Бұйымдарды тігу
Мазмұны
Аннотация
Кіріспе
Көшендік бөлім
Сәнге бағыттама
Үлгіні таңдау
Үлгіге сипаттама
Көйлектің даму тарихы
Техникалық ұсыныстар
Мата таңдау
Таңдалған үлгіге қойылатын талаптар
Мата үлгілері
Конструктивтік бөлім
Бұйымға берілген өлшемдер
Бұйымға берілген қосымшалар
Бұйым сызбасының есептері
Бұйымның алғашқы сызбасы
Бұйым сызбасының ерекшелігі
Бұйым бөлшектерінің спецификациясы.
Тігіске берілген ен
Технологиялық бөлім
Технологиялық тізбектілік
Негізгі түйіндердің өңделуіне технологиялық карта жасау.
Құрал-жабдықтарды таңдау және тиімді өңдеуді таңдау.
Ылғалды-жылу өңдеуді таңдау.
Үлгіні мата бетіне орналастыру.
Экономикалық бөлім
Қауіпсіздік ережесі
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер тізімі.
Кіріспе
“Еңбек - өнер өрісі, өнер - өмір жемісі”
(Халық мақалы)
Еңбек пен өнер егіз, алөнердің қай түрі
Жаңа кезеңге бет бұру оңай емес. Ол үшін болашақ
ХХІ ғасыр өркениет дамуының кезеңі. Адамзат дамуының жаңа
Кәсіби еңбек арқылыбілім беру жас жеткіншектердің мектеп қабырғасында
Еңбек пәні оқушылардың іскерлігі мен ой-өрісін ғана өсіріп
Қоғам талабына сай біліммен білімді адамдар мәселесі ешқашан
Дипломдық жұмыстың мақсаты – жоғарғы сыныптың қыз балаларын еңбек
Дипломдық жұмыстың міндеттері:
Ұлттық нақыгтағы көйлектер жайлы теориялық мағлұмат беру;
Әр түрлі сұлбадағы көйлектер эскизін, матасын таңдау;
Қажетті өлшемін, есебін, сызбасын орындау;
Тігілудің тиімді әдісін, құал-жабдығын таңдау;
Дипломдық жұмыстың жаңалығы:
Қынамалы сұлбадағы күрделі үлгідегі көйлектің жаңаша түрі және матасы
Көйлек өрнектерінің орналасуы және безендірілуі қарастырылды;
Көшендік бөлім
Қазіргі заманғы костюмді құрастыру және модельдеу – көркем сурет
“Композиция”, яғни көшен сөзі латынның “composіtіo” сөзінен шыққан.
“Костюм көшені” ұғымның астарында костюм бөліктерінің барлығын бүтіндікке келтіру
Жақсы сәтті ойластырылған киім көшенінде артық қосып-алар ештеңе болмйды.
Киімнің қарапайым түрлерін адамдар палеолит кезеңінде-ақ пайдалана
Киім – бұл адам денесін қоршаған ортаның әр
Сонымен қатар киім адамның материалдық мәдениетінің
Киім бір уақытта бірнеше роль атқарады: қорғаныштық, яғни адам
Ұлттық, яғни халықтың көркемдік дәстүрінің көрсеткіші ретінде; эстетикалық, яғни
“Киім” ұғымын кең түрде алып қарастыратын болсақ, бас киімдер,
Қазіргі кезде әлемнің көптеген елдерінде жалпы еуропалық киім қабылданған
Ғылым өндірістік бірлестік іріктеуі бойынша киімдер екі үлкен топқа
Таңдалған модель тұрмыстық киім тобына жатады, соның ішінде әлемнің
Жоғарыда арналған функциялармен қатар, костюм адамның ішкі жан дүниесінен
Сәнге бағыттама
“Моданы тұрақсыздығы үшін үнемі сынға алуға болады. Тіпті оның
В.Зайцев “Такая изменчивая мода …”
Мода тек костюм дамуының маңызды факторы болып қана
Әр еуропалық тілде “мода” сөзіне сай сөздер бар:
“Мода” сөзі латынның “modus” - өлшем, ереже, деген
Мода - әлеуметтік ақпаратты өңдеудің ерекше өлшемі, түрі, сипаты
Мода – бір топ адамның жаңашылдыққа жауап ретіндегі әсерінің
Мода мәдениетінің барлық құбылыстарына дерлік таралады, атап айтқанда үнемі
Мода тарихы костюм дамуының тарихымен тығыз байланысты
Костюм тарихын зерттеуші, өнертанушылар мода ХІV ғасыр аяғы -
Киімді көркемдік қабылдау белгілі бір мөлшерде оның стилдік
Сөздіктегі анықтамаларға сүйенер болсақ, стиль сәулет өнері, бейнелеу өнері,
Стиль модамен тығыз байланыста бола тұрса да, өзінің тұрақтылығымен
ХХ ғасырдың модасында стильдің төмендегі бағыттары қалыптасып:
Мода тенденцияларының тоқтаусыз өзгеруіне қарамастан аталған стильдер
Фольклорлық стильге жататын киімдер әртүрлі халықтардың ұлттық киімдеренің
Этникалық стильмодада ХХ ғасырдың басынан бастап кең етек
Этникалық стильде орындалға киім, ұлттық костюмде дәлме-дәл қайталануы керек.
