Басқару деңгейі



Мазмұны
Кіріспе
І - тарау. Жергілікті басқарудың
1.1.Қазақстан Республикасындағы жергілікті басқарудың
1.2.Жергілікті басқарудың қазіргі кездегі мәселелері
1.3.Жергілікті басқарудың құрылымы
1.4.Жергілікті басқару жүйесінің артықшылықтары мен кемшіліктері
ІІ - тарау. Жергілікті басқарудың ағымдық жағдайы және
2.1. Оңтүстік Қазақстан облысындағы жергілікті басқару саясатын
жетілдіру концепциясы
2.2. Оңтүстік Қазақстан облысындағы жергілікті басқаруды жетілдіру
жолдары
Қорытынды
Пайдаланған әдебиеттер
Кіріспе
Нарықтық экономика құрудың стратегиялық мiндеттерi мемлекеттiк басқарудың барлық
Екiншi жағынан, нарықтық экономика шешiм қабылдау жүйесiнде шектен
Қазіргі таңда еліміздің мемлекеттік құрылысын жетілдіру, оның
Бірақ бұл бағытты абсолют ретінде қабылдап, бүкіл қоғам
Орталық органдар жергіліктілерді әкімшілік бақылауыңда өзінің кейбір актілерін
І - тарау. Жергілікті басқарудың жалпы ерекшеліктері
1.1. Қазақстан республикасындағы жергілікті басқарудың даму ерекшеліктері.
Қазақстан Республикасы қазіргі кезде өзінің мемлекеттік дамуында жаңа
Бірақ қазіргі кезде мемлекеттік құрылымда бұл жүйенің
Мұның басты себептері қолданыстағы заңдылықтардың, соның ішіндегі сайлау
Осыған байланысты республикадағы мемлекеттік құрылыстың жалпы стратегиясының бір
Қазақстан Республикасында жергілікті өзін-өзі басқаруды дамыту және орталықсыздандырудың
Жергілікті мемлекеттік басқару жүйесін реформалауға бағытталған маңызды қадам
Бұл реформа билік өкілеттіктерін вертикаль (тік) жүйесі бойынша
Жергілікті мемлекеттік басқарудың бүкіл жүйесінде реформалау мәселелерін шешу,
Орталықсыздандыру процесінің сәтті дамуының және жергілікті өзән-өзі басқару
Жергілікті мемлекеттік басқару жүйесін реформалау және жергілікті өзін-өзі
1990 жылы КСРО-ның басқару билігін реформалау мақсатында КСРО-ның
1990 жылы 15 желтоқсанда “Қазақ ССР-нің меншігі туралы”
Жалпыодақтық.
Республикалық.
Жергілікті (коммуналдық).
15 ақпан 1991 жылы “Қазақстан ССР-нің жергілікті халықтық
Жергілікті мемлекеттік органдар біртұтас билік принципіне бағынды. Жергілікті
13 қаңтар 1992 жылы “Қазақ ССР-ның жергілікті халықтар
7 ақпан 1992 жылы “Экономиканың реформалау тұрғысынан мемлекеттік
28 қаңтар 1993 жылы Жоғарғы Кеңес Қазақстан Республикасының
10 желтоқсан 1993 жылы Жоғарғы Кеңес “Жергілікті өкілді
Біріншіден, Мемлекеттік басқару органдары және атқарушы кеңес ұйымы
Екіншіден, өкілетті органдар (маслихаттар) әлі жергілікті орган болып
Үшіншіден, өкілетті органдар аудандық деңгейге дейін қалыптасып жергілікті
Төртіншіден, заңда “Жергілікті өзін-өзі басқару” ұғымы болмады. Оның
30 тамыз 1995 жылы қабылданған Қазақстан Республикасы Конституциясы
1.2. Жергілікті басқарудың қазіргі кездегі мәселелері.
