Желінің типін таңдау


Жоспар
Кіріспе 5
1 Автоматтандырылған жұмыс орнын құрудың теориялық негіздері 9
1.1 Т. Рысқұлов ауданы Құлан ауылының №4 кәсіптік
1.2 Зерттеу объектісін ақпараттандырудың заманауи әдістері 12
1.3 Компьютерлік желілерді жобалау әдістері мен модельдері 24
2 «Кітапхана» ақпараттық жүйесін жобалау және құру технологиясы.
2.1 1С:Предприятие бағдарламасының негізгі теориялық аспектілері 27
2.2 «Кітапхана» ақпараттық жүйесінің сипаттамасы мен құрылу кезеңдері
3 Ақпараттық жүйені енгізудің нәтижелілігін бағалау 53
3.1 Ақпараттық жүйедегі ақпараттарды қорғау 53
3.2 Ақпараттық жүйенің экономикалық тиімділігін есептеу 60
4 Өмір тіршілігінің қауіпсіздігі және еңбекті қорғау 64
4.1 Еңбекті қорғаудың ұйымдастырушылық және құқықтық негіздері 64
4.2 Өндірістік санитария 65
4.3 Өрт қауіпсіздігі 70
Қорытынды 72
Қолданылған әдебиеттер тізімі 74
Қосымша 76
Кіріспе
Глобальды компьютеризацияның келуімен жалпы ақпараттық ресурстарды пайдалану қажеттігі
Автоматтандырудың объектісі ретінде дипломдық жұмыста мектептің кітапханасы болып
Локальды желілер байланыстың тез даму секторларының бірін құрайды.
Қазіргі кезде әртүрлі әлем елдерінде көптеген әртүрлі физикалық
Жылдамдық ЛЕЖ маңызды характеристикасы болып саналады – ол
ЛЕЖ тек жылдам емес сонымен қатар адаптацияланатын болуы
Қазіргі заманда адамзат қоғамы ақпараттар ағынының адам айтқысыз
Сонымен қатар нарықтық қатынастар ақпараттардың дер кезділігі, нақтылығы
Адам қызметіндегі ақпараттар процесінің жаңа сатыға көтерілуі тек
Сондықтан да Қазақстан Республикасының Президенті Н.Назарбаевтың халыққа жолдауында
Осыған орай қоғамдық - экономикалық өмірде ақпараттандыру мәселесінің
Соған сәйкес жаңа компьютерлік технологиялар мен программаларды өңдеу
Экономикалық объектілерді басқару әдістерін өзгерту басқару процесін автоматтандыруды
Қоғамды информатизациялау кезеңінде ақпаратты өндіру және құру, оны
луы есепке алынады.
Қазіргі таңда әлемде миллиондаған компьютерлер және әртүрлі ең
Берілген жұмыстың мақсаты мектепке кітапханасына арналған ақпараттық жүйе
Ақпараттық жүйені құратын бағдарламаны таңдау
Ақпаратты қорғау сұрақтарын қарастыру
Желінің типін таңдау;
Желі топологиясын таңдау;
Желілік құрылғыны таңдау;
Кабель типін таңдау;
Сервер типін таңдау;
Сервердің аппараттық қамтамасыздандыруын таңдау;
Желілік программалық қамтамасыздандыруды таңдау;
Желілік хаттаманы таңдау;
1 Автоматтандырылған жұмыс орнын құрудың теориялық негіздері
1.1 Т. Рысқұлов ауданы Құлан ауылының №4 кәсіптік
Т.Рысқұлов ауданының Құлан ауылының «Жамбыл облысы әкімдігінің білім
Директоры - Алимбаева Гулнара Едилбаевна
Бас есепші Қарсыбаева Құлпынай Ахтанбердиевна
Дене тәрбие ісі жөніндегі орынбасары - Жаттоев Қазбек
Әдіскер – Досмуханбетова Ақбота Әлімбердіқызы
Кітапханашы – Исабаева Гүлназ Болатханқызы
Лицей кітапханасы лицейдің жұмыс істеу уақытынан бастап жұмыс
Кәсіптік лицейдің мақсаты мен міндеттеріне тоқталсақ ол барлық
Мекеменің міндеттері:
балалармен жеткіншектерді жалпы білім бойынша оқыту;
білім беру процессін әдістемелік қаматамасыздандыруды ұйымдастыру және жетілдіру;
стандарттарды орындай отырып білім беру бағдарламалары мен оқу
оқушыларды қажетті әдістемелік құралдармен техникалық құралдармен қамтамасыз ету;
оқушыларды медициналық профилактикалық қызметпен, тамақтандырумен, спорттық сауықтырумен, бос
оқушыларды психологиялық қызметтермен жабдықтау;
оқыту мен тәрбиелеу әдістерінің жаңа формаларын тауып біліктеу
материалды – техникалық базасын құру;
әдістемелік және оқу әдебиеттерін көбейту және тарату;
Мекеменің қызметтері.
өзінің мақсаты мен міндеттерін жүзеге асыру үшін мекеме
тәрбие және білім беру қызметтерін жүргізуге құқықты лицензия,
тәрбие-оқыту процессін әдістемелік қамтамасыздандыруды жетілдіруді ұйымдастыру;
тәрбие-оқыту программаларын және жоспарларын мемлекеттік стандартты ұстана отырып
тәрбие-оқыту процессін толық жүргізуге арналган материалды техникалық базаны
әдістемелік және консультациялық қызмет көрсету;
педагогикалық кадрлардың біліктілігін жоғарылату бойынша конференциялар, симпозиумдар, көрмелер
балалар денсаулығына қамқоршы болу, олардың дұрыс физикалық жетілуін
баланың ой қабілетін дамыту, мінез құлқының қалыптасуына ықпал
өзін-өзі қадағалау бойынша балаларға гигиеналық тазалық, еңбекке баулы,
Отанға, еліне деген махабатын жетілдіру, туған табиғатының
Мекемеде оқыту мемлекеттік тілде жүргізіледі. Мекеменің қызметі мемлекеттік
Көптеген бәсекелес сұрақтар осы мекеменің кеңесінде шешіледі. Сонымен
Мекеменің білім беру процессін ұйымдастыру және құрылым.
