Шетел тілін оқытуда аутенттік мәтіндермен жұмыс істеу
Кіріспе.......................................................................................................................3
1 Аутенттік материалдар түсінігі және жүйесі мен құрылымы..........................5
1.1 Ағылшын тілі сабақтарында оқушылардың тыңдап түсіну
мен дағдыларын дамыту..........................................................................................9
1.2 Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсінуде тілдік материалдың
1.3 Ақпараттық технологияны тыңдап түсінумен ұштастыру...........................22
1.4 Ағылшын тілін тыңдау арқылы уйрету..........................................................34
2 Мектепте шет тілін оқытуда аутенттік аудиоматериалдарын
2.1 Шетел тілін оқытуда аутенттік мәтіндермен жұмыс істеу
2.2 John and Liz Soars «Headway» қолдану арқылы
2.3 Аутенттік аудиоматериалдарын практика жүзінде қолданудың
нәтижесі............................................................................................................51
2.4 «Headway» оқыту әдістемелік құралындағы аутенттік аудиоматериалдармен жұмыс
Қорытынды............................................................................................................57
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі........................................................................60
Қосымша
Кіріспе
Егемендік алып, тәуелсіздікке қол жеткізген елімізде болып жатқан
Бүгінгі күні Қазақстан Республикасының білім беру саласында шетел
Шетел тілінде қарым-қатынас жасаудың негізгі тілдік білім мен
Сондықтан сондай озық әдістеменің бірі тақырыбымызға негіз болып
Зерттеу жұмысының өзектілігі: Оқушылардың қызығушылығын тудыра отырып, аутенттік
Диплом жұмысының тақырыбы: Мектепте шет тілін оқытуда аутенттік
Зерттеу жұмысының мақсаты: Шетел тілі сабағында аутенттік мәтіндерді
Зерттеу жұмысының міндеттері:
Оқушы қабілеті мен әрекетін дамыту барысында, тыңдап түсінуге
Шет тілін оқытуда аутенттік аудиоматериалдармен жұмыс істеу тәсілдерінің
Аутенттік аудиоматериалдардың артықшылығын көрсету.
Диплом жұмысының нысаны: Аутенттік аудио мәтіндердің тыңдап түсінудегі
Зерттеу пәні: Аутенттік аудиоматериалдарды қолдану.
Зерттеу әдіс-тәсілдері: Зерттеу жұмысында баяндау, бақылау, тұжырымдау, талқылау,
Ғылыми жаңалығы: Қазіргі кезде аутенттік аудиоматериалдар шетел тілдерін
Ғылыми болжамы: Мектептің оқу процесі қоғам сұранысына байланысты
Теориялық маңыздылығы: Дидактикаға мән бере отырып, белгілі бір
Практикалық құндылығы: Шетел тілдерін меңгере отырып елдердің мәдениетімен,
Жұмыстың апробациясы: «Ғылым және жаңа ұрпақ – 2011»
Жұмыстың құрылымы: Кіріспеден, 2 бөлімнен, қорытынды, қолданылған әдебиеттер
1 Аутенттік материалдар түсінігі және жүйесі мен құрылымы
Аудиоматериал арқылы оқыту яғни, таныс емес сөздері бар
Ең бастысы ағылшын сабағында ақпарат емес, тек ақпарат
Аудио мәтіндерде дыбыстың рөлі ерекше болады (environmental clues):
оның оқытылатын жері;
оқуды қабылдайтын оқушылар;
мұғалімнің біліктілігіне байланысты.
Осы авторлар арқылы берілген анықтамалар бізге қолайлы болады.
Оқу-аутенттік материалдары – бұл арнайы бір мақсатпен, жоспарланып
Аудиоматериалдарды тыңдау – бұл оқуды тыңдап түсіну арқылы
- оқу үрдісін ұйымдастыру құралы;
- тілдік материалдың ауызша түрі
- алған білімді бекіту үшін.
Оқушылар шетел тілін орта есеппен тыңдап түсінген уақытта
Бірінші топқа жататын қиындықтар:
- тілдік аспектіге жататын қиындықтар;
- елдің мәдениетіне байланысты қиындықтар;
- тыңдаушының деңгейіне байланысты.
Бірінші топқа жататын қиындықтарды өзара үш топқа бөлүге
Екінші топқа жататын қиындықтарға келесі тұжырымдарды жатқызамыз. Оқушы
Объективтік фактор оқушының өз деңгейіне байланысты.
Субъективті фактор оқушының жаңаға деген талпынысынан қалыптасады.
Аудиоматериалдарды тыңдау біліктілігі оның қиындықтарын жеңу болып табылады.
Қазіргі таңда өзекті мәселклердің бірі болып шетел тілдерін,
XXI ғасыр мектебі түбірлі өзгерістерді талап етіп отыр.
Ағылшын тілін оқытуда оқушылардың физиологиялық, психологиялық қызмет көздерінің
тез қабылдауы;
еліктеуге бейімділігі;
қиялының әр түрлілігі;
ойлау, ауызша сөйлеу іскерліктерінің дамуы;
танымдық іс-әрекеттерінің басымдылығы;
есте сақтауы;
қызығушылық қасиетінің молдығы мен әр түрлілігі;
жан-жақты тәрбиелеуге бейімділігі;
еліктеуіш қасиетінің басым болуы;
сензитивті, сезімтал болуы;
іс-әрекетті ойын түріндегі тез қабылдауы.
Оқушылар жаңа оқу пәні ағылшын тіліне үлкен қызығушылықпен
тыңдап түсінуді;
сөйлеуді (монолог және диалог түрінде);
оқуды;
жазу, хат жаза алуды [7,6-7б].
Жоғарыда көрсетілген іскерліктердің арасында оқуға ерекше әсер беретін
Ағылшын тілін оқытуда мотивацияның рөлі зор екні айдан
мазмұндық, машықтану формаларының әр түрлілігі;
оқушы мен оқытушы байланысының белсенділігі;
оқытушы тұлғасы [7,15-16б].
Ағылшын тілі оқытушысы оқушылардың мотивациясын арттыру үшін тиімді
Ғалым-әдіскер Н.Д.Гальскованың айтуынша ағылшын тілі сабағында қолданылатын әдіс-тәсілдер
оқушы қызығушылығын арттыру үшін тілді қарым-қтынас әрекетінде қолдану
оқушы тұлғасын толығымен оқу процесіне тарту;
оқушының тілдік, когнитивті, шығармашылық қасиеттерін ояту, ынталандыру;
оқушының оқу процесінің басты тұлғасы ретінде белсенділігін арттыру;
сабақта алуан түрлі жұмыс түрлерін, яғни жеке, жұп,
сабақта түрлі көрнекіліктерді, оның ішінде техникалық (үнтаспа, компьютер,
әсіресе ойындар мен ойын элементтерін жиі қолдану;
сабақта жаңа педагогикалық технологияларды пайдалану [8,50-55б].
