Қант ААҚ маркетинг мүмкіндіктерді талдау
Мазмұны
Кіріспе
I-Бөлім.Маркетингті жоспарлаудың мәні мен мазмұны
1.1.Жоспарлаудың мәні,методологиялық негіздері және көрсеткіштері
1.2.Маркетинг жүйесіндегі стратегиялық жоспарлау
II-Бөлім.Кәсіпорынның жұмысын жоспарлау
2.1.«Қант»ААҚ жалпы сипаттама
2.2.«Қант»ААҚ-ның маркетингтік мүмкіндіктерді
талдау
III-Бөлім.Кәсіпорынның стратегиялық жоспарын әзірлеу
3.1.Кәсіпорынның даму жоспарының негізгі бөлім-
дері мен көрсеткіштері
3.2.Фирма өсу жолының стратегиялары
Қорытынды
Қолданылған әдебиеттер тізімі
Кіріспе
Қазақстан экономикасында маркетингті қолданудың ерекшеліктері мен серпіні және
Нарықтық қатынастар экономикалық дамуды жетілдірудің үлкен по-тенциалын өзінде
Қазіргі жағдайда көптеген ірі және орта кәсіпорындарда, сондай-ақ
Еліміздегі көптеген компаниялар маркетингті жоспарлаумен шұғыл-данбайды.Шағын фирмалардың менеджерлері
Америкалық төрт жүз жетекші компанияны зерттеу мәліметтері жос-парлауды
Көптеген фирмаларға өздерінің ресми қабылдаған жоспарлау мен бақы-лау
Фирманың жақсы талқыланған бағдарламалық мәлімдемесін құрастыру өте жауапты
Берілген жұмыстың тақырыбы кәсіпорындағы маркетингті жоспарлау болып табылады.Нарықтық
Жалпы курстық жұмыс үш бөлімнен тұрады:
1.Теориялық:бұл бөлімде маркетингті жоспарлаудың мәні мен мазмұны тура-лы
2.Зерттеліп отырған «Қант»ААҚ-ның жалпы қызмет жағдайына талдау жүр-гізілген.
3.Кәсіпорынның қызметінің тиімділігін арттыруда стратегиялық жоспарын әзірлеу.
Курстық жұмыстың осы бөлімдерден кейін қорытынды жүргізіліп,қолданыл-ған әдебиеттер
I-Бөлім.Маркетингті жоспарлаудың мәні мен мазмұны
1.1.Жоспарлаудың мәні,методологиялық негіздері және көрсеткіштері
Жалпы жоспарлауды нарықтық қарым-қатынастардың дамуы шарты негізінде қолдана
Яғни,жоспарлау-алдағы қызметтерді қамтамасыз етуге анық бағытталған ақпаратты ой
Нарықтық экономикада өнеркәсіптің тиімді еңбек етуі кәсіпорын жұмысын
Қазіргі уақытта кәсіпорынның даму жоспарын жасау барысында, жоспарлау
Жоспарлау методологиясына жоспарларды жасаудың барысында, жоспарлау методологиясын дамытудың
- жоспарларды дамыған ғылыми-техникалық және есептік-экономикалық негіздеуді
- қажетті нормалар мен нормативтерді
- өндірісті техникалық - экономикалық
- баланстық есептеулер жүргізу;
- өндірістің тиімділігін арттыру көрсеткіштерінің
- материал сыйымдылығын, қор сыйымдылығын
- еңбек өнімділігін арттыру;
- жоғарғы сапалы өнім шығаруды
- жоспарлардың ыңғайлылығын, ықшамдылығын
Кәсіпорынның даму жоспарын прогрессивті техникалық - экономикалық
Норматив дегеніміз-салыстырмалы шама, еңбек құрал-жабдықтарының қолданылуын көрсететін көрсеткіш.
Нормалар мен нормативтерді жасаған кезде, ғылым мен техниканың
Техникалық - экономикалық нормалар мен нормативтер мынадай топтар
- нақты еңбек шығындары (өнімді
- нақты еңбек
- материалдық шығындар
- еңбек құрал
- өндіріс процесін
- іске қосылатын
Нормалар мен нормативтер әртүрлі жағдайларда қолданылады. Тірі еңбек
Нормалар мен нормативтер өнімнің өзіндік құнын анықтау үшін
Жоспарларды техникалық - экономикалық негіздеу арқылы олардың көрсеткіштерін
Жоспарлар мынадай көрсеткіштерді қолдану арқылы жасалынады:
- сандық;
- сапалық;
- көлемдік ;
- үлестік.
