Дін социологиясы



 АБАЙ АТЫНДАҒЫ ҚАЗАҚ ҰЛТТЫҚ ПЕДАГОГИКАЛЫҚ
ТАҚЫРЫБЫ:
ДҮНИЕЖҮЗІЛІК ӘЛЕУМЕТТАНУ ДАМУЫНДАҒЫ КЛАССИКАЛЫҚ
КЕЗЕҢ
ТЕКСЕРГЕН: ДАУТ ДОС
ОРЫНДАҒАН: ЖЕТПІСОВА АЙМАН
АЛМАТЫ-2007
XIX ғасырдың басыңда адамзаттың қоғамдық санасы
Ол Францияда қаржы чиновнигінің отбасында дүниеге
Конт әлеуметтанудың объектісі мен пәнін анық
а) ерекше әлеуметтік организм ретіндегі қоғамның
б) адамзат (оның өткені, бүгінгісі және
в) бүкіл адамдар ұрпақтарының органикалық тұтастығы
г) қазіргі елдер, халықтар мен мемлекеттер
д) адамзат қызметі нәтижесінің объективтілігі
ж) адамдар санасы мен психологиясын жетілдіру
з) адамдар мінез-құлқы;
и) адамдар идеялары мен ой-пікірлерінің дамуы;
ж) отбасы, мемлекет және басқа да
Конттың көзқарасына сәйкес әлеуметтану мынадай әдістерді
— қоғамдық процестердің барысын қадағалау үшін
— эксперимент, яғни әдейі, арнайы жасалған
— адамзат өмірін жануарлар дүниесімен салыстыру;
— әр түрлі елдер мен халықтардың
— тарихи талдау әдісі, әр түрлі
Алайда, әлеуметтік қалыптағы өзгерістерді анықтауда математикалық
О.Конттың ойынша, позитивтік ғылым дінді алмастырып,
О.Конт өз шығармаларында өзіне белгілі ғылымдарды
О.Конт әлеуметтанудың негізін қалады, ал Г.Спенсер
Англияда әлеуметтану ғылымының қалыптасуы Герберт Спенсердің
Спенсер қоғам мен биологиялық организм арасындағы
Спенсер әлеуметтік заңдарды тұжырымдай отырып, әлеуметтік
Спенсер "еркіндік теңдігі" заңын тұжырымдай келе,
Қоғамды тірі организм іспетті қарауға болады,
Әлеуметтік организмдер биологиялық организмге ұқсас. Бұл
1) өседі, көлемі жағынан ұлғаяды;
2) өзінің ішкі құрылымдары болады;
3) өсу деңгейіне сәйкес бұл құрылымдар
4) құрылымның күрделенуі органдар функцияларының жіктелуінің
5) құрылым мен функциялардың күрделенуі
6) жекелеген бөлімдер (органдар) тіптен
Қоғамды толығымен биологаялық организмге ұқсастыру қате
1) биологиялық организм — бұл нақты
2) ойлау және сезім функциялары
3) биологиялық организмде элементтер тұтастық үшін
Спенсер организмнің ерекшелігін индивидтің автономиясын сақтап
О.Конт, Г.Спенсермен қатар әлеуметтанудың ғылым болып
К.Маркс (1818-1883) және Ф.Энгельс (1820-1895) әлеуметтану
Әлеуметтануды қоғамдық ғылым деп танитын бұл
Осы бағытта жасалған келесі қадам —
Бұл жерде бірде-бір іс санадан, ниеттен
Материалдық қажеттілік (мұқтаждық) пен мүдделер адамдардың
Басқаша айтсақ, қоғамдық еңбек бөлінісі жүйесіндегі
Классикалық кезеңнің әлеуметтанушыларының ілімдері мен тұжырымдамалары
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ:
1. Дін социологиясы. Дүйсенов М.С., А.,
2. Мәдениеттану. Оқулық. А., 2005. 126-152-бб.
3. Социология. Лекциялар курсы. Жалпы ред.
4. Социология. Кенжебаев С.Ж. , А.,
5. Р.Әбсаттаров, М.Дәкенов, «Әлеуметтану», А., 2003,



Ұқсас жұмыстар

ДІН ЖӘНЕ МӘДЕНИЕТ ЖАЙЛЫ
Дін жайлы жалпы түсінік
Дін және мәдениет
Социология түрлері
Дін социологиясы пәнінен дәрістер жинағы
Дін, мәдениет және қоғам
Егеменді елдің діни басылымдары
Дін социологиясының атқаратын қызметтері
Дін социологиясының шығуы және қалыптасу тарихы
“ДІН СОЦИОЛОГИЯСЫ” пәні бойынша ОҚУ-ӘДІСТЕМЕЛІК КЕШЕН