Ғылымды дамыту
ЖОСПАР
КІРІСПЕ 3
I ҚАЗАҚСТАН РСЕПУБЛИКАСЫ ЭКОНОМИКАСЫНЫҢ ДАМУЫ ЖӘНЕ ДАМУ ЖОСПАРЛАРЫНЫҢ
1.1 Қ.Р-да жүргізілген реформалар және жоспарлар негізіндегі даму
1.2 Қазақстан экономикасының бүгінгі таңдағы жалпы жағдайы 9
II ҰЛТТЫҚ ЭКОНОМИКАНЫ ЖОСПАРЛАУДАҒЫ ҚАЗІРГІ КӨЗҚАРАСТАР МЕН
2.1 Бүгінгі таңда қабылданған стратегиялар мен Президент Жолдауының
2.2 2003-2015 жылдарға арналған Индустриялы-инновациялы даму бағдарламасының ұлттық
III ӨНДIРIС ФАКТОРЛАРЫНЫҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБIЛЕТТIГIН АРТТЫРУ ШАРАЛАРЫ 19
3.1. Еңбек ресурстары 19
3.2. Технологиялар және инфрақұрылым 21
ҚОРЫТЫНДЫ 29
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР 31
КІРІСПЕ
Ұлттық экономиканың жоспарлы экономикадан нарықтық қатынастар негізіндегі экономикаға
Экономика ұлттың дамуының басты басымдығы, ал экономикалық өсiмнiң
Қазақстан экономикасы өтiп кеткен 14 жылда ойдағыдай рынок
Елiмiзде рыноктық қатынастардың дамуымен байланысты рыноктың бәсекеге негiзделген
Бұл тақырыпты орындаудағы негізгі мақсатым Қазақсатан экономикасын экономикалық-әлеуметтік
Курстық жұмыс үш бөлімнен тұрады. Бірінші бөлімде Қазақстан
Бүгінгі таңда қабылданған стратегиялар мен Қазақстан Президент Жолдауының
Үшінші бөлімде өндiрiс факторларының бәсекеге қабiлеттiгiн арттыру шаралары
I ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ЭКОНОМИКАСЫНЫҢ ДАМУЫ ЖӘНЕ ДАМУ ЖОСПАРЛАРЫНЫҢ
1.1 Қ.Р-да жүргізілген реформалар және жоспарлар негізіндегі даму
Тарихтан берi келе жатқан қазақ елiмiз көптеген әр
Елiмiздегi экономикалық циклмен дамуы егемендiгiн алған жылдардан бастап
Республикадағы экономикалық дағдарыстар ең алдымен оның терең тамыр
Жалпы елiмiздегi экономикалық дағдарыс 1991 жылдан басталған жоқ,
Осылайша 70 жыл бойы экономикада ортақ меншiктiк негiзде,
Қазақстан Республикасы өз егемендiгiн алып, нарықтық қатынастарға өтуде
Сондай-ақ бұрыннан берi қызмет етiп келе жатқан экономикалық
Осылайша елiмiздiң тәуелсiздiк алған оншақты жыл жалпы дағдарыстарға
экономикалық өсудегi дағдарыс;
инфляциялық дағдарыс;
төлем қабiлетi дағдарысы;
инвестициялық дағдарыс;
әлеуметтiк саладағы дағдарыс;
Экономикалық өсудегi дағдарыс: себептерi мен жалпы көрiнiсi.
