Қаржы секторын тұрақтандыру
Мазмұны
Кіріспе ....................3
1 Әлемдік қаржы дағдарысы: себептері, салдары және оған қарсы
кешені ..................5
1.1 Әлемдік қаржы дағдарысының шығу себептері және оның дүниежүзі
1.( Әлемдік қаржы дағдарысына қарсы Қазақстан Республикасындағы шаралар кешені
1.3 Дағдарыстың бастапқы кезеңіндегі оған қарсы ойластырылған шараларды бағалау
2 Қазақстан Республикасы бойынша Жол картасы бағдарламасының нәтижелерін бағалау
2.1 Жол картасын бағдарламасының орындалау барысына талдау .............26
2.2 Жол картасы бағдарламасы бойынша Қостанай облысында жүзеге асырылған
2.2.1 Қостанай облысының 2008 жылғы әлеуметтік-экономикалық дамуын талдау (Жол
2.2.2 Облыс бойынша Жол картасы бағдарламасының орындалу
барысын бағалау .................39
3 «Жол қартасы» Стратегиялық бағдарламасын одан әрі дамыту бағыттары
3.1 «Жол қартасы (2020» бағдарламасының негізгі бағыттары
және оларды жүзеге асыру жолдары .................42
3.2 Қостанай обылысы бойынша «Жол картасы – 2010» бағдарламасын
Қорытынды ...............................56
Пайдаланылған әдебиеттердің тізімі ..........58
Қосымшалар .............................60
Кіріспе
«Жол картасы» – америкалық мәдениеттен енген атау. Ағылшын тілінде
Ал еліміздегі «Жол картасы» – Қазақстанның дағдарысқа қарсы қабылдаған
Жол картасы бағдарламасы мелекеттің экономиканы әртараптандыруды және бәсекеге
Жұмысбастылық пен жұмыссыздық, жаңа жұмыс орындарының ашылуы сияқты көрсеткіштер
Дипломдық жұмыстың негізгі мақсаты Жол картасы бағдарламасының дағдарыс кезіндегі
Осы мақсатқа жету барысында мынадай ақсаттар қойылды:
әлемдік қаржы дағдарысының шығу себептерін, оған қарсы шаралар
Қазақстан Республикасы бойынша қабылданған Жол картасы бағдарламасының нәтижелерін бағалау;
Жол картасы бағдарламасы бойынша Қостанай облысында жүзеге асырылған іс(әрекеттерді
«Жол қартасы (2020» бағдарламасының негізгі бағыттарын және оларды
Қостанай обылысы бойынша «Жол картасы – 2010» бағдарламасын жобалары
Дипломдық жұмыс барысында негізінен Президенттің заңдары, Халыққа Жолдаулары, Үкіметтің
1 Әлемдік қаржы дағдарысы: себептері, салдары және оған қарсы
кешені
1.1 Әлемдік қаржы дағдарысының шығу себептері және оның дүниежүзі
АҚШ нарықтарынан туындаған дағдарыс бүкіл дүние жүзіне әсер етті.
Дағдарыс қарсаңында нарықтарда оптимист атмосфера бар еді. Жылжымайтын құндылықтардың
АҚШ-да тұрғын үй бағалары жоғарыландықтан, банктер осы салада несие
Несие ашқан банктер несиелердің кері төленуін күтпестен, ипотекадағы тұрғын
АҚШ-да тұрғын үй бағасы төмендей бастағанда, төлем күші аз
Банктер қалған қаржы мекемелерінен қарыз алып, кемшіліктерін толтыруы керек
Нарық тарылғандықтан, сұраныстың азаюы инвесторларды қинады. Қаржы дағдарысының көлемі
Дағдарыстан бұрын мұнайдың бағасы артып, ең жоғары деңгейге жеткен
АҚШ-да басталған дағдарыс барша әлемге әсер етті. АҚШ кейбір
Басқа жағынан қаржы дағдарысы әсер етіп, қиын жағдайда қалған,
Қаржы мекемелері бір бірлеріне тікелей немесе жанамалы түрде тәуелді.
Кейбір үлкен фирмалардың табыстарын төмендеп көрсетулері нарықты одан сайын
Дүние жүзінің қаржылық саласын тұрақтылықтан айырып, теңселтіп жіберген дағдарыстың
Дағдарыс басталған АҚШ-нда орталық банк нарықтардың үміттеріне болымды жауап
1.( Әлемдік қаржы дағдарысына қарсы Қазақстан Республикасындағы шаралар кешені
2007 жылдың екінші жартысында басталған әлемдік қаржы нарықтарындағы тұрақсыздық
Қазақстан Республикасының Үкіметі, Ұлттық Банкі мен Қаржы нарығы мен
Өтімділіктің жаһандық тапшылығын тудырған қаржы дағдарысының екінші толқыны әлемдік
Бұл отандық экономиканы тұрақтандыру және оңалту жөнінде жаңа қосымша
Қазақстан Республикасы Үкіметінің, Ұлттық Банкінің және Қаржы нарығы мен
Енді осы шараларға жеке(жеке тоқтала кетелік.
2007 – 2008 жылдары қабылданған шаралар
2007 жылдың күзінде Қазақстан қаржы дағдарысының алғашқы толқынымен кезікті.
2007 жылдың қазанында Үкімет, Ұлттық Банк және Қаржы нарығы
Меншікті немесе қарыз қаражатын үлестік құрылысқа салған азаматтарды тұрғын
Шағын және орта бизнестің іскерлік белсенділігін қолдау үшін олардың
Агроөнеркәсіптік кешенді дамытуға және азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз етуге 135
Осы шараларға қосымша өтімділік тапшылығының проблемасы жедел шешілді және
Бірінші кезекті шаралар кешенін іске асыруды ескере отырып, ағымдағы
(((( жылдың басынан бастап Үкімет, Ұлттық Банк пен Қаржы
«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне қаржы жүйесінің тұрақтылығы мәселелері
Банктерге деген сенімді сақтап қалу мақсатында заңда жеке тұлғалардың
(((( жылдың қарашасынан бастап ішкі міндеттемелер бойынша ең кіші
2009 жылдың 1 қаңтарынан бастап жаңа Салық кодексі қолданысқа
Корпоративтік табыс салығы кезең-кезеңімен 2009 жылы 30%-дан 20%-ға дейін,
Қосылған құн салығының ставкасы (((( жылдан бастап 13-тен
Әлеуметтік салық ставкаларының регрессивті шәкілінің орнына 11% мөлшеріндегі бірыңғай
Экономиканың барлық кәсіпорындары үшін инвестицияларды жүзеге асыру үшін салық
Шағын және орта бизнес кәсіпорындары үшін корпоративтік табыс салығы
Сонымен қатар, барлық кәсіпорындар үшін залалдар мерзімдерін 3 жылдан
Жалпы, салықтық жүктеменің төмендеуі тек 2009 жылы кәсіпорындарға 500
(((( жылдың үшінші тоқсанында «Мемлекеттік сатып алу туралы» Қазақстан
Үкімет әлемдегі қаржы және шикізат нарықтарындағы жағдайдың нашарлау мүмкіндігіне
2009 – 2010 жылдары республикалық бюджет тапшылығы ЖІӨ-ге 3,4-3,5%
Үш жылдық республикалық бюджет ағымдағы жағдайда экономикалық белсенділікті қолдау
Тұтастай алғанда, 2009 – 2011 жылдары мемлекеттік бюджеттен шығатын
Енді осы бағдарламалар мен оның бағыттары туралы.
