Кеңес - менеджер үлгісі
Мазмұны:
Кіріспе………………………………………………………………………….......3
Аумақтың әлеуметтік-экономикалық дамуын жоспарлаудың және жергілікті өзін-өзі басқарудың
1.1 Қазақстандағы аймақтық жоспарлаудың теориялық негіздері
1.2 Жергілікті өзін-өзі басқарудың халықаралық тәжірибесі және жергілікті
2. Жергілікті өзін-өзі басқарудың әлеуметтік-экономиканың дамуына әсері және нәти
2.1 Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық дамуының ағымдағы жағдайы
2.2 Жергілікті өзін өзі басқаруды енгізудің маңызы және құқықтық
2.3 «Аймақ» Қазақстан Республикасында өңірлік дамуға және жергілікті өзін-өзі
3.
3.1 Жергілікті өзін-өзі басқаруды енгізудің маңызы
3.2 Қазақстан Республикасының 2012 – 2016
Қорытынды ………………………………………………………………........24
Кіріспе
Қай елде болмасын басқарудың екі деңгейі бар. Ол мемлекеттік
“Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы” Қазақстан Республикасының 2001
Қабылданған Заңға сәйкес жергілікті мемлекеттік басқару – заңнамалық актілерінде
Мәслихаттар мен әкiмияттар өз қызметiнде:
1) жалпы мемлекеттiк сыртқы және iшкi саясатқа, қаржы және
2) ұлттық қауiпсiздiктi қамтамасыз етуде Қазақстан Республикасының мүдделерiн сақтауға;
3) қызметтiң қоғамдық маңызы бар салаларында белгiленген жалпы мемлекеттiк
4) азаматтардың құқықтары мен заңды мүдделерiнiң сақталуын қамтамасыз етуге
Елбасы Нұрсұлтан Назарбаев Қазақстан халқына Жолдауында нақтылаған аудандық мәслихаттардың
Еліміз өтпелі кезеңде биліктің атқарушы тармағын күшейте отырып, өзін-өзі
Сондықтан өзін-өзі басқаруға біз қоғамда сұраныс пен шынайы қабылдау
Барлық елдерде жергілікті өзін-өзі басқару әкімшілік-аумақтық бірліктің төменгі буынынан,
Жергілікті өзін-өзі басқаруды конституциялық-құқықтық реттеудің теориялық базасы Еуропа Хартиясы
Жергілікті жерлерде өзін-өзі басқаруды енгізу Қазақстанның бірнеше халықаралық саяси
Елбасының Қазақстан халқына Жолдауының екі ерекшелігіне тоқталсам деймін. Біріншіден,
Елбасы айтқан қандай міндет пен тапсырма да еліміздің дәулеті
Жалпы алғанда жергілікті мемлекеттік басқару - заң актiлерiнде белгiленген
1.1 Қазақстандағы аймақтық жоспарлаудың теориялық негіздері
Нарықтық қатынастарының дамуы мен қалыптасуы жағдайында радикалды экономикалық реформалардың
Аймақтық экономика - аймақтардағы өндіргіш күштердің орналасу факторларын және
Академик Н.Н.Некрасовтың анықтамасы бойынша "экономикалық ғылымның саласы ретінде аймақтық
Аймақтық экономика өндіргіш күштерді аймақтық дамуының стратегиялық позицияларын өңдейді.
