Шағын бизнес субъектілеріне арналған арнаулы салық
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ......................................................................................................................6
АРНАУЛЫ РЕЖИМДІ ҚОЛДАНУ ҚАЖЕТТІЛІГІ
1.1 Жалпы салықтар туралы түсінік және
Арнаулы салық режимдерін қолдану қажеттілігі.....................................17
2 ҚР АРНАУЛЫ САЛЫҚ
2.1 Шағын бизнес субъектілеріне арналған арнаулы салық
2.2 Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнаулы салық
2.3 Ауыл шаруашылығы өнімдерін өндірушілерге арналған арнаулы
3 ОРТА ЖӘНЕ ШАҒЫН
ҚОРЫТЫНДЫ...................................................................................................59
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ....................................................62
ҚОСЫМШАЛАР................................................................................................64
КІРІСПЕ
Қазіргі кезде шағын бизнесті дамыту және қолдау мемлекеттік экономикалық
Шағын бизнес өндірістің кейбір түрлері мен нысандарына тән (сауда,
Осы дипломдық жұмысты жазу барысында басты назар келесі мән
арнаулы салық режимінің қажеттілігі;
шағын бизнес субъектілерінің арнаулы салық режимдері;
шаруа қожалықтарына арналған арнаулы салық режимі;
ауыл шаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға арналған арнаулы салық
орта және шағын бизнес жағдайын дамытуға салық заңдылығының қосар
Осы есептен шаруа қожалықтары шаруашылығының дамуы өз кезегінде халықтың
Сонымен қазіргі таңда мемлекеттің маңызды мәселесі болып кәсіпкерліктің
Салық кодексінде шағын бизнес субъектілері, шаруа (фермер) қожалықтары мен
Дипломдық жұмыс жазудың әдістемелік нұсқамасы болып, нормативтік – құқықтық
1 АРНАУЛЫ РЕЖИМДІ ҚОЛДАНУ ҚАЖЕТТІЛІГІ
1.1 Жалпы салықтар туралы түсінік және оларды өндіріп алу
Қандай да мемлекет боласын тек өзінің матаериалдық – қаржылық
ҚР 1991 жылғы 25 желтоқсанда қабылданған «ҚР салық жүйесі
Қабылданған заңға сәйкес 1992 жылдың 1 қаңтарынан ҚР –
13 – жалпы мемлекеттік салықтар;
11 – міндетті түрде төленетін жергілікті салықтар мен алымдар;
18 – жергілікті жергілікті салықтар мен алымдар енгізілді. Қазақстан
Салық жүйесінің бір орында, өзгеріссіз тұрып қалуы мүмкін емес.
Салықтың тұрақты міндетті туындататынын төмендегідей мысалмен түсіндіруге болады.
2001 жылғы 12 – ші маусымда қабылданған «салық және
Төлемақылар: жер учаскісін пайдаланған үшін төлемақы, жер бетіндегі
Егер жеке тұлға жеңіл машина көлігінің иегері болса, онда
Салық тек заңдастырылған нысанды болды, оның табиғатының, өміршеңдігінің заңмен
Ал, салықтардың заңмен белгіленетін төлем болатыны, қай мемлекет болмасын
Салық белгілерін, мемлекеттік төлемдердің (салық, алым, төлем т. б.)
Салықтар элементтері салық табиғатын ашатын нысандар болып табылады:
1) Салықтың құқықтық негізі. Бұл салықты төлеу міндеттемесінің неге
2) Салық субъектісі – салықты не үшін және заттан
3) Салық объектісі – салықты не үшін және заттан
4) Салық шамасы (нормасы) - салықты қандай мөлшерде
5) Салық төлеу тәртібі – салық қандай жолдармен төленетінін
6) Салық бойынша жеңілдіктер – не себеп, салық төлеуші
Әрбір салықтың табиғатында, құрылымында аталған элементтердің біреуі салықтың бойынан
Заң тұрғысынан қарағанда, бұл құқықтық акт нормативтік акт қатарына
Салық салу объектісінің болуы – салық міндеттемесінен туындауының кепілі.