Шикізат ресурстарына әлемдік бағаның құлдырауы әсерінен және капиталдың сыртқы
Қазақстан экономикасының ғаламдық құлдырау кезеңіне Қазақстан алтын-валюта резервтерінің және
Үкімет қалыптасқан жағдайды экономиканы сауықтыруға және оның болашақта тиімді
Бағдарламаның мақсаты Қазақстандағы әлеуметтік-экономикалық жағдайға ғаламдық дағдарыстың теріс салдарын
Мақсатқа жету үшін Үкімет, Ұлттық Банк пен Қаржылық қадағалау
1. Қаржы секторын тұрақтандыру
2. Жылжымайтын мүлік нарығындағы проблемаларды шешу.
3. Шағын және орта бизнесті қолдау.
4. Агроөнеркәсіптік кешенді дамыту.
5. Инновациялық, индустриялық және инфрақұрылымдық жобаларды іске асыру.
Жобаны қаржылық қамтамасыз ету үшін Қазақстан Республикасының Ұлттық қорының
1) қаржы секторын тұрақтандыруға – 4 млрд. АҚШ доллары
2) тұрғын үй секторын дамытуға – 3 млрд. АҚШ
3) шағын және орта бизнесті қолдауға – 1 млрд.
4) агроөнеркәсіптік кешенді дамытуға – 1 млрд. АҚШ доллары
5) инновациялық, индустриялық және инфрақұрылымдық жобаларды іске асыруға –
Үкімет, Ұлттық Банк, Қаржылық қадағалау агенттігі, «Самұрық-қазына» ұлттық әл-ауқат
Жоспарды іске асыру бойынша Үкіметтен негізгі оператор болып «Самұрық-Қазына»
«Самұрық-Қазына» қоры мен «ҚазАгро» холдингі тиісінше 4 млрд. АҚШ
Экономикалық өсу қарқынының төмендеуі жағдайында Үкімет контрциклдық бюджет саясатын,
Үкімет пен Ұлттық Банк төлем балансының және валюта бағамының
Экономикада жинақталған салалық теңгерімсіздіктердің ішкі және сыртқы өзгеруші жағдайларын
экономиканың сыртқы күштерге тұрақтылығын арттыруды;
елде инвестициялық климатты жақсарту үшін құрылымдық реформалар жүргізуді;
инфрақұрылымды жаңғыртуды;
адами капиталды дамытуды;
экспортты, бірінші кезекте, агроөнеркәсіптік секторды дамыту есебінен жедел әртараптандыруды;
мемлекеттік аппараттың тиімділігін арттыруды;
елдің сыртқы борышын тиімді басқаруды ескере отырып, таяудағы он
Бұл нәтижелерге бағдарланған жоспарлаудың жаңа қағидаттарын ескеретін елдің бірінші
Қаржы секторын тұрақтандыру туралы.
Отандық банк жүйесін қолдау қажеттілігі оның елдің экономикалық жүйесіндегі
Отандық банктерге қолдау жасай отырып, мемлекет олардың ішкі экономика
Мемлекеттің мақсаты – жалпы жүйе тұрақтылығын қолдау және сақтау.
Мемлекет банктің борыштары бойынша ешқандай міндеттемелер алмайтыны сияқты банктердің
Қаржы секторын тұрақтандыру үшін мынадай шаралар қабылдану көзделді:
Біріншіден, қарапайым және ерекше артықшылығы бар акцияларды сатып алу,
Қазіргі таңда банктер берген қарыздардың 35,6%-ы құны айтарлықтай төмендеген
Банктерді қосымша капиталдандырудың жалпы сомасы кемінде 4 млрд. АҚШ
1 млрд. АҚШ доллары (125 млрд. теңге) төрт жүйе
3 млрд. АҚШ доллары (355 млрд. теңге) реттелген борыш
Берілген қаражатты банктер резервтердің (провизиялардың) барабар деңгейін қалыптастыруға және
Мемлекет банктер капиталының бақылау пакетін сатып алмайтын болады. Құны
Мемлекет капиталданған банктердің ұзақ мерзімді қатысушысы болып қалмайды. Әлемдік
«Самұрық-Қазына» қоры банктердің сыртқы борыштарын қайта құрылымдау жөнінде шаралар
Екіншіден, Стресті активтер қоры құрылды.
Стресті активтер қорының қызметі қазақстандық банктердің кредиттік портфельдерінің сапасын
Банктерден мұндай қарыздарды сатып алу банктердің теңгерімін өтімділігі аз
Активтерді сатып алу Стресті активтер қоры айқындайтын дисконтты немесе
2008 жылы республикалық бюджеттен Стресті активтер қорын капиталдандыруға алғашқы
Үшіншіден, банктердің міндеттемелеріне уақтылы қызмет көрсетуді қамтамасыз ету мақсатында
Ресурстық базаны тұрақтандыру мақсатында ұлттық компаниялардың, акционерлік қоғамдардың, мемлекеттік
Төртіншіден, қаржы секторында мемлекеттік реттеу жетілдірілетін басты мақсат етіп
Қаржылық қадағалау агенттігі пруденциалдық реттеу шеңберінде банктердің сыртқы міндеттемелерінің
Таңдаулы халықаралық практика негізінде банктердің капиталдандыру есебінің тәсілдері оңтайландырылатын
Тәуекелдерді басқару жүйесіне және банктердегі ішкі бақылауға талаптар күшейтілетін
Көрсетілген шаралар банктерге жекеше де, шоғырландырылған негізде де, сондай-ақ
Бесіншіден, жинақтаушы зейнетақы жүйесінің жаңа жағдайлардағы жұмыс істеу тетіктері
Зейнетақы қорларының салымшыларының мүдделерін қорғау мақсатында Үкімет халықтың зейнетақы
Халықтың зейнетақы қорларына барлық салымдарын мемлекет зейнетақы жинақтарын төлеу
Жинақтаушы зейнетақы қорларының инвестициялық портфельдерін әртараптандыру үшін Үкімет пен
Қаржылық қадағалау агенттігі жинақтаушы зейнетақы қорларының инвестициялық саясатын жетілдіруді,
Жылжымайтын мүлік нарығындағы проблемаларды шешу мәселесі бойынша
Азаматтардың тұрғын үй проблемаларын шешу және Астана мен Алматы
Екінші деңгейдегі банктер мен тұрғын үйді әділ бағасы бойынша
Жылжымайтын мүлік нарығындағы ахуалды тұрақтандыру бойынша бағдарламаның негізгі параметрлері
1) «Самұрық-Қазына» қоры екінші деңгейдегі банктерде жеңілдікті ставка бойынша
2) қаражаттың бір бөлігі жаңа қарыз алушылар үшін түпкілікті
