Сыныптан тыс



Мазмұны
КІРІСПЕ.......................................................................................................................3
І. МЕКТЕПТЕ ЖҮРГІЗІЛЕТІН СЫНЫПТАН ТЫС ЖҰМЫСТАР ТУРАЛЫ ТЕОРИЯЛЫҚ-ӘДІСТЕМЕЛІК
1.1. Сыныптан тыс оқыту жұмыстары туралы жалпы сипаттама..........................5
1.2. Сыныптан тыс тәрбие жұмыстары.....................................................................7
1.3. Сыныптан тыс жұмыстардың негізгі түрлері.................................................10
ІІ. БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ СЫНЫПТАН ТЫС ЖҰМЫСТАРЫН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ
2.1. Сыныптан тыс оқу және тәрбие жұмыстарының бірлігі..............................15
2.2.Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастырудың ерекшелігі............................18
2.3. Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру жолдары.....................................26
ЭКСПЕРИМЕНТ ЖҰМЫСЫ..................................................................................30
ҚОРЫТЫНДЫ.......................................................................................................36
ТІРКЕМЕ 1........................................................................................................38
ТІРКЕМЕ 2........................................................................................................39
ТІРКЕМЕ 3........................................................................................................40
ТІРКЕМЕ 4........................................................................................................41
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ..........................................................................................42
КІРІСПЕ
Қазіргі кездегі қоғамның барлық даму кезеңінде және бүгінгі
Қазріг кезде оқыту мен тәрбие беру үдерісінде сабақтан
Сыныптан тыс жұмыстардың мазмұны – оқушының теориялық
Оқушылардың сыныптағы және сыныптан тыс әрекеттерінің күрігуі қоршаған
Қазіргі мектептердегі оқу мен тәрбиенің кіріктірілуі мына төмендегі
- базалық кәсіпорындарда, табиғат аясында, мәдени мекемелерде, мұражайларда
- оқушыларды дамыта оқыту үшін әртүрлі жастағы дарынды
- таңдауы бойынша еркін сабақтар, оқу пәндері бойынша
- оқу бағдарламаларына сай қосымша арнаулы сабақтар өткізу;
- кіріктірілген және пәнаралық оқу сабақтарын жүргізу.
Оқушылардың сыныптағы сабақ үстіндегі және сыныптан тыс әрекеттерін
Мектеп басшыларынан, мұғалімдерден кәсіби икемділіктері мен шығармашылық қызметте,
Курстық жұмыстың көкейтестілігі: оқушылардың сыныптан тыс уақыттағы ақыл-ой,
Курстық жұмыстың теориялық негізі: мектептердегі бүгінгі сыныптан тыс
Курстық жұмыстың мақсаты: мектепте жүргізілетін сыныптан тыс жұмыстар
Курстық жұмыстың міндеттері:
1. Мектепте жүргізілетін сыныптан тыс жұмыстарға теориялық және
2. Мектепте жүргізілетін сыныптан тыс жұмыстардың негізгі түрлері
3. Сыныптан тыс жұмыстардың жүргізілу жолдарын айқындау.
Курстық жұмыстың пәні: педагогика үрдісі.