Ағылшын тілі сабақтарында оқушылардың тыңдап түсіну
іскерліктері мен дағдыларын дамыту
Қазақстан республикасы әлемдік бірлестікке кірген заманда білімнің рөлі
Шетел тілінде оқушылар дұрыс қарым-қатынас жасай алу үшін,
Сөйлеуші қолданылған кейбір лексикалық және грамматикалық материал оқушыға
Әр адамның дыбыстарды айту ерекшеліктері мен интонациялық ерекшеліктері
Мұғалім әдетте сабақта өте баяу ырғақпен сөйлейді, мұндағы
Мұғалім сабақта шетел тілінде сөйлегенде, айтқан сөзін оқушылар
Келесі бір қиындық мынада: егер тыңдаушы сөйлеушінің бет-әлпетін
Оқушылардың ағылшын тілі сабақтарында тыңдап түсіну қабілеттерін дамытуда
Бірінші топ жаттығуларының мақсаты – мәтінді тыңдаудың алдында
Екінші топ жаттығудың мақсаты – мәтінді тыңдауға арналған
Үшінші топ жаттығудың мақсаты – мәтін мазмұнын толық
Төртінші топ жаттығудың мақсаты – оқушыларды мәтін мазмұнының
Енді тыңдауға арналған мәтіндерге қойылатын талаптарға тоқтала кетсек.
Мәтіннің бірлік логикасы болуы шарт;
Мәтіннің мазмұнында тыңдаушылар үшін қызықты жаңа мәселе болуы
Мәтін аутентивті, яғни шындыққа негізделген, жасанды мәтін емес
Жоғарыда айтылған ойларға байланысты, оқушылардың тыңдап түсіну іскерліктерін
Шетел тілін оқушыларға үйретуде аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну
Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну дағдыларын қалыптастыруда кездесетін қиындықтардың
үйрететін арнайы жаттығулар кешені құрастырылуы керек.
Әдістемелік әдебиеттерде тыңдап түсінуге үйрететін жаттығулардың екі тобы
машықтану, дайындық жаттығулары;
сөз немесе коммуникативтік жаттығулар.
Дайындық жаттығулары – ауызша сөзді түсінуге қажетті тілдік
Дайындық жаттығулары жаттығулар жүйесінде маңызды орын алады. Ол
тыңдап отырған хабардағы таныс емес құбылыстарды анықтау, оларды
дыбыстық бейнелерді мағынамен ұштастыру іскерлігі;
сөз жасау тәсілдеріне сүйене отырып, таныс емес сөздің
түрлі лексикалық бірлестіктер мен грамматикалық құрылымдардың контекстегі мағыналарын
синоним, антоним құбылыстарын танып, олардың мағыналарын ашу іскерлігі
Осы аталған іскерліктер мен дағдыларды дамыту үшін, оларды
Есту қабілетіне үйрететін дайындық жаттығулары
бірнеше жұп сөздерді тыңдап, оларды қайталау
берілген интонацияны сақтай отырып, синтагмалар мен фразаларды қайталау
берілген қос сөйлемдерді тыңдап, егер ол сөйлемдер бірдей
Алдын-ала болжаулау қабілетіне үйрететін дайындық жаттығулары
бірқатар сын есімдерді, етістіктерді тыңдап, олармен жиі
өздеріне таныс элементтерден құралған сөздерді тыңдап, оларды қазақ
бірқатар сөз штамптарын тыңдап, оларды қандай жағдайда қолданылатынын
таспадан мәтінді тыңдап, сол мәтіннің жазбаша нұсқасындағы қалып
Қысқа мерзімдік есті жетілдіретін дайындық жаттығулары
бір топ жекелеген сөздерді тыңдап, солардың ішінде белгілі
екі-үш қысқа фразаларды тыңдап, оларды бір сөйлем етіп
он немесе одан да көп сөйлемнен тұратын, яғыни
фразаны тыңдап, оған мағына жағынан байланыстыра отырып тағы
Сөз жасау және контекстік болжауды жетілдіретін дайындық жаттығулары
төменде берілген етістіктерді тыңдап, олардан зат есім жасау;
өздеріңе таныс элементтерден жасалған туынды және біріккен сөздерді
контекст және дыбыстық формасына сүйеніп, интернационалдық сөздің мағынасын
тірек сөздерді қарап шығып, аудиомәтіннің тақырыбын атау, артынан
Сөздердің мағынасын анықтауға арналған дайындық жаттығулар
сөйлемдерді тыңдап, олардың ішінде іс-әрекет иесін (қимыл атауын)
сөйлемде ана тілінеде аталған сөзге мағынасы сәйкес келетін
Сөз жаттығулары ауызша сөзді қабылдап, оны дұрыыс, терең
хабардың ақпаратқа ең қанық жерлерін анықтау;
мәтін денгейінде болжау арқылы кейбір түсініксіз жерлерді толық
мәтінді коммуникация жағдайымен ұштастыра білу;
тыңдауға арналған мәтіннің мағыналық бөлшектерін анықтау, олардың әрқайсысының
Сөз жаттығуларының ішінде бізді қызықтыратын жаттығулар түрі –
мәтінді тыңдап, аннотация, тезис құрастыру;
мәтінді тыңдап, барлық нақты материалдарды толтыруға тырысып. Оларды
тыңдалған аудиомәтінді тақырыбы ұқсас жазбаша мәтінмен салыстыру. Мазмұнның
тыңдаған мәтінде бар мәліметтерді қай жерде қолдануға болатынын
мәтінді тыңдап, сөз болған тақырып бойынша проблемалы мәселелерді
мәтінді тыңдап, оған төмендегі жоспарды қолдану арқылы рецензия
Жоғарыда берілген жаттығулардың тыңдап түсінуде маңыздылығын айта келе,
Мәтінді қабылдауға арналған дайындық жаттығулары;
Аудиомәтінді тыңдай отырып қабылдауға арналған жаттығулар;
Тыңдалған мәтінге негізделген жаттығулар (репродуктивті, продуктивті);
Тыңдалған мәтінге негізделген жаттығулар – продуктивті [8,20-22б].
Мұнда бірінші топтағы жаттығулардың мақсаты – қабылдау мен
тыңдалған мәтіннің түрін хабарлау;
мәтіннің мазмұнын түсінуге өте қажетті таныс емес сөздердің
мәтіннің мазмұны туралы ақпарат беретін суреттер, схемалар, фотосуреттер
мәтіндегі негізгі ақпаратты хабарлау;
сөйлеудің жылдам болатынын, бірақ одан қорықпай тек негізгі
мәтіннің қысқартылған, жеңілдетілген нұсқасын немесе транскрипциясын беру;
тірек сөйлемдерді, фразаларды беру;
тыңдатылатын мәтіннің тақырыбы мен мәселелері бойынша негізгі түсініктерінің
Екінші топтағы жаттығулар – мәтінді «тыңдау», бірақ ақпаратты
Егер аутенттік аудиоматериалдарды тыңдасақ, онда мүмкіндігінше, әсіресе бастапқы
мәтіннің түрін (мысалы, интервью) анықтау;
мәтіннің негізгі тақырыбын, идеясын анықтау және оны айтып
мәтіннің жалпы мазмұны бойынша сұрақтарға жауап беру (кім?
жүйелілігін анықтай отырып, суреттің мәтінмен арақатынасын белгілеу;
ұсынылған варианттардан мәтіннің мазмұнына сай келетін жауаптарды табу.