3) екінші деңгейдегі банктер бұған дейінгі кезеңдерде алаңы 120
4) өз кезегінде мемлекет ұлттық компаниялардың және мемлекет қатысатын
Үкімет, сондай-ақ тұрғын үйге қол жетімділікті қамтамасыз ету бойынша
Әкімдіктерге пәтерлерді құрылысы аяқталған объектілерде және дайындығы жоғары дәрежедегі
Азаматтарды тұрғын үймен қамтамасыз етуді ұлғайту мақсатында жалгерлік тұрғын
Мемлекеттік бағдарлама шеңберінде салынған барлық объектілер тұрғын үй құрылыс
Үлескерлердің құққтарғын қорғауды арттыру мақсатында Үкімет үлестік құрылыс мәселелері
Шағын және орта бизнесті қолдау бағытында
Экономиканы отандық қаржы институттары тарапынан қаржыландырудың қысқаруы жағдайында шағын
Біріншіден, осы мақсаттарға «Самұрық-Қазына» қоры 2009 жылы қосымша 1
Екінші деңгейдегі банктер шағын және орта бизнеске кредит беру
Үкімет «Самұрық-Қазына» қорымен бірлесіп шағын және орта бизнес үшін
«Даму» кәсіпкерлікті дамыту қоры шағын және орта бизнеске берілетін
Екіншіден, «Самұрық-Қазына» қоры ауылдық жерде шағын кредит берудің, оның
Үшіншіден, шағын және орта бизнес субъектілерін тұрақты тапсырыстармен қамтамасыз
Жер қойнауын пайдаланушылармен және сервистік компаниялармен қазақстандық қатысуды ұлғайту
Төртіншіден, Үкімет кәсіпкерлікті дамыту үшін әкімшілік кедергілерді төмендету және
Агроөнеркәсіптік кешенді дамыту турасында
Агроөнеркәсіптік кешенді дамуға ерекше назар аударылатын болады. Агроөнеркәсіп сектор
1. Агроөнеркәсіптік кешен жұмыспен қамтылған халықтың жалпы санының 30%-ын
2. Ауыл шаруашылығы өнімдеріне сұраныс жағымсыз экономикалық үрдістің әсеріне
3. Агроөнеркәсіптік кешен елдің азық-түлік қауіпсіздігін қамтамасыз ету жөніндегі
4. Қазақстан экспорт нарығында өнімнің бәсеке қабілеттілігін қамтамасыз ету
Көрсетілген себептерге қарай агроөнеркәсіп секторындағы өндірісті қолдау мен көлемін
Агроөнеркәсіптік кешенді дамытуға арналған республикалық бюджеттен шығыстар 2009 –
Агроөнеркәсіптік кешенді қолдауға «ҚазАгро» холдингінен қосымша 1 млрд. АҚШ
Инвестициялар, ең алдымен, астық секторы, ет және сүт өнімдерін
Инновациялық, индустриялық және инфрақұрылымдық жобаларды іске асыру
Экономикалық дамудың жүйелік проблемаларын шешу және халықты жұмыспен қамту
Инфрақұрылымға, әсіресе электр энергетикасы секторына инвестициялар ұзақ мерзімді кезеңде
Үздік әлемдік практика инфрақұрылымды дамыту экономикалық белсенділікті қолдау және
Инновациялық, индустриялық және инфрақұрылымдық жобаларды іске асыруға «Самұрық-Қазына» қоры
Электр энергетикасы саласының инвестициялық тартымдылығын арттыру үшін Үкімет келесі
Электрожелілік активтерді дамыту үшін тарифтерге инвестициялық құрауышты енгізу көзделуде.
Үкімет энергияны үнемдеу және энергияның қайта жаңартылатын көздерін пайдалану
Үкімет халықтың нақты табыстарының сақталуы жөніндегі барлық шараларды қабылдайды
Атап айтқанда, 2009 және 2010 жылдары зейнетақының, жалақы мен
Мемлекеттік әлеуметтік жәрдемақылардың және арнайы мемлекеттік жәрдемақылардың мөлшері жыл
2010 жылдан бастап, сондай-ақ 4-ші және одан көп бала
Кәсіпорындарда өндіріс көлемі төмендеген жағдайда Үкімет ірі компаниялармен қызметкерлердің
Қажет болған кезде Үкімет облыстардың, Астана және Алматы қалаларының
Ішкі нарықта тауарлардың тапшылығына және бағалардың өсуіне жол бермеу
Тұтастай алғанда тұрақтандыру шараларын іске асырудан Қазақстан экономикасы қосымша
Ұлттық қор қаражаты – 1 200 млрд. теңге;
Ұлттық Банк шаралары – 350 млрд. теңге;
жаңа Салық кодексін қолдану шеңберінде салықтық жүктемені төмендету –
Стресті активтер қорын құру – 122 млрд. теңге.
2007 – 2008 жылдары қабылданған шаралардың және Жоспарды іске
1.3 Дағдарыстың бастапқы кезеңіндегі оған қарсы ойластырылған шараларды бағалау
Дағдарысқа қарсы қабылданған бағдарлама «Бес батыл қадам» деген атпен
Бұған қоса, Ұлттық қорды қоса алғандағы еліміздің алтын-валюталық резерві
Дағдарысқа қарсы жүргізіліп жатқан шараларды талдау барысында Қазақстанның түрлі
Өз сөзінің қорытындысында Үкімет басшысы К.Мәсімов билік тармақтары арасындағы
Қазақстан дағдарыспен күрес шараларын әлемдегі алғашқылардың бірі болып қолға
Мұның сыртында соңғы кездері мемлекеттік және Қазақстанда жұмыс істейтін
Дағдарыспен күресте “Нұр Отан” партиясының рөлінің белсенді сипатқа ие
Дағдарысқа қарсы жасалған шараларға шетелдіктердің де қызығушылығын туғызды. Мысалы,
Жалпы, біздің ұқсастықтарымыз көп. Соның ішінде мен қазіргі күні
“Прогресс” Арсеньев авиа компаниясы” ААҚ бас директорының орынбасары, “Вертолеты
Ресей Мемлекеттік Думасының депутаты, Мемлекеттік Думаның жұмысын ұйымдастыру және
Ресейдің Пермь өлкесі үкіметі төрағасының орынбасары Юрий Уткин:
2 Қазақстан Республикасы бойынша Жол картасы бағдарламасының нәтижелерін бағалау
2.1 Жол картасын бағдарламасының орындалау барысына талдау
Үкімет жасаған ағымдағы жылдың үш тоқсанындағы әлеуметтік-экономикалық дамудың қорытындысы
Үкіметтің дағдарысқа қарсы әзірленген тұрақтандыру шараларының тиімді болғанын көрсетті.
