АҚПАРАТТЫҚ ҚОҒАМ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ОҚЫТУ



КІРІСПЕ …………………………....………………………………….....3
І АҚПАРАТТЫҚ ҚОҒАМ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ОҚЫТУ ....................5
1.1 Ақпараттық қоғам жағдайындағы оқыту парадигмасының өзгеру факторлары
1.2 Информатика пәнін оқытудың шетелдік тәжірибесі……………......
1.3 Қазақстандағы жалпы орта білім беруді ақпараттандыру …...........
1.4 ҚР-ндағы Білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасының басым
ҚОРЫТЫНДЫ.............................................................................................35
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР…………………………….....…...36
КІРІСПЕ
Әлемдік қоғам өзінің эволюциялық дамуының жаңа фазасына –
Әлемдік қоғамдастыққа және сәйкес түрде ғаламдық ашық ақпарқатынастық
Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә. Назарбаевтің Жарлығымен 2010 ж.
ЮНЕСКО ұлттық жүйелерді жаңарту мен дамытуда незізгі рөлді
Сонымен бірге, жалпы білімдік мектептегі электрондық оқытудың теориясы
Электрондық оқытудың педагогикалық әдіснамасын дайындау мәселесі ашық қалып
ХХІ ғасырда білім беруді дамытудың стратегиясы, ашық ақпараттық
Электрондық оқытудың арқасында, бірінші кезекте, әрине, оқып үйренетін
АҚПАРАТТЫҚ ҚОҒАМ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ОҚЫТУ
Ақпараттық қоғам жағдайындағы оқыту
парадигмасының өзгеру факторлары
Информатика оқу пәні ретінде барлық типтегі мектептерге 1985
Жалпы білім беретін мектептің оқу жоспарына біртіндеп енгізілген,
Орта мектептiң оқушыларына арналған бірінші ресми бағдарламалау курсы
1960-61 оқу жылында бағдарламалаушыларды дайындайтын мектептердің саны өсе
Математикаға мамандандыратын алғашқы мектептердің қалыптасуы болашақта маңызды алдыңғы
1976-1984 жылдары Қазақстан Республикасы Ұлттық Ғылым Академиясының академигі
Бағдарламалау саласындағы мамандықтары бар мектептердің дамуы: оқушыларға бағдарламалауды
Осы жылдары математикаға мамандандыратын мектептер үшін дайындаған А.Л.Брудноның
1980 жылдардың басында Қазақстан мектептерінде, Алматы қаласындағы Республикалық
Ғылымда тұжырымдама деп «қандайда бір құбылыстарды түсінудің, түсіндірудің
Бұл ұғымды біз зерттелетін процестер мен құбылыстарға белгілі
Парадигма — бұл ғылыми міндеттерді шешу үлгісі ретінде
Философиялық әдебиетте парадигма «...ғылыми қоғамдастыққа белгілі бір уақыт
Ғылымда парадигма тұжырымдамалық (құндылық бағдарланған), теориялық-әліснамалық және технологиялық
Ал білімдік парадигма – бұл мектептегі жай ғана
Білім берудің парадигмасын іздестіру қоғамның өз дамуының жоғарырақ
Қазіргі заманғы ғалымдар да білім берудің жаңа парадигмасын
Парадигманың тұжырымдық, құндылық-бағдарлық міндетінің көзқарасы тұрғысынан ғылымда тұтастай
Қазіргі заманның мұқтаждығына жауап беретін білім берудің мақсаттары
Білім беру парадигмасының технологиялық міндеті «оқыту парадигмасы» сияқты
Ғылым мен мектептік білім берудің дамуының көптеген ғасыры
Бұл парадигма білімнің құндылығына бағдарланған. Оның әдіснамасы өзара
В. Д. Шадриков атап өткендей, мұндай көзқараста мектеп