Сонымен қатар мәтінді тыңдай отырып орындалатын жазбаша тапсырмалар
схема, таблица толтыру;
берілген екі жауаптан мәтіннің мазмұнына сәйкес келетін біреуін
тірек сөздерді, фразаларды белгілеу;
талқылаудағы маңызды дәлелдерді жазып алу.
Тыңдап түсінуге үйретудің бастапқы сатысында мәтіннің жазбаша нұсқасына
дыбыс пен әріптің арасындағы байланысты көруге үйретеді;
мазмұнын түсінуді жеңілдетеді;
жақсы есте сақтап, тез меңгеруін қамтамасыз етеді;
Бұл тапсырма сөз әрекетінің түрі ретінде тыңдап түсінудің
Үшінші топтағы жаттығулар аудиомәтіндегі ақпаратқа интерпретация, коментарий, анализ
жоспардың жеке бөліктері бойынша бірін-бірі жалғастыра отырып, мәтінді
мәтінді ауызша немесе жазбаша жалғастыру;
қызықты немесе қызықсыз оқиғаларға түсінік беру;
тірек сөздерге немесе сөйлемдерге сүйене отырып, оқиғалар мен
мәтіннің атын түсіндіру (жазбаша мәтінге, жоспарға, тірек сөздерге
мәтіннің мазмұнына сүйене отырып атын қою және оны
Төртінші топ жаттығуларын мәтінде қарастырылған сұрақтар мен мәселелерді
интервью алу;
талқылау(дискуссия);
«дөңгелек үстел»;
рөлдік ойындар;
проблемалар жайында өз көзқарастарын білдіру, тыңдалған ертегі немесе
Қорыта келгенде, аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну дағдылары мен
жаттығулардың хабарды тыңдап қабылдаудағы лингвистикалық және психологиялық қиындықтарды
сөз әрекетінің басқа да түрлерімен, әсіресе сөйлеу түрімен
тыңдап түсіну іскерліктері мен дағдыларын қалыптастырудың дұрыс ұйымдастырылуын;
тыңдап түсінуге үйретудің практикалық мақсаты мен аралық міндеттерін
Әлемдік қоғамдастықтың қазіргі заманғы ғаламдық тенденциялары, тілді ғаламдық
Тілді қоршаған әлемнің бейнесін көрсететін айнамен жиі салыстырады.
Сонымен қатар, нақтылап айта кету қажет, сөз заттың
Тіл, ойлау және мәдениет өзара тығыз байланысқан, бұл
Адамды қоршаған әлем үш түрде берілген; әлемнің шынайы
Әлемнің шынайы көрінісі объективті шындықты, адамның қоршаған әлемін
Әлемнің тілдік көрінісі шынайы көріністің сезім мүшелері арқылы
Әлемнің мәдени және тілдік көрінісі өзара тығыз байланысты
Жоғарды айтылғанды қорыта келе, келесі салыстыруды (сол сияқты
Мәдениетті зерттеумен тікелей байланысты тіл жөніндегі ғылым саласы
Сонымен, тіл мен мәдениет сияқты мұндай екі құбылыс
Екінші жағынан, егер тілді оны меңгеру тұрғысынан қарастырсақ,
1.2 Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсінуде тілдік
материалдың сипатына байланысты кездесетін қиындықтар
Тыңдап тусіну ауызша сөз әрекетінің аса қиын түрі
Мектептерде оқушылардың тыңдап тусіну дағдыларын қалыптастыру
үшін аутенттік, жартылай аутенттік және жасанды аудиоматериалдарды, яғни
жаратылысынан негізінен табиғи, аутенттік болып саналатын, бірақ жағдайға
қиындықтар туғызбайды. Бұлардың ішіндегі
аудиоматериалдарды тыңдап түсіну
құрамы шынайы коммуникацияға
кенеттен бөліп жіберу,
эмоционалдық, сұрақты қайтара қою, сөйлемдердің
Тілдік қиындықтар өз кезегінде
1 Фонетикалық қиындықтар жалпы барлық шетел тілдеріне және
Әсіресе ағылшын тілінде сөздің жазылуы мен айтылуында үлкен
Шетел тілін үйрену барысында тыңдап түсіну қиындықтары сол
Екпінге келетін болсақ, ағылшын тілінде жалпы сұрақ ішінде
2 Лексикалық қиындықтарға келетін болсақ, олар ең алдымен
3 Грамматика жағынан біршама қиындықты сөйлемнің синтаксистік бейнесінде
Әрі қарай есту қабілеті мен «қосарлы етістіктер»деп аталатын
Біршама қиындықтарды ағылшын тілінің өзгешелігін құрайтын жұрнақтар мен
Қай салада болмасын, алдағы кездесетін қиындықтарды жеңу үшін
Тыңдап түсінуде кездесетін қиындықтардың алдын-алу үшін сөз әрекетінің
Фонетикалық қиындықтарды шешуге арналған жаттығулар.
Келесі сөздерді тыңдай отырып, мынадай дыбыстарды естігенде қолдарыңды
Сөйлемдерді тыңдай отырып, сұраулы(болымды, болымсыз) сөйлемдерді естігенде қолдарыңды
Тыңдаған сөздерінің ішінде дауысты және дауыссыз дыбыстардың саны
Сөздерге қойылған екпінді тауып, оның рөлін айтыңдар
Бірқатар дыбыстарды тыңдап, мұғалімнің сол дыбыстардың айтылу жолын
Сөздерді тыңдай отырып, оларды берілген дыбыстардың ретімен бағанға
Лексикалық қиындықтарды шешуге арналған жаттығулар.
1 Сөйлемдерді тыңдап, ондағы жаңа сөздерге берілген анықтамаларға
2 Құрамында полисемиялық сөздер бар сөйлемдерді тыңдап, олардың
3 Сөйлемдерді тыңдай отырып, ондағы лексикалық қателерді
4 Берілген сөздердің қайсысы тыңдалған мәтін құрамында кездескенін
5 Ана тілінде берілген сөздердің қатарына шетел тілінде
6 Жылдам темппен айтылатын сөйлемдерді тыңдай отырып, оларды
Грамматикалық қиындықтарды жеңуге арналған жаттығулар.
Сөйлемдерді тыңдап, ондағы бастауыш пен баяндауышты табыңдар.