Осы жұмыстардың нәтижесінде Қазақстанда жақын келешекте әлеуметтік-экономикалық ахуалдың жақсаратынына
2010-2012 жылдарға арналған бюджет жобасының әлеуметтік бағыты, бұрынғыдан да
Жалақы қорын, бюджеттің басқа да шығыс баптарын ескерер болсақ,
Республикалық бюджетте 2010 және 2011 жылдары шілденің 1-інен бастап
Экономикадағы дағдарыс құбылыстарына қарамастан, бюджет жобасында мүгедек балалар тәрбиелеп
Ұлы Жеңістің 65 жылдығының тойлануына байланысты Ұлы Отан соғысының
2009 жылдың бірінші жартыжылдығында нақты жалпы ішкі өнімнің 2,4
Экономика секторларында байқалып отырған оң үрдістер ағымдағы жылы рецессия
Өнеркәсіптік өнім өндірісінің құлдырауы (((( жылдың бірінші тоқсандағы
Инвестициялық белсенділік те біртіндеп өсуде. Қыркүйек айында негізгі капиталға
Оған қоса, ағымдағы жылы Дағдарысқа қарсы бағдарлама мен Жол
Салалық мемлекеттік органдар мен жергілікті өкіметтер бірлесіп, ірі кәсіпорындармен-өндірістермен
Қазақстан Республикасының Президенті Н. Ә. Назарбаевтың 2009 жылғы Жолдауында,
Әлем елдері үкіметтерінің ұлттық экономикаларға көрсетіп отырған қолдаулары, сөзсіз,
Алайда, экономикадағы іскерлік белсенділіктің жандану үрдісіне қарамастан, өсу үрдісін
Халықаралық сарапшылардың бағалауынша, Достастық елдерінің арасында экономикалық үдерістерді үйлестірудің
Қордан 20 миллиард теңге Қазақстанның Даму банкіне беріледі, Банк
Енді қаржы секторында турындаған кейбір проблемалар жайлы. Жаһандық қаржылық-экономикалық
Осыған байланысты, дағдарыстан кейінгі кезеңде қаржы секторының орнықтылығын қамтамасыз
Қазіргі уақытта, Ұлттық банк, Елбасының тапсырмасы бойынша, мүдделі мемлекеттік
Тұжырымдаманың негізгі мақсаттары: қаржылық сектордың тұрақтылығын көтеру; ағымдағы қаржылық-экономикалық
Атап айтқанда, банктердің төлемдік қабілеттілігін арттыру және қайта қаржыландыру
Оған қоса, Қаржы нарығын және қаржылық ұйымдарды реттеу және
Осылайша, сыртқы міндеттемелер бойынша банктердің қайта қаржыландыру тәуекеліне бейімділігін
Оған қоса, 2009 жылы қыркүйектің 5-інде Лондонда өткен кездесудің
Жол картасын жүзеге асыруға бөлінген бюджет қаражаты қаржыландыру жоспарларына
Жоспарланған 5153 жобаның ішінен 3848 жоба бойынша жұмыстар толық
Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігінің мәліметтері бойынша, 2009
Кесте (
Қазақстандағы (((( ( (((( жылдар аралығындағы еңбек нарығының негізгі
мың адам
2001 2002 2003 2004 2005 2006 2007 2008 2009
Экономикалық тұрғындар белсенді халық 7479,1 7399,7 7657,3 7840,6
Жұмыспен қамтылған халық 6698,8 6708,9 6985,2 7181,8 7261 7403,5
Жалдамалы қызметкерлер 3863,3 4030,2 4229,6 4469,9 4640,5 4776,6 4973,5
Өз бетінше жұмыс істейтін қызметкерлер 2835,5 2678,7 2755,6
Жұмыссыздар 780,3 690,7 672,1 658,8 640,7 625,4 597,2
Жұмыссыздық деңгейі % 10,4 9,3 8,8 8,4 8,1 7,8
Жастар жұмыссыздығының деңгейі % 19,1 17,3 14,5 14,3 13,4
Ұзақ мерзімді жұмыссыздық деңгейі % 7,6 6,0 5,3 5,1
Экономикалық тұрғыдан енжар (әрекетсіз) халық 3175,8 3155,3 3278,6 3383,4
Кестеден көріп отырғанымыздай экономикалық белсенді халық саны жыл санап
(((( жылы мультипликативті нәтиже беретін ең маңызды және перспективалы
Сәйкесінше, егер ағымдағы жылы, негізінен, қарапайым, біліктілікті қажет етпейтін,
2009 жылы бір жұмыс орнының шартты орташа құны, құрылыс
Құрылатын жұмыс орындарының жоспарлы саны мен бөлінетін қаражаттың мөлшерін
2010 жылдың жылдың бірінші тоқсанындағы еліміздің әлеуметтік экономикалық даму
Экономиканың негізгі алты саласында, атап айтқанда өнеркәсіп, ауыл шаруашылық,
Осы жылдың бірінші тоқсанында, статистикалық мәліметтер бойынша, бұл индикатор
Біріншіден өнеркәсіп өндірісі саласында үстіміздегі жылдың қаңтарынан бастап өсу
Бірінші тоқсандағы ең үлкен өсу қарқынын, яғни 18,7 пайызды
Тау-кен өндіру мен карьерларды өңдеу өнеркәсібіндегі өсім 7,8 пайызды
Өнеркәсіп өндірісінің өсуі республиканың барлық облыстарында байқалды.
Екіншіден, ауыл шаруашылық саласында өндірілген өнімдерге келсек. Бірінші тоқсанда
Жалпы республикамыздың барлық облыстарында ет пен сүт өндірісінің өсуі
Үшіншіден, құрылыс саласы мен негізгі капиталға жасалатын инвестицияларға тоқталатын
Жыл басынан бері құрылыс жұмыстары 8,7 пайызға азайды. Бұл
Негізгі капиталға жасалған инвестициялар 2010 жылдың бірінші тоқсанында төмендегеніне
Төртіншіден, қызмет көрсететін салаға келетін болсақ халықтың тұтыну сұранысы
Есеп беріп отырған кезеңде пошта және курьерлік қызмет 5
2010 жылдың бірінші тоқсанында жүк тасымалдау көлемі былтырғы жылдың
Бесіншіден, сауда балансының позитивтік сальдосы үстіміздегі жылдың екі айдың
Бұл көрсеткіш әлемдік нарықтардағы қолайлы баға конъюнктурасымен қоса әлемдегі
Алтыншыдан, жалпы халықаралық резервтер мен Ұлттық қор активтері наурыз
Жетіншіден, әлеуметтік саланың дамуының қорытындыларына тоқтайтын болсақ, үстіміздегі жылдың
Жол картасының іске асыру жұмыстары үстіміздегі жылы да жалғастырылып
Жұмыссыздықты қолға алу мақсатымен жергілікті әкімшіліктер жұмыс берушілермен жұмысшылардың
(((( жылдың ( тоқсанының қортындысы бойынша экономикалық тұрғыдан белсенді
Сурет (. Қазақстанның облыстары мен Астана, Алматы қалалары бойынша
2.2 Жол картасы бағдарламасы бойынша Қостанай облысында жүзеге асырылған
2.2.1 Қостанай облысының 2008 жылғы әлеуметтік-экономикалық дамуын талдау (Жол
Жол картасы бағдарламасының қаншалықты тиімді болғанын анықтау үшін осы
Қостанай облысында темір кені шекемтастарының, асбесттің және бокситтердің республикалық
2008 жылы жалпы өңірлік өнім (ЖӨӨ) 704,3 млрд. теңгені
ЖӨӨ құрылымында аса үлкен үлес ауыл шаруашылығына -
Өнеркәсіп өнімдерін өндіру көлемі 2008 жылы 339,6 млрд. теңгені
Сол сияқты 2008 жылы өңдеу өнеркәсібінде өндіріс өндіру ұлғайды,
Өңір ауыл шаруашылығы өнімдерін қайта өңдеу бойынша шикізат базасына
Дамудың өнеркәсіп өнімі өндірісін, шикізат бағытынан қалдықты әртараптандыру мақсатында
Ауыл шаруашылығы өнімінің жалпы көлемі 2008 жылы 237,9
Инвестициялық қызмет. 2008 жылдың қаңтар-желтоқсанында негізгі капиталға инвестициялар көлемі
Тұтыну бағаларының индексі. Облыста 2008 жылы инфляцияны жоспарланған дәлізде
Ішкі нарықты аса қажетті тауарлармен үнемі және толық қамтамасыз
Облыс бюджетін атқару. 2008 жылы 84 млрд. теңгедей салықтар
2007 жылмен салыстырғанда мемлекеттік бюджетке түсімдер 17 млрд. теңгеге
Тіршілік деңгейі. Облыс бойынша 2008 қаңтар-желтоқсанында орташа айлық еңбек
Облыс экономикасында 2008 жылы 517,4 мың адам немесе экономикалық
Ауылдық аумақтарды дамыту. 2009 жылдың 1 қаңтарында облыста 669
2008 жылы ауылдық аумақтарды дамытудың өңірлік бағдарламасын іске асыруға
Білім, денсаулық сақтау, тұрғын үй, ауыз сумен жабдықтау, жол
Сонымен қатар әлемдік қаржылық дағдарыс облыс экономикасына кері әсерін
Қаржылық дағдарыс сондай-ақ банктердің ішкі экономиканы кредиттеу мүмкіндіктеріне кері
Сол сияқты осы мерзімде берілген кредиттік ресурстар бойынша орташа
Шағын кәсіпкерлік субъектілерін дамытуға 53,3 млрд. астам теңге берілді
2008 жылы шағын бизнесте жұмыс істейтіндердің саны 3,6 %
2008 жылы мемлекеттік бюджет жоспары орындалған жоқ және нақты
Қаржылық дағдарысты жұмсарту мақсатында және Қазақстан Республикасы Президентінің тапсырмаларына
Осыған байланысты ай сайын облыстың әлеуметтік-экономикалық дамуының мониторингін өткізу,
Есепті жыл ішінде бюджеттік қаражаттар жеткіліксіз болды, ал қолда
Елдің экономикалық дамуының осы және басқа қиындықтары негізінен мемлекеттік
Қазақстан халқына 2007 жылғы 28 ақпандағы «Жаңа әлемдегі жаңа
Осы тапсырманы орындау үшін Қазақстан Республикасының Үкіметі нәтижеге бағдарланған
2009 жылдың 1 қаңтарынан бастап Қазақстан Республикасында мемлекеттік жоспарлау
Бюджеттік процессті жетілдіру және нәтижеге бағдарланған бюджетті кезең-кезеңімен енгізу
Бүгінгі күні облыста облыстың 2010-2014 жылдарға арналған әлеуметтік-экономикалық дамуының
Облыстың мемлекеттік органдары Қазақстан Республикасының профильді министрліктерімен 2010-2014 жылдарға
Ағымдағы жағдайды, облыстың алдында тұрған негізгі проблемаларын талдау, облыстың
2.2.2 Қостанай облысының экономикасын Жол картасы бағдарламасын қабылдағанан кейінгі
Қостанай облысында «Жол картасы» бағдарламасы аясында жүз қырық инвестициялық
Тоғыз айдың қорытындысына сай, аталған соманың 71,4 пайызы игерілген,
«100 мектеп, 100 аурухана», «Ауыз су», «Тұрғын үй құрылыс
Жалпы Қостанай облысы бойынша (((( жылдың қорытындысы мынадай:
Атап айтқанда, инвестициялық бағыттарды іске асыруға - 6,4 млрд.
