ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚ
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
тақырыбы: «БАҒДАРЛАМАЛАУ ТІЛДЕРІ» пәнінен жасалған электронды курсқа интерактивтілік
Мазмұны
КІРІСПЕ 3
1 ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚ 5
1.1 Қазақ тілінде электронды оқулықтар мен Web -
Оқыту процесінде электронды оқулықты пайдалану 13
1.3 Студенттің өздік жұмысында электрондық оқулықты қолдану 15
2 FRONTPAGE ОРТАСЫ 18
2.1 FrontPage бағдарламасымен жұмыс істеу 19
3 HTML ТІЛІНІҢ НЕГІЗДЕРІ 23
3.1 HTML тілінің атқаратын қызметі 25
3.2 HTML тілінің тәгтері 26
4 ИНТЕРАКТИВТІЛІК ТУРАЛЫ ТҮСІНІК 27
4.1 Интерактивтілік түрлері 27
ҚОРЫТЫНДЫ 29
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ 30
КІРІСПЕ
Қазіргі кезде өмір деңгейінің үнемі өзгеру жағдайында, Қазақстан
Курстық жұмыстың мақсаты – қазіргі ақпараттық және
Электрондық оқулық – оқытудың тактикалық мақсатын қамтамассыз ететін
Курстық жұмыстың өзектілігі – ақпараттық - коммуникациялық технологияларды
Курстық жұмыстың жалпы көлемі 35 бет, курстық жұмыс
1 ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚ
Қазақстан Республикасында қабылданған білімді ақпараттандырудың мемлекеттік бағдарламалары еліміздің
Қазақстан Республикасында қабылданған білімді дамыту тұжырымдамасы 2015 жылға
Білімді ақпараттандыру оқушылардың білім сапасын арттыруға және болашақ
Электронды оқулықтың мазмұны оқушының зерделі ойлау қабілетін дамытуға
Бұл электронды оқулықтың тиімділігі, ара қашықтықтан оқытуға, оқушының
Құрастырылған электронды оқулық «шығармашыл ұстаз – уақыт талабы,
Тәжірибе көрсеткендей, осы технологияны игерген мұғалімдер кез-келген даярлық
Сонымен электронды оқулықтың мұғалімге көмекші құрал ретінде де,
1.1 Қазақ тілінде электронды оқулықтар мен Web -
Білім беру саласында жаңа ақпараттық технологияларды пайдалану
1) белгілі бір пәнге байланысты дайындалған электронды оқулықтың
2) электрондық оқулықтар курста оқытылатын тараулар мен тақырыптарға
3) электрондық оқулықтың кәдімгі оқулықтар мазмұнын қайталауын, яғни,
4) белгілі бір тақырыпқа қатысты материал 2-3 экрандық
5) бір қатардағы мәтін 62-65 таңбадан аспауы тиіс.
оқулықты шектен тыс иллюсрациялық, анимациялық тұрғыдан көркемдеу пайдаланушыға
Қазақстанда зерттеу мекемелері мен Ғылыми Зерттеу институттарында жалпы
Электронды оқулық – оқытудың, тексерудің, үлгілеудің және
1) кері байланысты әп -
2) қажет ақпаратты жылдам табуды қамтамасыз етсе, дәстүрлі
3) гипермәтіндік түсініктерге бірнеше рет қатынауда уақытты үнемдесе;
4) қысқа мәтіндер арқылы қандай да бір
Электронды оқулықтың кемшілігіне ақпаратты қабылдау үшін арналған дисплейдің
Электронды оқулық құру құралдарының жіктелуі. Электронды оқулықтарды құру
дәстүрлі алгоритмдік тілдер;
жалпыға міндеттелген құралдар;
мультимедиа құралдары;
гипермәтіндік және гипермедиа құралдары.
Төменде осы ерекшеліктерге қысқаша сипаттамалар келтірілген.