Аймақтық экономика экономикалық географиямен тығыз байланысты, бірақ оған қарағанда
Аймақтың экономикалық және әлеуметтік даму аспектілерін зерттеу Ресейде ХІХ
Аймақтық экономикаға теориялық - әдістемелік зерттеулер жасаған ғалымдар Альфред
Жоспарлау мен басқарудың аймақтық мәселелері республикадағы экономикалық қатынастарды қайта
- Республика мен ТМД елдерінде кәсіпорындардың дамуы мен жұмыс
- өзін-өзі басқару механизміндегі экономикалық және ұйымдастырушылық - әкімшілік
- аймақтық басқару процесіндегі орталықтанған және орталықтан-дырылмаған басқару шешімдерінің
Басқарудың экономикалық механизмінің маңызды элементіне ақша айналымын үздіксіз нығайту
- аймақтық экономикалық мүмкіндігінің материалдық өндірістік саласының тиімді қызмет
- аймақтық жүйенің барлық тармақтарының тепе – тең болуы;
- аймақтық әлеуметтік – экономикалық дамуының кешенді жоспарын қаржылай
- әлеуметтік саланың дамуының нәтижелілігі мен аймақтың шаруашылық қызметінің
- әрбір өндірушінің жағдайының жақсаруы әлеуметтік мәселелерді шешуге байланысты
Аймақтық басқарудың әдістері аймақтың өндірісітік және өндірістік емес сфералар
- республикалық стратегиялық тұжырымдардың әлеуметтік – экономикалық даму жағдайына
- жергілікті өзін - өзі басқару органдарының саяси және
- әлеуметтік – экономикалық , құрылыс – инвестициялық және
- аймақтық басқару мен жоспарлаудың тікелей және керсінше иерархиялық
Аймақтық басқару органдарының экономикалық компетенциясын кеңейту барлық сұрақ территорияның
Аймақтық саясат механизмдерін жүзеге асыру, соның ішінде әлеуметтік –экономикалық
Шағын және орта қалалардың өркендеуі екі – үш өндірістік
Қазақстан Республикасының болашақтағы әлеуметтік-экономикалық өсуі, оның аймақтарының дамуымен байланысты.
- аймақ - мемлекет экономикасын тікелей және жанама ресурстары,
- бұл жерде ұдайы өндіріс пен еңбек ресурстары, қаржылай
- басқару органдарының біріккен әрекеті, территориялық өндірісітің дамуына орындаушы
- аймақтың табиғи құзіретіне жоспарлау , қаржыландыру , несиелеу,
Экономикалық механизмге деген қажеттілік ұдайы өндіріс циклінде әлеуметтік- экономикалық
Әлеуметтік тұрмыс инфрақұрылымның дамуына кәсіпорын мен бірлестіктердің еңбек ресурстарының
- кәсіпорын – аймақтың басты экономикалық көзі болып табылады.
- облыс, қала, аудандардағы шаруашылық субъектілердің есеп принціпі мен
- жергілікті бюджеттің қалыптасуы кәсіпорын мен ұйымдардың жұмысының тиімділігіне
Ұйымдық құрылым - шаруашылықтың өзін-өзі басқаруы жаңа әдістеріне, ғылыми-
Аймақтық жоспар алдындағы зерттеулерді жүргізудің басты мақсаты әлеуметтік –
1.2 Жергілікті өзін-өзі басқарудың халықаралық тәжірибесі және Жергілікті өзін-өзі
Әлемдік қауымдастықта жергілікті өзін-өзі басқару ертеректен дамып келеді. Сондықтан
1. Англосаксон үлгісі осындай құқықтық жүйесі бар: Ұлыбритания, АҚШ,
Оның белгілері:
• жергілікті өзін-өзі басқарудағы автономияның жоғары дәрежесі, ең алдымен
• жергілікті жерлерде жергілікті өзін-өзі басқару органдарын бақылайтын арнайы
• жергілікті мемлекеттік әкімдіктердің (жергілікті деңгейдегі мемлекеттік билік органдарының)
Мұндағы негізгі қағида «ұсынылған өкілеттілік төңірегінде дербес жұмыс жасау»
