Фирманың бәсеке қабілеттілігін талдау
1
Take
Мазмұны
КІРІСПЕ 3
1. СТРАТЕГИЯЛЫҚ ЖОСПАРЛАУ МЕН ФИРМА БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1. Өтпелі экономикалық кезеңде стратегияны құру қажеттілігі 6
1.2. Фирманың бәсеке қабілеттілігін қамтамасыз ету 11
2 "Рахат" АҚ стратегиясы мен бәсеке қабілеттілігінің деңгейі 21
2.1 "Рахат" АҚ іс-әрекетінің жалпы сипаттамасы 21
3 "Рахат" АҚ стратегиясын қҰру және бәсеке 44
қабілеттілігін көтеру мәселелері 44
3.1 "Рахат" АҚ нарықтағы іскерлігін стратегиялық жоспарлау 44
3.2 Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін көтеру бағыттары 52
Қорытынды 9
Әдебиеттер 14
КІРІСПЕ
Қазіргі уақытта Қазақстан Республикасының экономикасы түбегейлі жүйелік өзгерістер кезеңін
Бүгінгі таңда нарықта кәсіпорын ұсынатын өнімге сұраныс бар, бірақ
Өтпелі кезеңде көп кезде кәсіпорынның табысты іскерлігі мемлекет, бәсекелестер,
Нарықтық қатынастардың дамуының қазіргі кезеңінде фирманың бәсеке қабілеттілігіне барлық
Шығарылған өнімге қатысты менеджерлерді нарықта бәсекелестерге қатысты позициялауды талдау,
Осыған байланысты таңдалған тақырып өзектілігімен сипатталып, стратегияны құру және
Дипломдық жұмыстың бірінші тарауында Қазақстан Республикасы өткеріп жатқан нарықтық
Екінші тарау кондитер тағамдарын өндіретін "Рахат" АҚ іс-әрекетін талдауға
Жұмыстың үшінші тарауы жоғарыда қарастырылған мәселелер бойынша жетілдіру жолдарын
Осыған сәйкес отандық кәсіпорындар әрі шығарылатын өнімдер бағаларын төмендету
1.1. Өтпелі экономикалық кезеңде стратегияны құру қажеттілігі
Жоспарлау процесі келесі қалыптасқан әдістемемен
1-суретте көрсетілген кәсіпорындардағы стратегиялық жоспарлау үзіліссіз процестерімен жүреді. Бұл
Экономикалық құрылымдық өзгерістер көзінде кәсіпорындар алдында ең алдымен тұрақсыз
Сурет 1 - Кәсіпорындарда үзіліссіз стратегиялық жоспарлау процесі
Отандық кәсіпорындарда белсенді стратегиялық жоспарлауды дамыту кәсіпорынның тауар саясатын
Кәсіпорындар іскерлігінің ішкі және сыртқы шарттары өзгерісі даму стратегиясын
Өтпелі экономика кезінде кәсіпорынның жемісті іскерлігі көбінесе мемлекет, бәсекелестік,
Қазіргі уақытта стратегияның айтарлықтай көп анықтамалары бар, бірақ оларды
Қазіргі экономикада жоспарлауға екі жақындау - стратегиялық және шұғыл
Сонымен бірге Ансофф И. ең алғаш сыртқы ортаның жоғары
Ұзақ мерзімді жоспарлау жүйесінде кәсіпорынның болашақ жағдайын анықтауда негізгі
Тұрақсыз даму шарттарында стратегиялық жоспарлау жүйесінде және жоспарлауда алдын
Стратегиялық жоспарлау басқару іскерлігінің өзгеше түрі ретінде келесі негізгі
Стратегия негізін болжау құрып, кәсіпорынның сыртқы ортасы дамуында негізгі
"Стратегия" түсінігі басқарудың әлемдік тәжірибесінде 50-ші жылдары қолданыла бастады,
Қазіргі кезде стратегияның көптеген анықтамалары бар, бірақ оларды кәсіпорынның
