Біріккен Ұлттар Ұйымындағы Қазақстанның ролі




МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ..........................................................................................................................3
І. БӨЛІМ. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ СЫРТҚЫ САЯСАТЫНЫҢ НЕГІЗГІ БАСЫМДЫҚТАРЫ
1.1 Қазақстанның сыртқы саясаты: басымдықтары мен міндеттері.........................................................................................................................6
1.2 Ресей, Қытай, АҚШ, Еуропалық Одақпен ынтымақтастықты дамыту............................................................................................................................13
1.3 Мемлекеттік шекара – Қазақстаннның тәуелсіздігінің белгісі.............................................................................................................................19
ІІ. БӨЛІМ. ҚАЗАҚСТАН МЕН ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҰЙЫМДАР
2.1 Біріккен Ұлттар Ұйымындағы Қазақстанның ролі..............................................39
2.2. Қазақстанның Бүкіл дүниежүзілік сауда ұйымына кіру мәселесі..........................................................................................................................48
2.3 Қазақстанның әлімдік қоғамдастықпен халықаралық байланыстары................................................................................................................53
ҚОРЫТЫНДЫ............................................................................................................58
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР.....................................................................62
ҚОСЫМША.................................................................................................................65
КІРІСПЕ
Диплом тақырыбының өзектілігі. Сыртқы саясаттағы басымдықтарымыз ХХІ ғасырдың ығытына
Ресей, Қытай, АҚШ, Еуропалық Одақпен ынтымақтастықты дамыту басым бағыттар
Қазақстанның қауіпсіздігін қамтамасыз ету және ел ішіндегі реформаларға қолайлы
Осындай маңызы зор шарттардың бірі Мәскеуде қол қойылған Қазақстан
Біз стратегиялық тұрғыдан Қазақстанның мүдделері толығымен ескерілген жағдайда Бүкілдүниежүзілік
Қазақстан Шанхай Ытымақтастық Ұйымына, ТМД, ЕурАзЭҚ-ты реформалауға, ЕЭК-ті құру
Біздің еліміз үшін барлық бағыттар бойынша ЕҚЫҰ-мен бұрынғысынша іс-қимыл
Ұзақ мерзімді басымдығымызды ұлттық қауіпсіздік және мемлекеттік
Халықаралық практика мен нормаларға сәйкес мемлекеттік шекарамызды толық қатталып,
«Қазақстан-2030» Стартегиясының бір бөлігі ретінде қауіпсіздікке төнетін қатерлерді алдын
Бүкіл шекараның бойындағы көрші мемлекеттермен Қазақстанның достық қарым-қатынастары орнатылды.
Қазақсатнның әлемде қуатты экономикасы бар әрі халықаралық қоғамдастықтағы тұғыры
Біріншіден, осы өңірде тұрақсыздық пен діни экстремизм етек жая
Екіншіден, географиялық орналасуы жағынан алғанда Қазақстан белортасында тұрған өңірде
Сондықтан да біз осы проблемаларды шешу үшін барлық мүдделі
Тақырыптың зерттелу дәрежесі. Қазақстанның сыртқы саясатындағы негізгі басымдықтары мен
Тақырыптың мақсаты мен міндеттері. Қазақстанның сыртқы саясатындағы басымдықтары мен
Диплом жұмысының мақсаты Қазақстан Республикасының сыртқы саясатындағы негізгі басымдықтарымызды
Зерттеу заты - Қазақстанның сыртқы саясатындағы негізгі басымдықтарды
Зерттеу объектісі Қазақстанның сыртқы саясаттағы мәселесі жөніндегі әлемдік
Зерттеудің теориялық және әдістемелік негізі. Сыртқы саясатттағы негізгі басымдықтарды
Негізгі тұжырымдамалар. Қазақстан Республикасының сыртқы саясатындағы негізгі басымдықтарды дамытуға
Диплом жұмысының құрылымы мен көлемі. кіріспе, екі
І. ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ СЫРТҚЫ САЯСАТЫНЫҢ
НЕГІЗГІ БАСЫМДЫҚТАРЫ
Қазақстанның сыртқы саясаты: басымдықтары мен міндеттері
Қазақстан президенті Н.Назарбаевтың күш-жігерінің арқасында мемлекет аралық қатынастың жалпы
Саясат бағытының мұндай сындарлылығы қазірдің өзінде белгілі бір нәтижелер
Қазақстанның тәуелсіздігін нығайтуда 1993 жылы қазанда қол қойлған қазақстан-қытай
Осы тұрғыдан АҚШ-пен «демократиялық әріптестік туралы хартияға» жоғары деңгейде
Осындай жолмен Қазақстанның сыртқы саясатының бірінші кезеңінің басты мақсатына
Сонымен бірге Қазақстанның стратегиялық мүдделерін қамтамасыз ету үшін біздің
Қазақстандық дипломатия «кеңестен кейінгі кеңістік» деп аталатын мемлекеттермен ынтымақтастықты
Мұндай проблемаларды шешу үшін бір-бірінің әлеуетін пайдалануға ұмтылатын мүдделі
