Мақсатты қаржы қорлары
Мазмұны
Кiрiспе……………………………………………………………………………
(. Мемлекеттің қаржы жүйесі мемлекеттік бюджеттің теориялық негiзi
Мемлекеттiк бюджеттің экономикалық мәнi ……………………..........
Мемлекеттiк бюджеттің кiрiсi мен шығыстары …………………..........
және олардың құрылымдары……………………………………………..
((. Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің
Оңтүстік Қазақстан облысының кiрiстерi мен шығыстары
және оның құрылу принциптерi………………………………………......
2.2. Оңтүстік Қазақстан облысының бюджеттiн құрылуын талдау және
тапшылығының негiзгi себептерi мен оны жою
(((. Мемлекеттiк бюджеттің негізгі мәселелері мен шешу
3.1. Мемлекеттiк бюджеттің негізгі мәселелері болу себептерi……… ............
3.2. Мемлекеттiк бюджеттің негізгі мәселелерін шешу жолдары
Қорытынды……………………………………………………………………
Пайдаланылған әдебиеттер тiзiмi………………………………………...…
Кiрiспе
Экономикалық категория ретiнде мемлекеттiк бюджет қоғамдық өнiм құнының
Бюджет экономикаға бюджет механизiмi арқылы ықпал етедi. Мұнда
Мемлекеттің негiзгi қаржы жоспарының көрсеткiштерi республика
Қазақстан Республикасы аумағында орналасқан барлық меншiк формасындағы кәсiпорындар,
Мына қорларға түсетiн және олардан аударылатын қаражат
Ал, шығысына келетiн болсақ Қазақстан Республикасының
(. Мемлекеттің қаржы жүйесі ретіндегі мемлекеттік бюджеттің теориялық
1.1. Мемлекеттiк бюджеттің экономикалық мәнi
Мемлекеттiк бюджеттің экономикалық мәнi сан алуан қаржы баланстарында
Мемлекеттiк бюджет экономикалық қатынастардың жиынтығы ретiнде объективтiк
Сөйтiп, мемлекеттiк бюджет Ұдайы өндiрiстің қажеттерiнен, мемлекеттің
Экономика қазiргi жағдайында орталықтандырылған қаржы ресурстары мемлекетке қоғамдық
Сөйтiп, құндық бөлiнiстің айырықша бөлiгi ретiнде (Мемлекеттiк
Нақты, объективтi бөлiстің қатынастардың формасы болғандықтан айырықша
Қаржы қатынастарының жиынтығы ретiнде мемлекеттiк бюджетте қаржы
Бюджет қатынастары бөiстiк сипатта мақсатты ақша қорларын құрап,
жиынтық қоғамдық өнiмнің мемлекет қоында жинақталып, қоғамдық қажеттердi
құнды жасап, оны тұтыну процессiн бедерлейтiн материадық өндiрiс
Қоғамдық өнiмнің тауар формасындағы қозғалысы мен тiкелей байланысы
Кез келген басқа экономикалық категория сияқты, мемлекеттiк бюджет
Экономикалық категория ретiнде мемлекеттiк бюджет қоғамдық өнiм құнының
Бюджет экономикаға бюджет механизiмi арқылы ықпал етедi. Мұнда
Өндiрiс құрал-жабдықтарына мемлекеттiк меншiктің әзiрше, басым болуы шаруашылықты
Мемлекеттің негiзгi қаржы жоспарының көрсеткiштерi республика Жоғарғы
Қоғамдық ұдайы өндiрiстегi мемлекеттiк бюджеттің рөлi, ең
Бүкiл халықшаруашылығының бюджетi болғандықтан, мемлекеттiк бюджет экономикаға тұтас
Мемлекеттiк бюджет материалдық өндiрiс саласында оның өсуiнің стимуляторы
Кәсiпорындардағы кұрделi жұмсалымдары мен айналым қаржысын
1.2.Мемлекеттiк бюджеттің кiрiсi мен шығыстары және олардың құрылымдары
Бюджет кiрiсi мемлекет кiрiсiне қарағанда барынша тар мағынада
Бюджеттің басты материалдық көзi-Ұлттық табыс. Егер қаржылық қажеттiлiктi
Мемлекеттiк билiк органдарының Ұлттық табысты қайта бөлу үшін
Басты әдiсi ұлттық табысты қайта бөлу-салықтар бюджет кiрiсiнің
Келесi өзiнің қаржылық жағдайынан бюджет кiрiсi болып келетiнi
а) мемлекет атынан құнды қағаздар шығару жолымен жеке
б) орталық және басқа да несиелiк мемлекеттерден алынған
