Ерік әрекеттерінің дамудағы бағыттар
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢБІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
Педагогика – психология факультеті.
Курстық жұмыс
Балалар ойыны және оның ерікті дамытудағы мәні.
Кафедра меңгрушісі:
Ғылыми жетекші: :
Орындаған:
Алматы 2007 ж.
МАЗМҰНЫ.
Кіріспе
І тарау. Мектепке дейінге щақта ойын – баланың
1.1. Ойын іс-әрекетінің жалпы сипаттамасы.
1.2. Ойын мақсатын талдау және оның мәні.
1.3. Балалар үйіндегі тәрбиеленушілердің тілін дамытудағы
ойынның маңызы.
ІІ тарау. Баланың мінез-құлқындағы еріктік әрекеттердің алатын
орны.
2.1. Еріктің сипаттамасы.
2.2. Ерік және оқушыда моральдық істің қалыптасуы.
2.3. Ерік әрекеттерінің дамудағы бағыттар.
Қорытынды.
Қолданылған әдебиеттер тізімі.
КІРІСПЕ
Жұмыстың өзектілігі: мектепке дейінгі шақта ойын іс-әрекеттің басты
Ойын әрекеті - өзіндік әрекет. Педагогикада өзіндік жұмыс
Мектепке дейінгі шақ мінез-құлқын өзінің сыртқы және ішкі
Бұл курстық жұмыстың мақсаты: Балалар еркінің дамуындағы ойынның
Зерттеудің міндеті: 1. Балалар ойыны және ерікке байланысты
Курстық жұмыс құрылымы: Курстық жұмыс кіріспеден, ІІ тараудан,
І тарау. Баланың психикалық дамудағы ойынның рай.
Ойын әретінде баланың психикалық қасиеттері мен жеке басының
Ойын әрекеті психикалық процестер ырықтылығының қалыптасуына әсер етеді.
Ойын жағдайлары мен ондағы іс-әрекеттер мектепке дейінгі шақтағы
Сонымен қатар ойын әсіресе баланың сюжетті рольді ойынындағы
Ойна тілдің дамуына өте зор ықпал етеді. Ойын
Рольды ойын киялдың дамуында анықтаушы орын алады. Ойын
Баланың жеке басының дамуына ойынның өз ықпалы бар.
Ойын іс-әрекеті ішінде оқу ісі де қалыптаса бастайды,
Ойын іс-әрекетінің жалпы сипатамасы
Рольді ойын элементтері сәбилік шақа пайда болып, дами
Мектепке дейінгі шақта ойын іс-әрекетінің басты түріне айналады,
Айналасындағыларға қатысты міндеттер – баланың өз басын алған
Балалар өздерінің рольді ойындарында айналасындағы шындықтын көп жақтылығын
Ойын сюжетігі әр алуандылығы артқан сайын ойын уақытының
Мектепке дейінгі кіші жастағы бала, рольді ойындағы сияқты
Ойын кезінде адамдар арасындағы қарым-қатынасты толығынан бере білу
Мектепке дейінгі ересектердің рольді ойынының мазмұны өзі қалаған
Сонымен рольді ойын сюжеті мен мазмұнының дамуы айналасындағы
Бірлескен ойында балалар қарым-қатынас жасау тілін, өз іс-әрекетін
1.2. Оның мақсатын талдау және оның мәні.