Дәстүрлі алгоритмдік тілдер. Тікелей бағдарламалық құралдардың көмегімен құрылған
1) стильдің әртүрлілігі (түстер палитрасы, интерфейс, ЭО құрылымы,
2) модификация мен іске асырудың қиындығы;
3) уақыт пен жұмыстың үнемсізідігі;
4) аппараттық шектеудің жоқтығы, яғни электронды оқулықты құруда
Жалпыға міндеттелген құралдар. Жалпыға міндеттелген құралдар маманданған бағдарламашы
1) ЭО құрылымын қалыптастыру;
2) Мәтінді енгізу, түзеу және пішімдеу (мәтіндік редактор);
3) ЭО иллюстративті бөлімдерін даярлау;
4) ЭО басқа ортада жасалған бөлімдеріне дайын бөлімдерді
Жалпыға міндеттелген құралдардың ерекшеліктеріне келесілерді жатқызуға болады:
бағдарламаушы болмасаң да, электронды оқулық құрудың мүмкіншілігі;
электронды оқулық құруда уақыт пен жұмыстың қысқарылуы;
бағдарламалық жабдықтау мен компьютерлерге талаптардың төмендігі;
Сонымен қатар жалпыға міндеттелген құралдар келесі кемшіліктерге ие:
үйлесімді интерфейстің болмауы;
мультимедиа және гипермедиа жүйелерімен салыстырғанда кем мүмкіншіліктер;
қашықтан оқыту бағдарламаларын құру мүмкіншілігінің жоқтығы.
Мультимедиа құралдары. Жаңа ақпараттық технологиялар пайда болмай тұрып,
Сонымен мультимедиа ақпаратты берудің бірнеше тәсілдерінен тұрады –
Гипермәтін және гипермедиа құралдары. Гипермәтін – мәтіндік
Гипермәтіндік технологияның қолданылуы оқулықтарға қойылатын мынадай талаптарды қанағаттандырады:
Қазіргі кезде әртүрлі гипермәтіндік форматтар бар (HTML, DHTML,
Электронды оқулықпен жұмыс істеу кезеңдері. Электронды оқулықпен жұмыс
тексерусіз оқыту;
тексерумен оқыту (әр параграфтың аяғында оқушыға өз бетімен
білімді қорытындылауға тағайындалған тесттік бақылау, соңында баға қойылады.
Қазіргі кезде электронды оқулықтарға келесі талаптар қойылады: құрылымдылығы,
Жоғарыда айтылған электрондық оқулықтың қасиеттерінің – оқу курсына
Қазіргі таңда қазақ тілінде электрондық оқулықтар мен Web
www.kazak.4mg.com – Еуропадағы қазақтар сайты,
www.egroup.com/group/altayeli - Алтай елі қауымдастығының сайты,
www.kazak.de – Германиядағы қазақтар сайты,
http://abay.cjb.net – ұлы Абайға арналған сайт.
Бұл сайттардың әрқайсысы әртүрлі жолдармен жасалынған және көбінесе
Осыған байланысты қазақ тілінде электрондық оқулықтар мен Web
1) Қазақ тілінде дайындалған ақпаратты графикалық ақпарат ретінде
2) Қазақша Web - парақты дайындау кезінде Macromedia
3) Транслитерацияны пайдалану. Мұнда қазақ тіліндегі ақпарат латын
4) Қазақша ақпаратты браузерге шығару үшін автоматты түрде
Оқыту процесінде электронды оқулықты пайдалану
Жоғарғы және арнаулы оқу орындарының оқытушыларына тиянақты теориялық
Компьютерлік дидактиканың көлемі мен мазмұны пәннің оқу бағдарламасына
пән материалдарын оқыту (үйрету) мүмкіндігі;
сабақ өткізу барысында оқытушы жұмысын жетілдіру;
ағымдағы және қорытынды бақылауды ұйымдастыру мүмкіндігі;
педагогикалық бақылау тақырыптарды таңдау және қолдану тиімділігін тексертуге
техникалық талаптарға жүйенің тұрақты үздіксіз жұмыс істеуін қамтамасыз
эстетикалық талаптар электрондық оқулықтардың функционалды белгілері мен олардың
мәтін мен суреттердің көркемдігіне, сондай - ақ мультимедиялық
эргономикалық талаптар студенттердің жас ерекшеліктерін ескере отырып, олардың
Сонымен, оқыту процесінде электрондық оқулықты пайдаланудағы мақсат –
1.3 Студенттің өздік жұмысында электрондық оқулықты қолдану
Қоғамдағы ақпараттану үрдісі болашақ мамандардан ұдайы ізденуде, ақпараттық
Қазақстан Республикасының Білім заңы (8 бап) білім беруде
Қазіргі педагогикада компьютерлік оқыту және электрондық оқыту деген
Ал, қазіргі заманғы электрониканың, оптоэлектрониканың жүйелері, құралдары, қағазсыз
Қазіргі кезде оқу пәндері бойынша түрлі сапалы электрондық
Студенттердің өзіндік жұмысын ұйымдастыруда электрондық оқулықтардың құрамындағы оқыту
оқу материалын, сөздіктер мен анықтамаларды жаңа білімді студенттің
орындалатын программаларды, сұрақтар мен жаттығуларды теориялық білімдерін бекіту,
орындалатын программаларды, графика, анимация және бейнефрагментті өздік жұмыстың
және тестілер мен сұрақтарды өздік жұмысты бақылау үшін
Электрондық оқулықтың студентке өзіндік бақылау жасауда маңызы зор.
