Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс - салт дәстүрі
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
I. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
1. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
негізінде еңбекке баулу туралы ғалымдардың ой-пікірлері.
II. Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде мектеп жасына дейінгі
2.1. Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде еңбекке баулудың мектеп
2.2. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
ҚОРЫТЫНДЫ.
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ.
КІРІСПЕ
Зерттеудің көкейкестілігі. Өркениетке ұмтылған бүгінгі күннің талабына орай
Халық ұлт ретінде ежелден келе жатқан өзіне тән
Ұлттық салт-дәстүрдің тәрбиелік қағидаларын ұрпақ бойына сіңіру баланың
Ал, халық педагогикасының түп тамыры қазақ халқының әлеуметтік,
Әл-Фарабидің ғылыми ой түйіндерінде еңбек қоғамның өмір сүруінің,
ХV-ХVII ғасырларда өмір сүрген қазақ ақын-жыраулары (Шалкиіз, Бұқар
Ұлт болмысы мен болашағын халқының тамырынан іздеген Ш.Уәлиханов,
Қазақтың ұлттық мұраларын, салт-дәстүрі мен ауыз әдебиетін, оның
Қайта өрлеу дәуірінде жаңа педагогиканың негізін салушы Я.А.Коменский,
ТМД елдеріндегі ұлттық тәрбиені ғылыми тұрғыда зерделеген Г.Н.Волков,
Республикамызда этнопедагогиканың тарихи-теориялық, ғылыми-әдістемелік негізін салушы С.Қ.Қалиев, С.А.Ұзақбаева,
Баланың жеке тұлға ретінде даму заңдылықтарын психологиялық тұрғыда
Е.И.Тихеева, С.Р.Буре, А.П.Усова, В.Г.Нечаева, Т.А.Маркова, Н.С.Тюрина, З.М.Асланова, Д.Асанова
Мектепке дейінгі балалардың еңбек әрекетінің кейбір мәселері психолог-ғалымдар
Елімізде мектепке дейінгі тәрбие мәселесі бойыша теориялық және
А.К.Меңжанованың "Балаларды көркем шығарма туындылары арқылы адамгершілікке және
Г.Ж.Меңлібекова "Развитие трудового воспитания в дошкольных учреждениях Республики
Р.К.Аралбаева "Формирование словаря у детей дошкольного возраста в
С.Н.Жиенбаева "Мектепалды балаларын еңбекке баулудың ғылыми-педагогикалық негіздері" деп
Сонымен зерттеу нысанамызға тікелей жақын мектепке дейінгі балаларды
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулуда меңгертілетін қарапайым
Зерттеудің мақсаты. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт
Зерттеудің нысаны. Мектепке дейінгі ұйымдардағы оқу-тәрбие үрдісі.
Зерттеудің пәні. Балабақшаларда балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрлері негізінде
Зерттеудің ғылыми болжамы. Егер қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі туралы
Зерттеудің міндеттері.
- мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
- 5-6 жастағы балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
- ересек топ балаларын қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
- тәжірибелік-педагогикалық жұмыс
Зерттеудің жетекші идеясы. Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде мектеп
Зерттеудің әдіснамалық негіздері. Жеке тұлға және іс-әрекет теориясы,
Зерттеу көздері. Философтардың, психологтардың, педагогтардың, этнографтардың зерттеу тақырыбы
Зерттеу әдістері. Философиялық, психологиялық, педагогикалық әдебиеттерге ғылыми талдау,
Зерттеудің ғылыми жаңалығы мен теориялық мәнділігі:
- "Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде
- қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде балаларды еңбекке
- тұрмыс-салт дәстүрі негізінде
- тәжірибелік-педагогикалық
Зерттеудің практикалық мәнділігі:
Курстық жұмыста қарастырылған теориялық пайымдаулар мен тәжірибелік ұсыныстарды
Қорғауға усынылатын қағидалар:
- тұрмыс-салт дәстүр негізінде еңбекке баулу - балаларды
- тұрмыс-салт дәстүр негізінде балаларды еңбекке баулудың
- мектепке дейінгі
Курстық жұмыс құрылымы. Курстық жұмыс кіріспеден, екі бөлімнен,
"Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде
"Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде мектеп жасына дейінгі балаларды
Қорытындыда теориялық және тәжірибелік-педагогикалык зерттеулердің нәтижелеріне негізделген тұжырымдар
НЕГІЗГІ БӨЛІМ
I. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
1. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
негізінде еңбекке баулу туралы ғалымдардың ой-пікірлері.
