Транспорттық технологиялар
Жоспар
Кіріспе 9
1 Транспорттық желі туралы жалпы мағлұмат........... 10
1.1 Транспорттық технологиялар......................... 11
1.2 Ұялы байланыстағы транспорттық желі эволюциясы..... 15
1.3 Ұялы байланыстың транспорттық желі құрылымы......... 18
1.4 Ұялы байланыс желісінің транспорттық архитектурасы..................... 20
1.5 Дестелер коммутациясы негізіндегі желіге көшу жоспары................. 21
1.6 Дипломдық жобаның мақсаты........................ 26
2 Ұялы байланыстың транспорттық желі технологиясын таңдау..................... 27
2.1 SDH технологиясының рөлі мен орны.......... 27
2.2 NG SDH технологиясы................ 30
2.3 Үшінші ұрпақ ұялы байланыс желісінің стандарттары... 34
2.4 Таңдалған транспорттық технологияны 3G желісінде қолдану.......... 36
2.5 Қолданылатын құрылғыларды сипаттау....... 39
3 Есептеу бөлімі.................... 46 3.1 Қамту аймағын есептеу..............
3.2 Ұяшықтың радиусын анықтау………………………………………… 56
3.3 Базалық стансалардың санын анықтау.......... 56
3.4 Сигналдың кеңістікте таралуының есептеулері……………………... 57
4 Өміртіршілік қауіпсіздігі........................ 60
4.1 Ұялы байланыстың базалық стансаларының зияны......... 60
4.2 Базалық станса маңайындағы радиожиілікті өрістер....... 62
4.3 Электромагниттік өріс................. 62
4.4 Найзағайдан қорғау..................... 65
5 Бизнес-жоспар..................... 71
5.1 Түйін.......................... 71
5.2 Компания және сала.................... 71
5.3 Қызметтерді (өнімдерді) бейнелеп жазу........ 72
5.4 Нарықтық өтімді талдау. Нарық қызметтерін зерттеу..... 73
5.5 Менеджмент............. 73
5.6 Маркетинг стратегиясы............... 74
5.7 Қаражат жоспары......................... 74
5.8 Табысты есептеу.......................... 76
5.9 Пайдалану шығындары............... 77
5.10 Экономикалық тиімділіктің көрсеткішін есептеу.................. 81
Қорытынды............................. 83
Қолданылған әдебиеттер тізімі................. 85
Қысқартылған сөздер тізімі...................... 86
А қосымшасы
Ә қосымшасы
Б қосымшасы
Аңдатпа
Бұл дипломдық жобада ұялы байланыс үшін транспорттық желіні ұйымдастыру
Жобада статистикалық үлгілер көмегімен сигналдың ортада таралу кезіндегі жоғалуларының,
Өміртіршілік қауіпсіздігі бөлімінде базалық станса антеннасының адам денсаулығына тигізетін
Дипломдық жобада желіні ұйымдастырудың бизнес-жоспары жасалынған.
Аннотация
В данном дипломном проекте рассмотрен вопрос организации транспортной сети
В проекте с помощью различных статистических моделей выполнены расчеты
В разделе безопасности жизнедеятельности были рассмотрены отрицательные влияния антенн
В дипломном проекте был разработан бизнес-план.
Кіріспе
Әр елдің телекоммуникациялық басқару саласы өзіндік ерекшелікке ие. Алайда
Дәстүрлі телефония болсын, ұялы оператор, Интернетке сымсыз және сымды
Транспорттық желінің элементі тарату желісі болып табылады. Ол ортақ
Ұялы байланыстың жаңа технологияларына өтуі транспорттық желінің өткізу қабілетін
Қазіргі заманғы транспорттық телекоммуникациялық желілер әмбебап болуы қажет, яғни
Бұл дипломдық жобада ұялы байланыс операторлары үшін транспорттық желіні
1 Транспорттық желі туралы жалпы мағлұмат
Дәстүрлі телефония болсын, ұялы оператор, Интернетке сымсыз және сымды
Қазіргі заманғы телекоммуникациялық желілердің транспорттық жүйесі күре желілерден және
Күре транспорттық желі үш иерархия деңгейін қамтиды – ұлттық,
Синхронды цифрлық иерархияның желілік құрылымы толығымен логикалық болып табылады,
Төмендегі суретте транспорттық желінің иерархия деңгейлері келтірілген:
1.1 – сурет. Транспорттық желінің иерархия деңгейлері
Транспорттық (біріншілік) желі байланыс желілерінің негізі болып табылады. Оның
Транспорттық желінің элементі тарату желісі болып табылады. Ол ортақ
1.1 Транспорттық технологиялар
Транспорттық желі IP-технологиясына көшу көзқарасы бойынша бірнеше маңызды ерекшеліктерге
1.2 – сурет. Ұялы байланыс стандарттарының транспорттық технологиялары
PDH, SDH технологиялары. Қазіргі уақыттағы маңызды транспорттық технологиялар PDH
PDH-тің үш иерархиясы 80-ші жылдардың басында жасалған болатын. Ең
Екінші иерархия Жапонияда қабылданып, DS1 үшін дәл сол жылдамдық
Үшінші иерархия Еуропа мен Оңтүстік Америкада қабылданды, біріншілік ретінде
PDH-тің кемшіліктері:
аралық тармақтардағы цифрлық арналардың енгізу/шығару қиындылығы;
желілік автоматты бақылау мен басқару құралдарының жоқтығы;
үйлесімділіктің көпқадамды қайта қалпына келуі айтарлықтай ұзақ уақытты
PDH-тің келтірілген кемшіліктері мен басқа да факторлардың қатары талшықты-оптикалық
SDH иерархиясы STM-N (Synchronous Transfer Mode) деңгейіне байланысты әртүрлі
1.1 – кесте. SDH иерархиясының тарату жылдамдықтары
SDH деңгейі Тарату жылдамдығы, Мбит/с
STM-1 155
STM-4 622
STM-16 2000
STM-64 10000
STM-256 40000
SDH жүйесінде SDH желілеріне жіберілетін PDH арналарына тікелей қатынауды
SDH технологиясының көмегімен желі топологиясының кез келген түрін құрастыруға
«нүкте-нүкте» топологиясы;
«бірізді сызықты тізбек» топологиясы;
«жазықталған сақина» топологиясы;
«сақина» топологиясы [11].
АТМ (Asynchronous Transfer Mode) технологиясы. Ең алдымен, белгіленген қызмет
Ethernet технологиясы. Ethernet коммутаторлары мен маршрутизаторларына негізделген IP желілері
Ethernet технологияларының дамуы жаңа транспорттың пайда болуына алып келді
IP желілерін дамытудың басқа бағыты – беру ортасы ретінде
MPLS (Multiprotocol Label Switching) технологиясы. MPLS технологиясы бастапқыда маршруттардағы
Қазіргі заманғы транспорттық телекоммуникациялық желілер әмбебап болуы қажет, яғни
Транспорттық желіні ұйымдастырудың негізгі әдістеріне талшықты-оптикалық, жерсеріктік және сымсыз
Сымсыз байланыс желiлерi үшiн транспорттық желіні ұйымдастыру тапсырмаларының бірі
1.2 Ұялы байланыстағы транспорттық желі эволюциясы
Жақын уақытқа дейін ұялы байланыс желілерң көбіне дауыстық байланыс
Деректерді беру қызметіне жоғарылатылған сұранысты болжай отырып, стандарттар әзірлеушілері
1.3 – сурет. Ұялы байланыс желілерінің эволюциясы және олардағы
Демек, технологиялардың осы заманғы, мысалы, мобильді ТВ сияқты қызмет
Контенттің өзгеруі мобильді операторлар алдына екі тапсырманы қояды: пайдалану
Қазір ұялы операторлардың алдында тұрған негізгі мәселе – негізінен
Дауыс үшін ұялы желінің дәстүрлі үлгісі транспорттық желі аумағында
Таңдалған нұсқадан тәуелсіз түрде өскен инфрақұрылым мазмұнына кеткен шығын
Алайда, шығын мен табыс арасындағы мұндай болжалды өзара байланыс
Үшінші ұрпақ желілері деректерді беру бойынша бүгінде әлдеқашан қызметтердің
Сайып келгенде, ұялы операторлардың алдында тұрған екі мәселе –
Дестелік желі үшін ең қолайлы технология бекітілген байланыс желілерінде
Келесі қадамды талшықты-оптикалық инфрақұрылымдағы дестелік желілерге жедел өткел деп
UMTS (Universal Mobile Telecommunication System) технологиясына өтумен беріліс трафигінің
1.4 – сурет. UMTS стандартының дамуымен өткізу жолағына талаптың
Дәстүрлі технологиялардан лездік бас тартулар мен IP-ге көшу мүмкін
Жалпы жағдайда ұялы оператордың транспорттық желісін екі негізгі бөлікке
RAN (Radio Access Network) транспорттық желілерін дамытудағы жағдай өзгеше.