Білім беру программаларымен сәйкес мекеме өзінің құрамына келесі
административті-басқару және басқа да бөлімдер
дирекция
оқытушылар бөлмесі
кітапхана
асхана
Бірыңғай оқыту –ғылыми кешені ретінде қызмет атқаратын мекеменің
Мекемнің құрылымдық бөлімдері дирекцияның шешімі бойынша құрылып қайта
Мекеме білім беру бағдарламасы бойынша білім берудің 3
1-кезең – жалпы білім беру (4-жыл);
2-кезең – негізгі жалпы білім беру (5 жыл);
3-кезең – орта жалпы білім беру (2 жыл);
Мекемедегі оқытудың мазмұны Мемлекеттік стандарт бойынша оқу жоспарымен,
Мекемедегі білім беру процессі оқу жоспары негізінде құрылып
Оқу жүктемесі ҚР білім және ғылым министрлігімен орнатылған
Оқу 1-қыркүйектен басталады. Оқу жылы бойы күзгі, қысқы,
1.2 Зерттеу объектісін ақпараттандырудың заманауи әдістері
Компьютерлік желі дегеніміз компьютерлер арасындағы ақпараттық алмасуын
Барлық компьютерлік желілердің түрлерін белгілер тобы бойынша классификациялауға
Территориалды үлестіру
Ведомствовалық тәуелділік
Ақпаратты тасымалдау жылдамдығы
Тасымалдау ортасының түрі
Территориалды үлестіру бойынша желілер локальды, глобальды және региональды
Сонымен қатар желілер ведомствовалы және мемлекеттік болады. Ведомствовалылар
Тасымалдау жылдамдығы бойынша компьютерлік желілер төмен, орташа және
Компьютерлер кабельдермен байланыстырылуы мүмкін, олар желі топологиясын құрайды
Тәжірибеде базалық комбинациялар топологиясы жиі қолданылады, сонымен қатар
- жалпы шина (Bus) (Сурет 1)
Барлық компьютерлер бір кабельге қосылады. Кабель шеттеріне терминаторлар
Сурет 1. «Жалпы шина» желісінің топологиясы
Барлық компьютерлер бір кабельге қосылады. Осындай топологиямен 10
- Жұлдыз (Star) (Сурет 2)
Әр компьютер бөлек сыммен құрылғының бөлек портына қосылады,
Сурет 2. «Жұлдыз» топологиясы желісі
- сақина (Ring) (Сурет 3)
Компьютерлер сақинамен бекітілген кабельге қосылады, мұнда әрбір компьютер
Сурет 3. «Сақина» желісінің топологиясы
Локальды желілер аппаратурасы абоненттердің желі ішінде өзара қатынасын
Ақпаратты тасымалдайтын кабель;
Кабельдерді қосатын ажыратқыштар;
Келісілген терминаторлар;
Желілік адапторлар;
Репитерлер;
Трансиверлер;
Көпірлер;
Маршрутизаторлар;
Шлюздер;
Желілік адаптерлер
Желілік - Бұл локальды желінің аппаратурасының негізгі бөлігі.
Желілік адаптердің тағайындалуы – компьютердің желімен талдануы (немесе
Қарапайым кезде желілік картада бірнеше индикаторлар болады, олар
Желілік қосылудың дұрыстығы;
Жартылай немесе толық дуплексті жұмыс режимі;
Мәндердің жіберілу жылдамдығы 10 немесе 100 Мбит/с;
Мәндер жіберілуі болып жатыр ма әлде жоқ па;
Төменде кейбір желілік карталар мінездемелері келтіріледі:
СОМРЕХ Freedom Line 100/10ТХ FL100TX-PCI
Мінездемесі: PCI-Bus master-архитектура; Жылдамдықты автоматты түрде анықтау; Full
Қолдайды: Novell NetWare 3-Х & 4-Х, Personal NetWare,
COMPEX ReadyLink 100/10TX RL100TX-PCI
Мінездемесі: PCI-Bus master-архитектура; 10Base-T и 100Base-TX стандартарын қолдайды;
Қолдайды: Novell NetWare 3. x & 4. x.
3Com Ether Link 10/100 PCI
Мінездемесі: PCI-Bus master-архитектура; 10Ваsе-Т и 100BaseTX стандарттарын қолдайды;
Қолдайды: Novell NetWare 3. x и 4. x.
3Com Ether Link 10/100 PCI Combo
Мінездемесі: PCI-Bus master-архитектура; 10Base-T, 100BaseTX немесе 100Base-FX стандарттарын
Қолдайды: Novell NetWare 3. х и 4. x.
Intel PRO/100+
Мінездемесі: PCI-Bus master-архитектура; 10Base-Т және BaseTX ; стандарттарын
Қолдайды: Novell NetWare 3. х и 4. х.
Intel PRО/100+РС1
Мінездемесі: PCI-Bus master-архитектура; 10Ваsе-Т және 100BaseTX стандарттарын қолдау;
Қолдайды: Novell NetWare 3.х и 4.х. Windows XP,
Кабель типін таңдау кезінде келесі көрсеткіштер ескеріледі:
Монтаж және қызметкөрсету құны;
Ақпаратты тасымалдау жылдамдығы;
Ақпаратты тасымалдауда ара қашықтық көлеміне қойылатын шектеу;
Ақпаратты тасымалдау қауіпсіздігі;
Ең басты мәселе осы көрсеткіштерді бір уақытта қамтамасыз
Желілік платаны таңдау кезінде тасымалдау жылдамдығы ескеріледі, ол
Трансиверлер
Трансиверлер, немесе приемопередатчиктер (ағылшыншадан TRANsmitter), адаптер мен желі
Коммутациялайтын құрылғылар:
Қайталағыштар. Ethernet, 10Base-T контексіндегі желілер жиі
Сурет 4. Ethernet қайталағыштары.
Концентраторлар
Концентраторлар (hub), желіге бірнеше сегменттерді біріктіру үшін қызмет
Сурет 5. Концентраторлар
Концентраторлар кей кездері алмасуға араласады, сонымен қатар алмасу
Сервер типі
Біздің жақдайда ерекшеленген серверімен желіні таңдаймыз. Мұнда сервер
Жақсы жақтары: мәндерді өңдеу жылдамдығы жоғары (орталық компьютердің
Кемшіліктері: мұндай желі сервер үшін қымбатқа түседі, басқаларына
Сервер басқа компьютерлерге файлды өңдеу кезінде қызметтеркөрсетеді.
Файлдық сервер операционды жүйе басқаруымен жұмыс істейді және
Алмасу хаттамасы шақырулар жиынтығын құрайды, олар файл сервердегі
Желілік программалық қамтамасыздандыру.
Жақында ақ Microsoft фирмасы жаңа желілік ОЖ шығарды
Біздің жағдайда серверді басқару үшін осы ОЖ таңдаймыз.
Желілік Хаттама. TCP/IP for Windows транспорттық хаттама қазіргі
Дайындаушы: NetManage (USA)
Windows ортасындағы қызмет пакеті.
Telnet бар
FTP бар
NFS бар.
Почта бар (SMTP жіберу үшін, POP2 алу
Жаңалықтар бар.
Сервер Telnet бар.
Сервер FTP бар.
Internet желісінде ақпаратты іздеу: бар (Gopher-клиент).
Басқа функциялары: ping, whois, finger.
Қолданушы интерфейсі - керемет.
Программалық техникалық құралдарға қойылатын талаптар: HDD 3.0 MB
NetWare сүйемелдеуі: бар.
DNS сүйемелдеуі: бар.
Коммутациялық байланыстар құралы : SLIP.
ЛЕЖ бойынша интерфейсі: ЛЕЖ өзіндік драйверлері.
Авторизация үшін құралдардың барлығы: бар.
Құжаттауы: толық құжаттаудың фирмалық кешені; тілі - орыс.
Орнату кешенінің құрамы: 2 дискет 1.44
Алғашқы мәтіндердің барлығы: жоқ.
Ескерту. Өз құрамында NFS-сервері бар, пакеттер маршрутизаторы ретінде
Пакетті желіде пайдалану нұсқасы.