бірқатар сөйлемдерді тыңтап, ондағы іс-әрекеттің қайсысы өткен шақта
Сөйлемдерді тыңдап, ондағы басыңқы сөйлем мен бағыныңқы сөйлемнің
Мәтінді тыңдаңдар және визуалдық материалға сүйене отырып, аталған
Грамматикалық формалары (бұрыс етістіктер, жалғаулар т.б.) анық айтылмайтын
Мәтінді тыңдап, ондағы таныс емес сөздердің мағынасын таныс
Негізінен аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсінудің тиімді жолдарын табу
Шетел тілін оқыту процесінде аутенттік сөйлеу түрінің үлгісіне
Аутенттік бейне немесе аудиоматериалдардың жалпы мазмұнын түсіну аса
Сондықтан аутенттік материалдарды тыңдап түсінуде қиындықтардың алдын алу
Сонымен, осы айтылғандарды сараптай келе тыңдап түсінуге
есту, есте сақтау, ықтималдық болжам және артикуляция механизмдерін
ауызша сөз әрекетіндегі жағдаяттылыққа сай шығармаларды қолдану;
сөз клишері мен күнделікті қолданыстағы сөз тіркестерін тыңдату;
шетел тілінде шапшаңдығы әр түрлі болып келетін аутенттік
тыңдап түсіну барысында лингвомәдени, лингвоелтану бағытындағы материалдарда кездесетін
жаттығуларды орындау кезінде лингвофондық құралдармен толық жабдықталған кабинеттерде,
қиындықтардан шығу жолдары фонетикалық, лексикалық, грамматикалық жаттығуларды тыңдап-түсінудің
Тілді үйрену үшін алдымен сол тілдің мәдениетін анықтап,
Біз ағылшын тілін үйренген кезде мынадай сұрақ туады:
Не себептен ағылшын тілінің оқылуы мен жазылуы бірдей
Тағыда тілді игеру кезінде кездесетін қиыншылықтардың бірі ағылшын
Мысалы, Lead the way. Lead- жетектеу мағынасын беріп,
Made of lead- ал, мұнда қорғасын мағынасын білдіріп,
Осындай сөздер ағылшын тілінде көптеп кездеседі. Сөздің мағынасын
Ағылшын сөздерінде құбылмалы өзгерістер өте көп кездеседі. Осы
Орта ғасырдағы философтарың зерттеген өзекті ғылымының бір саласы
Ерте замандарда англиялықтар басқа ұлттардың жаулауында болған. Нормандықтар
Француз тілі Латын тектес тілге кіргендіктен, ерте замандағы
Кейін тілді зерттеуші ғалымдар ағылшын тілінің грамматикалық құбылыстарын
Грамматика – бұл теория. Ол тәжірбие арқылы келген
Тілді үйренгенде грамматиканы кітап бойынша емес, тәжірбие жүзінде
Мысалы, ағылшындардың өз тілінде сөйлеуіне бірнеше жыл керек
Әрине, сөйлеу мен тыңдауды айыруға болмайды. Бір сөзді
1.3 Ақпараттық технологияны тыңдап түсінумен ұштастыру
Қазіргі таңда жаңа ақпараттық технологияларды енгізу және қолдану,
Ақпараттық технологияны ағылшын тілі сабақтарында қолданудың негізгі мақсаттары:
тілді үйренуге деген мотивацияларының артуы;
тілдік компетенцияны дамыту, өзге тілдегі мәтіндерді түсіне білу,
ағылшын тілін өз бетімен үйренуге даярлық пен қабілеттілікті
Өзіндік сарптауды, рефлекциялық қабілеттерді ( ойлау, өзін-өзі бақылау,
Ақпараттық технологияның көмегімен шешуге болатын лингво-дидатикалық міндеттердің негізгі
Фонетиканы оқыту барысында:
Ақпараттық технологияның көмегімен дұрыс дыбыстау жолдары көрсетіледі. Мультимедиялық
Грамматиканы оқыту барысында: Ақпараттық технологияны грамматика сабағында кез-
Лексиканы оқыту барысында: көрнекіліктер қолданылған тестілік және ойындық
Лексиканы, грамматика мен синтаксисті меңгеру үшін берілетін жаттығулар.
меңгерілмей қалған материалды білу үшін берілетін жаттығулар. Бұрыс
оқушының келесі тапсырмаға немесе сөйлемге көшуіне тыйым салу;
сөзжұмбақ түріндегі жаттығулар, мұнда сөзді жазғанда дұрыс қойылмаған
сөйлем құрау түріндегі ойын, мұнда оқушыны курсорды қажетті
оқушыға ағылшын тілінде сөздер жазып, синонимдік және антонимдік
оқушыға шет тілі сөздерінің тізімі және олардың дефинициясы
Оқуға үйрету барысында: Жүргізіп оқу техникасын қалыптастыруда
- оқудың рецептиві лексикалық
- мәтіннен әр түрлі мағыналық
- мәтінді талдаудың әрбір түріне үйрету, тілдік
- тілдік және экстралингвистикалық ақпараттарды беру арқылы
- автоматтандырылған сөздіктер;
- электронды энцоклопедиалар қолдану негізінде;
- оқылған мәтінді түсіну мен
Тыңдауға үйрету барысында:
тыңдаудың фонетикалық дағдыларын қалыптастыру;
тыңдалған мәтінді дұрыс түсінуін бақылау;
Сөйлеуге үйрету барысында: Сөйлеудің фонетикалық дағдыларын қалыптастыру, симулятивті
Аударма жасауға үйретуде:
- аударманың лексикалық және грамматикалық
- аударманың дұрыс болуын қадағалау;
- мәтіндік редактор және машиналық аударма жүйесін
- анықтамалық ақпараттық қолдау көрсету
Жоба-сабақ. Дайындық кезінде ақпарат жинау үшін интернет қолданылады.
Қорытынды сабақ. Ақпараттық технология тестіні сабақта ұтымды
Бұл технологиялар өз кәсіби міндеттерінің шешімін іздеу үстінде
Ақпараттық технологияны ағылшын тілі сабақтарында қолдану тәжірибесін талдай
Шетел тілі пәнін оқытудағы практикалық бағыттылықты жүзеге асырудағы
педагогикалық қызметті ғылыми тұрғыдан ұйымдастыру;
педагогикалық іс-әрекеттегі таным құралдарын аудио, видео, теледидар жүйесін,
теориялық білімдерді практикалық іс-әрекеттермен ұштастыру;
оқу пәндерімен байланысты жүзеге асыру.
Ағылшын тілін оқытудың қазіргі әдістемелері нақтыланды:
- коммуникативтік әдістеме;
- жоба әдістемесі; интенсивті әдістеме;
- іс-әрекеттік әдістеме; қашықтықтан оқыту
Тәжірибелік-эксперименттік жұмыстың барысында мектеп оқушыларының білім сапасын жоғары
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында компьютер оқыту мен дидактикалық
Бүгінгі таңда мектеп пәндерін компьютер көмегімен оқыту нәтижелілігін
Қашықтықтан оқыту компьютерлiк техника мен телекоммуникациялық желiлердi
Оқыту процесiн қашықтық режимiнде ұйымдастыру барысында барлық ақпараттық
электрондық почта телеконференция;
мәлiметтердi жiберу;
гипермәтiндiк орта;
интернет желiсiнiң әлемдiк ресурстары (деректер қоры, ақпараттық iздеу
видеоконференциялар
Аталған типтердiң көмегiмен тыңдаушы мен мұғалiм арасында оқыту
Ақпараттық қоғам жағдайында педагог мамандардың ақпараттық-коммуникациялық құзырлығын қалыптастыру
- білім беру жүйесінің әлемдік ақпараттық кеңістікке
- ақпараттардың шексіз көлемі мен осы ақпараттарды аналитикалық
- ақпараттық ортада жеке тұлғаның шығармашылық сапасын дамыту
- ақпараттық ортада коммуникативтік мәдениетті қалыптастыру;
- ақпараттық ортада өзара байланыс қызметтерін қалыптастыру;
- ақпараттық ортада ақпаратты алу, таңдау, сақтау, қабылдау,
- интерактивтік телекоммуникациялық технологияларды (интернет, қашықтықтан оқыту және
- ақпараттық-білімдік ортаны модельдеу мен жобалау қабілетін қалыптастыру
Ағылшын тілін оқытуда оқу материалдарын және осы оқу
Нобайдың негізінде шетел тілі пәні мұғалімдерінің пән және
Жеткілікті жоғары деңгейде: оқушылар шетел тілін оқуда жаңаға
Жоғарғы деңгейде: шетел тілі пәні мұғалімдерінің пәнге деген,
Видеоны қолдану, сауалнама, әңгімелесу, тесттік тапсырмалармен бақылау әдістерін
Ағылшын тілін оқытуда видеоны пайдаланана отырып, шетел тілінің
Аталған шарттар негізінде болашақ шетел тілін білетін оқушыларды
Хабарламалық-дамытушы әдістер: дәріс, әңгіме, түсіндіру, оқу фильмдерін көрсету,
Проблемалық ізденіс әдістері: оқу материалын проблемалы баяндау, эвристикалық
Репродуктивті әдістер: оқу материалын мазмұндау (пересказ), үлгіге байланысты
Шығармашылық-репродуктивті әдістер: педагогикалық тақырыптарға творчестволық шығарма жазу, сөзжұмбақтар
оқушылардың өзбетіндік жұмыстарының формалары: педагогикалық сөздік жүргізу,
Ағылшын тілін коммуникативтік іскерлікпен оқыту.