Курстық жұмыстың құрылымы: кіріспе, екі негізгі тарау, қорытынды,
І. МЕКТЕПТЕ ЖҮРГІЗІЛЕТІН СЫНЫПТАН ТЫС ЖҰМЫСТАР ТУРАЛЫ ТЕОРИЯЛЫҚ-ӘДІСТЕМЕЛІК
1.1. Сыныптан тыс оқыту жұмыстары туралы жалпы сипаттама
Жеке тұлғаның қалыптасып дамуы үздіксіз сипатта болатыны бізге
Қазіргі кезде мектеп тәжірибесіндегі сыныптағы сабақтық жүйеден басқа,
Ол әдетте сыныптан тыс және мектептен тыс жұмыс
Сыныптық-сабақтық жүйенің негізгі кемшілігі – оқушылардың дара ерекшеліктерін
Сондықтан оқушылардың сыныптық-сабақтағы танымдық әрекетін дамыту, толықтыру және
Оқушылармен сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың мақсаты – сабақ
Сыныптан тыс және мектептен тыс жұмыстарының маңызы –
Оқытудың сыныптан тыс жұмысын ұйымдастыру көбінесе оның жеке
Бұл сыныптан тыс жұмыс түрлерінің де сыныптағы сабақтық
Сыныптан тыс сабақтар немесе жұмыстар кейде оны «Қызықты
Оқушылармен жүргізілетін сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру мәселесін қарастырғанда
Қазіргі уақытта мектептегі оқыту жұмысы алдына балаларға белгілі
Әрине, барлық адамның қабілеті бірдей емес. Сыныптан тыс
1.2. Сыныптан тыс тәрбие жұмыстары
Тәрбие – бұл жеке адамның қоғамдық тәжірибені (білімді,
Тәрбиенің негізгі мақсаты жеке адамды қалыптастыру және оның
Қазақстан Республикасының барлық мектептерінде сабақтан тыс тәрбие жұмысын
Мұғалімнің сыныптан және мектептен тыс жүргізетін тәрбие жұмыстарының
Бұл бағытта тәрбие жұмысын жоспарлау сынып жетекшісіне оның
Сыныптан және мектептен тыс тәрбие жұмыстарының дәстүрлі қалыптасқан
1. Тақырыптық сынып сағаттарын өткізу және оған дайындық
2. Қызықты кездесулер, кештер, ертеңгіліктер өткізу (ақын-жазушылармен, әртістермен,
3. Сыныптағы саяси хабарламаның жүргізілуін ұйымдастыру: тақырыптық, шолулық,
4. Әртүрлі тақырыпта ән айту, би билеу, өлең
5. Оқушылардың қолымен жасалған шығармашылық жұмыстарына сай көрмелер
6. Көңілділер мен тапқырлар клубы байқауларының жұмысын жүргізу.
7. Оқушылармен ток-шоу, дөңгелек стол, пікірталас, әңгіме түрінде
8. Спорттық жарыстар өткізу: шахмат, дойбы, тоғыз құмалақ,
9. Оқушылардың оқудан тыс қызықты кітап, газеттер мен
10. Әдебиет пәні және мектеп кітапхана қызметкерлерімен бірлесе
11. Мектептегі үйірме жұмыстарына оқушылардың талап-тілектері, қабілеттеріне сай
12. Үйірме жұмыстарының нәтижесіне сай байқаулар, олимпиада, жарыстар
13. «Атамекен» бағдарламасына сай жұмыстарды жүргізу.
14. Мейрам күндерін, республикалық деңгейдегі мейрамдарды атап өту.
15. Сынып жиналыстарын өткізу.
16. Оқушылардың сыныптағы, мектептегі кезекшілігін, жалпы тазалыққа қатысуын,
17. Мұражайларға, көрмелерге, демалыс-мәдени орындарға, кино, театр, өндіріс
18. Соғыс, еңбек ардагерлеріне, жалғызілікті қаттарға көмек көрсету
19. Оқушылардың қысқы және жазғы демалыстары кезінде мәдени
20. Мектептен тыс тәрбие мекемелерінің жұмысына қатысу.
К.Д.Ушинский ескерткендей, тәрбие заңдылықтарын ғылыми тұрғыдан тану өте
Ұлы педагогтың кеңесі: басқарылуы қажет болған психикалық құбылыстардың
Тұлғаны жан–жақты дамыту деген ұғымды жастардың оқу және
Мектептегі тәрбиенің басты міндеттері – теориялық білімді еңбекпен,
Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруда ұстаз еңбегінің ғылымға негізделе
1.3. Сыныптан тыс жұмыстардың негізгі түрлері
Оқушылардың сыныптық-сабақтағы танымдық әрекетін дамыту, толықтыру және оқушылардың
Олардың қатарына:
пікір-талас;
семинар;
экскурсия;
факультативтік сабақтар;
қосымша сабақтар;
конференция;
өндірістік оқу;
үйдегі оқу жұмысы;
тәжірибелік-зертханалық (практикум);
пәндік үйірме жұмыстары;
10) олимпиада;
11) сынақ және емтихан;
12) өзіндік жұмыс түрлерін жатқызуға болады.