TCP/IP for Windows пакеті Internet желісінде жұмыс істеу
Лицейде есептеу желілерін ұйымдастыру және ақпараттық жүйелерін толық
Заманауи шарттары қажеттілгі аса тиімді мектеп ақпараттық жүйесін
Мекемедегі – орта білім мектебіндегі компьютерлік жүйе ақпаратты
Оқытушы компьютерлік жүйені техникалық құралдарын қолдану жолымен ақпараттық
Компьютерлік жүйелерді қолдану тиімділігн жоғарылату пайдалану жүйелі жолын
Ақпарат атқаруында оны тіркеу, өңдеу, қорлану және тапсыру
Заманауи білім ұйымдарында шарттарда ақпараттық жүйелерді жасалған және
Бірінші бағыт - жаңа техникалық құралдар сияқты оқытуда
Екінші бағыт - басқару есептерін шешуге ЭЕМ қолдану.
Білім департаменті қызметінде, деректер құрылым нормалы жұмыс жасаулары
Мыналар жанында шапшаңдық және ақпарат анықтығы қамтамасыз ету
Бұл дегеніміз, ең алдымен, мектептің оқу үрдістерін оқу-әдістемелік
Осындағы ақпарат педагогикалық шешімдерді қабылдауға арналған мәліметтер беруде
Оқу үрдісінде ғылыми - әдістемелік ақпарат өзіне сәйкесті
Бұл толассыз толтырылатын жалпы қор және білім потенциалы
Ақпарат лайықты баяндамалар дайындауға, есептілік нәтижелерін, өңдіруге арналған
объект және сапа бойынша - ықшамдық және қалыптастыру
мақсаттылық бойынша - нақты қажеттілікті қанағаттандыру;
дәлдік және сенімділік бойынша – бастапқы мәлімдеулерді дұрыс
Заманауи білім беру облысында маңызды шарттар ақпараттық қамтамасыз
Білім мекемелерінің қызметі туралы ақпаратты жоғары басқару деңгейіне
1.3 Компьютерлік желілерді жобалау әдістері мен модельдері
Желі өндірістік, қызметтік функциялар орындауға арналған, сондықтан оның
Физикалық модельдеу кезеңі бар өнімдермен детальды танысуын талаптетеді.
2 «Кітапхана» ақпараттық жүйесін жобалау және құру технологиясы.
2.1 1С:Предприятие бағдарламасының негізгі теориялық аспектілері
1С-Предприятие – Бұл тауар айналымының барлық кезеңдерін тауар
Қазіргі кезде 7.7. версиясы кең тараған, бірақ 8.0
Негізгі модульдерден 1С-Предприятияны, конфигураторды, Мониторды, Отладчикті белгілеп кетсек
1С-Предприятие жүйесінің орнатылған тілі қолданбалы есептер қызметінің алгоритмдерін
Орнатылған тіл тек кәсіби программистер қолданып қоймайтындық есебімен
Тілдің элементтері.
Тілдің негізгі элементтеріне мәндер типі, мәндер агрегаты, процесстер
Мәндер типі:
- «Число» («Number») – мәндердің сандық типі;
«Строка» («String») – мәндердің жолдық типі;
«Дата» («Date») – Дата мәндер типі;
«Перечисление» («Enum») – «Перечисление» мәндерінің агрегаттық типі;
«Справочник» («Reference») – «Справочник» мәндерінің агрегаттық типі;
«Документ» («Document») – «Документ» мәндерінің агрегаттық типі;
«Регистр» («Register») – «Регистр» мәндерінің агрегаттық типі;
«Календарь» («Calendar») – «Календарь» мәндерінің агрегаттық типі;
«ВидРасчета» («Calculation») – «ВидРасчета» мәндерінің агрегаттық типі;
«ЖурналРасчетов» («CalcJournal») – «ЖурналРасчетов» мәндерінің агрегаттық типі;
«ПланСчетов» («ChartOfAccounts») – «ПланСчетов» мәндерінің агрегаттық типі;
«Счет» («Account») – «Счет» мәндерінің агрегаттық типі;
«Операция» («Operation») – «Операция» мәндерінің агрегаттық типі;
«КорректныеПроводки» («CorrectEntries») – «КорректныеПроводки» мәндерінің агрегаттық типі;
«БухгалтерскиеИтоги» («BookkeepingTotals») – «БухгалтерскиеИтоги» мәндерінің агрегаттық типі;
«Таблица» («Table») – «Таблица» мәндерінің агрегаттық типі;
«Текст» («Text») – «Текст» мәндерінің агрегаттық типі;
«Запрос» («Query») – «Запрос» мәндерінің агрегаттық типі;
«СписокЗначений» («ValueList») – «СписокЗначений» мәндерінің агрегаттық типі;
«ТаблицаЗначений» («ValueTable») – «ТаблицаЗначений» мәндерінің агрегаттық типі;
«Периодический» («Periodic») – «Периодический» мәндерінің агрегаттық типі;
«Картинка» («Picture») – «Картинка» мәндерінің агрегаттық типі;
«ГрупповойКонтекст» («GroupContext») –программалық модуль немесе форманың контекстісі
«OLE» («OLE») - OLE-объект.
«НеизвестныйОбьект» («UnknownObject») – жүйеде арнайы жолдық белгілеу қолданылмаған
«» (пустая строка) - мәндердің анықталмаған типі.
1С-те программалауда тармақталған және циклдық процесстер қолданылады. Шартты
Егер Онда

Әйтпесе

ЕгерАяғы;
Тағайындалуы:
Шартты орындалу операторы.
Параметрлері:
- логикалық өрнек;
-орындалатын операторлар тізімі;
- орындалатын операторлар тізімі.
Шарт өзімен логикалық типті өрнекті білдіреді. Шартты оператор
Шартты оператор қысқа да толық та формада жазыла
Параметрлі цикл операторы, цикл итерациясының саны алдын ала
Параметрлі цикл:
Үшін = дейін Цикл

ЦиклАяғы;
Тағайындалуы:
Қадамымен цикл операторы.
Параметрлері:
- айнымалы идентификаторы (цикл счетчигі);
- цикл счетчигінің бас мәні;
-цикл счетчигінің соңғы мәні;
- орындалатын операторлар тізімі..
Цикл параметрі реттік типті айнымалыны ұсынады. Өрнек1 және
Параметрлі циклдың операторы келесі түрде жұмыс істейді: циклдың
Алғышартты циклдың операторы цикл итерациясының саны алдын ала
Әзір Цикл

ЦиклАяғы;
Тағайындалуы:
Алғышартты цикл операторы.
Параметрлері:
- логическалық өрнек;
- орындалатын операторлар тізімі.
Процедура ([[Мән] [=],...,[Мән] [=]])[Экспорт]
//Операторлар;
...
[Қайтару;]
//Операторлар;
...
Процедура аяғы
Тағайындалуы:
Процедура кілттік сөзі алғашқы мәтіннің секциясын бастайды, оның
Ескерту:
Процедура, ПрооцедураАяғы кілттік сөздері оператор емес операторлық жақшалар
Параметрлер:
- Процедура атын тағайындайды.
Мән - міндетті емес кілттік сөз, ол
,..., - үтірлермен бөлінген формальды параметрлердің міндетті емес
= - үнсіздік бойынша міндетті емес параметр орнатылуы.
Экспорт – міндетті емес кілттік сөз, ол берілген
//Локальды айнымалыларды жариялау – процедура шекарасында ғана нұсқауға
//Операторлар –процедураның орындалатын операторлары.