Ұлттық киім мен қазіргі заман талабына сай киім арасындағы
Егер кеңістіктегі форманы жазықтыққа түсіретін болсақ сұлбаны алуға болады.
Силуэт – форманың жазықтықта қабылдануы. Киім
Көйлек сұбасы қынамалы болғандықтан сұлбаның осы түріне кеңірек тоқталғанды
“Қынамалы сұлба” ұғымының астарында екі түрлі форма жатыр.
“Х сұлбасы” (кеудеше және белдемше) екі трапецияны еске
“Құмсағат” сұлбасымен жасалған бұйым кішкене қынамалы кеудеше және жіңішке
Пропорция бұйым формасын құрастыруда маңызды композициялық құрал болып табылады.
“Пропорция” сөзін Цицерон біздің эрамызға дейінгі І ғасырда
Пропорция – бүтіннің ішіндегі бөліктерді өзара біріктіретін
Пропорциялық қатынастарды дұрыс таңдау дайын бұйымның өзін
Бұйымның композициялық тұтастығы ең алдымен тепе-теңдікті, яғни форманың
Адам фигурасының тепе-теңдігінің негізгі шарттарының бірі – симметриялы болу.
әйнекті симметрия;
орталық остік симметрия;
спираль тәрізді симметрия.
Спираль тәрізді симметрия жағдайында композиция элементтердің осьтің айналасында
1.3. Үлгіге сипаттама.
Бұл көйлек 20-30 жас шамаларындағы сахна саңлақтары яғни әнші
Көйлектің алдыңғы және сыртқы бойы бірнеше бөліктен құралып, ұзына
Алдыңғы бой үш бөліктен: ортаңғы бөлік, бүйір бөліктерінен тұрады:
Артқы бой екі бөліктен тұрады артқы бойдың жоғарғы бөлігінің
Алдыңғы бөлігінде көкірек тұсынан төменгі бөлігіне дейін ерекше
Берілген өлшемі: 164-88-92.
1.4. Көйлектің даму тарихы
“Қарыс қазы - балықта, қалың қазына - халықта”
Мақал.
Тарихтың терең тамырлы мәндеріне бойласақ, ұлттық киімдерден тұнып
Сонымен қатар қазақ киімді сәндік пен салтанаттың да
Қай ұлтта болмасын ұлттық киімдер жынысқа қарай маңызды
Енді осы ұлттық киім түрлері топтарының ішінде
Әйел көйлегін пішудің екі түрі болған: бірі - ұзыннан
Тұтастай тігіліп, мойнынан тобыққа дейін төгіліп тұратын көйлектер әдепте
Қашаннан қалыптасқан халық ұғымы бойынша өнер (әншілік, ақындық, шешендік,
Француз жазушысы Ромен Роллан айтқандай қазақта екінің
Халық арасына кеңінен тараған әндер ғасырлар бойы ұрпақтан-ұрпаққа
Бүгінгі таңда осы мол мұраның қыр-сырын жан-жақты
“Біз тәуелсіз мемлекетпіз” деп кеуде соқаннан пайда шамалы. Қайта
Тәуелсіз Қазақстан жағдайында сәнді өнер биігіне көтеруге ең көп
Қазірде сахна төрінде әнімен, салтанатты сәнімен де
“Бізде жеке адамдарға арнайы тігілетін киімдер болады. Олар,
“Ерке-Нұр” сән үйі де қазақтың ұлттық киім дәстүрлерін негізге
Мұнда да қазақтың ұлттық киімдері өндіріледі, жеке өнерпаздарға, би
Талабы мен талғамының жоғарылығымен сән әлемінде өзорнын тауып, ұлттық
Бұл тізімді ұзыннан-ұзақ жалғастыра беруге болады, бірақ мәселе олардың
Халқының сүйікті қыздарының бірі, тамсанып тыңдар әншісі Роза
Әрине, әр әншінің талабы, талғамы әр түрлі десек те,
2. Техникалық ұсыныстар.
Қандай да бір бұйымды тігу үшін, оны тігуге таңдалып
Пішу, тігу, және бұйымды пайдалану кезінде
Матаның қасиеттері құрамындағы талшықтың қасиетімен анықталады. Мысалы, мақта
Екінші бір маңызды фактордың бірі – айқаспаның түрі. Матаның
Таңдалған бұйымды тігу үшін іріктеп алған креп-сәтен матасы атластың
Сәтенді және атласты айқаспаларда маталардың оң бетінде
Маталардың қасиеттері үшке бөлінеді.