Кездейсоқ жағдайлар болғанда салықтық төлемдер алуға мемлекеттің
Бюджет табыстары тұрлi белгiлерi бойынша жiктеледi. Құрылу көздерi
Алу әдiстерi бойынша –салықтық, салықтық емес, салық түрлерi
Қоғамның экономикалық өмiрiнде бюджеттiк шығындардың ролi мен мәнiн
Ведомствалық жiктеуi- бюджеттiк ассигнования алатын заңды тұлғаларды
Мақсаттық бағытына қарай жiктеу, яғни жұмсалуының нақты
Шығындарын аумақтық жiктеу-Қазақстан Республикасының мемлекеттiк басқару деңгейiне сай
Мемлекеттің ақшалай қаражаттарының орталықтандырылған қорын жасаумен және пайдаланумен
Екi категорияда объективтi және бюджет секiлдi өздерiнің арнайы
Кiрiстер мен шығыстардың құрамы мен құрылымы мемлекеттің нақты
қосылған құнға салынатын салық;
акциздер;
меншiк формаларына қарамастан кәсiпорындардың, бiрлестiктер мен ұйымдардың, (соның
жер салығы;
тiркелген (ренталық) төлемдер;
құнды қағаздармен жасалынатын операцияларға салынатын салық;
Қазақстан республикасының 1992 жылғы мемлекеттiк iшкi Ұтыс заемының
Қысқа мерзiмдi қазыналық вексельдердi аукциондарда сатудан алынған табыстар;
Мемлекеттiк мүлiктi өткiзуден түскен түсiмдер;
Басқа да жалпы республикалық салықтар, алымдар мен салық
Сыртқы экономикалық қызметтен түсетiн табыстар (экспорттық және импорттық
Қазақстан Республикасы аумағында орналасқан барлық меншiк формасындағы кәсiпорындар,
Мына қорларға түсетiн және олардан аударылатын қаражат
Жер қойнауын қорғау және минералдық шикiзат
Экономиканы өзгерту қоры;
Жол қоры;
Жұмыспен қамтуға жәрдемдесудің мемлекеттiк қоры;
Кәсiпкерлiк қолдану және бiрлестiк қоры;
Табиғат қорғау қоры;
1994 жылға раналған республикалық бюджетке келiп түсетiн табыстар
Жергiлiктi бюджеттердің кiрiстерi Қазақстан Республикасының заңдарында бекiтiлген көздер
Қазақстан республикасы азаматтарының шетел азаматтарынан және азаматтығы жоқ
Мемлекеттiк бюджеттің шығыс бөлiгi көптеген бағыттарды қамтиды. Олар
Әлеуметтiк- мәдени шараларды қаржыландыруға бөлiнетiн қаржы- 6 пайыздан
Қалған қаржы мемлекеттiк үкімет, мемлекеттiк басқару, сот органдарымен
Қаржының бiр бөлiгi министрлер кабинетiнің резерв қорын құрауға,
Республика бюджетiнің шығыс бөлiгiнің құрамы мен құрылымы- әлеуметтiк-
Кiрiстер мен шығыстардың тәптiштелген тiзiмi мен топтамасы
Бюджет жiктемесi мемлекеттің экономикалық және әлецуметтiк дамуының
Бюджет жiктемесiнің бөлiм, тарау және баптары болады. Бюджет
Шығыстар жiктемесiнде бөлiмдер қаражаттардың негiзгi бағыттарын көрсетедi.
Кәсiпорындар мекмелер мен ұйымдар үшін кiрiстердi есептейдi және
Кәсiпорындар, мекемелер мен ұйымдарды қаржыландыру шығындардың жеке түрлерiн
Бюджеттiк жiктелу- қызметтiк, ведомстволық және экономикалық сапасы
Облыс бюджетi – бiр-бiрiнің арасындағы өзара жатқызылатын
Бюджеттiк бағдарлама- айқын бiр мемлекеттiк қызметтi орындау
Бюджеттiк процедура – бюджеттi жасау, қарау, бекiту, қолдану
Үкiметпен кепiлдендiрiлген қарыз- Қазақстан республикасының үкіметiнің кепiлдiгi бар,
Мемлекеттiк құнды қағаздар –үкiметтің және жергiлiктi
Мемлекеттiк бюджет- бiр –бiрiмен өзара жатыстырылу есебiнсiз, республикалық
Бюджеттер тапшылығы – шығыстар көлемiнің бюджеттен қайтарымды негiзде
Бюджет кiрiстерi- салықтардан, алымдар мен бюджетке төленетiн
Жергiлiктi бюджеттер – облыстық бюджеттер арнаулы экономикалық
Мемлекеттiк бюджет бiртұтастық, толықтық, нақтылық, жариялылық принциптерiне негiзделедi.