Елiмiздiң нарықтық қатынастарға өтуi барысында жалпы экономика өтпелi
Осы аралықта. экономикалық өсуде ЖIӨ-нiң 1996 жылы
1991-1995 жылдардағы экономикалық өсудегi дағдарыстың басты себебi инфляциялық
Омыған байланысты 1993 жылы ұлттық валютамыз теңгенi енгiзуiмiзге
Қазақстанда 1991-1995 жылдар 1990 жылмен салыстырғанда ЖIӨ көлемi
1995 жылы ЖIӨ-нiң 0,5%-ға өсуiмен жалпы экономикада экономикалық
Инвестициялық дағдарыс Қазақстанда Республикасында инвестициялық қызметтiң дереу тоқталуымен
Мемлекетiмiз осы мәселеге тiкелей араласа бастады. Ол экономикаға
Елге келеген шетелдiк инвестициялардың үлсi жылдан –жылға артып
Елiмiзде инфляциялық дағдарыстың орны ерекше деп те атасақ
Әлемдiк тәжiрибеде инфляциялық дағдарыс деп екi жыл аралығында
Осы мәселеге мемлекетiмiз әр түрлi саясаттарды iске асыра
Сөйтiп 1995 жылдан бастап экономикада жүргiзiлген реформалардың нәтижесiнде
Осылайша 1995 жылы жылдық инфляция деңгейi 60,3%, 1996
Әлеуметтiк дағдарыс Қазақстан Республикамызда күнi бүгiнге дейiн орнын
Сондықтан Қазақстан Республикасы осы аталған экономикалық дағдарысты шешу
Бұл реформалардың елiмiз үшiн ең маңыздылығы және ел
Ал елiмiз экономикасының толықтай түрде рыноктық қатынастарға өтуi
Елiмiз рыноктық экономикаға өтуiне байланысты нарықтық қатынастар күрделенiп,
Қазақстан Республикасында кәсiпкерлiк қызметтi дамыту жоспарының қалыптасуы және
Елiмiзде кәсiпорындар мен экономикалық құрылымдарды жаппай жекешелендiру 1998
Сондай-ақ елiмiздегi кәсiпорындардың басым көпшiлiгi бүгiнде экономиканың сауда-саттық,
Кесте 1
Қазақстан Республикасындағы 2004 жылғы кәсiпкерлiк құрылымы
Барлық кәсiпорындар Мемлекеттiк
кәсiпорын Жеке
меншiк Мемлекет
араласуымен Бiрiккен кәсiпорын Шетелдiк
кәсiпорын
ҚР 182796 25661 149473 1133 5089 7662
Шағын 163534 18204 144381 708 4812 7523
Орта 10674 6607 3975 266 198 92
Iрi 2014 850 1117 159 79 47
Бүгiнде еiмiздегi қызмет етiп отырған жалпы кәсiпкерлiктiң қызмет
1.2 Қазақстан экономикасының бүгінгі таңдағы жалпы жағдайы
Жалпы елiмiзде нарықтық экономиканың даму жағдайында келесiдей мәселелер
Өнеркәсiптiң жаппай шикiзат бағыттылығы;
Отандық өнеркәсiптiң бәсекеге қабiлетiнiң өте төмендiгi;
Негiзгi өндiрiс құралдарының 80% тозуы;
Әлеуметтiк мәселелердiң әлi де болса кейбiр тұстары (жұмыссыздық,
Ресурстардың тиiмдi бөлiнбеуi және қолданылмауы (елiмiздегi мұнай және
Осы мәселлердi өтпелi кезеңде мемлекет өз мойнына алып
Экономиканы жекешелендiру;
Ұлттық экономикаға инвестиция тартуды ынталандыру;
Өнеркәсiптiң бәсекеқабiлеттiлiгiн арттыру, осының негiзiнде елде индустриялық-инновациялық стратегия
Әлеуметтiк саланың жағдайын жақсарту, жұмыссыздық мәселесiн шешу.
Экономиканың шикiзат бағытынан құтылатын индустриялық-инновациялық саясатты жүргiзу;
Ауыл шаруашылығын реформалау;
Білім беру саласын жоғары деңгейге жеткізу;
Осы жоғарыда аталған реформалар бүгiнгi таңда өз жемiсiн
Сурет-1 – Елiмiздегi 1998-2006 жылдар аралығындағы ЖIӨ-нiң өсу
Дегенмен, осы бiзде iстелiп жатқан шаралар баршылық, ал
Бiрiншiден, бiз рынок экономикасын насихаттап қана емес, оны
Осындай маңызды шаралар соңғы үш-төрт жылда елiмiзде қолға
Экономиканың негiзгi секторы болып саналатын өнеркәсiптi қайта және
Ұлттық экономикадағы рыноктық қатынастардың ерекшелiгiне тоқталатын болсақ,
Нарықта өнiм ұсынатын тәуелсiз сатушылар саны елiмiзде
Iр фирманың жалпы нарықтық ұсыныстағы сату үлесi
Елiмiзде рыноктың дамуымен байланысты бағалар, техологиялық жаңалықтар,
Жаңа фирмалардың салаға кiруiне немесе одан шығуына
Бүгiнгi Республикамызда экономиканы рыноктық қатынаста қайта құру жолында
Рыноктың өрлеп, өркендеуi кәсiпкерлiктiң қызметтерiне айтарлықтай тәуелдi болады.