Фирманың стратегиясы - бұл кәсіпорынның мақсаттары мен миссиясын жүзеге
- бұл миссияны іске асырып, фирманың ғаламдық және жергілікті
- кешенділік, яғни уақыт пен кеңістікте нақтылық қатынастармен байланысты
- ресурстардың барлық турлерін рационалды пайдалану;
- бәсеке деңгейін бағалау;
- қоршаған орта және ресурстарды пайдаланудың өзара әрекетін есепке
Қазақстан Республикасында 90-шы жылдары айтарлықтай өзгерген сыртқы орта отандық
Стратегия тиімді тауарларды шығаруға арналған нарық қажеттіліктерін үздіксіз жүйелі
Стратегия ең алдымен жеке тұлғалар мен ұйымдар қажеттіліктерін талдауды
10 нарықтың эволюциясын бақылаумен қатар қанағаттандыруды талап ететін қажеттіліктерді
1.2. Фирманың бәсеке қабілеттілігін қамтамасыз ету
Қазіргі нарықта тауардың тұтынушылық қасиеттері тармағын немесе қызметтер кешенін
Тауардың бәсеке қабілеттілігі ретінде нарықта жемістілікті анықтайтын тауардың тұтынушылық
Фирманың бәсеке қабілеттілігі қатысты өлшем, өйткені ол сату уақыты
Қазіргі кезде бәсекелік қабілеттілікке барлық шаруашылық субъектілер көп көңіл
- сапаны сандық түрде өлшеу және өнім сапасымен үйлесетін
- әлемдік нарықта тауар сапасына қойылатын талаптар туралы ақпараттар
- сапа деңгейі мен ұжымды экономикалық ынталандыру құралдары арасында
Зерттеулер көрсетуінше, сапа көрсеткіштерінің барлығын қажетті деңгейге жеткізу шығындардың
Тауар сапасы оны дайындау технологиясына өнгізілген қасиеттер жиынтығы болып
Әрбір бәсекелік тауардың интегралдық көрсеткішін идеалды (мінсіз) тауардың интегралдық
мұнда К k n – i -ші
а іj мен а іj - тұтынушылардың берілген
х ij –j -ші параметрдің салмақтық коэффициенттері.
Коэффициент алынған мақсатты топ үшін идеалды тауар қасиеттеріне берілген
Тұтынушылық сипаттар бұйымдар сапасы параметрлерінен қалыптасатын түзеуші (коррекциалық) П
мұнда Т - өнім параметрі,
То - базистік өнім параметрі,
п - параметрлер саны,
a - маңыздылық коэффициенті, яғни осы параметрдің
Т параметрлері сапасында келесілер қолданылуы мүмкін:
орамның болуы, көркемдеу эстетикасы, тасымалдау ыңғайлылығы, ұзақ сақтау мүмкіндігі,
Базистік өнім ретінде отандық немесе шетелдік бәсекелес тауар алынуы
Параметрлерді бағаға әкөлу тәсілін қолдану баға деңгейін бекітумен қатар
Осыдан басқа, базистік өнімдер ретінде бірнеше бәсекелес тауар алынғандықтан,
Фирма үшін бәсеке қабілеттілік тауар сапасы, бағасы, орамы, тауар
Сатып алушылар үшін сапалы тауар - бұл тұтынушылықтар мен
• функционалдық сәйкестік: өз базалық функциясының орындайтын тауар қабілеттілігі;
• нормалармен стандарттарды нормативтік қадағалау;
• сенімділік, берілген уақыт ішіндегі жұмыстарды деффекттердің
• ұзақ шыдамдылығы;
• тауар қызметінің пайдалы мерзімі;
• сервис: диапазон, жылдамдық және сатуға дейінгі
• көркемділігі: дизайн, түрі, түсі, дәмі және т.б;
• тауар имиджі.