Елімізде болып жатқан әлеуметтік-экономикалық, рухани өзгерістер мектепке дейінгі
Өткен тарихымыздың терең қойнауына ой сәулесін түсірсек, ұрпақ
Қайсы бір ұлттық құндылықтар туралы алсақ та салт-дәстүрлер
И.Г.Гердер, А.К.Конн, Ғ.Ақпанбет, А.Айталы, т.б ғалымдар философиялық еңбектерінде
Ғ.Ақпанбет "ұлттық салт-дәстүр тәрбиедегі, мәдениеттегі ұлттың мұрагері және
Кеңес үкіметі тұсындағы ұлттық салт-дәстүрімізге мән берілмей, назардан
Жер шарында қанша ұлт пен ұлыс тіршілік етсе,
Соңғы жылдардағы зерттеулерде ғалымдарымыз ұлттық салт-дәстүрлерді адамның дүниетану
Р.Х.Дүйсенбинова тұрмыс-салт дәстүр, бала тәрбиесіне байланысты әдет-ғұрыптар, үйлену,
С.Қалиев, М.Оразаев, . М.Смайылованың "Қазақ халқының салт-дәстүрлері" атты
а) бала тәрбиесіне байланысты салт дәстүрлер; ә) әлеуметтік
Сөйтіп, тұрмыс-салт дәстүрлерге киіз үй, киіз үйдің жиһаздары,
Академик Ә.Қайдар казақтардың тұрмыс салтында киіз үйдің сүйегін
Белгілі этнограф, мәдениеттанушы Н.Шаханова киіз үйді көшпелі мәдениетімізбен
а) қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі үлкенді сыйлау, еңбекті қадірлеу
ә) тұрмыс-салт дәстүрі өз халқының ақыл-ой, қол еңбектерінің
б) тұрмыс-салт дәстүрі
в) тұрмыс-салт дәстүрі
Қазақтың тұрмыстық салт-дәстүрлерінің болашақ ұрпақты еңбекке баулудағы үлкен
Қорыта айтқанда, тұрмыс-салт дәстүрінің аясын қамтитын кәсіпке; еңбекке
Ж.Аймауытов баланы кішкене кезінен төрт түлік малды бағуға,
М.Жұмабаевтың әрбір ұлтгың баласы өз ұлтының ортасында, сол
II. Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде мектеп жасына дейінгі
2.1. Қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі негізінде еңбекке баулудың мектеп
Адам өмірінің, тіршілігінің, сана-сезімінің, айналасына деген қарым-қатынасының негізгі
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулуға тарихи кезеңдерде
Кеңес үкіметінің алғашқы жылдарында мектепке дейінгі балаларды қоғамдық
Педагог С.С.Моложавыйдын ойынша еңбек процесі барынша белсенді, өмірге
Р.И.Жуковская балалардың ойын арқылы еңбек дағдыларын қалыптастыру, еңбек
В.Г.Нечава, Г.Н.Година, Д.В.Сергеева, Р.С.Буре, Л.И.Захаревич тағы да басқа
Бүгінгі таңға дейін қоғамның дамуына байланысты мектепке дейінгі
Келесі шаруашылық-тұрмыстық еңбектің түрін ғалымдар Д.В.Сергеева, Р.С.Буре, Е.И.Радина,
Табиғаттағы еңбек арқылы балаларды еңбекке баулу туралы А.К.Бондаренко,
Мектеп жасына дейінгі балалардың қол және көркем еңбегінде
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулуды тек балабақшаларда
2.2. Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың тұрмыс-салт дәстүрі
негізінде еңбекке баулуда халық тәрбиесіндегі көрінісі.
Халық тәрбиесінің тарихына үңілсек, баланы отбасында еңбекке баулу
5-6 жастағы балаларды ұлттық тұрмыс салт-дәстүр арқылы еңбекке
Мектеп жасына дейінгі балалардың пайдалы еңбекке қызығушылығын ояту,
В.С.Выготский, Л.И.Божович, С.Л.Рубинштейн және тағы басқалар мектепке дейінгі
В.С.Мухинаның еңбегінде бала тәрбие үрдісінде әрекеттің (орамалмен сүртіну,
Психолог Я.Л.Коломшский, Л.В.Финькевич зерттеулерінде 5-6 жас аралығында бала
Бірте-бірте еңбек етуге деген қажеттілікті ояту баланың болашақ
Г.А.Урунтаева еңбек мақсатын балалардың өздерінде қалыптасқан түсінігі бойынша
Психологтардың пікірін негізге ала отырып, біз қазақ халқының
Педагог мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулу әрекетін
Белгілі бір сәтке дейін балалар еңбек үрдісінің өзіне
Қызығулар балалардың кішкентай кездерінде ерекше байқалатындығы тәжірибеде дәлелденген.