Жоғарыда айтылып өткендей, жаңа қызметтер өткізу жолағының кеңейтілімін талап
Ұялы байланыстың транспорттық желі құрылымы
Ұялы байланыс операторының транспорттық телекоммуникациялық желісі екі негізгі сегменттен
тарату желісі (backhaul), базалық стансаны контроллер және жылжымалы байланыстың
күре желі (backbone), жылжымалы байланыстың коммутациялық орталары арасында жоғары
1.5 – сурет. Ұялы байланыс операторларының дәстүрлі желі құрылымы
Дәстүрлі тарату желісі «жұлдыз» топологиясы бойынша құрылған: ортасында –
Ұялы байланыс операторлары әр уақытта да базалық стансалар, контроллер
Ұялы байланыстың бір технологиялары әуелден арналық қорлардың тиімді қолданысын
Ұялы байланыс операторларының оңтайлы транспорттық телекоммуникациялық желісі келесі критерийлер
мобильді байланыстың жаңа жүйелерінің ауыртпалықсыз енгізілуін қамтамасыз ету;
келесі ұрпақ желілерінің, атап айтқанда, IMS архитектуралық талаптарына сәйкестілік;
бөлінген инвестицияны сақтау;
трафиктік басқарудың тиімді әдістерінің болуы;
байланыстың қызмет көрсету сапасы төмендемейтініне, керісінше артуына кепілдік беру;
техникалық қызмет көрсетуге және пайдалануға ыңғайлы құралдарды беру [2].
Тарату желісін құрудың тиімді әдістерінің бірі – радиожелі түйіндерінде
1.4 Ұялы байланыс желісінің транспорттық архитектурасы
Ұялы байланыстың транспорттық желісі транспорттық желі шекарасында мобильді байланыстың
1.6 – сурет. Ұялы байланыс желісінің транспорттық архитектурасы
Әдетте HRAN желісі қолданыстағы РРЖ желісі немесе ТОТЖ (мысалы
Радиожабдықты Ethernet интерфейсімен орнату үшін ол SDH желісіне қосылу
Компьютерлік желілер, Интернет, деректерді беру технологияларының (FR, ATM және
1.5 Дестелер коммутациясы негізіндегі желіге көшу жоспары
Ұялы байланыс желілерінің дестелік келешекке дамуы қарқынды түрде жүріп
Егер оператор жаңа буын желілеріне көшудің үнемді шарасын таңдаса,
1.8 – сурет. Қазіргі заманғы ұялы байланыстың транспорттық желі
Жоғарыдағы суретте екінші және үшінші ұрпақ ұялы байланыстарының транспорттық
Өту жолағының кеңеюінен және жаңа ұялы технологиялармен берілетін мәліметтерді
1.9 – сурет. Е1 үсті мәліметтердің беріліс трафигінің құрылымы
LCAS (Link Capacity Adjustment Scheme, стандарт ITU-T G.7042) –
Мағынасы бойынша, EoPDH GFP көмегімен қателерді анықтау және түзету
EoPDH-тің негізгі артықшылығы – лақтырылып тасталатын дестелер санын азайтуға
Қолданылатын жабдықтар түріне және транспорттық желі сипаттамаларына байланысты IP-RAN-ды
Бірінші сценарий 3G-ге өтуді жоспарлап жатқан 2G-дің барлық операторларына
Екінші сценарий трафиктің едәуір бөлігін дауыстық мәлімет құрайтын екінші
Үшінші сценарий АТМ технологиясы негізіндегі базалық стансаларға тән. Бұл
Төртінші сценарий етерек жақсы дамыған АТМ транспорттық желілеріне сүйенген
Бесінші сценарий жаңа буындағы БС-ны IP базасында өрістету кезінде
Соңғы, алтыншы сценарий операторлардың үшінші ұрпақ желілеріне өтуімен байланысты.
IP базасында RAN-ды құрудың көптеген қиындықтары бастапқы мезеттен TDM
Егер оператор жаңа буын желілеріне көшудің үнемді шарасын таңдаса,
1.6 Дипломдық жобаның мақсаты
Бұл бөлімде транспорттық желі ұғымына жалпылама талдау жасалынып, оның
Бұл дипломдық жобада жоғарыда келтірілген қосымшалармен бірге бірнеше мәселелер
оңтайлы транспорттық технологияны таңдай отырып ұялы байланыстын транспорттық желісін
таңдалған транспорттық технологияның сипаттамалары мен ерекшеліктерін талдау;
статистикалық үлгілер көмегімен сигналдың ортада таралуы және де әртүрлі
өміртіршілік қауіпсіздік бөлімінде базалық станса антеннасының электромагниттік сәулеленуінің қоршаған
экономикалық бөлімде ұялы байланыстың транспорттық желісін ұйымдастырудың бизнес-жоспарын жасау.
2 Ұялы байланыстың транспорттық желі технологиясын таңдау
2.1 SDH технологиясының рөлі мен орны
SDH технологиясының қолданысы желіні айтарлықтай ықшамдайды, себебі синхронды желіде
Ұялы байланыс операторлары желілерінде SDH желісі базалық стансадан жылжымалы
Транспорттық желі сенімділігінің максималды деңгейін қамтамасыз ететін SDH технологиясының
Жылжымалы байланыс операторының транспорттық желісінің желі құраушы элементтері ретінде,
Metropolis® AM1 + мультиплексорының артықшылықтары ретіде монтаж оңайлығы, көше
Көп санды ағындардың концентрация түйіндері және сонымен бірге транспорттық
Толық функционалды «қатаң» мультиплексорлары әртүрлі стандарттағы (DAMPS, GSM) мобильді
Mini SDH жабдықтары базалық стансадан жылжымалы коммутация орталығына дейін
Metropolis сызғышының қосымша артықшылығы – Ethernet интерфейстері (10-нан 1000
Базалық стансалар мен базалық стансалардың контроллері арасында сенiмдi транспорттық
Lucent мультиплексорларының SDH сызғышы осындай транспорттық желіні құруға тиімді
Контроллер жоғары өнiмдi кросс-коммутация матрицасына ие және енгізу/шығаруды 504хЕ1
SDH сызғышы Lucent мультиплексорларының тағы бiр артықшылығы мәлiметтер трафигін
Қорда сақтау зақымданған транспорттық элементті немесе нашарлатылған параметрлерi бар
2.1 – сурет. Желінің жалпыланған сұлбасы
SDH-тің пайда болған кезден бергі негізгі қолданысы – телефондық
Компьютерлік желілер, Интернет, деректерді беру технологияларының (FR, ATM және
Біріншіден, бұл FRAD, ATM IAD, IP маршрутизаторлары және т.б
2.2 NG SDH (Next Generation Synchronous Digital Hierarchy) технологиясы
SDH келесі ұрпақ жүйелері – салынған желілердің қиындылықсыз және
SDH технологиясы транспорттық желілердің белгілі және айтарлықтай кең тараған
Бүгiнгi күнде деректердің дестелік берілу өткелінің тенденциясы байқалуда. Бұл
NG SDH құрауыштары. Егер SDH жүйесі келесі құрауыштарды қолдаса,
айнымалы ұзындықтың кадрларының негiзiнде мәлiметтердiң асинхрондық трафигiнiң ең төменгi
виртуалды тiркеу, (Virtual Concatenation, VCAT), логикалық деңгейде бірнеше контейнерлерді
арна сыйымдылығын реттеуші сұлба (Link Capacity Adjustment Scheme, LCAS)
GFP (General Framing Procedure) – кадрларға бөліктеудің жалпы тәртібі.
GFP артынша SDH кадрларында көрсетiлетiн әртүрлi қызметтерді жалпы мақсаттағы
GFP кадры келесі құрамдастардан тұрады: негізгі тақырып (GFP Header),
2.2 – сурет. GFP кадрының құрылымы
Негізгі тақырып, өз кезегінде, GFP кадрының PLI ұзындығынан және
cHEC PLI-мен бiрге кадрлардың басталуын табу үшін қолданылады
Мұндай тәсілдің артықшылығы (әдетте, 0×7E, кадрдың басын көрсетушi нышандарды
Мұндай орнатулар кадр өлшемдерінің детерминерленбеген өзгерулерiне алып келедi және
Қазіргі уақытта клиент сигналының бейiмделуiнің екi түрі қолданылады: GFP-Framed
GFP-F әдісі клиент сигналының бiр кадрының GFP-тің бiр кадрына
PDU инкапсуляция алдында буферленеді (өйткенi айнымалы ұзындығы ие);
PDU әртүрлi беру жылдамдықтарында көрсетiле алады;
2-ші деңгейде жұмыс жасайды (Layer 2), яғни PDU-дың физикалық
пайдалы жүктеме тақырыбы (Payload Header) инкапсуляцияланған хаттама туралы ақпараттан
мәліметтер трафигіне ыңғайлы (Ethernet, IP), дегенмен кідірістер мәлiметтi сақтау
GFP-T әдісі 8B/10B кодалауын қолданатын сигналдарға бағдарланған (Gigabit Ethernet,
8B/10B кодалау сұлбасы түзу синхронизация мен мәлiметтер қабылдауы үшiн
GFP-T негізгі ерекшеліктері:
1-ші деңгейде жұмыс жасайды (Layer 1), яғни бастапқы сигналдың
GFP кадрында инкапсуляцияланған хаттама туралы мәлiмет болмайды;
тарату жылдамдықтары бекітліген және клиент хаттамасымен анықталған.