Дәстүрлі оқыту формалары үшін әдіс-тәсілдер ойластырылған; кеңінен қолданылып
Қазіргі уақытта ағылшын тілін білім беру жүйесінде оқытудың
1 Ағылшын тілін оқытудың қазіргі әдістемесі: коммуникативтік әдістеме;
2 Ағылшын тілін оқытудың қазіргі заманғы әдістемесінің әдістемелік
Бүгінгі күн талаптарының бірі жалпы білім беретін мектептерде
Аталған шарттар негізінде шетел тілін оқытуды жетілдіруді
Жаһандану үдерісі барлық салада өз әсерін тигізуде,
Сондықтан заман талабына сай қоғамдағы, әламдегі нарықтық бәсекелестікке
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында педагог мамандардың біліктілігін көтеру
Осындай маманды даярлап шығару үшін түбегейлі өзгерістер керек.
Білім беру әдістері мен философиясын жаңарта отырып
Білім беру мазмұнын құрастыру әдістерін өзгерту арқылы яғни,
Білім беруді басқаруды оңтайлы жолдарын қарастыра (әрбір педагог
Жаңа білім беру технологияларын енгізе отырып.
Педагогика ғылымы және білім беру саласы қызметкерлері үшін
Патриоттық, рухани, мәдени, экологиялық тәрбиені күшейту. Әсіресе жастардың
Осы білім беру жүйесіндегі енгізіліп жатқан өзгерістердің барлығы
Тұлғаны дамытудан, формальды нәтижеге қол жеткізуді мақсат ету
Мектепте кеңес дәуірінің баға қою үрдісінің сақталуы
Оқушылардың патриоттық, рухани, мәдениет аралық тәрбиенің әлсіздігі
Білікті, заман талабына сай мамандардың жетіспеушілігі.
Сондықтан, Қазақстан Республикасында білім беру жүйесін жаңашалау үрдісін
Қазақстандық білім беруді басқару мақсатында «Білім туралы» заң
Қазіргі таңда еліміздің білім мен ғылым саласының алдында
Осының нәтижесінде заман талабына сай еліміздің жоғары оқу
Ал, орта білімге келетін болсақ жаһандану үдерісіндігі басты
оқушының функционалдық сауаттылығы: оқу сауаттылығы, экономикалық сауаттылығы, ғылыми
оқу жоспарының көп варианттылығы оқытудың деңгейлі және бағдарлы
оқытудың жеке тұлғаға бағдарланғандығы, аймақтық білім беру;
менеджерлік қызмет;
оқыту технологиясын таңдаудағы мұғалімнің дербестігі;
қоғамдағы, әлемдегі нарықтық бәсекелестікке қабілетті, өзін-өзі толық істе
Қазіргі мектептерді 12 жылдыққа көшіру үшін төмендегідей алғышарттар
жалпы білім беретін пәндердің мазмұны әлемдік білім стандартына
оқушылардың функционалды, кәсіби сауаттылығын анықтайтын нақты критерийлердің болуы;
мектеп шеберханаларын әлемдік стандарт талабына сай жабдықтау;
мектептің материалдық-техникалық базасын жетілдіру: интернет, дисплей, мультимедиа, аудио-видио
жеке кәсіби бағдар беретін кабинет ашу;
12 жылдыққа арналған оқу жоспарлары, оқу бағдарламаларын, оқу-әдістемелік
мектептің мекеме орындары мен жоғары оқу орындарымен байланысын
мектептің әрбір мұғалімінің 12 жылдық мектеп бағдарламасына сәйкес
Ғылымның жаһандану үрдісіндегі көрінісі. Әлемдік экономикада болып жатқан
Қазақстандағы ғылымның даму бағытын анықтау, бұл инвестицияларды қолдау,
2007-2012 жылдарға арналған Мемлекеттік ғылымды дамыту бағдарламасының жобасы.
«Инновация» - латын тілінен аударғанда жаңарту, жаңалық, өзгерту
Жалпы, қазіргі білім жүйесін жетілдіруде, дамудың ортақ деңгейіндегі
Сондықтан, ақыл - өркениет, ал мінез-құлық – мәдениет
Қоғамдағы қазыргі кездегі қайта құрулар, экономиканы дамытудағы жаңа
Білім берудің қазіргі кездегі мақсаты білімді алып, білік
Қазақстан әлемдік қауымдастықта басқа елдермен терезесі тең дәрежеге
Білімнің әлемдік деңгейде жаһандануы күрделіде, ұзақ және қиын,
Компьютердің білім беру құралы ретінде кең таралуының негізгі
Компьютер шексіз ақпарат әлемінде енуге және ақпаратты жүйелі
Компьютер адмның зерттеу-танымдық әрекетінің әмбебап құралы ретінде ерекшеленеді.
Өзге құралдардан компьютердің ерекшелігі – оның қатысымдық құрал
Құрал білімгерлерге өз әрекетінің нәтижесін айқын көрсете алады.
Компьютердің көмегімен жаттығулардың кешенді түрлерін аз уақытта орындау
1.4 Ағылшын тілін тыңдау арқылы үйрету
Жалпы шетел тілін үйренуші оқушы немесе студент ең
Сонымен бірге ағылшын тілінің ырғақтылығы, әуенділігі де бірқатар
Таспадан мәтінді тыңдау барысында жүргізілетін жұмысты үш кезеңге
тыңдауға дейінгі кезең;
тыңдау кезіндегі кезең;
тыңдаудан кейінгі кезең.