Жоғары білім беру мәселесі қоғамды дамытуда, ұдайы өндірісте,
Белсенді оқыту әдістеріне жататын іскерлік ойындар: рольдерді ойнап
Әдебиеттерді талдап қарасақ, алғаш рет іскерлік
Америка мектетеріне өңделген оқытулар 1960-70 жылдары еніп, содан
Өзіміздің және шетел зерттеушілерінің пікірінше, оқу үрдісінде ойынды
Сезім дамуының маңыздылығы туралы (ағылшын тілінен орысшаға сөзбе-сөз
ойындар абстрактілі оқытуға қарағанда, өз тәжірибесімен оқытуға мүмкіндік
ойындар ойын басшысының тәжірибесіне немесе дағдысына тәуелсіз (біз
ойындар интуицияны жаттықтырады, мәселені шешу қабілеттілігін және қажетті
ойындар жеке мәселелерді оқуда және шешуде қабілетті әрі
Сонымен іскерлік ойындары ойынға қатысушыларға қиын мәселелерді басқаларға
Сонымен жоғары мектептерде ойынды қолданудың мақсатын педагогтар былайша
оқу пәнінің мақсаты мен тұжырымдамасын нақтылы мысал келтіру
студенттердің оқу үрдісінде белсенді болуына мүмкіндік жасау;
жеке ойынға қатысушының өсуін жеңілдету;
ақиқатты зерттеуге және бір-бірімен белсенді араласуға үйрету.
Демек, ойындар мен өңдеулерді оқу үрдісінде қолданудың білім
Балалар үйіндегі тәрбиеленушілердің тілін дамытудағы ойынның маңызы.
Ойын – мектеп жасына дейінгі тәрбиеленушілердің негізгі іс-әрекеті.
Балалар үйіндегі тәрбиеленушілердің тіліндамытуда ұлттық ойынның ерекше. Ойында
Тәрбиеленуші тұлғасын қалыптастыру мен тілін дамыту ойыннан басталады.
Ұлттық ойындардың мазмұндық ерекшеліктері, біріншіден, ұлттық ойындар мазмұны
Балалар үйінде дидактикалық ойындарды оқыту процессінде кеңінен пайдалана
ІІ тарау. Баланың мінез-құлқындағы еріктік әрекеттердің алатын орны.
2.1. Еріктің сипаттамасы.
Оқушы еденге қалам сауытын абайсызда түсіріп алды, сөйтіп
Ал әр бір адам сан алуан қарапайым және
Ақыл-ойдан туатын және алдында тұрған мақсаты бар ерікті
Шын мәнінде, алдыңа қойған мақсатқа жету үшін ішкі
Ал, «ерік» терминімен жеке адамның қасиетін де, қиындықтарды
Адам өмірінде еріктің маңызы орасан зор. Ерік кәдімгі
Еркі кұшті адам тек парасатпен, еңбегімен жақсы өмір
Біздің елде ерлік, батырлық, сабырлық, табандылық және басқа
Ерік қимылын тікелей қоздырғыштардың қатарына адамның қажеті, оның
Ерік әрекетіне сезім маңызды ойыстырушы болып табылады. Бұларды
Ерік үрдісі қарапайым және күрделі болады. Біріншіге белгіленген
Екі амалындағы мотивтер күресі әрекет мақстын немесе жұмыс
Ерік әрекетін жасай отырып, адам іс-әрекет үрдісінде өз
Белсенділікке байланысты қасиеттерге: тоқтамға келгіштік, батылдық, табандылық, дербестік
Батыл адам әдетте ерлікке ие, яғни қауіп-қатер сәтін
Табандылық – бұларға жететін жол қандай ұзақ та
Дербестік – басқаның ықпалына берілмей, адамның шешім қабылдап,
Қаламайтын психикалық үрдістер мен іс-әрекеттерді тежеумен байланысты ерік
2.2. Ерік және оқушыда моральдық істің қалыптасуы
Оқушыны ұғынған принциптерін орындауға талпындыру ерікті тәрбиелеудің нәтижесінде
Ерік дегеніміз оқушыны алдына қойған – мақсатын жүзеге
Моральдық принципке жатпайтын қолайсыз істерден оқушының аулақ болып,
Ниетті тек күдіктену жағынан алып қарамай, осының басқа
Ал, бұл солай болған жағдайда өзге кісілердің айтқандары,
Оқушы әлі жас болғандықтан, көп нәрселерді түсінбей, еріншектікке
Мұндай аса бағалы қасиеттерге ие болуы оқушының әр
Моральдық істерді меңгеруде ерік процессінің әр түрлі іс-әрекетінде,
Моральдық істерді меңгеруде ерік процессінің әр түрлі іс-әрекетінде,
Ерікті тәрбиелеудің осы қасиетіне, оның өз беттілік қасиетін
Ал, еріктің табандылық қасиетіне келсек, бұл үнемі режим
Сонымен бірге моральдық ұғымдарды іс-жүзіне айналдырудағы еріктің атқаратын
2.3. Ерік әрекеттері дамуындағы бағыттар.
