Республикалық Бөбек балалар қайырымдылық қоры
Жоспар
Кіріспе бөлім
II. Негізгі бөлім
2.1. Жетімдік. Әлеуметтік жетімдік ұғымдарына сипаттама.
2.2. Жетім балаларды асырап алуда мемлекеттің формалары.
2.3. Әлеуметтік педагогтің жетім балаларымен жұмысы.
2.4.Жетім балаларды шетел азаматтарының асырап алу мәселесі.
2.5.Қазақстан Республикасындағы балалар үйлері мен қайрымдылық
Қорытынды
Кіріспе
16 миллион халықтың 16 мың жетімі бар... «Заң-әр
Жетім, тірілей жетім балалар тағдыры-бұл дүниежүзілік мәселе. Әлемде
Балаларын тәрбиелей алмайтын, оларды шетелге асыру негізінен кедей
Қазақстанда 92 мың 573 бала мемлекет қамқорлығында, оның
Олар кімдер. 2 116-сы –жетімдер, 3 мыңы қамқорсыз
Қазақстанда « Неке және отбасы туралы» Заң 1998
Мемлекетімізде жетім балалардың жағдайы мәз емес екендігі жөнінде
Әр баланың жеке өсу процесі сияқты, оның
Балалық шақтың, ересек адамның да өмірі сияқты
Баланың жастық ерекшелігі, оның әрбір кезеңде ерекше денелік
Бала өлімінің жылдан-жылға өсуі, көбеюі, бала туудың қысқаруы,
Халықтың өмір сүру деңгейінің төмендеуі баланың да мінез-құлқы,
Білім беру дағдарысы толыққанды қаржыландырмау педагог кадрлардың
Балалық шақ адамның бастапқы өмірінің белгілі бір бөлігі.
Бұл ойлардың бәрі терең таңдауды қажет етеді. Біріншіден,
Ол бізге ересек адамдарға, біздің өмірдегі мәселелеріміздің көзқарасынан,
Балаларға кейде өмір сүрудің қиын екенін, бұл өмірдің
Екіншіден, нағыз балалық шақ – бұл алға ұмтылыс,
Көптеген ойындарда біз баланың, ананың, әкенің, дәрігердің,
Баламен араласқанда, біз оған кішкентай
Тәрбиенің тапсырмасы, балалардың ержетуіне көмектесіп, осы жолдағы
Балалық шақтың қызығы мен қуанышы ойын-сауық пен ойыншықтарда
Бірақ балалар бүгінгі күнмен өмір сүреді және олардың
Оқыту мен тәрбие, педагогикалық процестің барлығы, өзінің әлеуметтік
Тәрбиеші, «аналар» балаларды қалыпты жағдайға келіріп, олар
Жетім бала -ата-анасының екеуі де немесе біреуі қайтыс
Жетімдіктің екі категориясы бар, ол табиғи және әлеуметтік
Әлеуметтік жетім дегеніміз- отбасындағы дағдарыс кезеңіндегі баланың құлықтық
Әлеуметтік жетімдіктің себебі неде?
-ата-ана құқықтарынан айырылған ата-ана санының көбеюі;
-тілексіз туған балалар;
-халықтың материалдық жағдайының төмендеуі;
Қоршаған ортаның жетімдерге тигізетін кері әсері, ол ата-ана
Бұның барлығы жылулықтың жағымды эмоциялардың жоқ болуы салдарынан
Балалар үйлері мен интернаттарда баланың өзі бола алады,
Өзіндік шоғырланудың жоқтығынан тұлғаның белгілі бір стандартты әлеуметтік
Оқшаулануға талпынып подвалдар мен шатырларда пана қылады.Ересектердің қарауынсыз
Ересектермен қарым-қатынас ортасынның шектеулі болуы қарым-қатынас процесін
Сәбилер үйінде олар сенімсіз ересектерге үйренбейді, тұйық, көңілсіз,
Жетімдік қоғамның, адамзат қоғамының дамуымен бірге жасасып келе
Түрлі соғыстар кезеңі, індет, табиғи апат салдарынан жас
«Жетім балалар» мен «ата-ана қамқорлығынан айырылған балалар»ұғымын қарастыра
-ата-ана құқығынан айырылған немесе шектелген;
-жоғалып келген немесе еңбекке қабілетсіз,яғни, емдеу мекелерінде жатқан
-өлді деп танылғандардың балалары;
-бас бостандығынан айырылып, жазасын өтеу орындарында отырғандардың балалары;
-қылмысқа қатысы бар деген айып тағылып, уақытша тергеу
-балалардын өсіріп, тәрбиелеуден біржола бас тартқан ата-аналардың балалары;
-өз балаларын тәрбиелеу, емдеу т.б. мекемелерден алудан бас
-басқа да жағдайларға байланысты келген балалар жатады
-«Жетім балалар» туралы ұғым Ресейде отбасылық кодексінде қарастырылмаған.
