VISUAL BASIC ПРОГРАММАЛАУ ТІЛІ
Дипломдық жұмыс
Visual Basic бойынша профильдік курс құру
Мазмұны
Мазмұны 2
Кіріспе 3
1 ТАРАУ. БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК 9
1.1 Білім беру жүйесінің міндеттері мен мақсаттары 9
1.2 Білім беру жүйесінің әдістеріне сипаттама 11
1.3 Білім беру жүйесіндегі оқытуды ұйымдастыру жолы 14
1.4 Білім беру жүйесіндегі оқулықтарға қойылатын талаптар 17
2 ТАРАУ. VISUAL BASIC ПРОГРАММАЛАУ ТІЛІ 21
2.1 Мектеп үшін информатика пәнінен оқыту курстары 21
2.2 Программалауды оқытудың әдістері мен тәсілдері 30
2.3 «Basic, Visual Basic for Application» программалау тілдерін
3 ТАРАУ. ОРТА МЕКТЕП ҮШІН ИНФОРМАТИКАДАН ҚОСЫМША КУРСЫН ҚҰРАСТЫРУ
3.1 Оқу процесінің құрамдас бөлігі – сабақ жоспарын
3.2 Информатика курсының тақырыптық сабақ жоспары 53
Қорытынды 61
Қолданылған әдебиеттер тізімі 65
Кіріспе
Қоғамның қарқынды ақпараттану дәуірінде адамның жан-жақты дамуы үшін ақпаратты
Қоғам дамуының индустриялық кезеңінен қазіргі кезеңге өтуі оны өзіндік
Адамзат өркениеті дамуы тарихында ақпаратты өңдеу саласында орын алған
Ғалымдар осы жаңа қоғамдағы ақпараттандыру процесі адамдарға мәліметтердің
Ақпараттық қоғам – еңбек адамдарының басым бөлігі ақпаратты сақтау,
Ақпараттық қоғамда тек өндіріс қана өзгеріп қоймай, өмірдің үрдісі
Ақпараттық қоғамның материалдық және технологиялық базасы ақпараттық және
Қазіргі әлемде өте үлкен ақпараттық әлеумет жинақталған, бірақ адамдар
Қоғамды ақпараттандыру дегеніміз – әр түрлі ақпараттық қорларды (ресурстарды)
Әрбір ел үшін оның индустриялық кезеңнен ақпараттық кезеңге өтуі
Қазақстан Республикасының 2004 жылдың 24 ақпанында (№ 3 хаттама)
Қазіргі кезде орта білім беру жүйесіндегі информатиканың рөлі бүгінгі
Осыған орай жалпы информатиканы оқуда оқушылар ақпараттық мәдениеттің
Жалпы бастауыш сыныптан бастап информатиканы оқытудың негізгі мақсаты
Оқушылардың логикалық және алгоритмдік ойлау қабілет мен шығармашылыққа бейімділігін
Компьютерлік сауаттылықты қалыптастыру;
Оқушылардың коммуникативтік (тілдік) ойлау қабілеті мен шығармашылыққа бейімділігін дамыту;
Оқушылардың әлемнің жүйелік-ақпараттық бейнесін, ақпараттық мәдениетін қалыптастыру және олардың
Информатика пәнінің мазмұны
Компьютер сыныбында тәртіп сақтау ережелері және техника қауіпсіздігі.
Ақпарат және оның түрлері. Ақпарат қасиеттері. Ақпарат көзі және
Компьютермен алғаш танысу. Компьютер құрамы. Тышқанмен және пернетақтамен жұмыс.
Нысан, оның қасиеттері. Тізбектер. Тізбектегі әрекеттер реттілігі. Жиын және
Тұжырым (айтылым). Ақиқат, жалған және терістеу. Бұтақ. Графтар. Комбинаторика.
Алгоритм және оның түрлері. Сызықтық, тармақталу және циклдік алгоритмдер.
Осы сала төңірегінде «Білім беру саласындағы ақпараттық технологиялар», «Информатика
Мұның шығар жолы – программалаудың қандай да бір жеке
Мектепті ақпараттандыруға осылай мемлекет тарапынан үлкен экономикалық қолдау көрсетіліп,
1 ТАРАУ. БІЛІМ БЕРУ ЖҮЙЕСІ ТУРАЛЫ ТҮСІНІК
1.1 Білім беру жүйесінің міндеттері мен мақсаттары
Қазақстанның білім беру жүйесі мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту,
Орта білім беру елдің тұтас үздіксіз білім беру жүйесінің
Білім беру жүйесінің мақсаты – жылдам өзгеріп отыратын дүние
Білім беру жүйесінің міндеттері:
- азаматтыққа, адамның құқықтары мен бостандықтарына құрметпен қарауға, елжандылыққа,
- білім сапасын түпкілікті бағалаудың субъективтік факторларының әсерін
- оқушылардың сапалы білім алуға, функционалдық сауаттылыққа, ал мұғалімдердің
- білім алушылардың еңбек рыногындағы бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ету
- денсаулық сақтайтын және ақпараттық технологияларды енгізу;
- даму мүмкіндіктері шектеулі балаларды оқытуға жағдай жасау.