2003 жылы Әлемдік банк сарапшыларының Еуропада және Орталық
Ал біздің мектеп оқушыларымен және студенттерімен жұмыс істеудің
Жаңа парадигманың қажеттілігіне байланысты факторлар қоғамның жаңа өркениетті
Ақпарат пен қатынасты ұсынудың цифрлық технологиясы әрбір адамның
Ғалымдар қазіргі қоғамды сондай-ақ білімге негізделген қоғам («knowledgebased
Білім алатын қоғамда құндылық білімдерді игеру процесінің өзі
Ақпараттық қоғамның маңызды сипаттамаларының бірі сондай-ақ жалтақтамастан ғылыми-техникалық
Бүгінгі таңда мектеп қабырғасынан шығатын қазіргі заманғы буын
Кез келген еңбек іс-әрекеті түрінің сипаты мен мазмұнынындағы
Ю. Н. Афанасьев, білім беру, ең алдымен, нақтының
Интернеттің дамуының арқасында, қазіргі қоғам «қатынастардың саны мен
АҚТ-дың негізінде оқытуды технологияландыру мәселелеріне арналған оқытудың жаңа
«Сегіздер тобы», Бразилия, Үндістан, Қытай, Мексика, Оңтүстік Африка
Сөз барған сайын жиірек АҚТ-ға негізделген жаңа білімдік
Біз ақпараттық қатынастық технологиялар негізінде ара қашықтықтан өзараәрекеттестікке
АҚТ-дың қабілеттілігі оқу процесінің ақпараттық кеңістігін елеулі кеңітеді
Ақпараттық-қатынастық технологиялар деп ақпаратты пайдаланушылардың мүдделері үшін оны
Оқытудың ақпарқатынастық парадигмасы, шүбәсіз, білім беру мазмұны үшін
Білім беру мазмұнын (ұсыну формаларын) тасымалдаушылар болып оқу
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында білім беру көздері, АҚТ-ды
Мазмұнды іске асыруда іс-әрекеттілік жай-жапсардың маңыздылығы артады, біліктіліктерді
Оқытудың ақпарқатынастық парадимасында басымдылық оқытудың интерактивтік әдістеріне, оқушылардың
Ақпарқатынастық парадигма оқушының тұлғалығын және оның дамуын негізге
Сонымен, жалпы білімдік мектептегі барлық оқу процесі –
өмір сүру мен іс-әрекеттің барлық саласына ақпараттық қатынастық
ақпараттық ағындардың артуы, білімдердің пәлен көлемін еске сақтамау
қатынастық құралдар мен тәсілдердің қарқынды дамуы, Интернеттің ауқымды
болып саналады.
Сонымен оқытудың жаңа парадигмасына өту тетігі электрондық оқыту
Информатика пәнін оқытудың шетелдік тәжірибесі
ЮНЕСКОНЫҢ «Қоғамдық білімге» деген баяндамасында ұлттық білімдік жүйелерді
Электрондық оқыту динамикалық бәсекеге қабілетті білімге негізделген экономиканы
Бүгінгі таңда электрондық оқытуға барлық әлемнің педагогикалық жұршылығының
Бірқатар елдерде ақпараттық технологиялар пәндерін оқыту бойынша арнайы
Осы процесте топ жарған Сингапурда өмір сүрудің барлық
30 жыл бұрын Сингапурдың білім беру саласында ақпараттандырудың
1997 жылы оқытудың құралдары ретінде компьютерлерді пайдалануды қарастыратын
Казір сингапурліктердің өсіп келе жатқан буындарын тәрбиелеу мен
Қазіргі уақытта Сингапурде мектептердің қазіргі заманғы компьютерлік техникамен
Сингапурдың мектептерді компьютерлендіру дәрежесі оқу процесін АҚТ негізінде
Сингапурдың Ұлттық білім беру институтының «Болашақтың мектебі» жобасы
Сонымен, Сингапурдегі электрондық оқыту ақпараттық қатынастық пен педагогикалық
Оңтүстік Кореяда басым түрде, атап айтқанда, мектептік білім
Кореяда оқу процесіне АҚТ енгізуге ерекше назар аударады.