Бiртұтастық мемлекетте бiрiңғай бюджет жұйесiнiң, елдің аумағында әрекет
Толықтық принципi-үкіметтің барлық қаржы операцияларының , барлық жиналатын
Қаржының едәуiр бөлiгi арнайы бюджеттен тыс қорлар бойынша
Нақтылық принципi-бюджет жазбаларының жалғандығын болдырмау үшін қажет, ол
Жариялық принципi- бюджеттің кiрiстерi мен шығыстары туралы мәлiметтердi
Жергiлiктi бюджеттер- түсiмдер мен бюджет тапшылығын (профицитiн пайдалану)
Жергiлiктi атқарушы органдар тиiстi әкiмшiлiк -аумақтық бөлiнiстердің бюджетiн
Қазақстан Респубикасының аумағында Қазақстан республикасы Президентiнің шешiмiмен,
Облыс бюджетiнің және аудандар мен қалалар бюджеттерiнің арасындағы
Тиiстi жергiлiктi атқарушы органдар обыс бюджетiнің және
Жергiлiктi бюджеттердің кiрiстерi (арнайы эканомикалық аймақтардың қаржы қорларына
а) салықтардың, алымдардың және бюджетке төленетiн басқада мiндеттi
-заңды тұлғалардан алынатын табыс салығы-50(;
-акциздер;
-спирттің барлық түрлерi-50(;
-арақ-50(;
-ликер арақ iшiмдiктерi-50(;
-шарап-50(;
-коньяктар-50(;
-шампан шарабы-50(;
-сыра-50(;
-күшейтiлген iшiмдiктер,күшейтiлген шырындар мен бальзамдар-50(;
-шарап материадары-50(;
-ойын бизнесi;
-жеке адамдардан алынатын табыс салығы;
-әлеуметтiк салық;
-заңды және жеке тұллғалардың мүлкiне салынатын салық;
-жер салығы;
-көлiк құралдарына салынатын салық;
-жасалған келiсiм шарттарға орай жергiлiктi бюджетке түсетiн бөлiгiнде
-кәсiпкерлiк қызметпен айналысатын жеке адамдарды тiркеу үшін алынатын
-жекелеген қызмет түрлерiмен айналысу құқығы үшін аынатын лицензиялық
-заңды тұлғалларды мемлекеттiк тiркеу үшін алынатын алым;
-аукциондық сатудан алынатын алым;
-рыноктарда тауарларды сату құқығы үшін алынатын алым;
-заңды және жеке тұлғалардың Алматы қаласының рәмiздерiн өздерiнің
-су үшін төленетiн алым;
-орманды пайдаланғаны үшін төленетiн төлем;
б) Салықтық емес түсiмдер:
-коммуналдық меншiк болып табылатын акциялардың пакеттерiнен алынатын дивиденттердің
-жергiлiктi өкiлдi органдардың лотереяларын өткiзуден алынатын кiрiстердің түсiмi;
-жергiлiктi бюджеттерден кредиттер бергенi үшін алынған сыйақылар(мұдделер);
-жергiлiктi өкiлдi және атқарушы органдарға сондай-ақ жергiiктi атқарушы
-жергiлiктi атқарушы органдарға бағынышты мемекеттiк мекемелер көрсететiн
-коммуналдық меншiк мүлкiн жалға беруден түсетiн түсiмдер;
-жергiлiктi атқарушы органдарға бағынышты мемлекеттiк мекемелер заңға сәйкес
