Франция мемлекетінің аймақтық құрамы
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ......................................................................................................................3
1 ЖЕРГІЛІКТІ ӨЗІН-ӨЗІ БАСҚАРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗІ ЖӘНЕ ЖАЛПЫ
Жергілікті өзін-өзі басқарудың мәні мен маңыздылығы...................................5
1.2 Жергілікті өзін-өзі басқарудың қызметтері және оны
2 ФРАНЦИЯНЫҢ ТЕРРИТОРИАЛДЫ БАСҚАРУЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ
2.1 Франция мемлекетінің аймақтық құрамы...................................................15
2.2 Фрацияның аймақтарындағы жергілікті басқару жүйесі...........................19
3 ЖЕРГІЛІКТІ БАСҚАРУДЫҢ ӘКІМШІЛІК-ТЕРРИТОРИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ..........................................23
ҚОРЫТЫНДЫ...................................................................................................26
ҚОДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТТЕР...................................................................28
ҚОСЫМША........................................................................................................29
КІРІСПЕ
Курстық жұмыстың өзектілігі. Қазіргі таңда еліміздің мемлекеттік құрылымын
Біз қарастыратын мемлекет – Франция. Францияда жергілікті басқарма
Тәуелсіз және оқшаулы жергілікті қаржының негізінде қажетті қаржылық
Ерекшеленген өкілеттіліктерді заңмен қамтамасыз ету.
Бухгалтерлер мен басқарушылар арасында бөлу
Аймақтық деңгейде тәуелсіз бақылау
Басқарушы – қоғамдық тұлға. Оның өкілетіне кірістер мен
Бухгалтер – қоғамдық тұлға. Қоғамдық ұйымның қорлары мен
Коммуна – қалалық инфрақұрылым, бастауыш мектеп.
Департамент – әлеуметтік көмек, мектептердің көліктері, коммуналар арасындағы
Мемлекет – ұлттық басқарма жүйесіне шекараларды қосу,
Бұл жағдайда аймақтық басқару проблемасы жергілікті өкімет органдарының
Курстық жұмыстың мақсаты. Зерттеу объектісі - аймақтық басқару
Қойылған мақсатққа жету үшін келесі міндеттерді алға қою
- аймақтық басқарудың теориясын және халықаралық тәжірибесін талдау;
- аймақтық басқаруға жүйелі түрде жақын келу, зерттеу;
- Францияның жергілікті мемлекеттік басқаруының халықаралық стандарттарын зерттеу;
- Франциядағы жергілікті өкімет органдарының нәтижелілігін бағалау жолдарын
Курстық жұмыстың құрылымы. Берілген курстық жұмыс кіріспеден, үш
1 ЖЕРГІЛІКТІ ӨЗІН-ӨЗІ БАСҚАРУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗІ ЖӘНЕ ЖАЛПЫ
Жергілікті өзін-өзі басқарудың мәні мен маңыздылығы
Қазіргі жергілікті өзін-өзі басқару ежелгі тарихты қалыптастырып келе
Ел өзінің күшті жергілікті өзін-өзі басқаруына түрткі болған
1. Өзінің тұрғын тіршілігін білу, ол яғни муниципалдық
2. Мемлекеттік тапсырысын қадағалау, сондай көзқарастар.
«Еркіндік теория қатынасы» деп аталып кетті. Еуропада ХІХ
«Еркіндік теория қатынасынан» кейін жергілікті өзін-өзі басқару теориясы
а) жергілікті жердің басқарудың құрылуы;
б) олардың орталықпен қарым-қатынасы;
в) көлемі және істің мазмұны.
Бір ғалымдар жергілікті өзін-өзі басқаруды орталықтан және мемлекеттік
Соңғы кезде ғылыми әдебиеттерде кең таралған дуалистикалық теория
Шынайы демократия – бұл халық билігі, орындалуы халықтың
Жергілікті өзін-өзі басқару феноменіне түсіну өте қиын. Ғылымда
Муниципалды жұмыстар
Мемлекеттік құрылым жергілікті өмірдегі сұрақтардың шешілуін белгілі дәрежеде
Жергілікті өзін-өзі басқарудың жергілікті халықы өз биліктерін өздері
Жергілікті өзін-өзі басқару – бұл мақсат емес, тек
Қысқаша айтсақ, жергілікті өзін-өзі басқару – бұл жергілікті
а) Мемлекеттік басқару жергілікті жерде, яғни республикалық және
ә) Жергілікті өзін-өзі басқару халық билігіне бағытталады.