Мемлекеттік реттеу жанама формада, мысалы, жергілікті өзін-өзі басқару органдары
Жергілікті өзін-өзі басқару органдарын мемлекеттік бақылау сот бақылау формасында
2. Континенттік үлгі Еуропаның континенттік елдерінде (Франция, Италия,
Оның белгілері:
• жергілікті өзін-өзі басқару мен жергілікті әкімдіктердің (жергілікті деңгейдегі
• басқару жүйесіндегі жергілікті өзін-өзі басқару жоғары тұрған мемлекеттік
• жергілікті өзін-өзі басқарудағы шектелген автономия; жергілікті жерлерде жергілікті
Осы ретте, жергілікті өзін-өзі басқару коммуналар деңгейінде қарастырылған, ал
Жергілікті өзін-өзі басқарудағы негізгі буын коммуналар. Әрбір коммунаның өз
Мэрдің қызметі муниципалдық кеңес және республикалық комиссардың әкімшілік бақылауы
Барлық муниципалды жүйелерге демократиялық шарттарда даму, жергілікті өзін-өзі басқарудың
Мемлекетте жергілікті өзін-өзі басқаруды ұйымдастырудың төрті үлгісі бар:
1. «мықты мэр» – жергілікті мәселелермен де, мемлекеттік өкілеттіктердің
2. «мықты магистрат» – депутаттар жиналысында сайланады және атқарушы
3. «мықты директор» – атқарушы билік басшысы, коммуналдық кеңес
4. «мықты кеңес» – қауымдастықтың ең жоғарғы билік органы
Жергілікті өзін-өзі басқару органдарын бірыңғайлауға байланысты Германияда бірнеше мәрте
Жергілікті өзін-өзі басқарудың «есеп нүктесі».
Жалпы, Еуропада жергілікті өзін-өзі басқару «солтүстік» – «оңтүстік» осі
Адольф Гессер өзінің «Еркін муниципалитеттердің құрылуы Еуропаны құтқару ретінде»
«ежелгі-еркін» дәстүрлі жоғары деңгейлі азаматтар бостандығы бар, яғни монархиялы-бюрократиялық
Алғашқы топтағы елдерді топтастырудағы «есептеу нүктесі» жергілікті қауымдастық, ал
Бірінші топтағы мемлекеттер арасында қауымдастықтың үздіктері жергілікті өзін-өзі басқаруға
Финляндияда азаматтардың демократиялық құқықтары жергілікті өзін-өзі басқару туралы заң
Екінші топтағы мемлекеттер де белсенді азаматтар муниципалитет бағы деп
Тоталитарлық жүйе құрсауынан күні кеше ғана шыққан еліміз алғашқы
Соған қарамастан, төменнен басталған өзіндік ұйымдасудың алғашқы қадамдарына ел
Біздің жағдайда жергілікті өзін-өзі басқару жүйесін жетілдіру үшін оның
Басты айырмашылықтарына байланысты нақты бір мемлекеттегі жергілікті өзін-өзі басқару
1) «Кеңес – комитеттер жүйесі»
2) «Басқарушы (атқарушы) комитет үлгісі»;
3) «Кеңес – менеджер» үлгісі;
4) «Күшті мэр» үлгісі.
«Кеңес – комитеттер жүйесі» үлгісі. Кеңестің әр түрлі бағыттағы
«Басқарушы (атқарушы) комитет үлгісі. Кеңес атқарушы биліктің ұжымдық басшысы
Сонымен қатар бұл үлгіге «кеңес – комитеттер жүйесі» үлгісінде
«Кеңес – менеджер» үлгісі. Тұрғындармен сайланатын әрі мэрмен немесе
«Күшті мэр» үлгісі. Мэр атқарушы билік басшысы ретінде не
Ендігі кезекте елімізде жүргізілген соңғы заңнамалық өзгерістерге сәйкес қалыптасқан
«Қазақстандық» үлгі деп атаудың өзі кездейсоқ емес. Өйткені елімізде
Мәслихат депутаттарына заң бойынша әкімдердің шешімдеріне ықпал етуге кең
Қорытындылай келсек, Қазақстандағы жергілікті өзін-өзі басқарудың қазіргі кездегі дамуы
2) жергілікті өзін-өзі басқару институтының тұрғындардың мәселелерін шешудің тиімді
3) тұрғындардың өзіндік ұйымдасу дағдысының толықтай өмір шындығына айналмауы.
