Маркетингтік зерттеулердің әдістері


Мазмұны
беттері
Кіріспе 3
1 Маркетингтік зерттеулердің теориялық негіздері
1.1Маркетингтік зерттеулердің мәні 5
1.2 Маркетингтік зерттеулердің әдістері 7
1.3 Маркетингтік зерттеудің үрдісі мен оның кезеңдері
10
2 Қазақстан Республикасындағы фармацевтикалық нарықтың жағдайын талдау және
2.1 Қазақстанның дәрілік препараттар нарығының жалпы сипаттамасы
2.2 Қазақстан Республикасының фармацевтикалық нарығын талдау 16
2.3 Дәрілік препараттарды сатып алушылардың тұтынушылық талғамын зерттеу
21
3 Фармацевтикалық нарықты жетілдіруі бойынша ұсыныстар
3.1 Дәрілік препараттар нарығын дамытудың негізгі бағыттары
26
Қорытынды
28
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
30
Кіріспе
Қазіргі замандағы әлемдік медицина әртүрлі дәрілік препараттардың шамамен он
2010 жылғы 29 қаңтарда Қазақстан Республикасының Президенті өзінің жыл
2009 жылы Дәрілік құралдарды дистрибуциялаудың бірыңғай жүйесін енгізу дәрілік
«Астана – жаңа қала» арнайы экономикалық аймағында «Химфарм» АҚ
Қазіргі уақытта өз қаражаты есебінен «Химфарм» АҚ (Шымкент қ.)
Нарықтық экономикаға өту кезеңінде Қазақстан Републикасында қалыптасқан қаржылық тапшылық
Зерттеу жүргізудің басты пайдасы. Әдістері халықтың іс- әрекетін білуге
Кәсіпорындағы маркетингті басқару кезеңі мен қызметінің жетілуінің бастамасы оның
Осының барлығы фармацевтикалық нарық құрылымын зерттеудің өзектілігін және оны
Курстық жұмыстың мақсаты – дәрілік препараттар нарығын зерттеу, проблемаларды
Курстық жұмыстың міндеттері:
- маркетингтік зерттеудің теориялық аспектілерін зерттеп білу;
- дәрілік препараттар нарығына жалпы сипаттама беру;
- «Химфарм» акционерлік қоғамының жалпы сипаттамасын беру;
- дәрілік препараттар нарығын зерттеу және талдау;
- осы нарықтағы проблемаларды анықтап, оларды шешу жолдарын ұсыну.
1 Маркетингтік зерттеулердің теориялық негіздері
1.1 Маркетингтік зерттеулердің мәні
Маркетингтік зерттеулер – бұл анықтау тиімділігін жоғарлатуға және маркетингтік
Олардың негізгі мақсаты маркетингтік шешімдерді қабылдау және олармен байланысты
Міндеті – ақпараттық қажеттіліктерді бағалау және шаруашылық субъектісінің қызметінің
Осындай зерттеудің пәні – нарықтағы маркетингтік қызмет, сондай-ақ онымен
Объект ретінде шаруашылық субъектінің өзі, ол қызмет жасайтын маркетингтік
Маркетингтік зерттеулер басқарушылық үрдістің барлық кезеңдерінде ақпараттық – біріктіруші
Маркетингтік зертеулерді жүргізуге қажеттілік мына жағдайларда болады, егер шаруашылық
- қойылған корпоративтік және маркетингтік мақсаттарға жетпесе;
- бәсекелік стратегиялар мен бәсекелік белсенділіктің тиімділігін бағаласа;
- өсу стратегиясын іске асыруды жоспарласа;
-инвестициялық жобалармен байланысты жаңа портфельді стратегияларды жасаса;
-сегменттеу және позициялаумен байланысты функционалдық стратегияларды таңдаса.