Тауарлардың сапасын көтеру бұрынғы өндірілген тауарлардың ескіруіне әкеледі. Сән
Сыртқы көрінісі маңызды фактор болып әрекет етіп, тауарды сатып
Қазіргі уақытта орам фирманың маркетингтік іскерлігінде айтарлықтай орынға ие
Тауар орамына келесі талаптар қойылады:
-орамда өнімнің қолдану аумағы мен белгіленуі,
жарамдылығын, сақталу мерзімін белгілеу қажет;
-оны сақтау, тасымалдау және тұтыну үшін ыңғайлы қылып
-уақытқа сай, әрі тартымды және сырт көрінісі өнім мағынасына
-өткізу тораптарына талаптар және ерекшеліктерін есепке алу қажет;
-тұтынушылар әдеттері мен талаптарына сәйкес келуі тиіс.
Тауарлар бәсеке қабілеттілігінде орам шешуші роль атқарады. Ол тауарды
Тауар белгісі - басқалардан тауарды ерекшелеу мақсатындағы заңды қорғалған,
Тауарлық белгі неғұрлым экономикалық мән және меншіктің құнды объектісі
Тауар белгілері интеллектуалды меншік объектілеріне жатады және заңдармен қорғалады.
Бұл заң тауар белгілері, қызмет көрсету және тауарлардың шығу
Тауар белгісін тіркеуге өтініш патенттік мекемеге беріліп, экспертиза нөгізінде
Қазақстан Республикасында келесі белгілеулерді енгізетін тауарларды тіркеуге жол берілмейді:
мемлекеттік гербтер, эмблемалар, тулар, халықаралық және үкімет аралық ұйымдар
• қоғамдық мүдделер бойынша қарама қайшы тауарға қатысты адастыруға
• бұрында тіркелген тауар белгілерімен ұқсас белгі;
• Қазақстан Рөспубликасында қорғалатын өнеркәсіп көрмелері;
• өнер әйгілі әдебиет шығарымдары атаулары және т.б.
Қазақстанда тауар белгісіне куәліктердің әрекет ету мерзімі 10 жыл.
• фирма көрсететін сервис кешөніне енетін қызметтер қатары,
• сервис деңгейімен стандарттары,
• клиенттерге сатудан кейінгі сервис қызметтерін көрсету қалыпттары.
Тұтынушыларға қажет сервис кешенін анықтау кезіндө әрбір қызметтің қатысты
Бағалық бәсеке "бағалық емес", немесе сапа бәсекесінен бөлек жүруі
Жоғарыда сипатталған қағидалардың барлығы басты мақсатты - кәсіпорынның бәсеке
Кәсіпорында стратегиялық жоспарлау процесіне енетіндер: ситуациялық талдау; мақсаттарды түзеу
Стратегиялық жоспарлау басқару іскерлігінің өзгеше түрі ретінде келесі негізгі
Фирманы бәсекелестерден ерекшелейтін айрықша қасиеттері немесе шығындар арқылы артықшылықты
Тауардың бәсеке қабілеттілігі ретінде нарықта жемістілікті анықтайтын тауардың тұтынушылық
2 "Рахат" АҚ стратегиясы мен бәсеке қабілеттілігінің деңгейі
2.1 "Рахат" АҚ іс-әрекетінің жалпы сипаттамасы
"Рахат" акционерлік қоғамы Қазақстанда кондитерлік тағамдардың ірі өндірушілерінің бірі.