2009 жылдың қорытындысы бойынша, 6 392,5 млн. теңге (жылдық
Төменде Қостанай облысының әлеуметтік(экономикалық қөрсеткіштері келтірілген. Мұндағы инекстердің барлығы
Тау-кен өндіру өнеркәсібі. Экономиканың осы секторының нақты көлем индексі
Өңдеу өнеркәсібі. Нақты көлем индексі 101,2% құрады.
Электр энергиясын, суды және газды өндіру және бөлу. 2009
Ауыл шаруашылығы. 2009 жылдың қаңтар-қазанында облыста ауыл шаруашылығы (мал
2009 жылдың 1 қарашасындағы жағдай бойынша облыста барлығы 6572
Өсімдік шаруашылығы. Ағымдағы жылдың қарашасындағы жағдай бойынша жарма дақылдары
Мал шаруашылығы. 2009 жылдың 1 қарашасындағы жағдай бойынша облыста:
Барлық меншік нысанындағы қожалықтарда жылдың басынан бері тірі салмақта
Механикаландыру. Ағымдағы жылдың 10 айында облыста 289 трактор, 275
Негізгі капиталға инвестициялар. Бағалау бойынша негізгі капиталға 90439,5 млн.
Көлік. 2009 жылдың қаңтар-қазанында автомобиль көлігімен 134,6 млн. тонна
Жеміс-көкөніс өнімдері 11,6%, жұмыртқа – 9,4 %, сары
Тұрғын үй-коммуналдық қызметтерінен энергиямен қамтамасыз ету 13,4%, ыстық сумен
Медициналық қызметтер – 18,8%, жеке қызмет көрсету қызметтері –
Өмір сүру деңгейі. 2009 жылдың қаңтар-қыркүйегінде орташа айлық жалақы
2009 жылдың қазанында облыс бойынша ең төменгі күнкөріс деңгейі
Әлеуметтік қорғау. 2009 жылдың 1 қарашасында халықты әлеуметтік қорғау
Жұмыссыздықтың ресми деңгейі 2009 жылдың 1 қарашасында 0,8% құрады,
Шағын кәсіпкерлік. 2009 жылдың 1 қазанындағы жағдай бойынша облыста
ШОК-де жұмыс істейтіндердің саны 114,1 мың адамды, оның ішінде
2009 жылдың 9 айында ШОК субъектілерінің өнім шығаруы 113022
3 «Жол қартасы» Стратегиялық бағдарламасын одан әрі дамыту бағыттары
3.1 «Жол қартасы (2020» бағдарламасының негізгі бағыттары және
(((( жылы қабылданған жол картасы бағадарламасының оң нәтижелері осы
Бағдарлама 2009 және 2010 жылдардағы жол карталарын іске асырудың
Мемлекеттік бағдарламада экономиканы әртараптандыруды және бәсекеге қабілеттілігінің өсуін қамтамасыз
Осы тұста экономиканың экспортқа бағдарланған дәстүрлі секторларындағы ұлттық холдингтер,
Шағын және орта кәсіпкерлік халық шаруашылығын дамытуға, әлеуметтік проблемаларды
Шағын, орта және ірі кәсіпкерліктің теңгерімсіздігіне жол бермеу мақсатында
Елдегі кәсіпкерлерге мемлекет тарапынан қолдау көрсетудің айтылған құралдары бюджет
Жаңа пайда болған өндірістерді дамытуда кәсіпкерліктің бірінші кезекте, шағын
қаржыландыруға қол жеткізу және қарыз алу құнының жоғары болуы;
индустриялық инфрақұрылымның дамымауы;
кәсіпкерлікті қолдау инфрақұрылымының дамымауы.
Бұл айтылғандардан басқа кәсіпорындардың бұрынғы борыштық жүктемелер сақталып қалған,
Мемлекет шикізат емес сектордың экспортына толық қолдау көрсетпей келеді,
Мысалы, Германияда кредит берудің мынадай жеңілдікті шарттары көзделген:
төмен пайыздық ставка (әдетте, кредит берудің бүкіл мерзіміне);
кредит берудің ұзақ мерзімі (көбінесе 10 жыл, оның үстіне
алынған сомаларды кез келген уақытта қайтару мүмкіндігі (көпшілік жағдайда
үлестік қаржыландыру (мемлекет қаражаты есебінен инвестициялық жобаның белгілі бір
Сингапурда шағын бизгесті қолдау үшін бүкіл елге ортақ Spring
Осы мысаладарды қолдану арқылы Бағдарламаны іске асыру шеңберінде кәсіпкерлерді
Жүзеге асыру барысын қадағалайтын нысаналы индекаторлар болып мына төмендегілер
жыл сайын жалпы сомасы кемінде 400 млрд. теңге болатын
2015 жыл қарсаңында ЖІӨ құрылымындағы өңдеу өнеркәсібінің үлесін кемінде
экспорттың жалпы көлеміндегі шикізат емес экспорт үлесін кемінде 40
шикізат емес экспорт көлемін өңдеу өнеркәсібінің жиынтық өндірісі
өңдеу өнеркәсібіндегі еңбек өнімділігін кемінде 1,5 есеге ұлғайту.
Бағдарламаның міндеттері:
1) жаңа бизнес-бастамаларды қолдау;
2) кәсіпкерлік секторды сауықтыру;
3) экспортқа бағдарланған өндірістерді қолдау.