Тыңдауға дейінгі кезеңде адам хабардың не жайында
Қорыта келгенде, ағылшын тілін тыңдау арқылы игертудің түрлі
тәсілдерін қолдану арқылы, көздеген мақсатқа жетуге болады. Жалпы,
Қазіргі уақытта болашақ шетел тілі менгерушілерін даярлығын қамтамасыз
Орта мектепте шетел тілін оқытудың мазмұны төмендегі элементтерден
2002-2006 оқу жылдары аралығында жоғары оқу орындарында шетел
Зерттеуде аз пайыз студенттер ғана шетел тілін оқытуға
Оқушылармен жүргізілген зерттеу жұмыстарын талдау шет тілі
Ғылыми – педагогикалық әдебиеттерде іс жүзінде анықталып белгіленген
Келтірілген талдаулардан ұғатынымыз «жаңа педагогикалық технология дегеніміз
Ағылшын тілін оқытуда оқу материалдарын және осы оқу
Шетел тілін оқытуда практикалық бағыттылықты қамтамасыз етудегі оқу
Аталған шарттар негізінде болашақ шетел тілі мұғалімдерін даярлауды
Хабарламалық-дамытушы әдістер: дәріс, әңгіме, түсіндіру, оқу фильмдерін көрсету,
Проблемалық ізденіс әдістері: оқу материалын проблемалы баяндау, эвристикалық
Репродуктивті әдістер: оқу материалын мазмұндау (пересказ), үлгіге байланысты
Шығармашылық-репродуктивті әдістер: педагогикалық тақырыптарға творчестволық шығарма жазу, сөзжұмбақтар
Оқушылардың өзбетіндік жұмыстарының формалары: педагогикалық сөздік жүргізу,
Дәстүрлі оқыту формалары үшін әдіс-тәсілдер ойластырылған; кеңінен қолданылып
Қазіргі уақытта ағылшын тілін білім беру жүйесінде оқытудың
1 Ағылшын тілін оқытудың қазіргі әдістемесі: коммуникативтік әдістеме;
2 Ағылшын тілін оқытудың қазіргі заманғы әдістемесінің
оқушылар мәдениет элементтерінен аз ғана мөлшерде таныс болса
толық меңгерілген
Фриз бен Ладо жоғарыда айтылған мақсатқа байланысты келесі
Тілге оқытудың негізінен ауызша сөйлесуге үйретуді құрайды, және
Тілді меңгеру үшін тілдің теориясын емес еліктеу, машықтандыру
Лингвистика арқылы грмматикаға үйрету
Тілдің дыбысталу жағына көп көңіл аудару. Бұл үшін
Әр тілдегі сөз бен түсініктің әр түрлі болғандығынан
Тілді продуктивті және рецевтивті бағыттарда қолдану.
Оқу бірлігін сөйлем құрастыратын структуралар құрайды продуктивті түрде
Фриз бойынша бастапқы кезеңде структуралар құрылымдар саны аз
Сөздікте бастапқы кезеңде қарапайым болу керек. Ол 4
грамматикалық функция атқаратын сөздер;
ауыстырылған сөздер ( сөздік, белгісіз есімдер);
болымды болымсыз қызмет атқаратын сөз құрылымдары;
атаулы сөздер;
Алдымен 1,3,4 сөзін меңгеріп, сосын ілгері кезеңде 4
Осы әдістемелік бағытта сөйлем мысалдар жұмыс істеу жолдарын
еліктеп жаттап алу;
белгілі моделге қарама-қарсы болатын жаңа моделді сапалы түрде
молделді машықтандыру тәжірибесі;
моделді жетік білу, қолдану.
Құрылым мен жұмыста келесі сүйемелге көп көңіл бөлген
қарапайым сүйемелдеу; мұғалім сүйемелдеп көрсетеді;
моделдің әр түрлі элементтерін қарапайым түрде сүйемелдеу;
басқа элементтердің формасын пішінін өзгертуді керек ететін бір
Моделдермен жұмыс істеу үшін моделін транцформациясы, сұрақ-жауап, жаттығулары
Фриз бен Ладо оқыту ережесіне көңіл бөлмеген себебі
Оқуға үйретуге мәтінді ақпарат алу үшін қолдану
бұл әдіс тек ауызша тілге үйретуге бағытталған. Бұл
тілін үйренетін елдің мәдениетін тану да өте маңызды;
Фриз бен Ладо оқыту материалын дайындауда ана тілінің
2 Шетел тілін оқытуда аутенттік аудиоматериалдарын тыңдап
Қазірде ақпараттық білім алатын кеңістік даму үстінде. Мектептің
Аутенттік аудиоматериалдар оқушыларды оқуға ынталандырады, әрбір оқушының дара
Бұл тілді меңгеруде күнделікті жаттығулардың арқасында оқушыларда логикалық
Бірішші айта кететін болсақ, ол сабақтардағы аутенттік аудиоматериалдарын
Тыңдап түсіну дағдыларын 3 бөлікке бөлуге болады.
1 Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну – кең қолданылатын
2 Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну – дайындық жаттығуы
3 Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну – сабақ мазмұны
Біздің аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну деп атауымыздың себебі,
Адам ана тілінде тыдап түсіну барысында да көп
Біздің әрқайсысымызда мынадай жағдай болғаны анық: сөйлесіп тұрған
Дәл осы сәтте ми ақпаратты өңдейді, біз
Тыңдауға арналған материалдарды Верещагина мен Афанасьевтің мәтіндерін қарастырсақ
Мәтінде кім немесе не ұнады?
Мәтінде кім немесе не ұнамады?
Осы жағдайдың бірінде қандай амал қолданар едіңдер?
Әлде сендер осындай жағдайда болып көрдіңдер ме?
Соңғы уақытта Англияда басылып шыққан дайын аутенттік аудиоматериалдармен
Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну үшін оған сай мәтіндерді
Мәтінді таңдау барысында өзіңізге мына сұрақтарды қойыңыз:
Басты мақсатыңыз не: сіз мәтінді оқушылардың сөйлеу іс-әрекетін
Оқушылар осы мәтінді қызықты деп ойлай ма жоқ
Мәтін оқушылар деңгейіне сай ма?
Мәтіндегі ақпарат оқушылар өміріне пайдалы ма?
Оқушылар мәтінді түсіну үшін сіздің, яғни оқытушының көмегі
Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну үшін мәтінді оңайлататын не?
Қысқа мәтін
Мәтінді екі диктор оқыса
Дикторды жақсы еститіндей болса, яғни басқа еліктіргіш дауыстар
Дикторды көріп отырса:
Оқушыларға мәтін тақырыбы таныс болса.
Елімізді дамыту тұрғысында білім беру жүйесінде бірталай іс-шаралар
«Ағылшын тілі – XXI ғасырдың тілі. Бұл тіл
12-жылдық білім беру жүйесіне өтудің міндеттерін іске асыру
Міндеттері:
баланың бойына тіліне деген қызығушылығын, оны үйренуге құштарлығын
жеке тұлғаның заман талабына сай өмірге икемделуіне бағыттау
баланың сезімтал, шығармашыл, әлеуметтік, танымдық және тілдік қабілеттерін
мектеп оқушыларын шетелдік құрдастар әлемімен, әндерімен, тақпақтарымен, оқулық
2.1 Шетел тілін оқытуда аутенттік мәтіндермен жұмыс істеу
Қазіргі заманда адамның өмірінде оқу үлкен орын атқарады,
мазмұндық жағы;
прцесуалдық жағы.