Басымдықтар айтқанда, Ресей Федерациясы мен өзара туелділіктің зор маңызы
Қазақстан сыртқы саясатының басты басымдықтарының бірі – АҚШ пен
Сонымен қатар, халықаралық құрылымдардың да рөлі өсіп отыр. Азия
Қазақстан Еуропадағы қауіпсіздік және ынтымақтастық ұйымына (ЕҚЫҰ) шеңберінде де
Сонымен бірге Азиялық бағытта сыртқы саяси қызмет өзара саяси
Қазақстан БҰҰ – ға мүше болған он бес жыл
Экономикалық әл – ауқат пен бүкіл әлемде бейбітшілік пен
Қазақстан 2010 жылы ЕҚЫҰ – ға төрағалық бекітілуін, оны
Қазақстанның соңғы жылдар ішіндегі айтарлықтай дамуына қарамастан, әлі болса
Бұл айтқандарды Бүкіләлемдік банк пен «Dоing Вusіnеss» Халықаралық қаржы
Қазақстан тәуелсіздік жылдары ішінде халықаралық қауіпсіздік жүйесі мен таратпау
Соңғы жылдары әлемде таратпау режимін бұзуға жол беретін көптеген
Сонымен қатар Қазақстан есірткінің заңсыз айналымы мен ұйымдасқан қылмыс
Қазақстан Президенті Н. Ә. Назарбаевтің қатысушыларға жолдаған Жолдау хатында
Бүгінгі Қазақстан көптеген өңірлік ұйымдарының мүшесі болып табылады, олардың
Үстіміздегі жылы 30 қарашада ЕҚЫҰ-ға мүше-елдердің 56 мемлекетті біріктіретін
АӨСШК шақыру жөніндегі қазақстандың бастаманы іс жүзіне асыру Азиядағы
Қазақстанның тәуелсіздіктің алғашқы сатыларында қабылданған ядролық мұрадан бас тартуы
Біз сондай-ақ БҰҰ-ның Қауіпсіздік Кеңесінің бес тұрақты мүшесінің бәріне
Біз экономикалық дағдарыстан ойдағыдай шыға білдік, мемлекеттік басқарудың тиімділігін
Экономиклық, әлеуметтік дамудың және халықтың өмір сүру деңгейінің негізгі
1996 жылдан бастап он жыл ішінде жан басына шаққанда
Қазіргі кезде келелі міндеттер Қазақстанның әлемнің неғұрлым бәсекеге қабілетті
Тәуелсіздіктің алғашқы күндерінен бастап Қазақстан үшін тұрақтылықты сақтаудың маңызды
Қазақстандық қоғам тұрақтылығына құрылымдың жағынан жақын, бірақ маңызы одан
Халықаралық тұрақтылықпен қауіпсіздіктің дәстүрлі және жаңа қыр көрсетулеріне ұтымды
Жаһандық геосаяси ауқымды энергетикалық құрам соғұрлым маңызды аргументке айналуда.
Соңғы кездері энергетикалық қауіпсіздік ұғымын тұжырымдауда белгілі бір өзгерістерді
1.2. Мемлекеттік шекара – Қазақстаннның тәуелсіздігінің белгісі
Мемлекеттік шекара әрбір елдің тәукелсіздігінің белгісі. Қазіргі жаһандану заманында
Қазақ жері мен оның шекарасын біздің ата – бабаларымыз
Жаңа заман талаптары тәуелсіз Қазақстан үшін мемлекеттік шекараны айқындауда
1992 – 1998 жылдары Қытай Халық Республикасымен Қазақстан Республикасының
Жалпы, Қазақстан мен Қытай арасында мемлекеттік шекараны орнатудың ежелгі
Қытай тарапымен шекараны делимитациялауды жоғарыда аталған ХІХ ғасырдағы тарихи
Келіссөздер барысында қазақстандық делегация осы учаскелердің кейбір бөліктерін қазақстандың
Шекаралық мәселелер жөніндегі үкіметтік комиссия мүшесі М.Атанов: «...Қытайға қатысты
Қытай сияқты әлемдік алпауыт елмен мемлекеттік шекара мәселесі байсалды
Қазақстанмен көршілес Ресей, Өзбекстан, Қырғызстан, Түркіменстан бұрын бір мемлекеттің
Қазақстан мен Ресейдің өзара қарым қатынасы тарихында тұңғыш рет
Қазақ - өзбек мемлекеттік шекарасын делимитациялау туралы келіссөздер 2000
Қазақстан Республикасының Түркіменстандағы Төтенше және өкілетті елшісі, Шекара мәселелері
Қырғызстанмен шекара мәселесі бойынша келіссөздер екі жылдан астам уақытқа
Осылайша, Қазақстан Республикасы өзінің тәуелсіздік тарихындағы аса күрделі әрі
Бүгінде мемлекеттік шекара халықаралық, экономикалық, мәдени достық қарым –
Еуразиялық интеграция және қазақ диаспорасы
Қазақ диаспорасы халқымыздың қазіргі тарихи кезеңдегі маңызды мәселелерінің қатарына
Жалпы ғылыми жобаның тақырыбы ХХІ ғасырдағы Еуразиялық кеңестіктегі көптеген
Еуразиялық кеңістіктегі қазіргі кезеңдегі күрделі процестер әлемнің тағдыры үшін
Әрбір халықтың еуразиялық кеңістікте өмір сүру салтындағы өзгешіліктер жалпы
Географиялық оқшаулықтың «Батыс пен Шығыс» деп аталатын бұрынғы горизонтальды
Жаһандану – бұл өте жаңа ақпараттық және қаржылық технологияларды,
Шаруашылық өмірдің интернационалануы барысында еуро-американдық типтегі дамыған елдердің әлуметтік-мәдени
Объективті әрі тоқтатылу мүмкін емес деп есептелетін бұл процестің
Бүгінгі азаматтық қауымдастықты құрайтын әр алуан әлуметтік топтардың ішінен
Этникалық мәселелердің рөлінің күшеюі өз халықының мәдинетіне деген қызығушылықты
Этникалық саясаттандырылуы ең алдымен өтпелі қоғамда, қоғамның экономикалық өмірінің
Кейбір қазақтар диаспоралары шарықтаған нарық экономикасы мен азаматтық қоғам
Қытайдағы, Моңғолиядағы, Өзбекстанда, Ресейдегі қазақтар өзінің ата жұртында өмір