Пікір-талас – оқушыларда қоғам және адамдар өміріндегі оқиғалар
күнделікті тыныс-тіршілік жайлы олардың көзқарастары мен сенімдерін, жоғары
Пікірталас барысында оқушылар қоғамдағы құбылыстар мен оқиғаларды, олардың
Пікір-таластың мақсаты – оқушыларды ұжым болып пікір-таластыруға, алмасуға,
Пікір-таластың табысты өтуінің негізгі шарты – алдын ала
Семинар сабақтар – көбінесе сабақта оқылған лекцияның тақырыбына
байланысты негізгі өзекті мәселелерді талқылау, оқушылардың танымдық ойлау
Тақырып сұрақтарына сай пікір алмасу, өз көзқарастарын дәлелдеу,
Экскурсия. Экскурсия жұмысының мақсаты – оқушылардың сабақта алған
Экскурсия сабағын өткізу орнына: мектептің оқу алаңына, табиғат
Факультатив сабақ. Сыныптан тыс оқыту жұмысын ұйымдастырудың факультатив
Оқушылардың пәнге бейімділігін ескере отырып факультативтік оқытуды олардың
Бұлар жоғарғы сынып оқушыларының еңбекке деген дайындығына елеулі
Әңгіме – бұл оқушылармен бірге жүргізілетін кең көлемдегі
Әңгіменің негізгі бағыттары мыналар:
өз Отанына адал берілгендігі;
өзі өмір сүріп отырған қоғамның идеологиясына шынайы сенімділігі;
шыншылдығы;
қайырымдылығы, қарапайымдылығы, адалдығы;
саналы тәртіп пен мінез-құлық мәдениетіне жауапкершілігі;
жолдастық, достық қарым-қатынасқа адалдығы;
еңбекке, еңбек адамдарына және халық мүлкіне ізгілікті қарым-қатынас.
Қосымша сабақтар – сыныпта үлгере алмаушылықты
Конференция – мектеп немесе сынып оқушыларының оқудан тыс
Конференцияның негізгі мақсаты – кітап жайлы оқушылардың қызығушылығы
Конференцияның міндеті: оқылған кітаптарды ұжым болып талқылау, оның
Үйдегі оқу жұмысы - оқушылардың үйде өз беттерінше
Оқушының үйдегі оқу жұмысын сыныптағы оқу жұмысымен жалғастырып,
Пәндік үйірме жұмыстары - үйірме жұмыстары сабаққа
Сонымен қатар, оқытудың өмірмен байланысын қамтамасыз ету, пәнаралық
Олимпиада – бұл мектеп бойынша, аудан немесе қала,
әр сыныптарда белгілі бір пән көлемінде өтетін сайыс.
Сынақ және емтихан. Сынақ - бұл жұмыстарды жоғарғы
Өзіндік жұмыс түрлері – бұл мұғалімнің көмегінсіз оқушылардың
істейтін жұмыстары. "Өзіндік немесе өз бетінше жұмыс термині
Дидактикамен айналысушы ғалымдар оқушылардың оқыту процесіндегі өзіндік жұмыстарын
1) Үлгі бойынша өзіндік жұмыстар. Бұл жұмыстар –
2) Өзгертіп, қайта құрап жинақтайтын тәжірибенің, білімнің, дағдының
3) Өзіндік істейтін вариантты жұмыстар. Бұлар ғылыми білімді
4) Өзіндік істейтін шығармашылық жұмыстар. Ол ой мен
Н.К.Крупская 1934 жылы жазған «Өздігінен білім алушының есіне»
1. Өздігінен білім алу үшін, сол жұмысқа қажетті
2. Біліммен жемісті шұғылдану қолайлы жағдайларды (уақыт, орын,
3. Өздігінен білім алатын адам нені оқитынын анық
4. Алғашқы кезеңдерде тәжірибелі адамдармен, кітапханашылардан кеңес, консультациялар
5. Өздігінен білім алу жұмысын асықпай, көп үзіліс
Саяси хабарлама - бұл саяси білім берудің
формасы. Мұның өзі оқушыларда еліміздегі және шетелдердегі аса
Саяси хабарламаны ауызекі журнал, дөңгелек үстел барысындағы әңгіме,
Сонымен бірге, ол ұлттық патриотизм сезімін оятып, басқа
ІІ. БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫНЫҢ СЫНЫПТАН ТЫС ЖҰМЫСТАРЫН ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ
2.1. Сыныптан тыс оқу және тәрбие жұмыстарының бірлігі
Мектепте оқу-тәрбие процесін ұйымдастыруда өзара байланысты екі
Бұл үшін мұғалім оқушыларға білім бере отырып, оқушылардың
Оқушыларға білім беруде мектеп бағдарламасынан тыс сыныптан тыс
Мектептердегі бүгінгі сыныптан тыс сабақтардың сипатына көз салсақ,
ХІХ ғасырда орыстың ұлы педагогы К.Д.Ушинский (1824-1870) оқу
К.Д.Ушинский оқушылардың ой-әрекет белсенділігі мен дербестігін, сыныптан тыс