Информатика курсының алдына қойылған негізгі мақсаттар, әлемге деген ақпараттық
информатика облысындағы білімнің мазмұндылығын анықтайтын ядро, яғни информатиканың негізгі
информатика тілін меңгеру және оны ақпараттық модель құру үшін
практикалық тапсырмаларды орындай алу үшін программалық жабдықтауды жинақтау.
Орта білімді берудің басты мақсаты – жеке тұлғаның өзіне,
Бұдан, білім беруде информатика саласын мектепте оқытудың негізгі төмендегідей
- оқушыларға ақпаратты өңдеу, беру және қолдану процестері туралы
- оқушылардың оқу процесінде компьютерлік технологияны өзіндік даму мен
Информатиканы оқытудың дамытушылық мақсаты оқушының шығармашылық жеке тұлғасын
Практикалық мақсаты оқушыларды практикалық қызметке, еңбекке, басқа пәндерді оқыту
Тәрбиелік мақсаты оқушыны азаматтыққа, адамгершілік қасиетке және
Ұсынылып отырған стандарттың мақсаттарынан негізгі және мамандыққа баулу мектептерінде,
1.2 Білім беру жүйесінің әдістеріне сипаттама
Әдіс – (metodos) грек сөзінен алынған – ол зерттеу
Информатиканы оқыту әдістемесі - әрбір сынып бойынша информатиканы оқып
Әрбір сыныпқа арналған әдістемелікте сол сыныптағы информатикадан берілетін білім
Оқыту әдістерінің мәні және мазмұны.
Оқыту әдісінің мәндік ерекшелігі оның ішкі мазмұнында оқыту әдістемесінің
Оқыту әдістері:
- Баяндау – мақсатқа байланысты бірнеше әңгіме түрлері: баяндап
- Әңгіме – мақсатталған сұрақтар арқылы оқушылардың білімдерін еске
- Лекция – оқу материалының логикалық мазмұндалуы, ақпарат ағымының
- Дискуссиялық оқыту – дискуссияның көмегімен оқушылар жаңа білімді
- Кітаппен жұмыс - әдістің сапасы, еркін жылдам оқып,
- Демонстрация (көрсету) – оқушылардың сезіміне көрнекілікті, құбылыстарды, процестерді,
- Иллюстрация – карта, диаграмма т. б.
- Бейне әдіс – табиғатты, әртүрлі бейне таспаны көрсету.
- Жаттығу – бірнеше қайталанатын іс-әрекет білік пен дағдыны
- Лабораториялық әдіс – алған білімін практикада қолдана алу
- Практикалық әдіс – бес кезеңге бөлінеді. Оқушылардың таным
мұғалімнің түсіндіру, жұмысты теориялық кезеңдермен үйрету;
Көрсету (инструктаж);
Жұмысты жасап көрсету (екі, үш оқушы жұмыс жасайды, қалғандары
Жұмысты әркім өзі орындайды;
Жұмыс тексеріліп бағаланады.
1.3 Білім беру жүйесіндегі оқытуды ұйымдастыру жолы
Қазіргі кезде жаңа информациялық технологиялар енгізу оқушылардың мүмкіндіктері мен
Өкінішке орай, біз әзірше компьютерлердің аздығынан, әртүрлі пән мұғалімдерінің
Дамыта оқыта білу, дағдыны дамыту және бекіту, білім, білік,
Осыған орай сабаққа қойылатын талаптар үшке бөлінеді:
Дидактикалық талаптар
Психологиялық талаптар
Гигиеналық талаптар
Сабақты ұйымдастырудың әдіс-тәсілдер.
Қолданылған әдіс-тәсілдер қандай мөлшерде сабақтың мақсатына сәйкес.
Олар танымдық іс-әрекеттің қандай түрін қамтамасыз етті.
Оқушылардың оқу белсенділігін көтеруде қандай әдіс-тәсілдер қолданылды.
Өзіндік жұмысы қалай жоспарланып өткізілді, оқушылардың өзіндік танымдық дамуы
Пайдаланылған оқыту әдіс-тәсілдердің тиімділігі.
Сабақты өткізу әдістемесі:
Дәріс өткізу әдістемесі келесі түрде өткізілуі мүмкін. Дәріс материалын
Практикалық сабақты өткізу әдістемесі келесі түрде болуы мүмкін. Оқытушы
Мұғалім алдыңғы сабақта өтілген материалды ашып, өткен сабақты қайталай
Семинарды өткізу әдістемесі бағдарламалық-техникалық кешенді қолданып келесі түрде жүргізуге
Слайдтарға талқылау қажет етілетін негізгі сұрақтарды және сабақта белсенділік
Консультация түрінде өткізу әдістемесі жеке және топқа өткізіледі. Оларды
Сонымен, білім беру жүйесіндегі оқытуды ұйымдастыру үшін білім беретін
1.4 Білім беру жүйесіндегі оқулықтарға қойылатын талаптар
Қазіргі білім беру жүйесінде негізінен мұғалімдер нұсқау беру арқылы
Қазірде 2002-2004 жылдарға арналған білім жүйесін ақпараттандырудың Мемлекеттік бағдарламасының
Бұл әдістің тиімділігі:
- Оқулықты еркін оқып, оны
- Оқытылатын материалда ең бастысын
- Қажет мағлұматтарды жазып ала
- Құрылымдық және логикалық схемаларды
- Қажетті оқулықтарды таңдай білу.