б) Муниципалды менеджмент арадағы қарым-қатынасты, экономикалық өсуін қадағалайды.
Жергілікті өзін-өзі басқару әлемдік тануы мыналардан белгілі:
а) Территориялық ұжым экономикалық, қоғамдық, саяси сұрақтарды шешкенде
ә) «Муниципалды басқару» кезінде қалалық және аймақтық бюджетті
б) Муниципалдық сайлау арқылы жергілікті органдар және сайлаушылардың
Бұл муниципалдық жүйе жоқ дегенде бір-біріне қарама-қарсы екі
Жергілікті өзін-өзі басқару мәні, халықтың өз жұмыстарын
Бұның шындығы, түрлі деңгейдегі басқару субъектісінің қызыметімен анықталады.
Яғни жергілікті өзін-өзі басқарудың жалпы схемасын қайта өзгертпесе,
Қандай бағыт болса да қайта құру мүмкіншілігі болу
Бейімделген жүйені С.И. Көлеева сыртқы ортаның
В.В.Шекаренко жергілікті өзін-өзі басқару және басқару қатынасындағы мәселені
Ол басқарудың негізінде өзін-өзі басқару қызметі жатқандығын айтады.
Шынында да, толық объективті және субъективті қатардағы жағдайдың
Сондықтан, жергілікті өзін-өзі басқару – маманданған – элиталық
И.В. Выдрин жергілікті өзін-өзі басқаруды, тура демократиялық емес
Сондықтан да жергілікті өзін-өзі басқарудың ұзақ қалыптасуын айта
1. Маманданған – уәкілетті басқару және жергілікті халық
2. Жергілікті өзін-өзі басқару басқару қызметімен таныстырады. Берілген
3. Жоғарыда келтірілген анықтаулар демократиямен жергілікті өзін-өзі басқарудың
4. Жергілікті өзін-өзі басқарудың маңыздылығын анықтауда, оның биліктік
5. Жоғарыда айтылған жергілікті өзін-өзі басқаруды териториялық деп
Конституциялық жағдайды анықтау және жоғарыда аталған тұжырымдар Қазақстандағы
Жергілікті өзін-өзі басқаруды жүзеге асыру құқығы азаматтарға беріледі.
Жергілікті өзін-өзі басқарудың сферасында айрықша жергілікті мағыналы сұрақтары
Жергілікті өзін-өзі басқарудың- жергілікті немесе жеке мемлекеттік өкілеттік
Мунципалды біліктіліктің жауаптылықтарға бөлінеді. Жергілікті өзін-өзі басқару
Табиғи екі өкілеттіліктің болуы мунципалды билікте бір уақытта
Муниципалды қызметтілік, жергілікті өзін-өзі басқару мүшелері мен мемлекеттің
1.2 Жергілікті өзін-өзі басқарудың қызметтері және оны
Өмірдің барлық саласына бақылау қойып, лақандарында ұстаған үкімет
Біз енді жергілікті өзін-өзі басқару жүйесінің қазіргі проблемаларын
1. Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесіні құрылысы нақты да
а) Жергілікті бір әкімшілік-территориялық жердің тұрғындары заңды сайлау
ә) Кеңес өздерінің арасынан бір адамды Атқару органының
б) Жетекші сол жердегі түрлі әлеуметтік, экономикалық, коммуналдық
г) Кеңес не оның мүшелері Жетекшінің атқару жұмысына
2. Қазақстандағы жергілікті өзін-өзі басқарудың алдындағы жағдайы өте
Конституцияға сай нақты жергілікті өзін-өзі басқару жүйесі қоғамдық
Құрылымдық жағынан да, мазмұны тұрғысынан да жергілікті өзін-өзі
Дегенмен ең күрделі мәселенің бірі сол өкілдік органға
3. Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесіндегі халықтың тікелей билігінінң
«Биліктің ең тиімді түрі – халыққа ең жақын
Дегенмен жергілікті өзін-өзі басқару да жергілікті тұрғындардың өкілдік
1. Қазақстан парламентінен бір оқылымнан өткен «Жергілікті өзін-өзі
2. Халықтың тікелей басқару түріне өз міндеттерін ойдағыдай
Бұл жүйе - өте қарапайым жолдармен жүзеге асады.
3. Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесіндегі халық басқаруының тікелей
Жергілікті мәселелердің ішіндегі аса маңыздыларын шешу үстінде не
Біздің бүгінгі өмірімізге қарағанда, жергілікті өзін-өзі басқарудың ең
Жергілікті өзін-өзі басқарудың басты қызметі өзін-өзі басқарушы территориядағы
Осы жағдай жергілікті өзін-өзі басқарудың мемлекеттік басақару органдарынан
Жергілікті өзін-өзі басқарудың өзіне жеке өмірлік қамтуды өзі
Жергілікті өзін-өзі басқарудың жалпы ерекшелігі жергілікті сипатта
Мемлекеттік органдар құзыреттілігі мен жергілікті өзін-өзі басқаруды территориялық
Жергілікті өзін-өзі басқару нашар дамыған кезде мемлекеттік басқарудың
Жергілікті өзін-өзі басқару органдар қызметінің тиімділігі мемлекеттік басқарумен
Жергілікті өзін-өзі басқарудың құқықтық негіздерін қамтуға басқарудың деңгейілері
2 ФРАНЦИЯНЫҢ ТЕРРИТОРИАЛДЫ БАСҚАРУЫН ҰЙЫМДАСТЫРУ
2.1 Франция мемлекетінің аймақтық құрамы
Франция – Батыс Еуропадағы ең ірі мемлекет, жерінің
Францияның теңіздік шекаралары Жерорта теңізі, Бискай шығанағы және
Франция аймағының тарихи қалыптасуына үңілсек, Франция аумағын адамдар
15 ғасырдың 2-жартысынан бастап Франция экономикасы біртіндеп қалпына
1848 ж. ақпан революциясының нәтижесінде Екінші республика орнады.
Қазіргі замандағы Франция ірі дамыған капиталистік елдердің бірі.
Францияның саяси дамуы да көңіл аударарлық. Әсіресе, Францияда
2.2 Фрацияның аймақтарындағы жергілікті басқару жүйесі
Дамыған елдерде жергілікті басқару түрлері және үлгілері. Аймақтық
Англосаксондық түр жергілікті органдардың терең автономиясымен және айқын
Жергілікті өзін-өзі басқарудың англосаксон типі қолданылатын АҚШ үшін,
Жергілікті өзін-өзі басқару органдарын мемлекеттік бақылау сот бақылау
Континенттік үлгі Еуропаның континенттік елдерінде (Франция, Италия, Испания,
Оның белгілері:
жергілікті өзін-өзі басқару мен жергілікті әкімдіктердің (жергілікті деңгейдегі
басқару жүйесіндегі жергілікті өзін-өзі басқару жоғары тұрған мемлекеттік
жергілікті өзін-өзі басқарудағы шектелген автономия; жергілікті жерлерде жергілікті
Осы ретте, жергілікті өзін-өзі басқару коммуналар деңгейінде қарастырылған,
Франция тарихында Бесінші Республиканың өмір сүріп отырғанына отыз
Францияда — жергілікті өзін-өзі басқарудың аумақтық кіші құрылымдық
Муниципалдық кеңесті — мэр басқарады. Францияда оның өкілеттігі
Мысал ретінде Трамбле-де-Гомес деп аталатын кішігірім қаланы алалық.