Сандық көрсеткіштерге - жалпы өнім мен тауар өнімнің
Сапалық көрсеткіштерге - өндірістің экономикалық тиімділігі, еңбек өнімділігінің
Сандық және сапалық көрсеткіштер бір-бірімен тығыз байланысты болады.
Көлемдік көрсеткіштерге - өндірістің жалпы көлемі, жеке процестер
Үлестік көрсеткіштерге - бір-бірімен байланысты бірнеше көрсеткіштердің арақатынасы
Өнеркәсіптің жоспарлық көрсеткіштерін есептеу үшін табиғи, еңбек және
Табиғи өлшемдер - өндірістің көлемін, материалды ресурстарды жоспарлағанда
Еңбек өлшемдері - еңбек өнімділігін есептегенде, жалақының мөлшерін,
Құн өлшемдері - көрсеткіштердің құнын көрсетеді. Құн өлшемі
Маркетингті жоспарлау
Маркетингтік жоспар жалпы корполративтік жоспардың маңызды бір бөлімі.Оған
Маркетингтік жоспар кәсіпорынның маркетингтік қызметін жоспарлау мен жүргізу
Маркетинг жоспарының кезеңдері:
1.ағымды жағдай мен маркетингтік мүмкіндіктерді талдау;
2.мақсаттарды анықтау;
3.стратегиялық шешімдерді қабылдау;
4.маркетингтік шаралардың жоспарын әзірлеу;
5.шығындардың жалпы көлемі мен құрамын есептеу,
6.тексеру және жоспарға түзету;
Маркетинг жоспарларын ұтымды етіп жасап,оны зор табыспен жүзеге
Маркетингтік жоспар айқын көрсетіліп,ұжымда талқылануы керек.Жоспарлауға қатысушы менеджерлер
Маркетинг жоспары-бұл белгілі уақытта маркетинг мақсатына жету үшін
Ол-маркетингтік шараларды үйлестірудің негізгі құралы.Көптеген ұйымдарда маркетингтік жоспарлар
Маркетингтік жоспарлар корпорация және оның бөлімшелері,стратегиялық шаруашылық бөлімшелер
1.2 Маркетинг жүйесіндегі стратегиялық жоспарлау
Көптеген фирмалар ресми қабылданған жоспарсыз жұмыс атқаруда. Жаңадан
Дегенмен, формалъды жоспарлау бірталай пайдалардан дәмелендіреді. Ол пайдаларды
1.Жоспарлау басшыларды тұрақты түрде келешекті ойлауға итермелейді.
2.Ол фирманы алдын ала
3.Ол келешекте бақылауға болатын жұмыс көрсеткіштерін белгілеуге мүмкіншілік
4.Ол фирманың өз міндеттерін және саяси нұсқауларын дәл
5.Фирманың төтенше езгерістерге дайыңдығын жоғарылатады.
6.Ол барлық лауазымды адамдардың міндеттерінің өзара байланысын көрнекті
Стратегиялық жоспарлау фирма шегіндегі басқа жоспарлар үшін плацдарм
Стратегиялық жоспарлау - бұл маркетингілік өрісте фирма мақсаты
Стратегиялық жоспарлау үш негізгі шарттарды сақтауды талап етеді:
Бірінші шарт-компанияның қызметі инвестициялық қоржынды басқару принципінде құрылады.оның
Екінші шарты-әрбір қызмет түрінің келешегін бағалау.Осы мақсатпен нарықтық
Үшінші шарты-стратегияны әзірлеу.Әр бизнес үшін ұзақ мерзімді мақсаттарға
Стратегиялық жоспарлаудың кезендері 1 суретте келтірілген, ал оларды
1 сурет. Стратегиялық жоспарлаудың кезеңдері
Ақпарат көзі:1,426 бет
Көптеген ірі компаниялардың ұйымдық құрылымы төрт деңгейден тұрады.Олар-корпоративтік,бөлімше,бизнез-бірлік
Көптеген компанияларда маркетингтік жоспар стратегиялық және тактикалық екі
Қазіргі кезде қазақстандық кәсіпорындар негізінен стратегиялық жоспарлауда қарағанда,
Стратегиялық жоспарлаумен айналысатын фирмалардың жетістіктері жоғары болатындығы зерттеулер
II-Бөлім.Кәсіпорынның жұмысын жоспарлау
2.1.«Қант»ААҚ жалпы сипаттама
«Қант»ААҚ Жамбыл Облысының Тараз қаласының Шығыс өңірінде орналасқан.
«Қант»ААҚ өзінің тарихын Жамбыл қант комбинаты болып бастады.