Маркетингтік зерттеулер дегеніміз-компанияның басқару шешімдерін дұрыс қабылдау мақсатында, алдына
Маркетингтік зерттеулер міндеттеріне мыналар жатады: фирманың нарықтағы бәсекелестік
Маркетингтік зерттеулер –бұл тұтынушылардың талғамдары мен талаптарын зерттеу бағытталған
Қазақстанда маркетингтік зерттеулерді көптеген маманданған компаниялар жүргізеді. Оларға жататындар-
Отандық кәсіпорындардың көпшілігі зерттеулерді жүргізудің қажеттілігін әлі түсіне бермейді.
Ең қымбат маркетингтік зерттеулер бірнеше жүз миллион долларға дейін
Маркетингтік зерттеулер статистика, эконометрия, математика, әлеуметтану, психология сияқты әр
Маркетингтік шешім қабылдау ақпараттар қажет етеді. Ал ақпарат жинаудың
Бастапқы мәліметтер – бұл маркетингтік зерттеулердің мақсаттарынан бөлек,
Бастапқы ақпарат фирманың ішкі құжаттарында және сыртқы ақпарат көзінде
Бірақ мұндай мәліметтерді байқап талдау керек, өйткені олар әр
Соңғы ақпарат- бұл нақты зерттелетін мәселені шешу үшін жаңа
1.2 Маркетингтік зерттеулердің әдістері.
Маркетингтік зерттеулердің әдістері оны жүргізу мен ақпарат алу техникасы
Сандық әдістер деп - жабық типті құрылымдық сұрақтарды пайдалану
Сапалық әдіс — ақпаратты сапалы сипаттау және оны стандартты
Зерттеу мақсаттарына сәйкес зерттеудің мынадай түрлері бар
1.Барлау (іздеу) зерттеулері - мәселелер мен болжамдарды
Барлау зерттеулерін жүргізудің негізгі жолдары - екінші ретті мәліметтерді
2.Сипаттама зерттеулер- маркетингтік мәселелерді, әр түрлі
3.Казуалды зерттеулер - себеп-салдар байланысына қатысты ғылыми болжамдарды тексеру
Маркетингтік зерттеулер барлаушы зерттеуден басталып, сипаттаушы зерттеуге көшеді, одан
Маркетингтік зерттеулердің кең қолданылатын әдістеріне мыналар жатады:
1.Құжаттарды талдау әдісі;
2.Тұтынушылардан пікір сұрау жүргізу әдісі;
3.Сарапшылар бағалауы.
1.Құжаттарды талдау әдісі: дәстүрлі және бірыңғайлан-дырылған (формализованные) болып екіге
Дәстүрлі талдау дегеніміз - талданатын материалдың мәнін негіздеу қисыны
Бірыңғайландырылған талдауда (контент-талдау) нақты және сандық өлшенетін параметрлер қолданылады.
Пікір сұрау әдістерінің барлық жиынтығын әлеуметтік әдістер деп атауға
1) Сауалнамалар (анкеталар) тарату жолымен пікір сұрау. Пікір сұрау
- Жеке сұхбат - бір адаммен әңгімелесу. Жеке сұхбат
- Топтық сұхбат - 5-10 адаммен бірнеше сағат ішінде
- Ірі дүкендерге келушілерден сұхбат (интервью) алу. Алғашқымен
- Кеңселерде өткізілетін сұхбат. Әдетте мұндай сұхбат өндірістік-техникалық
- Телефондық сауалнама ақпарат жинаудың ең жылдам әдісі болып
- Компьютерленген сұхбат. Интернет көмегімен ақпарат жинау - ең
- Респондентердің қалдырылған сауалнаманы өздері
- Пошталық сауалнама - сауалнамаларды (анкета) пошта арқылы
Пікір сұрау әдістерінің артықшылықтары:
1.Сұрақтарды стандарттаудың
2. Басқа әдістермен салыстырғанда жүзеге
3. Терең талдау жүргізу мүмкіндігі.
Кемшіліктері:
1. Жауаптарды хаттамалау;
2. Ақпаратты өңдеу қиындығы;
3. Уақыт пен қаражат көп кетеді.