Жабдықтың бекітілген қуаттылығы өнімнің 36,5 мың тоннасын құрайды. 1989
Кәсіпорында 1300 адам жұмыс істейді, соның ішінде 100 мамандар
"Рахат" АҚ кондитерлік тағамдардың шамамен барлық түрлерін шығарады: шоколад,
Шығарылатын өнімдердің сапасына "Рахат" АҚ бай тәжірибесі мен салттары
Алматы кондитер фабрикасының өнімі Қазақстанның шамамен барлық аймақтарында сатылады,
Кесте 1 - "Рахат" АҚ кондитерлік тағамдарының өндірісі
Соңғы жылы "Рахат" АҚ шығаратын өнімді көркемдеу жағынан ынталана
Кәсіпорында өндіріс технологиясын жетілдіру мен жоғары сапалы өнім шығаруда
Кесте 2 - "Рахат" АҚ өлшеніп буылған өнімдері
Кондитер өнімдеріне баға белгілеудің қиындықтары нарықта айналатын тағамдардың үлкен
1998-2002 жылдары кондитер тағамдарының бағалары бірталай өзгерістерге ұшырады (3-ші
Кесте 3 - 1998-2002 жылдары Қазақстан Республикасында кондитер тағамдарының
(өткен жылға %)
3-ші кесте деректерін талдау кезеңнің басында осы кондитер енімдеріне
7.2 есе, әйнекейленбеген кәмпиттер - 5,7 есе, ал шоколад
Кондитер тағамдарының өзіндік құнында шығындардың ең үлкен белігін шикізат
Кондитерлік өнімнің өзіндік құны құрылымы
Сурет 2
Шикізат шығындарының кондитерлік ғнімнің өзіндік құны құрылымындағы үлесі 1992
Өндірілетін өнімнің өзіндік құнында тікелей материалдышығындардың үлкен үлесі материалдық
Бағаны түсіру тауарды өткізудің үлкенірек мөлшерін қамтамасыз етеді. Пайданың
Импорт және отандық жеткізулер арқылы алынатын шикізат бағаларын салыстырмалы
Ұқсас нәтижелер өндіріс шығындарын қысқарту мақсатымен тауарлық-материалдық құндылықтарды кәсіпорындарға
Осы қолайлы алғы шарттарды жүзеге асыру шығындарды шекті төмен
"Рахат" АҚ өнімдерінің жартысын Алматы қаласы мен Алматы облысында
Ұсақ сауда фирмалардың төлемсіздік мәселесін, өнім сатуда кезеңді қайталанатын
Сонымен, тауарларды нарықта тарату бойынша фабрика іс-әрекеті өндірісті ұйымдастырудан
Миллиардтаған жылдық айналымдары бар ең ірі шетелдік кондитерлік компаниялар
Кәсіпорындардың тауар таңбасын пайдалану өнімдерге сатып алушыларды жұмылдыруға тікелей
Сонымен, тауарларды жылжыту жөніндегі фабрика іс-әрекетін талдау "Рахат" АҚ
2.2 Фирманың бәсеке қабілеттілігін талдау
Қазақстан облыстары бойынша кондитерлік тауарлардың әкелім-шығарым географиясы көбінесе республикадағы
Қарағанды кондитер фабрикасы, бүгінде "Жанар" акционерлік қоғамы, жылына 7500
Ақтөбе кондитер фабрикасы ("Арай" АҚ) 1972 жылдан бастап әрекет
Ірі кондитер фабрикаларының біріне Қостанай фабрикасы ("Баян-Сұлу" АҚ) саналады,
Шымкент кондитер фабрикасының өндірістік қуаттылығы бірнеше қайта құрулардан кейін
Алматы кондитер фабрикасы, яғни қазіргі "Рахат" АҚ елу жылдан
Республиканың кондитер тағамдары нарығында Қазақстан кондитер фабрикаларының үлесі
Ұнды кондитерлік тағамдардың өндірісі нан пісіру, аспаздық кәсіпорындарда болып,
Кейбір облыстардың бұрынғы Қазақстан Госагропромның кәсіпорындары өз өнімдерінің айтарлықтай
Қорытындылай келе, тоқталып кетерлік жағдай қазіргі уақыттағы республиканың кондитерлік
Бәсекелік талдау барысында Қазақстан Республикасының кондитер өнеркәсібі кәсіпорындарын техникалық
Республиканың қондитер фабрикаларында жабдықтардың белсенді жұмысының уақыты 35-37 %,