Осы екеуінің ішінде оқудың мазмұндық жағы жетекші рөл
Оқу процесін іске асыруға қажетті іскерліктер мен дағдыларды
- оқу техникасымен байланысты іскерліктер мен дағдылар,
- қабылдаған мәтіннің мазмұнын түсінумен, яғни
Мәтіннің мазмұнын түсіну барысында оқырман мәтінде берілген фактілердің
Осылайша, оқу әр түрлі ойлау операцияларын талап етеді.
салыстыру
абстракциялау
талдау
нақтылау
жинақтау
Берілген мәтінді оқып, мазмұнын түсіну де әр түрлі
мәтіндер мазмұнының тәрбиелік тұрғыдан құнды болуы;
мәтіндер мазмұнының оқушылардың жастарына, тілек-талаптарына, интелактуалдық даму деңгейіне
оқуға арналған мәтіндерде тілін үйренетін елдің тарихы, экономикасы,
аутентикалық мәтіндердің басым болуы.
Соңғы жылдары ғалымдар мен әдіскерлер шетел тілі оқулықтарына
мәтінді оқуға дейінгі кезең
тікелей мәтінді оқу кезеңі
мәтінді оқып болғаннан кейінгі кезең
Мәтінді оқуға дейінгі бірінші кезеңде біз оқушылардың мәтінді
Екінші кезең мәтінді тікелей оқу кезеңі. Оқушылар
Мәтінді оқып болғаннан кейінгі үшінші
мәтін мазмұнына байланысты берілгенсөйлемдердің дұрыстығын/не дұрыс еместігін/ анықтаңдар;
берілген сөйлемдерді аяқтаңдар/не толықтырыңдар;
мәтінді оқып, оның негізгі мазмұнына қойылған сұрақтарға жауап
берілген сұрақтарға бірнеше дұрыс жауаптар бар, дұрыс жауапты
беріген сөйлемдерді мәтін мазмұнына қарай нөмірлеңдер;
қай сөйлем мәтін мазмұныны сәйкес келетінін/не сәйкес келмейтінін
мәтінге жоспар құрыңдар;
берілген мақал-мәтелдердің қайсысы мәтін мазмұнына дәл келетінін
берілген сөйлемдерге сұрақтар қойыңдар;
мәтін мазмұнына байланысты ой-пікірлеріңді айтыңдар/жазыңдар;
мәтінге байланысты эссе жазыңдар;
мәтін мазмұнындағы көтерілген мәселеге байланысты пікір-талас ұйымдастырыңдар;
мәтін мазмұнын әңгімелеп беріңдер;
мәтін мазмұнына байланысты сурет салыңдар;
мәтінде көтерілген мәселеге байланысты қосымша ақпарат жинаңдар және
Мәтіннен кейін берілген тапсырмалар оқушылардың сөйлеу және жазу
Шет тілінің қолданылу аясын кеңейту кезек күттірмес мәселесінің
Ағылшын тілін саналы меңгерту, оны өз деңгейінде қажеттілікке
Оқыту тілі өзге тілде жүргізілетін мектептерде тіл үйрету
Білім беру саласында түрлі технологиялар енгізілуде, бірақ олардың
Ақпараттық технология – ақпараттарды жинау, сақтау және өңдеу
Ағылшын тілін оқытуда жаңа технологияларды техникалық құралдарды сабақта
Ағылшын тілі сабақтарында өзіміз қолданып жүрген компьютерлік бағдарламамен
лексиканы меңгерту;
мәтіндік лексиканың кіріспесінде және онымен жұмыс істеуде, мысалы,
Сөйлеу жұмыстары: көптеген бағдарламаларда микрофонмен жұмыс істеуді қарастырады.
Оқушылардың сөйлеу тілін дамытуда диалогтың да берері мол.
1 кезең: диалогпен танысу (тыңдау арқылы)
2 кезең: диалогті жаттау;
3 кезең: диалогты қойылымға айналдыру, яғни сөйлесім іс-әрекетін
Жазуды оқыту. Жұмыстың бұл түрі сауатты жазу дағдыларымен,
Тыңдау, сауатты жазу, әріптерді теру секілді үш іс-әрекетті
Қазіргі заманда ғылымсыз жан-жақты дамыған өркениетті елдердің қатарына
2.2 John and Liz Soars «Headway» қолдану арқылы
Бірінші бөлімде аутенттік аудио материалдарды қолдану қолайлы ғана
Жоғарыдағы зертеуге қарап оқыту әдістемелік құралының аутенттік материалдары
Оқу-аутентикалық мәтіндер іс-әрекетін дамыту үшін жасалған. Ол
2 Жасанды аутентикалық мәтіндер (authentic, unscripted rekordings)
Авторлардың аутентикалық мәтіндермен жұмыс жасау методикасын
- аудиоматериалдармен жұмыс жасау үшін:
мәтінді толық түсіну
арнайы таңдалған ақпаратты алу
басты мәселенің жоспары
мәтін бойынша қорытынды жасау.
Жалпы аутентикалық мәтінмен жұмыс жасау мына ретпен жүргізіледі.
- Оқытушы қысқаша тыңдалған мәтін жайлы
- ситуация қалыптастыру.
- тыңдаудың алдындағы тапсырма
Аутентикалық мәтінді тыңдау барысы. Мәтінді тыңдау барысында, алдында
Мәтінді тыңдағаннан кейінгі кезең:
- Жалпы алған ақпаратты мәлімдеу
- Тапсырмалар беру.
- Жалпы мәтіннен алынған ақпаратты қорытындылау.
Осы тапсырмалар тілді оқыту мақсатында және өткен материалдарды
Осындай берілген тапсырмалар мәтінді түсінүге тірек болады және
2.3 Аутенттік аудиоматериалдарын практика жүзінде қолданудың нәтижесі
№48 мектеп-лицейдің 11«А» сынып оқушыларын аутенттік аудио материалдармен
Біздің зерттеуіміз мына мақсаттар бойынша жасалады:
жоғары сынып оқушыларының ағылшын тіліне деген қызығушылығын анықтау;
аутенттік аудиоматериалдардын тыңдап түсіну дағдыларын дамыту;
Біз №48 мектеп-лицейінің 11«A» сыныбына зерттеу жүргіздік. Бұл
Сіз ағылшын тілін керек пән деп ойлайсызба?
Егер жоқ болса, неге?
Егер иа болса не себепті?
Ағылшын тілінің сіздің өміріңізге қандай әсері бар? Және
Сіз қалай ойлайсыз, ағылшын тілі қандай мақсатта қолданылады?
Анкеталаудың қорытындысы бойынша барлық оқушылар ағылшын тілі жаңа
Бірақ, оның себептері әр түрлі болды. Мысалы,
Біз басқа бір шешімге келдік аутенттік аудиоматериалдардың маңыздылығын
Біріншіден аутенттік аудиоматериалдар арқылы тыңдап түсінуді оқыту маңыздылығын
Екіншіден оқытушылар үш кезең бойынша оқушылармен жұмыс
Осы екіге бөлінген топтың бірімен практикаалық уақыттың көлемінде
Аутенттік аудиоматериалдарын қолдану барысында №48 мектеп-лицейдің 11«А»
оқу әрекеттері 70%
жазу әрекеттері 50%
сөйлеу әрекеттері 10%
тыңдау әрекеттері 20%
Екінші топта да осы көрсеткіш бойынша жұмыс жасаған
Ал аутенттік аудиоматериалдарды екінші топқа белсенді түрде қолданғаннан
оқу әрекеттері 90%
жазу әрекеттері 80%
сөйлеу әрекеттері 50%
тыңдау әрекеттері 60%
өсті және дамыды.
