Зейнетақы қорлары
«Қаржылық есеп II» пәнінен курстық жұмыс.
Тақырыбы: «Зейнетақылық қамтамасыз ету бағдараламасы бойынша есеп және
Жоспар.
Кіріспе........................................................................................................................3
1. Қазақстан Республикасының жинақтаушы зейнетақы жүйесі.........................4
1.1 26-ХБЕС Зейнетақы жоспарлары бойынша
есептілік теориясы......................................................................................6
Қаржы секторының көрсеткіштері – 2007 -2008 жж............................12
1.3 Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің шетелдік
2. Жинақтаушы зейнетақы қорларына аударым................................................22
2.1 Еңбек ақыдан ұсталынатын міндетті төлемдер
2.2 Таза зейнетақы активтеріндегі өзгертулер туралы
«Жинақтаушы зейнетақы қоры» АҚ 2008 жылға 1 қазандағы
Бойынша бухгалтерлік балансы.............................................................24
3. Зейнетақымен қамтамасыз ету жүйесін жаңғыртудың теориялық
аспектілері және жүйе қызметіндегі инвестициялық процесті
ұйымдастыру......................................................................................................27
Қорытынды.............................................................................................................33
Қолданылған әдебиеттер.......................................................................................34
Кіріспе.
Тақырыптың өзектілігі: Қазақстанның зейнетақымен қамтамасыз ету жүйесінде
Зейнетақы – бұл жұмысшының тапқан табысының бір бөлігін
Экономикалық даму деңгейі, жұмысшылар мен жұмыссыздардың ара қатынасы,
Демографиялық – халықтың өсу қарқыны, болашақ жұмысшылар мен
Әрбір мемлекетте халықты әлеументтік қамсыздандыру бағдарламалары бар. Олар
1. Қазақстан Республикасының жинақтаушы зейнетақы жүйесі.
Қазақстанның зейнетақымен қамтамасыз ету жүйесінде халықтың жалпы санындағы
1998 жылдың 1 қаңтарынан бастап, мемлекеттік зейнетақыға шығу
Ортақ жүйеден – зейнетақыны төлеу жөніндегі Мемлекеттік орталықтан
Жинақтаушы зейнетақы жүйесі – жинақтаущы зейнетақы қоры.
«ҚР зейнетақымен қамсыздандыру туралы» ҚР Заңының енгізілуімен 1998
Ұзақ мерзімді перспективада жинақтаушы зейнетақы жүйесі мынадай әлеументтік-экономикалық
Жинақтаушы зейнеиақы қорлары салымшыларының жалақы мөлшеріне, зейнетақы жарналарын
Нашарлап жатқан демографиялық жағдайда зейнеткерлік жасқа кеоген азаматтарды
Ұлттық экономикалының өндірістік базасын жаңғырту және оның бәсекелестік
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің негізгі принциптері:
Зейнетақы жинақтарын қалыптастыру үшін азаматтарға жинақтаушы зейнетақы қорларын
Азаматтарға арналған, белгіленген зейнетақының ең кіші мөлшерімен қамтамасыз
Зейнетақы жинағының құрылуы үшін, жұмысқа қабілітті әрбір азамат
Азаматтардың зейнетақы жинақтарындағы қаржы салымдарының сақталу тиімділігі;
Жинақтаушы зейнетақы қорларындағы жинақтарға азаматтардың мұрагерлігіне құқықтарын қамтамасыз
Азаматтардың зейнетақы жинақтарының қаржы салымдары арқылы экономикаға үлесі;
Зейнетақы жүйелерін мемлекеттік реттеуі.
Орта мерзімді перспективадв жинақтаушы зейнетақы жүйесінің негізгі мақсаттары
Жинақтаушы зейнетақы қорлары арасында бәсекелестікті дамыту;
Қазақстанның бүкіл халқы үшін зейнетақы қызметтерінің қол жетімділігі
Жинақтаушы зейнетақы қорларының зейнетақы активтерін инвестициялау жөніндегі мүмкіндіктерін
Міндетті зейнетақы жарналарын төлеу жүйесінің жұмыс істеу тиімділігін
Қазақстан Республикасында зейнетақы жүйесін реттеуші органдар: ҚР Банкі;
26 «ЗЕЙНЕТАҚЫ ЖОСПАРЛАРЫ БОЙЫНША ЕСЕП ЖӘНЕ ЕСЕПТІЛІК»
ҚАРЖЫЛЫҚ ЕСЕПТІЛІКТІҢ ХАЛЫҚАРАЛЫҚ СТАНДАРТТАРЫ.