2011 жылы Оңтүстік Кореяда электрондық оқулықтарға «digital textbooks»
Малайзияда 1997 жылы Multimedia Super Corridor компаниясының
1 кезең – 1999-2005 жж. – АҚТ-ды
2 кезең – 2002-2005 жж. – смарт-мектептер
3 кезең – 2005-2010 жж. – елдің барлық
4 кезең – 2010-2020 жж. – смарт-мектептердің
АҚТ-ды енгізудің техникалық қолдауын CCS (Content Creating System),
Жобаны іске асыру мен енгізу бойынша білім беру
Егерде 2007 жылы пилоттық жобаның 88 мектебінен 25
Сонымен, әрбір мектеп озат смарт-мектебіне арналған 5 жұлдызды
Австралияда әлдеқашан 20 жыл бұрын, 1990 жылы мектептің
Одан басқа, жоғары саяси деңгейде құжаттар қабылданған болатын:
АҚШ-та ғасырдың басында білім берудің базалық мақсаты ақпараттық
АҚШ-тың Бас жоспарында АҚТ-ды енгізудің 5 мемлекеттік мақсаты
Барлық оқушылар мен оқытушылардың сыныпта, мектепте, шағын ауданда
Оқушылардың білімдік стандарттарға сәйкес білім алуы үшін барлық
Барлық оқушылар жаңа технологиялармен жұмыс істеу машықтарын игеруі
Зерттеу жүргізу оқу процесіндегі технологиялардың келесі буынын қолдануды
Цифрлық мазмұн мен желілік қосымша бағдарламалар оқу процесін
Сол уақытта АҚШ-тың мектептік білім беруіндегі электрондық оқыту
Сондай-ақ ТМД елдерінде де жалпы орта білім беру
Ресейде мектептер үшін, ауқымында одақтық порталдар жүйесіне орналастырылған,
Белоруссияда 1998–2006 жылдары «Білім беру жүйесін ақпараттандыру» Республикалық
Осы бағдарламаны Белоруссияның БМ үйлестіреді, ал Бағдарламаның жалпы
Украинада білімдік салаға АҚТ-ды енгізуде «Ақпараттандырудың Ұлттық бағдарламасы
Әзірбайжанда соңғы жылдары «Әзірбайжан Республикасын дамыту атынан
Өзбекстанда ақпараттық қоғамға бағдарланған әлеуметтік және экономикалық дамудың
Сондай-ақ ТМД-ның басқа елдерінде де жалпы білімдік мектептердің
Сонымен, ақпараттандыру тұтастай және электрондық оқыту ішінара дамыған
2010 жылдың басында 39 елдің 70 өкілі дайындаған
Мектепте пайдаланылуға тиіс болатын электрондық оқытудың артықшылығына, У.
Қазіргі заманғы ғылыми жарияланымдарда бұл термин жиі кездеседі,
қосымша оқытуды қамтамасыз ету немесе оқытудың дәстүрлі әдістерін
білімдік процесс субъектілері (білім беруші/білім алушы) мен ақпараттық
АҚТ (CD-ROM, DVD және Интернет) арқылы жүзеге асырылатын
Оқытудың бағдарламалық құралдарымен, компьютерлермен, жергілікті және/немесе ауқымды желілермен
түсініледі.
