналған көркем материалдар;
Компьютерлік аксессуарлар мен шығындар материалдары;
Имидж сувенерлік өнім; тастан, қымбат бағалы металдан және
Қосалқы тауарлар;
Мектепке арналған оқулықтар, қазақ тіліндегі әдістемелік оқулықтар;
2.2. АБДИ.АҚ. ҚАРЖЫЛЫҚ-ЭКАНОМИКАЛЫҚ ТАЛДАУ.
3-ші кесте. АБДИ.А.Қ.-ның техникалық-эканомикалық көрсеткіштері.
№ Көрсеткіштер Өлшем 2005 2006 Ауытқу
бірлігі
(+:-) %
1 Өнімді өткізуден түскен табыс мың.тг 802456789 750123654
2 Өткізілген өнімнің өзіндік құны мың.тг 467217646,5 558816893
3 Жалпы табыс мың.тг 335239142,5 191306761 -143932381,5 57,1
4 Кезең шығындары мың.тг 126600974,9 86291669,28 -40309305,63 68,2
5 Негізгі қызметтен түскен табыс мың.тг 208638167,6 105015091,7
6 Негізгі емес қызметтен түскен табыс мың.тг -27007145,75
7 Салық салынғанға дейінгі жиынтық табыс мың.тг 181631021,9
8 Таза табыс мың.тг 127143707 176681488,5 49537781,48 139,0
9 Өткізілген өнімнің 1 теңгесіне кеткен шығындар тг
10 Өнім рентабелділігі % 44,65545538 18,79239748 -25,8630579
11 Сату рентабелділігі % 15,84430573 23,55364846 7,70934273
12 Өндіріс рентабелділігі % 1,242283606 0,708918568 -0,533365038
13 Жұмыскерлер саны адам 630 560 -70 88,9
14 Соның ішінде жұмысшылар адам 504 440 -64
15 Бір жұмыскердің еңбек өнімділігі адам 1273740,935 1339506,525
16 Бір жұмысшының еңбек өнімділігі мың.тг 1592176,169 1704826,486
17 Жұмыскерлердің жылдық еңбек ақы қоры мың.тг 148942,5
18 Соның ішінде жұмысшылардың жылдық еңбек ақы қоры
19 Бір жұмыскердің орташа айлық еңбек ақысы тг
20 Бір жұмыскердің орташа еңбек ақысы тг 132681347,4
21 Негізгі құралдардың орташа жылдық құны мың.тг 166713527
22 Амортизация мөлшері % 18,1 17,9 -0,2
23 Айналым құралдарының орташа жылдық құны мың.тг 103143647
24 Бір айналым ұзақтығы күн 46,91521297 50,17996744 3,264754465
25 Айналым коэффиценті 7,779992393 7,273818989 -0,506173403
26 Қор қайтарымдылығы тг 2,802517917 3,351958914 0,549440997 119,6
27 Қор сиымдылығы тг 0,356821983 0,298333012 -0,05848897 83,6
28 Қормен қарулану мың.тг 264624,646 294668,6089 30043,9629 111,4
29 Амортизация сомасы мың.тг 30175,053 29537,506 -637,547 97,9
3-інші кестенің жалғасы.
Бұлкестеде көріп отырғанымыз АБДИ Акционерлік Қоғамына қаржылық –эканомикалық
Кестенің негізгі элементтеріне 1-ші номер берілген. Бұл номерлар
Бұл кестеде 1-ші тұрған көрсеткіш өнімді өткізуден түскен
2-ші тұрған көрсеткіш өткізілген өнімнің өзіндік құны. Бұл
3-ші көрсеткіш жалпы табыс. Бұл әлі бөлінбеген, міндетті
4-ші көрсеткіштің, яғни кезең шығындары осы кездегі шығындарының
Негізгі қызметтен түскен табысты анықтау үшін , жалпы
6-шы көрсеткіш негізгі емес қызметтен түскен табыс.Бұл,АБДИ компаниясының
1)Көмекші, қосалқы, өндірістерінің өнімін, қызметін өткізуден түскен табыс,
2)Негізгі құралдарды, материялдық емес активтерді сатудан түскен табыс.
3)Бірлескен кәсіпорынға қатысу, , құнды қағаздарды сатып-алу, олардан
4)Ұзақ мерзімді және қысқа мерзімді қаржы салымдарынан түскен
5)Мүлікті жалға беруден, сауда нүктелерін ашудан түскен табыстарданқұралады.
2005- ші жылы -27007145,75теңге, 2006-шы жылы 147388254,4
8-інші көрсеткіш таза табыс. Өнімді өткізуден түскен табыстытан
9-ыншы көрсеткіш өткізілген өнімнің бір теңгесіне кеткен шығындар.