Қайтару - процедураның жұмысын аяқтайтын және программаның
Функция ([[мән] [=], ... ,[мән] [=]])[Экспорт]
//локальды операторларды жариялау ;
// Операторлар;
...
Қайтару ;
// Операторлар;
...
ФункцияАяғы
Функциялар процедуралардан тек ҚайтаруМәнін қайтаратындығымен ерекше. Функцияның
Қайтару-функцияны аяқтайтын және ҚайтаруМәнін өрнекке қайтаратын оператор. Бұл
Процедура ( , ... ,
Функция ( , ... ,
Тағайындалуы:
Программалық модуль мәтінінде процедуралармен функцияларды алдын-ала сипаттауға болады.
Процедура/функцияны алдын – ала сипаттау модуль мәтінінің кез-келген
Программаларды құрастыру әдістері
1С жобасы келесілерден тұратын метамәндер объектілерінен (формалар, модульдер,
-Константалар- тұрақты мәндер. Константалар өзгермейтін немесе өте сирек
-Анықтамалар-біртекті мәндер элементтерінің тізімдері. Нормативті-анықтамалық ақпараттарды сақтауға арналған;
- Құжаттар-жетілдірілген шаруашылық операциялар жайлы ақпаратты енгізуге арналған;
-Жорналдар-«Құжат» типті мәндер объектілерінің тізімі. Құжаттармен жұмыс істеу
-Аударым-конфигурациялау кезеңінде берілетін мәндер тізімі;
-Есептер-шығу ақпаратын алатын құралдар. Есептерді құруға арналған мәндер
-Өңдеу-ақпараттық қорға қолданылатын әр-түрлі әрекеттерді орындауға арналған;
-Регистрлер-құралдардың бары мен қозғалысы жайлы оперативті ақпаратты жинау
-есептеулер жорналы-кезеңдік есептеулер жүргізу және өткен кезеңдер есептерінің
Есептеулер түрлері – есептеулер жорналының жазбалары бойынша есептеулері
Есептеулер топтары-сол немесе басқа принциптер бойынша есептеулердің логикалық
Күнтізбелер-мекеменің жұмысының графиктерін құру әдістері, сыртқы мекемелер немесе
Бұл объектілердің бәрі фацлда орналасқан тек өңдеуден басқасы.
Пайдаланылатын файлдар кестеде1 - де көрсетілген
Кесте 1
1С-те қолданылатын файлдар.
Файл типі Файлды сипатттау
Метамәндер файлы (1cv7.md) Бұл файл метамәндер объектілерін сақтауға
Сыртқы өңдеу файлы (*.ert) Сыртқы өңдеу өзінде келесілерді
Мәндерді алмастыру құралдары
1С-ң негізгі енгізу-шығару құралдары болып келесілер табылады:
Диалог реквизиті – енгізу/шығару жиегі болып табылады, өзінің
Мәтін – әр-түрлі текті мәндерді шығару жиегі болып
Кесте – өзінің типі бар мәндерді енгізу/шығару жиектерімен
Тізіммен жиектер – ұсынылған элементтердің біреуін таңдау үшін
Кезеңді таңдау – датаны сандармен енгізудің немесе шығатын
Орнатылған элементтер
Ақпаратты енгізу және шығару үшін мәндерді енгізу және
Ақпаратты шығару. Жазуларды бейнелеу үшін жиі Мәтін компоненті
Кесте 2
Пайдаланылатын объектілер
Объект идентификаторы Объект типі Объектінің жалпы тағайындалуы Объектінің
КнЧек
Перне Чекті баспалау Тақырып Перненің мәтіндік белгіленуі
Чек() Пернеге басу кезіндегі өңдеу процедурасы
КөпжолдыБөлік Кестелік бөлім Құжатитың реквизит жиектерінен тұрады Жаңа
Колонкалардың авто орнатылуы Бағандар енін орнату
Кесте 2 нің жалғасы
ТМЦ Анықтама.Номенклатура Анықтама номенклатураға нұсқаудан тұрады Тақырып Тақырыптан
Қол жеткізбейтіндей ету Жиекке қол жеткіздірмеу
ШтрихКодтыӨзгеруде();спозицияғатөмендету=төмендету;баға=тмц.баға.алу(датадок)*Коэффициент;төмендетусізбаға=мөлшері*баға;сумма=мөлшері*баға;нәтижелер() Формулалармен процедураларды орындау
Енгізу кезінде өткізу Мәндерді енгізу кезінде жіберу
Орны Кестелік бөлімде жаңа баған ретінде орналасу
Объект идентификаторы Объект типі Объектінің жалпы тағайындалуы Объектінің
ДатаДок Дата Құжат датасы Таңдау пернесі бар Түспелі
Жөндеуге тиым салу Жөндеуге жатпайды
Қол жеткізбейтіндей ету Запретить доступ к полю
Ном_дат Мәтін Ақпаратты шығару "Чек "+номердок+ " "+датадок
Мөлдір фон Жиекке қол жеткіздірмеу
Қолданушы жол Мәндерді енгізу Орнатуларды сақтау кезінде сақтау
Кесте 2 нің жалғасы
Парольді енгізу үшін Пароль енгізілген жағдайда
Маска Мәндерді енгізу процессі жылдамдатылады
2.2 «Кітапхана» ақпараттық жүйесінің сипаттамасы мен құрылу кезеңдері
1С:Предприятие бағдарламасында конфигураторды таңдағаннан кейін сурет 6-да көрсетілгендей
Сурет 6. 1С:Предприятияның конфигураторы
Конфигуратордың мәзірі мен құрал-саймандар панелі сурет 7-де көрсетілген:
Сурет 7. Конфигуратордың интерфейсі
Құрал-саймандардың түрлері сурет 8-де көрсетілген және ондағы белгіленген
Сурет 8. Құрал-саймандар панельдерінің тізімі
Құрал- саймандардағы пернелердің атқаратын қызметтеріне тоқталсақ олар төменде
- конфигурацияны редактрлеу
-барлық мәтіндерде іздеу
-Синтакс-көмекші
-синтакс-көмекшіде іздеу
- 1С предприятие
-отладчик
- монитор
-қолданушылар
-мәліметтерді сақтау/қалпына келтіру
-жаңа анықтама/құжат/құжаттар журналы/есеп/субконтрольдың түрі
Конфигурация схемасын сурет 9-дан көруге болады:
Сурет 9. Кітапхана АЖ конфигураторы.
1С: Предприятие бағдарламасында Кітапхана ақпараттық жүйесін қосу кезі
Сурет 10. Программаны қосу терезесі
Кітапхана ақпараттық жұйесіндегі құрылған құжаттар жорналын көру үшін
Сурет 11. Кітапхана құжаттарының жорналы
Сурет 12. Кітаптарды беру
Анықтамадан керекті кітапты таңдау үшін сурет 13-те көрсетілген
Сурет 13. Анықтаманы таңдау
Операциялар мәзірінде константалар бөлімін таңдау арқылы константалар тізімі
Сурет 14. Константалар тізімі
Абонементтердің құжатын даярлау үшін «Библиотечная выписка» терезесін ашу
Сурет 15. Кітапханалық абонементтік құжат
Есеп құжаттарын даярлау үшін кестелік редактор қолданылады сол
Сурет 16. Қарыз абонементтерді баспаға беру
2.3 Желіні жобалаушының автоматтандырылған жұмыс орнының (АЖО) функционалды
АЖО – адам қатысымен автоматтандырылған жүйені басқару функцияларын
Басқару жүйесінде АЖО техникалық, программалық, лингвистикалық және т.б.