Басқарудың әр түрлi деңгейiнiң рөлiн, жауапкершiлiгiн және өкiлеттiгiн
Орталықсыздандыру нақты жүзеге асырылған елдердiң тәжiрибесi оның артықшылықтары
Орталықсыздандыру азаматтардың билiктегi өз өкiлдерiн жақсы бiлуiне мүмкiндiк
Жергiлiктi деңгейде жаңа элитаның пайда болуына мүмкiндiктер жасалады,
Орталықсыздандыру билiк органдарының жергiлiктi қажеттiктер мен проблемаларға сергек
Орталықсыздандыру үкiметтiң және орталық мемлекеттiк органдардың жұмыс тиiмдiлiгiн
Жергiлiктi жерлерде таңдау процесiн дамыту тұтас алғанда халықтың
Экономикалық тұрғыда орталықсыздандыру мемлекеттiк ресурстарды неғұрлым ұтымды пайдалануға
Қазақстан тәуелсiздiгiнiң алғашқы жылдары орын алған мемлекеттiк билiктi
Әлемдiк экономиканың ғаламдану, мемлекеттiк басқару жүйелерiнiң демократиялану процестерi
Әлемдегi орталықсыздандырудың сан алуан модельдерiн, сондай-ақ Қазақстандағы мемлекеттiк
Реформаны жүзеге асыру үшiн қажеттi iшкi ресурстардың болуы.
Жергiлiктi басқару институтының болуы.
Республикада әр түрлi деңгейде басқарудың оңтайлы модельдерiн iздестiру
Белгiлi бiр функциялардың, өкiлеттiктердiң, қаржылық жауапкершiлiктердiң орталық Үкiметтен
Әкiмдердiң тiптi дамыған елдерде қабылданған нормалардан бiрсыпыра асып
Сонымен қатар келесі мәселелерді ескерген жөн:
Жергiлiктi басқару органдарының басшыларын тағайындаудың қазiргi жүйесi олардың
Өз араларындағы функциялар мен өкiлеттiктердiң айқын ажыратылмауы салдарынан
Жергiлiктi өкiлдi органдардың әлсiздiгi және олардың жергiлiктi атқарушы
Жергiлiктi жерлерде және аймақтық әкiмшiлiктерде орталық органдардың функцияларының
Қоғамның тұтас алғанда мемлекеттiк басқару жүйесi мен жергiлiктi
Қазақстан Республикасынан мемлекеттiк басқару жүйесiн демократияландыруды талап ететiн
Сыбайлас жемқорлыққа қарсы күрес мәселелерi назар аударуды талап
Аймақтардың әр түрлi экономикалық әлеуетiне байланысты ойластырылмаған бюджеттiк
Нарықтық экономика құрудың стратегиялық мiндеттерi мемлекеттiк басқарудың барлық
Екiншi жағынан, нарықтық экономика шешiм қабылдау жүйесiнде шектен
Сонымен бiрге орталықсыздандыру процесi орталық мемлекеттiк органдардың рөлiн
Қазақстандағы орталықсыздандырудың негiзгi мiндеттерi:
билiктiң әр түрлi деңгейлерiнiң арасындағы қызмет, функциялар және
жергiлiктi мемлекеттiк басқарудың пәрмендi жұмыс iстеуi үшiн жағдай
демократиялық мемлекеттiң iргетасы ретiнде жергiлiктi өзiн-өзi басқаруды енгiзу;
Билiктiң әр түрлi деңгейлерiнiң арасындағы қызмет, функциялар және
- Құзырында орталықсыздандыру жоспарын әзірлеу және оның орындалуын
- Функциялар мен өкiлеттiктердi беру процесiнiң кезеңдерi мен
- Мемлекеттiк басқарудың әрбiр деңгейiнiң орындайтын функцияларына қойылатын
- Басқару органдарының функциясы айқын белгiленуге және ажыратылуға
- Оларды билiк деңгейлерiнiң арасында бөлудi заң жүзiнде
Жергiлiктi мемлекеттiк басқарудың тиiмдi жұмыс iстеуi үшiн жағдай
Жергiлiктi органдардың өз бюджеттерiне қатысты нақты өкiлеттiктерiн қамтамасыз
Демократиялық мемлекеттiң iргетасы ретiнде жергiлiктi өзiн-өзi басқаруды енгiзу.