Сауалнама жүргізген кезде ақпарат үш әдіспен жиналады:
1.Бірінші жағдайда сұхбат жүргізуші респонденттерге сұрақ қойып, жауаптарды белгілеп
2. Респондент өз бетінше жауап толтырады.
3. Сұрақтар компьютер көмегімен қойылады.
2) Фокус-топ - құрылымдық емес сипаттағы ақпарат алу мақсатында
Фокус - топ талғамдары, қажеттіліктері, ойлары әр түрлі болып
Фокус-топтарды болашақта сандық түрде анықтауға болатын болжамдарды анықтау және
3) Зерттеудің панельдік әдісі - бірдей уақыт аралығында нақты
Панельдік зерттеудің белгілері:
- Зерттеу пәні мен тақырыбы тұрақты;
- Мәліметтерді жинау
- Зерттеу объектілері тұрақты
Бұл әдіс бойынша зерттеушінің бұрынғы нәтижелерді жаңа алынған
Қазіргі кезде нарықтағы жағдай тез өзгеріп отыратындықтан, бұл әдіс
Алынған мәліметтерді өткізу аумақтарын, дүкендерді типі мен мөлшеріне қарай
Зерттелетін бірлік сипаттамасы бойынша панель былайша бөлінеді:
- Тұтынушылық панелі. Оның мөлшері
- Саудалық панельдеріне сауда ұйымдары, саудагерлер қатысады.
- Тауар шығаратын өнеркәсіптік ұйымдардан тұратын
- Зерттелетін мәселе жөнінде
Әлеуметтік зерттеу әдістерінің эксперттік зерттеулерден басты айырмашылығы - олар
Маркетингтік зерттеулерде "Дельфи" және "Ми шабуылы" эксперттік бағалау әдістері
1."Дельфи" әдісі - болжамды дәлелді ету үшін бірнеше рет
2. "Ми шабуылы"- мамандардың ұжымдық талқылауы негізінде творчестволық шешім
Зерттеулердің нақты әдісін таңдау көбіне маркетингтік зерттеулердің белгілі бір
1.3 Маркетингтік зерттеулер үрдісі мен оның кезеңдері
Маркетингтік зерттеулерді келесі бес кезеңмен өткізуге болады:
1. Зерттеудің мәселесі мен мақсаттарын айқындау.
2. Зерттеу жоспарын құру.
3. Ақпарат жинау.
4. Жиналған ақпаратты талдау.
5. Зерттеу қорытындылары туралы есеп.
Маркетингтік зерттеудің тұжырымдамасы– зерттеудің міндеттерін, объектісін және мақсаттарын айқын
Егер азық-түлік өндіруші компания фирмалық дүкен ашуды жоспарласа, оның
Егер пікір сұрау жүргізілсе, сауалнаманың түрі қандай болуы керек.