Кәсіпорынның қызыметінің тиімділігі мен қаржы нәтежиелерінің салыстырмалы сипаттамасын
10-ыншы көрсеткіш өнім рентабелдігі. Рентабелділік 2005-ші жылы 44,65545538
11-інші көрсеткіш сату рентабеділігі. Бұл көрсеткіш жалпы табыстың
Өндіріс рентабелділігі таза табысты бөлеміз негізгі өндіріс қорларына
АБДИ компаниясынң 2005-ші және 2006-шы жылы персоналдар саны
Келесі көрсеткіш орташа жылдық құны .Негізгі құралдардың орташа
2.3. ФИРМАДАҒЫ МАРКЕТИНГТІК ЖОСПАРЛАУ.
Көптеген фирмалар көп жылдарға арналған жоспарсыз жұмыс істейді.
1) Келешекке арналған жоспарлау фирма басшыларын іс келешегін
2) Алдағы бақылауға алынған іс-әрекет көрсеткіштерін анықтауға мүмкіндік
3) Фирма әрекеттерін ұтымды үйлестіруге
4) Фирма өзінің міндетін және саяси
5) Фирманың күтпеген кездейсоқ өзгерістерге күні бұрын дайын
6) Фирманың барлық бөлімшелерінің өзара дұрыс
Маркетингтік қызметтердің ең маңыздылары болып нарықты зерттеу және
Ұзақ мерзімді жоспарлау жүйесінде кәсіпорынның болашақ жағдайын анықтауда
Маркетинг жоспарларын құру әдістеріне қарай келесі түрлері бар:
1.Ситуациялық талдау (SWOT – талдау, strengths –
2. Маркетинг мақсатарын белгілеу;
3. Маркетинг стратегияларын анықтау;
4. Бағдарламаның тәжірбиелік жүзеге асуын жетілдіру;
5. Маркетинг бюджетін құру;
6. Бақылау.
Маркетинг жоспарлаудағы қазіргі кең тараған ұғымы инвестициялық жоба
Әлемдік тәдірбие көрсеткендей, бизнеске алғашқы қадам – бұл
Бизнес – жоспар өз ісінің болашақ дамуын анықтауда
Бизнес – жоспар келесі мәселелерді шешу үшін қажет:
- Кәсіпорының мақсатарын қалыптастыру, нақты сандық көрсеткіштерді жүзеге
- Қойылған мақсаттарға жетуді қамтамасыз ететін өзара байланысқан
- Қаржыландырудың қажетті көлемін анықтау және оның көздерін
- Жобаны жүзеге асыру кезінде кездесетін қиыншылықтар мен
-Жобаны жүзеге асыру үрдісін бақылау жүйесін ұйымдастыру;
-Инвесторларды жобаны қаржыландыруға тартатын түбегейлі негіздеуді дайындау.
Маркетинтік жоспарлау үрдісі келесі қалыптасқан әдістемемен кәсіпорындағы стратегиялық
3.КӘСІПОРЫНДА МАРКЕТИНГТІ ЖЕТІЛДІРУ
3.1. КӘСІПОРЫНДАҒЫ МАРКЕТИНГТІ ҰЙЫМДАСТЫРУ.
Маркетингті басқару бұл табыс табу, күтпеген
Маркетингті басқару жүйесінің құрылымы функционалдық немесе жағрапиялық принципке,
Фирманың өзі микроорта күштерінің бірі болып есептеленеді. Фирманың
АБДИ А.Қ. алдына болашақта жұмыс барысы дамыту үшін
Бірінші стратегия ,белсенді маркетинг стратегиясы – баға жоғары
Екінші стратегиялық бағыт , таңдап ену стратегиясы –
Үшінші стратегиялық бағыт , кең көлемді ену стратегиясы
Төртінші - бәсекелестерін ығыстыру болып табылады. Бұл бәсекелестерін
АБДИ фирманың мақсатына жетуі көбіне 3 факторға
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін құру үшін өндіріс пен басқаруды
Бірінші кәсіпорынның әрекет ететін немесе жұмыс жасайтын саланыың
Бірінші , жаңа бәсекелестердің пайда болу қауіпі.Яғни,жаңадан пайда
Екінші өнімдерді алмастыратын дасқа өнімдердің пайда болуы. Бұл
Үшінші жеткізушілердің немесе жабдықтаушылардың қабілеттілігі немесе ұстанымдары. Менің
Төртінші көрсеткіш Тұтынушылардың және кәсіпорынның өнімдерді және шикізаттарды
Бесіншісі , ол саланың өзіндегі бәсеке қабілеттілікті арттыру.
АБДИ компаниясы бәсеке қабілеттлік стратегиясын әзірлеуде мынандай негізгі
Бірінші, ресурсты тиімді пайдалану және бөлу. Мұнда шектеулі
Екінші cыртқы орта әсеріне бейімделу, мұндағы факторлардың өзгерісіне
Нарыққа ену стратегиясы қазіргі кездегі өндірілген өнімді және
АБДИ фирмасы үшін нарықтық даму стратегиясы келесі жағдайларда
1 АБДИ компаниясы жаңа географиялық нарыққа ену есебінен,
2 Демографиялық фактор мен өмір стилдерінің нәтежиесінде нарықта
3 Жоғары сапалы және жақсы танымал өнімдер үшін
Тауарлар әзірлеу стратегиясында АБДИ фирмасының бір қатар танымал
Диверсификация стратегиясында АБДИ фирмасы бір ғана асортименттік топтарға
Маркетинг басқаруды функционалды ұйымдастырудың мағынасы мынадай: маркетингтің жеке
4-ші сурет. Маркетингті басқарудың функционалды түрі.