Мектепке дейінгі баланың ерік әрекеттерінің дамуында өзара байланысты
Мақсатты әрекеттерді орындау нәрестелік жастың өзінде байқалады. Мысалы,
Егер мектепке дейінгі баланың алдына іс-әрекеттің бір шама
Мектепке дейінгі ересек жастағылардың біразында мектеп жасындағы балаға
Баланың сезімдері және тілектерімен тікелей бағытталатын әрекеттерде мақсат
Мектепке дейінгі жастағыларда мінез-құлықтың жағдайға байланыстылығы, тікелей қабылданатын
Мектепке дейінгі балалық кезеңде бала тәрбиенің ықпалымен біртіндеп
Ерік әрекеттерін орындау сөзді жобалаудан тұрады. Бала сөз
Мектепке дейінгі естияр жастағы бала үшін ересектердің айтқан
Мектепке дейінгі ересек бала ересектердің біршама күрделі нұсқау
Қорытынды
Ойын әрекеті – өзіндік әрекет. Ал, баланың ойын
Нақтылап айисақ, баланың ойы, қабылдауы, дағдысы ең алдымен
Ақыл-ойдан туатын және алдында тұрған мақсаты бар ерікті
Ал, «ерік» терминімен жеке адамның қасиетін де, қиындықтарды
Адамның өмірінде еріктің маңызы орасан зор. Ерік кәдімгі
Мектепке дейінгі баланың ерік әрекеттерінің дамуында өзара байланысты
Сонымен, қорыта келгенде, баланың дамуында, оның ерік-жігерінің шыңдалуында,
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Е.И.Рогов. «Общая психология» (Курс лекций)
Л.Д.Столяренко «Основы психологии» Ростов-на-Дону, Феникс, 2005.
Р.С.Немов «Общая психология» Москва, 2001.
И.Ж.Намазбаева «Психология» Алматы, 2005.
В.С.Мухина «Мектеп жасына дейінгі балалар психологиясы» Алматы,
М.М.Мұқанов «Жас және педагогикалық психология» Алматы, 1982.
А.Темірбеков, С.Байлаубаев «Психология» Алматы, 1996.
Р.Керімбаева, Б.Керімбаева «Дидактикалық ойындар», «Қазақстан мектебі» №11,
М.Жұмабаев «Педагогика», Алматы: Рауан, 1993.
Қ. Омаров Ұлттық ойындар – асыл
М. Асылбекова «Балалар үйіндегі тәрбиеленушілердің тілін дамытудағы ойынның
С.Қоянбаева «Ойын мақсатын талдау және оның мәні»,
Ерік әрекеттерінің дамудағы бағыттар
Кіші мектеп жасындағы балалардың оқу іс-әрекетіне бейімділігі мен әлеуметтік статусын қабылдауының психологиялық ерекшеліктері
Жас ерекшелік психологиясының пәні, міндеттері және әдістері
Тұлға аралық ортақтасу түрлері
ҚР инклюзивті білім бeруді ұйымдacтырудың зaмaнaуи тәжірибecі
Баланы мектепке психологиялық-педагогикалық дайындаудың негіздерін анықтау
Бастауыш сыныпта инклюзивті білім беруді ұйымдастыру ерекшеліктері
Қылмысқа барған жасөспірімдердің делинквентті жүріс-тұрысының псиологиялық ерекшелігін анықтау
Философиядағы сана мәселесі
Жеке адамның қалыптасуына әсер ететін факторлар туралы