Сонымен қатар Қазақстандағы жергілікті өзін-өзі басқаруда жүйелік пен кешенділіктің
2.1 Қазақстан Республикасындағы әлеуметтік-экономикалық дамуының ағымдағы жағдайы
ЖІӨ өндірісі. Қазақстан Республикасы Статистика агенттігінің жедел деректері бойынша
Қысқа мерзімді экономикалық индикатор (ҚЭИ) 2011 жылғы қаңтар-тамызда 2010
Экономиканың нақты секторы. 2011 жылғы қаңтар-тамызда өнеркәсіп өндірісінің көлемі
Есепті кезеңде өңдеу өнеркәсібінде 7,4%-ға өсу болды.
Электрмен жабдықтау, газ, бу беру және ауаны кондициялау 7,2%-ға
Ауыл шаруашылығының жалпы өнімінің көлемі 2011 жылғы қаңтар- тамызда
Құрылыс жұмыстарының көлемі 2011 жылғықаңтар-тамызда 2010 жылғы қаңтар-тамызбен салыстырғанда
2011 жылғы қаңтар-тамызда жүк айналымының көлемі 271,0 млрд. ткм
2010 жылғы қаңтар-тамызбен салыстырғанда жолаушылар айналымы 25,4%-ға артып, 113,2
Байланыс қызметі 2011 жылғы қаңтар-тамызда 17,5%-ға өсті.
2011 жылғы қаңтар-тамызда бөлшек сауда тауар айналымы 2 245,4
Есепті кезеңде көтерме сауда тауар айналымы 6 044,6 млрд.
Негiзгі капиталға салынған инвестициялардың жалпы көлемi 2011 жылғы қаңтар-тамызда
Ресей және Беларусь елдерімен өзара сауданы есепке ала отырып
Тұтыну бағаларының индексі 2011 жылғы тамызда 2010 жылдың желтоқсанына
Өнеркәсіп өнімдерін өндіруші-кәсіпорындар бағалары 2011 жылғы тамызда 2010 жылғы
Дүниежүзілік Банктің деректері бойынша 2011 жылғы қаңтар-тамызда Brent маркалы
Еңбек нарығы. 2011 жылғы тамызда жұмыссыздар саны бағалау бойынша
Халықтың табысы. 2011 жылғы қаңтар-шілдеде халықтың орташа жан басына
2011 жылғы қаңтар-шілдеде қызметкерлерге есептелген орташа айлық атаулы жалақы
Ақша-кредит және банк статистикасы. Ұлттық қордың валюталық активтерін қоса
ҚР Ұлттық Банкінің деректері бойынша екінші деңгейлі банктердің экономика
Банк жүйесіндегі депозиттердің көлемі 2011 жылғы 1 тамыздағы жағдай
Халықтың депозиттері 2 498,6 млрд. теңгені құрады және 22,1%-ға
Теңгенің АҚШ долларына ресми айырбас бағамы 2011 жылғы қаңтар-
2.2 Жергілікті өзін өзі басқаруды енгізудің маңызы және құқықтық
Көптеген дамушы елдердің тәжірибелері көрсетіп отырғандай,
Қазіргі уақытта Қазақстан жергілікті
Бұрынырақ осындай жүйені құруға талай
Жергілікті өзін-өзі басқарудың заңнамалық негізін
Жергілікті басқаруды дамыту мақсаты әр әкім
Жергілікті жағдайда экономиканы басқаруды жетілдіру
Жоғары Кеңес өзінің таралуы алдында 1993
Ал 2001 жылдың қаңтарында
Қазір «Жергілікті өзін-өзі басқару туралы» Заң
Жергілікті өзін-өзі басқару жергілікті қоғамдастық
Кеңесті Төраға басқарады, оны
«Жергілікті өзін-өзі басқару туралы» Заң жобасы
Жергілікті өзін-өзі басқару органдары -
2.3 «Аймақ» Қазақстан Республикасында өңірлік дамуға және жергілікті өзін-өзі
Қауымдастықтың мақсаты Қазақстан Республикасының стратегиялық даму жоспарларын жүзеге асыруға,
Қауымдастықтың міндеттері:
1. Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспарында
2. мемлекеттік өңірлік саясаттың іс-шараларын әзірлеуде өңірлердің әлеуметтік-экономикалық даму
3. өңірлердің табиғи- климаттық ерекшеліктерін, оларды кешенді экологиялық қорғау