АЖО келесі белгілер сай:
- қолданушының қолы жететін техникалық, программалық, ақпараттық және
- қолданушының жұмыс орнында есептеу техникасының орналасуы;
- қызметтің нақты сферасында мәндерді автоматты өңдеу жобаларын
- қолданушының өзімен мәндердің өңдеуін жүзеге асыру;
- қолданушының ЭЕМ мен өзарақатынау диалогты режимі;
Осылай көптеген АЖО келесі белгілерде классификацияланған болуы мүмкін:
- пайдаланудың функционалды сферасы;
- пайдаланылатын ЭЕМ тип;
- эксплуатация режимі;
- қолданушы квалификациясы
Әрбір бөлінген АЖО топтары ішінде детальды квалификация жүргізілуі
Типтік АЖО ның үш класын ерекшелесе болады:
- басқарушы АЖО;
- маманның АЖО;
- техникалық және көмекші АЖО;
Компьютерлік желіні жобалау алгоритмі
Клиентпен жұмыс істеу кезінде маман желі құрылымын анықтау
- желі жүргізілетін кеңістік;
- желі топологиясы;
- желінің құраушылары;
- қаржылық есептеу;
Сурет 17. Компьютерлік желіні жобалау кезеңдері
Сурет 17-де жүйенің қызметінің жалпыланған алгоритмінің блок схемасы
Инфологиялық немесе ақпараттық модель. Инфологиялық модель реляциялық деректер
Сурет 18. Жалпыланған алгоритмнің блок-схемасы
Әртүрлі объектіге (мысалы, оқушылар туралы ақпарат және оқушылар
ER диаграммасын құру үшін жүйені жобалауда программалық құрал
Erwin Windows графикалық интерфейсін, ER –диаграммасын құру құралдары,
Осы программада дайындалған мәліметтер қорын кез-келген МББЖ: Acces,
Домендер МҚБЖ- да қолданатын негізгі мәліметтер типі көрсетеді.
Erwin-де деректер базасын жобалау 2 режимде жобалауға болады:
Erwin-де жұмыс логикалық режимде болады. Деректер логикалық режимде
Логикалық режимнің объектілері болып маңыз (сущность) және атрибуттар
Логикалық режимнің моделі әмбебап (универсальды) және нақты деректер
ERwin Platinum ортасында «Желі» схемасын құрудың негізгі тақырыбы
«Кадрлар» облысы
«Оқушылар» облысы
«Оқу процесі» облысы
«Кадлар» облысында өзара байланыстағы Uchitelskaya 1 және Uchitelskaya
Сурет 19. Компьютерлік класстардың желілік картасы
Барлық анықталған облыс жалпы (глобальды) логикалық модель 20-суретте,
Әр облыс бойынша көрсетілген моделдері глобальды модель арқылы
Ақпараттық логикалық мәліметтер модельін құру ақпараттың құрылымын және
Бірінші этапта берілген аумақтың ақпараттық логикалық мәліметтер модельі
Сурет 20. Маңыз денгейіндегі глобальды модель
Мәліметтер моделін логикалық құру процессі ER – диаграмманы
логикалық және физикалық сипаттамасын құру үшін редакторлерді және
Заттық облысты модельдеу азғана әртекті компоненттерді кірістіретін графикалық
Жобалау процесінде заттық облыс бірқатар локальді объектілі облыстарға
Erwin модельдеудің екі деңгейін иемденеді: логикалық және физикалық.
Байланыстарды диаграмма түрінде көрсету үшін берілген аумақтың ақпараттық
Ақпараттық жабдықтау.
Кәсіпорынның негізгі есебі болып ақпараттық жабдықтау проблемасын шешуге
Заманауи оқыту шарттары маңызды облыс ақпараттық қамтамасыз ету
Білім мекемелерінің қызметі туралы ақпаратты жоғарғы басқару деңгейіне
оқыту интенсивті жүреді, егер оқушы пәнге зор ықылас
оқыту белсенді болады, егер білім алу және дағдыларды
оқыту үрдісі жеделдетіріледі, егер оқушы өзінің берген жауабының
оқыту үрдісі жылдам жүреді, егер оқыту бағдарламасындағы материалдар
оқушы өзінің берген жауабының нәтижесін сол мезетте білсе,
шының келесі тапсырманы орындауға ынталандарады;
оқыту жеке-жеке болу керек, себебі әр оқушының белгілі
Келтірілген қағыдалар бір-бірімен тығыз байланысты, дегенмен бірінші қағиданың
Компьютерлік жүйенің шешетін есептер кешені төменде көрсетілген:
Оқу пәнінің құрылымын және мазмұнын құру негізгі методологиялық
Үйлестіруде СПУ әдістерін қолдану оқытылатын уақытты дайындау деңгейін
Оқу жоспарын өңдеу және оқу-педагогикалық пәндер (ОПП) қорын
3 Ақпараттық жүйені енгізудің нәтижелілігін бағалау
3.1 Ақпараттық жүйедегі ақпараттарды қорғау
Компьютерлік желіде ақпараттар қауіпсіздігін қамтамасыз ету позициясындағы жүйе
Ақпарат;
Техникалық және программалық құрал;
Қызмет көрсетуші персонал және пайдаланушылар.
Кез келген АЖ – ны құрудың мақсаты болып
Бұл есеп ішкі және сыртқы рұқсатсыз әрекеттен қорғау
Ақпаратты қауіптен қорғауда потенциалды мүмкін оқиға, құртуға алып
Кездейсоқ қатер. Қастандықпен істелінген әрекетпен байланыспаған және кездейсоқ
Стихиялық апат және авария. АЖ үшін қолайсыз жағдай
Істен шығу және тоқтап қалу. Құрделі жүйенің шарасыздығы
Компьютерлік желіні (кж) құру барысындағы қателер, алгортимдік және
Қасақана қауіп. КЖ – гі ақпарат қауіпсіздігінің қаупінің
Бұл класстағы қауіп олардың физикалық мағнасы және ұйымдастыру
Дәстүрлі немесе универсалды шпиондық және диверсия;
Ақпаратқа рұқсатсыз ену;
Электромагниттік сәулелену және тарту;
КЖ модификациялық структурасы;
Зиянды программалар.
Дәстүрлі шпиондық және диверсия. Көпшілік жағдайда бұл тәсіл
Шпиондық және диверсия тәсіліне мыналар жатады:
Тыңдау;
Көзбен шолып бақылау;
Құжаттарды және машиналық тасымалдаудағы ақпаратты ұрлау;
Программа және жүйені қорғау атрибутын ұрлау;
Қызметкерлердің параға сатылуы және шантаж;
Машиналық тасымалдаудағы ақпарат қалдығын талдау және жинау;
Өрт қою;
Жарылыстар.