1932 жылдың қаңтарынан ССРО құрылыс жөніндегі халық комиссариатының
1935 жылдың қаңтарынан ҚазССР Оңтүстік Қазақстан Облысының Алматы
1938 жылдың қаңтарынан
1939 жылдың қаңтарынан –
1993 жылдың қазанынан «Қант»ААҚ. «Қант орталығы» ЖШС-тің мерзімі
«Қант»ААҚ шығарылатын өніміндерінің негізгі номенклатурасы: кұмшекер, кант рафинады
«Қант»ААҚ-ның келесі құрылымдық бірліктерден тұрады: қант
АӨК қант өнеркәсібі республикада ең ірі Тараз шақпақ
Қант өнеркәсібі көп көлемді шикізат өндеп аз көлемді
Кез келген әлеуметтік - экономикалық жүйе біршама дербес
Басқару - ұйымдасқан жүйеге нысаналы түрде ықпал жасау
Кәсіпорынды басқару - басшының не басқару органдарының адамдарды
Басқару әдістері - басқару қызметінің тәсілдері, олардың көмегімен
«Қант»ААҚ-ның басқару құрылымы келесідей формада белгіленген:
Атқарушы директор – кәсіпорынының барлық өндірістік – шаруа-шылық
Техникалық директор - негізгі өндірісті және көмекші цехтардың
Бас бухгалтер - шаруашылық жұмысының қаржы және бухгалтерлік
Заң бөлімінің бастығы - заң бөлімін басқарады, кәсіпорынның
Экономика бөлімінің бастығы – «Қант»ААҚ-ның экономикалық жұмысын басқарады.
Бас агроном - шикізат бөлімі және шикізат лабораториясын
Маркетинг және коммерция бөлімінің бастығы - өткізу және
Кадрлар бөлімінің басшысы - кадрлар бөлімінің жұмысын басқарады.
Кәсіпорынның негізгі мақсаты-жоғары сапалы өнімдерді ұсына отырып,отандық нарықты
-тұтынушылардың күтілімін арттыру;
-нарықта бірінші болу,нарық мүмкіндіктерін құру және жаулавп алу;
-тұтынушыларға өнімнің қауіпсіздігіне кепілдік беру;
-қоршаған ортаға бизхнестің негативті ықпалын үнемі төмендеуін алдын
-заңдардағы барлық бизнес элементтеріне,табиғатты қорғау қызметіне және еңбектің
жоғары класстағы мамандарды қызықтыру,масштабын кеңейту және сақталуын қамтамасыз
-бизнестің жоғалуын алдын алу және қауіпсіздікті қамтамасыз ету;
Төмендегі кестеде «Қант»ААҚ-ның техника-экономикалық көрсеткіштері келтірілген.
1 Кесте.«Қант»ААҚ-ның техника-экономикалық көрсеткіштері.
№ Көрсеткіштер өлшем бірлігі 2002 2003 2004 Ауытқу
1. Нақтылы бағада тауарлы өнім: мың.тг 725640 672791
2. Салыстырмалы бағадағы тауарлы өнім мың тг. 8790268
3. ІПығарылған өнім көлемі,барлығы тонна 140814,7 111565,8 144633,0
а Қант
қызылшасынан тонна 6726,2 8062,9 7692,6 966,4
Шақпақ кұмшекер тонна 4671 4602,4 7692,6 3021,6
Үгітілмелі шақпақ қанты тонна 940,2 1400,5 - -
«Шамбон» шақпақ
қанты тонна 1115,0 2060,0 - -
б Шетел
шикізатынан тонна 134088,5 103502,9 136940,4 2851,9
Шақпақ құмшекер тонна 130198,5 100585,5 125646,1 4552,4
Үгітілмелі шақпақ қант тонна 2566 1841,4 2748,7 182,7
«Шамбон» шақпақ
қанты тонна 1324 904,8 3115,0 1791
1 кг-дық буылған шақпақ қант тонна - -
4 Еңбеккерлер саны адам 1123 1123 1182 59