Өзiн-өзi басқарудың жаңа принциптерiн жекелеген ауылдық округтерде, қалаларда,
Реформалаудың оң және терiс нәтижелерiн зерделеу мен талдау
Орталықсыздандырудың бiрiншi кезеңiнде ауыл мен шағын қалалардағы, яғни
Екiншi кезеңде төмен деңгейдегi әкiмшiлiк-аумақтық бiрлiк деңгейiнде, яғни
Yшiншi кезеңде облыстық маңызы бар аудандар мен қалалар
1 кесте. Басқару органдарының негiзгi функциялары
Басқару деңгейі
Функциялары
Төменгі деңгей (ауыл және шағын қалалар) Коммуналдық шаруашылық,
Орташа деңгей (аудандар мен облыстық маңызы бар қалалар)
Жоғарғы деңгей (облыстар мен республикалық маңызы бар қалалар)
1.3. Жергілікті басқарудың құрылымы
Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесінің қоғамдық өмірдегі орнын, мемлекеттік
Жергiлiктi атқарушы орган (әкiмият) - облыстың (республикалық маңызы
Схема 1. Жергілікті атқарушы органдардың жүйесі
Жергілікті атқарушы органдары келесі мәселелерді қарастырады:
- аумақты дамыту жоспарларын, экономикасын жергілікті атқарушы органдардың
- жергілікті атқарушы органдардың басшыларын қызметке тағайындау және
коммуналдық меншікті басқару.
- Жергілікті мемлекеттік басқару мүддесіне сай республика заңдарымен
Мемлекеттік биліктің жергілікті өкілдікті органдарының жүйесі - жергілікті
Жергілікті өкілдікті органдар - мәслихаттар - тиісті әкімшілік-аумақтық
Жергiлiктi өкiлдi орган (мәслихат) - облыстың (республикалық маңызы
Мәслихаттарды жалпыға бірдей, тең, төте сайлау құқығы негізінде
Мәслихат келесі мәселелерді қарастырады:
- Аумақты дамыту жоспарларын, экономикалық және әлеуметтік бағдарламаларын,
- Өздерінің қарауына жатқызылған жергілікті әкімшілік - аумақтық
- Заңмен мәслихат құзырына жатқызылған мәселелер бойынша жергілікті
- Мәслихаттың тұрақты комиссияларын және өзге де жұмыс
- Республика заңдарына сәйкес азаматтардың құқықтары мен заңды
Жергілікті мемлекеттік басқару объектісіне жергілікті өкілетті органдар, облыс,
Маслихат депутаттары жасырын дауыспен 4 жылға сайланады. Маслихат
Облыс маслихаты 50 депутатқа дейін, қала 30, аудандық
2001 жылы қаңтар айында “Қазақстан Республикасы жергілікті мемлекеттік
“Жергілікті мемлекеттік басқару заң және заң актілері шеңберінде
Әкім Қазақстан Республикасының Президенті мен Үкіметінің өкілі болып
Жергілікті өкілетті органдар (мәслихат) облыс пен аудандардың
Мәслихаттар мен әкімшіліктер инвестиция, қаржы және жалпы мемлекеттің
Мәслихаттар мен әкімшіліктердің тиісті территорияны дамыту мақсатында жасаған
Жергілікті жерлердегі халықтар тиісті аймақтарда шешім қабылдау процесіне
Қазақстан Республикасы азаматының барлық деңгейдегі өкілетті органдарға сайлануға
Жасы жиырмаға толған азамат мәслихат депутаты болуға толық
Қазақстан Республикасының азаматы мемлекеттік басқару ісіне тікелей болмаса
Жергілікті халық өздерінің атқарушы орган басшысына (әкімге) жергілікті
Азаматтардың ролі негізінде шешім қабылдау процесінде сайлау науқанында
Заң бойынша ассоцация құру туралы ешқандай да қарастырылмаған.