-жер учаскелерiн жалға беруден түсетiн түсiмдер;
-қоршаған ортаны ластағаны үшін, қоршаған ортаны қорғаудың жергiлiктi
мемлекеттiк баж;
өзге де әкiмшiлiк алымдары;
жергiлiктi атқарушы органдарға бағынышты мемлекеттiк мекемелер алатын,
Қазақстан республикасының заң актiлерiнде көзделген өзге де салыққа
в) капиталмен жүргізiлетiн операциялардан түсетiн түсiмдер;
аймақтардың өзiн-өзi қамтамассыз ету үшін сатып алатын астықты
Жеке және заңды тұлғалардан немесе шет мемлекеттерден;
жоғары тұрған бюджеттерден алынған трансферттер;
3 Бұрын жергiлiктi бюджеттерден берiлген несиелер бойынша негiзгi
Жергiлiктi бюджеттердің қаражаты;
мектепке дейiнгi жалпы бастауыш, жалпы негiзгi,
жалпы орта, қосымша және кәсiптiк бiлiм берудi;
әскери қызыметке тiркеу және шақыру жөнiндегi шараларды;
жергiлiктi деңгейдегi төтенше жағдайлар бойынша жұмыстарды;
жергiлiктi жердегi құқық қоғау қызыметiн;
халыққа тегiн медициналық қызымет көрсетудің кепiлдiк көлемiн;
жергiлiктi деңгейдегi арнаулы медициналық бағдарламаларды;
мәслихаттардың шешiмдерiне сәйкес әлеуметтiк-қамсыздандыру саласындағы әлеументтiк бәсiрелi көмек
жұмысты қамту бағдарламасын;
жергiлiктi деңгейдегi өнеркәсiп және обьектiлер құрылысын;
жергiлiктi деңгейдегi қоршаған ортаны қорғауға;
жергiлiктi деңгейдегi жобалау iздестiру жұмысын жүргізудi;
елдi мекендердi көркейтудi, қала жолдары мен көшелерiнің құрлыстарын;
жергiлiктi маңызы бар жолдарды пайдалану мен қайта құруды;
жергiлiктi бюджеттерден республикалық бюджетке берiлетiн ресми трансферттердi;
жергiлiктi атқарушы органдардың бұрыштарына қызымет көрсетудi;
Арнайы эканомикалық аймақтарды дамыту жөнiндегi бағдарламаларды қаржыландыруға жұмсалады.
12-баптың 1 тармағында аталған қызымет түрлерiн жүзеге асыратын
Маслихаттардың шешiмi бойынша жергiлiктi атқарушы органдар республикалық бюджеттiк
-жергiлiктi бюджеттердің сыртқы эканомикалық қызымет пен байланысты және
Қазақстан Республикасының үкіметi мен жергiлiктi атқарушы органдардың резервтерi
Қазақстан Республикасының үкіметi жергiлiктi атқарушы органдар резервтерiнің қаражатын
Масихаттың тиiстi қаржы жылына арналған жергiлiктi бюджеттерден бұрын
Облыстық бюджеттен төмен тұратын бюджеттердің теңесiтрiлуiн қамтамасыз
Жергiлiктi атқарушы органдар резервтерiнің мөлшерi; Жергiлiктi
Қоршаған ортаны қорғаудың жергiлiктi мемлекеттiк қорының мөлшерi.
Арнайы эканомикалық аймақты дамытуға арналған шығыстар көлемi.