қалыңдығы
ені созылғыштығы
ұзындығы сапасы
салмағы қыртыстануы
серпімділігі шаң тұтқыш
драпталынуы
қаттылығы электрленгіштік
тозбауы
жылжымалылығы
сетінегіштігі жылтырлығы әсерлерге
отырғыштығы түсу төзімділігі
бояуы
өрнектері
2.1. Мата таңдау
Сәтендік және атластық айқаспамен тоқылған маталар жоғары
Жібек маталардың артикулында бірінші саны талшықтық құрамына қарай
Креп-сәтен матасының артикулы 11049 атластық айқаспамен тоқылған, жартылай крептік
Матаның ені дегеніміз матаның бір шетінен екінші шетіне
Креп-сәтен матасының арқау және негіз жіптерінің тығыз
Бұл матаның қоршаған ортадан ылғал тарту қабілеті жақсы.
Синтетикалық маталардың басым көпшілігі сызықтық тығыздығы 3,8-6,5 текс
Төсемдік маталар. Тігін бұйымдарының кейбір бөлшектеріне қаттылық беріп,
2.2. Таңдалған үлгіге қойылатын талаптар.
“Адамда барлығы да әдемі болуы керек - ішкі
Жалпы киімдерді тігу арасында олардың әрқайсысына белгілі
Талаптар – бұл киімде қандай қасиеттердің
Эстетикалық талап – бұл мата түрлерінің әдемілігіне,
Эргонометриялық талаптар бұйымның киюге ыңғайлылығын, пайдалануға төзімді
Гигиеналық талап - бұйымның мақсатына байланысты физикалық
Экономикалық талап, өзінің аты да айтып тұрғандай, үнемділік
Техникалық талаптар киімді тігіп шығару барысында мемлкеттік стандарт және
2.3. Мата үлгісі (коллаж)
3. Конструктивтік бөлім.
“Жеті рет өлшеп, бір рет кес” дегендей қандай киімдіболмасын
Конструктордың орындауына тура келетін неғұрлым жауапты да
“Модаға немқұрайды емес, сергек қараңыздар өйткені ол жап-жас қалпында
3.1. Бұйымға берілетін өлшем.
Үлгіні дайындау үшін алдымен бұйымның негізгі сызбасын сызып, есебін
Конструктордың жұмысында адамның сыртқы тұлғасының формасын анықтайтын
Дене тұлғасы көйлек арқылы да өлшенеді. Бойы өлшенетін адам
Адам денесін өлшеуге әртүрлі құрал-жабдықтар, аспаптар қолданады. Орам, бой,
Өлшеген кезде бұйымды тұлғаға ықшамдай түседі, оның
Алғашқы өлшем алғанда, бұйымның жалпы формасы, негізгі
Өлшеу бұйымның формасы мен өлшемдерін жалпы бағалаудан басталады. Сонан
3.1.Типтік фигураның өлшем мінездемесі
Өлшем 88. Ұзындығы164. Талшығы 92.
Кесте 3.1.
Р/с Өлшем белгілерінің атауы Шарт-ты белгісі Өлшем мөлшері см
Берілген фигураға Типтік фигураға өлшемде Биіктікте
1 2 3 4 5 6 7
1 Бойы Р 163 164 - +1,0
13 Мойынның жартылай орамы Сш 17 17,5 +0,5
14 Кеуденің бірінші жартылай орамы СгІ 42 42,7
15 Кеуденің екінші жартылай орамы СгІІ 46 46,2
16 Кеуденің үшінші жартылай орамы СгІІІ 45 44 -1,0
18 Белдің жартылай орамы Ст 34 32,8
19 Мықынның жартылай орамы Сб 46,5 46 -0,5
28 Иық орамы Оп 28 26,9 -1,1 -
31 Иық кеңдігі Шп 13,0 13,1 +0,1 -
35 Кеуденің биіктігі Вг 26 25,5
-0,5
36 Белдің алдынан есептегендегі ұзындығы Дтп 42 43,3
40 Иықтың жауырын қырларын ескерген белге дейінгі биіктігі
43 Арқа жақтан есептегенде бел жүйесінен мойын негізіндегі
61 Бірінші алғы белдің ұзындығы Дтп І
43,3 - -
45 Кеуденің кеңдігі Шг 19,0 16,4 -2,6 -
46 Емшек үрпінің ара қашықтығы Цг 9,0
47 Арқаның жалпақтығы Шс 17,0 17,2 +0,2 -
3.2. Бұйымға берілетін қосымшалар.
Қосымша – киім бөлшектерінің сызбасын алу үшін дене өлшеміне
Қозғалыс еркіндігінің қосымшасы статистикадағы өлшеммен салыстырмалы түрдегі динамикалық дене
Киімнің көлденең өлшемдеріне арналған қозғалыстар еркіндігінің қосымшасы бәрінен бұрын
Киімдердің бойлық өлшеміне қозғалыс еркіндігінің қосымшасы әдетте берілмейді.