Қазақстан Республикасы көп ұлтты болғандықтан Қазақстан Халықтар Ассамблеясы
Әкімият пен әкімнің қабылдаған актілері әкімшілік және территориялық
Әкімият пен әкімдердің азаматтардың міндеттері, бостандығы және құқығы
Әкімият пен әкімдердің актілері іс-әрекеттерін Қазақстан Республикасы Президенті,
Облыстық мәслихат хатшыларының жиналысында Әділет Министрлігі аудандық деңгейде
Үкімет конституциялық құқығы негізінде заңның орындалуын қадағалауды жүзеге
Президенттік бақылауды президенттің өзі және оның әкімшілігі
Логика бойынша әкім атқарушы органдар жүйесінің бәр бөлігі
Президенттің барлық деңгейдегі әкімдерді бақылауы мүмкін емес. Сонымен
Аудандық акиматты ауданның әкімі құрады. Оның құрамында әкім
басшысының келісімімен) де болуы мүмкін.
Аудан әкімі өзінің маслихаттың функциясын жүзеге асыруға міндетті.
Аудандық органдарға мыналар жатады: аудандық әкім аппараты, бөлімдер,
Облыс, аудан әкімдері (облыстағы қалалар) ауданды басқару схемасын
1.4. Жергілікті басқару жүйесінің артықшылықтары мен кемшіліктері
Соңғы жылдары елімізде жаңа мемлекеттік басқару жүйесі қалыптасу
Қазіргі жағдайда радикалдық әлеуметтік-экономикалық реформалар жүргізу үшін, сонымен
Қазіргі уақытта жергілікті деңгейде әкімшіліктің өзімізге ғана тән
Күшті атқарушы билік концепциясын радикалдық реформалардың негізгі саяси
Осының нәтижесінде, атқарушы биліктің іс-қызметінде болымды (позитивтік) өзгерістер
Күшті орталықтандырылған биліктің тағы бір ерекше жағын атап
Жергілікгі басқару реформасы өкілдік билікке молынан әсер етіп,
Мәслихаттар мен әкімдер арасындағы қарым-қатынастарда екі жақтың да
Жергілікті басқару туралы қазіргі заңдардың концептуалдық негіздері осындай.
Бірақ жергілікті басқару жүйесінің жұмысын нақтылы талдап көрсек,
Бір жағынан реформалаудың мақсаты жергілікті атқарушы билік күшейе
Екінші жағынан, атқарушы биліктің күшеюі, әсіресе оның сайлаусыз
Іс жүзінде шексіз, орасан зор билік әкім болған
Әкімдер билігі қандай шексіз болса, мәслихаттар билік құрылымы
Мәслихаттар өзлдерінің сессияларында қалыптасқан дағды ретінде атқарушы биліктегілер
Жергілікті жерде нақты билік тетіктері толығымен әкімдердің қолында.
Мәслихат хатшысы өзінің өкілеттілігі бойынша тек мәслихаттың сессиясын
Мәслихаттардың әлсіздігі, олардың өкілеттілігінің тек ресми, формальдық түрде
ІІ - тарау. Жергілікті басқарудың концепциясы және оны
2.1. Оңтүстік Қазақстан облысындағы жергілікті басқару саясатын
жетілдіру концепциясы
Биліктің объективті тиімділігі өмір сүрудің сапасын арттырады.
Әкімнің негізгі міндеті Қазақстан Республикасының Президентінің және Үкіметінің
Бұл мақсатқа жету мемлекеттік қызметшілердің жақсы сапалы түрде
Бүгінгі таңда облыс маслихатының 2004 жылғы желтоқсандағы отырысында
Басқаруға және атқаруға жоғарыдағы барлық органдардың құжаттары, әкімнің
2004 жылдың ішінде облыс әкімінің аппаратына Президент Әкімшілігінен,
Қазіргі кезде облыс әкімшілігінің 49 жарлығы бақылауға алынған.