Егер осыдан он жыл бұрын жан басына шаққандағы
II ҰЛТТЫҚ ЭКОНОМИКАНЫ ЖОСПАРЛАУДАҒЫ ҚАЗІРГІ КӨЗҚАРАСТАР МЕН
2.1 Бүгінгі таңда қабылданған стратегиялар мен Президент Жолдауының
Қазақстан Президенті өзінің «Бәсекеге қабілетті Қазақстан, бәсекеге қабілетті
Экономиканы одан әрі ырықтандыру және жүйелі реформаларды жалғастыру
Қазақстан экономикасының ашықтығын күшейту;
Индустриялық-инновациялық даму стратегиясын жүзеге асыру;
Ауылды дамыту бағдарламасын жүзеге асыру;
Инфрақұрылымды дамытуды ееркше атап өтті.
Бұл Жолдауда үкімет ырықтандыру мен табиғи монополиялар салаларын:
Біздің ұлттық экономикамыздың бәсекеге қабілеттігіне оны әлемдік экономикаға
Сонымен қатар еліміздегі әлеуметтік сала мемлекетіміз үшін басымдықтар
Сонымен қатар Жолдауда ана, бала, аға ұрпақ мәселесіне
Еліміздегі тұрғын үй мәселесі бойынша Елбасымыз биылғы жылдан
Жолдауда биылғы жылдан бастап іс жүзінде әрбір
Егер осыдан он жыл бұрын жан басына шаққандағы
Еліміздің даму жоспарында 2000 жылы ЖІӨ көлемін 2010
Бүгінгі ТМД елдері ішінде Қазақстанның Қаржы жүйесінің дамуы
Еліміздегі ақша реформасы Қазақстанда одан ары жалғасын таба
Сонымен Қазақстанның ұлттық валютасы теңге соңғы жылдары тұрақты
Қазақстанның экономикалық потенциялын өзге де шетелдермен салыстырсақ
Отандық өнеркәсiп кәсiпорындарының сыртқы және iшкi инвестицияларға мұқтаждығы,
Елiмiздiң өтпелi экономика кезiңдегi жекешелендiру мен мемлекет иелiгiнен
Отандық кәсiпорындардағы өндiрiс құрал –жабдықтарының табиғи және моралдық
Жаңа техника мен технологияны, шикiзат пен комплект бұйымдарын
Өнеркәсiп салалары арасындағы салааралық, салаiшiлiк компаниялар мен
Өндiрiстiк инфрақұрылымның жетiлмеуi, сонымен бiрге, өнеркәсiпте қызмет көрсетушi
Жалпы ұлттық өнеркәсiптердi және ауыл шаруашылығының бәсеке қабiлеттiлiгiн
Мiне осы мәселелердi шешiп, дамудың тиiмдi жолы болып
2.2 2003-2015 жылдарға арналған Индустриялы-инновациялы даму бағдарламасының ұлттық
Қазақстан Республикасында бүгiнгi таңда экономикалық дамуында ғылымды көп
Қазақстанның ғылыми-техникалық саясаты инновациялық процестердi жандандыруға, жаңа технологиялық
Ғылыми-техникалық салада кәсiпкерлiк секторды қалыптастырмай инновациялық қызметтi дамыту
Яғни елiмiз осы мәселелердi шешiп жоғары бәсекеқабiлеттi алдынғы
Стратегияның негiзгi мақсаты – бәсекелестiкке шыдайтын, импорт алмастырушы
Индустриялық-инновациялық даму бағдарламасына сәйкес бiз экономиканың шикiзаттық бағытынан
Ендi осы тұрақты экономикалық өсудiң бүгiнгi таңдағы ең
Стратегияның басты мақсаты шикiзат бағытынан қол үзуге
Өңдеушi өнеркiсiпте және қызмет көрсету саласында бәсекеге түсуге
Дүниежүзiлiк экономиканың ғаламдануы аясында Қазақстанның қазiргi таңдағы экономикасының
экономиканың бiр жақты шикiзат бағыттылығы;
әлемдiк экономикаға ықпалдасудың әлсiздiгi;
ел iшiндегi салааралық және өңiраралық экономикалық ықпалдасудың босаңдығы;