Оқулықпен жұмыс жасаудың екі түрі
Осының негізінде информатика оқулығына қойылатын талаптарды анықтауда жалпы оқулыққа
Оқулыққа қойылатын дидактикалық талаптарды анықтап жүйелеуде оқулық функциялары:
- білім мазмұнын тасымалдаушы;
- мазмұнды меңгеру процесін ұйымдастырушы;
- ақпараттық;
- трансформациялы;
- материалды бекітушілік;
- өзін-өзі бақылау;
- дамытушы-тәрбиелеуші басшылыққа алынып, негізінен ескеретін құжат болды десек
Информатика пәні оқулығының маңызды ерекшелігі бұл өскелең өмір талабына
- ұлттық ғылым саясатына сәйкестігі;
- бағдарламаға сәйкестігі; мазмұнының ғылыми мәнділігі және нақтылығы;
- әлеуметтік-мәдени құндылығы;
- ұсынылған материалдардың тарихилығы;
- оқушылардың физиологиялық және психологиялық ерекшеліктерінің ескерілуі;
- мазмұнының жүйелілігі; бірізділігі;
- сабақтастық принципінің сақталуы;
- еліміздің экономикалық даму ерекшеліктеріне сәйкестігі;
- мектептердің компьютермен жабдықталуының ескерілуі;
- компьютерлік оқытушы программалар пайдаланылуының ескерілуі;
- практикалық тапсырмалардың тақырыпқа сәйкестігі;
- мазмұнды ұсынуда дамытушылық принципінің ескерілуі;
- тапсырмалардың жүйелі түрде таңдап алынуы;
- оқытудың әр түрлі жаңа технологияларын пайдалануға ыңғайлылығы;
- оқушылардың жалпы оқу біліктерін және дағдыларын қалыптастыруға мүмкіндік
- деңгейлік тапсырмалардың болуы; т.с.с.
Осы талаптарды ескере отырып дайындалған оқулықтың сапасы жоғары болып,
2 ТАРАУ. VISUAL BASIC ПРОГРАММАЛАУ ТІЛІ
2.1 Мектеп үшін информатика пәнінен оқыту курстары
Қазіргі кезде информатика курстарын мектептерде оқытудың айтарлықтай тәжірбиелері жинақталды.
Білім беру мәселесінде компьютерлік оқыту оқушыларды информатика және есептеуіш
Информатика пәні – басқа пәндерден алған білімдерді пайдаланушы және
Мультимедиялық технологиялар мұғалімдерге қалыпты оқыту жүйесінің бұрынғы тәсілдерінен бас
Сондай-ақ, бір тақырыпқа баса назар аударту элементін пайдалану арқылы
Оқытудың модульдік жүйесі – оқыту бағдарламасы бірнеше бөліктерге бөлінетін
Оқытудың модульдік жүйесі әрбір оқушыны керекті материалдармен қамтамасыз ететін
Қалың көпшілікке, әсіресе алыстағы ауылдағыларға білім берудің ең тиімді
Әйткенмен, қазіргі мамандар деңгейін көтеру, біліктілікті арттыру жүйелері білім
Оқушылардың білімге деген ынтасын, пәнге деген қызығушылығын арттыратын,
Пәндер арасындағы байланысты жүзеге асыруда оқушының пәнаралық білімді игеруі
Ұйымдстырылған форма және оқыту құралдарын басқа пәндерді оқыту барысында
Сондықтан да мен оқушылардың жеке – жеке қабілеттерімен санаса
Деңгейлеп оқыту әдісі оқушылардың өз бетінше оқып үйренуін және
Мұғалім ақпарат беруші ғана емес, ұйымдастырушы әрі кеңес беруші.
Деңгейлеп оқыту әдісі оқушылардың танымдық белсенділігін арттырудың негізгі құралы
Оқытуды ұйымдастырудың барлық кезеңдерінде оқушылардың оқу ынтасын ояту мен
Оқушыларды мақсат қою мен тапсырмалар орындау үшін жоспар құра
Оқушылардың интеллектуалдық іскерлігін жетілдіру;
Оқушылардың өзін-өзі бақылау мен түзету жұмыстары негізінде оқу танымдық
Деңгейлеп оқыту әдісінің басты мақсаты:
- оқушылардың пәнге деген қызығушылығын арттыру, оқуға деген қабілетін
Дамыта оқыту әдісі
Оқушының
Оқушының қызығуы
шығармашылық қызметі
Дамыта оқытуда оқушының өзіндік іс-әрекеті:
Тапсырманы орындауда ұтымды жолдарды қарастыру әрекеті.
Тапсырманы орындаудың жоспарын құру әрекеті.
Өткен тақырып пен жаңа тақырыпты салыстыру әрекеті.
Тексеру әрекеті.
Қатені түзету әрекеті.