Қаскүнемге тыңдау үшін объектке кіру міндетті емес. Қазіргі
Қалалық шартта құрылым әрекетінің қашықтығы фондық шу деңгейіне
Көрші бөлмелердегі, ғимарат қабырғасының арғы жағындағы әңгімелер стетоскоптың
Аудиоақпараттар жоғары жиілікті таңу арқылы алынуы мүмкін. Бұл
АЖ-де ақпарат алу үшін арақашықтық видеобарлаудың қолдануы тар
АЖ-ден ақпарат объектіде экран, табло, пакет қолданылса, егер
болса және жоғарыда келтірілген құралдар
Видеобарлау оптикалық құралдар, фото, кино және телеапаратура секілді
Объектке кіруге рұқсаты бар қаскөйлер суретке түсірудің, видео
Ақпаратқа рұқсатсыз ену. «ақпаратқа рұқсатсыз ену» терминінің анықтамасы
Ақпараттарға ену шектеуі тәртібі ретінде ақпарат бірліктеріне тұлғалармен
АЖ-гі процесстер белгілібір тұлғалардың мүдесінде атқарылатындықтан оларға да
АЖ ресурстарына ену құқын басшылық әрбір қызметкердің функционалдық
Штаттық аппараттық және бағдарламалық құралдарға рұқсатсыз ену төмендегі
Енуді шектеу жүйесі жоқ;
АЖ-гі бұзылу немесе қарсылық ;
Пайдаланушылар немесе аж-не қызмет көрсетуші персоналдың қате әрекеттері;
Енуді шектеу жүйесіндегі қателер;
Өкілеттіліктерді жалған пайдалану.
Егер ЕШЖ болмаса, онда аж жұмыс істей алатын
Электромагниттік сәулелену немесе бағыттау. Ақпаратты аж-де техникалық құралдармен
Құрылымдарды рұқсатсыз модификациялау.
АЖ-гі ақпараттар қауіпсіздігіне жүйенің алгоритмдік, бағдарламалық және техникалық
жүргізілуі мүмкін. КЖ құрастырған кезде «қыстырмалар» қандай да
Зиянды программалар.
АЖ-гі ақпараттарға негізгі қауіп «зиянды программалар» деген жалпы
Логикалық бомбалар;
Құрттар;
Троян аттары;
Компьютерлік вирустар болып бөлінеді.
«логикалық бомбалар» - бұл ЭЕМ немесе есептеу жүйелерінде
«Компьютерлік вирустар» – бұл ЭЕМ-ге енгізген кезде өз
Мұндай жағдайларға мысал ретінде: берілген мерзімнің келуі, КЖ-нің
«Құрттар» деп жүйені әрбір жүктеген кезде атқарылатын өзі
«Троян аттары» – бұл пайдалану программаларында командаларды өзгерту
3.2 Ақпараттық жүйенің экономикалық тиімділігін есептеу
АЖ құрудың маңызды этаптарының бірі оның экономикалық тиімділігін
АЖ-ні жасау мен енгізу қажетті техниканы алуға, жобаларды
Адекватты және сенімді бағалау болмаған жағдайда нақтылы жоспарлау
Ал екінші жағынан қайта сақтандыру мен қайта бағалау
Ақпараттық жүйе тапсырмасын өңдеудің аяқталуы нольдік құрылымға ауысуы
U(i)=b(i)/t; s(i)=b(i)/c(i); x(i)=c(i)/t=u(i)/s(i)
АЖ тиімділігін бағалау барысында жалпы және жеке көрсеткіштер
АЖ өңдеу және енгізудің жылдық экономикалық тиімділігі жылдың
Е=p-en*k
P-жылдық үнем (табыстың жылдық өсімі), мың.тг.
К-бір уақыттағы шығын, мың.тг.
Еn-капиталдық салымның тиімділігінің нормативтік коффиценті.
Капиталдық шығынның Ер-экономикалық тиімділігінің есептік коэффиценті жылдық
Ер=p/k
Сатып алу мерзімі т-эаж ендіру және өңдеуге кеткен
Т=k/p
Жалпы көрсеткіште көрсетілген есептеулер АЖ жетілдіру немесе құруды
Ақпаратты автоматты өңдеу жағдайындағы еңбек сыйымдылығы персоналдан қалған
Персоналдан қалған жұмыстардың жылдық еңбек сыйымдылығы ақпараттық жүйені
Тост=то*(1-р/100), мұндағы р-бастапқы көлемнен ДЭЕМ-ге берілген жұмыстар пайызының
АЖ-ны ендіру және құрумен байланысты шығындар келесі формуламен
К=kn+ko, мұндағы кn-программалық өнімді жасауға кеткен шығындар; жоба
АЖ-нің программалық жабдығын жасауға программистпен 300 сағат жұмсалады.
Желіні ұйымдастыруға жұмсалған жалпы шығындарды анықтау үшін анықталатындар:
Қосымша еңбек ақы көлемі (10% еңбек ақыдан=3947.3тг);
Әлеуметтік сақтандыруға ұсталымдар (негізгі және қосымша еңбек ақыдан
Үстеме шығындар (пж құруға кеткен жалпы шығындардан 30%=11841тг)
Компьютерлік желіні құруға жұмсалған шығындарды анықтаймыз:
Кn=39473+3947.3+8289+11841=63550
Келесі кестеде (кесте 1) АЖ-ні құрумен байланысты капитал
Кесте 3.
Ақпараттық желіні құруға жұмсалған шығындар
№ Техникалық құралдар
Сипаттамасы Бағалар
1 ДК (3 дана)
Pentium iv, intel, 128 mb 03y 500 ш.б.
2 Принтер
Canon -32 200 ш.б.
3 Кабель (8м)
Жуан, коаксиальды 0,4 ш.б. (м)
4 Түзету мен қосуға кеткен шығындар Инженер техник
5 Оқуға жұмсалған шығындар Инженер программист қызметінің құны
Сонымен, АЖ ендіру мен өндеуге жұмсалған капитал шығындары.
КО=500*3+200+0.4*82+200+200=2132
6.03.09 ұлттық банк курсы бойынша доллар бағамы 150,7
K=KN+KO=63550+313654=377204
Персоналдардың жұмыс уақтысының қоры
ПЖУ=ЖС*КС*ЖКОР, мұндағы ЖС-қызметкерлер саны, КС-бір жылдаі стелген күндер
ПЖУ-7*250*8=14000 сағат
АЖ-ны ендіргенге дейін қызметкерлер жалақысына жұмсалған шығындар келесі
Ш=ПЖУ*СТСОР*(С1+Қ)*(1+3)+Н) (5)
Қ-қосымша жалақы (0,7) коэффиценті; З-зейнетақы қорларына бөлінген (0,1)
Ш-6000*98*((1+0,7)*(1+0,1)+0,12)=17160000 теңге.