Кәсіпорындардың өндірістік қуаттылықтарын толықтай емес пайдалануы тәуелсіз себептермен қатар
Кейбір фабрикаларда өндірістік аумақтар жетіспейді, сол себепті оларға кондитер
Алматы кондитер фабрикасында тіркелген сынау лабораториясы әрекет етеді, онда
Фабрика мамандары өндірілетін тағамдардың дәмділік қасиеттерін жетілдіру үшін үздіксіз
Кондитерлік тағамдар сапасын жақсарту бойынша технологиялардың дамуы рационалды тамақтану
Кондитер өнеркәсібінде шикізаттың ең қымбат құрамдасы болып какао табылатыны
Осы жерде какао мен қант сияқты шикізаттың негізгі түрлерін
Әрине, шикізаттың табиғи түрлері мен олардың алмастырушылардан жасалған өнімдер
Жоғарыда айтылғанды есепке ала отырып, жоғары сапалы, тұтынушыларды қанағаттандыратын,
Айтылып кеткендей, салттық емес және жергілікті шикізат түрлерін қолдану
Алматы кондитер фабрикасында көбінесе Қазақстан кәсіпорындары жеткізетін шикізат пен
Шикізат ресурстары әр түрлерін кешенді пайдалану ауыл шаруашылық өнімі
"Рахат" АҚ-да шикізат пен қосалқы материалдарды пайдалану қанағаттандыратын жағдайда
Салттық емес және жергілікті шикізатты пайдалануы экономикалық әсер ғана
Фирманың бәсекеге қабілеттілігінің деңгейі басқа факторлар арасында өнімдердің жаңа
Лицензиялық келісім-шарт негізінде қамыр ішіндегі драженің өндіріс технологиясы пайдаланылады,
Фабрикада өнімдердің жаңа топтарының құрылып өндірілуі тұтынушылардың жас шамалары
Тұтынушылар арасында жүргізілген сұрау нәтижесінде Алматы қаласы нарығында өнімдерін
Жоғарыда келтірілген кесте деректері көрсеткендей, Алматы қаласы тұрғындары арасында
Кесте 4 - Кондитер тағамдарын өндірушілерін рейтингтік бағалау
Жас шамалығы топтары бойынша тұтынушылар жауаптарының талдауы 15-тен 25
Жергілікті фабрикаға оң қатынас жасы үлкен буында жылдар бойы
Тұтынушылармен үздіксіз өзара әрекеті негізінде "Рахат" АҚ нарықтағы ағымды
3 "Рахат" АҚ стратегиясын қҰру және бәсеке
қабілеттілігін көтеру мәселелері
3.1 "Рахат" АҚ нарықтағы іскерлігін стратегиялық жоспарлау
Қазіргі шарттарда кәсіпорын іскерлігі бағыттарын талдау көзқарасында дамыған елдерде
Стратегиялық бизнес-бірліктер ұйымдастыру мақсаты - өзінше стратегиялар құру және
Мұндай талдаудың мәселесі болып анықталған стратегиялық бірліктер группасын табу
"Портфельдік талдау" модельдерінің толық бір қатары болып, оның ішінде
2.Сала тартымдылығы - нарықтағы орны матрицасы.
Өсу/нарық үлесі матрицасы ("Бостон Консалтинг Групп") нарық өсуі мен
"Бостон Консалтинг Групп" нарық өсу/үлесі матрицасы
Сурет 4
Сұрақ белгісі. Катысты нарық үлесі төмен, бірақ нарықта өсудің
Иттер. Баяу өсуші нарықтарда қатысты нарық үлесі төмендігімен сипатталатын
Компаниялар нарықтың өсуі/үлесі матрицасында әрбір стратегиялық бизнес бірлік орнын
Келесі әйгілі модель - сала тартымдылығы-нарықтағы орны матрицасы ("Дженерал
Саланың тартымдылығы және стратегиялық бірліктің бәсекелестік қабілеттілігі мен орны
Кесте 5 - Критерилерді бағалаушы негізгі көрсеткіштер қатары
Келтірілген көрсеткіштерді бағалап, кәсіпорынның әрбір бизнестің стратегиялық бірлік орнын
1 - Инвестициялар, өсу стратегиясы;
2 - Селективті инвестициялау;
3 - Іскерлікті доғарту.