Кейбір зерттеушілер e-learning (электрондық оқыту) ұғымы кез келген
Сонымен, елдердің көпшілігінде ақпараттық қоғамның сұранысына жауабы, білім
А. В. Уваровтың, мектептерді компьютерлендіруге бағытталған кеңауқымды қадам
Сонымен, электрондық оқытудан ақталуды күту үшін оның дамуының
Өкінішке қарай, көптеген мемлекеттер үшін ортақ мәселе сол,
Бірақ электрондық оқыту педагогикалық теориясыз іске асырылатын бола
Қазақстандағы жалпы орта білім беруді ақпараттандыру
Білім беру «Қазақстан – 2030» ұзақ мерзімді стратегиясының
Ұлттық білім беру жүйесін дамыту туралы Мемлекет басшысының
Қазақстандық білім берудің стратегиялық міндеті әлемдік білімдік кеңістікке
Біздің республика үшін мектептік білім беруде электрондық оқытудың
Аумағы үлкен және халықтың тығыздығы аз Қазақстанда елдің
Үздіксіз білім алу тұжырымдамасын дамыту, оны практикада жүзеге
Жалпы орта білім берудің қазақстандық жүйесінің айтарлықтай ерекшеліктерінің
2009-2010 оқу жылында Қазақстан Республикасында 2 499 265
Қазақстандық жалпы орта білім берудің елеулі ерекшеліктерінің бірі
Бүгінгі таңда шағынжинақы мектептерден толығымен бас тарту мүмкін
Осы бағыттағы істің жай-күйін өзгерту АҚТ-дың көмегі кезінде
Ақпараттандыру жалпы білімдік мектептің жоғарғы сыныптарында бейіндік оқытуды
Келесі мәселе. Елде 400 мыңға жуық мүгедектер өміп
Соңғы уақытта Қазақстан Республикасында инклюзивтік білім беру қағидасын
Елде жиынтығы 24 000 жуық балалар оқитын жалпы
Мүмкіндігіктері шектеулі миллиондаған адамдарды оқыту үшін АҚТ-дың мүмкіндіктерін
Біз білім беруді ақпараттандыруды, мәні – ақпараттандыру педагогикалық
Ақпараттандыру педагогикалық жүйе ретінде өзара байланысты және өзара
Жалпы орта білім беру мен қоғамды ақпараттандырудың нормативтік
2007 жылы ақпараттандырудың құқықтық негіздерін тағайындайтын, электрондық ақпараттық
Ақпараттандыру саласындағы мемлекеттік реттеудің мақсаттары Қазақстан Республикасының ақпараттық
Осы Заңға сәйкес электрондық ақпараттық ресурстар мемлекеттік және
Сонымен бірге, осы заң ҚР-ның авторлық құқық туралы
Білім беруді ақпараттандыру ҚР-ның «Білім туралы» (2007 ж.)
Білім алушылар білім беру ұйымдарындағы кітапханалар мен ақпараттық
2005-2010 жылдарға Білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасы біртұтас
Стратегиялық маңызды құжат 2006 жылы 13 қазанда ҚР
Біз осы Бағдарламаны қабылдау қоғамды және білім беруді
Ақпараттық теңсіздікті төмендету бағдарламасының ауқымында Ұлттық ақпараттандыру орталығы
2010 жылы 1 қаңтарда ҚР-ның Президенті Н.Ә. Назарбаев
АҚТ-дың негізінде сондай-ақ жоғарғы оқу орны деңгейінде де
Барлық жоғарғы оқу орындарының білім беруді ақпараттандыруда жоо-ның
Жалпы орта білім беру саласында жалпы білімдік мектептердің
Көптілділік оқыту үшін ҚР мектептеріне 2005 жылдан
Ынтымақтастық процесі өте жемісті болды. Осы жобаның арқасында
Бірақ бұл жобаның ең маңызды құрамдастырушысы болып, біздің
MERITS COURSEWARE көптеген анимациялардың, дыбысталған мәтіндердің, сұқбаттардың, интерактивтік
Жоба сондай-ақ пайдаланушылар ретінде мұғалім-тіл мамандарын және жүйе
Іс жүзінде жұмыстардың барлық түрі жергілікті бірлестіктер пайдаланылып
Intel бағдарламасы бойынша Астана мен Қарағанды қалаларының бірнеше
Осындай жүйелі мемлекеттік және демеушілік қолдаудың нәтижесінде мектептерді
Республиканың 98% мектебі Интернет желісіне қосылған. Алайда Интернетке
Қазақстанда жалпы орта білім беруді ақпараттандырудың контенттік жасақтамасын
Бұдан басқа білімдік қолданбалы бағдарламалық өнімдерді бастамалық негізде
Жоғары білім беру саласында жоғары кәсіптік білім беру
ҚР-ндағы Білім беруді дамытудың Мемлекеттік бағдарламасының басым бағыты
Қазақстанда алғаш рет электрондық оқыту жүйесін (e-learning) енгізу
Жүйені құрудың мақсаты – жаппай сапалы білімге бағытталған
Жасы мен әлеуметтік жағдайына тәуелсіз түрде барлық халыққа
Сертификаттар беретін тәуелсіз агентіктерде білім алушылардың алған мамандығының
Ғүмыр бойы оқыту оқытудың қалыпты және қалыпты емес
Жоғары кәсіптік білім беру саласында еңбек нарығының мұқтаждығын,
2015 жылға электрондық оқытуға білім беру ұйымдарын
Қойылған мақсаттың жетістігі оқыту сапасын, білім беруді басқару
білім беруді басқару жүйесін автоматтандыру үшін;
білімдік процесті технологияландыру үшін;
Отандық цифрлық білімдік ресурстарды (ЦБР-ды) дайындау үшін
жағдайлар жасайды.