Маркетингтік зерттеулердің бірінші кезеңінде оны әзірлеу талаптарын қалыптастыру және
Бұл мәселелер өндірістік- өткізу қызметін талдау нәтежесінде және басшылар
Мәселелер анықталғаннан кейін мақсаттар қойылады. Егер мәселе- бұл міндеттердің
Шешуді талап ететін мәселені «шешімдер ағашы» сызбасы түрінде көрсетуге
Маркетингтік зерттеулердің екінші кезеңі- маркетингтік зерттеулер жоспарын әзірлеу. Бұл
Үшінші кезеңде зерттеудің ақпарат алу көздері анықталады. Маркетингтік зерттеу
Көптеген жағдайда маркетингтік зерттеуді өткізу үшін соңғы ақпараттар қажет
1. Бақылау - бұл таңдап алынған
Бұл әдістің артықшылығы - объективтілігі жоғары, тұтынушы тілегіне тәуелді
Кемшіліктері - қабылдау субъективтілігі, көп еңбек сіңіру керектігі, тұтынушының
2. Эксперимент — мұнда бір немесе бірнеше айнымалы факторлардың
Зертханалық басқа факторларды зерттеуге мүмкіндік береді. Далалықтар нақтылы жағдайда
3. Пікір сұрау (опрос) - бастапқы ақпаратты алуды жүзеге
Маркетингтік зерттеулердің келесі кезеңінде маңызды мәліметтер мен нәтижелерді көбірек
Маркетингтік зерттеулердің соңғы кезеңінде негізгі қорытындылар мен есеп беру
2. Қазақстан Республикасындағы фармацевтикалық нарықтың жағдайын талдау және бағалау
2.1 Қазақстанның дәрілік препараттар нарығының жалпы сипаттамасы
Халық пен Қазақстан Республикасының денсаулық сақтау мекемелерін дәрілік препараттармен
Президент Нұрсұлтан Назарбаевтың «Жаңа әлемдегі жаңа Қазақстан» Жолдауы денсаулық
ҚР фармацевтикалық өнеркәсібінің тұрақты даму тенденциясы бар. Егер 1997
Отандық өндіріс галендік препараттарды, дәрілік өсімдік шикізатты, антибиотиктерді, вакциналарды,
ҚР фармацевтикалық қызметтер нарығының даму үрдісін шартты түрде келесі
1992 - 1994 жылдар - өтпелі кезең мен бағалардың
1995 – 1999 жылдар – фармацевтикалық қызметтер сферасындағы нарықтық
2000 – 2002 жылдар – фармацевтикалық қызметтер нарығын мемлекеттік
2002 жыл – қазіргі уақытқа дейін – фармацевтикалық қызметтер
Қазіргі танда Қазақстан Республикада фармцевтикалық қызметтің объектілерінің әрекет ету
1-сурет – Фармацевтикалық қызметтің объектілері
ҚР фармацевтикалық және медициналық өнеркәсібінің ірі кәсіпорындары мыналар болып
1.«Химфарм» АҚ (Шымкент қаласы) дәрілік препараттарды жасау мен ендіруге,
2.«Алматы фармацевтикалық фабрикасы» АҚ (Алматы қаласы) тұнбалардың, эликсирлердің, тамшылардың,
3.«Береке» АҚ (Орал қаласы) флакондардағы залалсыздандырылған ерітінділердің өндірушісі.
Дәрілік препараттарды өндіретін шетел үлесі бар кәсіпорындар:
1. «Қазақ Аджанта фарма ЛТД» ЖШС БК (қазақстан –
2. «Ақсу – Дзен» ЖШС БК (қазақстан – корей
3. «Глобал фарм» ЖШС БК (қазақстан - корей кәсіпорны).
4. «Экофарм» ЖШС БК (қазақстан – бельгиялық кәсіпорны).
2002 жылдан бастап республикада «Дәрілік препараттардың мемлекеттік реестры» деген
Қазақстанның фармацевтикалық нарығының сиымдылығы әртүрлі ақпарат көздерінің мәліметтері бойынша
Дәрілік тәуелсіздік мәселесінің тиісті шешімі – мемлекеттік дәрілік саясаттың
2.2 Қазақстан Республикасының фармацевтикалық нарығын талдау.
Қазақстанда дәрілік препараттарды өндірумен айналысатын 100-ге тарта кәсіпорын тіркелді.
Қазақстан Республикасын медициналық препараттармен негізгі жабдықтаушылар препараттарды әкелу көлемінің
1-кесте – ҚР медициналық препараттармен негізгі жабдықтаушылар.