GFP-тің негізгі артықшылықтары:
стандарттау – глобальді үйлесiмдiктi қамтамасыз етедi және компоненттiң төмен
масштабтылығы – бүгiнгi күнде GFP 10 Мбит/с-тен 10 Гбит/с-ке
кең қолданылғыштығы – GFP SDH үстi кең спектрлi сигналдардың
қарапайымдылығы – GFP кадрлар шектеуiнің тетiгi бар HDLC-ге қарағанда
QoS – кідірістердің GFP-F үшiн аласалау және GFP-T үшiн
2.1-кесте. GFP-F және GFP-T салыстырмалы сипаттамалары
Тәртіп Сипаттамасы Қолданылуы
GFP-F Мәліметтер кадрын GFP кадрына инкапсуляциялау (Layer 2), кадрдың
GFP-T Кодалық нышандарды GFP кадрына инкапсуляциялау (Layer 1), кадрдың
VCAT (Virtual Concatenation). Дәстүрлi конкатенция әдiсі тек қана VC-4
Виртуалды тіркеу жеке контейнерлерді логикалық түрде бір қосылуға байланыстырады.
SDH дәстүрлі желісінде талдап тексеру деңгейінің жолағы VC-12, VC-3,
Мысалы, дәстүрлi желiдегi 1 Gigabit Ethernet тасымалдауы VC-4-16c бөлінуін
2.2-кесте. Арнаны қолданудың тиімділігі
Қызмет Арнаны қолданудың тиiмдiлiгi (VCAT-сыз) Арнаны қолданудың тиiмдiлiгi
Ethernet 10 Мбит/с VC-3 – 20% VC-12-5v – 92%
Fast Ethernet 100 Мбит/с VC-4 – 67% VC-12-47v –
Gigabit Ethernet VC-4-16c – 42% VC-4-7v – 85%
Басқа жағынан VCG (Virtual Concatenated Group) контейнерлерінің логикалық бiрiккен
Аралық түйiндер байланыстағы әрбiр контейнерді стандартты ретінде түсіндіретіндіктен, беріліс
Шектес конкатенцияның шектеулері қамтиды:
берiліс тракты өтетін барлық желілік түйiндер байланысқан (бiрiккен) контейнерлерді
көптеген мәліметтер сигналдарының тасымалдануын тиімсіз етеін жолақ тексерілуінің жеткіліксіз
Жуырда ITU-T-мен айқындалған виртуалды тіркеу (біріктіру) шектес әдiстiң шектеулерін
Кідірістер (512 мс дейінгі) компенсациясына жауап беретін және топтың
LCAS (Link Capacity Adjustment Scheme). NG SDH үшін соңғы
Осы басқарушы дестенің негізінде LCAS хаттамасы VCG-дің қай мүшесі
Байланыс жолағының мұндай ұлғаюлары немесе кiшiреюлерi қызметтерге ешқандай кері
Мысалы, жұмыс күні iшiнде бөлiмшелер арасында 50 Мбит/с арнасын
Үшінші ұрпақ ұялы байланыс желісінің стандарттары
3G стандарты Халықаралық электрбайланыс одағымен жасалынған (International Telecommunication Union,
W-CDMA;
CDMA2000;
TD-CDMA/TD-SCDMA;
DECT;
UWC-136.
Осы бесеуінің ішінен тек бастапқы үшеуі ғана – W-CDMA,
IMT-2000 стандартына сәйкес үшiншi ұрпақтың ұялы байланысы негізінде келесідей
W-CDMA (Wideband Code Division Multiple Access) стандарты. WCDMA (басқаша
CDMA2000 стандарты. Qualcomm америкалық операторымен ілгері жылжытылып жатқан
«W-CDMA» және «CDMA2000» стандарттары өз атауларында ортақ аббревиатураны иеленгендеріне
CDMA2000 2 дамыту фазасына ие: біріншісі 1XRTT, сонымен бірге
Таңдалған транспорттық технологияны 3G желісінде қолдану
3G Үшінші ұрпақтың ұялы байланысы мәліметтерді дестелік тарату негізінде
сымды байланыс желілеріндегі берілу сапасымен салыстырылатын сөздің берілу сапасының
сымды желілердегі қауіпсіздігімен салыстырылатын қауіпсіздіктің қамтамасыз етілуі;
ұлттық және халықаралық роумингтің қамтамасыз етілуі;
бірнеше жергілікті және халықаралық операторларды қолдауы;
жиіліктер спектрінің тиімді қолданысы;
дестелік және арналық коммутация;
көпдеңгейлі ұялы құрылымдарды қолдауы;
жерсеріктік байланыс жүйелерімен өзара әрекеттесуі;
деректерді беру жылдамдығының 10 Мбит/с-ке дейін кезеңді күшейтілуі.
3G желілері (third generation) – деректерді дестелі беру технологиясы
мультимедиалық деректермен интерактивті айырбас;
бейнетелефонды байланыс;
суреттер мен үлкен көлемді ақпараттарды жіберу;
мультимедиалық мәліметтерді асимметриялық беру;
интернетпен және интражүйелермен жұмыс жасау.
3-ші ұрпақ ұялы байланыс стандарты – UMTS (Universal Mobile
Қазір бәрінен маңыздысы IMT-2000 жаңа қызметтер жиынын iске асырулары
Транспорттық желі абоненттердiң тұрған жерлерiнен тәуелсiз түрде желіаралық өзара
Осы әдiс SDH желiсiндегi қорғаудың альтернативтік (баламалық) сұлбасын қамтамасыз
Ақауды жойғаннан кейiн байланыс бастапқы күйдегі қалпына келедi.
2.3 – сурет. UMTS желісінің базалық архитектурасы
UMTS жүйесі әрқайсысы нақтылы функцияларды орындайтын желiнiң логикалық элементтер
Өз функцияларына орай желі элементтері радиобайланысқа жататын барлық функцияларды
Спецификация және стандартизациялар көзқарасы бойынша, UE де UTRAN да
UTRAN желiсі базалық желімен байланысқан радиожелілік iшкi жүйелердiң жиынтығынан
Радиоқатынау желісінің контроллері RNC базалық стансаларды басқарады және MSC/VLR
Радиоқатынау желісінің контроллері RNC мен мобильді коммутация орталығы MSC
2.4 – сурет. Радиоқатынау ішкі жүйелерінің стандартты архитектурасы
Осы мәселенi жою үшiн сенiмдiлiктi үлкейтуге мүмкiндiк беретін радиоқатынаудың
NG SDH технологиясының негiзгi артықшылықтарының бiрi талшықты-оптикалық арналардың қолдануымен
2.5 – сурет. Әрбiр RNC көршi контроллерлермен байланысқан радиоқатынау
Мұндай архитектураны қолдану барысында түйіндердің бірінде жабдықтың үзілуі не
NG SDH желiлеріндегi өте жиi қолданылатын топология әртүрлi деңгейдегі
2.6 – сурет. Сақиналық топология қолданысындағы радиоқатынаудың iшкi жүйесінiң
Қарастырылған архитектуралық шешiмдер берiлудiң жеке бағыттарының қорда сақталуын қамтамасыз
2.5 Қолданылатын құрылғыларды сипаттау
3G желілерін жабдықтармен қамтамасыз етушілер Siemens, Nokia, Alcatel, Ericsson,
Осы дипломдық жобада Ericsson ұсынған жабдықтарды қолдану қарастырылады. Телекоммуникациялық
2.7 – сурет. Ericsson жабдықтары негізіндегі 3G желісінің элементтері
мұндағы:
CN – Core Network – UMTS ядро желісі;
RAN – Radio Access Network , RNC пен RBS-тен
RNC (радиожелі контроллері) UTRAN-да радиоқорларды басқаруды қамтамасыз етуші элемент
RBS радиоқорларды қамтамасыз етеді және абоненттiк терминалдан (не терминалға)
OSS-RC (Operation and Support System Radio Control) - RAN
RXI – қатынау желісінің концентраторы, агрегатор не хаб
RBS 3418 базалық стансасы. RBS 3418 Main Unit (MU)
– сурет. MU-дің RRU-мен байланысы
RNC 3810 (Radio Access Network) контроллері. Орнатылып жатқан RNC3810
RNC 3810 трафик уақытында өзгеруші дестелік және дауыстық сервистерден
ЖЖ-ны (Жылжымалы жабдық) дұрыстауы және жаңғыртуы, элементтердi кеңейтуi, сондай-ақ
қорда сақтау (резервтеу): RNC 3810 барлық аппараттық бөліктерді (HW)
пайдалану процесіндегі алмастыру: HW платалары пайдалану процесі кезінде ауыстырылуы
RNC3810 үшін қоректену көзінің параметрі:
номиналды кернеу: -48V DC.