Білім беру жүйесіне электрондық оқытуды енгізу нормативтік құқықтық,
Электрондық оқытудың нормативтік-құқықтық жасақтамасы бірқатар нормативтік құжаттарға өзгерістер
Білім беру ұйымдарындағы электрондық оқыту жүйесі туралы ережелер
Мәселен, мектепке дейінгі тәрбиелеу мен оқыту ұйымдарында электрондық
Мектепке дейінгі мекемелерде ақпараттық-қатынастық технологияларды пайдалану дамитын пәндік
Балалар ерте жастан компьютер алдында ұзақ отырмауы тиіс,
Жалпы орта білім беру ұйымдарында электрондық оқытудың құралдарын
Техникалық пен кәсіптік білім беру ұйымдарында электрондық оқыту
Электрондық оқыту жағдайында оқыту процесінің негізі типтік оқу
Электрондық оқыту барысында оқу іс-әрекетінің келесі түрлері пайдаланылады:
Электрондық оқыту жағдайында оқу іс-әрекетінің барлық түрі:
 дәрісханадағы оқитындармен оқытушының педагогикалық қарым-қатынасы
 дәрісханадағы оқитындармен тьютердің педагогикалық қарым-қатынасы
 электрондық оқу материалдарымен оқитындардың өзіндік
Жоғары кәсіптік білім беру жүйесіндегі электрондық оқытудың басты
Оқытудың күндізгі формасы кезінде оқытудың электрондық құралдарын пайдалану
Қорытынды
Қазіргі заманғы мектеп оқушылары үшін ақпарқатынастық технологияларды пайдалану
Оқытудың ақпарқатынастық парадигмасына өту ақпараттық қоғамның объективтік қажеттілігі
ақпараттық-қатынастық технологияларды мектеп орындығынан бастап меңгеру қажеттілігін байланысты
білімдердің әлде бір көлемін есте сақтау емес, жұмыс
қатынастық құралдар мен тәсілдердің қарқынды дамуы, Ғаламтор ауқымды
Электрондық оқытуды дамытудың негізгі үрдістері болып төмендегілер саналады:
білімдерге, бүкіл ғұмыр бойы оқыту кеңістігін құруға, ғаламшарлық
ұлттық білімдік жүйелерді дамыту, тұрған орнынан тәуелсіз түрде
көптеген елдердің мектептік білім беруіндегі электрондық оқытуды дамытудың
электрондық оқытудың әдіснамалық негіздерін дайындаудағы, педагогикалық пен ақпараттық-қатынастық
Жалпы білімдік мектептегі қолданбалы бағдарламалық өнімдер негізінде дайындалынған
Электрондық оқытудың мазмұны, мақсаттан нәтижеге дейін білімдік процесс
Электрондық оқытудың педагогикалық технологиясы оқыту процесінің құлшыныстық-мақсаттық, мазмұндық,
Инновациялық ақпараттық-білімдік орта ретінде электрондық оқытудың контенттік жасақтамасы
Пайдаланылған әдебиеттер
Государственная программа развития образования Республики Казахстан на 2011
Абдеев Р. Ф. Философия информационной цивилизации: Диалектика прогрессивной
Амонашвили Ш. А. Личностно-гуманная основа педагогического процесса. –
Амонашвили Ш. А. Чтоб жизнь учителя состоялась //
Анисимова Н. С. Теоретические основы и методология использования
Афанасьев Ю. Н. Может ли образование быть негуманитарным?