Өзіндік тұжырым жасап, қорытындылау әрекеті.
Информатика сабағына қойылатын негізгі талап ғылыми негізде оқыту, термин
Менің тұжырымдамам бойынша информатика мазмұны мынадай екі үлкен дидактикалық
Информатиканың мазмұнын анықтауда оны іріктеудің дәстүрлі талаптармен қоса компьютердің
Мазмұнға қойылатын процессуалдық талаптан шығатын шарттар оқытудың компьютерлік технологиясын
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында информатиканың мазмұны мына бағыттар бойынша
Теориялық информатика.
Ақпараттық технологиялар.
Әлеуметтік информатика.
Информатиканы оқытудың негізгі нысандарына ақпараттық жүйелер мен олардың әдістері
- Әлеуметтік көзқарас. Ол ақпараттық технологиялардың жан-жақты қолдануы мен
- Алгоритмдік. Ол алгоритм туралы түсініктерді, олардың берілуі мен
- Технологиялық. Ол компьютерді оқыту және дидактикалық құралы ретінде
- Зерттеушілік. Ол оқушылардың шығармашылық, өзіндік танымдық іс-әрекетін қалыптастырумен
Аталған аспектілер 12-жылдық оқытуға көшу барысында информатиканы
оқытудың бағыттарын анықтауға мүмкіндік береді.
Мен информатика пәнін оқытуда, оқытудың сапасын арттыруға қолданылатын педагогикалық
«Информатика» пәнінің даму болашағы мына көріністерге байланысты:
1. Пәннің жалпы білімділік, дүниетанымдық көзқарасын қалыптастыру, атап айтқанда:
- оқушыларға формальдау, модельдеу және компьютерлік тәжірибе әдістерін меңгерту;
- тиімді шешімдерді таңдай білуге бағытталған оперативті ойлау қабілетін
2. Информатиканың ғылыми пән ретінде қалыптасуы, атап айтқанда, әлеуметтік,
Информатиканы оқыту бағыттары мен оқыту сапасын арттыруға қолданылатын педагогикалық
2.2 Программалауды оқытудың әдістері мен тәсілдері
Программалау тілдері алғашқы компьютерлер шыққан кездерден бері пайдаланылып келеді.
Программалау тілі дегеніміз – мәліметтермен жұмыс істеу кезінде практикалық
Программаның орындалу реті – оқушылардың білімін бақылаудағы өте тиімді
Программаның орындалуының тәрбиелік мағынасы, оқушыларды мұқияттылыққа және ұқыптылыққа тәрбиелеуінде,
Сондай-ақ, программалау тілін оқытудың негізгі мақсаты – программалау тілін
Программалау аймағында қол жеткен көрнекті табыстардың бірі – жоғары
Шартты түрде қарайтын болсақ, программалау тілдеріне белгі қою немесе
белгілеу тілдерін де жатқызуға болады. Бұлар – мәтін ішіне
Алғашқы ОБП тілдерінің бірі Си тілі еді, осы тілде
Программалаудың ең қарапайым мысалы ретінде Office ортасындағы программаларда пайдаланылып
2.3 «Basic, Visual Basic for Application» программалау тілдерін
Қазіргі кезде жалпы білім беретін орта мектептерде Информатика мен
Стандарттың барлық варианттарында оқушылардың жас ерекшеліктері мен математикадан және
«Информатика» пәнінен білім беру стандартының
- дүниетанымдық;
- компьютерді пайдаланушылар;
- алгоритмдеу және программалау;
- мамандыққа баулу курстары бойынша техникалық және мамандандырылған сияқты
10-11 сыныптарда мамандық бойынша информатиканы оқыту оқушыға информатиканың аспектілерін
Берілген стандартта мамандыққа баулу ретінде төмендегі курстар тереңдетіліп оқытылуға
«Дербес компьютерді пайдаланушы»
«Компьютер және іс-қағаздарды жүргізуші»
«Паскаль программалау тілін тереңдету»
«Basic, Visual Basic for Application программалау тілдерін тереңдету»
1 және 2 курстар бойынша оқушылар мамандыққа дейінгі бағыттар
3 және 4 курстар политехникалық бағыт бойынша программалауды тереңдетіп
4 курста программалау тілдерінің обьектілі-бағдарлау негіздерін үйрету жоспарланған.