Орыстың революционер-демократтары В.Белинский, Н.Г.Чернышевский, Н.А.Добролюбовтар да педагогика мәселелеріне
Қазақтың ұлы ағартушысы Ы.Алтынсарин де қазақ мектептерінде тұңғыш
Соған байланысты, мектептерде ұйымдастырылатын сыныптан тыс оқу және
Бастауыш сынып оқушыларының сыныптан тыс оқу және тәрбие
Оқушылардың белсенді сыныптан тыс шығармашылық оқуын ұйымдастыру төмендегілерді
- сыныптан тыс берілетін оқу материалы әрбір оқушының
- сыныптан тыс жұмыстардың оқушының өзін-өзі тануына, еркін
- сыныптан тыс жұмыстар арқылы мұғалім жалпы белсенділік
Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыра отырып жүргізу барысында мұғалім
Оқушылардың сыныптан тыс әрекеттеріндегі оқу мен тәрбие үрдістерін
ұлттық және жергілікті дәстүрлерді ескере отырып, мектептің тәрбие
оқушылардың қызығушылығы мен сұраныстарына қарай шығармашылық бірлестіктер, үйірмелер,
оқушылардың мектепте демалыс уақытын (шығармашылық байқаулар, пікірсайыстар, тақырыптық
оқушылардың шығармашылық бірлестіктерін, үлкендер мен балалардың шығармашылық ұжымдарын
оқушыларды саналы түрде кәсіп таңдауға, экономикалық білімдерді, өндірістік
оқушылар ұжымында өзіндік басқаруды дамыту: оқушылар арасынан үлкен
мектептің қоршаған ортамен байланысын кеңейту, оқушылардың қарым-қатынасқа зәрулігін
2.2.Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастырудың ерекшелігі
Оқыту процесіне ендірілетін оқушылардың сыныптан тыс жұмыстары -
Оқушылардың танымдық қызметін дұрыс қалыптастырудағы өз бетімен жұмыс
Оқушылардың сыныптан тыс жұмыс істеу дағдыларын қалыптастыру бала
Мектепте жүргізілетін барлық сыныптан тыс жұмыстардың түрлері өзінің
Семинар сабағына әзірлену кезінде оқушылар тезистер мен баяндамалар
Семинар сабағын өткізу барысында мұғалім проблемалық жағдай туғызып,
Экскурсия жүргізу арқылы оқыту процесін ұйымдастыру мұғалімнен зор
Экскурсия сабақтарында мұғалім оқушыларға оның тақырыбы мен мақсатын
Оқытуды экскурсия жолымен ұйымдастырудың 3 түрі бар:
Біріншісі – кіріспе экскурсия деп аталады. Ол сабақта
Екіншісі – ілеспелі экскурсия дейді. Ол белгілі бір
Үшіншісі – қорытынды экскурсия. Ол күрделі тарау немесе
Экскурсия сабағының нәтижелі өтуі негізінен мұғалімнің алдын-ала дайындық
Мақсатына қарай оның жоспары жасалады. Жоспарда негізінен мына
1) экскурсияның барысы, негізгі кезеңдері, басталу және аяқталу
2) маршруты, қамтитын нысаны;
3) экскурсияға қажетті құрал-жабдықтар;
4) экскурсия барысында байқау нысаналары, оларды пайдалану жолдары;
5) жеке және топ болып атқаратын жұмыстардың түрлері;
6) экскурсия қорытындысына сай оқушылардың тапсырмалары т.б.
Факультативтік сабақтар - ол оқудың жоғары ғылыми деңгейін
Оқушылардың факультативтік оқуда алған білімдері мен дағдылары сабақтарда
Конференция ретінде өткізілетін сабақ түрі кейбір тақырыптарды тереңірек
Конференция жұмысын ұйымдастыру формасының бірі ретінде оған ұзақ
Оқу жұмысын ұйымдастыруда мұғалімнің тағы бір міндеті –
Ол үшін оларға үйірме мен ғылыми жұмыстарын ұйымдастырудың
Сынақ жұмыстары өзінің ұйымдастыру ерекшелігіне сай оқу жұмысынан
Сынақ жұмысы, ереже бойынша бағдарламаның негізгі бөлімін, тарауын
Сынақты ұйымдастыру оқушылардың жеке жауаптары, бақылау және топтық
Үйдегі оқу жұмысын күнделікті орындау барысында оқушылардың дербестігі,
Олар өзінің оқу жұмысын жоспарлауға, қажетті оқу матералын
Соның негізінде білім мен біліктілік өте берік меңгеріледі,
Оқушының үйдегі оқу жұмысын ұйымдастырудың мынандай негізгі шарттары
1. Үй тапсырмаларын бергенде мұғалім оларды орындаудың қандай
2. Үйге берілетін тапсырмалар оқушыларды қызықтыратындай болуы және
3. Үй тапсырмасы оқушының бәріне бірдей біріңғай мазмұнда
4. Үй тапсырмасының мазмұны шығармашылық сипатта болғаны жөн.