iшкi рынокта тауарлар мен қызметтерге тұтыну сұранысының мардымсыздығы
өндiрiстiк және әлеуметтiк инфрақұрылымның жеткiлiктi дәрежеде дамымауы;
кластерлiк желiлердiң дамымауы, яғни кәсiпорындардың бiр орталыққа шоғырланбауы;
мұнай-газ және кен-металургиялық кешенге жатпайтын экономика саларында негiзгi
кәсiпорындардың жалпы техникалық және технологиялық артта қалушылығы;
ғылыми зерттеу және тәжiрибелiк-констукторлық жұмыстарға (ҒЗТКЖ) қаржының аз
ғылым мен өндiрiс арасында ұтымды байланыстыболмауы;
мамандарды және жұмысшы кадрларды даярлау мен қайта даярлаудың
экономиканың өңдеушi секторларына инвестициялар салуға отандық қаржы институттары
ЖIӨ-нiң 1 долларына электр энергиясының жұмсалу деңгейi бойынша,
Қазақстан кәсiпорындарының негiзгi қорлары құлдырау алдында, 2001 жылдың
Осы мәселелердi шешу қызметi барысында стратегияның келесi мiндеттерiн
Стратегияның мiндеттерi:
өңдеушi өнеркәсiпте орташа жылдық өсу қарқынын 8-8,4% мөлшерiнде
өңдеушi өнеркәсiптiң негiзгi қорларының өнiмдiлiгiн арттыру;
кәсiпкерлiк құрылымды қалыптастыру; бәсекелестiк артықшылықты жетiлдiретiн қоғамдық институттарды
ғылымды көп қажет ететiн және жоғары технологиялық экспортқа
сапаның әлемдiк стандартына көшу;
дүниежүзiлiк ғылыми – техникалық және инновациялық процестерге қосыла
Осы стратегияны iске асыру мерзiмi 2003-2015 жылдарды
1-шi кезең – 2003-2005 жылдар, басты түрде дайындық
2-шi кезең – 2005-2010 жылдар, стратегия iс-шараларын экономиканың
3-шi кезең – 2010-2015 жылдар, стратегияны iске асыру
Күтiлетiн нәтижелер: Индустриялық-инновациялық саясатты белсендi жүргiзу экономиканың өсу
III ӨНДIРIС ФАКТОРЛАРЫНЫҢ БӘСЕКЕГЕ ҚАБIЛЕТТIГIН АРТТЫРУ ШАРАЛАРЫ
3.1. Еңбек ресурстары
Стратегияны iске асыру оны өнеркәсiптiк өндiрiстi инновациялық даму
Бұл мiндеттi шешу үшiн өнеркәсiптi қарқынды дамыту және
Стратегияда тiкелей қозғалатын басқа да маңызды әлеуметтiк-экономикалық проблема
Соңғы проблема жұмыс күшiнiң салааралық қайта айналуы мен
Бүгiнде Қазақстанның еңбек және жұмыспен қамту рыногына Қазақстанда
Компанияларда мынадай таңдау мүмкiндiктерi бар:
Қазақстан Республикасының Үкiметi белгiлеген квота шеңберiнде шетел мамандарын
сондай бiлiктiлiгi бар жергiлiктi кадрларды, бiршама тө мен
Стратегияны iске асырудың екiншi кезеңiнде Қазақстан Республикасының Yкiметi
Бiлiм берудi дамыту және кадрлар даярлау
Сапалы адам капиталының болуы индустриялық-инновациялық стратегияны ойдағыдай iске
Бiлiм беру секторы барлық елдер экономикасының тұрақты дамуын
Ғаламдану жағдайында экономикасы дамыған елдер неғұрлым перспективалы ғалымдар
"Ақыл-ойдың сыртқа кетуi" бұрынғы коммунистiк елдердiң экономикасын дамытуды
Қазiргi жағдайда экономикалық өсу ғылыми-техникалық прогреспен, бiрiншi кезекте,
Қазақстандағы бiлiм беру жүйесi ырғақты дамитын ғаламдану мен
Осы саладағы жұмысты жүйелеу дамыған елдердiң тәжiрибесiн жұмыс