№ Бағасына байланысты № Санына байланысты
1. Ресей 1. Ресей
2. Германия 2. Үндістан
3. Үндістан 3. Беларусь
4. Венгрия 4. Литва
5. Словения 5. Германия
6. Франция 6. Польша
7. Польша 7. Франция
8. Литва 8. Венгрия
9. Болгария 9. Швейцария
2005 жылы импорт көлемі 26 миллиард теңгені (186,6 миллион
Берілген мәлімметтер бойынша ішкі күштер нарық қажеттіліктерінің 11% қанағаттандырады
Бірақ орташа қазақстандық тұтынушының дәрілік препараттарды сатып алудың нақты
2-сурет – Дәрілік препараттарда ішкі қажеттіліктердің қанағаттану құрылымы
Қазақстандағы нарықтық қарым – қатынастардың дамуымен байланысты тауарлардың әртүрлілігінің
Қазақстанның фармацевтикалық нарығы қарқынды даму үстінде және жақын болашақта
Сарапшылардың пікірінше, бүгінгі таңда ресейлік фармацевтикалық нарық ТМД елдерінің
Қазақстанның дамуы дәрілік препараттар нарығына шетелдік өндірушілер де қызығушылық
қарқынын есепке алғанда, нарық үлестерінің бөлінуі жақын уақыт аралығында
Егер қазақстандық фармацевтика нарығын жалпы қарастырсақ, қазіргі
кезде 6000 препараттар бар, олардың 600 дәрілері Қазақстанда өндіріледі.
Сәйкесінше, республикада дәріханалық сату нарығының көлемі ұлғайды. Сонымен қатар
Медициналық жүйеге деген азаматтардың қарым-қатынасы қандай? Қазақстанда респонденттердің 52%
Қазақстанның денсаулық сақтау министрлігінің ақпарат қызметінің мәліметтері бойынша республикалық
Бұрын көптеген дәрілер дефицит болып, оларды сатып алу қиынға
Қазіргі уақытта Қазақстанда отандық фармацевтикалық өндірушілердің арасында «Химфарм» компаниясы
1882 жылы Шымкент химия – фармацевтикалық зауыттың негізі қаланды.
Ұзақ уақыт бойы зауыт тек фармацевтикалық субстанцияларды шығаруға маманданған
2-кесте – Дәрілерді сатып алу мүмкіндігінің деңгейі.
№ Мемлекттер барлық маңызды дәрілер маңызды дәрілердің басым
1 Австрия 45 46 4 5
2 Босния-Герцоговина 32 42 25 1
3 Хорватия 21 52 26 1
4 Чехия 25 47 15 13
5 Венгрия 36 56 7 1
6 Қазақстан 17 45 38
7 Польша 32 48 15 5
8 Румыния 15 45 38 2
9 Ресей 18 39 24 19
10 Словакия 18 57 23 2
11 Словения 21 54 8 17
12 Украина 21 37 16 26
Қазіргі кезде зауыт SANTO сауда белгісімен аталатын дайын дәрілік
Зауытта белгілі дәрілік формаларды шығаруға маманданған 5 негізгі цехтар
- Ампулалардағы инъекциялық ерітінділер;
-Инъекциялар үшін флакондардағы антибиотиктердің залалсыздандырылған ұнтағы;
- Дәрілер, капсулалар;
- Бальзамдар, тұнбалар, сироптар, сулы, майлы және спирттік ерітінділер;
- өсімдік шикізатынан және химиялық синтездің негізінде жасалған фармацевтикалық
Зауытта майлар, линименттер, суппозиториялар түрінде жұмсақ дәрілік формалардың өндірісі
Зерттеу лабораториясы барлық технологиялық құралдармен жабдықталған. Кәсіпорын өзінің өнімдерін
Қазіргі кезде зауыт капсулалар, дәрілер, ампулалардағы инъекциялық ерітінділер, сироптар,
Өндірістік үрдістің барлық кезеңдері автоматты тестілеуді өтеді және микробиологиялық
Зауыт өнімінің жоғары сапасы мыналарға байланысты қамтамасыз етіледі:
- IMA фирмасы (Италия) өндірген қазіргі заманғы жоғары технологиялық
- Дәрілік препараттар өндірісінің барлық кезеңдерінде халыққаралық стандарттармен сәйкес
- Европалық жабдықтаушылардың дәрілік субтанцияларын пайдалану.