АЖ-ны ендіру жұмыс уақытын азайтады. ДК-ге берілген жұмыстардың
ПЖУАЖ=ПЖУАҰ(1-0,5)
ПЖУАЖ=7000 сағат
АЖ-ны ендіргеннен кейін жұмысшылар жалақысына жұмсалған шығындар келесідей
ШАЖ= ПЖУАЖ*СТСОР*((1+В)*(1+В)+Н)
ШАЖ=7000*98*((1+0,7)*(1+0,1)+0,12) =1365140 теңге
Аж-ны ендіргеннен кейін алынатын жылдық үнемді анықтаймыз:
Э=Ш- ШАЖ; Э=1716000-1365140=350860
Капиталды шығындар үнемінің тиімділігінің есептік коэффициенті ақпараттық жүйелендіру
үнемге қатынасы болып табылады:
ЕР=Э/К; ЕР=350860/391361=2,17
АЖ-ге жұмсалған шығындардың орнының толуының мерзімі 1 жыл
ТР=К/Э; ТР=391361/350860=1,1
4 Өмір тіршілігінің қауіпсіздігі және еңбекті қорғау
4.1 Еңбекті қорғаудың ұйымдастырушылық және құқықтық негіздері
Еңбекті қорғау – бұл еңбек процесінде адамның қауіпсіздігін,
Мектепте еңбекті қорғау бойынша профилактикалық еңбек заңнамасы, мемлекеттік
Еңбекті қорғау-жұмыс орнындағы еңбек шартын денсаулық үшін қауіпсіз
Мұның өзі әр түрлі автоматтандырылған ақпараттық жүйені басқаруды
Ұсынылып отырған дипломдық жобада ақпараттық жүйе құру және
Еңбекті қорғау қызметі кәсіпорында, оның құқықтық формасына байланыссыз
Қазақстан Республикасының еңбекті қорғаудың құқықтану негіздері 2008 ж.қабылданған
4.2 Өндірістік санитария
Кәсіпорын немесе мекемелерде қызметкерлердің жұмыс орындарында міндетті түрде
Қорғаныс құралдары адам денсаулығына қауіпті және зиянды болмауы
Қорғаныс құралдары қорғану, физиология-гигиеналық және эксплуатациялық есептерге жауап
Қорғаныс құралдарын, адам денсаулығына қауіп төніп тұрған кезде
Оператордың жұмыс істеу кезіндегі әсер ететін факторлары мен
Стол беткейіндегі жұмыс құжатының орналасуы аумағында жарықтандыру 300-500
Болу керек, сондай-ақ құжаттарға жарық түсіру үшін жергілікті
Қолдан жарықтандыру кезінде жарық көздері ретінде лб типті
ДЭЕМ қолданатын бөлшектерде жарықтандырудың қалыпты мәндерін қамтамасыз ету
Қорғаныс құралдары мест 12.4.011-87 классификациясына жауап беру керек.
Жұмыс орындарының және мекемелердің ауа ортасын нормализациялау құралдары.
Барометрлік қысымды көбейту үшін
Ауаны вентиляциялау және тазалау;
Ауаны конденцирлеу ;
Қауіпті факторларды жою;
Жылыту ;
Ауаны дезодарациялау.
Компьютердегі жұмыс орындарында мамандардың еңбек шарттарына және оның
Компьютерлік класс бірінші категориялы мекеме болып табылады, сондықтан
- ауаның оптималды температурасы -22с (мүмкін -20с-24с);
- оптималды қатысты дымқылдық – 40 – 60%
- ауаның қозғалу жылдамдығы 0,1 м/ с жоғары
Компьютерлік класта микроклиматты жасау мен автоматты түрде қалыпта
Вентиляция деп мекемеден ластанған ауаны шығарып, таза ауаның
Бөлмелерде оптималды метеорологиялық жағдайларды жасау үшін, вентиляцияның едәуір
Кондиционер автоматты реттеу құрылғысының көмегімен бөлмеде ауа кеңістігінің
Ауаны кондиционерлеу өмір әрекетінің қауіпсіздігінің тұрғысынан ғана емес,
Бөлменің рационалды түстік безендірілуі еңбектің санитарлы- гигиеналық жағдайын
Азаматтық қорғаныста стихиялық апат кезінде зардап шегушілерге медициналық
Екі кезеңде де емдеу процесінде сабақтастық пен жүйелілік
Сонымен бірге денсаулық сақтау органдары әзірлеген халықты медициналық
зардаптарына бағдар ұстай отырып жасалғаны жөн. Стихиялық апат
Бұл екі түрлі жолмен: біріншіден, зардап шегушілердің өзіне
Ауыр зақымданғандарды медицина қызметкері алып барады, осы мақсатта
Барлық жарақаттанғандар мен ауруларды мамандандырылған емдеу мекемелеріне (клиникалар,
Алғашғы медициналық көмек ұйымына қойылатын негізгі талап –
Алғашқы медициналық көмек зардап шегушілердің медициналық көмек отрядына
Сонымен, стихиялық апат зардаптарын жою кезеңіндегі медициналық қызметтің
Бұл міндеттерді орындауға жоғары даярлығы бар, зардап шегушілерге
Олар міндетті түрде милиция қызметкерлері (өлгендерді таңу мен
4.3 Өрт қауіпсіздігі
Өрт – материалдық залалға және ықтимал адам құрбандықтарына
Статистикалық мәліметтер өрттің негізгі пайда болу себептерін төмендегідей
- өндіріс құрал-жабдықтарының ақаулығы;
- технологиялық процесс тәртібінің бұзылуы;
- жанғыш құралдардың ақаулығы және оларды пайдалану кезінде
Өртпен күресу үш бағытта жүзеге асады: өрттің пайда
Компьютер кластарында жарылыстарға, өртке әкеп соқтыратын және аудандардың
Өте аз уақыт аралығында Қазақстан экономикада үлкен
Қазіргі кезде еліміздің әлеуметтік-экономикалық өркендеуі байқалады. Осы жерде
Қазіргі заман білім жүйесінің өсіп өркендеуі, дамуы
Бірлескен қатынас жүйесінде болатын өзгерістер өз
Нарықтық қатынастар дамып отырған қоғамда ақпарат қолда бар
Яғни керекті ақпараттардың уақытылы түсіп отыруы, оның нақтылығы
Олардың орындалуын қамтамасыз ету үшін белгілі бір жұмыстар
Қазіргі таңда әлемде миллиондаған компьютерлер және әртүрлі ең
Бүкіл әлемдік компьютерлерді желіге біріктіру себебі мәндерді жылдам
Көптеген мектептерде ақпараттық ішкі желісі оқу үрдісін ұйымдастыру
Бұл дегеніміз, ең алдымен, мектептің оқу үрдістерін оқу-әдістемелік
Осындағы ақпарат педагогикалық шешімдерді қабылдауға арналған мәліметтер беруде
Жұмыстың бірінші бөлімінде пәндік облысқа жобалау алдындағы талдау
Зерттеп отырған аумақпен толық танысып шығу үшін, осы
Жұмыстың екінші бөлімінде автоматтандырылатын мәселелер кешенін ақпараттық қамсыздандыру
Үшінші бөлімінде ақпаратты қорғау сұрақтары қарастырылған, экономикалық эффективтілік
Төртінші бөлімде тіршілік қауіпсіздігі сұрақтары қарастырылған, оның ішінде
Жұмыстың нәтижесінде мектептің кітапханасына арналған АЖ құру және