Шетелдiк тәжiрибе көрсеткендей, инновациялық қызмет аспирантура мен докторантурада
Бiлiм беру процесiн реформалау өтпелi және кәсiптiк кадрларды
Бiлiм беру мен кәсiби мамандарды даярлау саласындағы мемлекеттiк
бiлiм берудi дамыту басымдықтарының бiрi ретiнде инновациялық қызмет
мемлекеттiң және жеке сектордың қатысуымен жұмысшы және техникалық
бiлiм берудiң барлық түрлерiнiң материалдық-техникалық және әдiстемелiк базасын
халықаралық стандарттарға сай келетiн бiлiм беру стандарттарын әзiрлеу
құрылатын жаңа өндiрiстер мен басқалары үшiн жоғарғы бiлiктi
жоғары технологиялы өндiрiстер саласында кадрларды даярлау үшiн жаңа
Республикада инновациялық қызметтi дамыту үшiн: инновациялық жобалардың менеджерлерi
Денсаулық сақтауды дамыту
Халықтың денсаулық жағдайы кез келген елдiң әлеуметтiк-экономикалық, мәдени
Денсаулық сақтау саласы халықтың әл-ауқатының тұрлаулы да тұрақты
Стратегия аясында денсаулық сақтау саласының негiзгi мiндетi өзiндiк
Осыған орай деңгейлерге жету жаңа және қол жеткен
Денсаулық сақтау саласындағы мемлекеттiк саясат оның мемлекеттiк медициналық-әлеуметтiк
Денсаулық сақтау саласын дамытудың басқа бағыттары мыналар:
денсаулық сақтаудың қызметтерiнiң бәсекеге қабiлетiн арттыру, отандық ғалымдардың
жаңа дәрi-дәрмектер, оның iшiнде әлеуметтiк маңызы бар аурулардың
денсаулық сақтауда қазiргi заманғы ақпараттық және инновациялық технологияларды
денсаулық сақтау саласындағы халықаралық ынтымақтастықты кеңейту.
3.2. Технологиялар және инфрақұрылым
Ғылымды дамыту
Ғылыми әзiрлемелердiң қажет болмауы, соның салдарынан өнеркәсіптегi инновациялық
Дамыған индустриялық елдермен салыстырғанда Қазақстандағы ғылымның дамуының қағидатты
Қазақстанда соңғы бес жылда ғылымды қаржыландыру көлемi IЖӨ-нiң
Бiрқатар ғылыми тақырыптарды қаржыландырудың жеткiлiксiз болуы мен тоқтатылуы
Ғылымды реформалаудың мемлекеттiк саясатын басымдықпен жүргiзу қажет.
Ғылымды дамыту саласындағы мемлекеттiк саясаттың басты бағыттары:
Әлеуметтік-экономикалық дамудың негізгі стратегиялық басымдықтарының бiрi ретiнде ғылымды
жоғары технологиялар өнiмiнiң экспортына бағдарланған ғылымды көп қажетсiнетiн
ғылыми жетiстiктердi нақты iске асыруға ықпал ететiн тетiктер
жаңа жетiстiктердi экономиканың қабылдауын жан-жақты ынталандыру (сұранысты ынталандыру)
ғылыми зерттеулер жүргiзу үшiн материалдық базаны нығайту;
кадр әлеуетiн сақтау мен дамыту, ғылыми-технологиялық дамудың басым
ғылыми зерттеулердiң тиiмдiлiгi мен сапасын жоғарылату үшiн ғылыми
ғылымның мемлекеттiк емес секторын қалыптастыру мен дамыту, оны
талантты жас ғалымдарды қолдау;
мамандарды әлемнiң ең үздiк ғылыми орталықтарында тағылымдамадан өткiзу;
грант негiзiнде ғылыми зерттеулердi қаржыландыру тетiктерiн жасау мен
қазақстандық ғылымның халықаралық ғылыми-технологиялық қауымдастыққа интеграциялануын қамтамасыз ету.