-жұмысшылар адам 1002 1006 1064 62
5 Еңбек ақы қоры мың тг. 160465,3 182488,6
- жұмысшылар мың тг. 130715,2 149535,9 201026,8 70311,6
6 1еңбеккердің орта-ша айлық еңбек ақысы теңге 11910
- 1 жұмысшының теш е 10870 12390 15740,0
7 Еңбек өнімділігі
- 1 еңбеккердің мың тг. 646,16 599,1 1025,5
- 1 жұмысшының мың тг. 724,2 668,8 1139,2
8 Негізгі қолардың жылдық құны мың тг. 1138662
9 Өндірістік қорлар мың тг. 1117226 1120679 1180666
10 Қор қайтарымы тг/тг 0,64 0,59 1,02 0.38
11 Өзіндік құн ТӨ мың тг. 762216 558965
12 1 теңгеге шығын теңге 1,05 0,83 0,90
13 Өнімді өткізуден түскен табыс теңге 824375,131 700449,0
14 Өткізілген өнімнің өзіндік құны теңге 715167,13 598189,0
15 Жалпы кіріс теңге 109207,983 102260,0 151880,583 42672,6
16 Нақтылы бағадағы ТӨ түскен таза табыс (шығыс)
17 Табыс (шығыс) мың тг. -36576 113826 114736
Ақпарат көзі:Ішкі бухгалтерлік есеп деректері бойынша
Сонымен, «Қант»ААҚ-ның техника-экономикалық көрсеткіштерін талдайтын болсақ, есепті жылмен
Кәсіпорынның еңбеккерлер саны есеп беру жылы базистік жылға
«Қант»ААҚ-ның еңбек ақы қоры 2002 жылы 160465,3 мың
Кәсіпорынның негізі өндірістік қорының орташа жылдық құны 2003
«Қант»ААҚ-ның табысын есептеу маңызды мәселе болып табылады. Себебі,
2.2.«Қант»ААҚ маркетинг мүмкіндіктерді талдау
Өнім көлемі - жеке бір кәсіпорынның немесе саланың
2 Кесте. «Қант»ААҚ-ның өнімдерінің көлемі
р/с
Көрсеткіштер жылдар Өсу қарқыны 2004 жылға қатынасы
2002 2003 2004 2002 2003
1 Нақты бағада тауарлы өнім көлемі,мың.тг. 725640
Ақпарат көзі:Ішкі бухгалтерлік есеп деректері бойынша
1 График
Бұл кестеден көріп отырғанымыздай нақты бағадағы тауарлы өнім
3 Кесте.«Қант»ААҚ-ның тауарлы өнім көлемі
р/с
Жылдар
ТӨ нақты бағада мың теңге Өсу қарқыны
базистік тізбектелген
1. 1999 200113 100 100
2. 2000 292051 145,94 145,94
3. 2001 384109 191,95 131,52
4. 2002 725640 362,62 188,92
5. 2003 672791 336,21 92,72
6. 2004 1212097 605,71 180,16
Ақпарат көзі:Ішкі бухгалтерлік есеп деректері бойынша
2 График
Орташа жылдық өсу қарқыны
1+1,4594-1,3152+1,8892+0,9272-1,8016=2,89%
«Қант»ААҚ-ның тауарлы өнім көлемін 1999-2004 жылдар аралығында өскен
Тпр=194,74-100=94,74%
4 Кесте.1999-2004 жылдар аралығындағы тауарлы өнім көлемінің динамикасы.
р/с
Көрсеткіштер Жылдар Абсолют
ауытқу
(+;-)
2002 2003 2004
1. Өнім көлемі,мың тг. 725640 672791 1212097 +486457
2. Кәсіпорындағы адам саны, адам 1123 1123
3. Бір жұмысшының еңбек өнімділігі,мың теңге 646,16 599,1
4. Өнім көлемінің өзгеруі барлығы:соның ішінде факторлардың өзгеруіне
-еңбек өнімділігі
448379,9
Ақпарат көзі:Ішкі бухгалтерлік есеп деректері бойынша
Бұл кестеден көріп отырғанымыздай өнім көлеміне факторлардың әсеріне
5 Кесте. «Қант»ААҚ-ның өнімдер көлемі
№
Көрсеткіштер
Өлшем бірлік
2002ж.
2003ж.
2004ж.