Келесі өзін-өзі басқарушы аумақтық бөліктер — департамент. Оның
1982 жылғы реформада генералдық кеңеспен департаменттік комиссиясының өкілеттігі
Осыған орай мынаны естен шығармауымыз керек: француздық жергілікті
1982 жылғы реформа регионалдық республика префектің билігін тарылтып,
Жергілікті өзін-өзі басқарудағы негізгі буын коммуналар. Әрбір коммунаның
Мэрдің қызметі муниципалдық кеңес және республикалық комиссардың әкімшілік
Барлық муниципалды жүйелерге демократиялық шарттарда даму, жергілікті өзін-өзі
Мемлекетте жергілікті өзін-өзі басқаруды ұйымдастырудың төрті үлгісі бар:
«мықты мэр» – жергілікті мәселелермен де, мемлекеттік өкілеттіктердің
«мықты магистрат» – депутаттар жиналысында сайланады және атқарушы
«мықты директор» – атқарушы билік басшысы, коммуналдық кеңес
«мықты кеңес» – қауымдастықтың ең жоғарғы билік органы
Жергілікті басқарудың француз үлгісі. Францияда жергілікті органдардың статусын
Департамент жергілікті орган бас кеңес сияқты келесі өкілеттіктермен
- департаменттік қызмет жасауды ұйымдастыру және оларды басқару;
- департамент мүлігін басқару;
- департамент қаражатын қабылдау және оның атқарылуын бақылау;
Коммунаның ең жоғарғы органы - муниципальдық кеңес, өз
Коммуналық жүйе арасында ең төмен буындар саналатын әр
Осылайша, нарықтық экономикасы дамыған – Францияда жергілікті басқару
3 ЖЕРГІЛІКТІ БАСҚАРУДЫҢ ӘКІМШІЛІК-ТЕРРИТОРИЯЛЫҚ ЕРЕКШЕЛІКТЕРІН ЖЕТІЛДІРУ ЖОЛДАРЫ
Дүние тарабында қарышты дамуымен қамшы салдырмай келе жатқан
Үкімет басшының айтуынша, қазіргі уақытта әкімшілік реформаларын іске
Сонымен әкімшілік реформаларын үйлестіруші алғашқы топ мемлекеттік басқару
Жалпы мемлекеттік шаралар арасында қаржылай бюджетті қорларды бөлу
Қазақстанда соңғы жылдары жасалуынан нақты көрініс тауып жатқан
Стандарттар мен регламенттерге сәйкес әкімшілік қызмет көрсету үшін
Әлемдік тәжірибе талдауы сервистік мемлекеттің түрлі моделін анықтауға
Постәлеуметтік саяси жүйелерді мемлекет беделінің төмендеуімен, заң мәртебесінің
Тұжырымдама үкіметті оның аппаратынан бөлуді көздеді. Себебі оның
Мемлекеттік хатшылардың біліктілік шарты қарастырылған да жоқ, тіпті
Хабарландырылған әкімшілік реформаның екінші кезеңі бірінші кезеңнің құрылымдық
Біздің ойымызша әкімшілік реформаның әлемдік тәжірибесі бұл мемлекеттер
Болып жатқан өзгертулердің маңызды себептердің бірі мемлекеттік, аймақтық
Аталған мәселелерді шешу үшін келесідей негізгі бағыттарға бар
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазіргі уақытта экономика дифференцияциаланған территориялық даму проблемасымен сипатталады,
Біздің көзқарасымыз бойынша, аймақтық басқару құрылған шаруашылық субьектілерінің
Жергілікті өзін-өзі басқару мәселесі қандай да демократиялық ілгері
Сөйтіп елімізде жергілікті өзін-өзі басқаруды нығайту процесі бірнеше
Мәселені талқылай отырып мынадай тұжырымдар жасауға болады.
мәслихат тұрғылықты халықтың ерік жігерін іске асыратын орган
атқару орган өзінің атына сай, яғни қабылданған шешімдерді
Тек осыны ұғыну және іске асыру арқылы ғана
- басқарудың нәтижелі болу үшін тұрақтылық қажет, ал
Осылайша қоғам да демократиялық үрдістердің және мемлекеттігіміздің нығаюымен
Баса назар аударып отыратын жайт осы кезеңдер аралығын
Ұсынылған жол жүзеге асу үшін мемлекеттік органдармен жергілікті
Жергілікті өзін-өзі басқару ісі Франция мемлекетін дамыту мен
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Айтаханов Е. Қазақстан Республикасының аймақтық дамуының жоспарлау процесстерін
Алдияров С. Қазақстан аймақтарының негізгі әлеуметтік-экономикалық индикаторлары және
Воронин А. Г. Муниципалды шаруашылықты басқару негіздері :
Гаврилов А. И. Аймақтық экономика және басқару: жоғарғы
Дюрон Э.В. «Местные органы власти во Франции». М.,
Новожёнова И. С. «Культура местной власти во Франции».
Новый энциклопедический словарь. Научное издательство «Большая Российская энциклопедия».
Павлова М. А. «Региональная политика Франции». М., 1996г.
«Структура и функции местных коллективов во Франции» (II
Электрондық материалдар:
www.ibmn.msk.su/vivovoco/ Конституция Франции. Раздел XII. «Административно- территориальные
www.bninsk.com Библиотека приложений к журналу «городское управление».
Глава II. Часть I. Понятие самоуправления.
Глава IX. Часть II. Муниципальные институты Франции.
14. Краткий очерк истории муниципального права. Хрестоматия. Составитель
www.continent.kz // «Институты самоуправления Франции». № 11(24)
мая- 13 июня 2000г.
ҚОСЫМША
4