Жүк құрылғылары
Жоспар
Кіріспе 3
1 Станцияның техникалық-эксплуатациялық сипаттамасы 6
1,1 Станцияның техникалық сипаттамасы 6
1,2 Станцияның эксплуатациялық сипаттамасы 7
2 Станция сызбасын таңдау 8
2.1 Қабылдау – жіберу жолдарының санын есептеу 8
1,2 Станцияның жол сызбасын таңдау 9
1,3 Станция типін таңдау 9
1,3 Жолаушылар ғимаратының орналасатын жерін анықтау 10
1,5 Жүк алаңы орналасатын жерді анықтау 10
1,6 Станция сызбасының нұсқаларын салыстыру 11
1,7 Кіреберіс жолдардың түйісуін таңдау 12
3 Станцияның негізгі құрылғыларының өлшемін анықтау 12
3,1 Жолаушылық құрылғылар 16
3,2 Жүк құрылғылары 17
4 Басқа да құрылғыларды анықтау 19
4,1 Жіберу жасағы 20
4,2 Қызметтік орындар 20
4,3 Электрлеу құрылғылары 21
5 Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету. Станциядағы еңбекті қорғау
Қорытынды 25
Қолданылған әдебиеттер 26
Кіріспе
Қазақстанның экономикасының өсуінің жоғарғы деңгейі дамудың өзіндік моделінің
Мемлекеттің бірыңғай экономикалық кеңістігінің дамуы көбінесе әр аймақтың
Республикалық транспорттың кешені өзінің қазіргі кездегі дамуында негізгі
Транспорттық шығындар соңғы өніммен салыстырғанда жоғары, яғни ішкі
Қазақстанның көрсеткіші бойынша тиімділігі 5 есе төмен. Сапалы
Барлық тасымал көлемінің аса жоғары өсуі, оның ішінде
Қыруар ұлттық өнімдердің транспорттық қызметтердің экспорты есебінен ұлғаю
Қазақстан Республикасының Евразиялық құрлықтың орталығында орналасуы оның Еворпа
Қазақстан территориясы бойынша төрт халықаралық транспорт дәлізі өтеді.
Оңтүстік дәліз ТАЖМ: Оңтүстік-Шығыс Европа-Қытай мен Оңтүстік Шығыс
Траика: Шығыс Европа-Орталық Азия қара теңіз арқылы, Кавказбен
Солтүстік-Оңтүстік: Парсы шығанағындағы Солтүстік Европа елдері Ресей мен
Негізгі трансконтиненталды маршруттарды құрастыруға қатысатын бағыттардан басқа аймақтық
Дәліздер Шығыс-Батыс қатынасындағы қашықтықтарды қысқартуға және жүкті жеткізу
1 Станцияның техникалық-эксплуатациялық сипаттамасы
1,1 Станцияның техникалық сипаттамасы
Станция ІІ категориялы желінің екі жолды учаскесінде жобаланады.
Станцияда келесі жолаушылар құрылғылары орналастырылады:
400 метрлік жолаушылар платформалары;
жолаушылар ғимараты;
Станцияның жүк ауласында:
60 метрлік 2 жабық қойма;
84 метрлік жабық платформа;
110 метрлік төгу алаңы бар.
Тапсырма бойынша кіреберіс жолға қызмет көрсетуге арналған 1
Станциядағы рельстердің типтері:
негізгі жолдарда Р65;
созылмалы, тиеу-түсіру, сақтандыру түкпірі, таразылау;
Р50-ден төмен емес ескі қалалық.
Желідегі поездардың қозғаласындағы сигнализация мен байланыс құралдары -
1,2 Станцияның эксплуатациялық сипаттамасы
Станция - жол торабы мен қабылдау, жіберу, қиылысу,
Тәулігіне станциядан 90 жұп поезды өткізу жоспарланады. Жұмыс
Станцияның міндеті – поездарды өткізу, қиылыстыру, басып озу,
2 Станция сызбасын таңдау
2.1 Қабылдау – жіберу жолдарының санын есептеу
Аралық станциялардағы қабылдау – жіберу жолдарының саны қозғалыс
кесте
Қозғалыс өлшеміндегі бір жолды желі, тәуліктегі жұп поездар
12 дейін 13-24 24-тен артық
2 жол 2 жол 2-3 жолдар 2-3 жолдар
Жоспарланған өлшемдерге сәйкес 7 станцияда қабылдау – жіберу
mобщ=mгл+mпо+mдоп
мұнда, mгл-негізгі жолдар саны;
mпо-қабылдау – жіберу жолдарының саны;
mдоп-созылмалы жолдарға қызмет көрсетуге арналған қосымша жолдардың саны.