2004 жылы облыс әкімінің аппаратына 2311 аса жазбаша
Кесте 2. Оңтүстік Қазақстан облысы жергілікті басқару жүйесіндегі

Аудан аты
Тапсырмалар саны
Орындау мерзімі аяқталмаған және үнемі бақылауда болатын тапсырмалар
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Арыс қаласы
Кентау қаласы
Түркістан қаласы
Шымкент қаласы
Бәйдібек ауданы
Қазығұрт ауданы
Мақтарал ауданы
Ордабасы ауданы
Отырар ауданы
Сайрам ауданы
Сарыағаш ауданы
Созақ ауданы
Төлеби ауданы
Түлкібас ауданы
Шардара ауданы
50
51
41
66
38
50
49
48
51
54
55
58
47
54
55
60
63
69
65
54
59
57
60
51
54
60
45
64
55
51
Осы заманғы демократиялық, құқықтық және әлеуметтік мемлекеттің міндеті
Көптеген бір ұлтты және көп ұлтты қоғамдардың (соның
Бүгінде дамыған демократиялық елдерде мемлекеттік басқару қызу саяси
Осы заманғы мемлекетті жіктеу мен сипаттау өлшемдерін зерттеу
Біріншіден, мемлекет сыртқы аренада ұлттық егемендіктің иесі болып,
Екіншіден, мемлекет ел азаматтарының саяси бірігуінің (одағының) сипаты
Үшіншіден, мемлекет қоғамның істерін жария басқарудың субъектілерінің бірі
Төртіншіден, мемлекет қоғамдағы зандық мекеме қызметін атқарады.
Осы заманғы дүниеде мемлекеттік басқарудың жеті үлгісі бар
Мемлекеттік басқарудың ұлттық жүйесін жіктеу өлшемі ретінде оларды
Біріншіден, барлық жүйелердің ең қарапайымы — либералдық тұжырымдамаға
Мемлекет тек «түнгі күзетші» рөлін ғана атқарады. Әлемдік
Екінші, мемлекеттік басқарудың неолибералдық тұжырымдамасының либералдық тұжырымдамадан айырмашылығы,
Үшінші, мемлекеттік басқарудың социалистік тұжырымдамасының ерекшелігі — іс
Шетелдік сарапшылар мынаны атап өтеді: адами, ғылыми және
Сөйтіп, бейбіт заманда елде біртіндеп мемлекеттік құрылымдар есебінде
Мемлекеттік басқарудың бесінші тұжырымдамасы ретінде шетелдік ғылыми ортада
Жаңа мыңжылдықта, жаппай ақпараттандыру, адам мен азаматтын жаратылыстық
Алдағы жаһандасу жағдайында мемлекеттік басқару міндеті мен рөлі
Қазіргі кезде әлемде әртүрлі тұжырымдамалар ғана қолданылып қоймайды,
Мемлекеттік аппарат қызметіне баға берудегі процестік жол әдетте
Мемлекеттік басқаруға баға берудің жемістілік өлшемі мемлекет салық
көптеген демократиялық елдерде орын алып отыр. Бұл жол
Егер мемлекеттік басқару аппаратының қызметкерлер құрамы салық төлеуші
Жергілікті мемлекеттік басқару деңгейінде статистикалық есеп, азаматтардың жекелеген
Азаматтардың жергілікті өзін-өзі басқаруы ХVІІІ ғасырда пайда болды.
