Зерттеудің көкейкестілігі
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ
МИНИСТРЛІГІ
Негізгі жалпы орта білім беруде халық педагогикасы
Алматы, 2010
МАЗМҰНЫ
Кіріспе ............................................................................................................
I – тарау. Негізгі жалпы орта білім
1.1. Негізгі жалпы орта білім беруде халық
II – тарау. Қазақ мектептерінде білім беруде
2.1. Қазақ мектептерінде халық педагогикасы дәстүрлерін пайдалануды
2.2. Негізгі жалпы орта білім беруде халық
Кіріспе
Зерттеудің көкейкестілігі. Республиканың қазіргі әлеуметтік-экономикалық жағдайында
Қоғамды ізгілендіру, гуманитарландыру, демократиялық ағарту, этномәдени білім
Елбасы Н.А. Назарбаев Ұлттық кеңестің мәжілісінде жасаған
Жас ұрпақты халық педагогикасы дәстүрлерінің негізінде тәрбиелеу,
Соңғы жылдары этнопедагогика материалдарын мектеп практикамында пайдалану
Демек, оқушыларды қазақ халық дәстүрлері негізінде тәрбиелеудегі
Зерттеу объектісі: негізгі орта білім беру кезеңіңдегі
Зерттеу пәні: негізгі орта білім берудің оқу-тәрбие
Зерттеу мақсаты: негізгі орта білім беруде халық
Зерттеудің міндеттері:
Қазақ ойшылдары мен ағартушы педагогтарының халық педагогикасы
дәстүрлеріне пікір-көзқарастары және қазақ халық педагогикасы дәстүрлерінің
Негізгі орта білім беру процесінде халық педагогикасы
пайдалануды ұйымдастыру шарттарын жүзеге асыру.
Зерттеу әдістері: психологиялық педагогикалық еңбектерді талдау, сараптау,
Диплом жұмысы кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан, пайдаланылған
I – тарау. Негізгі
1.1. Негізгі жалпы орта білім беруде халық
Қазақ халқының ұлттық тәлім-тәрбие мен мәдениеті талай
Халықтық педагогиканың дәстүрлерін зерттеудің, оның мүмкіндіктері мен
Мектептің оқу-тәрбие процесінде халықтық педагогика дәстүрін пайдалануды
Дегенмен, ол кездегі ғалымдар «халықтық педагогика»
Бұрынғы кеңестік республикалар көлемінде бірнеше докторлық және
Г.Н. Волковтың айтуынша этнопедагогиканың пәні мен мәнін,
Этнопедагогиканы – халықтық тәрбие тәжірибелерін, халықтық педагогика
Этнопедагогика өз әдіс-тәсілдері арқылы халықтық педагогика дәстүрлерінің
Этнопсихология халықтық педагогика дәстүрлерінің жазылмаған ережелері мен
Этнопедагогиканың зерттеу қызметінің бір саласы – ұлттық
Этнопедагогика ұлттық философия, ұлттық этика, ұлттық эстетика,
Этнопедагогика халықтық педагогикаға лайықты пансофиялық (тәрбиенің даналығы)
Кезінде ұлы педагогтар Я.А.Коменский, И.Г. Пестолоцци, Ж.Ж.
Орыс педагогикасының көсбасшылары К. Д. Ушинский, В.Г.
Халықтық принцип – К.Д. Ушинский теориясының Темір
«Халықтықсыз – халық, заңды іріп-шіруі ғана қалған
Кешегі совет мектебінің оқу-тәрбие процесін халықтың тәлім-тәрбие
Негізінен туған халықтың тарихын, туған жердің табиғатын
Халықтық педагогиканың ғыылми теориялық зерттеулеріне талдау жасауда
А.А.Люблянская, В.Акрутецкий, Н.Жандилдин, Т.Тәжібиев, М.Мұқанов, Қ.Жарықбаев т.б.
Өз еңбегін ұлттық бейнелеу өнері құралдарымен эстетикалық
Домбыра өнерінің әлеуметтік-педагогикалық мәнін ашып, музыкалық эстетикалық
Ш.Әлібеков зерттеген – «Қазақ фольклористикасының эстетикасы» тақырыбындағы
Қазақ халқының жауынгерлік дәстүрлеріне зерттеу жүргізген С.Т.
«Ұлттық тұлға» ұғымына анықтама берген және ұлттық
Қазақ этнопедагогикасының методологиялық мәселелерін зерттеген педагогика ғыылмдарының
Қазақ орта мектепбінің 5 - сыныптарындағы гуманитарлық,
Этнопедагогикалық білім беру әдістемесін, бағдарламасын жасап, болашақ
Қазақтың халықтық педагогикасындағы қыздардың адамгершілік тәрбиесі мәселесін
Жалпы халықтық педагогикаға қалам тартып, зерттеу жүргізген
Халықтық епдагогика әрбір халықтың тарихи-әлеуметтік, саяси, мәдени
Этнопедагогика ғылымын қалам тарқан ғалымдардың этнопедагогика туралы
С.А. Ұзақбаева – «Халықтық педагогика – тәрбие
Г.Н. Волков – «Халықтық педагогика бұқара халықтың
Халықтық педагогиканың негізгі бағыттарын зерттеудегі этнопсихологиялық факторлар,
Ұлтаралық қарым-қатынастар тұсында этностардың кіругуі, сіңісуі, этностың
Халықтық тағылым мен этнопедагогиканың көздеген мұраты –
Халықтық педагогиканың дәстүрлі қағидасының бірі рухани –
Халықтық педагогика дәстүрлерінің этнопедагогикалық өлшемдеріне – табиғылық,
Халықтық педагогика – табиғи педагогика, сондықтан да
2.1 Негізі жалпы орта білім беруде халық
Оқу-тәрбие мазмұнын қалыптастырудың шарттарын анықтап алу тақырыбымыздың
Қазақ тілінің түсіндірме сөздігінде – «Шарт» –
«Принцип» - жетекші идея, ғылыми
Қ. Піралиев, Н. Сафаров, Р. Дүйсенбінова, В.В.