Балаларды мемлекеттік мекемелерге тапсырудың басты себептері мыналар:
отбасы мүшелерінің біреуінің болмауы;
материалдық жағынан мұқтаждық көруі;
тұрмыс жағдайының төмендігі;
ата-аналарының біреуі немесе екеуінің маскүнемдікке, нашакорлыққа салынуы.
Көбіне кейбір балалар кемтарлығына байланысты осы балалар үйінде
Қамқорлыққа алу мен арнайы қарауға алынған балалар құжаттары
Балаларды қамқорлыққа алу жөніндегі бөлімдер тастанды балалардың
Қамқорлыққа алудың негізі ретінде:
ата-ананың қайтыс болуы ;
ата-аналарының ата-ана құқығынан айырылғандары;
ата-аналық құқығы шектелген;
ата-анасының еңбекке жарамсыздығы;
ата-анасының ұзақ уақыт бойы басқа жаққа кетуі;
бала тәрбиесіне жете көңіл бөлмей, бас тартуы;
қамқорлыққа алудың басқа себептері де алынады.
Қамқоршы- Қамқорлыққа алынған баланың жалпы өмірі, денсаулығы,тәрбиесін өз
Асырап алу. Ешбір қамқорлығынсыз қалған балалар, ата-анасынан айырылған
Асырап алу- мемлекеттік заңда көрсетілген, екі жақты келісім
Асыранды бала немесе асыраушы адам баланың ата-анасымен ешбір
баланың ата – анасының;
кәмелетке толмаған баланың;
асырап алушының зайыбы немесе жұбайының келісімі.
Баланы асырап алушылар заң бойынша сол баланың ата-анасы
Асырап алу мәселесі бойынша, әлеуметтік педагог, әлеуметтік жұмыс
бала асырап алуға психологиялық жақтан дайын ба?
заңды түрде асырауға беріліп отыр ма?
бала өз келісімін берді ме?
егер асырап алушылар шетелдіктер болса, баланың өз еліне
асырап алған отбасы мен асыраушы балаға қадағалау үнемі
Одан басқа, асырап алушының психологиялық жағынан дайындауға, әлеуметтік,
Бүгінгі таңда баланың медициналық жағдайына қарамай, яғни денсаулық
Әлеуметтік педагогтың жетім балалармен жұмысы – олардың
Жетім балаларды өзін қоғамның толыққанды мүшесі ретінде сезімді
Әлеуметтік жағынан ешбір қиындық көрмей, жан – жақты
Балалар үйіндегі ұжым мен басқа қоғамдық
Жетім балалар мен балалар үйінің, мектеп – интернаттағы
еңбекке баулу арқылы балалар бойында түрлі дағдылар мен
баланы белгілі бір іс - әрекет, еңбек арқылы
әрбір жетім балалар тәрбиелейтін мекемелерде өзіндік жеке
интернат тектес мекемелердің «ашық түрде» дамуына жол ашу,
асыранды ұл – қыздар мен асырап алушыларды үнемі
Жетім балалардың барлық мәселесін түбегейлі шешу үшін мемлекеттік
Қазіргі кезеңдегі еліміз жағдайына сәйкес ең алдымен:
аз қамтамасыз етілген отбасылардың материалдық жағдайын жақсарту;
мүгедек бала асырап отырғандарға өтемақы мен
жалғызбасты аналарға жақсылық жасауға, тілектестік білдіруге ынталандыру, сонда
ерте жастан бастап, ер балалар мен қыз балалар
Жергілікті органдарды жетім балаларға қамқорлық жасауға, көмек көрсетуге
Интернат тектес мекемелерде психологиялық педагогикалық жұмыстардың формалары
Жетім балалар тәрбиелейтін мекемелердің құрылымын жетілдіру. Осы ретте
Әр бала құқылы:
Өмір сүруге
Туғаннан соң өзіне есім мен азаматтық алуға
Өз отбасында немесе ата-анасының қамқорлығынан айрылған жағдайда әлеуметтік
Толыққанды өмір сүруі үшін ақыл-ойы, дене бітімі, рухани
Денсаулық сақтауға
Сапалы білім алуына
Мүгедек болған жағдайда ерекше қамқорлыққа, күтімге және әмірге
Өз ана тілін, мәдениетін пайдалануға және дінін қабылдауға
Демалуға, мәдени өмірге атсалысуға