Тәуелсіз мемлекеттер Достастығының Парламентаралық Ассамблеяның 1994 жылғы 29
Қоғам құндылықтарынан, құқық нормалары талаптарынан, ауытқу, басқару органдары
Мемлекеттік баскару жүйесінде қоғам құндылықтарынан ауытқу басқару қызметкерлерінің
2.2. Оңтүстік Қазақстан облысындағы жергілікті басқаруды
жетілдіру жолдары
Қазіргі таңда еліміздің мемлекеттік құрылысын жетілдіру, оның
Қазақстанның қазіргі сатыдағы дамуы реформа үрдістерінің арасалмағын орталықтан
Саяси орталықсыздандырудың табиғатын, оның қаншалықты таралғанын, жүзеге асыру
Орталықсыздандыру түсінігінің көптеген анықтамалары бар. Солардың түпкілікті
1. Орталықсыздандыру - басқару функцияларын орталық органдардан
2. Орталықсыздандыру — орталықтандыруға қарама-қарсы басқару
Бірінші жағдай билік тепе-теңділігін сақтай отырып, өкілеттіктерін орталықтан
Екінші анықтама бойынша, мемлекеттік функциялардың бір бөлігі (меншік,
Бірақ жергілікті органдар белгілі өкілеттерді іске асыру құқығымен
Сонымен бірге орталықсыздандыруды білікті жүргізбеу елде сепаратистік пиғылдардың
Сонымен қатар орталықсыздандырудың екі түрін ескергеніміз дұрыс: шоғырландырудан
Шоғырландырудан алшақтауды мемлекеттік басқару функцияларының мемлекеттік билік жүйесі
Осылайша аймақтық, жергілікті басқару органдары өзінің деңгейіндегі мәселелермен,
Жалпы айтқанда, мемлекеттің аяққа тұруы кезеңінде, көптеген елдердің
Тым қатты орталықсыздандыру, яғни әкімшілік-аумақтық басшыларын сайлау, олардың
Шығыс пен солтүстік жағымызда орналасқан екі алып мемлекет
Орталықсыздандыру келесі үш талаптың орындалуын қажет етеді:
• біріншіден, аумақтық бірліктер қоғамдық заңды
• екіншіден, олар өз құзырларына кіретін
• үшіншіден, олардың іс-әрекетін жалпы
Қазақстанда жергілікті өзін өзі басқару мәселесіне келгенде баса
Соңғы үш-төрт жыл аралығында жергілікті өзін өзі басқару
Жергілікті өзін-өзі басқару - "... шешім қабылдауды неғұрлым
Еуропалық Хартияға сәйкес, жергілікті өзін-өзі басқару мемлекеттік істердің
Жергілікті өзін-өзі басқару Еуропалық Хартиясының негізінде субсидиарлық принципі
Қазіргі кездегі әлем елдерінде жергілікті өзін өзі басқару
Жергілікті органдардың өкілеттіктері арнайы заңдармен, соңдай-ақ мемлекеттік басқарудың
Халықаралық тәжірибеде жергілікті өзін-өзі басқарудың екі моделі қолданылады:
Екінші, континентальды модель жергілікті жерлерде тікелей мемлекеттік басқару
Сонымен қатар жергілікті өзін-өзі басқарудың үшінші моделін —
Көріп отырғанымыздай, бұл үрдіс әр елде әртүрлі өтеді,
Осы ретте АҚШ, Ұлыбритания сынды басқа да англосаксондық
Назар аударатын жайт, "Жергілікті басқарудың дамуы" жобасымен айналысып
Қазақстан саясаттанушысы А. Белисбаев өзінің мақаласында қазіргі әлемдегі
Факультативтік өкілет жергілікті органдардың өз қарауына, қаржылай мүмкіндіктеріне
Жергілікті органдар өзінің қызметін орталық биліктердің бақылауыңда атқарады.
Орталық органдар жергіліктілерді әкімшілік (административтік) бақылауыңда өзінің кейбір
Орталық органдар өзіңің жергілікті басқару құрылымдарымен арақатынастарында қаржылай
Сонымен қатар жергілікті органдарды қоғамдық, сот және т.б.
