Халықаралық маркетингте нарықты сегменттеу
Жоспар.
Кіріспе
I-Тарау. Халықаралық маркетингтің ұғымы мен маңызы
1.1.Халықаралық маркетингтің мәні
1.2.Халықаралық маркетинг ортасы
1.3. Халықаралы маркетингте қабылданатын шешімдер
II-Тарау.Халықаралық маркетингте нарықты сегменттеу
2.1. Нарықты сегменттеудің қолайлы негіздері
2.2.Сегменттеу принциптерін халықаралық
нарыққа қолдану
III-Тарау.Халықаралық нарықтарды зерттеу
3.1. Маркетингті зерттеу үдірісі
3.2.Халықаралық маркетингті зерттеудің ерекшеліктері
3.3.Сыртқы рынокқа шығу тісілдері
Қорытынды
Падаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе.
Маркетинг – іскерлік, кәсіпкерлік,
тапқырлық, дарындылық икемділік,
сезімталдық және білімділік мектебі.
Адамзат тіршілігіндегі әрбір жаңа кезеңнің өзіне тән жетістігі
Біздегі өтпелі дәуір деп аталып жүрген нарықтық экономикаға
Ал менің курстық жұмысыма арқау болып отырған халықаралық
Халықаралық маркетинг дегеніміз – фирма мен ұйымдардың сыртқы
Міне тәуелсіздік алғанымызға он бес жылдай уақыт болды.
Мысалы, Жапония екінші дүниежүзілік соғыстан кейін қауырт өсу
Біздер мән беріп отырған халықаралық маркетинг тақырыбы біздің
I-Тарау. Халықаралық маркетингтің ұғымы мен маңызы
1.1.Халықаралық маркетингтің мәні
Халықаралық маркетинг “маркетингтің жоғары мектебі” болып саналады. Себебі
“Халықаралық маркетинг” ұғымын “экспорт” ұғымынан айырған жөн.
1-кесте. Халықаралық маркетингтің даму деңгейі
Даму сатысы Мәндік сипаты
Дәстүрлі экспорт Тауарды түпкі тұтынушыға қарай жылжытусыз шетелге
Экспорт маркетингі Экспортшы жүйелі түрде шетел рыногын зерттейді
Халықаралық маркетинг Экспортшы рынокты терең зерттейді және оны
Әлемдік (глобальный) маркетинг Шетелге тек тауарды өткізу ғана
Фирманың халықаралық маркетингпен айналысуына түрткі болатын екі
Соңғы кезде ірі трансұлттық компаниялар әлемдік (глобалды) сипат
1.2.Халықаралық маркетинг ортасы.
Шетелде тауар не қызмет өткізуге бел бумай тұрып,
Саясаттық, мәдени, экономикалық және институционалдық қоршаулар айырмашылықтары мен
Экономикалық орта
Сыртқы нарыққа шығуды жоспарлай отырып, халықаралық маркетинг қайраткері
Оның бірі шаруашылық (қожалық) құрылым. Елдің шаруашылық құрылымы
Саяси – құқықтық орта
Әр түрлі елдер бір-бірінен өздерінің саяси-құқықтық ортасына қатысты
Шетелден сатып алуға көзқарас. Мұндай сатып алуларға кейбір
Саяси тұрақтылық. Елдің болашақтағы тұрақтылығы (тыныштығы) тағы бір
Валюталық шектеулер. Үшінші фактор валюта айырбасаумен байланысты прблемалар
Мемлекеттік аппарат. Төртінші фактор болып қабылдаушы мемлекет тарапынан
Мәдени орта
Әрбір елдің өзінің салт-дәстүрі, тәртіп ережелері, тоқтаулары бар.
орташа француз косметика және туалет бұйымдарын өзінің әйелінен
немістер және француздар қорапталған маркалы макаронды италияндықтардан көп
италияндық балалар жеңіл тағам ретінде екі тілім нан
Танзания әйелдері балаларына тауық жұмыртқасы бермейді, себебі олар
Мәдени ортаны білмеу фирманың жетістікке деген ұпайын азайтады.
Елдер бір-бірінен оларда қабылданған іскерлік әлемдегі әрекет-құлықтың нормасы
Латынамерикандықтар іскерлік келіссөздерді сұхбаттасына тығылса, тіпті мұрын түйісе
Бетпе-бет келіссөздерде жапондық бизнес адамы өздерінің американдық әріптестеріне
Францияда көтерме саудагерлер тауарларды өткізумен ынталандырумен шұғылданбайды. Олар
Сөйтіп халықаралық маркетингтік орталық фирма өзіне жаңа мүмкіншіліктер
Фирма әр түрлі себептерге байланысты халықаралық маркетингпен айналысады.