- қазақ этнопедагогикасы құндылықтарының көпсатылы қазақ орта
- қазақ этнопедагогикасы қағидаларының көпсатылы қазақ орта
- халықтық педагогика дәстүрлерінің ұлттық, еркіндік,
- этнопедагогикалық дидактикалық принциптердің оқу-тәрбие мазмұнына өзгерістер
- халықтық педагогика дәстүрлеріндегі ұл
- Ұлы ғұламалардың данышпандық педагогикалық тәлімдерінің көпсатылы
- халқамыздың этнопсихологиялық ерекшеліктерінің ұлттық мектеп моделін
Міне, бұл принциптерді басшылыққа ала отырып, халықтық
Алдымен өмір сүріп отырған мектептің білім беру
Осы заманғы мектеп құрылымының білім мазмұны тұжырымдамасының
Кеңес заманында мектептегі білім мазмұнын анықтаудың теориялық
Бірақ мұның ешқасысы да мектептердегі үлгерім пайызын
Дейтұрғанмен, қазақтың халықтық педагогикасы дәстүрлерінің үлгісінсіз оның
Біз, шартты түрде қазақ мектебінің білім мазмұнына
1.1. Жас ұрпақтың ұлттық генезисіне ана тілінің
Біз, ұлттық мектептерде бөтен тілдер оқытылмасын
Білім мазмұнын құрушы басты фактордың бірі ретінде
Қазақ мектебіндегі оқу-тәрбиепроцесінің мазмұнындағы ана тілінің латын
Қазіргі таңда білім туралы мемлекеттік стандарттың белгіленген
Басты мәселе мемлекеттік тілдің қазақ мектебінде оқу-тәрбие
Қазақ тілі мен әдебиеті пәні сабақтарында неғұрлым
1.2. Қазақ мектебінің білім және тәрбие мазмұнына
Қазіргі қазақ мектебіндегі ұрпақ тәрбиесінің мазмұнына жаңаша,
- тәрбие мен оқыту пәндері мазмұнын түбегейлі
- ұлттық философия қазақ халқы үшін өмір
- қазақ халқының шешендік сөз өнері, мақал-мәтелдері,
Біз қазақ халқының данышпандық мектебін жасау мақсатында
1.3. Білім мазмұнына кіретін ғылым-білім пәндерін терең
Әл-Фараби – «Өмір тәжірибесі мен эмпиризм алғашында
Әл-Фараби негізін қалаған, А.Жүйнеки тәрбие қағидасына айналдырған
1.4. Қазақ халықтық педагогикасы дәстүрлерінің бірі білім
1.5. Қазақ мектептеріндегі оқу-тәрбие процесінің білім мазмұнындағы
Қазақтың ұлттық ойындары ерлікке, өжеттілікке, батылдыққа, шапшандыққа,
Ежелден бері келе жатқан ат спорты түрлері:
2.2. Негізгі жалпы орта білім беруде халық
Кеңес үкіметіндегі тәрбиенің орнына келген заңды құбылыс
Біз жоғарыда этнопедагогиканың теориясы, тарихы, методологиясы, этикалық,
1987 жылы Жұмаш Өтеевтің басшылығымен құрылған «Жаңартау»
- Ұстаздармен жүргізілген жұмыстар; сынып жетекшілерінің кеңесін
- оқушылармен істелетін жұмыстар; әртүрлі үйірмелер
- жұртшылықпен істелетін жұмыстар; «Дидарғайып» кездесу
- халықтық педагогика дәстүрлері шара қолдану топтарының
- салт-дәстүрлер ережелері мен оның
1989 жылдан бері Республика жұртшылығына танымал Мұхамед-Рахым
- тарихи-этнографиялық бағыттар (шежіре, шаһар, асыл мұра,
- мәдени-этнографиялық бағыттар (домбыра-дастан, толғау, салт-дәстүр, наурыз,
- тұрмыстық-кәсіптік бағыттар (төрт түлік,
- өлкетану бағыты (қасиет, бабалар өсиеті,
- тәлім-тәрбие бағыты (қызбен жігіт, ата-ана,
«Атамекен» қозғалысының басты жетістігі мектептерде, аудандарда, облыстарда
З. Ахметованың «Кәусар бұлақ» бағдарламасы 1992 жылы
Жоғарыда аталған бағдарламадан басқа әр облыстарда атаулы
Педагогика ғылымының докторы, профессор Қ.Ж. Қожахметова «Мектептің
Оған – этнопедагогикалық мүмкіндіктер, тиімділігі, жүйелікпен сабақтастық
Халықтық педагогика дәстүрлері арқылы шынайы демократиялық көпсаласы
Тақырыптың ғылыми көкейкестілігін негіздеу
Ғылыми зерттеу жұмыстарының тақырыбын таңдап алу өзектілігін анықтау мен негіздемесін жазу
Педагогикалық психология категориялаы мен зерттеу әдістері
Қазақ салт-дәстүрлері арқылы оқушыларды имандылыққа тәрбиелеудің әдіс-тәсілдері
Педагогикалық зерттеудің әдіснамалық негіздері
Педагогикалық зерттеулердің эмпирикалық әдістері
Педагогикалық зерттеулердің сипаттамалары
Педагогикалық зерттеулердің ұйымдастырудағы, мазмұны, принциптері мен технологиясы
Ғылыми мақала жазуға қойылатын талаптар
Ғылым педагогикалық зерттеу