4. өңірлердің қаржылық және басқа да ресурстық мүмкіндіктерін болжау
5. өңірлік артықшылықтар мен тиімді өндірістік мамандандыру ерекшеліктер, аймақтық
6. индустриалдық-инновациялық даму, арнайы экономикалық аймақтар мен технопарктерді қалыптастыру,
7. әкімшілік-аумақтық бірліктердің әлеуметтік-экономикалық даму стратегиясын әзірлеуде және жүзеге
8. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері бойынша
9. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері бойынша
10. тұрғын үй-коммуналдық шаруашылықтың толыққанды әрі сапалы жұмыс жасауына
11. жергілікті өзін-өзі басқару органдары қызметкерлерінің әлеуметтік, құқықтық қорғалуына
12. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері бойынша
13. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері бойынша
14. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқарудың өзекті мәселелері
15. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару тақырыбында ақпараттық
16. бұқаралық ақпарат құралдарын құру және баспа қызметін жүргізу;
17. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқаруға жәрдемдесу бойынша
18. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару саласында шет
19. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері бойынша
20. өңірлік даму мен жергілікті өзін-өзі басқаруға қатысты халықаралық
21. Қазақстан Республикасы әкімшілік-аумақтық бірліктерінің басқа мемлекеттердің аймақтарымен халықаралық
22. Казақстан Республикасының заңнамасымен және осы Жарғымен тыйым салынбаған
2010-2012 жылдарға арналған басты мақсаттар
«Аймақ» Қоры» Қауымдастығы жергілікті өзін-өзі басқару саласында жүргізіліп жатқан
Қауымдастық қызметінің мақсаты: Қазақстан Республикасының стратегиялық даму жоспарларын жүзеге
Қауымдастық қызметінің мәні:
1. Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейінгі Стратегиялық даму жоспарында
2. мемлекеттік өңірлік саясаттың іс-шараларын әзірлеуде өңірлердің әлеуметтік-экономикалық даму
3. өңірлердің табиғи- климаттық ерекшеліктерін, оларды кешенді экологиялық қорғау
Жоғарыда көрсетілген мақсаттардың орындалуы жергілікті деңгейде жариялы билікті жүргізетін
Қауымдастық міндеттемелері:
1. Қазақстандағы жергілікті өзін-өзі басқару негіздерінің дамуына ықпал ету;
2. Жергілікті өзін-өзі басқару туралы және жергілікті өзін-өзі басқаруға
3. Жергілікті өзін-өзі басқару органдарына және аумақтық бірліктердің әлеуметтік-экономикалық
4. Аумақтық бірліктердің экономикалық, әлеуметтік және басқа да дамуына
5. Тұрғын үй коммуналдық шаруашылықтың толыққанды әрі жұмыс жасауына,
III. Қызмет бағыты
1. Қоғамның ақпараттандырылуын арттыру және жергілікті өзін-өзі басқару процестеріне
• Жергілікті өзін-өзі басқаруды дамыту мәселелері бойынша конференциялар, семинарлар,
• Қазақстандағы жергілікті өзін-өзі басқарудың келелі мәселелері бойынша ғылыми-сараптамалық
• Жергілікті өзін-өзі басқару тақырыбында сайт, портал жасау;
• Жергілікті өзін-өзі басқарудың ақпараттық жүйесін құру;
• Бұқаралық ақпарат құралын құру және баспа қызметін жүргізу.