Компанияның дженериктік препараттары өздерінің құрамы мен әсер етуі жағынан
Дайын дәрілік формаларды шығарудың көлемі қарқынды өсіп жатыр. Осының
SANTO компаниясы кардиология, гастроэнтерология, психиатрия мен неврология, гинекология, андрология,
Клиниктік – фармакологиялық классификациясы:
- аминогликозидтер тобының антибиотиктері
- пенициллин тобының антибиотиктері
- антисептиктер
- жөтелге қарсы дәрілік заттар
- метаболиялық үрдістерді реттейтін дәрілік препараттар
- жүрек – қан тамырлар жүйесіне әсер ететін дәрілік
- сульфаниламидті препараттар
- тұмауды емдеуге арналған препараттар
- орталық нерв жүйесі
- иммуналогия мен аллергология
Орталық Азиядағы дәрілік препараттардың жетекші өндірушісі «Химфарм» компаниясы Қазақстанның,
«Медфарм Қазақстан» фармацевтикалық және медициналық өнімдердің тауар өндірушілерінің ассоциациясының
3-кесте – Өндірістің жылдық көлеміне байланысты Қазақстанның фармацевтикалық өндірушілерінің
№ Фармацевтикалық өндірушілер Өндірістің жылдық көлемі, млн.
АҚШ доллары
1 «Химфарм» АҚ 16
2 «Леовит» ЖШС, Алматы фармацевтикалық фабрикасы, қан құюдың Республикалық
3 Қалған 35 компаниялар 0,3
Қазіргі уақытта «Химфарм» акционерлік қоғамы – бұл Қазақстан нарығында
«Химфарм» компаниясы Қазақстанның медициналық тәжірибесінде неғұрлым танымал және кең
2.3 Дәрілік препараттарды сатып алушылардың тұтынушылық таңдауларын зерттеу.
Қазіргі уақытта әрбір дәріхана дәрілік препараттар ассортиментінің кеңдігімен, қолайлы
Зерттеудің міндеттері:
- тұтынушылар арасында дәрілік препараттарды сатып алу жиілігін анықтау;
- белгілі бір дәріханаға байланысты тұтынушылық таңдауларға әсер ететін
- қарапайым сатып алушылардың дәріханадағы қызметкерлердің кәсіби қасиеттерін бағалауы;
- тұтынушылар неғұрлым жиі сатып алатын дәрілік препараттарды анықтау;
- дәрілерді сатып алуға әсер ететін критерийлерді анықтау;
- респонденттердің дәрілік препараттарды сатып алу қабілеттілігін анықтау;
- дәрілік препараттар бағасының деңгейіне байланысты сатып алушылардың пікірін
Пікір сұрау үшін социологиялық зерттеу әдісі – сауалнама пайдаланылды.
Зерттеу нәтижесі көрсеткендей негізгі тұтынушылар болып әйелдер (86,7 %)
Зерттеу барысында дәрілік препараттарды тұтынушылар осы заттарды көбінесе дәріханада
3-сурет– Дәрілік / медициналық препараттарды сатып алу орны.
Дәрілік препараттарды сатып алғанда респонденттер көбінесе олар сатып алатын
4-сурет – Дәрілерді / медициналық препараттарды сатып алғанда бағасына
Аптасына 2 – 3 рет дәріханаға баратын респонденттерге 16
Сатып алушылардың белгілі бір дәріханаға әрқашан барып жүруі бірнеше
Зерттеу барысында провизордың кәсіби қасиеттерін және дәріханадағы қызмет көрсету
Сонымен бірге респонденттер үнемі сатып алатын дәрілік препараттардың тізімі
4-кесте – Үнемі сатып алынатын дәрілік препараттар
№ Дәрілік препараттар %
1 Дәрумендер 77,9
2 Суық тию мен тұмауға қарсы дәрілер 73,5
3 Ауырмайтындай етуге бағытталған дәрілер мен қызуды төмендететін дәрілер
4 Жөтелге қарсы дәрілер 57,5
5 Тамақ ауруына қарсы дәрілер 54
Дәріқағазсыз (рецепті жоқ) дәрілік препараттарды сатып алғанда тұтынушыларға белгілі
Дәрігердің ұсыныстары, фармацевтің кеңестері, сонымен бірге дәрілік препараттардың бағасы
5-сурет – Дәрілерді таңдау қалай жүзеге асырылады.