Жоғарыда айтқандай салық міндеттемесі салық төлеуші мен мемлекет аралығындағы
Қазақстан Республикасының заңдарына сәйкес өз құқықтық меншігінде, шаруашылық жүргізуінде
Заңды тұлғаның статусы үшін оны ұйымдастыру – құқықтық
Салық субъектісінің бар категориясы – жеке тұлғалар. Салық заңдарына
Салық объектісі – субъект, яғни салық төлеущі салықты не
Салық төлемінің мөлшерін анықтайтын заңмен белгіленген салық салу шамасы
Салық салу бірлігіне соларға келетін салық мөлшері – салық
Салық салу әдістемесінің төрт негізгі түрін бөліп атауға болады:
Салық мөлшері барлық салық төлемдер үшін нақты белгісінің сома
Теңбе – тең салық салуда барлық төлеушілерден бірдей мөлшерде
Салық салу ставкасы бойынша салық ұстағанда екі түрлі жағдай
1) салық салу бірлігінене нақты ақшалай сома арқылы салық
2) проценттік ставка қолдану арқылы салық ұстау. Мысалмен айтатын
Тек салық салу базасы, яғни салық салынатын табыстары, әр
Салық сомалары әр түрлі болғанымен, ставка екеуі үшін де
Регрессивтік ставканың прогрессивтік ставкаға кереғар ставка екені түсінікті. Бұл
Салық ставкасының жобалап өсуі экономиканың дамуына кереғар
салық субъектісінің тұрғысынан алғанда, салық барлық азаматтарды
салық объектісінің тұрғысынан алғанда салық салу объектісі барлық азаматтардың
салық ставкасы тұрғысынан алғанда салық ставкасы анықталғанда салық төлеушінің
Салық заңдарының белгіленуіне сәйкес салық төлемдерінің салық төлеушіден мемлекетке
Салық жеңілдіктері: төлеушілердің заңға сәйкес салық төлеуге ішінара
Заң бойынша салық төлеудің мынадай тәртібі мен ізділігі белгіленген:
1.2 Арнаулы салық режимдерін қолдану қажеттілігі
Шағын бизнес субьектілері, шаруа, (фермер) қожалықтары, ауылшаруашылық өнімдерін өндіруші
Біржолғы талон арнайы салық режимін қолдану құқығын куәландыратын және
Патент – арнайы салық режимін қолдану құқығын куәландыратын және
Базарларда тауар сату бойынша (жолдау шарттары бойынша базарлар аумағындағы
Салық кодексімен шағын бизнес субьектілері үшін арнайы салық режимдерінде
Берілген режим маңыздылығы салық міндеттемелерінің тоқсан аяқталған кейін нақты
1- кесте
Жеке кәсіпкерлер үшін
Тоқсан табысы 2002 жылғы салық ставкасы 2003 жылғы салық
1500 мың теңге
1500 жоғары
3000 мың теңге жоғары Табыс сомасынан 4 %
60 мың теңге – 3000 мың теңге + 7
165мың теңге + 3000 асатын сомадан 11 % Табыс
45 мың теңге – 1500 асатын сомадан 5 %
120 мың теңге + 3000 мың теңге асатын сомадан
2 %
4 %
Мысалы; Оңайлатылған декларация негізгі қызметі жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлер
2-кесте
Заңды тұлға үшін:
Тоқсан табысы 2002 жылғы салық ставкасы 2003 жылғы салық
1500 мың теңге бойынша 75 мың теңгеден 5
1500 мың теңге жоғары - 3000 1800 мың
3000 – 4500 мың теңге 315 мың теңге +
4500 мың теңге – 6500 мың теңге 6500 теңге
Мысалы: Оңайлатылған декларация негізінде қызметі жүзеге асырылатын заңды тұлғаның
Салық органдарының айтуы бойынша халықтың тұтыну тауарларын көтерме баға
Салық Кодексіне сай – нақты алынған табысқа тәлелді патент
3-кесте