Қолданылған әдебиеттер тізімі
1 Айтхожаева Е.Ж. Информатика оқулық – Алматы:
2 Байжұманов М.Қ., Жапсарбаева Л.Қ. Информатика, оқу құралы
3 Балапанов Е.Қ., Бөрібаев Б.Б., Дәулетқұлов А.Б. Жаңа
4 Беркінбаев К.М. Информатика оқулық – Алматы: Білім
5 Байшоланова Қ.С. Ақпараттық жүйелер теориясы – Алматы:
6 Ермеков Н.Т. Информатика элементтері – Астана: Фолиант
7 Ермеков Н.Т. Ақпараттық технологиялар– Астана: Фолиант 2007
8 Ермеков Н.Т. Есептеуіш техника негіздері– Астана: Фолиант
9 Жапаров Г.Ә. Информатика, оқу құралы – Алматы:Білім
10 Камардинов О. Информатика оқу құралы - Алматы:
11 Смайлова Ұ.М. Деректер базасын жобалау және қолдану:
12 Сембина Г.К. «Операциялық жүйелер» пәнінен тәжірибелік жұмыстарға
13 Стельченко Ю. Некоторые вопросы обеспечения информационной безопасности
14 Қазақстан Республикасының еңбек туралы заңы - Алматы
14 Смирнова Г.Н., Сорокин А.А., Тельнов Ю.Ф., под
15 МельниковВ.В. Защита информации в компьютерных системах –
16 Лавров С.С. Архитектура баз знаний. Программное обеспечение
17 Каган Б.М., под ред. Хетагурова Я.А Электронные
18 Петров В.Н. Информационные системы – Питер:Слово 2002
19 Правикова Д.И., Программирование алгоритмов защиты информации –Москва
20 www.Wikipedia.Mobile , Уикипедия, Қазақша ашық энциклопедия
21 www.poleznoe.com
Қосымша
Есептердің құрылу коды
«Библиотечная выписка» есебінің құрылу коды
Процедура Сформировать()
тз = создатьОбъект("ТаблицаЗначений");
тз.НоваяКолонка("Дата");
тз.НоваяКолонка("ТипОперации");
тз.НоваяКолонка("Читатель");
тз.НоваяКолонка("Книга");
тз.НоваяКолонка("СрокВозврата");
//---------------------
//Документы ВыдачаКниги
//---------------------
Запрос = создатьОбъект("Запрос");
ТекстЗапроса = "
|Период С НачДата По КонДата;
|ОбрабатыватьДокументы Проведенные;
|Док = Документ.ВыдачаКниги.ТекущийДокумент;
|Читатель = Документ.ВыдачаКниги.Читатель;
|Книга = Документ.ВыдачаКниги.Книга;
|СрокВозврата = Документ.ВыдачаКниги.СрокВозврата;
|Группировка Книга;
|Условие (Читатель в ВыбрЧитатель);
|Условие (Книга в ВыбрКнига);
|";
Если Запрос.Выполнить(ТекстЗапроса)=0 Тогда
Возврат;
КонецЕсли;
Пока Запрос.Группировка(1)=1 Цикл
Док = Запрос.Док;
тз.НоваяСтрока();
тз.Дата = Док.ДатаДок;
тз.ТипОперации = Док.Вид();
тз.Читатель = Запрос.Читатель;
тз.Книга = Запрос.Книга;
тз.СрокВозврата = Запрос.СрокВозврата;
КонецЦикла;
//---------------------
//Документы ПродлениеКниги
//---------------------
Запрос = создатьОбъект("Запрос");
ТекстЗапроса = "
|Период С НачДата По КонДата;
|ОбрабатыватьДокументы Проведенные;
|Док = Документ.ПродлениеКниги.ТекущийДокумент;
|Читатель = Документ.ПродлениеКниги.Читатель;
|Книга = Документ.ПродлениеКниги.Книга;
|НовыйСрокВозврата = Документ.ПродлениеКниги.НовыйСрокВозврата;
|Группировка Книга;
|Условие (Читатель в ВыбрЧитатель);
|Условие (Книга в ВыбрКнига);
|";
Если Запрос.Выполнить(ТекстЗапроса)=0 Тогда
Возврат;
КонецЕсли;
Пока Запрос.Группировка(1)=1 Цикл
Док = Запрос.Док;
тз.НоваяСтрока();
тз.Дата = Док.ДатаДок;
тз.ТипОперации = Док.Вид();
тз.Читатель = Запрос.Читатель;
тз.Книга = Запрос.Книга;
тз.СрокВозврата = Запрос.НовыйСрокВозврата;
КонецЦикла;
//---------------------
//Документы ВозвратКниги
//---------------------
Запрос = создатьОбъект("Запрос");
ТекстЗапроса = "
|Период С НачДата По КонДата;
|ОбрабатыватьДокументы Проведенные;
|Док = Документ.ВозвратКниги.ТекущийДокумент;
|Читатель = Документ.ВозвратКниги.Читатель;
|Книга = Документ.ВозвратКниги.Книга;
|Группировка Книга;
|Условие (Читатель в ВыбрЧитатель);
|Условие (Книга в ВыбрКнига);
|";
Если Запрос.Выполнить(ТекстЗапроса)=0 Тогда
Возврат;
КонецЕсли;
Пока Запрос.Группировка(1)=1 Цикл
Док = Запрос.Док;
тз.НоваяСтрока();
тз.Дата = Док.ДатаДок;
тз.ТипОперации = Док.Вид();
тз.Читатель = Запрос.Читатель;
тз.Книга = Запрос.Книга;
КонецЦикла;
//---------------------
//Документы ПотеряКниги
//---------------------
Запрос = создатьОбъект("Запрос");
ТекстЗапроса = "
|Период С НачДата По КонДата;
|ОбрабатыватьДокументы Проведенные;
|Док = Документ.ПотеряКниги.ТекущийДокумент;
|Читатель = Документ.ПотеряКниги.Читатель;
|Книга = Документ.ПотеряКниги.Книга;
|Группировка Книга;
|Условие (Читатель в ВыбрЧитатель);
|Условие (Книга в ВыбрКнига);
|";
Если Запрос.Выполнить(ТекстЗапроса)=0 Тогда
Возврат;
КонецЕсли;
Пока Запрос.Группировка(1)=1 Цикл
Док = Запрос.Док;
тз.НоваяСтрока();
тз.Дата = Док.ДатаДок;
тз.ТипОперации = Док.Вид();
тз.Читатель = Запрос.Читатель;
тз.Книга = Запрос.Книга;
КонецЦикла;
тз.Сортировать("Дата+");
Таб = создатьОбъект("Таблица");
Таб.ВывестиСекцию("Все");
Таб.Опции(0);
Таб.Показать();
КонецПроцедуры
НачДата = НачМесяца(РабочаяДата());
КонДата = КонМесяца(РабочаяДата());
«Долги читателя» есебінің құрылу коды
Процедура Сформировать()
Таб = создатьОбъект("Таблица");
Таб.ВывестиСекцию("Все");
Таб.Показать();
КонецПроцедуры
8






Ұқсас жұмыстар

Компьютерлік желілер пәнінен зертханалық жұмыстарға арналған ӘДІСТЕМЕЛІК НҰСҚАУЛАР
DOORS фирмаcына жергілікті желіні құру
№2 қосалқы стансасына релелік қорғанысын жүргізу
Компьютерлік жүйелер негіздері (Cisco) оқу-әдістемелік кешен
Электр энергиясын түрлендіру және тарату
Шина топологиясы
Құрылымдық кәбілдік жүйесін жобалау принцинтеріне шолу және талдау жасау
Электрлік станция мен қосалқы станция жайлы жалпы сипаттама
Компьютерлік желілер туралы жалпы түсінік
АРАЛЫҚ СТАНЦИЯНЫҢ ТИПІН АНЫҚТАУ