Қосымшалардың көлемі мата қалыңдығына, силуэтке, бұйымның маусымдық ерекшеліктеріне байланысты
Техникалық - адам денесінің айналасында қолайлы жағдай туғызуға қажетті
Қосымшаны П әрпімен белгілейміз, ал оның жанындағы индексі
Сызбаны құру кезінде есептеулердің ыңғайлы орындалуы үшін техникалық
Сәндік - конструкциялық қосымшалар - бүрмелер, құрастырулар, желбіреуіктер
3.2. Еркіндікке берілген қосымшаның негізі.
Кесте 3.2.
Р/с Өлшем белгісінің атауы Қосымшаның шартты белгісі Қосымшаның
1 2 3 4
1 Арқа, мықын ұзындығына Пд.т.с. 0,5
2 Мойын ені Пш.гор. 0,5
3 Өңір мойнының тереңдігі Пг.гор. Сән бойынша
4 Арқа ені Пии 0,7-1,0
5 Кеуден ені Пшг 0,6-0,8
6 Жартылай бел айналымына Пст 3,0
7 Жартылай жамбас айналымына Псб 1,5
8 Қол толықтығына берілген қосымша Поп 6,0-6,5
9 Артқы бой ұзындығына Пдтс 0,2
10 Алдыңғы бой ұзындығына Пдтп 0,2-0,4
11 Қолтық ойындысының кеңдігіне /тереңдігіне/ Пспр 1,0-2,0
12 Артқы мойын еніне Пшгс 1,0-1,5
3.3. Бұйымның сызбасының есептері
Сызбаларды құрудың есептік графикалық әдістері ХІХ ғасыр
Пішудің барлық жүйесінде есептеу формулалары айқындаушы болып табылады.
Құру есептеулері мен графикалық әдістердің дәлдігі мен күрделілігі адам
Бұйым конструкциясының сызбасының есебін әр түрлі әдістермен есептеуге болады.
Кесте 3.3.
Р/с Конструктивті сызбаның бөлігі Формуласы, см Есебі, см. Саны
1 2 3 4 5
1 Базистік тор Аа(СгІІІ+Псг
Аа1(Шс+Пшс
аа2(Шг+Пшг
УГ(АУ(0,3хДтсф
АТ(Дтс+Пдтс
ТБ((0,5хДтс)-3
тн(Диз 45+5
17+0,5
19+1,5
АУ(0,3хДтсф
0,3х42
42+0,2
(0,5+42)-3 50
17,5
20,5
12,6
12,6
42,2
18
99
2 Артқы бой АА1(Сш/3+Пшгс
А1А2(АА1/3+Пвгс
А2П(Шп+рв+Пшп
ТП(Впк+Пдтс
(В(ТТ1-(ст+Пт)
ТТ2(Ст/2+(В+(В/2
ББ2(Сб/2 17/3+1,0
6,6/3+0
13,1+2+1
46+0,2
50-(34-3)
19/4
34/2+4+2
46,5/2 6,6
2,2
16,1
46,2
19
4
23
23,25
3 Артқы бойдың қолтық ойығы НН2(ББ2(Сб/г
а1а2(Г2Г3
Г2Г4(Г2Г3/2
Г21
Т2П1 46,5/2
12,5/2 23,25
12,5
6,25
2,5-3
25-30
4 Алдыңғы бой Т1А3(ДтпІ+Пдтп
А3А4( АА1
А3А5( А3А4+1
А4В(Вг
Г1Ц(Цг
А4А6(СгІІ-СгІ+2
А6П2(Шп+Пшп
ВП2(А6В
Б1Б3(Сб+Псб-(ББ2)
Н1Н3(Б1Б3
Т4Т3((В
43,3+0,3
6,6+1
46,2-42,7+2
13,1+1
46,5+1,5-23,5 43,6
6,6
7,6
2,6
9,5
4
14,1
26
24,5
24,5
4
5 Алдыңғы бойдың қолтық ойындысы Г3П3(а2Г3/3
П21(П2П3/2
Г32 21-3
12/2 7
6
1,5-3
4
6 Бүкпе ені артқы бойда А2В
ВВ1(рв
ВВ2
В2В1( ВВ2
ТТ5
в1Т5; Т5в2((В/2
4/2 2
7-9
7-9
8-10
2-3
7 Алдыңғы бойда
Етегі в1в1; в1в2((В/2
R=OT1 4/2
26х0,64 16,64
3.4. Бұйымның алғашқы сызбасы.
Базистік тор дегеніміз – вертикаль және горизонталь сызықтардың жүйелері.
Ал жүйесі жетінші мойын омыртқы жағдайына сәйкес келетін
Бұйым сызбасының дәлме-дәл, дұрыс болуы, бұйымның фигураға қонымды,
3.5. Үлгі ерекшелігі:
Конструкциялық модельдеу - ол сызбаның негізгі базалық
Таңдалған көйлектің негізгі сызбадағы моделінің ерекшелігі негізгі нүктелер
Берілген модельге байланысты өзгертілген барлық қиынды, ойынды сызықтарды теңестіріп
Бұйымның алғашқы сызбасы
3.6. Киім бөлшектерінің спецификациясы.