Төменде тереңдетілген курстың мақсаты көрсетілген:
- мемлекеттік білім стандартында жаратылыстану-математика бағыты үшін мектептің негізгі
- бағдарламалау саласы, компьютерде есептерді шешу әдістері, модельдеу тәсілдері
Тереңдетілген курстың негізгі міндеті – оқушылардың ғылыми-танымдық әдістерін, ғылыми
Мектепте тереңдетілген курсты қолдану оқушыға мынадай мүмкіндік береді:
- формализация, модельдеу, компьютерлік эксперимент ретіндегі ғылыми танымның
- білім берудің ақпараттық бөлімдерін меңгерту;
- мектеп пәндері бойынша ғылыми жобаларды орындау, түрлі бағдарламалық
- алгоритмдеу және бағдарламалау курстарын тереңдету арқылы олимпиадаға оқушыларды
- ақпараттық және телекоммуникациялық технологияларды пайдалану арқылы қазіргі
Мектептің материалдық базасына сай мектеп әкімшілігінің ұрықсатымен мамандыққа
Visual Basic қазіргі уақытта программалаудың ең танымал тілдерінің
Visual Basic-тің арқасында, соңғы кезде ойыншық саналған Бейсик тілі
Visual Basic программалауда алғашқы қадамдар жасап жүргендер үшін ерекше
Visual Basic программалау жүйесі Windows –тың барлық
IDE көптеген терезелерден, менюлардан және саймандар панелінен тұрады. VB
New қосымшасы New Project сұхбат терезесінің қызметін атқарады. Бұл
Existing қосымшасы Open Project сұхбат терезесінің қызметін атқарады. Бұл
Recent қосымшасы соңғы құрылған проектілердің тізімін ұсынады. Қысқаша тізім
New Project терезесінің New қосымшасында standart.exe белгішесін екі рет
1. Properties (қасиеттер) терезесі. Бұл терезе форманың немесе басқару
- View/ Properties Windows командасымен;
- Standart саймандар панеліндегі сәйкес батырманы басумен;
- пернесін басумен.
Қасиеттер терезесі екі бөліктен тұрады: жоғарғы және жұмыс.
Жоғарғы бөлікте форманың өзін немесе ағымдағы форманың кез келген
Жұмыс бөлігі екі қосымшадан тұрады: Alphabetic және Categorized. Бұлар
- қасиеттің мәні сәйкес өріске пернетақтадан енгізіледі;
- көптеген қасиеттер мәнін ашылатын тізімнен таңдауға болады. Ашылатын
2. Project терезесі проект структурасын ағаш түрінде көрсетеді. VB-те
- View/ Propert Explorer командасын орындау;
- Standart саймандар панеліндегі сәйкес батырмасын басу;
- Ctrl+R пернелер комбинациясын шерту.
Проектіден қандай да бір файлды жою үшін сол файл
3. Form Layout терезесі. Бұл терезеде форманың белгішесін
Код редакторы (Code)терезесі. Формада екі рет шерту сәйкес модуль
Терезенің жоғарғы бөлігіндегі екі ашылатын тізімнің сол жақтағысы форманы
Код редакторының мүмкіндіктері.
1. Код редакторы оператордың, қасиеттердің және параметрлердің жазылуын автоматты
Form1
код терген сәтте компоненттер тізімі ұсынылады. Таңдалған атауды программа
2. Процедуралар, функциялар, қасиеттер және әдістердің атауы терілген соң
3. Код редакторы пернесін басқаннан кейін терілген жолдың
4. Егер курсорды Visual Basic тілінің кілтті сөзінің немесе
Форма конструкторы терезесі. Visual Basicте сұхбат терезесін құру үшін
Object терезесін экранға шығару үшін келесідей әдістер қолдануға болады:
- Shift+F7 пернелер комбинациясын шерту.
Форма басқару элементтерін орналастыру үшін келесідей әрекеттерді орындау қажет:
Формаға орналастыратын элемент белгішесінде шертіңіз;
Тышқан көрсеткішін формада басқару элемент орналасатын орынға әкеліңіз;
Сол жақ батырманы басып, оны жібермей, пайда болған тікбұрышты
Тышқанның батырмасын босатыңыз.
Форманың және онда орналасқан басқару элементтерінің көлемін өзгертуге болады.
Форманы өңдеу терезесі алмастыру буфері операцияларын қолдайды. Сонымен, формада
Object Browser (объектілерді көру) терезесі. Object Browser терезесі келесі
- View/Object Browser командасы;
- F2 пернесі көмегімен.
Бұл терезеде проектіні құру барысында қолданылатын жүйеде бар барлық
1. Жоғарғы сол жақ бұрыштағы Project/library ашылатын тізім. Бұл
2. Classes тізімі. Project/Library тізімінен кітапхананы таңдағаннан кейін VB,
3. Members тізімі. Classes тізімінен класс таңдалған соң, мысалы
Проект. Проект – қосымшаны құру үшін қолданылатын файылдар жиыны.
- Проект файлдары (тіркемесі .vbp). Мұнда проект компоненттері арасындағы
- Форма файлдары (кеңейтілуі .frm). Әр бір формаға жеке
- Класс модуль файлдары (кеңейтілуі .CLS). Әр бір модульге
- Стандартты модульдер файлдары (кеңейтілуі .BAS). Әр бір модульге
- Құрамында ActiveX басқару элементтері болатын, тіркемесі .axміндетті емес
- Тіркемесі .RES міндетті емес ресурс файлдары.
- Тіркемесі .EXE орындалатын файл.
Форма. VB негізгі объектісі – форма. Форма әртүрлі басқару
Формалар жиыны. Формалар жиыны компоненттері қосымшаға жүктелген барлық формалар.