5. Үйдегі оқу жұмысының табысты болуы, көбінесе сабақта
6. Үйге берілетін үй тапсырмасының көлемін белгілеуде мұғалім
7. Үй тапсырмасын тексеру және бағалау барысында мұғалім,
8. Мұғалімнің берген бағасы әділетті болса онда ол
9. Мұғалімнің бағалауы оқушылардың өзін-өзі бағалауымен ұштасып отырса
Жоғарыда аталған шарттардың тиянақты орындалуын ескеру мұғалімдер үшін
Мұғалімдер тарапынан оқушыларға шамадан тыс үй тапсырмасын тапсыруды
І – ІІ сыныптарда – 1,5 сағат;
ІІІ – ІУ сыныптарда – 1,5 - 2
У – УІІІ сыныптарда – 2 – 3
ІХ – ХІ сыныптарда – 3 – 4
Сонымен қатар, оқушылардың сенбі және жексенбі күндері бос
Оқушылардың өзіндік жұмыстары. Оқушылардың оқу жұмысын сәтті ұйымдастыруда
Бүгінгі таңда оқушылардың үзіліссіз білім алуы міндеттерін жетілдіруге
Оқушылардың таным белсенділігі – оқуға қажетті білім мен
Оқыту процесінде оқушының белсенділігі, негізінен әртүрлі сипатта болады:
Сыртық белсенділік дегеніміз – оқушы әрекетінің сыртқы көріністері
Оқушының ішкі белсенділігіне – оның белсенді түрде ойлау
Оқушы белсенділігі қандай болғанда да ой дербестігіне сүйенеді.
Соңғысы оқушының жоғарғы саналылығы мен дербестігін керек етеді.
Оқушылардың жас ерекшеліктеріне және психикалық даму дәрежесіне қарай
Өзіндік жұмысты ұйымдастырудың шарттары мыналар:
1) мұғалімнің нақтылы тапсырмалар (нұсқаулар беруі);
2) жұмысты орындаудың және аяқтаудың уақытын белгілеуі;
3) мұғалімнің басқаруымен оқушылардың дербестігінің мөлшері, олардың жұмысты
4) оған әсер ететін мотивтер т.б.
Оқушылардың өзіндік жұмысы міндетті түрде мұғалімнің басшылығымен, сонымен
Алдыңғы қатарлы мектептердің іс-тәжірибелеріне көңіл бөлсек, оқушылардың өзіндік
Репродуктивтік типтегі өзіндік жұмыстарын оқушылар өздерінің меңгерген білімдеріне
Оқушылардың үй жұмыстары мен оқу материалын қайталау кезіндегі
Мұғалім оқушылардың өзіндік жұмыстарын дұрыс ұйымдастыру үшін, алдымен,
Оқушылардың өзіндік әрекетіне тән ерекшеліктері мыналар:
1) оқушының алдын-ала өз әрекетінің жалпы және нақтылы
2) жоспарға сәйкес амал-тәсілдерді қолдана білу;
3) өз әрекетінің барысын бақылап отыру.
Егер, оқушы өздігінен жұмыс істеуге үйренбесе, оның оқуы
Профессор Р.Г.Ламбергтің пікірінше, оқушылардың өзіндік жұмыстарын ұйымдастыру мына
1) оқушының істейтін жұмысының мақсатын айқын түсіну;
2) жұмыстың жемісті аяқталуына, оның алдыңғы нәтижесіне қызығуы;
3) жұмысты оқушылардың өз еркімен, қалауымен орындауы.