Сандық мәліметтерді формулаға (1) қоя отырып станциядағы жолдардың
mобщ=2+6+1=9 жолдар
1,2 Станцияның жол сызбасын таңдау
Станцияның жол сызбасы мынадай бірізділікпен бекітіледі:
аралық станцияның типі таңдалады (ұзын, жартылай ұзын немесе
жолаушылар ғимаратының орналасатын жерін анықтайды;
жүк алаңының орналасатын жерін бекітеді;
кіреберіс жолдардың түйісуін таңдайды;
станцияның тұрақты екі сызбасын салыстырады.
1,3 Станция типін таңдау
Көрсетілген рекомендациялауға сай аралық станциялардың типтерін бекітеміз. Қабылдау
Станцияның көлденең типі – Lпл min=Lпо+600 м;
Жартылай ұзақ станция типі - Lпл min=Lпо+1150 м;
Ұзақ станция типі - Lпл min=2Lпо+800 м;
Сандық мәліметтерді формулаға қойп анықтаймыз:
Lпл min=1250+600=1850 м.
Lпл min=1250+1150=2400 м.
Lпл min=2*1250+800=3300 м.
Алаңның минималды ұзындығын біле отырып және оны алаңның
1,3 Жолаушылар ғимаратының орналасатын жерін анықтау
Жолаушылар ғимараты поселка жағынан орналасуға тиіс, ал егер
1,5 Жүк алаңы орналасатын жерді анықтау
Аралық станциядағы жүк құрылғылары не жолаушылар ғимараты жағынан,
Сондықтан жа жол мен жол қиылысын станцияның әр
1,6 Станция сызбасының нұсқаларын салыстыру
Станцияны салыстыру үшін таңдалған типтік станция пайдаланылды. Салыстырылатын
Станция сызбаларын салыстыру нәтижесінде қарастырылған сызбалардың қайсысы жақсы
Бұл әрбір нұсқаның артықшылығы мен кемшілігін ескеретін техникалық
жолаушылар мен станция жұмыскерлері үшін жайлылық пен қауіпсіздік
автотранспортты рационалды пайдалану;
поездардың қозғаласының қауіпсізідігін қамтамасыз ету;
шығар ауыздағы маршруттардың ажырау мүмкіндігі;
станцияның бұрын төселген жолдар мен стрелкалық аударымдарын аз
Салыстыру үшін жолдың жартылай ұзақ орналасу сызбасы алынды.
1,7 Кіреберіс жолдардың түйісуін таңдау
Берілген аралық станция ауданында тапсырма бойынша ЖБИ №3
Станцияның таңдалған сызбасы үшін кіреберіс жолдардың ұтымды орналасуы
3 Станцияның негізгі құрылғыларының өлшемін анықтау
Станцияның масштабтық емес сызбасына енетіндер: жол кіндіктері, жолдар
Жолдар мен стрелкаларды ереже бойынша нөмірлейді. Стрелкалық аударымдар
3.1-кесте
Жолдардың атаулары Станциядағы аралас жолдардың білігі арасындағы қашықтық
қалыпты өте аз
Негізгі жолдар 5300 4800
Бір және екі жолды желілердегі 120 км/сағатқа дейінгі
5300
5300
120 км/сағатқа дейінгі жылдамдықта поездардың екі жолды желілердегі
6500
6500
Қабылдау-жіберу жолдары 5300 4800
Составтардың тұрағы, жүк аулалары (жүктерді қайта тиеуге арналған
4800
4500
Созылмалы жол мен оған аралас жолдар 6500 5300
Жолаушылар платформасы орналасқан жол аралығының ені:
e=b1+2b2, м (3.1-кесте)
мұнда, b1-платформаның ені, м.
b2-платформа мен жол білігінің габариттік арақашықтығы, м.
Аралық станциядағы аралық платформалардың ені 4 м. қабылданады.
b1=a+2k+2c, м. (3.2-кесте)
болуы мүмкін. Мұнда, а-өтудің ең аз ені, м;
k-платформадағы құрылыстың шеті мен платформа шетінің арасындағы габариттік
с-тоннельге кірудегі тік панельдердің құрылыстың қалыңдығы; с=(0,15±0,20) м.