Абс.ауытқу
Өсу қарқыны
2003 2004 2003 2004
1 Салыстырмалы бағада тауарлы өнім мың тг. 879026
2 Натуралды түрдегі шығарылған өнім тонна 140814,7 111565
а Қант қызылшасынан тонна 6726,2 8062,9 7692,6 966,4
Шақпақ құмшекер тонна 4671 4602,4 7692,6 3021,6 +3090,2
Үгітілмелі шақпақ қанты тонна 940,2 1400,5
0,5 -
«Шамбон»шақпақ қанты тонна 1115,0 2060,0
б Шетел шикізатынан тонна 134088,5 103502,9 136940,4 2851,9
37,5 102,12 132
Шақпақ құмшекер тонна 130198,5 100585,5 125646,1 -455 2,4
Үгітілмелі шақпақ қанты тонна 2566 1841,4 2748,7
«Шамбон»шақпақ қанты тонна 1324 904,8 3115,0 1791 -221
0,2 235,27 344
1кг-дық буылған шақпақ қант тонна
0,6 -
3 Қызмет көрсету бойынша мың тг. 725640 672791
306 167 180
Ақпарат көзі:Ішкі бухгалтерлік есеп деректері бойынша
Кестеде келтірілгендей тауарлы өнім көлемі 2004 жылы 2003
Кәсіпорынның шаруашылық қызметінің нәтижесінде шығарылған ассортимент келесі,өнім өндіру
6 Кесте.«Қант»ААҚ-ның өні көлемінің ассортиментіне талдау
№
Көрсеткіштер Тауарлы өнім
2002 2003 2004 2002 2003 2004
а Қант қызылшасынан 4390471 656069,6 553867,2 4,9 9,1
Шақпақ құмшекер 289602 294553,6 553867,2 3,3 4,1
«Шамбон» 65814 100836
0,7 1,4
б Шетел шикізатынан 8351227 6651926 9694139,8 95,0 92,3
Шақпақ құмшекер 8072307
8795227 91,8 0
«Шамбон» шақпақ қанты 179620 143629,2 219896 2,0 1,9
Үгітілмелі шақпақ қант 99300 -255430 1,1 0
1 кг-дық буылған шақпақ қант
Жай қант
42358,68
Барлығы 8790268 7207996 10260324 100 100
Ақпарат көзі:Ішкі бухгалтерлік есеп деректері бойынша
«Қант»ААҚ-ның өнім түрлеріне талдау жасар алдында өнім көлемінің
Өнім түрлерінің ассортимент бойынша өнім көлемін өндіруге баға
1.Ең кіші пайыз әдісі бойынша 99,6%-ды құрады.
2.Орташа пайыз әдісі бойынша 7194494,4/7207996*100=99,8%-ды құрады.
3.Бұл жағдайда ассортиментің өзгеру есебінде өнім шығару көлемінің
Маркетингтік мүмкіндіктердді талдау
Маркетингтік мүмкіндіктер-пайда алу үшін кәсіпорынның нарықтағы күштерінің тартымды
Жағдайлық талдау
STEP-талдау
SWOT-талдау
GAP-талдау
Жағдайлық талдау-маркетингтің сыртқы және ішкі ортасын талдап,олардың маркетингтік
Сыртқы орта Ішкі орта
микроорта Жүйе Кешен
Нарықтар
Тұтынушылар
Бәсекелестер
Делдалдар
Жеткізушілер Ұйымдастыру
Ақпарат
Жоспарлау
Тексеру Тауар
Баға
Сату
Жарнама
Талдаудың негізгі бағыттары:кәсіпорынның микроортасындағы жағ-дайы, нарықтың жағдайын
Бәсекелестердің әрекеттеріне кәсіпорынның әсерлесуін бағалау.
-STEP-талдау-макроортаны талдау;
-SWOT-талдау-кәсіпорынның әлді (Strengths) және әлсіз (Weaknesses) жақтарын,мүмкіндіктерді (Opportunities)
-GAP-талдау-стратегиялық алшақтықты талдау-тілеулі мен нақты жағдайдың алшақтығын талдау
Осы маркетингтік мүмкіндіктер негізінде,«Қант»ААҚ-на келетін болсақ:
Кәсіпорынның негізгі мақсаты-жоғары сапалы өнімдерді ұсына отырып,отандық нарықты
талдауына келетін болсақ,ол келесі кестеде берілген:
7 Кесте.«Қант»ААҚ-ның қызметіне SWOT-талдауы
Әлді жақтары
-Экономикалық өсуге байланысты кәсіпорынның дамуы
-Капитал мөлшері
-Персоналдардың біліктілігі
-Ұйымдық құрылымы
-Сапа менеджмент жүйесінің дамуы
-Жұмыс тәжірибесінің молдылығы
-Корпоративті мәдениеттің төмендігі
-Мәдени іс-шараларға көп көңіл бөлуі
-Жалақының аз болуы
-Маркетинг саясатының нашарлығы
-Ақпарат базасының әлсіздігі
Мүмкіндіктері
-Нарықтағы үлесін жоғарлата алу
-Филиалдар торабын ашу
-Бәсекеге қабілеттігін арттыру
-Жоғары және жаңа технологияларды енгізу Қауіп-қатерлер
-Саяси тәуекелдер
-Бәсекелестер
-Табиғи қауіп-қатер
Ақпарат көзі: «Қант»ААҚ-ның деректері бойынша
III-Кәсіпорынның стратегиялық жоспарын әзірлеу
3.1 Кәсіпорынның даму жоспарының негізгі бөлімдері мен көрсеткіштері
Кәсіпорынның даму жоспары мынадай бөлімдерден тұрады:
• Өнеркәсіп өнімін шығару жоспары (өндірістік
• Ғылым мен
• Өндірістің
• Күрделі
• Материалдық-техникалық қамтамасыз ету жоспары. Оған
• Еңбек және
• Өндіріс шығындары жоспары.