Өзіндік жұмысты ұйымдастыруға қойылатын талаптар мыналар:
1) жұмыстың көлемін шамадан тыс асырмай, оның сапасын
2) оқушылардың жұмысын оқу жұмысының басқа түрлерімен дұрыс
3) оқушылардың дербестігін арттырып, өзіндік білім алу қабілетін
4) өзіндік жұмыстың мазмұнына күнделікті өмірден алынған материалдарды,
5) оқушыларды табиғат, қоғам дамуының заңдылықтарын, сонымен қатар
6) оқушыларды алған білімдерін іс жүзінде қолдана білуге
7) оқушыларды оқу жұмысына шығармашылық тұрғыдан қарауға, әр
8) оқушылардың өздігінен дербес жұмыс істеу, еңбек ету
2.3. Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру жолдары
Оқыған материалды мұқият ұғынатындай етіп оқып, түсінбеген жерлерді
Н.К.Крупскаяың кеңес-нұсқаулары қазіргі күнде маңызын жойған жоқ.
Оқушылардың өздігінен білім алу әрекетін арттыру мақсатында, қазіргі
Мұндағы көзделген мақсат – оқушылардың өздігінен білім алуға
Бұл жұмыста жоғарғы сынып оқушыларын өз жұмысын жоспарлауға,
Ол үшін мектеп оқушыларына арнап «Кітап оқу мәдениетінің
В.А.Сухомлинский оқушының өздігінен, өз ықыласымен жүйелі кітап оқуын
Өздігінен білім алудың қайнар бұлағы – біріншіден кітап
Оқушыларды газет-журналдарды жүйелі оқуға итермелейтін мотив – білімге
Мұғалім өз сабақтарында халықтық педагогика мұраларын, ақын-жыраулар тағылымдарын,
Этикалық тақырыптағы әңгіме моральдық бағамдар мен қарым-қатынас нормаларының
1) халықтық педагогика туралы білімін жетілдіреді;
2) тұлғаның адамгершілік сапаларына негізделген қарым-қатынасын дамытады;
3) тәрбиелік ұнамды үлгі-өнеге, мәдениеттілікті қалыптастырады.
Әдептілік сұхбатқа оқушылардың белсенді қатыса алуы үшін оның
Сондай-ақ, алдын-ала жоспарланған әңгіме-сұхбаттардан басқа, қарым-қатынаста пайда болған
Айтыс - сананы, сенімді, мақсат-мұраттарды, құндылық бағыттарды қалыптастыратын
Соңғы жылдары айтыстың ізденістің мәселелерге жауап берудің пікірталас
Әңгіме өткізу кезінде – құбылыстарды бірізділікпен суреттей отырып,
Сыныптан тыс әңгіме жұмысын қолдану барысында мұғалім
Дәрісбаяндар - халықтық педагогиканың бай мұраларынан берілген жарқын
"Сократтық сұқбат"- кезекпен қосымша сұрақтар қоя отырып, оларға
Ашық микрофон-болашақ мұғалімдер үшін және коғамдағы адамдар арасындағы
Пікір - сайыс (мысалы: "Сіз мәдениеттісіз бе?", "Адам
Көрсетілген шараларды оқу-тәрбие үрдісінде тақырыппен сабақтастыра жүргізу оң
Оқушылардың өз бетімен жұмысын және үйдегі оқу жұмысын
Үй тапсырмасын және өзбетімен жұмысты орындар алдында оқушылар
Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру барысында музыка тыңдау, сурет
ЭКСПЕРИМЕНТ ЖҰМЫСЫ
Курстық жұмыстың тақырыбы бойынша эксперимент жұмысы Шығыс Қазақстан
Эксперимент жұмысының мақсаты – бастауыш сыныптарда өткізілетін сыныптан
Сыныптан тыс жұмыстар оқушылардың әрекет етуге дайын болуға
Соған байланысты курстық жұмысымыздағы жүргізген зерттеудің эксперимент сыныбымен
Біз эксперимент жұмысын өткізген сыныбымызда сынып жетекшісінің оқушылардың
Кесте 1. Сыныптан тыс шаралардың кестесі.
Сыныптан тыс жұмыстарды жүргізуде жаңа технология, дәстүрлі емес
Сонымен, оқушылардың сыныптан тыс жұмыстарын ұйымдастыру барысында оқушылардың
Бастауыш сыныптарда оқушылардың сыныптан тыс жұмыстарын ұйымдастыруда сыныптан
Мектепте сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру формасы тіркемде көрсетілген.