Жергiлiктi бюджеттің бағдарламалардың функционалдық топтары, әкiмшiлерi бойынша шектi
Тиiстi қаржы жылына арналған жергiлiктi бюджеттi атқару процесiнде
Осы заңды көзделген жағдайларды қоспағанда, жоғары тұрған мемлекеттiк
Жергiлiктi атқарушы органдардың үшіншi тұлғалары үшін кепiлдiк беруiне,
Облыстар мен Астана және Алматы қалаларына әкiмдер тиiстi
Аудандардың (қалалардың) әкiмдерi облыстық бюджет бекiтiлгеннен кейiн
Тиiстi маслихаттар тиiстi қаржы жылына арналған жергiлiктi бюджеттi
Жергiлiктi атқарушы органдар жергiлiктi бюджеттерде көзделген саналардың шегiнде
Жергiлiктi атқарушы органдардың заңды және жеке тұлғалардан, шет
Бөлiнген бюджеттiк қаражат мақсатына сай пайдаланылмаған жағдайда жергiлiктi
Егер жергiлiктi атқарушы органдар бюджеттi басқару барысында шығыстар
Субвенциялар бөлiну көзделген төменгi тұрған бюджеттер бойынша шығыстары
Мысалы ретiнде бiздің Оңтүстік Қазақстан облысының мысалын алып
Бюжет профицитi – бюджетке келiп түсетiн кiрiстер мен
Секвестор- бюджеттің атқарылуы кезiнде бюжет тапшылығының
Нақтыланған бюджет –Қазақстан Респубикасының парламентi немесе тиiстi жергiлiктi
Облыс бюджетiнің және аудандар мен қалалар бюджеттерiнің арасындағы
Тиiстi жергiлiктi атқарушы органдар обыс бюджетiнің және
Бюджеттің табысы –кәсiпорын табысына салық, сатудан түскен табысқа
Бюджеттің шығысы-экономиканы, қоғамдық мәдени бағдарламаны қаржыландыру, ғылыми зерттеу
Қаржы жұйесiн ұйымдастыруда 2 принцип бар:
Демократиялық орталық, тандыру әкiмшiлiк- әмiршiлдiк жұйеге тән. Ол
Қазыналық (фискаль- қазына) феодализм. Бұл нарықтық экономикасы
Қазақстан Республикасының қаржы жұйесi
((. Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің кiрiстерi мен
2.1. Оңтүстік Қазақстан облысының кiрiстерi мен шығыстары
оның құрылу принциптерi
Бюджеттің орындалуы 2005 жылында жалпы контингент бойынша орындалуы
мемлекеттiк бюджетке –9520,8 млн тенге немесе 102 пайыз;
облыстық бюджетке 6967,9 млн тенге немесе 113 пайыз;
қалалақы бюджетпен берiлген несиелерi қайтарылуы есепсiз-2669,5 млн. тенге
Реттеушi салық 2070,5 млн тенге немесе 95 пайыз
Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің орындалуының кiрiс бөлiгiне келетiн
әлеуметтiк салық-111(
жер салығы -143(
табыс көздерiнен ұсталынатын жеке тұлғалардың табсы салығы-119(
кәсiпкерлiк қызметпен айналысатын жеке тұлғалардың табыс салығы -103(
заңды тұғалардың көлiк салығы-133(
жеке тұлғалардың көлiк салығы-100(
заңды тұлғаардың мүлiк салығы-114 (
жеке тұлғалардың мүлiк салығы-139(
бiрiнғай жер салығы-10(
саудадан түскен төлем -100(
су үшін төлем-107 (
басқа да салықтық түсiмдер -100(
Баж салығы бойынша:
айықтырғышқа түскен адамдардан түсiм -121(
әкiмшiлк санкциялар мен айптар -118(
басқа да санкцялар мен айыптар түсiмдi 100(
Жалпы түсiм көлемiнің ең көп ұлес салмағын жапы
қосымша құн салығы-22.9(
заңды тұлғалардың табыс салығы –21,6(
жеке тұлғалардың төлем көздерiнен алынатын табыс салығы –6,7(
акциз-16,7(
Келесi салық тұрiндегi түсiмдер қамтамасыз етiлмедi:
заңды тұлғалардың табыс салығы -88(
акциз -94(
аукциондық сатулардан алынатын алым –24 (
басқа да салық емес түсiмдер -76(
Жалпы алғанда 2003 жылы 14172752 мың тенге ,
Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің кiрiс бөлiгi
Бюджеттің кiрiс б
Мың тенге
Оңтүстік Қазақстан облысының бюджетiнің шығыс бөлiгi
Мың тенге
Облыстық бюджеттің шығыс бөлiгiне келетiн болсақ 2003