• Қаржылық
• Кәсіпорын ұжымының элеуметтік даму жоспары.
• Табиғатты қорғау
3.2.Фирма өсу жолының стратегиялары
Стратегиялық жоспарлау бар өндірістерді бағалаумен қатар, фирма келешекте
Өсу стратегиясын үш деңгейде өткізілген талдау негізінде дайындауға
8 кесте. Өсу мүмкіншіліктерінің негізгі бағыттары
Интенсивті өсу Интеграциялы өсу Диверсификациялы өсу
Нарыққа тереңдеп кіру Регрессивті интеграция Концентрациялы диверсификация
Нарықтың шекарасын кеңейту Прогрессивті интеграция Горизонтальды диверсификация
Тауарды жетілдіру Горизонталды интеграция Конгломератты диверсификация
Ақпарат көзі:1,430 бет
ИНТЕНСИВТІ ӨСУ. Интенсивті өсу фирма өзінің қазіргі тауарларына
И.Ансофф «Нарықтың және тауардың өркендеу торы» деп атақ
1. Нарыққа терең түрде ену. Фирманың агрессивті маркетингті
а) қазіргі басылымға жазылушыларды ынталандырып, олардың өз достарына
сыйлық ретінде басылымға жазылу даналарын көбейтуі;
ә)өз басылымын денсаулық
артықшылығын көрсетуі не оның төмен бағамен ұсыну арқылы
басылымдарына жазылушыларды өзіне тартуы;
б)жаңа потенциальды жазьшушыларды, демек, қазіргі кезде денсаулық
туралы журналдарды оқымайтын, бірақ
жазылушыларға ұқсас жазылушыларды жасақтауға тырысуы;
2. Нарық шекарасын кеңейту. Фирманың қазіргі бар тауарларды
а) бұрын журналды таратылмаған жана географиялық-аймақтық, бүкілұлттық не
ә)журналға жаңа қажетті келбет беру арқылы нарықтың жаңа
в)журналды жаңа сегментке, кәсіпорындар, мекемелер нарқына, мысалға, ауруханаларға,
3.Тауарды жетілдіру. Фирманың қазіргі бар нарықтарда жаңа не
а)бұрынғы журналдан айырмашылығы бар денсаулық проблемаларын қызықтайтын оқырмандарға
ә)денсаулық проблемасына арналған журналдың әртүрлі аймақты түрлерін шығару;
б)оқығанды онша ұнатпай, тыңдауды ұнататын аудитория үшін ай
ИНТЕГРАЦИЯЛЫ ӨСУ.Интеграциялы өсу жұмыс өрісінің позициясы мықты жағдайда
ДИВЕРСИФИКАЦИЯЛЫ ӨСУ. Диверсификациялы өсу, сала фирманың одан әрі
1.Шоғырланған диверсификация, демек, өз номенклатурасын фирма тауар-ларына
2.Горизонтальды диверсификация, демек, өз
3.Конгломератты диверсификация, демек,
Маркетингті жоспарлау
Фирманың стратегиялық жоспары ол қандай өндірістермен айналысатынын және
2 сурет. Маркетинг жоспарының құрылымы
Ақпарат көзі:1,432 бет
Маркетинг жоспарының тараулары
Жай не маркалы бұйымдарды шығару жоспары мынадай тараулардан
БАҚЫЛАУ КӨРСЕТКІШТЕРІНІҢ МӘЛІМЕТТЕРІ. Жоспардың ең басында жоспарда қаралатын
Бақылау көрсеткіштерінің мәліметтері жоғары сатыдағы басшыларға жоспардың негізгі
ҚАЗІРГІ МАРКЕТИНГІЛІК ЖАҒДАЙ. Жоспардың бірінші негізгі тарауында мақсатты
КАУІПТІЛІКТЕР ЖӘНЕ МҮМКІНШІЛІКТЕР. Бұл тарау басшыларды тауар алдында
1.АКШ-тың бас дәрігері конгресске мынадай заң қабылдау туралы
2.Темекі тартуға тыйым салынатын қоғамдық орындар саны ылғи
3. Темекі егістеріне құрт-құмырсқаның жаңа түрлері
олармен күресу жолдары
4.Фирма лабораториясы салатты зиянсыз темекіге айналдыруды ашу жолында.