Шетелдерде шағын және орта бизнестің қызметі
Елдер Кіші және орта кәсіпорындар саны мың Кіші және
ЕС елдері 15770 45 68 72 6367
АҚШ 19300 74,2 70,2 54 5052
Жапония 6450 49,6 39,5 78 5255
Ресей 844 5,6 8,3 13 104
Егер кәсіпкер бірнеше қызметтін жүзеге асыратын және патент бойынша
жинағынан есептеп төлейді. Ескі патентжүйесі бойынша және қазіргі күнге
Жеке табыс салығы- 4,45 мың теңге (50 %). Бұл
Ең төмен еңбек ақы 3 есесі, яғни 12543 теңге
Салық Кодексіне енгізілгенше 87,0 % - ке төмендетілген. Егер
Оңайлатылған декларация негізі арнайы салық режимі тағы бір жетістігі
Енді біржолғы талон негізінде арнайы салық режимін қарастырайық. Біржолғы
Біржолғы талон құны жергілікті уәкілетті органдармен салық органмен
Қ. Р. Салық Кодексіне көзделген арнайы салық режим тәжірбиеде
Ал, енді ауыл шаруашылық (фермер) салық ауырпашылығының төмендеуі тиімділігі
Шағын бизнес субьектілерінеоның ішінде ауылшаруашылық (фермер) дамуына шынайы қолдау
Алайда, қазіргі кезде ауылшаруашылық өнімдерін өндірушілерден басқа қызмет түрімен
Мысалы; 2002 жылы 1 қантарда еңбектік қызметпен оның ішінде
Кәсіпкерліктің жекелеген бизнеспен түрлерімен айналасушылар жеке және заңды
ойын үстелі (казино) – ойын мекемесіндегі кез – келген
ақшалы ұтыс бар ойын автоматы;
тотализатор кассасы;
букмекерлік кеңсе кассасы;
Тіркелген жиынтық салықтың мөлшері ойын бизнесінің әрбір обьектісіне
ойын бизнесі саласында;
ақшалай ұтысы жоқ ойын автоматтары;
боулинг (кегельбан) бойынша;
- бильярд бойынша;
- лото ойындарын ұйымдастыруы бойынша.
4-кесте
Алматы қаласы бойынша 2002 дейін және 01.01.2002 жылдан бастап
Жыл Бюджетпен есеп - айрысу Акциз Жылына а.е.к
2002 жылға дейін патент ТЖС - тан
20 % ҚҚС алғаннан кейін 3600 немесе 2790,0 мың
2002 жылдан декларация Жылына 576 а.е.к 3600,0 мың теңге
Жоғарыда айтылғандарға арнайы салық режимінің қарапайым түрі:
1. ТЖС түріндегі ҚҚС және жеке табыс салығы немесе
2. Жоғарыда аталғандар бойынша салық декларациясы және оңайлатылған декларация
26.04.2002 жылы Қ.Р. Үкіметі № 476 қаулысынан 28 қаңтар
Күнтізбелік ай тіркелген жиынтық салықты және акцизді есептеу мен
Қорыта келе кіші және орта бизнестің дамуы саясатын барлық
ҚР АРНАУЛЫ САЛЫҚ РЕЖИМДЕРІ
Шағын бизнес субьектілеріне арналған арнаулы салық режимі және
Арнаулы салық режимі шағын бизнес субьектілері үшін, төлем көзінен
Төлем көзінен салық ұсталғанын растайтын құжаттар және (немесе) біржолғы
Бюджетпен есеп айрысуды патент негізінде жүзеге асыратын жеке кәсіпкер
Арнаулы салық режимін қолданатын шағын бизнес субектілері кәсіпкерлік қызметтің
Арнаулы салық режимін қолданатын және қосылған құн салығын төлеушілер
Бұл талап базарларда (жалдау шарттары бойынша базарлар аумағындағы тұрақты
Біржолғы талон негізінде бюджетпен есеп айырысу тәртібі: қызмет түрлерінің
Патент негізіндегі арнаулы салық режимі. Патент негізіндегі арнаулы салық
Аталған өтініш патент негізінде арнаулы салық режимін қолдануға мүмкіндік
Жеке кәсіпкер лицензиялауға жататын қызметті жүзеге асырған жағдайда, ол