Осы аталған сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруда оқушылардың бойында
1) өзіндік пікірлерін дәлелдеу;
пікірталастар мен талқылауларға қатысуы;
өзінің жолдасына, мұғалімдерге сұрақ қоюы;
жолдасының жауабына пікір айту;
сыныптасының жауабы мен жазбаша жұмысын бағалау;
үлгермеушілерге түсініксіз жерлерін түсіндіру;
өз бетімен күрделі тапсырмаларды таңдау;
танымдық тапсырма шешімін табуда неше нұсқасын көрсету;
өзіндік бағалауға
және практикалық әрекетін талдау;
10) танымдық тапсырмаларды шешуде бұрыннан білетін әдіс-
тәсілдерді қолдану арқылы орындау.
Оқудағы белсенділік оқып-үйренетін тақырыпқа, пайда болған мәселеге, міндетке
Оқушыларды белсендіруде мұғалім оқушылардың қабілеттері мен қызығушылығын,
Мектепте және сыныпта оқушылардың сыныптан тыс жұмыстарын белсендіру
Эксперимент барасында оқушылармен жүргізілген сыныптан тыс өткізілген жұмыс
Эксперимент барысында сыныптан тыс жүргізілген әңгіме,
Халық ауыз әдебиеті.
Сөз асылы – мақал.
Қазақтың ою-өрнектері.
Менің елім - Қазақстан.
Экология мәселелері.
Құлақтан кіріп бойды алар (халық әндері).
Біздің мектептің тарихы.
Өнерлінің өрісі ұзақ.
Салт-дәстүрлер.
Әдет-ғұрыптар.
Мамандықтың бәрі жақсы.
Дұрыс киіну жолдары.
Біздің қаладағы ірі мекемелер мен кәсіпорындар.
Жаман әдеттер.
Сабақта ұлттық фольклор, қолданбалы сәндік өнер, халықтың музыка,
Тарихи даму процесінде ұрпақтар жалғастыратын ұлы істерін үлгі
Сонымен қатар, оқушылар арасында сыныптан тыс өздері оқып
Сыныптан тыс жұмыстардың ішінде қызықты кездесулерді де өткіздік.
Мұндай қызықты кездесулер оқушылардың патриотизм мен адамгершілік қасиеттерін,
Дебат – командалық, ұжымдық ойлау жұмысын өткіздік. Бұл
Сонымен қатар, сыныптан тыс уақыттарда саяси хабарлама сағаттарын
Тәжірибе жасатуда оған ұжым болып дайындалу басты рөл
Тәжірибе. Эксперимент немесе тәжерибе-арнайы жасалған жағдайларда ұйымдастырылған бақылаудың
Тәжірибе көмегі арқылы балаларды су мен тыңайтқыштың өсімдік
Орманға саяхат. Табиғаттағы күзгі құбылыстарғы бақылау жүргізу үшін
Оқушылардың өз бетімен жұмыстарын ұйымдастыруда реферат жазуды ұсындық.
Ең алдымен, реферат жаздырудың дәстүрлі оқытуда бар түрлерін
Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру барысында музыка тыңдау, сурет
Эксперимент жұмысымызды қорытындылай келе, жоғарыда аталған сыныптан тыс
Яғни, эксперимент сыныбында жүргізілген барлық сыныптан тыс жұмыстардың
Соның нәтижесінде эксперимент сыныбының оқу-тәрбие үрдістері оң жолға
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазіргі кезде мектеп тәжірибесіндегі сыныптағы сабақтық жүйеден басқа,
Ол әдетте сыныптан тыс және мектептен тыс жұмыс
Сыныптық-сабақтық жүйенің негізгі кемшілігі – оқушылардың дара ерекшеліктерін
Сондықтан оқушылардың сыныптық-сабақтағы танымдық әрекетін дамыту, толықтыру және
Оқушылармен сыныптан тыс жүргізілетін жұмыстардың мақсаты – сабақ
Оқыту процесіне ендірілетін оқушылардың сыныптан тыс жұмыстары -
Бастауыш сыныптарда оқушылардың сыныптан тыс жұмыстарын ұйымдастыруда сыныптан
Мұндай сыныптан тыс жұмыстардың тиімділігін атап өтсек: сыныптан
Оқушылардың танымдық қызметін дұрыс қалыптастырудағы өз бетімен жұмыс
Мектепте жүргізілетін барлық сыныптан тыс жұмыстардың түрлері өзінің
Сыныптан тыс және мектептен тыс жұмыстарының маңызы –
Оқытудың сыныптан тыс жұмысын ұйымдастыру көбінесе оның жеке
Бұл сыныптан тыс жұмыс түрлерінің де сыныптағы сабақтық
Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыруда ұстаз еңбегінің ғылымға негізделе
ТІРКЕМЕ 1
Сыныптан тыс шаралардың кестесі.