RXI қатынау желісінің концентраторы. Функциялары:
RNC-қа трафиктi топтайды;
RAN желісінің транспорттық деңгейіне тиісті функционалдық пен қолдауды қамтамасыз
желілік синхронизацияны қамтамасыз етеді;
O&M және OSS басқару функцияларын қамтамасыз етеді.
Lucent WaveStar AM1 Plus мультиплексоры. Енді бізге транспорттық желіні
2.9 – сурет. Lucent WaveStar AM1 Plus мультиплексорының сыртқы
WaveStar® AM 1 Plus – STM-1 немесе STM-4 ағындарында
Lucent Technologies өндiрiсiнiң WaveStar® AM1 Plus жанұясының бірплаталы SDH
Бұл жабдық қабырға және көшедегi шкафтарға, діңгектерге, байланыс операторларының
Ол енгізу/шығару мультиплексоры немесе шеткі мультиплексор ретінде қолданылады. Кросс-коммутациялардың
Аз габариттер, діңгекке және қабырғаға бекітіліп орнату мүмкіндігі, кең
Мультиплексорларды өзара байланыстыру үшін оптоталшықты кабельді таңдаймын.
Оптикалық цифрлық тарату желілерін жобалауда оптикалық кабель түрiн таңдау
оптикалық кабельдегі оптоталшықтар саны және түрі желi дамытылуының 15-20
оптикалық кабельдің сәуле шығаруға тәуелді оптоталшықтың өшулігі мен дисперсиясы
оптикалық кабельдің қорғаушы жамылғылары мен күштік элементтерi оптикалық кабельдің
оптикалық кабедьдің механикалық және электрлік қасиеттері олардың нақты қолдануы
кабельдегi жеке жарық өткiзгiштерi олардың идентификациясы үшiн айырып танылатындай
WaveStar ADM 16/1 Compact мультиплексоры. WaveStar ADM 16/1 Compact
Деректердi берудiң Lucent WaveStar TransLAN қосымша картасында жүзеге асырылған
Сайып келгенде, бiрлескен тапсырыс берушiлер жергiлiктi желілердің интерфейстеріне тiкелей
– сурет. WaveStar ADM 16/1 Compact мультиплексорының сыртқы пішіні
Ерекшеліктері:
тікелей STM-16 деңгейінен 2 Мбит/с және STM-1 арналарының енгiзу-шығаруы
монтаж және техникалық қызмет көрсетудiң қарапайымдылығы;
қолдану иілгіштігі;
қорда сақтаудың жақсартылған тетiктерi SDH желiлерiнiң қазiргi құрылымдарын қолдануға
жабдық бағасының арзандығы;
энергия тұтыну аздығы.
Компонентік (трибутарлық) интерфейстер:
1xSTM-4 – ITU-T G.957 S.4.1 ұсынысымен үйлесiмдi толқын ұзындығы
4хSTM-1 – ITU-T G.957 S.1.1 ұсынысымен үйлесiмдi толқын ұзындығы
63х2 Мбит/сек;
12х34/45 Мбит/сек;
8х10/100Base-T Ethernet.
Интерфейстер сәйкес ETSI стандарттарымен және ITU ұсыныстармен толығымен үйлесiмдi.
VC4-TUG3-TUG2-VC12-2 Мбит/сек;
VC4-TUG3-VC3-34 Мбит/сек;
VC12/VC3 байланысы;
VC12, VC3 және VC4 үшін SNC қорғанысы.
Басқару интерфейстері:
терминал үшін F интерфейсі (RS-232);
TMN үшін Q интерфейсі (Ethernet).
Қоректену көзі:
48/60 В, ең жоғарғы тұтыну қуаты 200 Вт.
Құрылымы:
ені 450 мм;
тереңдігі 260 мм;
биіктігі 625 мм;
салмағы 26 кг-нан аспайды.
Бұл мультиплексордың көмегімен бiрлескен тапсырыс берушiлер жергiлiктi желілердің интерфейстеріне
WaveStar ADM 16/1 Compact мультиплексоры 2,5 Гбит/с-ке дейiнгі жылдамдықпен
Қорытынды:
Сонымен, бұл бөлімде SDH (NG SDH) транспорттық технологиясының құрылымы
3 Есептеу бөлімі
3.1 Қамту аймағын есептеу
Жылжымалы радиобайланыстың ұялы желiлерін жобалау кезінде ең күрделi мәселе
Осы этапта қабылдау нүктесінде сигнал өрiсi кернеулiгiнiң статистикалық үлгi
Қазіргі уақытта қалалық жағдайларда ұялы байланыстың нақтылы шарттарын сипаттайтын
Алгоритмнің бірінші қадамы радиотолқындар таралуының белгілі үлгілерін талдау және
3.1 – кесте. Статистикалық үлгілердің қолданылу аймақтары
Үлгі Ірі қала Орта және кіші өлшемді қалалар Қала
Окамура-Хата + + + +
COST231-Хата + + - +
Уолфиш-Икегами + + - -
Статистикалық үлгiлер электромагниттiк өрiс кернеулiгiнiң эксперименталдi зерттеулер нәтижелерiне негiзделедi,
Окамура-Хата үлгісі. Ең алғашқы үлгілердің бірі Окамура-Хата үлгісі болды.
(3.1)
мұндағы
hBS – 30 200 м диапазонындағы базалық станса
f – базалық стансаның сәулелену жиілігі, МГц;
R – 1 20 км диапазонындағы базалық стансадан
k – жолдың ұзындығын ескергендегі түзетуші коэффициент;
a(hMS) – 1 мен 10 м аралығында есептелінетін жылжымалы
(3.2)
Байланыс жүйесінің стандарты – 3G.
Байланыс арнасына байланысты қабылдау және тарату жиіліктері 2 ГГц
Олай болса Окамура-Хата үлгісі үшін L жоғалулар келесідей есептелінеді:
3.1 – сурет. Окамура-Хата үлгісі бойынша сигналдың жоғалуы
Жоғарыдағы графикке қарай отырып, 1 20 км диапазонындағы
Уолфиш-Икегами үлгісі. Уолфиш-Икегами үлгісі (ағылшынша Walfish-Ikegami) базалық станса антеннасы
Бұл үлгі IMT-2000 үшінші ұрпақ жылжымалы байланысының әмбебап жүйесі
жиілік жолағы 800 2000 МГц аралығында, fMHz;
базалық станса антеннасының биіктігі 4 50 м аралығында,
жылжымалы станса антеннасының биіктігі 1 3 м аралығында,
базалық стансаға жақын орналасқан ғимараттардың биіктігі, м, hr≤80;
базалық станса мен жылжымалы стансаның ара қашықтығы, 1
үйлер арасындағы қашықтық 20 50 м, b;
көшенің ені 10 25 м, w;
толқынның кіріс бағытына қатысты көше бағыты, φ = 00
Есептеу формуласында ескерілген эмпирикалық факторлар жиынтығына базалық және жылжымалы
Сигналдың жоғалуын сипаттайтын формуланың жалпы кескіні:
(3.3)
L0 – бос кеңістікте таралу кезіндегі жоғалулар:
(3.4)
Lrts – ғимараттардан шағылысулар есебінен болатын жоғалулар:
(3.5)
мұндағы:
ω = 10 15, м – көшенің ені;
hr – базалық стансаға жақын орналасқан ғимараттардың биіктігі, м;
h2 – жылжымалы станса антеннасының биіктігі, м;
Lori – сигналдың кіріс бағытына қатысты көше бағытына негізделген
fMHz – жиілік жолағы 800 2000 МГц.