Уәкілетті орган мен облыстар, Алматы және Астана қалалары әкімдерінің
өңірдің шикізат емес экспортының көлемін ұлғайту;
өңірде құрылатын жұмыс орындарының саны;
өңір экономикасының шикізат емес секторында еңбек өнімділігінің өсуі;
мемлекеттік бюджетке түсетін түсімдердің ұлғаюы бойынша нәтижелер туралы үлгі
Бірінші бағыт: жаңа бизнес бастамаларды қолдау
Бағдарламаны іске асырудың бірінші бағыты Мемлекеттік бағдарламаның басымдықтарына сәйкес
Бағдарламаны іске асырудың бірінші бағытының шеңберінде мемлекеттік қолдау мыналарды
жобаларды іске асыру үшін банктердің кредиттері бойынша пайыздық ставканы
банктердің жобаларды іске асыруға бағытталған кредиттері бойынша ішінара кепілдік
өндірістік (индустриялық) инфрақұрылымды дамыту;
бизнесті жүргізуді сервистік қолдау;
кадрларды даярлау, жастар практикасы және әлеуметтік жұмыс орындарын ұйымдастыру
Екінші бағыт: кәсіпкерлік секторды сауықтыру
Бағдарламаны іске асырудың екінші бағыты экономиканың шикізат емес секторының
Сауықтыру шеңберінде мынадай қолдаулар көрсетілуі мүмкін:
борышкерге банктердің бар кредиттері бойынша (мақұлдау сәтінде) пайыздық ставканы
борышкерге бюджетке төленетін салық берешегін (төлем көзінен ұсталатын жеке
қаржы-экономикалық сауықтыру жоспары шеңберінде кәсіпорындарды сауықтыру бойынша, оның ішінде
Екінші бағытты іске асыру тетігі
1. Уәкілетті орган мен Қазақстан қаржыгерлері қауымдастығы (бұдан әрі
2. Борышкер берешегі аз банкке (егер борышкердің бірнеше банкте
Бағдарлама өлшемдеріне сәйкестігі, қаржы-экономикалық жағдайы, кредиттері мен өзге де
төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығынан басқа, салық және
кәсіпорынды қаржы-экономикалық сауықтыру бойынша үш жылға арналған жоспар (бұдан
3. Борышкерден сауықтыруға өтініш алған банк үш күн ішінде
4. ҚҚҚ кредиттер бойынша кәсіпорынның 100 % берешегі бар
5. Кредиторлар комитеті борышкер ұсынған барлық құжаттарды қарап болғаннан
6. ҚҚҚ (Кредиторлар комитеті) борышкер бойынша хаттама мен материалдарды
7. Қаржы агенті борышкер туралы деректерді жинауды және өңдеуді
8. Уәкілетті орган Бағдарламаға әлеуетті қатысушылардың материалдарын Жоспарларды Кредиторлар
9. Мемлекеттік комиссияның жанындағы арнайы жұмыс тобы Бағдарламаның шарттарына
10. Мемлекеттік комиссия борышкердің мынадай сауықтыру бағдарламасына қатысуын тиісті
банктердің кредиттері бойынша пайыздық ставканы субсидиялау;
салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдер (төлем
11. Мемлекеттік комиссия мақұлдаған жағдайда борышкер әрбір кредитормен борыштық
12. Мемлекеттік комиссия мақұлдаған жобалар бойынша банк, қатысушы және
Үшінші бағыт: Экспортқа бағдарланған өндірістерді қолдау
Бұл бағыттағы мемлекеттік қолдау банктерде бар кредиттер бойынша пайыздық
Бағдарламаның үшінші бағытына мыналарды қоспағанда, экономиканың барлық секторларында шығарылатын
тау-кен өнеркәсібі;
минералдық шикізатты өңдеуді жүзеге асыратын және Қазақстан Республикасы Үкіметінің
Үшінші бағытты іске асыру тетігі
1. Экспорттаушы жекелеген тауарлар бөлінісінде экспорттық жеткізулердің көлемдері
2. Жергілікті деңгейдегі Бағдарламаны үйлестіруші субсидиялауға өтініш берген экспорттаушылардың
3. ӨҮК Бағдарламаның шарттарына сәйкес экспорттаушы банктердің кредиттері бойынша
4. ӨҮК-де қаралған барлық жобалар олар бойынша қабылданған шешімдерді
5. Субсидиялау бойынша ӨҮК-нің оң шешімі бар жобалар бойынша,
6. Экспорттаушы үш айда бір рет өнімнің экспорты бойынша
7. Қаржы агенті экспорттаушылардың есептерін ұсынылған деректерге растама алу
Бағдарламаны іске асыру нәтижесінде:
индустриялық-инновациялық дамуға бағытталған жаңа инвестициялық жобаларды іске асыруды жеке
экономиканың шикізат емес секторындағы инвестициялық жобаларды іске асыру үшін
жеке сектор кәсіпорындарының, бірінші кезекте, шағын және орта бизнестің
Бағдарламаның негізгі сапалық және сандық нәтижелері болатындар:
бірінші және екінші бағыттар бойынша: шикізат емес сектордың ЖІӨ
үшінші бағыт бойынша: шикізат емес экспорттың жалпы экспорт көлеміндегі
Бағдарламаны іске асыру кезеңдері
Бағдарламаны іске асыру екі кезеңде жүзеге асырылатын болады:
1-кезең – 2010 жылдан бастап 2014 жыл аралығында, бұл
2010 жылы Бағдарламада міндеттерді шешу үш бағыт бойынша іске
2010 – 2014 жылдары міндеттерді шешу екі бағыт бойынша
2-кезең – 2015 жылдан бастап 2020 жыл аралығы.
2015 – 2020 жылдары міндеттерді шешу де жоғарғыдай екі
Бағдарламаны іске асыруға республикалық бюджеттен 2010 жылы 30 млрд.
1) жаңа бизнес-бастамаларды қолдауға 12
2) кәсіпкерлік секторды сауықтыруға 16
3) экспортқа бағдарланған өндірістерді қолдауға
Бағдарламаны одан әрі қаржыландыру тиісті қаржы жылдарына арналған республикалық
3.2 Қостанай обылысы бойынша «Жол картасы – 2010» бағдарламасын
Қостанай облысында Жол картасының инвестициялық жобаларын жүзеге асыруды қаржыландырудың
Еңбекпен қамту және әлеуметтік бағдарламалар басқармасының мәліметтері
Еңбекпен қамту басқармасынан хабарлағандай, бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері қазір салалық
Жол картасы аясында сондай-ақ 2 800 әлеуметтік жұмыс
Енді осы жоба бойынша жұмысқа бөлінген адамдардың қаншасы қай
Кесте (
Қостанай облысының бойынша 2010 жылғы Жол картасы бағдарламасымен жүзеге
Қалалар мен аудандар Жол картасы жобасы
Қаржыландыру РБ Бірге қаржыландыру ЖБ Жалпы
1 2 3 4 5
Барлығы облыс бойынша 6000 4468,500 2234,300 6702,800
Қостанай қаласы 2092 1857,822 506,444 2364,266
Рудный қаласы 1381 646,046 940,82 1586,866
Арқалық қаласы 954 476,188 668,682 1144,87
Лисаковск қаласы 120 111,977 0 111,977
Алтынсарин 160 57,547 72,904 130,451
Аманкелді 208 220,000 5,000 225,000
Әулиекөл 88 92,796 0 92,796
Денисов 121 107,381 6,400 113,781
Жангельдин 137 120,000 4,400 124,400
Жітіқара 69 40,133 0,000 40,133
Камысты 98 100,000 4,750 104,750
Қарабалық 91 113,293 113,293
Қарасу 7 8,100 8,100
Қостанай 276 344,186 344,186
Меңдіқара 8 8,900 8,900
Науырзым 18 3,500 3,500
Сарыкөл 11 7,100 7,100
Таран 42 31,122 8,900 40,022
Ұзынкөл 6 6,600 6,600
Федоров 113 131,809 0 131,809
Кестені мұқият талдай отырып қай ауданға немесе қай қалаға
Кесте (
Қостанай қаласы бойынша 2010 жылғы Жол картасы бағдарламасымен жүзеге
Объектілер Жол картасы жобасы бойынша жұмысқа тартылатындар
Қаржыландыру РБ Бірге қаржыландыру ЖБ Жалпы
Қостанай қаласы бойынша 2092 1857,822 506,444 2364,266
ТКШ жөндеу жұмыстары 449 572,73 0 572,73
Сумен жабдықтау және канализация 129 163,665 0
Жылумен жабдықтау 106 135 0 135,000
Электрмен жабдықтау 65 83,000 0,000 83,000
Жаяу жүргіншілердің жолдарын жөндеу 149 191,065 0 191,065
Мектептер бойынша 225 30,174 188,89 219,064
Ауруханалар бойынша 226 182,443 27,293 209,736
Мәдениет 446 274,597 137,092 411,689
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
Кесте ( нәтижелерінен көріп отырғанымыздай Қостанай қаласы бойынша 2010
Келесі кестеде Қостанай қаласы бойынша жүзеге асырылатын жобалардың тізімі
Жалпы Жол картасы бойынша Қостанай облысының қалаларың үлесі айтарлықтай.