Кейде тіптен, диаспоралардың мемлекетаралық шекара бөлісіне түсіп, су бойымен,
Әлемнің әр түрлі мемлекеттерінде ғұмыр кешіп жатқан қазақ диаспорасының
Қазақстан Республикасы өзі алғаш құрылған күннен бастап қандай қиын
Бүгінгі танда біздің мемлекетіміздің aлдында тұрған басым саясаттың бірі
Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаев өзінің Қазақстан-2030: "Барлық қазақстандықтардың өсіп-өркендеуі,
Республикамыздағы ecіpткі заттармен немесе жүйкеге әсер ететін заттармен заңсыз
Есірткі заттарды заңсыз тұтынуға және таратуға байланысты, коғaмғa қaйшы
Қазіргі уақытта нашақорлық тамырын тереңге жайған әлеуметтік қатерлі құбылысқа
Сондықтан да, соңғы кездері біздің республикамызда кең етек алып
Нашақорлықтың әлеуметтік зардаптары тек халықтың өнегелі және табиғи денсаулығын
Соңғы 20-30 жылдар аралығында бүкіл әлем нашақорлық, оның апатты
Қазiргi кезде есiрткiнiң жетпеген жерi қалмады. Сәндi ғимаратты әсем
Қазақстан Республикасында ecіpткі заттардың заңсыз айналымына қарсы күрес жүргізіп
Есірткілердің заңсыз айналымының және осыған байланысты қол сұғyшылықтың жыл
Есірткі заттарды немесе жүйкеге әсер eтeтін заттарды тұтынуға көндірудің
Бүгінгі таңдағы Қазақстанда есірткі заттардың заңсыз айналымы жағдайларына қатысты
Бүгінгі таңда Дүниежүзі елдерін жайлаған нашақорлық дерті әлем жұртшылығын
«Нашақорлық» түсінігі медициналық, әлеумметтік және заңдылық мағынада қарастырылады. Ең
Есірткі немесе басқа да психоактивтік заттардан пайда болған тәуелділіктің
Қазақстанға есiрткi Ресейден, Ауғанстаннан сонымен қатар Батыс елдерiнен тасымалданады.
Қылмыстың бұл түpі ecіpткінің мемлекетімізде таралуына тікeлей әcepін тигізіп
Бүгінгі күні eсірткі саудасының аумағы күннен-күнге кеңейіп барады. Бұлардың
Пайда табу есірткі саудасымен айналысатындардың негізгі мақсаты. Осы
Соңғы уақытта есірткі заттарды немесе жүйкеге әсер eтeтін заттарды
Қоғамымыз үшін қауіпті бұл құбылыс есірткі саудасымен айналысатындарға тән.
Кейінгі кездері ecіpткі заттардың немесе жүйеге әсер eтeтін заттардың
Елбасы халыққа арнаған жаңа Жолдауында Қазақстан алдағы уақытта да
Терроризм мақұлық адамдардың тұрмыстық негізге қастандығы мен жауыз амалдары
ФБР терроризмнің анықтамасын былай береді:азаматтарға қарсы,заңға қайшы күш қолдану
АҚШ-тың Қорғаныс Министрлігі терроризмнің анықтамасын былай береді: саяси,діни немесе
Мемлекет қолдайтын халықаралық терроризм ұғымы төменде мемлекет атқарған іс-әрекеттердің
Халықаралық террористік актіге қатысушы кез-келген адамды, топты немесе ұйымды
Халықаралық террористік актіні жоспарлаушы немесе іске асырушы кез-келген адамға,
Халықаралық террористік актіні жоспарлаушы немесе іске асырушы кез-келген адамға,
Кез-келген халықаралық террористік актіні іске асыруға ықпал еткен немесе
Қандай да бір халықаралық террористік актіні іске асырған кез-келген
Объектіге қастандық жасалғанда терроризм адамдардың өмірі мен денсаулығына, мүлкіне,
Терроризм қандай да бір объектіні: ұшақтарды, әкімшілік ғимараттарды, тұрғын
Қазіргі терроризмде ұйымдасқан қылмыстың барлық белгілері бар. Жоғарыда айтылғандардың
Терроризммен күрес шараларының жүйесін жасауда еліміздің территориясында оның таралуына
Терроризмнің таралуына ықпал ететін сыртқы факторлардың қатарына мыналар жатады:
таяу және алыс шет елдерде террористік көріністер санының өсуі;
территориясы шектесетін бұрынғы КСРО елдеріндегі, сондай-ақ Еуропа мен Шығыс
олардың бірінің ішіндегі қарулы жанжалдардың болуы, сондай-ақ біріне-біріне территориялық
кейбір шетелдік спецслужбалар мен шетелдік (халықаралық) террористік ұйымдардың стратегиялық
Ресейге кіріп-шығуды бақылаудың сенімсіз болуы және оның шекараларындағы «айқындылықтың»
территориясы шектесетін елдерде қару-жарақ сататын «қара базардың» болуы.
Берілген бұл факторлар жүйесінің мұның алдындағы факторлардан (1991 жылға
Терроризмнің өсуіне ықпал ететін ішкі факторлардың қатарына:
елде заңсыз үлкен қару-жарақ сату «базарының» болуы және оны
жаңа «ресей диаспорасының» түзілуі (РФ азаматтарының өз елінен басқа
Ауғанстанда, Днестр маңында, Сербияда, Шешенстанда, Тәжікстанда және т.б. «қызу
кейбір әкімшілік-бақылаушы құқықтық режімдердің болмауы немесе әлсіз болуы;
бірқатар экстремистік топтардың, жалған әскери бөлімдердің болуы;
қылмыстық топтардың бірігуі мен олардың иерархиясы;
көптеген адамдардың идеологиялық және рухани өмірлік бағдарын жоғалтуы;
әлеуметтік қанағаттанбаудың шиеленіскен көңіл-күйі, азаматтардың маңыздыбөлігініңқорғансыздығы;
торығу мен ашынудың, әлеуметтік агрессивтіліктің өсуі, қоғамдық фрустрация (лат.