Lori келесі формуламен есептелінеді:
(3.6)
мұндағы:
φ – толқынның кіріс бағытына қатысты көше бағыты;
Lmsd – бірнеше ғимараттардың көп ретті дифракция әсерінен болатын
, (3.7)
, (3.8)
, (3.9)
, (3.10)
, (3.11)
Есептеуді жүргізу:
Ең алдымен, бос кеңістікте таралу кезіндегі жоғалуларды есептеймін:
Сонымен, базалық стансадан (БС) абоненттік немесе жылжымалы стансаға (АС)
3.2 – сурет. Уолфиш-Икегами үлгісі бойынша бос кеңістікте таралу
Графиктен байқайтынымыз мұнда да дәл Окамура-Хата үлгісіндегідей базалық стансадан
Толқынның кіріс бағытына қатысты көше бағыты деп
Ғимараттардан шағылысулар есебінен болатын жоғалулар:
Таңдалған параметрлер мәндері бойынша келесі мәндерді анықтаймын:
Олай болса бірнеше ғимараттардың көп ретті дифракция әсерінен болатын
Lmsd= 13,145 34,819 Дб
3.3 – сурет. Уолфиш-Икегами үлгісі бойынша бірнеше ғимараттардың көп
Бос кеңістікте таралу кезіндегі жоғалуларды, ғимараттардан шағылысулар есебінен және
3.4 – сурет. Уолфиш-Икегами үлгісі бойынша сигналдың жоғалуы
Графикке қарай отырып, Уолфиш-Икегами үлгісінің басқа үлгілерден артықшылығы кезектесіп
Үлгiнің кемшiлiгі онда ғимараттардың тек қана орташа биiктiгi қатынасатындықтан
COST#231-Хата үлгісі. Могенсен (ағылш. Mogensen) авторластарымен бірге Окамура мен
(3.11)
мұндағы:
hBS,eff – базалық станса антеннасының тиімді биіктігі, м;
hMS – жылжымалы станса антеннасының биіктігі, м;
С – тұрақты: орташа қалалар және бірқалыпты өсiмділігі бар
a(hMS) – 1 мен 10 м аралығында есептелінетін жылжымалы
f ≤ 400МГц: ,
f ≥ 400МГц:
Есептеуді жүргізу:
Бастапқы мәндер ретінде 3G ұялы байланыс желісінің жиілік диапазоны
3.5 – сурет. COST#231-Хат үлгісі бойынша сигнал өшулігінің базалық
3.5 – суретте COST#231-Хат үлгісі бойынша сигнал өшулігінің базалық
3.6 – сурет. Уолфиш-Икегами, Окамура-Хата, COST#231-Хата үлгілері бойынша сигнал
3.6-суретте Окамура-Хата, Уолфиша-Икегами және COST#231-Хата үлгілері бойынша L сигнал
Осыған ұқсас есептеулер үшін екі бөлімнен тұратын Ли статистикалық
Таралу кезіндегі жоғалулардың негізгі бөлігі келесі формуламен бейнеленеді:
(3.14)
мұндағы:
Pr — таратқыштан r қашықтықтағы сигналдың ваттағы қуаты;
f – сигнал жиілігі;
Pr0 – таратқыштан г0 қашықтықтағы бөгеуiлмен тарату сызығының қиылысу
γ параметрі бет қисықтығының дәрежесiн есепке алады; n жиiлiк
α0 – антенналарды орнату биiктiгіне,таратқыштың қуатына, байланысты таратушы және
Ли үлгiсі радиотолқындар әртүрлi шарттарда таралғанд кездегі жалпы жағдай
(3.15)
А және В мәндері қоршаған ортаның сипаттамаларына тәуелді болады
(3.16)
мұндағы:
Pпрд – БС таратқышының қуаты, Вт;
Gпрд, Gпрм – антеннаның күшейту коэффициенттері;
hB және hM – базалық және жылжымалы станса
m = 1 hM < 3 м болған кезде
Есептеуге қажетті мәліметтер:
БС таратқышының қуаты, 25Вт;
БС антеннасының күшейту коэффициенті, 11 Дб;
ЖС антеннасының күшейту коэффициенті, 3 Дб;
БС антеннасының биіктігі, 40 м;
ЖС антеннасының биіктігі, 2 м.
hM < 3 м болғандықтан m = 1 деп
А = 60; В = 40 деп алатын болсам:
3.7 – сурет. Ли үлгісі бойынша Дб-дегі қабылданатын сигнал
Жоғарыдағы графикте Ли үлгісі бойынша Дб-дегі қабылданатын сигнал қуатының
3.2 Алгоритмнің екінші қадамы – ұяшықтың радиусын анықтау
Келтірілген COST#231-Хата формуласы бойынша сигнал өшулігінің мәні:
(3.17)
(3.17)-ші теңдікке сүйене отырып, БС-ның сота радиусын (5)-ші теңдік
(3.18)
COST231-Хата үлгісі бойынша есептеулер нәтижесінде сигнал жоғалуының мәні: Lhata=
Lb=153 дБ деп таңдасақ, онда:
Оңтайлы қамтуға ие болу базалық станса жабдығын, көбіне антеннаны
3.3 Базалық стансалардың санын анықтау
Қамту аумағының радиусын есептеу формуласына сүйене отырып, базалық стансалардың
Қала үшін бір базалық стансаның қамту аумағының ауданы:
(3.19)
S=
SБС=20,37 км2
базалық станса
Шымкент қаласы аумағының ауданы 300 км2 –ді құрайды. Ауданы
3.4 Сигналдың кеңістікте таралуының есептеулері
Радиотолқындар таралуының классикалық теориясының негізін үш түрлі эффект құрайды:
Дифракция – радиотолқындардың ірі қалқандаушы нысандарды орағытып өту құбылысы,
Жер бедері қабылдау орнында радиосигналдар өрiс кернеулiгiнiң жоғалуына маңызды
Бұл ретте сигнал өрісінің әлсіреуі радиобайланыс жолы жолағының шамасына
Радиобайланыс жолының параметрлері h0, rA, rB (бөгеуiл геометриясы), және
Жалпыланған d параметрі (дифракциялық параметр) элетрмагниттік өріс энергиясының негізгі
d параметрінің сандық мәнін таратқыштан бөгеуіл ұшына бағытталған және
(3.20)
мұндағы:
rA, rB – қабылдағыш пен таратқыштан бөгеуілге дейінгі қашықтық;
α – таратқыштан бөгеуіл ұшына бағытталған және қабылдағыштан
бөгеуіл ұшына бағытталған бұрыш.
а)
б)
3.8 – сурет. Радиобайланыс жолында жылжымалы станцияның қалқандалуының мысалдары
3.9 – сурет. Бөгеуіл кезіндегі дифракциялық өріс есебі
Есептеуді жүргізу:
БС мен ЖС арасында 3.9-суретте келтірілгендей қандай да бір
(3.21)
мұндағы:
с = 3∙108 м/с – жарық жылдамдығы.
Қорытынды:
Жылжымалы радиобайланыстың ұялы желiлерін жобалау кезінде ең күрделi мәселе
Бұл бөлімде қазіргі уақытта қалалық жағдайларда ұялы байланыстың нақтылы
3G ұялы байланысының транспорттық желісі базалық станса мен ұялы
4 Өміртіршілік қауіпсіздігі
Бұл дипломдық жобада мобильді байланыстың транспорттық желісін ұйымдастыру мәселелері
4.1 Ұялы байланыстың базалық стансаларының зияны
Ұялы телефонды байланыс – бүгінде радиобайланыстың ең дамыған салаларының
Ұялы байланыстың жұмысы радиожиілікті сигналдардың көмегімен коммутациялық орталықтарға ақпарат
Базалық станса антенналары қоғамдық, қызметтік, өндірістік және тұрғын ғимараттарда,
Ұялы операторлардың жабдығы жұмыс жасайтын қуат ағынының үстіңгі тығыздық
Тіпті ең «кауіпті» аймақта – базалық стансамен шамамен бір
Ұялы байланыстың базалық стансасының сәулелену қуаты қолданылатын стандартқа, қызмет
БС УЖЖ (ультражоғары жиілікті) диапазондағы (300-3000 МГц) электрмагниттік энергияны
4.1 – сурет. Базалық станса антенналарының бағыттылық диаграммасының мысалы
Базалық станса антенналарының изотропты сәуле шығарғышқа қатысты қуат бойынша
4.2 Базалық станса маңайындағы радиожиілікті өрістер
Базалық стансалардан жер бедерінің барлық қашықтықтарындағы радиожиілікті өріс деңгейінің
Қазіргі уақытта тұрғындар үшін электромагниттік өрістің қаупі жайлы ғылыми
халықаралық қауіпсіздік стандарттарын қатаң түрде сақтау. Қазіргі заманғы білімге
қарапайым қорғаныс шаралары. Антенна орнатылған алаң айналасындағы қаша немесе
базалық стансаларды орнату орнын таңдау кезінде биліктің жергілікті органдарымен
4.3 Электромагниттік өріс
ЭМӨ-тің қайнар көзі болып атмосфералық электр, радиосәуле шығару, жердің
Жоғарғы жиілікті токты металлдарды балқыту, металдарды термиялық өңдеу, диэлектриктерді
Электромагниттік толқын электрлік тербелісті қоректендіру кезінде пайда болады (айнымалы
ЭМӨ толқын ұзындығымен (, м немесе тербеліс жиілігімен f,
( = сТ = с/f
мұндағы:
с = 3•108 м/с – жарық жылдамдығы;
f – тербеліс жиілігі, Гц;
Т = 1/f — тербеліс периоды.