Рудный қаласы бойынша тұрғынүй коммуналдық шаруашылыққа бөлінетін ақшаның негізгі
Арқалық қаласының тұрғынүй коммуналдық шаруашылық жұмыстарын қаржыландырудың (( %
Лисаковск қаласына мектептер мен ауруханаларды қалпына келтіру жұмысына жұмылдырылған
Кесте (
Қостанай облысының Рудный, Арқалық және Лисаковск қалалары бойынша 2010
Қалалар Жол картасы жобасы бойынша жұмысқа тартылатындар
Қаржыландыру РБ ЖБ қаржыландыру Жалпы сомасы
Рудный қаласы бойынша 1381 646,046 940,82 1586,866
ТКШ жөндеу жұмыстары,
оның ішінде 346 421,463 19,398 440,861
Сумен жабдықтау және канализация 346 421,463 19,398
Мектептер бойынша 206 28,129 171,903 200,032
Ауруханалар бойынша 294 100,000 172,507 272,507
Әлеуметтің қаматамсыз ету 120 96,454 48,153 144,607
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
Арқалық қаласы бойынша 954 476,188 668,682 1144,87
ТКШ жөндеу жұмыстарына 700 223,838 668,682 892,52
Мектептер бойынша 244 237,35 0 237,35
Абаттандыру (благоустройство) және санитарлық тазалық 10 15,000
Лисаковск қаласы бойынша 120 111,977 0 111,977
Мектетер бойынша 24 23,155 0 23,155
Ауруханалар бойынша 96 88,822 88,822
Кесте (
Қостанай облысы бойынша 2010 жылғы Жол картасы бағдарламасымен
(салалар бойынша)
Салалар Жоба (объектілер саны) Жол
Қаржыландыру РБ Бірге қаржыландыру ЖБ Жалпы
Барлығы облыс бойынша 86 6000 4468,500 2234,300 6702,800
ТКШ жөндеу жұмыстарына 17 1621 1378,229 688,08 2066,309
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
Мектеп, аурухана және басқа да әлеуметтік объектілерді жөндеу, жылумен
оның ішінде :
білім беру 11 1097 707,435 360,793 1068,228
денсаулық сақтау ( 656 408,615 199,8 608,415
мәдениет 2 446 274,597 137,092 411,689
спорт және туризм ( 223 137,016 68,404 205,42
әлеуметтік қорғау 1 120 96,454 48,153 144,607
Ауылдар мен ауылдық округтардағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
(( 230 100,050 49,950 150,000
Жалпы алғанда Жол картасы бағдарламасы Қазақстанның экономикасы, әлуеметтік жағдайы
Жобалардың тізімін жасау барысында:
біріншіден, облыстың барлық өңірлерінде, аудандар мен ауылды мекендерде әлеуметтік(экономикалық
екіншіден, ауылдық жерлердің жағдайынан көбірек көңіл бөлу, бұл жұмыс
үшіншіден, ауылдық жерлерде ауылдық туризмді ұйымдастыруды жобаға енгізу керек,
төртіншіден, Жол картасы бағдарламасына жастарды көптеп тарту, олардың нақты
бесіншіден, қаламен қаланың араларында ғана емес, ауылдық жерлердегі жол
Осы айтылған проблемалар және аймақтар мен жергілікті жерлерді зеттеу
Қорытынды
2007 жылдың екінші жартысында басталған әлемдік қаржы нарықтарындағы тұрақсыздық
«Жол картасы» – Қазақстанның дағдарысқа қарсы қабылдаған жоспарының атауы.
Дағдарысқа қарсы қабылданған бағдарлама «Бес батыл қадам» деген атпен
Қостанай облысы бойынша (((( жылдың қорытындысы мынадай: Қостанай
Атап айтқанда, инвестициялық бағыттарды іске асыруға - 6,4 млрд.
2009 жылдың қорытындысы бойынша, 6 392,5 млн. теңге (жылдық
Қостанай облысында «Жол картасы ((((» инвестициялық жобаларын жүзеге асыруды
Еңбекпен қамту және әлеуметтік бағдарламалар басқармасының мәліметтері
Еңбекпен қамту басқармасынан хабарлағандай, бюджеттік бағдарламалардың әкімшілері қазір салалық
Жол картасы аясында сондай-ақ 2 800 әлеуметтік жұмыс
Келешекте Жол Картасы бағдарламасын құруда мынадай ұсыныстар жасалады:
біріншіден, облыстың барлық өңірлерінде, әлеуметтік(экономикалық қажеттіліктерді зерттеп басымдылық беріп
екіншіден, ауылдық жерлердің жағдайынан көбірек көңіл бөлу, жобаға ауыл
үшіншіден, ауылдық жерлерде ауылдық туризмді ұйымдастыруды сондай(ақ ауылдық елді
төртіншіден, Жол картасы бағдарламасына жастарды көптеп тарту, олардың нақты
Осы айтылған проблемалар және аймақтар мен жергілікті жерлерді зеттеу
Қолданылған әдебиеттердің тізімі
1. Қазақстан Республикасының Президенті Н.Ә.Назарбаевтың Қазақстан халқына Жолдауы, ((((
2 Қазақстан Республикасның 2010-2014 жылдарға бағытталған индустриалды - инновациялық
(. Азамат АРҒЫН, Қазақстан дағдарыстың алғашқы асуын еңсерді
(. 5 батыл кадам, Қазақстан Үкіметінің дағдарысқа қарсы бағдарламасы,
(. Премьер министр К. Масимовтың дағдарысқа қарсы шараларды талдауда
(. Сұңғат ӘЛІПБАЙ, Дастан Кенжалин ; Астана, ((((
(. Ресей Мемлекеттік Думасы Қауіпсіздік жөніндегі комитеті төрағасының бірінші
(.“Вертолеты России” ААҚ “Сапсан” жобасының директоры Дмитрий Родиннің дағдарысқа
(. Ресей Мемлекеттік Думасының депутаты, Мемлекеттік Думаның жұмысын ұйымдастыру
((. Дағдарысқа қарсы шаралар кешені, Астана.ҚазАқпарат. 23 қазан 2009
((. Қазақстан Республикасының Президенті Н. Ә. Назарбаевтың 2009 жылғы
((. Қазақстан Республикасының Статистика Агенттігінің ақпараттары, (((( жыл
((. ҚР Экономикалық даму және сауда министрі Ж. Айтжанованың
((. Қостанай обылысының экономикалық(әлеуметтік жағдайы туралы ақпарат, Интернетматериалдары
((. Ғани САҒИЕВ, «Нұр Отан» ХДП Қостанай, облыстық филиалының
((. Петр Плахотников, ҚазАқпарат - Қостанай . Қаңтардың
((. Қостанай обылсының Әлеуметтік-экономикалық дамуы туралы ақпарат,
((. Қазақстан Республикасының «Жеке кәсіпкерлік туралы» Заңы, (((( жыл
((. Қазақстан Республикасы Үкіметінің2010 жылғы «13» сәуірдегі №
((. Еңбекпен қамту және әлеуметтік бағдарламалар басқармасының
((. Петр Плахотников, ҚазАқпарат. Қостанай,д Ақпанның 10-ы.