Оңайлатылған декларация негізіндегі арнаулы салық режимі:
Қызметін бір елді мекен шегіндегі әр түрлі аумақтық
Салықты оңайлатылған декларация негізінде есептеуді шағын бизнес субьектісі салық
Жеке кәсіпкерлік табысына мынадай ставкалар бойынша салық салынуға тиіс:
5-кесте
Жеке кәсіпкерік табысына ставкалар
Тоқсандық табысы Ставкасы
1500,0 мың теңгеге дейін қоса алғанда Табыс сомасының
1500,0 мың теңгедент жоғары – 3000,0 мың теңгені қоса
3000,0 мың теңгеден жоғары 120,0 мың теңге + 3000,0
6-кесте
Заңды тұлғаның табысына мынадай ставкаларда салық салынуға тиіс:
Тоқсандық табысы Ставкасы
1500,0 мың теңгеге дейін қоса алғанда Табыс сомасының 4
1500,0 мың теңгеден жоғары – 4500,0 мың теңгені қоса
4500,0 мың теңгеден жоғары – 6500,0 мың теңгені қоса
6500,0 мың теңгеден жоғары 350,0 мың теңге + 6500,0
Оңайтылған декларацияны табыс ету және салықтарды төлеу оңайлатылған декларация
7-кесте
Шағын бизнес субъектілерінен жергілікті бюджетке түсімдерінің динамикасы
Көрсеткіштер 1999ж 2000ж 2001ж 2002ж 2003ж
Жергілікті бюджетке түсімдер мкн
тг.
2480,1
3050,9
4058,9
4488,1
540,5
Шағын кәсіпкерліктен бюджетке төлемдер
685,0
1202,2
1848,0
20148,0
2298,7
Жалпы көлемдегі үлес салмағы
29,8
33,4
36,9
39,6
41,8
1-сурет
(Қосымша В)
Көрініп тұрғандай 2000 жылы шағын бизнес субъектілерінен жергілікті бюджетке
Қарағанды облысы бойынша өндірілген өнім көлемі 2000 жылға 12001,6
2003 жылы шағын кәсіпкерлікпен өндірілген өнім көлемі 50,6 млрд
Президенттің тапсырысы бойынша үкіметтің дайын Республика бағдарламасында 2002 –
Жалпы ұлттық өнімді 25% дейін жоғарылатады. Қарағандыда бұл көрсеткіш
Мың теңге.
2-сурет
Қарағандыда шағын бизнес саласында еңбекпен қамтылған жұмыскерлер саны 1999жылы
Экономикалық белсенді тұрғындардан 1999жылы – 18,3%, 2000 жылы –
Қарағанды облысы бойынша 2003 жылы шағын бизнеспен қамтығандар 140
Шағын бизнес кәсіпорындарынан 2003 жылы өндірілген өнім көлемі 50,6млрд
Сонымен, жергілікті бюджетке табыстар түсінікті жалпы 5400,5млн теңге, шағын
Елдегі белсенді жекешелендіру үрдісі жеке кәсіпкерлікпен шағын бизнестің дамуы
Шағын бизнестің рөлі экономикалық белсенділіктің негізгі факторы ретінде көбінесе
Қазақстан Республикасының экономикалық кешенінің дамуында шағын кәсіпкерлік үлесі мен
3-сурет
Соңғы жылдары кәсіпкерлер саны едәуір өсті. Тек сауда және
Көлеңкелі айналымдағы едәуір үлес- салмағын мынадай қызмет түрлері құрайды:
мемлекеттік органдармен тіркеуге алынбаған шаруашылық қызмет.( Көбінесе лицензияландырылмаған )
субъектілер арасындығы және бюджетке төлемеулер.(Жинақтаушы зейнетақы қорына төлемеулер
контрабанда және заңды емес халықтың тұтыну тауарлары (алкогль өнімдері,
Кәсіпкерлерді сұраудан білгеніміз, неліктен «Көлеңкелі экономикаға» кетуге мәжбүр
Сенімді құқықтық пеніндіктердің жоқтығы мен заңдылық тұрақсыздық, интрмативтік базаны
Сенімді сақтандыру нарығының дамымауынан полимерциялық тәуекелділікті сақтандыру келісім –
Шағын кәсіпорындардың банктін несиелерді пайдалану жеткіліксіздігі;
Коррупция мен заң бұзушылық.