Бұл сурет келесі жаңдайларды түсіндіреді.
Дәрілік препараттарды таңдағанда тұтынушылар мыналарды басшылыққа алады:
- Өзіндік тәжірибесі. Тұтынушылардың негізгі бөлігі өзін нашар сезінген
- Дәрігер кеңесі. Негізінен дәрігерге екі жағдайда: «қатты қысқан
- Таныс адамдардың кеңесі. Таныстардың кеңесіне негізінен аурулардың алдын
- Жарнама. Көптеген адамдар дәрілерді сатып алғанда жарнамаға сүйенетінін
- Фармацевтердің кеңестері. Адамдардың көпшілігі алдымен дәрігерге бармай, дәріханаға
Сатып алушылардың экономикалық жағдайының деңгейін анықтау үшін оларға қажетті
Содан кейін респонденттер дәріханадағы бағалар деңгейін анықтауы керек болды.
Бірақ, жоғарыда айтылғанға қарамастан, тұтынушылардың көп бөлігі (80,4%) дәріханадағы
Зерттеу нәтижелерін қорытындылай келе дәріхананың орташа сатып алушысын сипаттауға
Тұтынушының дәрілік препараттарды сатып алу туралы шешіміне провизор үлкен
3. Фармацевтикалық нарықты жетілдірудің негізгі бағыттары
3.1 Дәрілік препараттар нарығын дамытудың бағыттары бойынша ұсыныстар
Қазақстан Республикасының фармацевтикалық және медициналық өнеркәсібінің тұрақты дамуы үшін
Мемлекет тарапынан қажет шаралар:
- өндірістік секторды дамыту үшін оңтайлы жағдайларға жету бағытындағы
- фармацевтикалық өнеркәсіпке инвестициялау үшін ынталандырушы шараларды ендіру;
- кеден бақылауын жетілдіру және контрабандамен күрес;
- әрекет етуші заңнама бойынша мемлекеттік сатып алуларды өткізу
- өмірлік маңызы бар дәрілік препараттар өндірісіне мемлекеттік тапсырыс;
- ішкі нарықтың ашықтылық деңгейін әртүрлі сыртқы экономикалық шаралар
- фармацевтикалық өнеркәсіпті мемлекеттік басқарудың жүйесі мен құрылымын жетілдіру;
- халықты сапасыз фармацевтикалық өнімнен қорғау, денсаулық сақтау мәселелері
Денсаулық сақтау мәселелері бойынша орталық өкілетті мемлекеттік органның рөлі
- стратегияны жасау, өндіріс жағдайларын бақылау және мемлекеттік қолдау
- жергілікті органдардың тапсырыстарын жинау мен өндірушілерді ақпараттандыру арқылы
- негізгі өмірлік маңызы бар дәрілік препараттардың тізімін жасау;
- өндірушілерге лицензия беру;
- дәрілік препараттардың қауіпсіздігін, тиімділігін және сапасын бақылау;
- дәрілік препараттарды сатып алу бойынша конкурстарды ұйымдастыру;
- дәрілік препараттардың өндірісі саласындағы әрекет етуші заңнамаға өзгертулер
Қысқа мерзімді кезеңде келесідей міндеттер анықталуы керек:
-отандық тауар өндірушілерді қолдауды және республиканың фармацевтикалық өнеркәсібінің дамуына
- саланың ұйымдастырушылық, ғылыми – техникалық және өндірістік инфрақұрылымын
- саланың ақпаратпен қамтамасыз ету жүйесін жетілдіру;
- халықаралық стандарттардың талаптарына сәйкес келетін және шетелдік технологияларды
- республика үшін өзіндік шикізаттың барлық түрінен жасалған жаңа
- өзіндік шикізаттың негізінде медициналық бұйымдардың өндірістерін жасау.