Кесте -Кәсіпорынның СББ орнын анықтау матрицасы
Инвестициялық саясат баламасы ретінде бөліп
-нарыққа ену үшін инвестициялар;
-нарықта позицияны ұстап тұру үшін инвестициялар;
-іскерлікті қайта құру үшін инвестициялар;
-таңдаулық инвестициялау;
-инвестициялауды қысқарту;
-активтерді сату, нарықтан кету.
Кумәнсіз артықшылықтарымен бірге осы модельдің кемшілігі сапасында көп көрсеткіштер
Болашаққа анықталған стратегиялық шешімдер иерархиясынан бизнес-жоспар құрылады. Көбінесе бизнес-жоспарларға
Фирма іскерлігі стратегиясын анықтау әдістемелік жақындауға негізделіп, "Рахат" кондитер
Стратегиялық және тактикалық мәселелерді анықтау кондитер фабрикасы іскерлігінің диверсификациялануын
Кесте 7 - "Рахат" кондитер фабрикасының стратегиясы мен
Ал кондитер тағамдарының жаңа түрлері - шоколад батончиктері мен
Сонымен қатар шикізат пен қосындылардың жаңа, соның ішінде импорттық,
Екінші стратегиялық мақсатқа - салада (немесе жергілікті аймақта) баға
- тағы да бірнеше жылдар бойы айтарлықтай бұзылусыз жеткілікті
- жеткілікті дәрежеде өндірістік инфрақұрылыммен қамтамасыз етілуі - электрқуатпен
- өндіріс көлемдерін өсіру және нарықтың қосымша сегменттерін жаулап
Осы жағымды алғы шарттардың жүзеге асырылуы шығындарды шекті төмен
3.2 Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін көтеру бағыттары
Фирманың бәсекеге қабілеттілігі ең алдымен оларға артықшылық бере алатын
мұнда Т - өнім параметрі,
То - базистық өнім параметрі,
п - параметрлер саны,
а - берілген параметрдің шамалық үлесі, яғни салмақтық (маңыздылық)
Параметр салмақтығы талдаулық және эксперттік әдістер арқылы бағаланады. Мәселен,
Базистық өнім ретінде берілген қажеттілікті 100%-ке
Фирманың бәсеке қабілеттілігін көтеру үшін кәсіпорынды басқарудың күрделілігіне неғұрлым
Егер осы негізгі мақсатқа жетуді ескермесе, кәсіпорын өз бөлімшелерінің
-ой бойынша тауар;
-нақтылы орындаудағы тауар - оның тұтынушылар алдындағы көрінісі, тауардың
-тауарды ұзату - оны сатқаннан кейін және сату кезінде,
Шығарылған өнімге қатысты кәсіпорынды нарықта бәсекелестерге қатысты позициялауды талдау,
- қажетті түрдегі ақпаратты (болашақ нарық мөлшері, мүмкін бәсекелестер,
-жаңа өнім құру процесі алғашқы кезеңінде жеткілікті түрде маркетинг
Өндіріс тиімділігінің артуына шешуші түрде ғылыми-техникалық прогресс әсер етеді.