Бірақ ең өткір мәселелерінің бірі болып шағын және орта
2.2 Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнаулы салық режимі
Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арналулы салық режимі бірыңғай жер
Жеке меншік құқығымен және (немесе) жер пайдалану құқығымен (кейінгі
Шаруа (фермер) қожалықтары осы арнаулы салық режимін немесе салық
Шаруа (фермер) қожалықтары арнаулы салық режимін қолдану үшін жыл
Салық төлеушінің аталған мерзімде өтініш бермеуі оның бюджетпен есеп
Арнаулы салық режимін қолдану ерекшеліктері:
Бірыңғай жер салығын төлеу негізінде арнаулы салық режимін қолданатын
осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметтен түскен шара (фермер)
осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметті жүзеге асырудан түскен
осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметте пайдаланылатын жер учаскелері
Қазақстан Респуликасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық салу
Қазақстан Респуликасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық салу
Қосылған құн салығын төлеушілер болып табылмайтын бірыңғай жер салығын
Шаруа (фермер) қожалықтары үшін арнаулы салық режимі қолданылмайтын қызмет
Бірыңғай жер салығын есептеу мен төлеу тәртібі.
Жер учаскесін бағалау құны бірыңғай жер салығын есептеу үшін
Бірыңғай жер салығын есептеу жер учаскесін бағалау құнына
Бірыңғай жер салығын төлеу жер учаскесі орналасқан жер бойынша
ағымдағы төлем ағымдағы салық кезеңінің 20 қазанынан кешіктірілмейтін
бірыңғай жер салығы бойынша түпкілікті есеп айырысу есепті кезеңнен
Төлеудің бірінші мерзімінде бірыңғай жер салығын төлеушілер ағымдағы төлемді
Бірыңғай жер салығы бойынша салық есептілігі:
1) Бірыңғай жер салығын төлеушілер жыл сайын ағымдағы салық
2) Бірыңғай жер салығын төлеуші осы арнаулы салық режимін
ағымдағы салық кезеңі үшін бірыңғай жер бойынша ағымдағы төлем
нотариат немесе селолық (поселкелік) атқарушы органдар куәландырған жер пайдалануға
жер ресурстарын басқару жөніндегі уәкілетті орган берген жер учаскесін
Акт болмаған жағдайда, жер учаскелерін бағалау құны жер
жөніндегі уәкілетті орган берген деректер бойынша 1 –гектар жердің
әлеуметтік салық сомаларын есептеу үшін қажетті деректерді міндетті түрде
Бірыңғай жер салығын төлеушілер, шаруа (фермер) қожалығының басшысын және
Ағымдағы салық кезеңінің 20 қазанынан кешіктірілмейтін мерзімде 1
Салықтың және бюджетке төленетін басқа да міндетті төлемдердің
Бірыңғай жер салығын төлеушілер бірыңғай жер салығы бойынша декларация
әлеуметтік салық бойынша декларацияны;
төлем көзінде ұсталатын жеке табыс салығы бойынша есепті;
жинақтаушы зейнетақы қорларына міндетті зейнетақы жарналарын төлеу жөніндегі есептілікті;
жер бетіндегі көздерден су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы бойынша
2.3 Ауылшаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға арналған арнаулы салық
Ауылшаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға арналған арнаулы салық режимі
жерді пайдалана отырып, ауылшаруашылық өнімдерін өндіру, өзі өндірген осы
толық кезеңді (төлді өсіруден бастап) мал шаруашылығы мен құс
Еншілес ұйымдары, филиалдары мен өкілдіктері бар заңды тұлғалардың;
заңды тұлғалар филиалдарының, өкілдіктері мен өзге де оқшауланған құрылымдық
осы арнаулы салық режимін қолданатын басқа заңды тұлғалардың аффилирлендірілген