Р/с Бөлшек атауы Бөлшек саны
Үлгіде Пішімде
1 2 3 4
1 Алдыңғы бой ортаңғы бөлігі 1 1
2 Алдыңғы бой бүйір бөлігі 2 2
3 Артқы бой 1 2
4 Алдыңғы бойдың әдібі 1 1
5 Қолтық ойындысының әдібі 1 2
6 Алдыңғы бөлік желбіршегі 1 2
7 Артқы бөлік желбіршегі 1 1
8 Төменгі жаға 1 1
9 Жоғарғы жаға 1 1
3.7. Тігіске берілетін ен.
Кесте 3.7.
ГОСТ 12-807-67
Р/с Бұйымның бөлігі Тігіс енінің көлемі, см
1 2 3
1 Алдыңғы бойдың ортаңғы қиындысына 0,7-1
2 Алдыңғы бойдың рельеф қиындысына 0,7-1
3 Алдыңғы бойдың бүйір қиындысына 1,0-1,5
4 Алдыңғы бойдың иық қиындысына 1,5-2,0
5 Алдыңғы бойдың қолтық қиындысына 1,2-1,5
6 Алдыңғы бойдың төменгі қиындысына 0,7-1
7 Артқы бойдың ортаңғы қиындысына 1,5-2
Технологиялық бөлім
“Технология” – грек сөзінен шыққан, ол өнімді өңдеу процесінде
Бұйымды дайындау – жұмсақ, өзгермелі матадан, сәнді, денеге қонымды
уақытша тігісті сөгу кезінде әр 100-150 мм қашықтықта қиып,
Көктеу тігісі, әдетте, қиып ұзынырақ бөлігі жағынан жүргізіледі.
Тігістердің ұзындығы ГОСТ-а көрсетілген стандартқа сай болу керек.
Тігін өндірісінде қазіргі жағдайда көптеген технологиялық операциялар арнаулы
Бұйымды тіккен кезде оның сапасының жоғары болуына әсерін
Киімдерді дайындауда бөлшектерді біріктіру үшін, желімдеу әдісі қолданылады.
Технологиялық тізбектілік.
Технологиялық тізбектілік дегеніміз – технологиялық бөлінбейтін операциялардың
Кесте 4.1.
Р/с Операцияның аты Мамандығы Құрал жабдықтары Тігіс схемасы
1 2 3 4 5
1 Дайындау секциясы
Тігілетін бұйымның бөлшектерін тексеру. - - -
2 Үлгіде бүкпелердің орнын белгілеу
3 Үлгіні мата бетіне түсіру қ Бор, см., таспа,
4 Бөлшектерді қиып алу қ қайшы -
5 Қиылған бөлшектерді тексеру қ Бор
6 Ұсақ бөлшектерді өңдеу
Артқы бойдың бүкпесін қайып тігу М 97 кл
7 Артқы бойдың бүкпесін жатқыза үтіктеу ү үтік
8 Жинау секциясы
Артқы бойдың ортаңғы қиындысын қайып тігу М 97
9 Артқы бойдың ортаңғы тігісін айыра үтіктеу ү
10 Алдыңғы бойдың ортаңғы бөлігімен бүйір бөліктің рельеф
11 Алдыңғы бойдың ортаңғы бөлігімен бүйір бөліктің рельеф тігістерін
12 Алдыңғы бойға ою-өрнектің орнын белгілеу қ Ине, бор
13 Алдыңғы бойдың ою-орналасатын бөлігіне желімдік матаны желімдеу ү
14 Ою-өрнекті тігіп шығу М
15 Алдыңғы және артқы бой бүйір тігістерін қайып тігу
16 Бүйір тігістерін айыра үтіктеу ү үтік
17 Бөлек пішілген көйлектің төменгі бөлігін жоғарғы бөлігіне
18 Айыра үтіктеу ү үтік
19 Етегіндегі желбіршектің алдыңғы бөлігін бүйір бөліктеріне қосып тігу
20 Тігістерді соза үтіктеу ү үтік
21 Айыра үтіктеу ү үтік
22 Желбіршектің артқы бөлігін бүйір бөліктеріне қосып тігу
23 Тігістерді айыра үтіктеу ү үтік
24 Әдіпті алдыңғы бойға қайып тігу М 97
25 Тігісті жатқыза үтіктеу ү үтік
26 Әдіпті алдыңғы бойға қайып тігу М 97
27 Тігісті жатқыза үтіктеу ү үтік
28 Үстіңгі және астыңғы жағаға қатырма желімдеу ү
29 Үстіңгі және астыңғы жағаны қосып көктеу қ қол
30 Жаға бөліктерін қосып қайып тігу М 97
31 Жағаны аударып, басып үтіктеу ү үтік
32 Жағаны артқы бойдың мойын ойындысына көктеп қондыру
33 Қондыру тігісін басап үтіктеу ү үтік
34 Желбіршекті бұйымның жоғарғы қиындысына қайып тігу М
35 Тігісті жатқыза үтіктеу ү үтік
36 Бұйымның алдыңғы бойындағы стразыны орналастырып тігу қ
37 Өрнекке тас моншақтарды тігу қ қол жұмысы
38 Дайын көйлекті тазалау қ қол жұмысы
39 Бұйымды ылғалды-жылумен өңдеу ү үтік
4.1. кестеде өңдеу режимдерін таңдағандағы ы.ж.ө. аралық матаның
4.2.Негізгі түйіндердің өңделуіне технологиялық карта жасау
4.3. Құрал-жабдықтарды таңдау және тиімді өңдеуді талдау
Киімді тігіп-әзірлеу процесі үш негізгі кезеңнен тұрады.
