Араб халифатының пайда болуы




Жоспар
I Кіріспе............................................................................................................3
II Негізгі бөлім ................................................................................................5
2.1. Араб халифатының пайда болуы......................................................5
2.2. Араб халифатының қоғамдық құрылысы........................................12
2.3. Ислам дінінің пайда болуы және дамуы..........................................15
III Қорытынды .................................................................................................
Қолданылған әдебиеттер тізім......................................................................
Кіріспе
Араб халифаты мемлекеті және оның құқығының тарихын оқып
Қоғамдық өмірдегі жалғыз ғана реттеуші заң ретінде шариғатты
Айтарлықтай маңызды орын алатын жағдайлардың бірі-мешіт ұзақ уақыт
Арабтар жаулап алу кезіндегі шариғат шарттары құқық ретінде
Ұзақ уақыт бойы ақсүйектер мен діни үкімет бір
Бұл жағдай сапасы жағынан алғанда шариғат қолданыстағы бірден
Осы күндері мұсылман елдерінің көпшілігінде мемлекеттік ақсүйектер ұйымдары
Көбіне ислам дінінің прогрессивті рөді де болатынын ескеру
2.1. Арап халифатының пайда болуы.
Мұсылман құқығы осы күнге дейін әлемдегі ықпалды жүйелердің
Мұсылман құқығы өзгеріссіз. Бірақ оның қолданылу мүмкіндігі өте
Қазіргі кезде діни факторлардың әсер етуі едіәуір күшейіп,
1979 жылдың басында Зия-уль-Хактың жар салуымен Пәкістандағы қоғамдық-саяси
1) Религии Мира, «Ислам», Минис, 2006
Исламды предидент А.Садат қолданды, исламды социализм жүйесіне де
Бүгінгі таңда мұсылмандар жер жүзі бойынша бір миллиартқа
Ислам төңірегіне он үш ғасыр бойы белсенді түрде
VI -VII ғғ. Аравиядағы әлеуметтік қатынастар Мұхаммед
Өзара әлеуметтік теңдік жағдайныда шаруалар қауымы болып өмір
Мұндай жағдайда оқудың кең таралуы табтиғи нәрсе. Дін
Исламның дамуы кезеңінде Аравияның қоғамдық құрылысы өзінің белгілі
Зарен курейіш тайпалары басымырақ шоғырланған Мекке аймағында ол
Алдыңғы қатарлы жағдайды олар құдай Алла атымен иемденді
2) Мухтарова А.Қ. «Шет Елдердің Мемлекет және құқық
Арабияның географиялық жағдайы, оның саудаға ежелгі уақыттан араласуы
Ислам Мұхаммедтің атымен байланысты және оған дейінгі жергілікті
Тұрмысын түзеп алғаннан кейін сауданы тастап діни, тәртіп
Мұхаммедтің дін уағыздау жұмысының табысы былай келесумен болды,
Арабтардың атақты адамдары бір құдайға бағыну идеясының артықшылығын
________________________________________________________________________
3) Дінтару негіздері. Оқулық. Алматы, 2006 2006 2004
Мединелік пайғамдар жағындағылар бейбіт түрде қалаға кірді, ал
Меккенік басшы топтары Мұхаммедті билеуші ретінде қабылдады. 632
Жаулап алу соғысының негізі оңай баюға ынталандыру болды.
Ислам діні қабылданған аймақтарда арабтандыру жұмысы жүргізіліп, жергілікті
Иранда, Закавказъеде, Орта Азияда және Ауғанстанда арабтардың экономикалық
Феодалдардың үздіксіз қанауынан шаршаған аймақтарда бейбіт тұрғындар исламның
Исламның шарттары өмірдің ең керекті нәрселеріне әсер ететіні
4) З.М. Черниловский, «Всеобщая История Государсва и Права»,
2.2. Араб халфатының қоғамдық құрылысы
Араб халифатының ерекшеліктері феодалдық қоғамда белгілі бір орын
Жер иелену қатынастарында жерді мемлекеттің меншіктенуі басым орын