1.3.Халықаралық маркетингте қабылданатын шешімдер.
Халықаралық маркетингке фирмалар екі жолмен шығады: не біреуі
Шетелге шығар алдында фирма өзінің халықаралық маркетингілік міндеттерін
Шетелге шығатын фирмалардың көпшілігі шамалы мөлшерден бастайды. Кейбіреулері
Екіншіден, фирма тек бірнеше ғана немесе көптеген елдерде
Үшіншіден, фирма өзінің қандай түрлі жұмыс атқарғысы келетінін
Осы шетел нарықтарын қарағаннан кейін, фирма оларды іріктеуге
Экспорт
Жанама маркетинг
Отандас саудагер-экспортер арқылы
Отандас экспорт бойынша агент арқылы
Отандас кооперативтік мекеме арқылы
Тікелей экспорт
Өз еліндегі экспорт бөлімі арқылы
Өткізу бөлімдері не шет елдегі филиал арқылы
Экспорт операциялары бойынша коммивояжерлер арқылы
Шетел дистрибьюторлары не агенттер арқылы Бірлескен кәсіпкерлік жұмыс
Лицензиялау
Мердігерлік өндіріс
Контракт бойынша басқару
Бірлестік меншіктегі кәсіпорын Тікелей инвестициялау
Құрастыру кәсіпорындары
Өндіріс кәсіпорындары
2 – кесте. Шетел нарықтарына шығудың 1- стратегиясы.
Экспорт. Шетел нарығында жұмыс атқаруға кірісудің ең қарапайымы
Бір немесе бірнеше шетел нарығына шыққан фирма өз
Фирма тауарының, ынталандыруының, бағасының және тарату арналарының бейімдендірілуінің
Тауар. Өзгермеген түрде тарату дегеніміз – тауарды шетел
Тауарды бейімдеу дегеніміз – жергілікті жағдайларға және ұнатымына
Жаңалықты ойлап шығару дегеніміз – тіпті жаңа бірдемені
Ынталандыру.Фирма барлық жерде өзінің отандық нарықта пайдаланатын ынталандыру
Баға. Өндірушілер көпшілік жағдайда шетел нарықтарында өз тауарларына
Фирма өзінің халықаралық маркетингілік жұмысын ең кем дегенде
Экспорт бөлімі.Фирма өз тауарларын шетелге жай жөнелтерде халықаралық
Халықаралық филиал.Көптеген фирмалар бірден бірнеше халықаралық нарықтарды және
Трансұлттық компаниялар.Кейбір фирмалар халықаралық филиал жұмысы масштаб деңгейінен
II-Тарау.Халықаралық маркетингте нарықты сегменттеу
2.1.нарықты сегменттеудің қолайлы негіздері
Нарық сатып алушылардан құралады, ал сатып алушылар бір
Кез келген өз тауарларының барлық сатып алушыларға бірдей
Жалпылама маркетинг. Жалпылама маркетингте сатушы бір ғана тауарды
Тауарлы – дифференцияланған маркетинг.Бұл жағдайда сатушы сапасы әр
Мақсатты маркетинг.Бұл жағдайда сатушы нарықтың сегменттерін шектеп, олардың
Қазіргі кезде фирмалар жалпылама және тауарлы – дифференциалды
Мақсатты маркетинг негізгі үш түрлі шараларды іске асырғанды
Бірінші – нарықты сегменттеу – нарықтың әрқайсысына жеке
Екінші – нарықтың мақсатты сегменттерін анықтау - өз
Үшінші – тауарды нарықта позициялау – тауардың нарықтағы
Нарықты сегменттеудің арнайы белгіленген әдісі жоқ. Нарық қайраткері
Сонымен сатушылар нарыққа үш жолмен келуді пайдалануы мүмкін.