Орталықсыздандыру мен жергілікті өзін өзі басқаруды жүзеге асыру
Жергілікті өзін-өзі басқару органының жергілікті мемлекеттік басқару органынан
Сонымен, билікті орталықсыздандыру және жергілікті өзін өзі басқару
Франция Республикасын алып қарайтын болсақ, онда "1982 жылдан
Жергілікті өзін-өзі басқару туралы мақаласында К. Шәріпбаев осы
• жергілікті және аймақтық нәтижелі басқарудың
• жергілікті деңгейдегі мәселелерді шешуге қабілеті жететін азаматтық
Соның нәтижесінде екі мақсат пайда болып отыр:
• кәсіби және нәтижелі аумақтық басқаруды құру
• азаматтық қоғамды құру үрдісінің
Посткеңестік елдерде орталықсыздандыру процесі басқа тұрақты демократиялық жүйе
Екіншіден, өзін өзі басқару, биліктің бөлінуінің қажетті (яғни
Саясаттанушы М. Әшімбаевтың айтуы бойынша, "Елдің геосаяси орналасуының
Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесі жергілікті мәдениет пен дәстүрлерге,
Басқарудың нәтижелі болуы үшін тұрақтылық қажет, ал реформа
Орталықсыздандыруды тек ұйымдастыру және құқықтық шаралар ретінде қабылдау
Әлемдік тәжірибеге жүгінсек, француз мамандары Францияда орталықсыздандыруды жүргізудің
Біріншіден, мемлекеттің қоғам өмірінің барлық салаларына ықпал ету
Екіншіден, қоғамдық деңгейде қабылданатын шешімдерде көптеген жергілікті факторлар
Үшіншіден, азаматтың өзін айқындау құқығын тану және олар
Ұйымдастыру-техникалық себептердің арасынан мыналарға ерекше көңіл бөлінеді: орталықтың
Жергілікті өзін-өзі басқару жүйесін қалыптастыру тек демократиялық процедуралардың
Сөйтіп, елімізде жергілікті өзін өзі басқаруды нығайту процесі
Бірінші кезең. Бастапқы, ягни қазіргі уақытта, жергілікті өзін-өзі
Екінші кезең. Халықтың демократиялық мәдениеті қалыптасып, оның экономикалық
Үшінші кезең. Ол осы деңгейдегі шаруаларды шешуге толық
Бұндай реформа аудан, облыс денгейінде жүрмейді. ол тек
Ауыл проблемаларын дәйекті шешу, жергілікті мемлекеттік басқарудың
ауылдық округтерді қаржыландырудың сметалық тәсілін жетілдіру;
ауыл округтері әкімдеріне бекітілген міндеттер тізбесін кеңейту:
елді мекендерді көркейту, көгалдандыру және санитарлық тазалық жұмыстарын
бейіттерді, басқа да жерлеу орындарын күтімге алуға қоғамдық
өрт және су қауіпсіздіктерін қамтамасыз етуге бақылау жасау;
елді мекендерді сумен қамтамасыз ету, су және жер
тиісті әкімшілік-аумақтық әкімияттарға берілген коммуналдық меншікті басқару;
ауыл әкімдері аппаратының материалдық-техникалық базасын нығайту, автокөлік және
ауылдық округтердің шаруашылық кітаптары бойынша электрондық дерекқор жасау;
республикалық бюджет есебінен барлық ауыл округтеріне бір-бірден статистик
барлық ауыл округтерінде бір малдәрігерлік инспектор ұстау;
білім, денсаулық сақтау, мәдениет мекемелеріне қосымша штат бірліктерін
экономикасы құлдыраған ауылдарға қаржы жағдайы мықты облыстың өндіріс,
ауыл округтеріне облыстық басқармалар мен департаменттер бастықтарының жетекшілігін
ауыл тұрғындары арасында жерге байланысты сұрақтарға түсіндіру жұмыстарын
алдағы жылдардағы сайлауларға ауыл жастары арасында азаматтық белсенділікті