е=4+2·1,2+2·0,15=6,7 м.
Өту мен түсу жолының ені жолаушылар легіне байланысты
3.2-кесте
Құрылғылардың атаулары Ені, м.
Жаяулар тоннелі 3,0
Жаяулар көпірі 2,25
Рельстердің басы деңгейіндегі өтулер 3,0
Жаяулар өткелінен түсулер Өткелдің еніне сай болуы керек,
Негізгі қабылдау-жіберу және басқа жолдардағы рельстердің типтерін 3.3-кестедегіге
3.3-кесте
Атауы Теміржол желілерінің категориялары
I II III IV
Негізгі жол Р65 Р50-Р65 Р50 (жаңа) Бұрынғы жылғы
Қабылдау-жіберу жолдары Р50, Р65 (ескі) Р50, Р65 (ескі)
Созылмалы тиеу жолдары
Р50 (ескі)
Кіру бағдаршамдары бірінші стрелкаға 50 метрден жақын емес
Шығу бағдаршамдары орнатылады:
оқшалау жоспары немесе рельс рамасының жоспарына қарсы стрелкаға;
егер шығу бағдаршамы мен шектеу бағаны бір жол
Шығу бағдаршамдарын Ч және Н бас әріптерімен және
Съездердің есебі 1-суреттегі формуламен орындалады:
X-eN, м. (1-сурет)
мұнда, е-жол аралығының ені, м.
N-қиылыс маркасының бөлгіші
Формулаға сандық берілгенді қойып, анықтаймыз:
1) X11 = 4,1 x 11= 45,1
2) X11= 4,8 x 11= 52,8
3) X11 = 5,3 x 11= 58,3
4) X11 = 7,5 x 11= 82,5
1-сурет. Съездер: а) күнделікті, б) жол қиылысы.
3,1 Жолаушылық құрылғылар
Жолаушылық құрылғыларға жолаушылар ғимараты, жолаушылар платформалары, перрон құрылғылары
3.4-кесте
Вокзалдың есептік сыйымдылығы, адам Өлшемдері, м.
Ұзындығы Ені
25 18 6
50 18 12
100 42 12
Вокзал маңы алаңының өлшемі 0,5 га-дан кем емес
Дегенмен преспективада бағдаршамдар мен басқа да станция құрылғыларынсыз
Негізгі және аралық платформалар өзара байланысуы керек, олар
2-сурет. Аралық станциядағы жолаушылар құрылғыларының орналасуы.
1-жолаушылар ғимараты; 2-қосымша орындар блогы; 3-су көзі ғимараты;
4-негізгі жолаушылар платформасы; 5-аралық жолаушылар платформасы.
3,2 Жүк құрылғылары
Аралық тірек станцияларындағы жүк құрылғыларын жобалауда жүк қоймаларының
3-сурет. Аралық тірек емес станциялардағы жүк құрылғыларын орналастыру
1-жабық қойма; 2-жабық платформа; 3,4-аласа және биік ашық
Тиеу-түсіру жолдарының пайдалы ұзындығы 3-сурет бойынша мына формуламен
lпол6=X+T+25+∑lск-lс
lпол6а=lск+25+Т+Х-lc
мұнда, Х-съездің ұзындығы, Т-қисық сызық тангенсі, 25-үлкен жүк
lпол6а=256+25+1,22+43,2-43=281,42 м.
а сызбасы қойманың өте үлкен ұзындығында қолданылады, мұнда
Теміржол жағынан рампаның ені 3 метрге тең, ал
4 Басқа да құрылғыларды анықтау
Тұрғылықты пункттер мен станцияның қажеттілігін қамтамасыз ету үшін
Су қойманың ғимараттан су тарату жүйесі шығарылады. Су
4-сурет. Сумен жабдықтау желісі.