Арнаулы салық режимі салық төлеушілердің акцизделетін өнімді өндіру, ұқсату
Салық төлеушілер осы арнаулы салық режимі қолданылмайтын қызмет түрлерін
Патент беру тәртібі:
Арнаулы салық режимін қолдану үшін салық төлеуші жыл сайын
Салық төлеуші осы арнаулы салық режимін қолданудың алғашқы салық
- заңды тұлғаны мемлекеттік тіркеу туралы куәліктің
уәкілетті органдар берген, нотариат немесе селолық, поселкелік атқарушы органдар
Жаңадан құрылған салық төлеушілер тіркеу есебіне қойылған кезден бастап
Патент құнының есебіне корпорациялық табыс салығы, әлеуметтік салық, меншік,
Салық кезеңінің басында патент құнының есебін енгізілген салық сомаларын
корпорациялық табыс салығын және қосылған құн салығын белгілеу кезінде
Патент құнын есептеу кезінде бюджетке төленуге тиісті салық және
Осы арнаулы салық режимін қолданатын салық төлеушілер, қосылған құн
Ағымдағы салық кезеңі ішінде салық салу обьектілері және (немесе)
Патент құны есебінен енгізілген салық және жерді пайдаланғаны үшін
Жаңадан құрылған салық төлеушілер табыс пен шығындар көрсеткіштерін осыған
Қазақстан Республикасының резидент заңды тұлғалары, қызметін тұрақты мекемелер арқылы
Жеке кәсіпкерлер, жеке нотариустар, адвокаттар әлеуметтік салық төлеушілер болып
15-тен – 40 еселенген есептік көрсеткішке дейін 15 еселенген
Жинақтаушы зейнетақы қорларына міндетті зейнетақы жарналарын есептеу Қазақстан Республикасының
Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығы, жинақтаушы зейнетақы қорларына
ағымдағы салық кезеңінің 1 қантарынан 1 қазанына дейінгі кезең
1 қазан мен 31 желтоқсан аралығындағы кезең үшін есептелген
Арнаулы салық режимін қолданатын ауылшаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғалар
Арнаулы салық режимін қолданатын ауылшаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғалар
ағымдағы салық кезеңінің 1 қантарынан 1 қазанына дейінгі
1 қазан мен 31 желтоқсан аралығындағы кезең үшін есептелгенсома
Осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызмет түрлері бойынша патент
ОРТА ЖӘНЕ ШАҒЫН БИЗНЕС ЖАҒДАЙЫН ДАМЫТУҒА САЛЫҚ ЗАҢДЫЛЫҒЫНЫҢ ҚОСАР
4-сурет
Өз бизнесімен айналысқысы келетіндер, ең алдымен салық заңдылығымен қабылданған
Қазіргі салық заңдылығы, олардың нормалары оның ішінде шағын бизнес
Айтпақшы, айтылып кеткен 10 – шы кәсіпкерлер форумында ел
Кейбір заңдық актілерге өзгертулер мен толықтырулар енгізу туралы, оның
Енді міне, жақында «Салық салу сауалдарына Қ.Р. кейбр заң
Қ. Р. Президенті «шағын кәсіпкерлік мемлекеттік қолдауды және белсенді
Бұл шаралар тек сыртқы қзгерістер емес. Көбінесе кәсіпкерлік қызмет
Салық кодексінде шағын бизнес субьектілері, шаруа қожалықтары (фермер)
Салық кодексінде кәсіпкерлердің категорияларына байланысты әрқайсысына персоналды режим шекараларын
Бірінші режим – біржолғы талон. Бұл режимнің артықшылығы, салық
Екінші режим – патент бойынша (жалдамалы жұмыскерлері жоқ
Үшінші режим оңайлатылған декларация (жалдамалы жұмыскерлері 15 адамнан тұратын,
Төртінші режим – шаруа қожалары (фермер) шаруашылықтары арнайы салық
2000 жылы 1 кәсіпкерге (орташа көрсеткіш) салық салмағы
Бұдан басқа кәсіпкерлерге қосымша режим «жанұялық» отбасылық патентін енгізу
Мысалы: 1) бұл белсенді анықтамалық – түсініктемелік
2) Салық комитеттеріне барудағы кәсіпкерлерге ыңғайлы жағдайларын жасау.