Форманың қасиеттері. Басқару элементтерінің қасиеттерін екі жолмен орнатуға болады:
1. Properties терезесінде
2. Программалық жолмен (проект кодында)
Форманың барлық қасиеттерін кодта орнатуға болмайды, яғни тек оқу
Мектепте бұл курстың негізгі мақсаты – программалау тілін тереңдетіп
Оқушы нені білу керек:
программалау тілдерінің өзгешелігін;
файылдар құрылымын;
программалау тілінің алгоритмдік құрылымын;
құрылымдық және модульдік программалау түсінігін;
Visual Basic қосымшалары туралы түсінігін;
Visual Basic- тің обьектілері, кластары, жиынтықтары, қасиеттері және тәсілдері
Оқушы нені үйренуі керек:
үйренуші, бақылаушы және ойын программаларын құрастыруды;
алгоритмдік құрылымды программалау тіліне аудару;
көмекші алгоритмді (ішкі программаны) шақырып өңдеуді;
белгілі бір тәсілмен бір өлшемді массивті өңдеуді;
екі өлшемді массивті жазуды;
әр түрлі тәсілдермен екі өлшемді массивті өңдеуді;
есептерді шешуде сандық әдістерді пайдалануды;
макрос көмегімен процедураларды құруды;
тармақталу мен циклды пайдалана отырып, қосымшаларды құру;
арнаулы байланыс терезесін құруды.
Сөйтіп, қолданушылар курсының әрбір тақырыбы таңдау курстарының талаптарына сай
3 ТАРАУ. ОРТА МЕКТЕП ҮШІН ИНФОРМАТИКАДАН ҚОСЫМША КУРСЫН ҚҰРАСТЫРУ
3.1 Оқу процесінің құрамдас бөлігі – сабақ жоспарын
Білімнің мазмұны – бұл біріншіден алдыңғы ұрпақтың тәжірбиесін
1-сурет. Білім берудің негізгі компоненттері
Оқушының жеке тұлғасын, оның рухани әлемін, қабілеті мен ынтасын
Сабақ – оқыту процесінің ең негізгі құрамдас бөлігі. Мұғалім
Бірінші, сабаққа дайындықты неден бастау керек?
- өзің үшін тақырыпты жіктеп, нақты анықтап
- оқыту курсында тақырыптың алатын орнын анықтау;
- берілетін сабақтың ұстанатын ең негізгі ұғымын анықтау, басқаша
- керісінше, келешекте оқу материялының қолданатын бөлігін сабақта өзің
Өзің үшін және жекелеген оқушы үшін сабақтың мақсатын
Сабақтың оқу материалдарын жоспарлау.
Бұл үшін не қажет?
Тақырыпқа сай әдебиеттерді таңдап алу. Егер сөз жаңа білім
Алынған әдебиеттер ішінен тек алдыға қойған мақсаттары қарапайым әдіспен
Оқу тапсырмаларын таңдап алу мақсаттарына жататыны:
жаңа материалды оқып білу
өткен тақырыпты еске түсіру
таныс жағдайларда алған білімді қолдана білу
таныс емес жағдайда алған біліміңді қолдана білу
білімді шығармашылықпен меңгеру.
Оқыту тапсырмаларын сәйкес принциптермен ретке келтіру «қарапайымнан қиындату»
Тапсырманың үш бірдй бөлігін құрау:
оқушыға материалды қайта еске түсіруге жетелейтін тапсырма;
оқушыға материал мазмұнын тереңірек ойлануға мүмкіндік беретін тапсырма;
оқушыға материалды бекітуге мүмкіндік беретін тапсырма.
IV. Сабақтың негізгі «түйінін» ойластыру. Әрбір сабақ қандай
V. Таңдап алынған оқу материалдарын топтау. Бұл үшін
Материалды топтастыру барысында ең басты нәрсе – оқушылардың белсенділігін
VI. Оқушылардың сабақтағы әрекетіне бақылауды жоспарлау, ол үшін
нені бақылауды
қалай бақылауды
бақылау нәтижелерін қалай пайдалануды
Бұл ретте барлық оқушының жұмысын жиірек бақылаған сайын
VII. Құрылғыларды сабаққа дайындау. Қажетті оқу-көрнекі құралдарының, приборлардың, оқытудың
VIII. Үйге берілетін тапсырманы ойластыру: оның мазмұндық бөлігіне, оны
IX. Осындай үлгіде дайындалған сабақ жоспарда жазылуы керек. Сабақ
Шартты
Мазмұндық
Сараптамалық
Шартты түрдегі бөлігі былай болады:
Сабақтың әрбір жекелеген кезеңдерімен жалғастырылады.
Мысалға:
Ұйымдастыру – 1 мин
Өзіндік жұмыс – 10 мин
Жаңа білім беру – 20 мин
Көрсетпе қойылым – 5 мин
Бекіту – 7 мин
Үйге тапсырма – 2 мин
Қолданылған әдебиеттер:
Мазмұндық бөлігі – екі бөліктен тұрады:
барлық тапсырманың толық мәтіні, жаңа оқу материалы, шешуші
Оқушы мен мұғалім сабақтың әр кезеңінде не атқаратынын төмендегі
Не істейді?
Сабақ кезеңдері
Оқушылар
Мұғалім
3.2 Информатика курсының тақырыптық сабақ жоспары
Жалпы Visual Basic программалау тілі мектептерде 10-11 сыныптарда
10-11 сыныптар.