қоғамдағы саяси мәдениеттілік деңгейінің төмендігі;
күш көрсету мен қаталдықты кеңінен насихттау (кино, телеарна, баспасөз,
Терроризмге қарсы күресуші халықаралық ұйымдар террорлық әрекеттің бірнеше түрін
Халықаралық терроризмде – терактінің болатын орны маңызды емес; террористердің
Ішкі терроризмде – террористік акцияның болатын орны - өзі
Объектті (нысандық) терроризмде - террористік актілер террорлық топтар зиянды
ФБР терроризмнің формасындағы тәуелсіздік үшін қарулы күресті терроризмнің тағы
Хасавюрт келісіміне қол қойылғанға дейін шешен жауынгерлерінің Ресейге
Ресейде болған төрт жарылыстың салдарынан 271 адам қаза тапты.Қазіргі
Біріккен Королдықта отыз жылға созылған (1969-1999) соғыста 3 401
XX ғасырдың ортасында белгілі болғандай, әлемдік қауымдастық «жанжалдарды басқаратын»
БҰҰ – ның конфликтологтары жалпы террористермен күресте мынадай принциптерді
Мемлекет террористердің саяси дағдарыстарды шешу бойынша халықаралық дипломатиялық қатынастарды
Терроризмнен күреске «барлығын және әрбір» адамды тарту үлкен қателікке
Бір зорлық – зомбылық жүздеген аурудың ошақтарын тудыратын вирус
Ланкестікке қарсы саясаттың маңызды құралы хабардар болу – бұл
Ішкі қарулы қақтығыстар проблемасы, ауқымды және қауіпті геосаяси
Бұл поблеманы нақтылай түсу үшін төменде берілген тезис түрінде
Бірінші. Ішкі қарулы қақтығыстар өздерінің пайда болу себептеріне, мәні
Сондықтан, ішкі қарулы қақтығыстарға бірдей өлшеммен қарауға болмайды. Қандай
Екінші. Ішкі қарулы қақтығыстардың халықаралық лаңкестікпен байланысын қарастыра
Үшінші. Әртүрлі экстремистік топтар мен қозғалыстардың саны көп болса
Бұдан шығатын қорытынды біреу және анық: исламдық экстремизм болсын,
Төртінші. Лаңкестік қандай формада болмасын адамзат үшін XXI ғасырдағы
Лаңкестік пен экстремизм көптеген елдердің және олардың азаматтарының қауіпсіздігіне
Лаңкестіктің жанжал- қақтығыстар потенциалы әсіресе 20-ғасыр 60-жылдары өсе
Лаңкестік халықаралық және ғаламдық сипат алды. Бұдан біраз уақыт
Лаңкестік топтар мен ұйымдардың қатары өскен сайын, оларды қолдайтын
Кәзіргі кезде халықаралық қауымдастық лаңкестік белсенділіктің өсуін уайымдап
Лаңкестіктен жоғары деңгейде дамыған елдер де, экономикалық және әлеуметтік
Соңғы кезде лаңкестік актілермен байланысты адам және материалдық шығындар
Адамдар өмірінің ұлт аралық сипаты, байланыспен ақпараттық жаңа құралдары,
Бесінші. Лаңкестік белсенділіктің орталығы соңғы жылдары Латын Америкасы елдерінен
Қазіргі жағдайдағы лаңкестік әрекет кең құлаштылығымен, белгілі бір шекараның
Халықаралық терроризм ақпараттық соғыс жүргізудің қазіргі заманғы құралдарын өз
Ланкестік ұйымдар өзара жалпы идеологиялық – конфессиялық, әскери, коммерциялық
Бүгінгі ланкестік – диверсант немесе ұшақты ұрлап қашушы, не
Әлемдік қауымдық 60ж.аяғы 70ж. басында халықаралық лаңкестік
- Әуе ұшағының бортында жасалған қылмыстар мен басқа да
Лаңкестікке қарсы күрес аумағындағы халықаралық ынтымақтастық бойынша басты күш
Берілген тезистердің жалғасы ретінде Біріккен Ұлттар Ұйымы Бас Ассамблеясының
Форумға қатысушылар пресс-конференцияның қорытындысына лаңкестікпен күрес бойынша өзара келісілген
Ұсыныстардың бірі «аталған проблеманың әртүрлі аспектілерімен айналысатын жекелеген органдар
Лаңкестік әрекеттердің көліктерде көп болуын ескеріп, «үлкен сегіздік» елдерінің
Адамдардың өліміне немесе жаралануына алып келетін жарылғыш заттарды табу
«Сегіздік» барлық мемлекеттерді мемлекеттік емес ұйымдарды (гуманитарлық, мәдени немесе
Қазіргі коммуникация құралдары да назардан тыс қалмауы тиіс, оларды
Жеке пунктте қару-жарақтар мен жарылғыш заттарды өндіруді, сатуды және
Құжат қол қойған елдерді лаңкестерді әлсіз немесе күшті қолдаудан
«Сегіздік» барлық мемлекеттерге лаңкестік топтар мен лоардың мүшелерінің орнын
Халықаралық жағдай да көп өзгерген: таяушығыс процесі тығырыққа тірелген,
ІІ. ҚАЗАҚСТАН МЕН ХАЛЫҚАРАЛЫҚ ҰЙЫМДАР
2.1. Біріккен Ұлттар Ұйымындағы Қазақстанның ролі
Қазақстан Республикасының Біріккен Ұлттар Ұйымына енгендігі – біздің еліміздің
Қазақстан Біріккен Ұлттар Ұйымына әлемдік қауымдастықтың қарапайым ғана жаңа
Тәуелсіз мемлекет ретінде Қазақстан делегациясының алғашқы қатынасқан халықаралық форумы
Біріккен Ұлттар Ұйымы Қазақстан өкіметінің қарусыздандыру облысындағы белсенді рөлі
Біздің еліміз Орталық Азиядағы бейбіт сақтау мен қауіпсіздік саласына
Халықаралық қауіпсіздікті қамтамасыз ету шараларын нығайтуға үлкен көніл бөлгендіктен,
Орталық Азия аймағына және жалпы әлемдік қауымдастыққа қауіп төңдіретін