3) мамандардың түсіндірмелері мен заңдардың өзгертулерімен таныса алатын барлық
4) салық органдарына салық есептелінген тапсырудың тәсілдері; келіп тапсыру,
Негізгі шағын бизнес қиыншылығы болып салық салу жүйесінің шарықтануы,
2003 жылдың 1- ші қаңтарынан 1- қазан уақыт аралығында
37 санкцияландырылған тексеріс, енгізумен және қарастырылған көріністер 41, дисциплинарлық
Айта кету қажет. Мораторийдің жағымды қылықтары бар, өйткені тексерістер
Тренингі ерекше маңызды мәселелер : салық төлеушілер салық органынан
Мораторийдің соңына қарай «Шенеулік және кәсіпкер » акциясы өткізілді.
Қазақстан Республикасының сауда және индустрия министрлігінің берілгендері бойынша өз
Болашақта мұндай шаралардан бас тарту қажеттілігінен Үкімет салық тексерісіне
30 қазанда Қазақстан кәсіпкерлерінің форумы өтті. Бұл жерде мемлекетпен
Мемлекет басшысы болашаққа қызметтің негізгі бағыттарын айрықша бөлді. Бұл
Президент және де аталған мәселелерді шешу өзара бірін-бірі қолдау
Адал кәсіпкерлер тексерістерден қорықпайды демекші және құқық қорғаушылар және
Негізгі заң бұзушылар: фискалдық жады бар бақылау касса машиналарын
Сондықтан салық төлеушілер барлық салық салу объектілерінің есептілігімен салық
ҚОРЫТЫНДЫ
Сонымен осы дипломдық жұмысты қорытындылай келе шағын бизнес субъектілерінің,
- патент негізіндегі арнаулы салық режимі;
- оңайлатылған декларация негізіндегі арнаулы салық режимі;
- біржолғы талон негізіндегі арнаулы салық режимі.
Сонымен, 2003 жылдың 1 қаңтарынан барлық шағын бизнес субъектілерді
Салық төлеушілер салық міндеттемелеріне немқұрайлы қарамауы, яғни тексеріс жүргізудің
- кәсіпкерлердің категорияларына байланыста әрқайсысына персоналды режим шекараларын анықтады.
- патент бойынша, бұл режимнің қарапайымдылығы салық
- оңайлатылған декларация (жалдамалы жұмыскерлері 15 адамнан тұратын,
- шаруа (фермер) қожалары шаруашылықтары арнаулы
ҚР Парламентімен оңайлатылған режимдердің көлемі кеңейтілуде. Кәсіпкерлерге ыңғайлы
- анықтамалық – түсініктемелік жұмыс. Бұқаралық – ақпараттық құралдар
- салық комитеттеріне барудағы кәсіпкерлерге ыңғайлы жағдайларын жасау;
- салық органдарына салық есептілігін тапсыру тәсілдері: келіп тапсыру,
ҚР ел басы Н.Ә.Назарбаев кәсіпкерлік саламен басты сұрақ- сауалдарды
Президент аталған мәселелерді шешу өзара бірін-бірі қолдау және заң
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
Қазақстан республикасы салық кодексі Алматы 2004. 1 қаңтары жағдайы
Ермекбаева Б. Ж. “Жалпы мемлекеттік салықтар” Алматы “Экономика” 1994.