Оңтүстік Қазақстан обысының бюджет тапшылығының
Облыс бюджетiнің кiрiстерi мен шығыстарының көрсеткiштерiн ескере отырып
Оңтүстік Қазақстан Облысының ерекешлiгiн мысалын алып қаралық. Қазiргi
2.2. Оңтүстік Қазақстан облысының бюджеттiн құрылуын талдау және
тапшылығының негiзгi себептерi мен оны жою
Бюджет қаражатын жұмсаудағы ерекше бығыттың бiрi әлеуметтiк сиапттағы
Облыс бюджетiнің орындалуы
Көрсеткiштер Жылдар
2003 2004 2005
I Түсiмдер
Кiрiстер
Соның iшiнде
Салықтық түсiмдер
Салық емес түсiмдер
Капитал операцияларының кiрiстерi
Арнайы трансферттiк алымдар
Берiлген негiзгi несиелiк қарыздарды жабу
II Шығындар мен несиелер
Шығыстар
Соның iшiнде
Жалпы маңыздағы мемлекеттiк қызметтер
Іорғаныс
Қоғамдық тәртiппен қорғаныс
Бiлiм
Денсаулықсақтау
Әлеуметтiк қамсыздандыру және әлеуметтiк көмек
Коммуналдық ұй шаруашылығы
Мәдениет спорт және ақпараттық құралдар
Ауыл су, орман, балық шаруашылығыжәне қоршаған ортаны қорғау
ґндiрiстiк энергетика құрылыс және аяқталмаған өндiрiстер
Транспорт және байланыс
Басқалары
несиелендiру
III бюджеттің тапшылығы (артуы)
14172752
7998642
7586701
363328
48613
6071818
102292
13865669
13187122
638819
199712
597493
6407955
2869093
1333770
375625
522136
31724
2004
159957
488318
678547
307083
21413713
12838819
12536127
274142
28550
8274039
300855
21733707
20928266
873699
263865
920524
8412773
4842667
1672452
606973
1878143
13187
10000
580908
734435
805441
-320034 25804479
12996558
12221382
550060
225116
12460712
347209
25621339
25356766
833712
381391
875828
10798842
4408780
3781294
943289
826232
282296
12900
655607
1556595
264573
183140
Ендiгi жерде мектептегi бiр оқушыға жұмсалатын шығын бұрынғы
Тұтынуға қажеттi көптеген траекторшiлер капитал құйымы, өнiм шығару
Бұл зерттеуде ерекше көңiл бөлгенi даму траекториясын
Бюжет профицитi – бюджетке келiп түсетiн кiрiстер мен
Республикалық бюджет –Қазақстан Республикасының заңымен бекiтiлген
(((. Мемлекеттiк бюджеттің негізгі мәселелері мен шешу
3.1. Мемлекеттiк бюджеттің негізгі мәселелері болу себептерi
Бюджеттiк процес мемлекеттiк кiрiстерi мен шығыстарын
Көрсеткiштер 2000жыл 2001жыл
АІШ 0.3 4.1
Жапония 0.9 3.1
ФРГ 0.1 2.
Итаия 5.1 12.0
Мемлекеттiк бюджеттің тұрақты тапшылығының негiзiнде көптегшен сабептер жатыр.
г) мемлекеттiк қарыз.
Бюджеттiк тапшылықтарды қаржыландырудың басты жолы мемлекеттiк несие. Мемлекеттiк
Бюжет профицитi – бюджетке келiп түсетiн кiрiстер мен
Мемлекеттiк қарыз (кредит) жеке адамның несие беруiнен айтарлықтай
Мемлекеттiк борышты процентпен төлеу бюджет шығыстарының басты бөлiгiн
Бюджеттiк шығыстары ұғайту мен салықтарды азайту шаралары сұраныстың
Дефиляциялық шаралардың кұрделiлiгi мынады: оны жүзеге асыру
Сонымен шығыстар көлемiнің бюджеттен қайтарымды негiзде бөлiнген
Бюджет тапшылығын қаржыандыру –борыштың негiзгі соммасын қайтаруды шегергеннен
Қаржы жылына арналған республикалық бюджет Қазақстан Республикасының заңымен,
Бюджеттердің бiрлiгi бiрiнғай құқтық негiзбен Қазақстан Республикасының
Бюджеттердің тоымдылығы Қазақстан республикасының салық және бюджет заңдылықтарында
Бюджеттердің нақтыығына Қазақстан Республикасы президентiнің Қазақстан хақына жы
3.2 Мемлекеттiк бюджеттің негізгі мәселелерін шешу жолдары
Эканомикалық теория бюжет тапшылығын шешетiн бiрнеше
1. Бюджет жыл сайын баланыста болуы тиiс. Мұндай
2. Бюджет баанста жыл сайын емес, ол экономикалық