Біздің еліміздің Біріккен Ұлттар Ұйымындағы позициясы - Біріккен Ұлттар
Біріккен Ұлттар Ұйымының 53 сессиясында Қазақстан Орталық Азиядағы транзит
Резолюцияның шарттары Қазақстан өкіметі, оның министрліктері мен халықаралық ұйымдар
Халықаралықаралық және қазақстанстандық сарапшыларының бірлескен жұмысының нәтижесі – Бас
1997 жылдың 16 желтоқсанында Біріккен Ұлттар Ұйымының Бас Ассамблеясының
Осындағы ең маңызды мақсат – Семей полигонындағы өткізілген ядролық
денсаулық сақтау
экология мен қоршаған орта
экономиканы қалпына келтіру
гуманитарлық көмек
ақпараттың таратылуы
Бұл приоритетті секторлардағы жұмыстардың асырылуы 50 млн. доллар төңірегінде
Біріккен Ұлттар Ұйымының қалыпты дамытудың кең спектрін қарастырудыдағы терең
1993 ж. Венадағы адам құқықтары жөнінде
1994 ж. Каирдегі халықтың қоныстануы мен дамытуы жөнінде
1995 ж. Копенгагендегі әлеуметтік дамыту жөнінде
1996 ж. Стамбулдағы тұрақты мекендер жөнінде, және т. б.
Қазақстан аталған форумдарда алғашқы күйдегі құжат жобаларына ұсыныстарды ғана
Біздің еліміздің Конституциясы барлық Қазақстан халықтарының теңдігін; адамның нәсіліне,
Жанұяның, әйелдердің, балалардың әлеуметтік қорғанылуы – мемлекеттік саясатының ең
Біріккен Ұлттар Ұйымының қызметінің приоритеттерінің бірі халықаралық құқық нормалары
Егер де Біріккен Ұлттар Ұйымында алғашқы жылдары жұмыс істеген
Осы жылдары ішінде еліміз қарусыздандыру, сауда мен транспорт, экология,
Соңғы жылдары Қазақстан мен Біріккен Ұлттар Ұйымының арасындағы
1965 жылы құрылған Біріккен Ұлттар Ұйымының Дамыту Бағдар-ламасы
Қазіргі уақытта БҰҰ Дамыту Бағдарламасының кеңесшілері мен сарапшылары Қазақстан
1993 жылдан бастап, БҰҰ Дамыту Бағдарламасы Қазақстан өкіметіне нарықтық
Қазіргі таңда Қазақстандағы бірнеше экономикалық пен саяси рефор-малардың іске
Әлеуметтік салада – еліміздің білім беру мен ғылым жүйесін
Экономика саласында – еліміздің шағын және орта кәсіпкерлігін дамытуына,
Экологиялық салада – Семей полигонының ауданы мен Арал бассейіні
Жақын арада Қазақстан мен БҰҰ Дамыту Бағдарламасы арасында-ғы ынтымақтастық
Әлеуметтік Даму Бағдарламасы
Еліміздің демократияландыруы мен мемлекеттік басқару жүйесің нығайту Бағдарламасы
Қалыпты даму мақсат-да қоршаған ортаны қорғау Бағдарламасы
Жалпы қарастырып алғанда, Орталық Азия мемлекеттері арасында Біріккен Ұлттар
Қазақстан Республикасы Біріккен Ұлттар Ұйымының Білім Беру, Ғылым және
Білім берерлік, ғылыми және мәдени материалдардың кіргізілуі туралы Келісім,
Авторлық Құқық жөніндегі Әлемдік Конвенциясы, ХІІІ Бапқа жататын Декларация
Әскери жанжал кезінде мәдени құндылқтарды қорғау туралы Конвенция, оның
Әлемдік мәдени және табиғи мұралар-ң қорғалуы тур/ы Конвенция
Еуропа елдері аймағының ғылыми дәрежелерің, жоғарғы білім туралы дипломдарың
Азия мен Тынық Мұхит елдерінің ғылыми дәрежелерінің, жоғарғы білім
Еуропалық аймаққа жататын ғылыми квалификацияларың, оқыту курстарын мойындау туралы
ББҒММҰ Қазақстанды Орталық Азия аймағындағы ерекше мәдени, тарихи, рухани
Осымен қатар, ББҒММҰ «Қазақстанның мәдени жәңе табиғи мұра
2001 жылдың тамызында Қазақстанға ББҒММҰ – ның Бас Хатшысы
Қазақстан ББҒММҰ – ның екі аймақтық бастамаларының құрылтайшысы болып
Орталық Азиядағы Зерттеулердің Халықаралық Институты
Көшпенді Өркениеттердің Халықаралық Институты
Кеңес Одағының құлауы мен Қазақстанның халықаралық қауымдастыққа енуіннен бастап,
Глобализацияға бағытталған тенденциялары мен транспорттық инфрақұрылымының дамуы – еліміздегі
Географиялық орналасуымыз, яғни әлемдік есірткі өңдіру орталық-тары мен тасымалдау
Өтпелі заманның экономикалық, әлеуметтік, саяси, рухани салаларына әкелген өзгерістері
Аймақтағы геосаяси өзгерістер, өткір саяси шиелінстер мен әскери жанжалдар
Бүткіл Орталық Азия мен бұрынғы КСРО елдеріндегі есірткі бизнесі-нің
Біріккен Ұлттар Ұйымының Есірткілерді Бақылак жөніндегі Халықаралық Бағдарламаның (ЮНДКП)
Қазақстан Республикасы мен Біріккен Ұлттар Ұйымының ЕЗБҚААБ арасындағы
Қазақстан Республикасы бұл салададағы Біріккен Ұлттар Ұйымының үш
Есірткі Заттар жөніндегі 1961 жылғы Бірыңғай Конвециясы мен 1972
Психотропты Заттар жөніндегі 1971 жылғы Конвециясы
Есірткі Заттары мен Психотропты Заттардың Заңсыз Айналымына қарсы 1988
Біріккен Ұлттар Ұйымының ЕЗБҚААБ ұсыныстары бойынша, Қазақ-стан Республикасының «Есірткі
1993 жылдың Желтоқсанында республикамыздың «Ядролық Қаруды Таратпау жөніндегі Келісімге»
Келісімге сәйкес республикамыздың барлық ядролық қызмет АЭХА гарантиялары астында.