ЭМӨ-тің қарқыны қандай да болмасын кеңісітік нүктесінде генератор қуатына
Адам организміне электромагниттік өрістің әсері. Электротермиялық материалдарды шығарып, өңдеу
Электромагниттік өрістің адам организиміне: орталық жүйке жүйесіне әсері нәтижесінде
Адам ағзасына аналогиялық ЭМӨ-тің аса жоғарғы кернеудегі электрқондырғыларында өндірістік
Болжам бойынша, ағзаның физиологиялық функция реттелуінің бұзылуы әртүрлі жүйке
Электромагниттік өрістің нормалануы. Зерттеушілермен зерттелгендей, бірдей жиіліктегі ЭМӨ-тің биологиялық
12.1.006-84 ГОСТ-на сәйкес, 60кГц-300 МГц диапазон жиілігінде нормаланған өлшемдері
ЭМӨ-тің биологиялық тұлғаға әсер ету эффектісі электромагниттік энергияның санымен
(4.2)
мұндағы:
( – электромагниттік энергияны сәулелендіру ағын қуатының тығыздығы, Вт/м2;
— адам денесінің жұту эффектісі, м2.
Электромагниттік өрістен қорғау әдістері. Электромагниттік сәуле шығару әсерінен қорғаудың
тікелей шығу көзінен сәуле шығаруды азайту (бағытталған іс-әрекет көзі
АЖЖ және УЖЖ қондырғыларын рациональді орналастыру (10 Вт жоғарғы
бергішті дистанционды бақылау және басқару жабық бөлмеде орналастыру (бергіштерді
сәуле шығару көздерін және жұмыс орнын экрандау (металдан жасалған
ұйымдастыру шаралары (электрмагниттік сәуле шығару интенсивтігінің дозасын 6 айда
жеке қорғау құралдарын қолдану (арнайы киімдер, қорғағыш көзілдірік т.с.с.).
Жұмысшыларды электроманитттік сәуле шығару көзінен қорғауда жерге қосылған экранда,
Әрбір өндірістегі қондырғылар техникалық төлқұжатпен қамтамасыз етілген, онда электрлік
ЭМӨ-ден қорғанудың негізгі тәсіліне мыналар қатысты: қорғаныс уақыты және
Шағылыстыратын ЭМӨ экраны металдан жасалады. Олардың қорғағыштық әрекеті мыналардан
4.4 Найзағайдан қорғау
Атмосфералық электр зарядтары (найзағайлар) өрт, жарылыс, адам өліміне соқтыратын
«Ғимараттар мен құрылыстарды жобалау және найзағай қорғанысын құру бойынша
Найзағайдан қорғанудың әдістері мен құралдары. Ғимараттар мен құрылыстарды найзағайдан
Найзағайдың тура соққысынан қорғау үшін найзағай арнасымен тікелей байланысатын
Сыртқы найзағайдан қорғау жүйесі ғимараттан бөлектенуі мүкін (дара өзекті
4.2 – сурет. Тік жайтартқыш
4.3 – сурет. Көлденең арқансымдық жайтартқыш
Ғимаратты найзағайдан қорғауды есептеу. Базалық станса антеннасын найзағайдан қорғау
Найзағай әрекеттілігінің бір сипаттамасы белгілі бір найзағайлық сағатта 1
Енді белгілі бір найзағайлық сағатта ұзындығы А, ені В
N = (А+6Н) (В+6Н) n∙10-6
Базалық станса орнатылған ғимарат өлшемдері ретінде төмендегідей шамаларды аламын:
Н=16 м, А= 20 м, В= 25 м.
N = (30+6∙16) (25+6∙16) 3∙10-6 = 0,045738
Базалық станса орнатылған ғимаратмызға найзағайдың түсу санын анықтадым. Енді
h0 = 0,92 h,
r0 = 1,5 h,
rх = 1,5 (h-hx /0,92)
мұндағы:
h0 – жер бетіндегі қорғау аймағының биіктігі, м;
r0 – жер деңгейіндегі қорғаныс аймағының радиусы, м;
rх – жер үстіндегі hх биіктіктегі қорғаныс аймағының радиусы,
hх – жер үстінедегі қорғау объектісінің биіктігі, м
Найзағайдың тура соққысынан қорғау үшін найзағай арнасымен тікелей байланысатын
Биіктігі 30...150м аралығында болатын дара өзекті жайтартқыштың қорғаныс аймағы
4.4 – сурет. Дара өзекті жайтартқыштың қорғаныс аймағы
Есептеу: дара өзекті жайтартқыштың биіктігін 40 м деп аламын
h0 = 0,92∙h = 0,92∙40 = 36,8 м
r0 = 1,5∙h = 1,5∙40 = 60 м
rх = 1,5∙ (h - hx/0,92) = 1,5∙(40-16/0,92)= 33,913
Орындалған есептеулер бойынша қорытындылайтын болсақ, базалық станса антеннасы (қорғау
Енді дәл осы есептеулерді найзағайдан қорғаудың компьютерлік бағдарламасымен тексеремін
4.5 – сурет. Бастапқы мәліметтердің енгізілуі
4.6 – сурет. Найзағай әрекеттілік картасы
4.7 – сурет. Қорғалатын ғимараттың категориясын таңдау
4.8 – сурет. Жайтартқыштың сұлбасын таңдау
4.9 – сурет. Қорғау аймағының параметрлері
Ұялы байланыстың базалық стансасының сәулелену қуаты қолданылатын стандартқа, қызмет
Статистикалық мәліметтер бойынша өрттің 7%-ы найзағайдан болады. Найзағайдың тура
Қорытынды:
Сонымен, бұл бөлімде электромагниттік өрістің адам ағзасына тигізетін кері
5 Бизнес-жоспар
5.1 Түйін
Қазіргі кезде ұялы байланысты қажеттенетін абоненттер саны өсіп келе
Осыған орай, бұл бітіруші жобада ұялы байланыс үшін оңтайлы
халықты байланыс жүйесімен қамтамасыз ету;
қосымша жұмыс орындарын ұйымдастыру;
нақты топтардың сұраныстарын қамтамасыз ету.
Жобада SDH транспорттық технологиясының көмегімен үшінші ұрпақ 3G ұялы
Бизнес-жоспардың мақсаты – жалпы капиталдық қаржыларды, жылдық эксплуатациялық шығын-кірістерді,
3G технологиясы ақпаратты тарату кезінде аса жоғары жылдамдықпен және
5.2 Компания және сала
Үшінші ұрпақтың ұялы байланысы деректердің дестелі таратылуы негізінде құрылады.
Әлемде ең кең таралған стандарттар: CDMA (Code Division Multiple
3G технологиясы 2 Мбит/сек-қа дейінгі деректерді беру жылдамдығын қамтамасыз
WCDMA стандарты – сан алуан мүмкіншіліктерді ашатын ақпарат пен
3G желілері (third generation) – деректерді дестелі беру технологиясы
мультимедиалық деректермен интерактивті айырбас;
бейнетелефонды байланыс;
суреттер мен үлкен көлемді ақпараттарды жіберу;
мультимедиалық мәліметтерді асимметриялық беру;
интернетпен және интражүйелермен жұмыс жасау.
5.3 Қызметтерді (өнімдерді) бейнелеп жазу
Жобаланатын желінің базасында тұтынушыларға бірегей сервис түрін бере алады.
Көрсетілетін қызметтер:
халықаралық және қаларалық байланыстарды қоса алғандағы стационарлы телефон желісінің
факсималды хабарларды тарату;
қайта бағыттау, автоматты түрде телефонмен тауып сөйлесу, шақыруды күту;
телефонмен сөйлесудің жалғасуын автоматты түрде тіркеу;
дауыс поштасы;
конференц-байланыс – бір уақытта бір немесе бірнеше абоненттердің өзара
интернетке 2 Мбит/с дейінгі жоғары жылдамдықтағы рұқсат.
Нарықтық өтімді талдау. Нарық қызметтерін зерттеу
Ұсынылатын қызметтерді нарық жүйесінде жүзеге асыру үшін бәсекелестер арасында
фирмалардың өз жұмысшыларының қызметтерін өзіне қолайлы жағдайда төлеу;
тұрақты клиенттерге берілетін жеңілдіктер (немесе тегін көрсетілетін қосымша қызметтер);
арнайы кештерді ұйымдастыру.