Модельдерді, конструкцияларды үлгілерді жасау.
Матаны пішуге әзірлеу және пішу
Бұйымдарды тігу.
Осы кезеңдердің әрқайсысында қандай да бір іс-әрекеттерді
Жұмысшының еңбек өнімділігі, бұйымның сапасы дұрыс таңдап алынған
Қол инелер 1 ден 12 номерге дейін бөлінеді, ал
Иненің номеріне және негізгі матаның түсіне қарай жіп таңдалынып
Бұйымды тігу барысында біз үнемі 97 класстағы тігін
Қиықтардың шетін торлау үшін арнаулы 51 кластағы
Бұйымды өңдеу кезінде сондай-ақ дұрыстығын тексеру үшін манекен қолданылады.
Жіптік қосылулардың режимдері
Кесте 4.3.
Р/с Қосылу тігістерінің түрлері Схемасы Тігіс ені
Мақта Жібек
1 Қайып тігу
2,0 100 40-70 60/3 Бүйір, иық, жең
2 Бастырып тігу
0,1 100 40-70 60/3 Ою-өрнекті
3 Бүгіп тігу
4 100 40-70 60/3 Етегін
4 Айрып тігу
2 100 40-70 60/3 Артқы бөлігінің ортаңғы тігісін
5 Қосып тігу
1,2 100 40-70 60/3 Жағаны мойын ойындысы
4.4. Тігін машиналарына технологиялық мінездеме
Кесте 4.4.
Р/с Машина класы, түрі Құрал-жабдықтары Тігіс түрі Негізгі бөліктің
1 ПА-97 “А”кл Бір инелі қосып тігу машинасы 406
73-22-55
№90
2 МВ50 арнайы машина өрнекті кестелеу тамбур
0,5-0,6
3 51 кл Шет қиықтарын торлау
№
4 Веритаз Бір инелі ирек тігістер Зиг-заг
0,1-0,2 №90-75
4.5. Ылғалды-жылу өнімін таудау.
Тігін бұйымдарын ы.ж.ө. – мата бетін тегістеу, тігіс қалыңдығын
Ылғалды-жылулық өңдеу кезінде киімнің тігістері айырыла, жатқызыла, бастыра үтіктеледі,
4.5. кестеде ы.ж.ө. кезіндегі температурасын, қысымын, ылғалдылығын, операцияның орындалуы
Кесте 4.5.
Р/с Операцияның орындалуы Престің және үтіктің режимі Қолданылатын жері
Т Уақыт Қысым Ылғал-дылығы
1 Тегістеп үтіктеу 160-180 20-45 0,05-0,25 10-20 Матаны қияр
2 Айырып үтіктеу 160-180 20-45 0,05-0,25 10-20 Бүйір,
3 Жатқыза үтіктеу 160-180 20-45 0,05-0,25 10-20 әдіптің, жаға
4 Бастырып үтіктеу 160-180 20-45 0,05-0,25 10-20 өңірін, етегін
5 Булап үтіктеу 160-180 20-45 0,05-0,25 10-20 Негізгі дайын
4.6. Үлгіні мата бетіне орналастыру
5. Экономикалық бөлім.
Киім көптеген қызметтерді атқарады. Сонымен қатар киім адамның материалдық
Бүгінгі таңда қоғам мәдениетінің біршама дамуының нәтижесінде тұрғын халықтың
Киімнің атқаратын қызметтері, оған қойылатын талаптарды анықтайды. Киімнің қолдануға
Экономикадағы жарнама мен маркетинг қызметінің қалыптасуы – осы заманғы
Маркетингті көпшілік өткізу және ынталандырумен теңестіреді маркетинг мұқтаждық және
Нарық - тауарды қазіргі кезде және болашақта сатып алушылар
5.1. Бұйымды бағалау
Бұйымның жалпы бағасы алғашқы сызбаны есептеп тұрғаннан бастап, бұйым
Бұйымның бағасына оның сапасының да ықпалы зор.