АЭХА – ның өз мүше-елдерімен техникалық ынтымақтастық бағдар-ламасы атомдық
Қазақстан Республикасының АЭХА – ның техникалық ынтымақтас-тық бағдарламасына қатысуы
Бұл бағдарлама арқылы және жалпы АЭХА – мен ара
Соңғы жылдары ішінде АЭХА – ның бірнеше жобалары шеңберінде
Біріккен Ұлттар Ұйымының Жоғарғы Комиссарының Босқындар Ісі жөніндегі Басқармасы
ЖКБІБ Қазақстан Республикасындағы өз өкілеттілігін тек 1995 жылда ашқан.
БҰҰ ЖКБІБ – ның мандат асты босқындарына халықаралық қорғау
Қазақстан Республикасындағы босқындар мәселелеріне қатысты барлық мемлекет емес ұйымдармен
Қазіргі кездегі БҰҰ ЖКБІБ – ның Қазақстан Республикасындағы
Дәстүрлі емес қызмет: ең қажет ететін босқындар мен
Дәстүрлі емес қызмет: бұл негізінен миграция саласында жоғары маманды
Біріккен Ұлттар Ұйымының Өндірістік Даму Ұйымы БҰҰ – ның
Қазақстан Республикасы БҰҰ –ның ӨДҰ қатарына 1997 жылы кірген.
Қазақстанның оған кіріунен бұрын бұл ұйым елімізде әр-түрлі бағдар-
Инвестициялық жобалардың бағалауы мен қалыптастыруы
Инвестициялаудың акционерлік емес түрлердің құқықтық, салық-тық және қаржылық анализімен
1995 жылдың өзінде ӨДҰ мен БҰҰДБ – ның бірлескен
Американдық «Шеврон» компаниясының қаржылық қолдауымен, ӨДҰ – ның сарапшылық
Қазіргі таңда БҰҰ – ның ӨДҰ Қазақстан Республткасы
Өндірістік дамудың стратегиясы
Шағын және орта кәсіпкерліктің дамытуы
Инвестицияларды тартуға қолдау
Шығынсыз өндірісті қалыптастыру
2.2. Қазақстанның Бүкілдүниежүзілік сауда ұйымына кіру мәселесі
Мемлекеттердің өзара ынтымақтастығының дамуы үрдісінде халықаралық сауда экономикалық және
Бүгінде халықаралық саудадағы қарым-қатынастардың реттелуі тек екіжақты келісім шарттар
Дүниежүзілік сауда ұйымының негізін қалаушы қағидалары кемсітпеушілік, яғни сауда
Дүниежүзілік шаруашылық байланыстар жүйесінде жетекші орынды халықаралық сауда иеленеді.
Ұлттық экономиканың дамуына байланысты сыртқы нарықтың рөлін көтеру;
Сыртқы нарықтық байланыстар негізінде қазіргі өндірістен жоғары деңгейде хабардар
Халықаралық еңбек бөлінісі процесінің тереңдеуі және әлемнің жетекші салаларындағы
Интеллектуалдық қызмет нәтижесінің есебінен халықаралық сауда көлемінің ұлғаюы;
Тауарлық өнімді тез жаңартуға ықпал ететін ғылыми-техникалық прогресс.
Сонымен қатар, сыртқы сауда мемлекеттің халық шаруашылығының экономикалық тиімділігін
Өнеркәсіп саясатында сыртқы сауда жаңа жұмыс орындарын құруға және
Кез келген мемлекет өз елінің сыртқы саудасын дамыту үшін
сауда және транспорт саясатын жетілдіруде сауда процедураларын жеңілдетін мәселесін
ұлттық деңгейде сауда процедураларын жеңілдету жұмыстарын үйлестіруді қамтамасыз ету
1994 жылы жаңа редакцияланған ГАТТ қазіргі саудадағы тауарлар бойынша
Кемсітпеушілік принципі ұлтқа қолайлы жағдай жасау режимін (РНБ-режим наиболее
Қызмет көрсетудің біршама еркін импорт және експорт принциптері транс
Бірақ қызмет көрсету саудасының спецификалық күшінде қолайлы жағдай жасау
ДСҰ-ның мүшелері ГАТС төңірегіндегі жекелеген міндеттерді өз мойнына алады,
Интеллектуалды меншік құқығының сауда аспектілері бойынша ДСҰ-ның келісімдері (ТРИПС)
Дауды шешуді реттейтін ережелер мен шаралар туралы келісім консультация
ДСҰ принциптерін қолдану мемлекеттің сыртқы экономикалық қызметтің тиімділігін ең
ДСҰ-ның сауда жүйесі сауданың кедергісіз іске асуына көмектеседі және
Халықаралық қауіпсіздікке сауданың ықпал етуі 1930 жылдардағы соғыстан көрінді.