4,1 Жіберу жасағы
Жіберу жасағы (жүйесі) әр түрлі құрылыстарды, станцияларды, қорғаныс
Кез келген жағдайда шеткі жолдың кіндігінен тарату жүйесіне
4,2 Қызметтік орындар
Қызметтік орындарға станциялардағы стрелкалық бекеттер, орталықпен жабдықталмаған стрелкалар
4,3 Электрлеу құрылғылары
Электрлендірілген теміржолдардағы аралық станцияларда қабылдау-жіберу жолдары электрлендіріледі: электровозбен
Станцияда тиеу-түсіру жолдарын қамтамасыз ету бойынша маневрлік жұмыс
Станция аумағында байланыс желісінің тіреуін қоюда оның алдағы
Шеткі жолдың кіндігінен тіреуге дейінгі қашықтық 3,1 метр.
Аударымдардың қиылысу маркасы 1/22 1/18 1/11 1/9
Аударымның ортасынан қиылысу жағына қарай қашықтық, м. 12,0
5 Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ету. Станциядағы еңбекті қорғау
Поезд қозғалысына байланысты әрбір теміржолының бірінші міндеті-қозғалыс қауіпсіздігін
Жоғарғы жылдамдықта және қозғалыстың үздіксіздігінде апатты жағдайсыз жұмыс
Қауіпсіздік ережелерінің бұзылуы әр түрлі себептерге байланысты болады:
Тасымалдауда брактар мен апаттар бос емес жолға поезды
Ережелердің бұзылуының көптеген жағдайда басты себептері болып жұмысшылардың
Барлық апаттардың қайғылы ақыры адамдарды бақытсыз жағдайларға әкеледі.
Теміржол транспортында поезд қозғалысының қауіпсіздігін қамтамасыз етуге бағытталған
Осындай шаралардың бірі болып адамдарды жұмысқа тартуда мұқият
Станция кезекшісінің лауазымына жоғарғы білімі бар лауазымдық нұсқаулық
Осы жұмысшылардың қозғалыс қауіпсіздігін жауапкершілігі мен жұмысының қиындығына
Станция кезекшісі, сұрыптау жотасының кезекшісі, маневрлік диспетчер, техникалық
Қауіпсіздікті қамтамасыз етудің шарты-ұқыптылық, тәртіп, қырағылық, сөйлесулердегі нақтылық,
Станциядағы қауіпсіздікті күшейтудің басты шарасы поездың және маневрлік
Тиеу станцияларында қаупісіздік кепілі болып техникалық және коммерциялық
Бекітілген қауіпсіздік ережесін мүлтіксіз орындау поездарды құрастыруда, әсіресе
Станцияда апатты жағдай туындағанда оның қайғылы жағдайға әкеліп
Қозғалыс қауіпсіздігін қамтамасыз ететін талаптар нұсқаулық құжаттарда, теміржолды
Қорытынды
Осы курста станция мен жолдар құрылғылары пәні бойынша
станцияның техникалық-эксплуатациялық сипаттамасы;
қабылдау-өткізу жолдарының сандарының есебі жасалған, жол сызбасы мен
станцияның негізгі және басқа құрылғыларының өлшелік анықтау тарауларында
қозғалыс қауіпсіздігі мен ең бекті қорғауды қамтамасыз ету
курстық жобада мемлекеттік стандарт талаптарына сай орындалды. Өндірістік
Қолданылған әдебиеттер
Методическое указание для выполнения курсового проекта. Под ред.
Савченко И.Е., Земблинов С.В. Железнодорожные станции и узлы
Проектирование железнодорожных станций и узлов. Справочник методическое руководство.
Техническая эксплуатация железных дорог и безопасность движения: учебник
Варфоломеев В.В., Колодий Л.П. Устройство пути и станции.
Ф.С. Гоманков. Технология и организация перевозок на ж.д.
Правила технической эксплуатации ж.д. РК.
3
ЖИГК 1203000 КЖ ЖТ-22
Өзг Бет Құжат № Қолы Күні
Жүк құрылғылары
АРАЛЫҚ СТАНЦИЯНЫҢ ТИПІН АНЫҚТАУ
Теміржол көлігі туралы
Темір жол көлігін техникалық пайдалану қағидалары
ТҮРЛІ КӨЛІКТЕР МЕН ҚҰРЫЛҒЫЛАРДАН ЖАРАҚАТТАНУДАН ҚОРҒАНУ
Станция сызбасын таңдау
Құрылғыларға техникалық қызмет көрсетуді ұйымдастыру
Аралық станцияның жобалануы
Станция мен тартым ауданының техникалық – экономикалық сипаттамасы
Станса және кірме телімдерінің техникалық пайдалану мінездемесі