Өндіріс тиімділігін арттыруға ғылыми-техникалық прогрестің әсері көп жақты:
• біріншіден, ғылыми-техникалық прогресс еңбек өнімділігі артуы мен өнім
• екіншіден, ол өндірістік қорлардың заттық элементтерін неғұрлым тиімді
• үшіншіден, ғылыми-технкалық прогресс еңбек пен өндірісті ұйымдастыруға оң
• төртіншіден, ғылым мен техниканың прогресі еңбекті жеңілдетіп, оның
Шығушы өнімнің сапасын жақсартуға өндіріс тиімділігі деңгейін жоғарылатуға тікелей
Өнім сапасын арттыру қосымша шығындар ұласуымен жүрсе де, тұтынушылар
Өндіріс ішіндегі резервтерді мобилизациялау ұйымдастырушылық-экономикалық, әлеуметтік-психологиялық факторлармен, құрылған өндірістік
Әрекет етуші өндірістік қуаттылықтарды неғұрлым толық қолдану, шикізат, материаларды,
Өндіріс ішіндегі резервтерді жемісті сату үшін басқару мен жоспарлау,
Әрбір еңбек ұжымында сауықты әлеуметтік-психологиялық климат пен творчестволық жағдайлы
Негізгі қорлар мен өндірістік қуаттылықтарды жақсы қолдану жұмыс машиналары
Өндіріс интенсификациясы айтарлықтай мөлшерде өңделетін материал сапасымен, шикізат бірлігінен
Жаңа техникамен қатар прорессивті технологияларды қолдану кезінде негізгі қорларды
Негізгі қорларды пайдалануды жақсартудың интенсивті жолдарына құралдардың жекелей түрлеріне,
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін көтеру мәселесі көп мәнді және күрделі.
Бәсеке қабілеттілікті жақсарту бойынша негізгі ұйымдастырушылық рәсімдер болып табылатындар:
Фирманың бәсекелік қабілетін көтеру бойынша ғылыми-техникалық рәсімдер қатарына жататындар:
Экономикалық рәсімдер қатарына жататындар: өнім сапасына жақсартуға бағытталған рәсімдерді
Әлеуметтік рәсімдерге енетіндер: кәсіпорын ұжымында шығарылатын өнім сапасына жоғары
Кәсіпорындардың жоғары инвестициялық белсенділігі үшін үнемі құралды жаңарту, өнімді
-инвестициялаудың негізгі көзі кәсіпорынның өз қорлары жатып, өз дамуы
-аз болса да бағалы қағаздар нарығы арқылы инвестиция жұмылдыру
Техника мен технология аумағында кондитер саласының ең басымды даму
-принципті жаңа "вертикальді" технологиялары мен жабдықтың жаңа буынын қолдану;
-қазіргі заманғы талаптар деңгейінде кәсіпорындарды техникалық қайта қаруландыру;
-компьютерленген технологиялық жабдықтарды енгізу;
-отандық машина жасау базасын кеңейту;
-ауыл шаруашылық шикізаты мен жабдықтарын пайдаланумен тұйық схемалар бойынша
-шоколады бар өнімді шығару үшін какао майының жоғары сапалы
-какао бұршақтары шығындарын азайтуға мақсатталған кондитерлік тағамдарға бояу салу
"Рахат" АҚ жұмысын жетілдіру мақсатында тұтынушылар арасында сұрау жүргізілді,
Кесте 8 - "Рахат" АҚ тауарларының тұтынушылар берген сипаттамасы
Көстеде көрсөтілгендей, компанияға тауарды орау аумағында көптеген проблемаларды шешу
Нарықта табысты әрекет ету үшін әрбір кәсіпорын өнімнің бәсекеге
Қорытынды
Отандық кәсіпорындарда стратөгиялық жоспарлауды дамыту белсенді өткізу мен тұтынушылықты
Кәсіпорында стратегиялық жоспарлау процесіне енетіндер: ситуациялық талдау; мақсаттарды түзеу
Стратегиялық жоспарлау басқару іскерлігінің өзгеше түрі ретінде келесі негізгі
Фирманы бәсекелестерден ерекшелейтін айрықша қасиеттері немесе шығындар арқылы артықшылықты
Тауардың бәсеке қабілеттілігі ретінде нарықта жемістілікті анықтайтын тауардың тұтынушылық
Фирма үшін бәсеке қабілеттілік тауар сапасы, бағасы, орамы, тауар
Шығарылатын өнімдердің сапасына "Рахат" АҚ бай тәжірибесі мен салттары
Кондитер өнімдеріне баға белгілеудің қиындықтары нарықта айналатын тағамдардың үлкен
Кондитер өнеркәсібінде өзіндік құн бағаның үштен екісін құрайтындығынан, оның
Тауарларды нарықта тарату бойынша фабрика іс-әрекеті өндірісті ұйымдастырудан маңыздылығы
"Рахат" фабрикасымен жүргізілетін жарнамалық кампаниялар шектелген сипатта болады. Кәсіпорын
"Рахат" АҚ басты бәсекелестері - алты ірі кондитерлік фабрика.