Баранов С. П. Сущность процесса обучения. – М.:
Белая книга. Adapting Education to the Information Age.
Белл Д. Социальные рамки информационного общества // Новая
Беспалько В. П. Учебник. Теория создания и применения.
Богатырь Б. Н. Необходимость актуализации концепции информатизации сферы
Большой энциклопедический словарь. − М.: Научн.изд. «Большая Российская
Бондаревская Е. В. Парадигма как методологический регулятив педагогической
Брагару Т. и другие. Дистанционное образование: концепт и
Ванюшин А. В. Мультимедийный учебный комплекс как эффективное
Возрастные возможности усвоения знаний (младшие классы школы). Под
Воронов В. В. Педагогика школы в 2 словах.
Выготский Л. С. Детская психология. – М.: Педагогика,
Гальперин П. Я. Психология мышления и учение о
Генденштейн Л. Э. Анатомия интереса // Проблемы школьного
Гендина Н. И. и др. Формирование информационной культуры
Гершунский Б.С. Образование в третьем тысячелетии: гармония знания
Государственный план внедрения образовательных технологий «Электронные технологии в
Григорьев С. Г., Гриншкун В. В. Использование мультимедиа-технологий
Давыдов В. В. Теория развивающего обучения. – М.,
Данилов М. А. Педагогический процесс как объект педагогической
Данилов М. А. Процесс обучения в советской школе.
Джусубалиева Д.М. Формирование информационной культуры студентов в условиях
Дидактика средней школы: Некоторые проблемы современной дидактики /
Дьяченко В. К. Организационная структура учебного процесса и
Единак А. Ю. Экономическая эффективность внедрения мультимедийных технологий
Жумагулов Б. Т. Госпрограмма стартовала. Казахстанское образование вступило
Завалко Н. А. Индивидуализация процесса обучения в системе
Зайцева С. А., Иванов В. В. Современные информационные
Игнатовская Л. А. Аудиовизуальные технологии в интенсификации индивидуального
Ильин В. В. Теоретические основы проектирования информа-ционного ресурса
Ильинский И. М. Образование, молодежь, человек. – М.:
Каган М. С. Системный подход и гуманитарное знание:
Карамышева Т. В. Изучение иностранных языков с помощью
Кларин М. В. Педагогическая технология в учебном процессе.
Климин С., Пичугин И. Особенности национальных IT-стратегий.// Коммерсант.–
Колин К. К. Информационные ресурсы в системе опережающего
Колин К. К. Информационная цивилизация: будущее или реальность?
Коменский Я. А. Великая дидактика. Избр. пед. соч.
Концепция информатизации образовательного процесса в системе Департамента образования
Кочетова А. А. Модульное проектирование культурно-образовательной среды как
Кудрявцев Т. В. Некоторые психолого-дидактические вопросы проблемного обучения.
Кузьмин В. П. Принцип системности в теории и
Кун Т. Структура научных революций. − М.: Прогресс,
Леонтьев А. Н. Деятельность, сознание, личность. – М.:
2






Ұқсас жұмыстар

АҚПАРАТТЫҚ ҚОҒАМ ЖАҒДАЙЫНДАҒЫ ОҚЫТУ
Ауыл мектебіндегі педагог-психолог қызметінің ерекшілігі
Педагогикалық инновациялар тәрбие мен оқыту үдерісін өзгертуі немесе жетілдіруі
Инновациялық оқыту жағдайындағы педагог креативтілігін дамыту
Қазіргі ауыл мектептеріндегі педагог-психолог қызметі ерекшеліктерінің мазмұны мен әдістемесі
Бастауыш сынып оқушыларының ақпараттық сауаттылықтарын қалыптастыру моделін құру
Кәсіптік оқытудың қазіргі технологиялары
Қазіргі болашақ мұғалімдердің жаһандану жағдайындағы кәсіби құзыреттілігін дамытудың педагогикалық мәселелері
12 жылдық білім жүйесіне көшу жағдайындағы мұғалімнің кәсіптік құзыреттілігі
Тақырыптың мақсат - міндеттері