Күштеудің барлық түрінен қауіпсіз болуға, қатыгездік пен дөрекі
Басқа адамдармен кездесуге, ассоциацияларға мүше болуға және оны
Ақпаратарды ауызша, жазбаша, баспа түрінде, өнер туындысы немесе
Өз көзқарасы мен пікірін ашық айтуға және соған
Қазақстан Республикасының «Неке және отбасы» заңының 76 –шы
Бірақ, депутаттар елімізде 40-қа жуық халықаралық агентіктердің заңсыз
Жетімдерді шетелге жіберу схемасы әбден пысықталған сценарий бойынша
Құқық қорғау органдарына Қылмыстық кодекстің 133- бабына сәйкес
Сонымен бірге, шетелдіктер сәбилердің органын донорлық мақсатқа пайдаланады
Әлди-әлди, әлди-лай,
Жыламашы балам-ай
Жатырмысың бөпешім
Американы қаламай?
Неге іңғалай бересің,
Сағындың ба даланы-ай?
Қазақтар ғой, қойшы енді,
Заң шығарған шалағай.
Әлди-әлди бөпешім,
Ертең-ақ ер жетерсің,
Қазақстанға да өтерсің.
Ер жеткен соң бір шағында
Басқа дінді уағыздап,
Қазақты іштен ірітер,
Миссионер боп өтер ме екенсің?
Әлди-әлди, бөпешім,
Көрсетіп әлде «көкесін»-
Өзің туған еліңе,
Бөтен боп өтер ме екенсің?
Әлди-әлди, әлә-лай,
Ұйықтай қойшы, балам-ай.
Қазақстанға рахмет
Халқының көбі шалағай!
Әлди-әлди, әлә-лай,
Әлди-әлди, әла-лай.
Сонымен, 2001 жылдың 16 сәуіріндегі заң жобасын Мәжіліс
2002 жылғы ақпанның 27-сінде бір топ мәжіліс депутаттары
Бірақ Үкімет ол бастамашы жобаға жағымды қорытынды бермеді.
Бұнымен қоймай, Әлеуметтік – мәдени даму жөніндегі
Жылына 500- ден 600-ге дейін баланы қазақстандықтар
Білім және ғылым министрлігінің мәліметі бойынша 1999 жылдан
2000, 2001, 2002, 2003 жылдар аралығында барлығы 3174
Айта кететін тағы да бір жайт- шетелдіктер тек
Тағы да бір аңыз- ол балалар жаңа отанында,
Тағы да бір аңыз. Шетелге кеткен балалар елге
Ежелден жетімі мен жесірін жылатпайтын қазақ бүгінде
Менің мәліметтерім бойынша , сатылып кеткен осы балалардың
Бала беру үрдісі орталық Азия елдерінде 18-19 ғасырлардан
Ашаршылық жағдайларындағы Солтүстік Корея мен атом бомбасының жарылысынан
76-бапқа үңілсек, 2-тармақта « Қ Р – ның
Франция мен Англияда балалар үйіндегі баланың не әкесі,
Израйлдіктер баланы шетелге әсте бермейді.Алда –
Құдай ұрып қара көздерімізді көрінген көк аттының
Көзі жәудіреп, тірі тауарға айналып кете
2002 жылы 1-бала 25-33 мың доллар тұрыпты. Осы
Еліміздегі Білім және Ғылым Министрлігінің мәліметтеріне сенсек, 1999-2005
Осы науқанға қарсы іс – шара қолдану
АҚШ елінде болған қазақ азаматтарының айтуы бойынша, біраз
Ал, Кэрал Холкомб ханым Эли – Наташа 6-айлығында
Қайырымдылық және оның әлеуметтік мәні. Қайырымдылық дегеніміз-ол адамға
Балалар қайырымдылық қорлары:
А) Республикалық «Бөбек» балалар қайырымдылық қоры;
Б) Еліміздің облыс орталықтары мен ірі қалаларда ашылған
-Алматы облысы-«Балбөбек» балалар қоры;
-Алматы қаласы-«Алматы Бөбек»;
-Қызылорда қаласы-«Ақниет » орталығы;
-Жезқазған облысы «Сәби » орталығы;
-Қарағанды облысы «Бота» орталығы;
-Орал қаласы «Бөбек » қоры;
-Семей қаласы «Жанашыр» қоры;
-Атырау қаласы «Балбөбек» қоры;
-Маңғыстау облысы «Бөбек » қоры;
-Қостанай қаласы «Болашақ » қоры;
-Көкшетау қаласы «Болашақ» қоры;
-Оңтүстік Қазақстан облысы «Бөбек » қоры;
-Солтүстік Қазақстан облысы «Балдырған» қоры;
-Жамбыл облысы «Өркен» қоры;
-Ақтөбе облысы «Ақ бөбек» қоры;
-Шығыс Қазақстан облысы «Балбөбек» қоры.