- еңбекті жақсы көруін, ересек
- қарапайым еңбек білім, дағдылары
- еңбек етуге қажеттілігін дамыту;
- ұлттық тұрмыс салт-дәстүр негізінде
Соңғы міндетті шешу үшін, оның мазмұнын, жүзеге жолдарын
Жоғарыда айтылғандай мектеп жасына дейінгі балалардың психологиялық-педагогикалық ерекшеліктерін
- киіз үй және оның жабдықтарын білуі -
- төрт түлік малға сүйіспеншілігі
- әшекей (зергерлік) бұйымдарды жасай алу дағдысы
- ұлттық тағам туралы түсінігі - ұлттық тағамдарды
- ұлттық киімдерді құрастыра білу дағдысы - ұлттык
Ересек топ балаларын тұрмыстық салт-дәстүр негізінде еңбекке баулудың
Жоғарғы деңгей: киіз үй, төрт-түлік мал, ұлттық тағам,
Ортаңғы деңгей: киіз үй, төрт-түлік мал, ұлттық тағам,
Төменгі деңгей: киіз үй, төрт-түлік мал, ұлттық тағам,
Балабақшаларға арналған бағдарламалардың (1934, 1938, 1962, 1964, 1979,
2004 жылғы "1 жас пен 6 жас арасындағы
ҚОРЫТЫНДЫ
Баланың өмірге көзқарасының, алғашқы еңбек туралы түсінігімен еңбек
Мектепке дейінгі болашақ ұрпақты еңбекке баулу бүгінгі таңдағы
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулу мәселесі біз
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
1. Еңбек - тіршілік негізі //Отбасы
2. Еңбек тәрбиесі
3. Еңбек - өмір айнасы //Отбасы
4. Халық педагогикасындағы мектепке дейінгі еңбек
5. Мектепке дейінгі жастағы еңбек
6. Қазақтың ұлттық ою-өрнектерінің
7. Еңбек тәрбиесінің маңызы /Применение новых
8. Баланы еңбекке тәрбиелеуде ауыз әдебиеттің алатын
9. Тұрмыс-салт дәстүрлері негізінде баланы еңбекке
10. Салт -дәстүрі басқа, максаты бір //Қайнар вестник.
//Бастауыш мектеп. 2005. № 11. - Б. 17-20.
12. Ыбырай, Абай шығармаларындағы енбек тақырыбы //Қазақстан халкының
13. Тұрмыс-салт дестүрі негізінде мектеп жасына дейінгі балаларды
14. Сапарбайқызы Ш. «Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың
1
Қазақтың тұрмыс - салт дәстүрі негізінде мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулудың әдістемесі
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке баулудағы
Мектеп жасына дейінгі балаларды еңбекке тәрбиелеудің маңызы
Балалар бақшасындағы балаларды тәрбиелеудегі еңбектің маңызы
Мектеп жасына дейінгі балаларға арналған дидактикалық ойындар
МЕКТЕП ЖАСЫНА ДЕЙІНГІ БАЛАЛАРДЫҢ ҚАЗАҚТЫҢ САЛТ-ДӘСТҮРЛЕРІ НЕГІЗІНДЕ АДАМГЕРШІЛІК ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫН ҚАЛЫПТАСТЫРУ
Ұлттық тәрбие арқылы мектеп жасына дейінгі балаларды жан - жақты дамыту
МЕКТЕП ДЕЙІНГІ БІЛІМ БЕРУДЕ ҚАЗАҚ ХАЛҚЫНЫҢ МӘДЕНИ-ТАРИХИ МҰРАЛАРЫН БАЛА ТӘРБИЕСІНДЕ ПАЙДАЛАНУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Мектеп жасына дейінгі балаларды қазақтың ою-өрнек түрлерімен таныстырудың маңызы
Халық педагогикасы-мектеп жасына дейінгі балаларды тәрбиелеудің негізгі құралы