Сатуды қызықтыратын қызметтердің маңызды факторы ретінде фирманың жұмыс ұжымын
Жобаны жүзеге асыру кезінде, сонымен қатар оны енгізу барысында
Енгізуге арналған нұсқаулық:
облыс орталықтарындағы және ірі қалалардағы республикалық теле- радио- арналарда
облыстарда тарату үшін қазақ және орыс тілдерінде телекоммуникация қызметтерін
интернет желісінде WEB – беттер.
5.5 Менеджмент
Компанияның болжаған өсу стратегиясы жаңа технологиялар еңгізумен, қызмет көрсету
Бұл бөлім осы обьектіні басқаратын бас инженерден, жүйедегі жүктемені
5.1 – кесте. Талап етілетін құрал-жабдықтар және олардың бағалары
Жабдық атауы Саны Бағасы, мың теңге Жалпы бағасы, мың
Базалық станса RBS 3418 15 5100 76500
Контроллер RNC 3810 1 6050,0 6050,0
WaveStar ADM 16/1 Compact мультиплексоры 1 750 750
Оптикалық кабель 3 21,2 63,6
ИБЭП-220/48(60)-60 қоректену көзі 3 60,0 180
LucentWaveStar AM-1 мультиплексоры 5 490,0 1470
Барлығы
85013,6
5.6 Маркетинг стратегиясы
Нарықтағы кәсіпорынның маркетинг стратегиясының мақсаты мен тапсырмалары [19]:
нарықтың орташа сегменттері үшін экономикалық жағынан тиімді шешімнің пайда
қызметтің басқа да түрлерінің пайда болуы: ақпарат тарату (интернет)
қабылдау-таратушы құрылғы сыйымдылығының өсуі арқылы несиеленетін жиілік диапазонын максималды
әртүрлі жағдайларда абоненттердің белгілі бір тобына уақытылы қызмет көрсетуді
қажет болған жағдайда байланыс тұрақтылығын кеңейтетін желіні аұйымдастыру;
5.7 Қаражат жоспары
Инвестиция шығындарына қондырғылардың, жабдықтардың бағасы, жобалау, көлік шығындары, құрылыс-монтаждау
Жалпы капиталдық шығынды есептейміз [20]:
, теңге
мұндағы:
Ко – жабдықтарды сатып алу шығыны;
Кс – құрылыс салу шығыны;
Км – монтажға жұмсалатын шығын;
Ктр – көлік шығыны;
Кпроек. – жобалау шығыны;
5.2 – к е с т е. Жабдыққа кететін
Шығын атауы Бағасы, тг.
Жабдық бағасы, (Ко) 85013600
Көлік шығыны, (Ктр, жабдық бағасының 5пайызын құрайды) 4250680
Монтажға жұмсалатын шығын, (Км, жабдық бағасының 8 пайызын құрайды)
Құрылыс салу шығыны, (Кс, жабдық бағасының 10 пайызын
Барлығы 100741728
Ескерілмеген шығын (10 пайыз) 10074173
Жалпы салым 110815901
5.3 – к е с т е. Жұмыс орнының
Атауы Бағасы, мың
тенге Саны Бағасы, мың тг.
Компьютер(стац.) 68 7 476
Ноутбук 110 9 990
Офистік үстелдер 10 16 160
Принтер, ксерокс,
сканер 20 3 60
Орындықтар 3,5 20 70
Шкаф 3,5 3 10,5
Барлығы 1766,5
Ескерілмеген шығын (10 пайыз) 176,65
Жалпы салым 1943,15
5.4 – к е с т е. Капиталды салым
Салымдар атауы Бағасы, тг.
Жабдыққа, монтажға және тасымалдауға салынатын салым 110815901
Жұмыс орнының жабдықтарына салынатын салым 1943150
Барлығы 112759051
Капиталдық шығын:
К=110815901+ 1943,15 = 112759051теңге.
5.8 Табысты есептеу
Негізгі іс-қызметтерінен алынатын табыс – кәсіпорындардың байланыс қызметтерінен қолданылып
(5.2)
мұндағы:
qi – натуралды түрдегі i-түрлі қызмет көлемі;
Ui – i- түрлі қызмет бағасы, (теңге);
n – қызметтер номенклатурасы немесе орташа табыс таксасы бойынша
(5.3)
мұндағы:
n – қызмет номенклатурасы;
qисх пл – түрлі шығыстық ақылы алмасу;
- i – түрлі байланыс қызметінің орташа табыс таксасы.
Желі ішіндегі шығыс қоңырауларының 1 айдағы табыс көлемі:
(5.4)
мұндағы:
qсеть – желі ішіндегі шығыс қоңырауларының ұялы байланыс операторының
t – 1 айдағы сөйлесу уақыты;
m – абоненттер саны.
Желі ішіндегі қоңыраулардың 1 айдағы табыс көлемі:
V = 8∙100∙10000 = 8000000 теңге
Басқа операторларға шығыс қоңырауларының 1 айдағы табыс көлемі:
V = 8∙40∙10000 = 3200000 теңге
Әрбір абоненттің жіберетін хабарлама саны – 15 деп есептесек,
(5.5)
VSMS=8∙15∙10000=1200000 теңге
Интернет желісінен табыс көлемі:
(5.6)
мұндағы:
qИнт – ұялы байланыс операторының нтернетке рұқсат тарифы (25
r – ақпарат көлемі (60 Мбайт).
VИнт=8∙60∙10000=4800000 теңге
∑Д = 8000000 + 3200000 + 1200000 + 4800000
Бір жылдық табыс көлемі:
Джыл = 17200000∙12 = 206400000 теңге
5.9 Пайдалану шығындары
Ұялы байланыс үшін транспорттық желіні ұйымдастыру жобасын жүзеге асыру
5.5 – кесте. Жұмыс ұжымы туралы мәлімет
Қызмет түрі Қызметшілер саны Айлық, тг. Барлығы, тг.
Абоненттік қызмет операторлары 12 60000 720 000
Инженер-энергетик 3 90000 270 000
Трансмиссияинженері 3 90000 270 000
Инженер RBS 3 70000 210 000
Жобалау–инженері 3 120000 360 000
Электромонтер 9 70000 450 000
Барлығы 2 280 000
Бір жылдық шығын соммасы кәсіпорынның өзіндік құны немесе осы
∑Э = ЕБҚ + Әс + М + Ээнер
мұндағы:
ЕБҚ – еңбекті бағалу қоры;
Әс – әлеуметтік салық;
М – заттар, қосалқы бөлшектер шығыны (бұлар капиталды шығындардың
Ээнер – электр энергиясы шығыны;
А – амортизациялық аударма;
К – кредиттер;
Ү – үстеме шығыны (бұған көлік шығыны, әкімшілік, шаруашылық,
Еңбекті бағалау қорын анықтау:
ЕБҚ = ЕБҚнег + ЕБҚқос, теңге
мұндағы:
ЕБҚнег = ЕА·12– негізгі еңбекті бағалау қоры;
ЕБҚқос = ЕБҚнег·0,3 – қосымша еңбекті бағалау қоры.
Жұмысшының орташа еңбек ақысы 60 000 теңгені құрайды. Сәйкесінше
ЕБҚнег = 2280000·12 = 27360000, теңге
Қосымша еңбекті бағалау қоры:
ЕБҚқос = 26280000·0,3 = 8208000, теңге
Сондағы еңбекті бағалау қоры:
ЕБҚ = 27360000 + 8208000 = 35 568 000,
Әлеуметтік сақтандыру қорына бөлінуі, Әс және ол еңбекті бағалау
Әс = 0.11·(ЕБҚ – ЗҚ), теңге
мұндағы:
ЗҚ – зейнетақы қоры
Зейнетақы қоры еңбекті бағалау қорының 10% құрайды:
ЗҚ = 0.1·ЕБҚ, теңге
ЗҚ = 0.1·35568000 = 3556800, теңге
Әлеуметтік салықты есептеймін:
Әс = 0.11·(35568000 – 3556800) = 3521232, теңге
М – заттар, қосалқы бөлшектер шығыны капиталды шығындардың 0,5%
теңге
Электроэнергия шығындары Эн, теңге, келесі формуламен анықталады:
ЭН =∑ (12,34∙W)
мұндағы:
12,34 – бір кВТ/сағат бағасы;
W–кВт/сағат – өндірістік электроэнергия шығыны.