Ұсынылған шараларды iске асыру индустриялық-инновациялық саясатты барабар ғылыми
Ғылыми-техникалық және инновациялық саясат
Экономикалық қатынастардың жалпы жүйесiнде инновациялық қызметтiң түпкi нәтижелерi
Дамыған индустриялы елдерде технологиялардан, құрал-жабдықтардан, кадрлар даярлаудан, өндiрiстердi
Қазiргi уақытта ғылымды көп қажетсiнетiн отандық өндiрiстi дамыту,
Қазақстанның ғылыми-технологиялық саясаты инновациялық процестердi жандандыруға, жаңа технологиялық
Ғылыми техникалық салада кәсiпкерлiк секторды қалыптастырмай инновациялық қызметтi
Шағын инновациялық кәсiпкерлiктiң дамуы тежелуiнiң негiзгi себебi шағын
Шағын кәсiпкерлiктi iрi кәсiпорындармен бiрiктiру (кооперациялау) мақсатында табиғи
Қазақстандық өндiрушiлерге ғылыми әзiрлемелердi рыноктық тауар деңгейiне жеткiзу
Қазақстандағы ғылымның қазiргi таңдағы жағдайы аяқталған ғылыми әзiрлемелер
Зияткерлiк меншiктi пайдалану мен құқықтарын қорғау инновациялық қызметтi
Инновациялық дамудың базалық моделi негiзiнде iшкi (ө cipу)
Сонымен, ғылыми-техникалық және инновациялық қызмет саласындағы мемлекеттiк саясаттың
мемлекеттiң қатысуымен маманданған венчурлiк қорлар құру және венчурлiк
инновациялық қызмет субъектiлерiн мемлекеттiк қолдау нысандары мен әдiстерiн
инновациялық қызметтiң мемлекеттiк, салааралық, салалық және өңiрлiк сипаттағы
инновациялық сала үшiн кадрлар даярлау және қайта даярлау;
өнеркәсiптiң базалық салаларында жаңа технологиялық құрылым қалыптacтыру;
технологиялардың өркениеттi рыногы үшiн жағдайлар жасау, яғни авторлық
отандық кәсiпорындардың үздiк әлемдiк тәжiрибеге сәйкес сапа стандарттарына
халықаралық донор ұйымдардың, мүдделi қаржы-кредит және шаруашылық құрылымдарының
Инфрақұрылым
Өнеркәсiп пен экономиканың басқа да салаларының бәсекеге қабiлеттi
Ақпарат, телекоммуникация және көлiк инфрақұрылымының барабар сапасы болмайынша
Елде дамыған ақпараттық-телекоммуникациялық инфрақұрылымның болуы ұлттық экономиканың өсуiнiң,
Көлiк-коммуникация кешенi салаларын дамыту оларды дамытудың бағдарламаларына сәйкес
Телекоммуникацияларды дамыту
Өскелең әрi перспективалы салалардың бiрi ретiнде телекоммуникациялар саласында
Қазақстан әлемде болып жатқан телекоммуникациялар өзгерiстерiнен тыс қала
Қазiргi кезде қазақстандық телекоммуникациялық компаниялар шетелдiк және халықаралық
Сондай-ақ жер үстi телефон желiлерiн цифрлауды және жылдам
Көлiктi дамыту
Көлiк саласындағы басты мiндет көлiк инфрақұрылымы дамыту факторын
Қазақстанның аумағы арқылы транзиттiк тасымалдауларды дамытудың басты артықшылығы
Экономикалық процестердiң ғаламдануы барлық мемлекеттердiң, субъектiлердiң әлемдiк көлiк
Қазақстан арқылы өтетiн халықаралық көлiк дәлiздерi желiсiн дамытудың
Ресей, Еуропа және Балтық елдерi;
Қытай, Жапония және Оңтүстiк-Шығыс Азия елдерi;
Орта Азия және Кавказ, Иран және Түркия республикалары.