Мамандыққа баулу курсы.
Basic және қосымша Visual Basic программалау тілін
Сабақтар
10 сынып
Кіріспе
1 Есептеуіш техника кабинетіндегі қауіпсіздік техника ережесін сақтау. Электр
2 Арнаулы компьютер үшін программалау жүйесі. Программалау тілдері және
3-4 Интерпретаторлар және компиляторлар. Программаны компиляциялауды редакторлау және жіберу.
5 Құрылымдық, модульдік және обьективті-бағдарлау туралы программалау әдістері.
Оқушылар нені білуі керек Оқушылар нені үйрену керек
есептеуіш техника кабинетіндегі тәртіп ережесін;
алғашқы көмек көрсету тәртіптерін;
көзге жаттығу жасауды;
арнаулы компьютер үшін программалау жүйесін;
мәліметтердің файлдық құрылымын;
программалау тілдерін топтауды;
интерпретатаорлар мен компиляторларды;
программалау әдістерін; зақымданған жағдайда алғашқы көмек көрсетуді;
топтауда программалау тілдерінің орнын анықтауды;
программалауды компиляциялауды редакторлеуді және беруді.
Basic тілінде программалау 61
6 Программа құрылымы. Программаны жазу ережелері. Тілдің алфавиті. 1
7-8 Мәліметтер типтері: сандық, логикалық, символдық және жолдық. Стандартты
9-10 Айнымалылар. Негізгі сипаттамасы мен оларды жазу. Арифметикалық
11-12 Енгізу мен шығаруды ұйымдастыру. Есептер шығару. Операторлар форматтары.
13-17 Тармақталуды пайдаланып есептер шығару. Шартты операторлар. Таңдау операторлары.
18-25 Циклдік алгоритмдерді программалауда есептер шығару. Циклдерді ұйымдастыру тәсілдері.
26-40 Мәліметтер типтерінің құрылымдары. Жай және құрылымдық мәліметтер
41-50 Жолдық мәліметтер типі: стандартты функцияларды пайдаланып, анықталған шарттары
51-62 Көмекші алгоритмдер түсінігі. Ішкі программа. Есептер шығару. 12
63-66 Дыбыстық құбылыстар. Дыбыстық файлдарды жазу. 4
Оқушылар нені білуі керек Оқушылар нені үйрену керек
программа құрылымы мен жазылу ережелерін;
тілдің алфавиттерін;
мәліметтер типтерін, айнымалылар сипаттамасын;
операторлар форматтарын;
массивтер түсінігі мен сипаттамасын;
тіркестірілген циклдер ережелерін;
символдық айнымалылар мен функциялардың және жолдық мәліметтермен жұмыс
көмекші алгоритм мен ішкі программа түсінігін;
дыбыстық эффектілер мен дыбыстық файлдарды ұйымдастыруды. әр түрлі типтегі
программалау тілінде кез-келген деңгейдегі арифметикалық өрнектерді жазуды;
әр түрлі операторлар форматын пайдалануды;
массивтерді өңдеуді;
тіркестірілген циклдерді ұйымдастыруды;
символдық айнымалылар мен функцияларды және жолдық мәліметтерді өңдеуді;
көмекші алгоритм мен ішкі программаларды құруды;
программаларды дыбыстандыруды.
67-68 10 сыныптар бойынша қорытынды сынақ жұмысы. 2
Барлығы: 68
11 класс
Кіріспе 1
1 Есептеуіш техника кабинетіндегі қауіпсіздік техника ережесін сақтау.
Basic тілінде программалау 33
2-15 Машиналық графиканың негізі. Негізгі графикалық процедуралар және функциялар,
16-28 Алгоритмдер және программалар. Негізгі сандық тәсілдерді тарату. Кесіндіні
29-34 Шығармашылық жұмыстар. 6
Оқушылр нені білуі керек Оқушылар нені үйренуі керек
машиналық графиканың негізін;
негізгі графикалық процедуралар мен функциялар, тұрақтылар және айнымалыларды;
негізгі сандық әдістерді. машиналық графика обьектісімен негізгі графикалық процедураларды
есеп шығаруда сандық тәсілдерді пайдалануды;
үйретуші, бақылаушы және ойын программаларын жасақтап шығаруды.
Visual Basic қосымшасымен жұмыс 34
35-37 Visual Basic қосымшасы туралы түсінік.
38-40 Пішін. Тағайындау, қасиеттер, оқиғалар, әдістер. Бірнеше пішіндермен жұмыс
41-44 Басқару элементтері. Базалық элементтер: Label, Frame, TextBox, Commond-Buton,
45-49 Visual Basic программалау ортасында шартты операторды қолдану. If
50-54 Базалық Image және PictureBox компоненттері. Image және PictureBox
55-59 Анимация. Басқарудың қосымша элементтері. Мультимедия Visual Basic ортасында.
60-64 Макрос. Макросты сақтау. Автомакростар. OLE басқару элементі.