5.Темекілерді шет ел нарықтарында, әсіресе даму үстіндегі елдерде
6.Бірқатар топтар марихуананы легализациялауды талап етуде, демек, оны
Осы айтылған жағдайлардың әрқайсысы темекі өндірушілерге бірқатар ықпалын
Қауіптілікке біздер былай дей анықтама береміз:
Қауіптілік - нақтылы оқиға не қолайсыз тенденцияларға байланысты
Соңғы үш жағдайды фирманың маркетингілік мүмкіншіліктері деуге болады.
Маркетингілік мүмкіншілік - нақтылы фирмаға бәсекелестеріне қарағанда басылымдылық
Баскарушы әрбір қауіптіліктің, әрбір мүмкшшіліктің болу ықтималдылығын және
МІНДЕТТЕР ЖӘНЕ ПРОБЛЕМАЛАР.Тауарға байланысты болатын кауіп-тіліктер мен мүмкіншіліктерді
МАРКЕТИНГ СТРАТЕГИЯСЫ. Басқарушы маркетингтің бұл тарауында алға қойылған
Маркетинг стратегиясы - мекеме басшылыққа ала отырып, өзінің
Мақсатты нарықтар. Маркетинг стратегиясы
сегменттер бір-бірінен
көрсеткіштері бойынша айрықшаланады. Фирма өз күштері және қуаттарын
бәсекелестік көзқарас бойынша алғанда жақсы қызмет атқара алатын
Маркетинг кешені. Басқарушы маркетинг кешенінің жаңа тауар, жергілікті
Маркетинг шығынының деңгейі. Сонымен қатар басқарушы бұрын баяндал-ған
ЖҰМЫС БАҒДАРЛАМАСЫ. Маркетинг стратегиясын мынадай сұрақтарға жауап беретін
БЮДЖЕТТЕР. Шаралар жоспары басқарушыға шынында табыстар мен шығындардың
БАҚЫЛАУ ТӘРТІБІ. Жоспардың соңғы тарауында барлық белгіленген мәселелерді
Маркетинг бюджетін дайындау
Енді біздер өткізуді және табысты белгіленген деңгейге шығаруды
ЖОСПАРЛАУ
«Хайнц» фирмасының кетчуп өндірісінің басқарушысы Джон Смитке жылдық
1 кезең: Джон Смит кетчуп нарқының келесі жылға
2 кезең: Смит келесі жылғы кетчуп нарқындағы «Хайнц»
3 кезең:Смит келесі жылға
4 кезең: Смит әр жәшікті дистрибьюторларға 4,45 долл.
5 кезең: Енді Смит келесі жылы қанша табыс
6 кезең: Смиттің есебі бойынша бір жәшік тауардың
7 кезең: құбылмалы шығындарды (2,75 долл. әр жэшік)
8 кезең: Смит тұрақты шығындарды есептеу үшін жәшікке
9 кезең: Смиттің есебі бойынша вал табысы
10 кезең: кетчупты өткізуден түсуге тиісті бақылаудағы көрсеткіш
11 кезең: мақсатты табыс сомасын (1,9 млн. долл)
12 кезең: Смит маркетингке арналған 3 млн. долл.
ТАБЫСТЫ ОПТИМИЗАЦИЯЛАУ НЕГІЗінДЕ ЖОСПАРЛАУ. Мақсатты табыс көрсеткіші негізінде
Өткізу реакциясының функциясы - анықталған уақыт аралығында маркетинг
9 кесте.Мақсатты табысты жоспарлау
Жоспарлау кезеңдері Бағалау нәтижелері
1.Нарықтың жалпы көлемін болжамдау 25 млн. жәшік
2.Фирма нарқының үлесін болжау 28%
3.Сату көлемін болжамдау 7 млн. жәшік
4.Дистрибьюторларға сату бағасын белгілеу 4,45 долл. әр жәшікке
5.Сатудан түскен соманы санау 31,15 долл. әр жәшікке
6.Айналмалы шығындар сомасын санау 2,75 долл. әр жәшік
7.Құрамына тұрақты шығындар маркетингті өткізуге керекті шығындар өтелетін
8.Тұрақты шығындар сомасын есептеу 7 млн. долл
9.Вал табысының маркетингті өткізуді өтеуге кететін шығынын және
10.Мақсатты табыс сомасын есептеу 1,9 млн. долл
11.Маркетингке жұмсауға болатын соманы есептеу 3 млн. долл
12.Маркетинг бюджетін бөлу:
Жарнамаға 2 млн.долл
Өткізуді ынталандыруға 0,9 млн. долл
Маркетингілік зерттеулерге 0,1 млн. долл
Ақпарат көзі:1, 437бет
Өткізу реакциясының тағы бір функциясы 4 суретте келтірілген.