Жұмыстар түрлері
Тоқсандар Таным іс-әрекеттері Еңбек іс-әрекеттері Көркемдік іс-әрекеттер Қоғамдық
І тоқсан
ІІ тоқсан
ІІІ тоқсан
ІУ тоқсан
ТІРКЕМЕ 2
ТІРКЕМЕ 3
Мектепте және сыныпта оқушылардың сыныптан тыс жұмыстарын белсендіру
ТІРКЕМЕ 4
ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1. Айтжанова Қ. Дәстүрлі оқытудың психологиялық – физиологиялық
2. Алдияров Қ. Педагог психологиясының ерекшеліктері // Қазақстан
3. Әлімбаев Ж. Болашақ бүгіннен басталады // Қазақстан
4. Әбиев Ж., Бабаев С.т.б. Педагогика /Алматы.-Дарын.-2004.-410бет.
5. Әбенбаев С.Ш.Тәрбие теориясы мен әдістемесі /Алматы:Дарын. -2004.-152б.
6. Бабаев С.Б. және т.б. Педагогика: жалпы негіздері
7. Бабаева С.Б.Бастауыш мектеп педагогикасы /Алматы. –Дарын. -2006.-350б.
8. Бегалиев Т.Б., Мұсаева С.А. Жас ерекшеліктер педагогикасы
9. Илина А. Педагогика / Москва. Проссвещение. –
10. Қоянбаев Ж.Б., Қоянбаев Р.М. Педагогика / Алматы.
11. Манашова С. Сыныптан тыс жұмыстар //Бастауыш мектеп.
12. Ноғайбаева Г. Бастауыш сыныпта жүргізілетін сыныптан тыс
13. Сабауова Э.Ф. Педагогикалық шеберлікті қалыптастыру әдістері
// Қазақстан мектебі. – 2004. - № 10.
14. Сабауова Д. Оқушыларды сыныптан тыс жұмыстарға тарту
15. Төлеуова Ж. Сыныптан тыс жұмыстардың ерекшелігі //Сынып
16. Ынтықбаева А. Педагогикалық іскерлік /Алматы: Дәуір. -1995.-
17. Садықова Д. Жас ерекшеліктеріне байланысты баланың жеке
18. Совет-хан Б.Б. Педагогика мен психология негіздері /Алматы.
41
Баяндама жазу
Пікір-талас
Сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру формасы
Жекелеп оқыту
Ұжымдық оқыту
Жеке-ұжымдық жұмыстар
Репититор
Шығармашылық сабақтар
Шығармашылық ай
Реферат қорғау
Семинарлар
Пәндік апталықтар
Ғылыми жоба қорғау
Отбасылық оқыту
Конференция
Жобалар
Өз бетімен білім алу
Экскурсия
Факультатив
Алыстан білім алу (дистанциялық)
Пәндік үйірмелер, шеберханалар, зертханалар
Іскерлік ойын
Әңгіме сабақтар
Жарыс арқылы
Оқуға жағымды жағдай туғызу
Қабілеттері мен қызығушылық-тарын ескеру
Өзін көрсету ықыласын құптау
Стандартқа сай емес шешемдер іздестіру
Оқушылардың сыныптан тыс жұмыстарын белсендіру жолдары
Жетістіктерін мадақтау
Табыстарын «марапаттау»
Дербес білім алу дағдыларын үйрету



Ұқсас жұмыстар

Шетел тілін оқытудағы сыныптан тыс жұмыстар
Математикадан сыныптан тыс жұмыстарды ұйымдастыру формасы
Бастауыш мектеп оқушыларының дүние танымдық білімдерін арттыруда сыныптан тыс жұмыстардың тиімді түрлері мен әдістерін анықтау
Бастауыш мектепте сыныптан тыс жұмыстардың педагогикалық мәні
Сыныптан тыс оқытуды ұйымдастыру ерекшеліктері
БАСТАУЫШ СЫНЫП ОҚУШЫЛАРЫМЕН ЖҮРГІЗІЛЕТІН СЫНЫПТАН ТЫС ЖҰМЫСТАРЫ
Сыныптан тыс жұмыстардың формалары
Сыныптан тыс жұмыстың мәні
Қазақ тілінен сабақтан тыс жұмыстарды жүргізу әдістемесі
Бастауыш мектеп оқушыларының дүние танымдық білімдерін арттыруда сыныптан тыс жұмыстардың тиімді түрлері мен әдістері