Мақсатты маркетингтің негізгі шаралары нарықты сегменттеу, нарықтың мақсатты
Егер фирма тек бір сегментке шығу туралы шешім
Нақтылы нарықты таңдау фирманың бәсекелестер шеңберін де және
Нарықтық экономикасы дамыған елдерде маркетинг кәсiпорынның рыноктың және
Маркетингтiң негiзi болып табылатыны- бұл бiрiн-бiрi толықтыратын
Маркетинг – бұл шын мәнiнде, кәсiпорынның кез келген
Маркетинг- бұл нарықты талдау, кәсiпорындар қызметiнiң әр
Маркетингтiң негiзгi мақсаты-сатып алу, сату процесiнде ең жоғары
Маркетинг қызметi жүйесiнде, сол сияқты кәсiпорынның басқа да
Нарық, тауарлар, тұтынушылар және бәсекелестер жөнiнде сенiмдi, дер
Кәсiпорынның тауар өндiрудегi мүмкiншiлiгi
Тұтынушыларға ықпал ететiн сұраныс, нарық, бәсекелестер.
Маркетингтiң экономикалық мәнi мына төмендегi нәтижелiктi тұжырымдайды:
Тауарлардың бәсекеге жарадылығын жасау
Тауарларды жылжытуды жеделдету
Сатып алушылардың қажеттiлiгiн қанағаттандыру
өндiрiстiң тиiмдiлiгi және тауар сату
Маркетинг қызметi жағдайында нарық екi түрге ажыратылады:
сатушы нарығы
сатып алушы нарығы
Сатушы нарығы – бұл шын мәнiнде, тапшылық нарығы,
Бұдан сабақ: Ұлыбританиядағы жарнамалық стратегия Францияға шаққанда ешқандай
Тиімді сегменттеу шарттары.Әдетте сегменттеу стратегиясының мақсатқа сайлығын шешпей
а) Әрбір қарастырылмақ сегмент жеткілікті деңгейде айқын шектелген
ә) Жоғарыда айтылғандардан мынадай тұжырым шығаруға болады: таңдалынатын
б) Соңында халықаралық маркетинг қызметкері таңдалынатын
2.2.Сегменттеу принциптерін халықаралық
нарыққа қолдану.
Әдетте дифференциалданған маркетинг стратегиясы ішкі және сыртқы нарықта
Халықаралық нарықта қолданылмалы стратегиялардың үшіншісі шоғырланған маркетинг стратегиясы.
Нарықтарды топтау, әрбір фирманың эталонды аймақ ретінде қызметтейдін
Стандартталған маркетинг стратегиясынан ең жоғары пайда түсіре білу
Осындай талдау үрдісін бірнеше қайталауға болады, мақсатты нарықтардың
Соңында, осы жеңіл әдістеменің мақсаты өте айқын анықталатынын
III-Тарау.Халықаралық нарықтарды зерттеу
3.1.маркетингті зерттеу үдірісі
Маркетингті зерттеу үрдісі ( маркетингтік зерттеу), принципті қарағанда,
Маркетинг шеңберіндегі зерттеу жұмысы мынадай көздерден тұрады: проблеманы
3.2.Халықаралық маркетингті зерттеудің ерекшеліктері.
Маркетингті қызмет саласы ретінде зерттеу кімді болса да
Халықаралық маркетингті зерттегенде есте сақтайтын негізгі үш талапшарт
А. Жобаларды таңдау.
Көптеген елдерде, әрқайсысы бірнеше тұтынушылық сегменттерге түсетін кең
экономикасы тұрақты елдерде зерттеудің шығындары экономикалық және саяси
ә) фирманың өнімін мол көлемде тұтынуда экономикасы дамыған
б) қаржылық сипатты көзқарастарды ескеру: нарықтың сиымдылығына шаққандағы
в) заңдылықпен немесе өктемдік реттеудің шараларымен байланысты шектеулші
жобаларды таңдап алғаннан кейін де таңдау үдірісі жалғаса
Ә. Нәтижелердің салыстырымдылығы.
Салыстырымдылық, әсіресе халықаралық маркетингті зерттеуде, өте маңызды. Ұлттық
Салыстырымдылыққа әсер етуші ерекшеліктер (айырмашылықтар):
а) Тілдер, тілдік тосқауылдар маңызды қиындықтар туғызады. Тұтынушымен
ә) Мәдени құндылықтар. Ерекшеліктерді алғашқы кезеңдерде ашу маңызды
б) Тұтыну үлгісі (нұсқасы). Нарықтар жөніндегі деректердің айырмашылығы
в) Зерттеуге таңдалынып алынған топтар және сегменттер. Мысалы,
г) Әлеуметтік - экономикалық жағдайлар. Табыс құрылымындағы
ғ) Маркетингтің қоршау ортасы. Маркетингтік профильді талдау маманның
д) Ақпарат көздері. Әр түрлі статистикалы деректері, өздерінің
е) Валюталық сипаттағы проблемалар. Ақшалай мөлшердегі деректерді салыстырмалы
Б. Дүниежүзілік маркетингтің функцияларын зерттеу қызметін ұйымдастыру.