Басқарудың осылай ұйымдастырудың артықшылығы кұрлымның оңайлығында және әрбір
Егер АБДИ - тауар өндіруші өте аумақты жерге
Фирма өзінің маркетинг қызметінің құрамын барлық маркетингілік жұмыстарды
Функцианалды ұйымдастыру.Маркетингілік қызметті функцианалды ұйымдастыру ең көп тараған
Функцианалды ұйымдастырудың артықшылығы оның қарапайымдылығында. Екінші жағынан, тауар
Географиялық ұстаным бойынша ұйымдастыру. Елдің барлық территорияларында сауда
Тауар өндірсі бойынша ұйымдастыру. Тауар номенклатурасы кең
Өндіріс бойынша ұйымдастыру фирманың шығаратын бұйымдары бір –
Тауар өндірісі бойынша ұйымдастырудың бір қатар артықшылықтары бар.
Нарық бойынша ұйымдастыру. Көптеген фирмалар өз тауар ассортименттерін
Нарық бойынша ұйымдастыру тауар өндірісі бойынша ұйымдастырумен ұқсас.
Егерде АБДИ компаниясының қаржылық жағдайы нашарлаған кезде персоналдар
ҚОРЫТЫНДЫ
Кәсіпорында маркетингтік қызметінің дамымағандығы осы қызметтердің жарым –
Сыртқы маркетингтік ақпараттан басқа, кәсіпорынның жағдайы туралы мәлімет
Шын мәнінде, шаруашылық практикада кәсіпорын нарықта позицияны перспективтілігін
Маркетингтің негізі болып табылатынны – бұл бірін –
Маркетинг – бұл шын мәнінде, кәсіпорынның кез келген
Маркетинг – бұл рынокты талдау, кәсіпорындар қызметіның әр
Курстық жұмыстың барысында «АБДИ Компаниң А.Қ-ның сауда жүйесін,
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
А.К. Мейірбеков, К.Ә.Әлімбетов. «Кәсіпорынның экономикасы».Оқу құралы – Алматы:
2. С.Н. Нысанбаев, Г.А.
3. Д.Қ. Ілиясов. «Маркетинг: теориясы мен практикасы». —
Алматы. Қазақ Университеті, 2002.
4. Филип Котлер. «Маркетинг негіздері». —
5. w.w.w. АБДИ Компани.kz
6. К.Б. Бердалиев. «Қазақстан эканомикасын басқару негіздері».
7. Елшібаев. Р. Лекциялар жинағы .
8. Есімжанова.С.Р. «Маркетинг». Оқу құралы. Алматы
9. Әмірбекұлы. Е. Лексиялар жинағы.
10. Дүйсенбаев.К.Ш. Төлегенов.Э.Т. Жұмағалиева.Ж.Т. «Кәсіпорынның қаржылық жағдайын талдау».
1
34
Соңғы тұтынушы
Бөлшек сауда
Өндіруші
Көтерме сауда
Соңғы тұтынушы
Бөлшек сауда
Көтерме сауда
Өндіруші
Құрамы
экономикалық
техникалық
әлеуметтік
ғылыми
ұйымдастырушылық
Сыртқы
Ішкі
Орта
Оперативті
Тактиклық
Стратегиялық
Орнату мерзімі
Тағы басқалар
Приоритеттері
Ерекше приоритетті
Приоритеттік
Бөлемшелер
Барлық ұйым
Иерархия
Бір жолғы
Қайталана беретін
Тұрақты
Қайталана берушілік
Өмірлік циклінің аяқталуы
Кемелдену кезеңі
Өсу кезеңі
Жобалу, құру, енгізу
Шаруашылық-өндірістік циклінің кезеңі
Административті
Қаржылық
Инновациялық
Өндірістік
Маркетингілік
Қызмет түрі
Маркетинг басшысы
Сервис қызметін көрсету
Жарнама және тауар өнімін ынталандыру
Өткізу
Өнім ассортиментін жоспарлау
Рыртнокты зерттеу
Кәсіпорында маркетингті ұйымдастыру
Кәсіпорындағы маркетингті басқарудың теориялық аспектілері
Баспа өнімдері саласындағы кәсіпорындағы маркетингтік қызметті ұйымдастырудың теориялық негіздері
Компанияларда маркетингтік жоспарлау, ұйымдастыру және бақылау жүйесін ұйымдастыру
Кәсіпорында маркетингтік қызметті ұйымдастыру
Кәсіпорындағы маркетингтің рөлі
Кәсіпорында маркетингті жоспарлау
Кәсіпорынның тауар өндірудегі мүмкіншілігі
Кәсіпорындағы маркетингтік қызмет
Кәсіпорындағы маркетингті басқару