Бұл жүйе өзінің өмір сүруге қабілетті екендігін көрсетті, себебі
Тауарлар мен қызметтер саудасындағы міндеттемелер мен тарифті ымыралар бойынша
ДСҰ-на ену үшін меншікті өнеркәсіпте бәсекелестікке сенімді болу керек.
Техникалық нормалау саласындағы бағыттардың өзгеруімен, мемлекеттік қадағалау мен бақылаудың
Негізгі міндет ретінде ҚР-ның «техникалық реттеу» жөніндегі заңы міндетті
Нарықтық шарттарда бұл талартар күрделі және де комплексті мәселе
Қазақстан Республикасының БСҰ-на енудегі жаңа техниканы енгізуді тездету және
Өз елінде ҚР-ның кәсіпорындары нарықтан шығып кетпеу және басқа
Шикізаттың, материалдардың, жинақтаушы және дайын бұйымдардың стандарттауының комплекстігін қамтамасыз
Тек қана бір-бірімен байланысты өнім сапасының көрсеткіштерін анықтайтын стандарттар
Осылай өз уақытында майдың өндлірісінде сызықты ағынның сапасын қамтамасыз
Комплексті стандарттауды жүзеге асырудағы шикізаттар мен матариалдар стандарттарына ерекше
Қазіргі уақытта стандарттарың жобаларын дайындағанда ең алдымен оларда ғылым
Тек осындай жағдайда ғана мемлекеттік стандарт барлық берілетін нәрселерді
Техникалық прогресте стандарттау бойынша жұмыстардың ғылыми мазмұнын көтеру қажеттілігін
Елде қызмет еткен техникалық реттеу жүйесі халықаралықтан айрықша өзгешеленеді.
Көрініп тұрғандай ешбір стандарт немесе стандарт жинағы олармен орнатылған
Стандарттардың сақталмуы өнім сапасының едәуір нашарлануына әкеледі және өндіріске
Өнім сапасының және өндірістің тиімділігін көтеру мәселесі әрқашанда елдің
Стандарттау жүйесіндегі мемлекеттік саясат стандарттау және сертификаттау қызметіндегі даму
2.3. Қазақстанның әлемдік қоғамдастықпен халықаралық байланыстары
Азиядағы өзара ықпалдастық пен сенім шаралары жөніндегі Кеңесті шақыру
АӨСШК-ні құрудағы басты мақсат, оның атауының өзі айтып тұрғандай,
Сенім шаралары деген әдетте мемлекеттердің өздерінің арасындағы орын алуға
Азиядағы өзара ықпалдастық пен сенім шаралары жөніндегі Кеңесті шақыру
АӨСШК – ні құрудағы басты мақсат, оның атауының өзі
Сенім шаралары деген әдетте мемлекеттердің өздерінің арасындағы орын алған
Х\/ ғасырдың соңына дейін Орталық Азия әлемдік экономиканың маңызды
Біз Азия «жолбарыстары» мен ЕуропалықОдақ табыстарының сырына қаныға бастадық.
Біздің алдымызда таңдау тұр: бірі - әлемдік экономиканың мәңгілік
Бұдан былайғы интеграциялану – біздің өңіріміздің тұрақтылығына, прогреске, экономикалық
Мен Ортақ Азия елдері Одағын құруды ұсынамын. Қазақстан, Өзбекстан,
Біздің экономикалық мүдделеріміз де, мәдени-тарихи, тіліміз, дінімізде, экологиялық проблемаларымыз
Біз осылай жасағанда ғана өзіміздің әрқашан бірге болуымызды аңсаған
Қауіпсіздік, халықаралық терроризмге және заңсыз есірткі айналымына қарсы күрес,
2001 жылы қаңтарда Ақ үйге АҚШ-тың заңды жаңа қожайыны
Біз Қазақстанның жаһандық экономикалық үрдістерге сәйкес дамып келе жатқан
Біз қатаң бәсекеге әзір тұрып, оны өз мүддемізге пайдалана
Мемлекет өз тарапынан іскерлік бастамшылықтың жолындағы заңнамалық, әкімшілік және
Жүйелілік – біздің осы заманғы әлемде таяудағы онжылдықта алға
Еуропадағы қауіпсіздік және ынтымақтастық ұйымы «Кеңес» деген атау мен
Өткен ғасырдың 1989-1992 жылдары Еуропа түбегейлі өзгерівстерге ұшырады және
1992 жылы бұрыңғы Кеңес Одағынгың кеңестігіне жас мемлекеттер «автоматы»
Қазақстан үшін ЕҚЫҰ-ның 1994 жылғы желтоқсан айында Будапешт қаласында
Сол 1994 жылы Будапеште қол қойылған келісімнің Қазақстан үшін
Міне, осындай жақсы нышаннан басталған ЕҚЫҰ мен қарым-қатынасымыз жылдан
ЕҚЫҰ-ға кіретін мемлекеттердің басым бөлігі Еуропалық Одақ мүшелері. Сондай-ақ
Төрағалық етудің нәтижесінде Қазақстан дамыған, өркениетті, демократиялық, құқықтық, азаматтық
ЕҚЫҰ-ның жұмысын барлық елдердің қауіпсіздігін, ынтымақтастығын қамтамасыз ете отырып,
Қорытынды
Қазіргі кезеңде мемлекеттердің сыртқы саяси қызметін дамытуы халықаралық қатынастардың
Сонымен бірге, қазіргі кезеңдегі ғылыми-техникалық ілгерілеудің нәтижесінде халықаралық қатынастардың
ХХІ ғасыр қатерлерінің ішінде халықаралық лаңкестік ерекше орын алып
Лаңкестікке қарсы коалицияға және Ирактағы жағдайды тұрақтандыруға саперлік отрядымыздың
Осы тұрғыда еліміздің өз ішінде де белсенді іс-қимыл жасалып
Лаңкестіктің ушығуы жағдайында біз өңірдегі барлывқ мемлекеттер мен мүдделі
Қазақстан бүгінгі таңда әлеуметтік – экономикалық жаңару мен саяси
Өзіміздің әлемдік рейтинг кестесінің жоғары бөлігіне іліккен елдер тобының
Біріншіден, өркенді де өршіл дамып келе жатқан қоғамның іргетасы
Екіншіден, біз аға ұрпақты, ана мен баланы, жастарды қасқорлық
Үшіншіден, біз еркін, ашық әрі демократиялық қоғам орнатудамыз.
