Жеңіл атлетиканы оқыту әдістемесі
Жоспар:
І. Кіріспе бөлім
ІІ. Негізгі бөлім
Дене қуаты қасиеттері, анықтамасы түрлері
Күш және оны дамыту әдістемесі.
Күшті дамыту амалдары мен әдістері
Жас ерекшеліктеріне байланысты күшті дамыту
Жылдамдық және оны дамыту әдістемесі
Жылдамдық ,оның түрлері,дамыту амалдары мен әдістері
Күрделі қозғалыс жылдамдығы дегеніміз – белгілі ,
Жас ерекшеліктеріне байланысты жылдамдықты дамыту
ІІІ. Қорытынды
ІV. Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Дене тәрбиесі сабақтары және спорттық жаттығулармен айналысқан оқушылардың
Мектеп жасында балалардың ағзаларына әсер ететін дене тәрбиесі
Дұрыс ұйымдастырылған дене тәрбиесі жұмыстары оқушылармен жүргізілетін басқа өнегелілік,
Оқушылар дене-бітімінің дұрыс дамуы, денсаулығының нығаюы, жұмыс қабілетінің артуы
Табиғи қозғалыстың түрлері жүгіру, қарғу, жүзу, лақтыру, шаңғы, коньки,
Дене тәрбиесі саласында ырғақ, жеке гигиена, дене шынықтыру мәдениеті,
Дене тәрбиесі ең басты күн тәртібін, яғни, еңбек, демалыс,
Күн тәртібін бұзбау міндет. Тәртіп дегеніміз - демалыс, тамақтану,
Мектепте дене тәрбиесін мұғалім, сынып жетекшісі, тәрбиеші басқарады.
Дене шынықтыру сабағы әзірлік, негізгі, қорытынды бөлімдерінен тұрады. Әзірлік
Сабақтың негізгі бөлігіне оқу бағдарламасындағы дене жаттығуларының түрлері енгізіледі.
Дене шынықтыру сабақтары процесінде білім беру, тәрбиелеу, сауықтыру міндеттері
Дене шынықтыру сабағының маңызды тәрбиелік міндеті оқушылардың дене шынықтырумен
Дене қуаты қасиеттері, анықтамасы түрлері
Дене қуатының қасиеті қозғалыс қасиеті деген
Адамның денесінде, санасында белгілі бір деңгейде сақталып
Ол қасиеттер міндетті түрде адам сол дене
Осы дене қуаты қасиеттеріннің деңгейін көтеру
Біз осы үлкен маңызды 7-тарауымызда дене қуаты
Күш және оны дамыту әдістемесі
Күш күштің түрлері
Сыртқы қарсылықты жеңу немесе бұлшық ет
Жеңу тәртібі. Бұл кезде бұлшық ет жиырылады,қысқарады.
Көну тәртібюі. Бұл кезде бұлшық ет созылады.
Қозғалмайтын тәртіп. Бұл кезде бұлшық ет
Күннің пайда болуы түрлері:
Өз күш мүмкіншілігі, статистикалық кезде және
Күш жылдамдығының мүміншілігі-тез,жылдам қозғалыс пайда болады. Бұл
Адам денесі күштің пайда болу үрдісінде үлкен
Әр түрлі салмақтағы адамдардың күшін салыстыру
Күшті дамыту амалдары мен әдістері
Күшті дамыту үшін жоғарғы қарсылық
Сыртқы қарсылық жаттығулары. Сыртқы қарсылықтарға: әр түрлі
Өз салмағын ауырлығын басқару жаттығулары (аспа
Ауырлық шамасын білу спортшы неше рет көтере
Дене тәрбиесі тәжірибесінде мынадай көп
Жоғары күш салу әдісі: Бұл әдіс кезінде жаттығулар
Жоғарғы күш салу әдісін қолдану сиптаы мынадай: қарсыласу
Қайталап күш салу әдісі. Бұл әдіс екі
Бірінші аймақ жаттықтыру сабағында қарсыласу шамасы 4-12ҚМ
Қарсыласу шамасы 13-20 ҚМ 2-4 сериядан ары қолданылады.
Қайталап күш салу әдісі балаларды
Статикалық күш салу әдісі Қатаю ұзақтығы
6-8 с, күш салу шамасы 70 тен
Жас ерекшеліктеріне байланысты күшті дамыту
Балалар мен жасөспірімдердің күштерінің өсу қарқыны сүйек
Кіші және орта мектеп жасындағы
7-8 жастағы балалардың күшін жетілдірудің қарапайым
10-11 жастағылардың күшін дамыту талабы артады:
12-13 жаста күшті арттыру амалдарын көбейтуге
14-15 жастағы жасөспірімдердің денеге күш
Абсолюттік күштің табиғи өсуі бозбалалардың
Жылдамдық және оны дамыту әдістемесі
Жылдамдық ,оның түрлері,дамыту амалдары мен әдістері
Жылдамдық дегеніміз- адамның белгілі бір уақыт
Қарапайым және күрделі қозғалыс әрекеті
Жалғыз қимыл жылдамдығы .