Әрбiр аталған бағыттың жер үстi және су магистралi
Қазақстанның аумағы арқылы 6 темiр жол, 6 автомобиль
Елдiң көлiк-коммуникация жүйесiндегi ерекше орын алатын халықаралық көлiк
Көлiк кешенiн дамытудың мақсаты сыртқы рынокқа отандық экспорттық
Саланы дамытудың басым бағыттары тиiмдi әрi технологиялық жаңартылған
2015 жылға дейiнгi кезеңде көлiк жүйесiн елдiң қажетiне
жаңа темiр жол желiлерiнiң құрылысын қоса алғанда, темiр
мұнай мен газды тасымалдайтын жаңа экспорттық құбыр жолдары
автожолдар желiсiн салу, кеңейту және қайта жаңарту;
бәсекелес ортаны ынталандыруды қоса алғанда, авиациялық тасымалдауларды және
шетелдiк мемлекеттермен көлiктiк ынтымақтастық туралы келiсiмдер жасасуды қоса
Каспий теңiзiндегi теңiз көлiгi мен өзен көлiгiн дамытуды
Темiр жол көлiгi
Темiр жолының ұлттық желiсi елдiң барлық аумағын дерлiк
Республиканың автожол кешенi Қазақстанның өңiрлерi арасындағы, сондай-ақ мемлекетаралық
Қазақстан Республикасы үшiн жүктер мен жолаушылардың басым бөлiгiн
Әуе көлiгi
Республиканың әуе кеңiстiгi арқылы бағыттардың трансазия жүйесi әуе
Су көлiгiнде Ақтау порты маңызды құрылымдық элемент болып
ҚОРЫТЫНДЫ
Қорыта келгенде, елiмiзде жүргiзiлген барлық экономикалық шаралар өз
Елiмiздiң рыноктық экономикаға өтуне байланысты рынок құрылымдары күрделене
Тағы да елiмiз экономикасында ауыл шаруашылығын реформалау, олард
Экономиканың негiзгi секторы болып саналатын өнеркәсiптi қайта және
Осындай инновациялық-идустриялық жоғары бәсекеқабiлеттi алдынғы қатарлы елдер санатына
Осылайша бүгiнгi таңда экономиканың жан-жақты және бәсекеге қабiлеттi
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР
Н.Ә. Назарбаев. «Қазақстан – 2030» Қазақстан халқына
Н.Ә.Назарбаев. “Бәсеке қабiлеттi Қазақстан”, “Бәсекеқабiлеттi экономика” және “Бәсекеқабiлеттi
Н.Ә.Назарбаев. «Қазақстан экономикалық, әлеуметтік және саяси жедел
Кенжеғали Сағадиев “Бәсекеге қабiлеттiлiктi өзiмiз жасауымыз керек” //
Стратегия / “Қазақстан Республикасының Индустриялы-инновациялы дамуының 2003-2015 жылдарға
Әбдiжапар Сапарбаев “Инновация – негiзгi қозғаушы күш”
Қазақстан Республикасының Ұлттық банкi № 004 баспасөз релизi
К.Б. Блеутаева «Кәсiпкерлiктiң жаңа формаларын ынталандырудағы мемлекеттiң ролi»
2004 жылдың алдын ала қорытындылары туралы статистикалық мәлiметтер
Статистика 1991-2001, десят лет независима Казахстана.
2
2
Ғылымды дамытудың басты бағыттары
Қазақстан ғылымының нәтижелері мен мәселелері
Қазақстан Республикасының ғылыми-техникалық саясаты
Қазақстанның ғылыми - техникалық саясаты мен ғылымды басқару жүйесінің қалыптаса бастауы
Ғылыми-техникалық және инновациялық саясаттың экономикалық мәні
Зерттеудің мақсаты
Қазақстанның инновациялық дамуы
Қазақстанның ғылыми саласының кемшіліктері
ҚР-ң индустриялық инновациалық дамуы
Индустриялық-инновациялық саясаттың басымдықтарын анықтау