Бұйым бағасына өз әсерін тигізбей қоймайтын тағы бір фактор
Жалпылай өндіру
Жеке тапсырыс Аздаған
бойынша тиражбен
Жеке тапсырыс бойынша орындалған киім бағасы массалық тиражбен
Таңдалған бұйымды бағалау барысында жұмсалған мата шығыны, бұйымды тігудегі
Р/с Қолданылатын материалдар Артикулы Мата
ені Мата шығыны Бағасы Жалпы бағасы
1 Креп-сатин
1,40 3,1м 495 1535
2 Органза
1,50 1м 600 600
3 Сыдырма
1 80 80
4 Жіп
3к 35 105
5 Зер жіп
0,5 1200 600
6 Стразылар
1м 500 500
7 Флезелин
1;10 0,5 100 50
Бұйымның тігілу күрделігі: 1000тг
Элементтері: 4х200(800тг
Өрнек: 1000тг
Электр энергиясы: 825
Жалпы тігілу бағасы: 3470
Бұйым бағасы: 7100
6. Қауіпсіздік ережесі.
Бұйымды дайындау барысында құрал-жабдықтарды, іс машинасы, пресстер, үтік және
Мұндай жағдайларды болдырмау үшін тігін өндірісіндегі құрал-жабдықтарды пайдаланудың
Қол жұмыстарын істеген кезде қауіпсіздік ережесі:
Жұмысты бастамас бұрын жұмыс орнын дайындап алу керек. Артық
Қол жұмыстарын істеуге арналған құрал-жабдықтар өз орнында тұруы тиіс,
Инелер, тігін түйреуіштері, басқа да үшкір заттар
Қайшылар өткірленген және жабық күйінде тұрады.
Тігін машинасымен жұмыс істегендегі қауіпсіздік ережесі.
жұмыс барысында қолды машинаға дұрыс қоймау нәтижесінде саусақты
Машинаның айналмалы қозғалыста болатын бөлшектерінің жанына қайшыны, басқа да
Машина жүріп тұрған кезде оны майлауға, тазалауға болмайды.
Жұмыс орнының тазалығын үнемі қадағалап отыру керек. Құрал-жабдықтарды
Электр машинасының темір педалінде резеңке кілемше төселмеген жағдайда
Шашты жинап қою керек немесе орамал тағу керек.
Жұмыс істегенде киім ыңғайлы, қысқа жеңді болғаны дұрыс.
Жұмыс орны жарық болуы тиіс. Жарық алдынан немесе сол
Электр үтігімен жұмыс істегендегі қауіпсіздік ережесі.
Электр үтігімен жұмыс істегенде екі түрлі негізгі қауіпке ұшырау
Жұмысты бастамас бұрын жұмыс орнын даярлап алу керек,
Үтіктің ток өткізетін бөліктеріне, рубильник, штепсельдік розетка, вилкаға қол
Жұмыс кезінде үтікке үнемі назар аударып отыру керек, егер
Үтікті қатты қыздыруға болмайды, қызып кеткен жағдайда ылғалды
Үтіктің қызбағанын саусақпен байқап көруге болмайды.
Үтіктің бауы қызып тұрған үтік платформасына тиіп қалмауын қадағалау,
Жұмыс барасында үтіктің құламауын, бауының шырмалып қалмауын қадағалау керек.
Өрттен сақтану мақсатында жұмыс аяқталысымен үтікті міндетті
Күйіп қалған жағдайда немсе токқа түсіп қалса, дереу
Қорытынды
“Уақыттың жалғыз өлшемі бар – адам ғұмыры. Адам
(Ә.Кекілбаев)
Негізгі ірі-ірі алты бөлімнен тұратын дипломдық жұмыста барлық
Жұмыстың мақсатына арқау етіп алынған үлгі жан-жақты зерттелді. Сахна
Мектеп қабырғасында жоғарғы сынып оқушыларын, еңбек сабағында киім
Оқушының еңбек пәнінен сарамандық жұмысы ретінде, таңдап алған
Жеке талдау жасайтын болсақ, кіріспеде кәсіби еңбек сабағында
Мата таңдауда олардың қасиеттерін анықтау үшін, техникалық бөлімде
Экономикалық бөлімде теориялық мәселелер қарастырылды. Дайын бұйымның нақты
Бүгінгі күн талаптарына сай жалпы білім беретін мектептерде
Тәуелсіздікті іс таластырып қорғайтын кезеңде, оқу-білімді жетілдірген үстіне
Қолданылған әдебиеттер
1. Табиғаттану тағылымы. Алматы, 2001.
С.Асанова. Сымбат. Алматы, 1995.
Қалиев Қазақ халқының салт-дәстүрлері. Алматы, 1994.
Бердник. Как стать модельером.
Моделирование и художественное оформление одежды. Ростов-на-Дону. 2000.
В.В.Ермилова, Д.Ю.Ермилова. Моделирование и художественное оформление одежды. Москва,
Асанова С.Ж. Қазақтың ұлттық киімдері. Алматы, 1995.