Қимыл жиілігі
Қарапайым қозғалыс жылдамдығы дегеніміз алдын ала
Бірінші кезеңде көп тараған әдістер
Қайталау әдісі . кенеттен болған дауысқа көп
Ойын әдісі . Әр түрлі қозғалмалы ойындар
Жарыс әдісі . дене тәрбиесі мұғалімі мен
Екінші кезеңде « сенсомоторлық» әдістеме қолданылады. Бұл
Күрделі қозғалыс жылдамдығы дегеніміз – белгілі ,
Күрделі қозғалыс жылдамдығы көбінесе спорт
Күрделі қоғалыс жылдамдығын дамыту үшін
Негізгі қолданылатын- қайталау әдісі. Кенеттен пайда
Жалғыз қимыл жылдамдығы. Жалғыз қимыл
Жалғыз қимыл жылдамдығын тәрбиелеу үшін
Қимыл желігі. Циклді жаттығуларда қимыл жиілігі
Жылдамдық жаттығулары аздаған мөлшерде сабақтың
Жас ерекшеліктеріне байланысты жылдамдықты дамыту
Жылдамдық мүмкіншіліктерін дамыту жағдайында қолайлы
Бастауыш мектеп жасындағы оқушыларда негізінен
Сондықтанда оларға аз уақытта тез
Орта мектеп жасындағы күш жылдамдығы жаттығуларын
Жоғары сынып оқушыларының мұндай жаттығулар күрделендіре
Жеңіл атлетика
Жеңіл атлетиканың тарихы ежелгі дүние дәуіріндегі халықтардың іс әрекетінен
Сол замандарда жарыс тек ұзын-сонар алаңда жүгіру жарысымен шектелген.
Гректер жұдырық түйістіретін спорт түрі мен күресті ауыр атлетикаға
Кейіннен бағдарламаға қысқа қашықтықта жүгіру, ұзындықта және биіктіктен секіру
1880 жылы Англияда Британ империясының шеңберінде әуесқойлар атлет қауымдастығы
1896 жылы өткен олимпиада ойындары жеңіл атлетиканың дамуына орсан
1996 жылы Атлантада өткен олимпиада ойындарында өнер көрсеткен атлеттердің
1968 жылы Мехикода өткен жарыста американлық спортшы Боб Бимон—
Жеңіл атлетикада жаттығу киімдері жұқа және жеіл болғаны дұрыс,
Найза лақтыру
Найза лақтыру- негізінен, барлық айла- тәсілі граната лақтыруға ұқсағанымен
Спорттық нәтижеге жету үшін найзаны жүгіріп келіп лақтыруды үйрену
Найза лақтырудың айла- тәсілін үйрену үшін мынадай
Сол аяқпен алдыға аттап тұрып, қолды төмен түсіріп найзаны
Осы кезде дене алдыға қарай еңкейеді.
Енді осы жаттығу найзасыз- ақ ретінде орындалады.
Найзаны иықтың үстіне ұстап жүріп содан кейін алдыға қарай
Сонда жаттығудың дұрыс- бұрыс орындалуы анықталады.
Орында тұрып найзаны бастан асыра лақтыру
Найзан лақтырудың айла- тәсілін үйрену үшін қосымша жаттығулар орындалады.
Найза лақтыруды үйрену үшінең әуелі иық буынының созылмалы да
Сондай-ақ ,шынтақ буыны созылмалы да күшті қуатты болу үшін
Қорытынды
Дене шынықтыру сабағының маңызды тәрбиелік міндеті оқушылардың дене шынықтырумен
Дене қуатының қасиеті қозғалыс қасиеті деген
Адам денесі күштің пайда болу үрдісінде үлкен
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
Педагогика: жалпы негіздері мен тәрбие теориясы. //Оқу құралы. -
Дене тәрбиесі сабағында оқушылардың дене мүмкіндіктерін дамыту. //Оқу- құрал.
Ауылдық мектептердегі оқушылардың іс-әрекет қабілеттілігін жетілідіру әдістемесі. //Оқу-әдістемелік құрал.
Жеңіл атлетика. //Оқу-әдістемелік құрал. – Нүкіс, Қарақалпақстан. 2002. -
Спорттағы қазіргі заманғы педагогикалық зерттеу әдістері. //Оқу-әдістемелік құрал. –
Жеңіл атлетиканы оқыту әдістемесі. //Оқу-әдістемелік құрал. - Түркістан, 2008.
Дене мәдениеті және спорттың теориясы мен әдістемесі - Е.Қ.
Дене тәрбиесі- Мұхамеджанова
Мектептегі жеңіл атлетика сабағының мазмұны және ұйымдастыру
Мектепке дейінгі және мектеп мекемелеріндегі дене тәрбиесі
Жеңіл атлетика жаттығуларының әдістері
Жеңіл атлетиканың даму тарихы
Жеңіл атлетиканың түрлері
Мектепке дейінгі балалардың дене тәрбиесі
Дене әдістемесінің теориясы мен әдістемесі, пәні
Күш күштің түрлері
Мектептен тыс дене тәрбиесі және спорт жұмыстарын жүргізетін мекемелердің міндеттері
Сақтандырудың ерекшеліктері