Оқыту мақсаттарын жүзеге асыруда электрондық оқулық бірнеше қызмет
Электрондық оқулық оқытуды тиімділейді, яғни өздік жұмыс тапсырмаларын
Гиперсілтемелердің тармақталған құрылымы оқу материалын игеру барысында кейбір
2 FRONTPAGE ОРТАСЫ
Жалпы, электронды оқулықтар мен Web - парақтарды пайдалану
Бүгінгі күні бағдарлаушыларға Web - беттерді құру үшін
FrontPage бағдарламасы Web-құжаттар жасауға арналған көп мүмкіншіліктері бар
2.1 FrontPage бағдарламасымен жұмыс істеу
Мастерлер мен шаблондарды құру. Шаблон каркас тәріздес, ол
Шаблондар дегеніміз – мүмкіндігіне орай Frontpage толтыруды ұсынатын
Құрал - саймандар панелімен жұмыс жасау. Редактордың құрамына
Standard (Стандарттық);
Format (Пішімдеу);
Image (Сүрет салу);
Forms (Формалар);
Table (Кесте);
Advanced (Қосымша).
Сонымен қатар View менюінің құрамына Status Bar (Жолдар
Web - беттермен графикалық жұмыс жасау. Web -
JPEG (JPG);
CompuServe GIF (GIF);
BMP файлдары;
TIFF (TIF);
Метафайлдар Windows (WMF);
Sun Raster (RAS);
Postscript (EPS);
Paintbrush (PCX);
Targa (TGA).
Web - беттерге бейне суреттерді қойған кезде және
JPEG форматы (Joint Photographic Experts Group – фотосурет
GIF форматы (Graphics Interchange Format – графикалық мәліметтерді
Анимациялар. Интерактивті оқулықтың Web - беттеріндегі сөздері және
Frontpage тілінде 14 әртүрлі дайын анимациялар бар, олар:
Fly From Bottom — мәтін бетке астыңғы бөлігінен
Fly From Left — мәтін бетке сол жағынан
Fly From Right — мәтін бетке оң жағынан
Fly From Top — мәтін бетке жоғарғы бөлігінен
Fly From Bottom-Left — мәтін бетке сол жақ
Fly From Bottom-Right — мәтін бетке оң жақ
Fly From Toe-Left — мәтін бетке сол жақ
8) Fly From Top-Right — мәтін бетке оң
9) Fly From Top-Right By Word — сөздер
10) Fly From Bottom-Right By Word — сөздер
11) Drop In By Word — сөздер бір
12) Spiral — мәтін спираль бойынша ұшып келеді;
13) Zoom In — мәтін үлкендейді;
14) Zoom Out — мәтін азаяды.