ауылда құқық тәртібін сақтау үшін учаскелік полиция инспекторларының
Мемлекет өз тарапынан уәкіл арқылы әкімшілік және қаржылық
әкімшілік бақылау:
қабылданған шешімдер мен оның іске асырылуын және дұрыстығын
жергілікті өзін-өзі басқару органы қабылданған шешімдердің заңға сәйкестігін
Жергілікті өзін-өзі басқару құрамына кіретін екі органның біреуі
Уәкіл институтын кіргізу неге қажет? Аты басқа болғанымен,
Осылайша, қоғамда демократиялық үрдістердің және мемлекеттілігіміздің нығаюымен бірге
Баса назар аударып айтатын жайт, осы кезеңдер аралығын
Жергілікті өзін-өзі басқару органы мемлекеттің тұрақты және маңызды
Ұсынылған жол жүзегс асу үшін, мемлекеттік органдар мен
Сонымен қатар осы деңгейлердегі өкілді органдардың — мәслихаттардың
Ал бұлай болған жағдайда, мәслихаттар жергілікті саясатты анықтайтын
Мәслихат тұрғылықты халықтың ерік-жігерін іске асыратын орган ретінде
Қорытынды
Қазақстан Республикасы қазіргі кезде өзінің мемлекеттік дамуында жаңа
Бірақ қазіргі кезде мемлекеттік құрылымда бұл жүйенің
Қазіргі кездегі жергілікті жерлердегі билік қазіргі кездегі талаптарға
Мұның басты себептері қолданыстағы заңдылықтардың, соның ішіндегі сайлау
Қазақстанның қазіргі сатыдағы дамуы реформа үрдістерінің арасалмағын орталықтан
Пайдаланған әдебиеттер
Баянов Е. ред. "Мемлекеттік және құқық негіздері", Оқулық,
"Бәсекеге қабілетті Қазақстан үшін, бәсекеге қабілетті экономика үшін,
Белисбаев А.: "Децентрализация власти и развитие местного самоуправления
Гутман В.Г., Мироедов А.А., Федин С.В. "Управление региональной
Зотова З.М. Власть и общество: проблемы взаимодействия /
Камаев В.Д., "Экономическая теория", Москва, ВЛАДОС ИМПЭ,
Ковешников Е.М. Государство и местное самоуправление в России:
Козырин А.Н. и Штатина М.А. Административное право зарубежных
Комерсантъ - Власть - 2002 - №36.
Комерсантъ - 2003 - 13 января.
Көшім Д., "Жергілікті өзін-өзі басқару - азаматтық қоғамның
Қазақстан Республикасының Конституциясы., Алматы, 1995 ж. 89, 95
Қазақстан Республикасы Парламентінің Жаршысы. №23 желтоқсан,
"Қазақстан Республикасындағы жергілікті мемлекеттік басқару туралы" Қазақстан Республикасының
1
Әкім
Жергілікті атқарушы органды Республика Президенті мен Үкіметінің өкілі
Әкімнің орынбасарлары
(Оларды қызметке әкім тағайындайды және босата алады)
Бөлімдер
Басқа да қызмет бөлімдері
Басқарма
Қалалық
Облыстық
Аудандық



Ұқсас жұмыстар

Мемлекеттік басқарудың тиімділігін бағалау тәсілдері
Экономикалық дамудың орта және ұзақ мерзімді болашағын анықтайтын маңызды жәйті еңбек ресурстарын пайдалану
Банктік тәуекелдердің Қазақстанның банктік жүйесінде қолданылуы мен басқарылуының теориялық аспектілерін анықтау және тәуекелдерді басқаруда шетелдік тәжірибе мен отандық тәжірибе
Басқару психологиясының негізгі түсініктері
Несиелік тәуекелдерді басқару есебі
Екінші деңгейлі банктерде қаржы тәуекелін жүзеге асыру
Жобаларды басқару үрдістері
2 деңгейлі алдын-ала су тастау қондырғысын автоматтандыру
Несиелік тәуекелдердің пайда болуы және олардың жіктелінуі
Білім беру сапасын нәтижелік тұрғыдан басқару