Маркетинг қызметі басқармасы маркетингті зерттеу бөлімінің жалпы басқару
Маркетингті зерттеу қызметі орталықтанған немесе орталықтанбаған болуы
Орталықтанбаған құрылым шеңберінде еншілес фирмалар арасында нарықтық ақпаратпен
Маркетингті зерттеудің жоспарын дайындауға кім жауапты?
Тауарлардың кең ассортименті бар компанияда қажетті ресурстарды бөлуге
Халықаралық ұйымның дамуының алғашқы кезеңінде шешілуге тиіс ұйымдастырушылық
Халықаралық маркетингті зерттеудің жобасын жоспарлау бақылау тізімі. Зерттеудің
Ақпарат көздері. Ақпарат көздері көп, бірақ олардың нанымдылығы
3.3.Сыртқы рынокқа шығу тісілдері.
Фирма шетелде тауарды өткізумен айналысу үшін сол
2-кесте. Шетелдік рынокқа шығудың 2- стратегиялары.
Экспорт Бірлескен кәсіпкерлік Тікелей инвестициялау
Жанама экспорт Лицензия алу Құрастырған кәсіпорын
Тікелей экспорт Мердігерлік өндіріс өндіріс кәсіпорыны
Келісім бойынша басқару
Бірлескен кәсіорын
Экспорт
Шетел рыногына шығудың ең оңай түрі экспорт болады.
1.Жанама экспорт тәуелсіз халықаралық маркетинг делдалдары арқылы жүргізіледі.
2. Тікелей экспорт тәсілінде экспорттық операцияларын фирма
Бірлескен кәсіпкерлік
Отандық кәсіпорын және шетелдік фирма өндіріс және маркетинг
1. Лицензия алу дегеніміз лицензияны сатушы өндіріс үдерісін,
2. Медігерлік өндіріс стратегиясында шетел
3. Келісім бойынша басқару стратегиясында отандық фирма шетелдік
4. Бірлескен кәсіпорын стратегиясында жергілікті коммерциялық кәсіпорынын құру
Тікелей инвестициялау
Шетелдік рыноктағы әрекеттерге қатысудың толық түрдегі формасы ретінде
арзан жұмыс күшін, арзан шикізатты қолдану мүмкіндігіне, көлік
жергілікті тұрғындарды жұмыс орындарымен қамтамасыз етіп, серіктес елде
қабылданатын елдің клиенттерімен, жабдықтаушылармен, дистрибьюторларымен тығыз қатынас құру
фирма өзінің капитал салымдарына толық бақылауын сақтай алады.
Қорытынды.
Сөзді қорытындылай келе біз мынадай пікірлерге келдік: өндірістерде
Халықаралық маркетингті қазіргі таңда біздің мемлекетіміз беп кәсіпкерлеріміз
Падаланылған әдебиеттер тізімі
Негізгі әдебиет:
Барсукова С.в. Международный маркетинг: Учебное пособие. – М.:Финансовая
Друкер П.Ф. Нарық: топ жарып, алға шығу. Алматы:
Сатыбалдыұлы С. Маркетинг – нарықтану Алматы: “Білім”,
Қосымша әдебиет:
Котлер Ф. Маркетин – менеджмент. СПб.; Питер Ком,
Эванс ДЖ., Берман Б. Маркетинг: Сокр.пер. с анг.
М.Мак – Дональд. Стратегическое планирование маркетинга. – СПб:Питер,
Дойль П. Маркетинговое управление и стратегии. –СПб.:Питер, 1998.-672
Герчикова И.Н. Маркетинг и международное коммерческое дело. –
Моисеева Н.К. Международный маркетинг: Учебное пособие, -М.: Центр
Есімжанова С.Р. маркетинг, Алматы , 2003 – 463
3
Халықаралық маркетингте нарықты сегменттеу
Халықаралық маркетингте нарықты сегменттеу жайында
Халықаралық маркетинг ортасы
Тауарды мақсатты нарықта орнықтыру
Нарықты сегменттеу жайлы
Маркетинг түрлері
Сатуға бағдарланған маркетинг және әлеуметтік жауапкершілікті маркетинг
Лекция Маркетинг жүйесіндегі тауар
Нарықты сегменттеу туралы
Банк клиентіне жылдық