Бұл эффекттердің барлығы бетті ашқан кезде орындалады. Бірақ
3 HTML ТІЛІНІҢ НЕГІЗДЕРІ
Интернеттің қазіргі дамуы 90-жылдар басында компьютерлер арасында мәлімет
Бұл файлдардың басым көпшілігі Web - парақтар түрінде
HTML тілі World Wide Web қызмет бабымен бірге
Сонымен, мәтіндерді осылай байланыстыра отырып белгілейтін мүмкіндікті беретін
Интернеттің бар мәліметтерінің, яғни барлық Web - парақтарының
HTML – белгісіз құрылғылар арқылы қарауға болатын экрандық
Гипермәтін – қосымша элементтерді басқару мақсатында ішіне арнаулы
3.1 HTML тілінің атқаратын қызметі
Web - парақтары экранда ықшамды түрде көрсетілгенімен,
Мысалы егер мәтін тақырыбын бейнелеу керек болса, онда
HTML тілін мәтінді пішіндеу тәсілдерінің де бар екенін
3.2 HTML тілінің тәгтері
HTML тіліннің бастапқы мәтіндерді белгілейтін командалары белгілі немесе
Ашылған бұрыштық жақшадан кейін команда аты болып табылатын
HTML тіліннің бір тәгі әдетте құжаттың белгілі бір
Ашатын тәг белгілі бір әсер ету ісін бастайды,
Кейбір тәгтер өз жазылу орнына қарай тек бір
Браузер арқылы құжат экранда көрсетілген шақта тәгтердің өздері
4 ИНТЕРАКТИВТІЛІК ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
Интерактивті жүйе дербес компьютерді қолдану, бейнемагнитафон, бейне дискілі
Интерактивті негіздегі мультимедиалық оқулықтар интернет желісі және CD-курстар
4.1 Интерактивтілік түрлері
Реактивті интерактивтілік – оқушылар бағдарламада берілген тапсырмаға ғана
Нақты интерактивтілік – бағдарламаларды оқушылар басқарады. Олар
Өзара интерактивтілік – оқушылар мен бағдарлама бір-біріне оңай
тышқан тетігімен экрандағы обьектілерді басқару;
гиперсілтемелерді пайдаланып иерархиялық новигация жасау;
анықтамалық, диалогтық функция;
өте әсерлі, егер ақпаратты таныстыруға икемді болса;
кері байланысты, бағдарлама реакциясы пайдаланушының қимылына баға мен
ҚОРЫТЫНДЫ
Электронды оқулықпен жұмыс істеу, дәстүрлі түрмен салыстырғанда өте
Оқу процесінде электронды оқулықтарды және жаңа ақпараттық технология
Қорыта айтқанда, электрондық оқулық – жаңа ақпараттық технологияларды
Курстық жұмыстың теориялық бөлімінде электрондық оқулықтар, олардың оқыту
Ұсынылып отырған электронды оқулық информатика, ақпараттық жүйелер мамандықтары
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Бәкірова Ш. Электронды оқулықтың маңызы зор /Ш.Бәкірова
2. Әбдікәрімов Б. Ақпараттық технологиялар – білім беру
3. Ферсо С.И. Электронные учебные издание как средство
4. Ходжаниязов Ж. Оқыту процесінде: Электронды оқулықты қолдану
5. Аңдасова Б.З. Студенттің өздік жұмысында электрондық оқулықты
6. Бакирова Ұ. Электронды оқулықты пайдалану /Ұ.Бакирова //Қазақстан
7. Нұрғалиева Г. Электрондық оқулықтар – мұғалім мен
8. Сағындықов Ш. Электрондық оқулықпен жұмыс жасаудың
9. Қазақстан Республикасы Мемлекеттік стандарты. ҚР МС 34.017-2005.
ҚОСЫМША А
ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚТЫҢ НЕГІЗГІ БЕТТЕРІНЕН ҮЗІНДІ
Сурет 1. Электронды оқулықтың алғашқы беті
Сурет 2. Электронды оқулықтың мазмұны
Сурет 4. Кіріспе бөлімі
Сурет 5. Теориялық бөлім
Сурет 6. Қорытынды бөлімі
Сурет 7. Қолданылған әдебиеттер тізімі бөлімі
Сурет 8. Тест бөлімі
30
Электронды оқулық
Электронды оқулықтарды құру технологиясы
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДА ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚТЫ ПАЙДАЛАНУДЫҢ ӘДІСТЕМЕСІ
Электронды оқулық құрылымы
Электронды оқулық, ерекшелiктерi және оның оқыту үрдiсiне тигiзетiн пайдасы
ҚАЗАҚ ТІЛІН ОҚЫТУДА ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚТЫ ПАЙДАЛАНУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Қазақ этнопедагогикасы пәнінің электронды оқулығын дайындау жайында
Электронды оқулықтар және бағдарламалар
Borland Delphi ортасында электронды оқулық жасау
Электронды оқулықты пайдалану