Бердник Т.О. Основы художественного проектирования костюма и эскизной графики.
Сухарев М.И. Материаловедение.
А.И.Мартынева, Е.Г.Андреева. Конструктивное моделирование одежды. М., 1999.
Швея. Портной легкой женской одежды. Ростов на Дону.
А.Т.Труханов Иллюстрированное пособие по технологии легкой одежды. М., 2000.
Швея. Портной. Лабораторный практикум по технологии одежды.
А.Т.Труханов.. Основы технологии швейного произсводства. Москва, 2001.
Проблемы повышения качества художественного и технического образования. Материалы межвузовской
Проблемы новых техник и технологий в легкой промышленности и
Қазақстан жоғарғы мектебі. №5-6, 2002.
Қазақстан жоғарғы мектебі. №2, 2002.
Қазақстан мектебі. №8, 1995.
Рахметова Н.Б. Тігін бұйымдарын құрастыру пәнінен тәжірибелік жұмыстарға
Дарменова Р.А. Тігін бұйымдарының технологиясын оқыту әдіс-тәсілдері. Алматы, 2002.
Аннотация
Дипломдық жұмыс негізгі алты бөлімнен тұрады.
Кіріспеде жұмыстың мақсаты, міндеті айқындаып, тігін өнеркәсібінің мектеп
Бірінші, көшендік бөлімде сәнге бағыттамаға тоқтала отырып, үш үлгінің
Келесі бөлімде технологиялық ұсынысттар қарастырылған. Онда дайын бұйымның
Бұйымға берілген өлшемдер, бұйым сызбасының есептері және
Технологиялық бөлімде бұйымдың өңдеудің тиімді жолдары мен
Экономикалық бөлімде: бұйымның өзіндік құны сұраныс көлемімен салыстыра отырып,
Графикалық бөлімде бұйым үлгісінің нобайы, мата таңдау (коллаж), үлгі
РЕЦЕНЗИЯ
Мамандығы
Дипломдық жұмыстың тақырыбы
Жұмыстың толық тақырыбының атауы
Бөлімдерде орындалған
а) графикалық бөлім
б) анықтама қағазы
Рецензия мазмұны
Рецензия қорытындысы және бағасы
Рецензент Абдижаббарова С.Қ.
қолы
“ ”
П І К І Р
Диплом жұмысының ғылымижетекшісі
Студент
Курсы, мамандығы, тобы
Осы тақырыпты
Диплом қорғауға жіберілсін
Алматы қаласы “ ” 2003
Дипломдық жұмыс бөлімдерінің кеңесшілері
Көшендік бөлім Орымхан
Техникалық ұсыныстар Дарменова Р.А.
Конструктивтік бөлім Рахметова Н.Б.
Технологиялық бөлім Дарменова Р.А.
Тапсырма берілген мерзімі Нұрахметова К.Ғ.
Кафедра меңгерушісі
Дипломдық жұмыстың
ғылыми жетекшісі Рахметова Н.Б.
Орындаған студент Есембаева М.О.
Мерзімі 19.06.2003
Ìàòàëàðäû» íåãiçãi ºàñèåòåði
Ãåîìåòðèÿëûº
Ìåõàíèêàëûº
Ôèçèêàëûº
Ìàòàëàðäû» ºîñûìøà ºàñèåòåði
Õèìèÿëûº
Îïòèêàëûº
Òåõíîëîãèÿëûº
Ê è i ì ä å ð
Ò ½ ð ì û ñ ò û º
´ í ä i ð i ñ ò i
Ò½ðìûñòûº
êèiì
ʾíäåëiêòi
Ñàëòàíàòòû
Ñïîðòòûº
Ðîìàíòèêàëûº
Ñïîðòòûº
Êëàññèêàëûº
Ñòèëü
Ôîëüêëîðëûº
Ñ ½ ë á à
Òiê
Òðàïåöèÿëû
Æàðòûëàé ºûíàìàëû
²ûíàìàëû
²îç¹àëûñ åðêiíäiãiíi» ºîñûìøàñû
Òåõíèêàëûº, êîíñòðóêòèâòiê
Äèíàìèêàëûº
Ѹíäiê, êîíñòðóêòèâòiê
Á½éûìäû
¼ í ä i ð ó
«Еңбекке баулу» оқу пәнінен оқу құрал
Жұмыстың және жұмысшы мамандардың бірыңғай тарифті-біліктілік анықтамалығы
Киім тігу технологиясы туралы
Қазақ халқының қолөнерін оқушыларға үйретудің маңызы мен мазмұны
Қазақ ұлттық қолөнеріндегі тігіншіліктің тігіс түрлері
Сарафан
Үлгіні мата бетіне орналастыру
Бойжеткендерге арналған сәндік костюмнің тігілу әдіс-тәсілдері
Үлгілер жиынтығы бойынша Лентамен кестелеу технологиясы
Ұлттық сәндік қолөнері тоқыма бұйымдарының түрлері