2. Даму стратегиясын жасау және бағалау, бюджеттік процестердің жарияланымдылығы
• Экономикалық зерттеулер, сарапшылардың талқылауы, түрлі жобалар мен бағдарламаларды
• Бюджеттік саясат аумағында ашықтықты, жариялылықты, барлық мүдделілерді назардан
• Бюджет және экономикалық даму мәселелері бойынша мүдделілерге арналған
• Әлемдік және Қазақстандық тәжірибелерге сүйене отырып, бюджеттік сараптама
• Әлеуметтік-экономикалық, бюджеттік зерттеулер туралы ақпарат тарату.
3. Қазақстанда жергілікті өзін-өзі басқаруды дамытудың үздік және халықаралық
• Ұлттық және халықаралық ұйымдармен жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері
• Жергілікті өзін-өзі басқару саласындағы шетелдердің үздік тәжірибелерін зерттеу;
4. Жергілікті өзін-өзі басқаруды дамыту мақсатында мемлекеттік басқаруды реформалау
• Жергілікті өзін-өзі басқарудың өкілетті және атқарушы орган өкілдеріне
• Жергілікті өзін-өзі басқару органдарының қызметкерлерінің әлеуметтік-құқықтық паналылығының нығаюына
• Жергілікті өзін-өзі басқарудағы келелі мәселелер бойынша мүдделі адамдарға
• Өңірлік даму және жергілікті өзін-өзі басқару мәселелері бойынша
• Жергілікті өзін-өзі басқаруды дамыту мен жетілдірудің теориялық және
• Жергілікті өзін-өзі басқаруға жәрдемдесу бойынша ресурстық орталық құру;
• Жергілікті өзін-өзі басқару органдарының Форумын өткізу.
5. Азаматтық қоғам ұйымдарының мемлекеттік органдар, бұқаралық ақпарат құралдары
• Үкіметтік емес ұйымдардың Парламент және мәслихат депутаттарымен қарым-қатынас
• Үкіметтік емес ұйымдардың орталық және жергілікті билік органдарымен
• Үкіметтік емес ұйымдардың орталық және облыстық деңгейдегі қоғамдық
• БАҚ, ҮЕҰ және бизнес өкілдерімен тиімді әріптестік қарым-қатынас
3.1 Қазақстан Республикасындағы орталықсыздандыру және өзін-өзі басқару мәселелері
Қазіргі таңда еліміз үшін мемлекеттік құрылысты жетілдіру, оның
Қазақстанның қазіргі кездегі дамуы мемлекеттік билікті толық жүзеге асыруды
Мемлекеттік орталықсыздандыру процесіне әртүрлі ерекшеліктер, оның ішінде тұрғылықты халықтың
Орталықсыздандырудың қазіргі кезде көптеген анықтамалары бар. Олардың ішінен
Орталықсыздандыру негізгі үш талаптың орындалуын қажет етеді:
біріншіден, жергілікті басқару органдары, нақты белгіленген өкілеттіліктерге ие болуы
екіншіден, олар құзырларына кіретін мәселелерді шешуге арналған тетіктер мен
үшіншіден, олардың іс-әрекетіне мемлекеттік әкімшілік органдар тарапынан бақылау барынша
Қазақстанда жергілікті өзі-өзі басқару мәселесіне әлі күнге дейін қажетті
Әлемдік тәжірибеде орталықсыздандырудың екі түрі бар. Олар: шоғырландырудан алшақтау
Тым қатты орталықсыздандыру, яғни әкімшілік-аумақтық басшыларын сайлау, олардың саяси