Бәсекелік талдау барысында Қазақстан Республикасының кондитер өнеркәсібі кәсіпорындарын техникалық
"Рахат" АҚ мамандары өндірілетін тағамдардың дәмділік қасиеттерін жетілдіру үшін
Жоғары сапалы, тұтынушыларды қанағаттандыратын, бәсекеге қабілетті өнімді шығару үшін
Фирманың бәсекеге қабілеттілігінің деңгейі басқа факторлар арасында өнімдердің жаңа
Тұтынушылармен үздіксіз өзара әрекеті негізінде "Рахат" АҚ нарықтағы ағымды
Кәсіпорын іскерлігі бағыттарын талдау көзқарасында дамыған елдердө кең қолданылатын
"Рахат" өнімнің сапасы жағынан танымал жергілікті аймақтық нарықтарда тұрақты
Фирманың бәсекелік қабілетін көтеруде әрекет етуші өндірістік қуаттылықтарды неғұрлым
Әдебиеттер
1. "Тауарлар импорты жағдайында ішкі рынокті қорғау шаралары туралы"
2. "Тауар таңбалары, қызмет көрсету таңбалары және тауар шығарылған
3. "Сертификаттау туралы" Қазақстан Республикасының Заңы // Егемен Қазақстан.
4. "Стандарттау туралы" Қазақстан Республикасының Заңы // Егемен Қазақстан.
5. "Жауапкершілігі шектеулі және қосымша жауапкершілігі бар серіктестер туралы"
6. Бердалиев К.Б. Основы управления экономикой Казахстана. - Алматы:
7. Герчикова И.Н. Менеджмент. - 2-е изд., перераб. и
8. Дойль П. Менеджмент: стратегия и тактика/ Пер. с
9. Мескон М., Альберт М., Хедоури Ф. Основы менеджмента.
10. Стратегии бизнеса. Айвазян С.А., Балкинд О.Я., Баснина Т.Д.
11. Стратегическое планирование. Учебно-практическое пособие. М.: Мос. Гос. Университет
12. Томпсон А.А., Стрикленд А.Дж. Стратегический менеджмент. искусстворазработки и
13. Ш. Тсутсуми, Ш. Фукуда, Ш. Ито. Японский стиль
КӘСІПОРЫННЫҢ БӘСЕКЕ ҚАБІЛЕТТІЛІГІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін жетілдіру жолдары
Кәсіпкерлік қызметтегі бәсекенің ролі
Кәсіпорындардың бәсеке қабілеттілігін арттырудың теориялық аспектілерін зерттеп, оның бәсекелік қабілетін арттыру бағыттарын зерттеу
Туристік фирманың бәсеке қабілеттілігі мен бәсекелестік артықшылығын қалыптастыру
Бәсекелестік. Алматы нан» АҚ әлеуетін талдау
Кәсіпорынның бәсекеге қабілеттілігінің негізгі көрсеткіштері
Кәсіпорынның бәсекелестік стратегиясын қалыптастыру
Нарық жағдайында өнімнің сапасын көтерудің теориялық мәселелері жайлы
Кәсіпорынның бәсеке қабілеттілігін басқару