Ұзақ мерзімді кезеңнің міндеттері келесідей болуы керек:
- негізгі және көмекші фармацевтикалық өндірістерді және олармен байланысты
- фармацевтикалық өнеркәсіп үшін кадрларды дайындау;
- қазақстандық ғалымдармен жасалған жаңа дәрілік препараттар бойынша ғылыми
Фармацевтикалық зерттеу процесі, өнім өткізудің инновациялық негізінде құрылады. Аталған
Жалпы «Химфарм» компаниясын зерттей келе, бұл кәсіпорынның әлемдік нарықта
Қорытынды
Қазақстанда фармацевтикалық өнеркәсіптің инфрақұрылымы нашар дамыған. Фармацевтикалық машина жасау
Әлемдік тәжірибе көрсеткендей, фармацевтикалық өнеркәсіп өзінің қалыптасуының бастапқы кезеңінде
Қазақстан Республикасының Президентінің Нұрсұлтан Назарбаевтың «Жаңа онжылдық –
Қазақстандағы фармацевтикалық нарықтың дамуын талдау келесідей қорытындылар жасауға мүмкіндік
- әрекет етуші фармацевтикалық өндірістер ескірген және модернизацияны талап
- мемлекеттің салықтық және инвестициялық саясатын жетілдіру жағында заң
- салаға салынған инвестициялардың аз көлемдері оның дамуын тежейтін
- мемлекет жағынан саланы нашар басқару;
- дәрілік препараттардың қауіпсіздігін, тиімділігін және сапасын мемлекеттік бақылаудың
- төлем қабілеттілігі төмен сұраныс халықты арзан және тиімділігі
Қазақстанның фармацевтикалық индустриясының қалыптаса бастауының кезеңіне қарай дәрілік препараттарды
Пайдаланылған әдебиеттер
1. ҚР Президентінің Нұрсұлтан Назарбаевтың “Жаңа онжылдық ”
2.Голубков Е. П. Маркетинговые исследование: теория, методология и практика.-М.:Изд.“Финпресс”,
3. Ф. Котлер “Маркетинг негіздері.” Алматы ,2000.-550б.
4. Есімжанова С.Р. Маркетинг. Оқу құралы. – Алматы: «Эко»
5.ҚР Президентінің Нұрсұлтан Назарбаевтың «Қазақстан-2030» стратегиясының алғашқы онжылдығының
6.Баева Е. Основные составляющие потребительских предпочтений покупателей лекарственных средств
7. Ормантаев Р.К. Формирование и развитие фармацевтического рынка в
8.Дюсембекова Ж.М. Маркетинговые исследования :Учебное пособие. – Алматы: Экономика,
9. Ілиясов Д.Қ. Маркетинг: теориясы мен практикасы: Оқу кұралы:Алматы,
10. Фатхудинов Р.А. Стратегический маркетинг: Учебник. - М.: ЗАО
11.Нысанбаев С.Н, Садыханова Г.А., Маркетинг негіздері, А.: Қазақ университеті,
12.А. Б. Рахимбаев Маркетинг теориясы және практикасы. Алматы, 2009.-367б.
13. Жолдасбекова Г.Ө. Кәсіпорын экономикасы.- Алматы: Экономика баспасы, 2002.
14. Поспелов А.Н. Маркетинг и коммерция. – М.: изд.
15.www.stat.kz .
16.www.google.kz
17.www.yandex.ru
30





Ұқсас жұмыстар

Маркетингтік зерттеулердің әдістері
Қазақстан Республикасында туризмнің дамуы
Қазақстандағы маркетингтік зерттеулер
Ақпарат жинау
Нарықты зерттеу
Стратегиялық жоспарлау процесі
Маркетингтік зерттеулер туралы мәлімет
Маркетинг-нарықты зерттеудің комплекстік жүйесі
Тұтынушылардан пікір сұрау жүргізу әдісі
Маркетингтік зерттеулер жайлы