Қазіргі кезде әлем елдерінде жергілікті өзін-өзі басқару органдарының екі
Жергілікті өзін - өзі басқару органдары қызмет етуі үшін
Қазіргі таңда еліміздегі жергілікті өзін-өзін басқару жүйесін жетілдіруді бірнеше
Сонымен, билікті орталықсыздандыру және жергілікті өзін-өзін басқару жүйесі Қазақстан
3.2 Қазақстан Республикасының 2012 – 2016 жылдарға арналған
Қазақстан Республикасының 2012 – 2016 жылдарға арналған әлеуметтік-экономикалық даму
Әлеуметтік-экономикалық даму болжамы Қазақстан Республикасының 2020 жылға дейін стратегиялық
Әлеуметтік-экономикалық даму болжамы макроэкономикалық көрсеткіштерді, әлеуметтік параметрлердің болжамын, елдің
Әлеуметтік-экономикалық даму болжамы орталық мемлекеттік органдардың бес жылдық кезеңге
Елдің 2012 – 2016 жылдары әлеуметтік-экономикалық дамуы
Стратегиялық жоспарды сәтті іске асыру Қазақстан экономикасының тұрақты өсуіне
Қазақстан Республикасының кіріс деңгейі жоғары елдер қатарына кіруін қамтамасыз
Сондықтан ЖІӨ құрылымындағы өңдеу өнеркәсібінің үлесін
Ұзақ мерзімді кезеңде инфляциялық үдерістерді тұрақтандыруға
Елдің негізгі бес бағыты бойынша Қазақстан Республикасының
2012 – 2016 жылдарға арналған әлеуметтік-экономикалық даму болжамы 2011
Қазақстан Республикасының табыстары деңгейi жоғары елдердiң тобына кiруі мақсатында
3-сурет
2016 жылға дейін жан басына шаққандағы ЖІӨ болжамы
Экономикалық өсудiң нысаналы параметрлерінің кірісі мемлекеттiк және жеке секторлардың
2012 – 2016 жылдары инвестициялардың өсу қарқыны орта есеппен
2012 – 2016 жылдары тұтынудың өсуі орташа есеппен жылына
Үкімет жалпы алғанда ЖІӨ компонентері өсуінің мынадай параметрлерін қамтамасыз
1-кесте
2012 – 2016 жылдардағы экономиканың өсу параметрлері, алдыңғы жылға
Көрсеткіштер 2012 жыл 2013 жыл 2014 жыл 2015 жыл
Тұтыну 109,6 107,5 108,3 107,5 107,8
соның ішінде: жеке 110,2 109,0 108,6 108,2 108,5
мемлекеттік 108,0 101,5 107,5 105,0 105,0
Инвестициялар 106,1 104,7 109,2 108,2 105,1
Тауарлар мен қызметтер экспорты 100,5 102,9 105,2 106,6 104,9
Тауарлар мен қызметтер импорты 101,1 101,5 109,4 107,4 103,7
2012 жылы нақты ЖІӨ-ның өсуi көрcетiлген бастапқы параметрлерді ескере
2012 – 2016 жылдары ауыл шаруашылығы жалпы өнімі көлемінің
4-сурет
Қазақстан Республикасында 2010 – 2014 жылдарға арналған агроөнеркәсiп кешенiн
2012 – 2014 жылдары өнеркәсіп өнімі көлемінің жылдық орташа
5-сурет
Мұнай және газ министрлігінің болжамдары бойынша мұнай өндіру көлемін
2015 жылдың соңына қарай мұнай және газ секторының дамуы
2012 – 2016 жылдары металургия өнеркәсібіндегі орташа жылдық өсу
Индустрияландыру картасына жалпы инвестиция көлемі 1 640 607 млн.