Осы сыныптың қызығушылық, белсенділік, үлгерім, дайындық сияқты жалпы
қызығушылық 40%
белсенділік 30%
үлгерім 40%
дайындық 50%
Ал аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну барысында олардың сабаққа,
қызығушылық 60%
белсенділік 70%
үлгерім 60%
дайындық 60%
Осы көрсеткіштерден кейін тыңдап түсіну іскерлігі өте маңызды
2.4 «Headway» оқыту әдістемелік құралындағы аутенттік аудиоматериалдармен жұмыс
Біз осы жұмысымыздың барысында квадратты тыңдап түсіну дағдысын
«An interview with Jonathon Porrit» «Headway» (Upper-Intermediate, Student’s
Тыңдауға дейінгі кезең.
Бұл кезеңнің мақсаты қызығушылықпен қарым-қатынас қалыптастыру. Оқушыларға мәтінді
Today we are going to discuss one of
Осы сөйлемдерден кейін оқушыларды қоршаған орта туралы ашық
And now you will hear an interview with
Мәтінді тыңдау кезеңі.
Мәтін толық тыңдалып болғанан кейін, оқушыларға жеке топтарда,
Мәтінді толық тыңдап болған кезең.
Оқушылар мәтін бойынша өз шешімдерін шығару үшін оларға
Unit 7. Tapеscript 21. An interview with
Could I ask you please, how did your
Осы жаттығу және осы жаттығуды
Біздің ойымызша бұл әдіс шет тілін оқытудағы ең
Қорытынды
Қоғамның дамуының қазіргі кезеңі, елімізде болып жатқан түрлі
Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған
Бұл негізінен мектептегі балалардың жас ерекшеліктеріне сәйкес психологиялық-педагогикалық,
Қоғамымыздың қазіргі даму кезеңіндегі басты мәселелердің бірі –
Шетел тілдерін оқу пәні ретінде оқыту кеңестік кезеңнен
Елбасы Жолдауында көрсетілген «Тілдердің үш тұғырлығы» атты мәдени
Осыған байланысты мектепте шетел тілін оқытуда оқушыларды жаңа
Аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну интернет арқылы интеграциялау және
Біз өз ойымызды қорытындылай келе, шетел тілін оқытуда
Аутенттік аудиоматериалдарды пайдаланудан келесі өзекті мәселелерге ерекше мән
Біз жасаған жұмысымыздың нәтижесінде негізгі мақсатымызға жеттік: біз
Ал аутенттік аудиоматериалдарды екінші топқа белсенді түрде қолданғаннан
Ал аутенттік аудиоматериалдарды тыңдап түсіну барысында олардың сабаққа,
Осы көрсеткіштерден кейін тыңдап түсіну іскерлігі өте маңызды
Келесі кезеңдердің әсерінен оқушылардың қызығушылықтары артатүсті:
- «Табысқа жету» әрбір сабақта
- Аутенттік аудиоматериалдармен қызықты және
- тіл үйрену барысында жасалынған
Мұғалімнің де үйретуге деген қызығушылығы артатүседі:
- жаңашыл бағыт алу
- жұмыстың нәтижесіне қанағаттану, яғни әрбір
Сондықтан, біз шетел тілін аутенттік аудиоматериалдар көмегімен оқыту,
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1 Кричевская К.С. Прагматические материалы, знакомящие учеников с
2 Воронина Г.И. Организация работы с аутентичными
3 Носонович Е.В. Критерии содержательной аутентичности учебного
4 Мильруд Г.П. Критерии содержательной аутентичности учебного
5 Елухина Н.В. Обучение слушанию иноязычной речи
6 Пруссаков Н.Н. Трудности при обучению аудированию иноязычного
7 Дегтерева Т.А. Обучение аудированию в русле коммуникативно
8 Гальскова Н.Д. Основные трудности аудирования и
9 Садықов Т.С. Әбілқасымова А.Е. Жоғары мектепте білім
10 Гез Н.И. Теория обучения иностранным языком //
11 Әбдіғалиев С.Е. Неміс тілін оқытудың негіздірі
12 Таникина Б.Т. Мектептің шетел тілі //Хабаршы
13 Нургалиева Г.К. Жаңа ақпаратты технология құралдары
14 Дюсенов С.С. Шет тілі мұгалімдерінің кәсіптік санасы
15 Кочкина З.А. Аудирование что это такое?
16 Исенина И.Е. Методы обучения инастранного иязыка
17 Иманбаева Н.А. Обучение пониманию иноязычной речи на
18 Зайцева Л.А. Требования к аудитивному материалу, содержащему
19 Колшанский Г.Н. Лингво-коммуникативные аспекты речевого общения
20 Кулиш Л.Ю. Виды аудирования //Иностранные
21 Рогова Г.В. Методика обучения иностранному языку в
22 Рабинов Ф.М. Основные трудности аудирования
23 Сахарова Т.Е. Методика обучения иностранному
24 Зимняя И.А. Психология обучения неродному языку. -
25 Карпова И.В. Методика начального обучения иностранным языкам.-М.,1992-241б.
26 Ляховицкий М.В. Методика преподавания иностранного языка.-М., 1981-234б.
27 Миролюбова А.А. Общая методика обучения иностранным языкам
28 Пассов Е.И. Новые направления в методике преподавания
29 Сұлтанова Н.Т. Ағылшын тлін үйретудің интерактивті жаттығулар
30 Жұмабаева А.Қ. Ағлшын тілі сабақтары //Мектептегі
31 Сейдуалиева З.Д. Аутенттік мәтіндерді қолдану //Мектептегі
32 Примбаева А.Н.Ағылшын тілі сабақтарындағы аудиоматериалдар // Мектептегі
33 Корбозова Н.Н. Шетел тілін оқытуда
61
Шетел тілі сабағында аутенттік мәтіндерді қолдану
Шет тілін оқытуға арналған түпнұсқалық материалдардың рөлі
Мәдениетаралық қарым –қатынас және аутенттік мәтіндер
Ағылшын тілі сабағында аутенттік материалдарды пайдалана отырып сөйлеу қабілетін қалыптастыру
Жалпы білім беру мектептерінің ортаңғы сынып оқушыларына аутентикалық материалдарды қолдана отырып ағылшын тілін проблемалық жағдайда оқыту
Тындап түсіну арқылы ағылшын тілін оқыту
Оқыту процесінде қолданылатын аутентті мәтіндер
Шетел тілін жоғарғы кезеңде оқыту барысында аутентикалық материалдарды қолданудың ерекшеліктері
Ағылшын тілі сабағында аутенттік материалдарды қолдана отырып сөйлеу қабілетін қалыптастыру
Ағылшын тілін оқытуда сөйлеу әдістері арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыру жолдарын қарастыру