((. Ербол Азанбек, Диагнозы жоқ дағдарыс , ҚазАқпарат.,
23. Қазақстанның қысқаша жылнамалығы- 2006.
24. ҚР Статистика жөніндегі Агенттігі мәліметтері
25. 10.Т.И.Исахметов «Инновационная деятельность в Ресрублике Казахстан: состояние и
2(. Үкіметтің (((( және (((( жылдардағы Қазақстанның әлеуметтік(
экономикалық жағдай туралы есептері
2(. Тезисы выступления акима Костанайской области С.В. Кулагина
на отчётной встрече с представителями населения «Об итогах
28. Қазақстан Республикасының Индустриялық-инновациялық дамуының 2003-2015 жылдарға арналған стратегиясы
29. Қазақстан Республикасының Статистика агенттігінің ақпараттары
30. 2005 жылғы 25 сәуірдегі ҚР Үкіметінің №387
31. Исабеков Б.Н. «Индустриялық-инновациялық қызмет негізінде кәсіпкерлікті құру мен
Қосымша А
Сурет (. (((( ( (((( жылдардағы Қазақстан Республикасындағы еңбек
Қосымша Б
Сурет (. (((( ( (((( жылдардағы Қазақстан Республикасындағы еңбекақының
Қосымша В
Кесте (
Қостанай қаласы бойынша 2010 жылғы Жол картасы бағдарламасымен жүзеге
Объектілер Жол картасы жобасы бойынша жұмысқа тартылатындар
Қаржыландыру РБ Бірге қаржыландыру ЖБ Жалпы
Қостанай қаласы бойынша 2092 1857,822 506,444 2364,266
ТКШ жөндеу жұмыстарына 449 572,73 0 572,73
Сумен жабдықтау және канализация, барлығы 129
"Текстильщик" мөлтекауданындағы инженерлік коммуникцияларды жөндеу. Сумен жабдықтау 55 69,677
69,677
"Текстильщик" мөлтекауданындағы инженерлік коммуникцияларды салу. Канализация 74 93,988
93,988
Жылумен жабдықтау, барлығы 106 135 0 135,000
МҚК «Қостанай қаласы әкімшілігі Қостанай жылуэнегиялық
компаниясының» кварталішілік жылу жүйесін жөндеу 71 90,000
90,000
МҚК «Қостанай қаласы әкімшілігі Қостанай жылуэнегиялық
компаниясының» жылуизолация жылу тораптарын жөндеу 35 45,000
45,000
Электрмен жабдықтау, барлығы 65 83,000 0,000 83,000
Бородин(Баймағанбетов, Гагарин(Лог көшелерінде газ бөліп тұратын торатарды салу 65
83,000
Жаяу жүргіншілердің жолдарын жөндеу 149 191,065 0 191,065
Л.Беда ( Карбышев көшелерімен шектесіп жатқан Абай даңғылында жаяу
87,225
Уральская ( Абай көшелерімен шектесіп жатқан Карбылев көшесіндегі жаяу
103,84
Мектептер бойынша 225 30,174 188,89 219,064
Абай даңғылы (( орналасқан ММ «Жаратылыстану (математикалық гимназиясына» күрделі
Ауруханалар бойынша 226 182,443 27,293 209,736
Баймағанбетов ((( орналасқан медеициналық колледжге күрделі жөндеу жүргізу 98
91,083
"Стационара и перехода" деп аталатын Кубеева ( орналасқан онкологиялық
Мәдениет, барлығы 446 274,597 137,092 411,689
Ы. Алтынсарин атындағы ММ «Қостанай облыстық балалар мен жасөспірімдер
182,775
ММ «Қостанай облыстық мәдениет сарайы» ғимратын күрделі жөндеу жүргізу
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
Таран(Гагарин көшелерімен шектесетін Дзержинский көшесін қайта жөндеуден өткізу 116
147,346
Краснопартизанская(Мәуленов көшелерімен шектесетін Л.Беда көшесін қайта жөндеуден өткізу 303
Герцен(Узкоколейная көшелерімен шектесетін Киевская көшесіне қайта жөндеу жүргізу 327
417,112
Қосымша Г
Кесте (
Қостанай облысының аудандары бойынша 2010 жылғы Жол картасы
Аудандар Жол картасы жобасы бойынша жұмысқа
Қаржыландыру РБ Бірге қаржыландыру ЖБ Жалпы
1 2 3 4 5
Алтынсарин 160 57,547 72,904 130,451
Мектеп, аурухана және басқа да әлеуметтік объектілерді жөндеу, жылумен
туризм және спорт 150 57,547 68,404 125,951
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Аманкелді 208 220,000 5,000 225,000
Мектептер бойынша 123 120,000 120,000
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Әулиекөл 88 92,796 0 92,796
Мектептер бойынша 42 41,246 41,246
Ауруханалар бойынша 40 37,350 37,350
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Денисов 121 107,381 6,400 113,781
Мектептер бойынша
110 107,381 107,381
Кесте ( жалғасы
1 1 1 1 1
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Жангельдин 137 120,000 4,400 124,400
Мектептер бойынша 123 120,000 120,000
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Жітіқара 69 40,133 0,000 40,133
ТКШ жөндеу жұмыстарына 21 25,133 25,133
Сумен жабдықтау және канализация 21 25,133
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Камысты 98 100,000 4,750 104,750
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Қарабалық 91 113,293 113,293
ТКШ жөндеу жұмыстары 81 103,943 103,943
Электрмен жабдықтау 81 103,943 103,916
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Қарасу 7 8,100 8,100
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Қостанай
276 344,186 344,186
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Туризм және спорт 73 79,469 79,469
Кесте ( жалғасы
1 2 3 45 6
Жергілікті деңгейдегі жолдарды жөндеу 192 244,617 0 244,617
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Меңдіқара 8 8,900 8,900
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Науырзым 18 3,500 3,500
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Сарыкөл 11 7,100 7,100
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Таран 42 31,122 8,900 40,022
ТКШ жөндеу жұмыстары 24 31,122 31,122
Электрмен жабдықтау 24 31,122 31,122
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Ұзынкөл 6 6,600 6,600
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Федоров 113 131,809 0 131,809
Ауылдар мен ауылдық округтарындағы әлеуметтік(мәдени объектілерді жөндеу және
Облыстық, аудандық деңгейдегі, қала, елді мекендердердің көшелеріндегі автомобиль жолдарын
2
Қаржы секторын тұрақтандыру
Қазақстан Республикасының қаржы жүйесі мен әлемдік тәжірибені салыстыра отырып зерттеу
Қазақстан Республикасының қаржы жүйесі және оның әлемдік тәжірибесі
Қаржылық дағдарыс жағдайында Қазақстандағы қаржы мекемелерінің тұрақтылығын қамтамасыз ету
Дағдарыс және оған қарсы басқару
Әлемдік дағдарыстың зардабын игеру
Қаржының экономикалық мәні
ҚР банк жүйесінің қалыптасуы мен дамуын қарастыру
Қаржы секторын тұрақтандыру туралы
«АҚШ-та басталған Қаржы дағдарыстың Қазақстан Республикасына тигізер әсері»