2012 – 2016 жылдары химия өнеркәсібіндегі өндірістің жылына орташа
Қазіргі таңда Қазақстан Республикасының Индустрияландыру картасы шеңберінде 2010 –
Машина жасау өнеркәсібінің өндірісі 2012 – 2016 жылдары орташа
Ауыл шаруашылығында машина жасаудың 2 есе, мұнай және газ
2012 – 2016 жылдары электр энергетикасы саласында өндірістің өсуі
Қатты отындағы жаңадан іске қосылатын өндіру қуаттарының қажеттіліктерін қанағаттандыру
2010 – 2020 жылдары көмір өндіру саласын дамытуға 3,4
2012 – 2016 жылдары құрылыс жұмыстары көлемінің орташа жылдық
6-сурет
Қазақстан Республикасында 2011 – 2014 жылдары тұрғын үй құрылысын
Нақты сектор салаларының оң серпінін ескере отырып 2012 –
7-сурет
2012 – 2016 жылдары көлік қызметі көлемінің жылдық орташа
8-сурет
Көлік қызметтерінің өсуін қамтамасыз ету үшін 2017 жылға қарай
Ақпарат және байланыс қызметінің өсімі 2012 – 2016 жылдары
9-сурет
Ақпараттық және коммуникациялық технологиялар саласындағы жобаларды іске асыру ақпараттық
Қазақстан экспортын құрайтын негізгі тауарларға әлемдік сұраныстың артуы және
Сыртқы сауда айналымы 2012 – 2014 жылдары жылына орташа
Экспорт 2012 жылы 75,7 млрд. АҚШ долл., 2016 жылы
Экономиканың өсуімен қатарлас сұраныстың өсуі 2011 жылы импорттың 40,9
10-сурет
Экспорттың импорттан артуы ағымдағы шоттың оң сальдосы факторларының бірі
11-сурет
2012 – 2016 жылдарға арналған төлем балансының болжамы*
* Қазақстан Республикасы Ұлттық Банкінің болжамы
Төлем балансының параметрлері ақша-кредит саясаты параметрлерімен және орта мерзімді
2012 – 2016 жылдары инфляцияның жылдық мәні (желтоқсан, алдыңғы
Экономиканың 7%-дық өсуін қамтамасыз ету бойынша міндет әлеуметтік жаңғыртумен
Әлеуметтік секторды жаңғырту мақсатында білім беру және денсаулық сақтау
Жұмыссыздық деңгейінің 2012 жылы 6,2%-дан 2016 жылы 5,4%-ға, ал
2012 – 2016 жылдарға арналған Әлеуметтік-экономикалық даму көрсеткіштерінің болжамы
Әлеуметтік-экономикалық саясаттың негізгі бағыттары
Қазақстан Республикасының Мемлекет басшысының табыс деңгейі жоғары елдердің қатарына
Тұрақты және теңгерімді өсуді ұстап тұру шикізаттық емес секторды
Орта мерзімді перспективада мемлекеттің экономикалық саясатының шешуші бағыттары тұрақты
Әртараптандыру шеңберінде дамудың экстенсивтік, шикізаттық жолынан индустриялық-инновациялық дамуға өту
Қойылған басымдықтарды негіз ретінде іске асыру ақша-кредит, фискалдық, инвестициялық
Қорытынды
Жергілікті өзін-өзі басқару – мемлекеттің экономикалық жағынан өсуі мен
Жергілікті өзін-өзі басқару реформасының басталуына себепші болған мақсаттар –
Қазіргі таңда Қазақстанда жергілікті өзін-өзі басқару саласындағы қарым-қатынасты жүйелейтін
Жанузакова Л.Т. Некоторые проблемы статуса маслихатов в условиях конституционной
27
Басқару ғылымы
Экономикалық социология мәселелері
Басқару ғылымының заты, әдістері және мәселелері
Ғылыми менеджмент
Лидерлік және мотивация жайлы түсінік
Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы
Ұйымдарды басқарудың методикалық және экономикалық негіздері
Менеджменттің методологиялық негіздері
Ғылыми басқару тәсілі
ТұранӘлемБанкі АҚ