3. Мемлекеттiк қаржының мақсаты бюджеттi
Тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджет туралы заң
кiрiстердiң, алынған ресми трансферттердің республикалық бюжеттен бұрын берiлген
айлық жалақының , зейнетақы мен айық есептiк көрсеткiштің
Қазақстан Республикасы үкіметi резервтерiнің мөлшерiн;
жергiлiктi атқарушы органдарға тиiстi қаржы жылына арналған кредит
бұрын Қазақстан Республикасының мемлекеттiк кепiлдiгiмен алынған қарыздарды өтеудің
үкіметтің борыштың лимитiн;
жергiлiктi атқарушы органдардың тиiстi қаржы жылына арналған борышының
республикаық бюджеттiк бағдарамалардың функционадық топтары, әкiмшiерi бойынша және
тиiстi қаржы жылына арналған республикалық бюджеттi атқару процесiнде
шығыстардың ең аз соммасын анықтай отырып, облыстар мен
Қорытынды
Қазақстан Республикасының дмуының негiзгi принциптерiнің бiрi Қазақстан
Оңтүстік Қазақстан облысы бойынша келтiрiлген мысалдарда, бюджет тапшылығының
Жоғарыда аталған мәселелер төңiрегiнде Қазақстан республикасының Президентiнің тарапынан
Облыс бюджетiнің және аудандар мен қалалар бюджеттерiнің арасындағы
Тиiстi қаржы жылына арналған респубикаық бюджет жобасын жасау
Қазiргi бюджеттің маңызды ерекшелiгiнің бiрi Елбасы
Пайдаланылған әдебиеттер тiзiмi
Оңтүстік Қазақстан облысының және Қазақстан республикасының статистикалық мәлiметтерi.
“Закон Республики Казахстана o бюджетной ситеме” 1.04.99.
Республика бюджетiнің ҚР Заңдары 1998-2005 жылдар;
Аманбеков Б “Бюджет есептерi” Қазақстан қаражаты-2003 жыл.
Амрекулов Н “Қаржы жұйесiн ұйымдастыру және бюджет жұйесi”
Аблиакимов К Бюджет-2003. “Баға және талдау” Іазхстанская правда
Бюджет саясаты Стаистика бюджет және аудит 1992 ж.
Бизнес жоспар әдiстемелiк материалдар. Р.Г. Маниловский –М: 1996
ЖанибековС. Бюджеттің орындалуын қадағалау маңызы Қазақстан қаржысы
Жұнiсова Н.А Бюджет саясаты. Саясат-2005-1
Жанибеков С. Бюджеттің орындалуын қалай көтеру керек. Қазақстан
Иманбердиев Б.Ж Қазақстан Республикасындағы экономикалық саясаттың экономикалық өсу
19
31
Орталықтандыру қаржылары
Қазақстан Республикасының қаржы жүйесi
Жалпы мемлекеттiк
Жапы шаруашылықтардағы кәсiпорындар мен ұйымдардың қаржысы
Халықтық қаржысы
Мемлекеттiк бюджет
Республикалық бюджет
Жергiлiктi :
Бюджеттер;
облыстық;
қалалаық;
аудандық;
ауылдық
ТМД-ның бiрлескен мемлекеттiк бiрлестiру органдарын ұстауға жұмсалған
Зейнетақы қорлары
Әлеуметтiк сақтандыру қоры
Халықты жұмыспен қамтуға жәрдемдесу қоры
Желi жол қоры
Басқа жалпы мемлекеттiк нысаналы қорлар
Орталықтандырылмаған қаржылар
өнеркәсiп, ауылшаруашылығы, кәсiпорындардың қаржылары
Материялдық өн-дiрiс сферасының қаржысы
Мемлекеттiк несие
Мақсатты қаржы қорлары
Өндiрiстiк емес сфераның єаржысы
Коммуналдық шаруа-шылық тың қоғамдық ұйымдар, бiлiм беру,
10212164
13380017
11644355
16108295
13187122
20928266
25356766
0
5000000
10000000
15000000
20000000
25000000
30000000
1999ж
2000ж
2001ж
2002ж
2003ж
2004ж
2005ж
Тұтыну қоры, қалыптастыру және пайдалану
Қаржы – мақсатты ақша қаражат қорларының экономикалық негізі
Тауар-ақша қатынасы және қаржы
Тауар ақша қатынастары және қаржы
Ақша теориясы, түрлері, даму кезеңдері қызметі
Қаржы қатынастарының объектісі ретіндегі қаржы ресурстары мен қорлары
ҚР-ның қаржы жүйесі және дүниежүзілік практика
Ұдайы өндірістік тұжырымдамасын жақтаушылар
Қаржының қажеттігі және оның мәні
Қаржылық ресурстар жайлы түсінік