Мельников В. Д. Ілиясов К. К. “Қаржы” Алматы 1994
Сейдахметова Ф. С. “Налоги в Казахстане”Алматы 2002
Идрисова Э. К. “Налоговое регулирование предпринимательской деятельности в сфере
Нұрсейітов Э. О. “Налогообложение индивидуальных предпринимателей” Алматы; Фонд Формирования
“Предпринимательство в РК”. По состоянию на 01. 07. 03г.
Ержанова С. М “Налогообложение юридических лиц.” Под редакцией
Утепова Ж “Программа развития.” МП 2001г. Индустриальная Караганда 2003г
Худянов А. И. Бродский Г. М “Теория налогообложения” учебное
Дэниэлл Джон Д. Радеба Ли Х. “Международный бизнес:
Пелих А. С. “Бизнес-план или как организовать собственный бизнес”.
Қазақстан Республикасының 2030 стратегиясы.
Налоговый консультант №11-12 (48-49) ноябрь-декабрь7 “Итоги моратория”.
Налоговый консультант “Налогообложения субъектов малого бизнеса”
№5 (42) 2003 май.
Налоговый консультант. “Налоги на игорный бизнес” №9 (34).
Налоговый эксперт “Об объявлении моратория на налоговые проверки субъектов
“ Бюллетень бухгалтера” “Сроки и формы для юридических лиц-субъектов
Қаржы-қаражат “Становление малого предпринимательства в республике Казахстан” №13 (82-85)
Қаржы-қаражат “Проблемы повышения конкурентоспособности предприятия”№10 (78-81) 2000г.
Қаржы-қаражат “Финансовые рычагиподдержки развития сельскохозяйственного производства РК”. №7 2000г.
Қаржы-қаражат “Қазақстандағы салық жүйесіндегі кейбір мәселелер” №4 2004ж.
Файл бухгалтера “ О внесенных изменениях в налоговый кодекс
Егеменді Қазақстан “Салық кодексіне түзетулер енгізілді” 12 қыркүйек 2003ж.
Егеменді Қазақстан “Салық жеңілдіктерінің мақсаты”. 20 маусым 2003.
Қосымшалар
19
Фермерлік шаруашылық
төлемдер
республикалык бюджетке
Шағын кәсіпкерліктен
табыстар түсімі
Жергілікті бюджетке
75%
25%
Жалпы төлемдегі шағын бизнестегі төлемдердін үлес салмағы
шағын бизнес үлесі
Жалпы ұлттык өніміндегі
өнімі
Республика жалпы ұлттық
ЖҰӨ-гі шағын бизнес субъектілердін шығарған өнімдегі үлесі
2002 ж.
2000 ж.
100
80
60
40
20
0
Жеке кәсіпкерлер (фермерлер)
Шағын бизнес субъект
50%
25%
25%
01.10.2003 ж. К.Р. шағын бизнес субъектілер саны
Шағын және орта бизнес субъектілеріне салық салудың негіздері
Салық режимі
Арнаулы салық режимдерін қолдану ерекшеліктері туралы
Арнаулы салық режимдері туралы
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау және лицензиялау
Шағын бизнес субъектілеріне салық салу
Арнаулы салық режимдерін қолданатын тұлғалар
Кәсіпкерлік қызметті жетілдірудегі салық режимінің маңызын ашып көрсету және тиімді жүйесін ұсыну
Шағын кәсіпкерлік субьектілеріне салық салу ауыртпалығын азайту тәсілдері
Шағын және орта бизнестің дамуының экономикалық мазмұны