65-67 Шығармашылық жұмыс. 3
68 Сынақ. 1
Оқушылар нені білуі керек Оқушылар нені үйренуі керек
Visual Basic қосымшасы туралы түсінікті;
Обьектілер, кластар, қасиеттер, тәсілдер туралы түсінікті. макростар көмегімен процедуралар
тармақталу мен циклдерді пайдалану арқылы қосымшалар жасауды;
пайдаланушылар байланыс терезесін құруды.
Барлығы: 68
Жалпы курс бойынша
Қорытынды
Қазіргі таңда информатика пәнінің мұғалімдерінің алға қойған негізгі мақсаты
Сонымен, мен осы дипломдық жұмысымды негізгі үш тарауға бөліп
Сондай-ақ, білім беру жүйесін қарастыра отырып, информатика пәнінің мақсат,
Екінші тарау білім беру мәселесінде компьютерлік оқыту оқушыларды информатика
Одан әрі дипломдық жұмысымда программалауды оқытудың әдістері мен тәсілдері
Мектепте информатика пәнін оқыту негізінде 10-11 сынып оқушыларына
Үшінші тарау оқу процесінің құрамдас бөлігі – сабақ жоспарын
Ендеше жоғарыда айтылған педагогикалық технологиялар мен тәсілдерді пайдалану
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Культин Н. Б. Visual Basic: освой самостоятельно, 2005.
Роберт И. В. Современные информационные технологии в образовании:
Райтингер М. Visual Basic 6: полное руководство, 1998.
Кузьменко В. Г. Visual Basic 6, 2005.
Панюкова С. В. Информационные и коммуникационные технологии в личностно
Халықова К. З., Бостанов Б. Ғ., Тұрғанбаева А. Р.
Лапчик М. П. Методика преподавании информатики: учеб. пособие для
Софранова Н. В. Теория и методика обучения информатике: учеб.
Халықова К. З. Информатиканы оқыту әдістемесі. Алматы: «Білім», 2000.
Әбдиев Қ. С., Беркінбаев К. М. Экологиялық информатиканы оқытудың
Егемен Қазақстан. 19. 01. 2006 ж. №16(24269). Қазақстанның әлемдегі
Шолохович В. Ф. Дидактические основы информационных технологии обучения в
Ермеков Н., Кафтункина Л. Информатика, 2003.
Леднев В. С. Содержание образования: сущность, структура, перспективы. –
Лапчик М. П., Семакин И. Г., Хеннер Е. К.
Пахомова Н. Ю. Учебный проект: Его возможности. «Учитель», №4-2000.
Байбақтина А. Т. Информатиканы оқытуда проектілік әдісті қолдану мәселесі
Шахова Н. В. Информатика и образование, №1-2002.
Дюсембаев А. Е. Математические модели сегментации программ. – М.:
Лэнгсам Й., Огенстайн М., Тененбаум А. Структуры данных для
Дональд Э. К. Искусство программирования. – М., 1995.
«Смоучитель работы на комьютере» А. Ливен из «Нолидж»,-Москва, 2001.
«Работаем с IBM PC – основные команды и программы»,
Златопольский Д. М. Сборник заданий для внеклассной работы
Коцюбинский А. О., Грошев С. В. Компьютерная графика,-Москва. «Технология-3000»,
Хант Ш. Visual Basic для профессионалов.Санкт-Петербург.: «Питер», 2000.
Рик Олтман Visual Basic 6.0. Москва, 2000.
Пономаренко С. М. Visual Basic 6.0. Санкт-Петербург, 1995.
Бурлаков М. Справочник Санкт-Петербург. Издательство «Питер», 2001.
«Информатика негіздері» ғылыми-әдістемелік журнал. №6-2000.
«Информатика негіздері» ғылыми-әдістемелік журнал. №1-2006.
«Информатика негіздері» ғылыми-әдістемелік журнал. №2-2006.
«Информатика негіздері» ғылыми-әдістемелік журнал. №3-2006.
Хлебунова С. Ф., Тараненко Н. Д., Профильное обучение: новые
ҚР 12 жылдық орта жалпы білім беру тұжырымдамасы. –
Кузнецов А. А. Профильное обучение: цели, формы, структура учебного
Третьяков П. И. Оперативное управление качеством образование в школе.
Ладушкин Н. М. Предпрофильная подготовка выпускников основной
Рягин С. Н. Проектирование содержания профильного обучения в
Хлебунова С. Ф., Тараненко Н. Д. Профильное обучение: новые
Білім
Дамыту
Оқыту
Тәрбие
Сабақ №
Тақырыбы:
Мақсаты:
Оқыту міндеттері:
білімдік
дамытушылық
тәрбиелік
Құрал-жабдықтар:
___________
___________
___________
___________
Visual Basic-та инженерлік калькулятор жүйесін құру
Visual Basic программалу тілі
Мамандардың мәліметті өңдеудің машиналық құралдарына максималды жақындығы
Visual basic программалау ортасы
LINQ технологиясының ерекшеліктері мен қолданылуы
Объектті бағдарлы программалау түсінігі
Visual basic туралы жалпы түсінік
Жоба және пішін терезесі
Электронды оқулықты пайдалану. Электронды оқулық құрудың жолдары туралы
Программалау тілдері туралы