5.7 – кесте. Электроэнергияға кететін шығын
Құрылғы Саны Қуаты, кВт Мерзімі 1кВт/сағ эл.энергия Пайд. эл.энергия
Базалық станса RBS 3418 3 0,145 8760 12,34 47023
RNC 3810 1 0,55
59454
RXI 820 2 0,95
205387
ИБЭП-220/48(60)-60 қоректену көзі 3 1,2
389154
LucentWaveStar AM-1 мультиплексоры 3 0,6
194588
Барлығы 895606
Амортизациялық аударма мөлшерін есептеу. Амортизациялық аударманың байланыс саласы бойыша
(5.12)
теңге
Үстемелік шығындарды НШ, таппас бұрын негізгі шығындарды табамыз. Ол
НШ = ЭН + М +А + ЕБҚ +
НШ = 895606 + 199951,33 + 9847566,6 + 35568000
Үстемелік шығындарды Ү, теңге, есептеймін:
Ү= 0,75 .НШ
Ү = 0,75∙48459081 = 37 524 267 теңге
Кәсіпорындар байланыс жүйелерін пайдаланғанда, байланыс қызметтерін бергенде шығындар жасайды.
Эксплуатациялық шығындар келесі мәнге тең болады:
∑Э = 35568000+3521232+196951,33+895606+9847566,6+37524267 =
=87553623 теңге
5.8 – кесте. Эксплуатациялық шығындар
Көрсеткіштер атауы 1 жылдық мөлшері, теңге
Еңбекті бағалау қоры (ЕБҚ) 35 568 000
Материалдар және қосымша бөлшектер 196951,33
Амортизациялық аударма мөлшері 9 847 566,6
Электроэнергияға шығыны 895606
Әлеуметтік салық 3521232
Үстемелік шығындар 37 524 267
Барлығы 87553623
Жоғарыдағы кестеде желіні ұйымдастыруға кететін эксплуатациялық шығындар біп жылдық
5.1 – сурет. Эксплуатациялық шығындар құрылымы
5.10 Экономикалық тиімділіктің көрсеткішін есептеу
Байланыс кәсіпорындарының дамуын, кеңейтуін және қайта құруын бітіру жұмыстарын
Капиталдық салымның нормативті қайтарылу мерзімі қанша мерзімде (жылда) жұмсалынған
Осы жобаны салықсыз ұйымдастырудан түсетін пайда,теңге:
П= Д – Эшығ,
мұндағы:
Д – негізгі істерден алынатын табыс, теңге;
Эшығ – эксплуатационды шығындар, теңге.
П = 206400000 – 87553623 =70846377 теңге.
Пайдадан 20% корпоративті салық алынып тасталады, яғни таза пайда,
ТП =П∙0,2 = 70846377∙0,2 =14 169 275 теңге.
Желінің экономикалық тиімділігі мынаны құрайды:
Е =ТП/К
Е = 14 169 275 / 112759051 = 0,36.
Капиталдық салымның қайтарылу мерзімі жалпы тиімділік коэффициентіне керісінше көрсетілген
Т=1/Е= 1/0,36 = 2,8 жыл.
мұндағы:
Е – абсолютті экономикалық тиімділік;
Т – капиталдық салымның қайтарылу мерзімі.
5.6 – кесте. Ұялы байланыс үшін транспорттық желі жобасын
Көрсеткіштер аты Мәні
Капиталдық шығын, теңге 112759051
Эксплуатациялық шығындар,теңге 87553623
Негізгі істерден алынатын табыс, теңге 206400000
Пайда, теңге 70846377
Таза пайда, теңге 14 169 275
Абсолютті экономикалық тиімділік 0,36
Капиталдық салымның қайтарылу мерзімі (жыл) 2,8
Қорытынды:
Сонымен, бұл бөлімде үшінші ұрпақ ұялы байланыс жүйесі үшін
3G технологиясы ақпаратты тарату кезінде аса жоғары жылдамдықпен және
Қорытынды
Дәстүрлі телефония болсын, ұялы оператор, Интернетке сымсыз және сымды
Бірінші бөлімде транспорттық желі ұғымына жалпылама талдау жасалынып, оның
Екінші бөлімде SDH (NG SDH) транспорттық технологиясының құрылымы мен
Үшінші бөлімде қазіргі уақытта қалалық жағдайларда ұялы байланыстың нақтылы
Өміртіршілік қауіпсіздігі бөлімінде электромагниттік өрістің адам ағзасына тигізетін кері
Экономикалық бөлімінде ұрпақ ұялы байланыс жүйесі үшін транспорттық желіні
Қолданылған әдебиеттер тізімі
1 Бирюков Н.Л., Стеклов В.К. Транспортные сети и системы
2 Андрианов В.И., Соколов А.В.Средства мобильной связи. – СПб.:BHV-Санкт-Петербург,
3 Бакланов И.Г. SDH-NG SDH: практический взгляд на развитие
4 Гольдштейн Б.С., Соколов Н.А., Яновский Г.Г. Сети связи.
5 Бабков В.Ю. Сети мобильной связи. Частотно-территориальное планирование. –
6 Берлин А.Н. Сотовые системы связи. – М.: Эко-Трендз,
7 Адаптивная модель покрытия сетей сотовой подвижной связи //
8 Ломовицкий В.В., Михайлов А.И., Шестак К.В., Щекохитин В.М.
9 Невдяев Л.М. Мобильная связь 3-го поколения. Серия издпний
10 Печаткин А.В. Системы мобильной связи. Часть 1. Принципы
11 http://www.nort.ru/suppliers/Ericsson/sdh/sma16.php
12 http://setevoi.ru/
13 http://www.3g.co.ua/
14 Последние новости из мира // электронная версия на
15 Олифер В.Г., Олифер Н.А. Компьютерные сети. Принципы, технологии,
16 Охрана труда на предприятиях связи: Учебник для вузов
18 Сухова Л.Ф., Чернова Н.А. Практикум по разработке бизнес-плана
19 Демина Е.В., Иодко Е.К., Майесиф Л.И., Резникова А.П.
20 Базылов Қ.Б., Алибаева С.А.,Нумағамбетова С.С. Бітіруші жұмысының экономикалық
21 http://masters.donntu.edu.ua/2007/kita/lapikova/diss/index.htm
Қысқартылған сөздер тізімі
TDM – Уақыттық бөлінумен мультиплексрлеу
АТМ – Асинхронды тарату әдісі
SDH – Синхронды цифрлық иерархия
NG SDH – Жаңа ұрпақ синхронды цифрлық иерархиясы
BSC – Базалық станса контроллері
PDH – Плезиохронды цифрлық иерархия
BTS – Базалық станса
CDMA – Кодалық бөлудің көптік қатынауы
NGN – Келесі ұрпақ желілері
MPLS – Белгі бойынша көпхаттамалы коммутация
EDGE – Ұялы байланысқа арналған цифрлық технология
VPN – Виртуалды жеке желілер
FDD – Жиіліктік дуплекс режимі
FDMA – Жиіліктік бөлудің көптік қатынауы
IP – Интернет хаттамасы
GSM – Ұялы байланыстың глобалды жүйесі
STM – Синхронды тарату әдісі
FRR – Жылдам қайта қалпына келтіру
HSDPA – Downlink-тегі жоғары жылдамдықты мәліметтерді тарату технологиясы
HSPA – Жоғары жылдамдықты мәліметтер тарату технологиясы
TE – Трафикті басқару
ARPU – Абоненттерден түсетін орташа табыс
LTE – Ұялы байланыс желісінің UMTS/CDMA
стандартынан кейінгі эволюциясы
RAN – Радиоқатынау желісі
LRAN – Төменгі радиоқатынау желісі
MSC – Ұялы байланыстың коммутация орталығы
HRAN – Жоғарғы радиоқатынау желісі
NodeB – B-түйін деп аталатын базалық станса
RNC – Радиожелі контроллері сі
UMTS – Ұялы байланыстың әмбебап жүйесі
IMA – АТМ үшін кері мультиплексрлеу
AAL2 – АТМ адаптация деңгейі
LCAS – Арна сыйымдылығын реттеуші сұлба
IMS – IP негізіндегі мультимедиалық ішкі жүйесі
VoIP – Дауыс арқылы интернет хаттама
UNI – Тұиынушының желілік интерфейсі
VCAT – Виртуалдық тіркеу
GFP – Кадрларға бөлiктеудiң жалпы тәртібі
11
Жер деңгейіндегі аймақ шекарасы
һx деңгейіндегі аймақ шекарасы
IMS желісі жабдықтарының есептері
Кәсіпорында ресурстарды материалдық - техникалық қамтамасыз етілуін жоспарлау
SDH басқару жүйесінің мүмкіндіктері
Логистикалық жобаларды басқару
Ұялы байланыстың транспорттық желі технологиясын таңдау
Қызмет деңгейі және қызметтерді басқару
Кәсіпорындағы логистика
Сигналдық каналдарды ұйымдастыру туралы
Логистиканың теориялық негіздері
Маршруттау алгоритмдері