100
Белгіленген уақыт аралығындағы маркетинг шығыны,мың.долл
3 сурет. Өткізу реакциясы функциясының мүмкін түрі
Ақпарат көзі:1, 438 бет
Маркетинг кызметінің басқарушысы өткізу реакция функциясын алғашқы бағалауды
4 суретте олардың көмектерімен маркетингілік шығындардың оптимальды деңгейі
Маркетингілік шығындардың оптимальды деңгейін анықтау үшін маркетинг басқарушысы
Графикалық шешімді сан бойынша не алгебралық шешіммен алмастыруға
4 сурет. Өткізу көлемі,маркетинг шығыны деңгейі және табыс
байланыстылық.
Ақпарат көзі:1, 439 бет
Қорытынды
Халықаралық жүйелердің дамуының негізгі тенденцияларының бірі жоспарлау болып
Фирмалардың бәрі бірдей ресми қабылданған жоспарлау жүйесін пайдалана
Қазіргі нарықты экономикаға байланысты әрбір кәсіпорынның жұмыстарын тиімді
Фирма шегіндегі кез келген жоспарлауға стратегиялық жоспарлау плацдарм
Фирманың өсуін қамтамасыз ету үшін стратегиялық жоспарлау фирманың
Әрбір өндіріс стратегиялық жоспарды дайындағаннан кейін, тауарлар, маркалар,
Зерттеліп отырған кәсіпорынның негізгі қызметі қант өнімдерін шығару
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
1.Котлер Ф. Маркетинг негіздері:проф.М.Ізбасардың жалпы редакциялауы-мен ағылшын тілінен
2.Есімжанова С.Р. Маркетинг оқу құралы.-Алматы:«Эко»Баспа үйі,2005.
3. Есимжанова С.Р. Маркетинг в Казахстане:теория,методология,практика.-Алматы:Аян Әдет, 2001.
4. Сүндетов Ж. Планирование и прогнозирование в условиях
5.Маркетинг:Учебное пособие/под.ред. Н.К.Мамырова.Алматы:Экономика, 1999.
6.Ілиясов Д.Қ. Маркетинг:теориясы мен практикасы:Оқу құралы:Алматы, Қазақ Университеті,2002.
7.Голубков Е.П.Основы маркетинга.-М.:Издательство«Финпресс»,1999
8.Дюсембекова Ж.М. Маркетинговые исследования:Учебное пособие-Алматы: «Экономика»,2005
9.Котлер Ф.,Армстронг Г. и др.Основы маркетинга.-2-е европейское издание-М.;СПб.;К.:
10.«Қант»ААҚ-ның мәліметтері
3
Фирма бағдарламасы
Фирманың міндеті және мақсаты
Шаруашылық портфелінің өркендеу жоспары
Фирманың өсу стратегиясы
Бақылау көрсет-
кіштерінің мәлі-
меттері
Қазіргі марке-
тингілік жағ-
дайды баяндау
Қауіптілік жә-не мүмкінші-ліктер тізбегі
Міндеттер және проблемалар тізбегі
Маркетинг стратегиясы
Жұмыс бағдарламасы
Бюджеттер
Бақылау тәртібі
Кәсіпорынның стратегиялық жоспарын әзірлеу
Маркетингті жоспарлаудың мәні мен мазмұны
Кәсіпорындағы маркетингті жоспарлау
Маркетингті жоспарлаудың теориялық негіздері мен «Қант»ААҚ-ның жұмысын тиімді жоспарлау
Маркетингті жоспарлаудың теориялық негіздері мен «Қант»ААҚ-ның жұмысын тиімді жоспарлаудың маңызы
Фирманың басқару жүйесіндегі маркетинг
Маркетинг- өнімнің бәсеке қабілеттігіне жетудің кешенді жүйесі
Кәсіпорын өніміне баға белгілеу
Маркетинг түрлері және олардың Қазақстанда даму тенденциялары
Маркетингтің теориясы және тұжырымдамалары