2. Халықаралық қайырымдылық қорлары:
- «Сорос - Қазақстан» қоғамдық қайырымдылық қоры;
- Халықаралық Американ Қайырымдылық корпусы;
- Спеишал Олимпикс Интернешил халықаралық қайырымдылық қозғалысы;
-«Қол ұшын беру» қайырымдылық қоры,
-SOS-Киндердорф Интернационал қайырымдылық қоры.
Қазақстанда тірі жетім балалардың көбеюі алаңдатар жайт. Қазақ
1992 жылдың 27 наурызынан бастап жұмыс
«Бөбек» қоры Біріккен Ұлттар Ұйымының жанындағы қоғамдық ақпараттар
АҚШ-тың Нью-Йорк қаласында «Ашық қоғамдық институтының»
Ақжайық өзенінің ең бір әдемі жеріне орналасқан
«Жас дәурен» балалар кешені 1996 жылдан
« Бала - бауыр еті» дейді атам қазақ.
Ата-аналарынан тағдырдың жазуымен айырылған балалар туралы сөз басқа.
«Жас дәурен» басшысының жүрек түбінен тас бұлақтың суындай
Бәрібір жұмбақ тірлік сияқы көрінеді. Оларға әке-шеше дегенге
Жетім жыласа жер жылайды деп» деген сөз сол
«Жас дәурен» балалар кешенінің негізгі бағыты ата-ананың қамқорлығынан
Балалар кешенінде жалпы білім берумен қатар, «Мұрагер» атты
Компьютер сыныбы жақсы жарақталыпты. Компьютермен әр түрлі интеллектуалдық
Жетім қалған сәбилер тағдыры кімдерді толғандырмасын. Олар өз
Бұған ақыл қосар ағайындар не дейді?
Елімізде жетім балалардың саны жылдан-жылға өсіп келе жатыр.
Кейбір адамдар сана-сезімі, ақыл-есі дұрыс бола тұрса да,
«Балалы үй – базар, баласыз үй- мазар» -
«Бала - өмірдің қызығы». Сол себепті, үйімізді
Ұлттық дәстүріміз біздің жастарды жеңіл ойлылықтан, жауапсыздықтан сақтайды.
Жетімдерді есіркеу,оларды бауырға басу әрқашан құдайдың ісі
Жетімді жылатқанның жеті атасына қарғыс кетеді, жетім көрсең
Төрдегі бидің айтқанын есіктегі құлда айтады, бірақ ,
Балалар уйі
Қазақстан дамуының әр түрлі кезеңдеріндегі қайырымдылық түрлері
Қазақстандағы қайырымдылық қорлардың ерекшеліктері
Қайрымдылық балалар үйі
Жетімдік. Жетім балаларды асырап алу
Көше балаларының пайда болуы және олардың құқығын қорғау
Балалар қайырымдылық қорлары
Сара Назарбаеваның педагогикалық идеялары
Әлеуметтік педагогтың жетім балалармен жұмысы
Әлеуметтiк жұмыс жүйесiндегi қоғамдық және қайырымдылық ұйымдар