Төртіншіден, біз дәйекті түрде саяси тежемелік пен тепе –
Бесіншіден, біз барлық діндердің тең құқылығына кепілдік береміз және
Алтыншыдан, біз қазақ халқының санғасырлық дәстүрін, тілі мен мәдениетін
Жетіншіден, біз өз елімізді халықаралық қоғамдастықтың толық құқылы және
Қазақстан әлмедік тауарлар, қызметтер, еңбек ресурстары, капитал, осы заманғы
Бұл стратегия біздің экономикамымыздың жекелеген секторлары мен өндірістерінің нақтылы
Төртінші міндет – өндірістің шикізаттық емес секторының дамуын, экономикалық
Бесінші міндет – өңірлік және жаһандық экономикадағы өзіміздің жаңа
Алтыншы міндет – осы заманғы білім беру мен кәсіптік
Жетінші міндет – атаулы әлеуметтік қолдау және әлеуметтік саланы
Қазіргі замаңғы әр түрлі халықаралық денгейдегі қауіпсіздік құрылымдармен кепілді
Қазіргі уақыттағы ең беделді, әрі күрделі құрылымды халықара-лық ұйымдардың
Еліміздің Біріккен Ұлттар Ұйымында осыншама қысқа уақытта мү-ше болғанына
Еліміздің осындай деңгейге жетуі – елбасымыз бен отандық дип-ломатияның
Пайдаланылған әдебиеттер
ҚР Президенті Н.Назарбаевтың Қазақстан Халқына Жолдауы «Жаңа әлемдегі жаңа
ҚР Президенті Н.Назарбаевтың Қазақстан Халқына Жолдауы «Қазақстан экономикалық, әлеуметтік
Қазақстан Республикасының Конституциясы. – Алматы: Жеті Жарғы, 2005
Қазақстан Республикасында азаматтардың денсаулығын сақтау туралы» Заңы // Егемен
Послание Президента Республики Казахстан Н.А.Назарбаева народу
Казахстана «Казахстан – 2030». - Астана; Фолиант, 2000
Дипломатия жаршысы, 2005, №4(6)
Дипломатическая служба Республики Казахстан. – Алматы, 2004
Еуразиялық интеграция және қазақ диаспорасы. – Алматы, 2007
Авдокушин Е.Ф. Международные экономические отношения: Учебное пособие. – М.,1996
Атымтаева Ж.А. Терроризмге қарсы күрестегі Еуропалық саясат. – Алматы,
Всемирная торговая организация (ВТО) // В кн.: Внешнеэкономическая деятельность
Габиани А.А. Наркотизм вчера и сегодня. - Тбилиси: Сабиота
Ермекбаев А.Б. ЮНЕСКО в Казахстане. – Алматы
Есжан А.К Казахстан и Мировое Сообщество. – Астана
Лукьянов И.П. ООН Сегодня и Завтра. – Москва
Мухамеджанов М.Б. Формирование Основных Приоритетов Внешней Политики Казахстана. –
Миньковский Г.М. Современные социально-правовые проблемы борьбы с наркотизмом в
Сайранқызы Н. ДСҰ шеңберіндегі кемсітпеушілік қағидасы. – Астана, 2007
Сарсеков Б.С. Контробанда наркотиков в Казахстане: проблемы и пути
Ситников Б.П. Наркотики и политика // Политика, 1987, №3
Сыдыков Б.С. Взаимодействия национальной, региональной и глобальной модели международного
Токаев Қ. Беласу. Дипломатиялық очерктер. – Алматы, 2003
Элебаев Н. Реалии и перспективы сотрудничество центральноазиатских государств с
Чжен Кун Фу. Геополитика Казахстана. – Алматы
Токаев К. Внешняя Политика Казахстана в Условиях Глобализации. –
Степаненко Б.В. Программы ООН в СНГ. – Москва
Оңғарбаев Е.Ә., Смағұлов А.А. Қазақстан Республикасының қылмыстық құқығы.- Қарағанды:
ЕврАзЭс – Еуропалық Азиаттық Экономикалық Қауымдастық
ЕО – Еуропалық Одақ
ТМД – Тәуелсіз Мемлекеттер Достастығы
ЦАЭС – Орта Азиалық Экономикалық Қауымдастық
ШЫҰ – Шанхай Ынтымақтастық Ұйымы
КСРО – Кеңес Социал Республикалар Одағы
2





Ұқсас жұмыстар

Біріккен Ұлттар Ұйымындағы Қазақстанның қызметі
Қазақстанның қызметі Біріккен ұлттар ұйымындағы
Біріккен Ұлттар Ұйымының Бас хатшысы
Қазақстан Республикасының Біріккен Ұлттар Ұйымындағы өкілдіктер
Біріккен Ұлттар Ұйымының Бас ассамблеясы
Шанхай ынтымақтастық ұйымы туралы
Біріккен Ұлттар Ұйымы туралы
Қазақстан Республикасының сыртқы саясаты
Біріккен Ұлттар Ұйымы туралы мәлімет
Тәуелсіз Үндістан мен Қытай Халық Республикасының құрылуы