Бірігіп пайдалануды қажет ететін суармалы егіп шаруашылығы кеңінен
Омеядтар кезеңіндегі мемлекеттік құрылыс (661-750). Пайғамбар артында
Әмірлерде екі орынбасар болды, оның біріншісі қаржы істері
әскерді тұтқындар толықтырып отырды. Төрт диван өмір мүрді:
Уәзір кеңесшінің және халифтің орынбасарының ролін орындады. Осындай
Абассидтер кезеңіндегі Халифат (750-1258). Абассидтер руынан шыққан Халифтер
Абассидтар тұсында халифат бюрократиялық аппаратпен дамыған бір орталықтағы
Қади – ағарту жұмыстарының және мешіт істерінің басты
Сот жүйесі соттың қади қызметі мен әрекеті арқылы
Әскер мынадай араб тайпарларының жасағынан: әскерлерден, гулямдардан (түркияның
2.3. Ислам дінінің пайда болуы және дамуы
Исламның негізін қалаған Мұхаммед 570 жылы, исламға дейінгі
Мұхаммед бала кезінен еңбекке ерте араласады, меккеліктердің қойын
Мұхаммед жиі-жиі жалғыз қалып, ойға батады, Хадишаның туыс
Мұхаммедтің пайғамбарлыққа деген сенімі қашан орныққанын айқындау қиын.
5) Д.Е. Еремеев, «Ислам», Москва 1990
Оның өмірбаянын баяндаушыларға сай, осындай оқшау қалған бір
Мұхаммед жаңа дінге деген өз көзқарасын таратуға, жаңа
632 ж. қаңтарында Мұхаммед Меккеге қажылық жасады (мұсылман
Мұхаммедтің діни өсиет айтуының алғашқы кездерінде-ақ мұсылмандарға қойылатын
6) В.Иванов, Я.Трофимов, «Религии в Казахстане», Алматы, 1999
Намаз кез келген таза жерде оқылады, өйткені кез
Құран (араб тілінен аударғанда –“естіп оқу”, “тақпақтата дауыстап
Құран – Аравияның Исламға дейінгі дәуірін тануға септігін
Суннаның негізгі құрамдас бөлігі – хадис (ар. жаңалық,
7) О.Н. Кучер, О.П.Семотюк, «Ислам», Ростов-На-Дону, Харьков, 2004
Хадис екі бөліктен тұрады: иснад – Пайғамбар туралы
Хадистардің едәуір бөлігі исламның пайда болу кезеңінде орын
Діннің негізгі қағидаттары Құранның мазмұнынан туындап отыр. Ислам
Ислам үш бағытқа бөлінеді – мұсылман әлеміндегі ең
Хариджиттер ислам тарихындағы ең ежелгі діни-саяси топ болған.
Шииттер. Исламдағы шииттік бағыт Мұхаммед пайғамбардың жалғыз миоасқоры
Сунниттер. Исламдағы ең ірі бағыт – сунниттер. әлемдегі
Қорытынды
Сонымен, мұсылман құқығы осы күнге дейін әлемдегі ықпалды
Өзара әлеуметтік теңдік жағдайында шаруалар қауым болып өмір
Мұндай жағдайда оқудың кең таралуы табиғи нәрсе. Дін
Ислам Мұхаммедтің атымен байланысты және оған дейінгі жергілікті
Қолданылған әдебиеттер тізімі:
З.М.Черниловский, “Всеобщая история государства и права”. Москва, 1999;
В.Г.Графский, “Всеобщая история права и государства”. Учебник, Москва,
“История государства и права зарубежных стран”. Москва, 2003;
М.Н.Прудников, “История государства и права зарубежных стран”. Москва.
Мухтарова А.Қ. “Шет елдердің мемлекет және құқық тарихы”.
Дінтару негіздері. Оқулық. Алматы, 2006 2005 1990 1999
Религии мира, “Ислам”, Минис,2006;
Д.Е.Еремеев,“Ислам”, Москва,1990;
В.Иванов, Я.Трофимов,“Релииги Казахстане”, Алматы,1999;
О.Н.Кучер, О.П.Семотюк,“Ислам”, Ростов-на-Дону, Харьков,2004;







Ұқсас жұмыстар

Араб халифатының пайда болуы
Омейядтар халифаты
Мұсылман мәдениетінің қалыптасуы, халифаттық кезең орнауы
Араб халифатының мәдениет пен ғылымның гүлдену кезең
Алғашқы төрт тақуа халифаттарының тұсындағы Араб жаулап алушылықтар
Әл - Фарабидің философиялық ойларының мәні
Таяу және қиыр шығыс мемлекететтеріндегі тәлім-тәрбие
Халифаттың құқығы
Орталық Азияның ортағасырлық мәдениеті
Араб халифаты және мұсылман құқығы