Осы әдістемелік ұсынымдарды Қазақстан Республикасы Қаржы министрлігі Бухгалтерлік
Қолдану мақсаты, мәртебесі және саласы
Берілген әдістемелік ұсынымдар БЕХС 26 сәйкес зейнетақы жоспарлары
Берілген әдістемелік ұсынымдар есептіліктің осындай түрін жасайтын ұйымдарда
Зейнетақы жоспарлары кей кезде басқаша, мысалы, «зейнетақы схемасы»,
Зейнетақы жоспарлары
Зейнетақы жоспарларының, әдетте, екі түрі қарастырылады:
а) белгіленген жарналары бар зейнетақы жоспарлары;
б) белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспарлары.
Белгіленген жарналары бар зейнетақы жоспарлары– бұл зейнетақымен қамсыздандыру
Қатысушылар жоспар жұмысына мүдделі, себебі ол олардың болашақ
Зейнетақымен байланысты барлық тәуекелдер қызметкерге жүктеледі, атап айтқанда:
- актуарийлік тәуекел, қызметкер алатын зейнетақы күтілгеннен аз
- инвестициялық тәуекел, Қорға инвестицияланған қаражат күтілетін зейнетақы
Белгіленген жарналары бар жоспарды есепке алғанда мыналар қарастырылады:
Кезеңге есептелген шығыс қатысушыға кезең ішінде көрсетілген қызметтерге
аванспен немесе кідіртіп төленген кез келген жарналар тиісінше
есепті күннен кейін 12 ай ішінде төленбеген кез
сондай-ақ, ұйым есепті кезеңде қызметкерлерді зейнетақымен қамсыздандыру бойынша
Белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспарлары қызметкер зейнетке шыққан
Қызметкерлер белгіленген жарналары бар зейнетақы жоспарының бенефициарлары болып
Белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспары қаржы жағдайын бағалау,
Белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспары бойынша есептілік мыналарды
а) мыналарды:
1) зейнетақы төлеу үшін қолда бар зейнетақы жоспарының
2) кепілдік берілген және кепілдік берілмеген зейнетақыға бөле
3) қорытынды асып түсуі немесе тапшылықты көрсететін есепті;
немесе
б) мынадай ақпаратты қамтитын зейнетақы төлемдерін төлеуге қолда
кепілдік берілген және кепілдік берілмеген зейнетақыға бөле отырып
қоса беріліп отырған актуарийлік есептегі осы ақпаратқа сілтеме.
Белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспарына сәйкес тиесілі зейнетақы
Белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспарының мақсаты белгілі кезеңге
кезеңдегі елеулі қызметті және кез келген өзгерістердің ықпалын
жоспарға, оған мүшелікке, мерзімі мен шарттарына қатысты,
кезеңге инвестициялық қызмет операциялары және нәтижелері туралы, сондай-ақ
не есеп бөлімі, не бөлек есеп түрінде берілген
инвестициялық саясатты сипаттау.
Тиесілі зейнетақы төлемдерінің актуарийлік келтірілген құны. Оның қатысушыларының
Жалақының ағымдағы деңгейі бойынша тәсілдеме қабылдау үшін негіздеме:
1) қазіргі сәтте әрбір жоспарға қатысушының үлесіне тиетін
2) жалақының көбеюімен байланысты зейнетақының көбеюі жалақының көбею
3) жалақының ағымдағы деңгейлерін пайдаланатын тиесілі зейнетақы төлемдерінің
Жалақының болжамды деңгейі бойынша тәсілдеме қабылдау үшін негіздемелер:
1) қаржылық ақпарат жасалуы тиіс жол берулер мен
2) соңғы жалақының принципін пайдаланатын жоспарлар үшін зейнетақы
3) қорландырудың көп бөлігі жалақы бойынша жоспарларға негізделгендіктен
Ағымдағы жалақыға негізделген тиесілі зейнетақы төлемдерінің актуарийлік келтірілген
Болжамды жалақыға негізделген тиесілі зейнетақы төлемдерінің актуарийлік келтірілген
Мысалы, тиесілі зейнетақының келтірілген құнын анықтау кезінде актуарий
2005 жыл 2006 жыл
Міндеттемелерді дисконттау ставкасы 7.0% 8.5% 7.0%
Жалақы мөлшерін көбейту ставкасы 5.0% 5.5% 5.0%
Зейнетақы жоспары активтерінің күтілетін ұзақ мерзімді табыстылығы 8.5%
Есептілік мазмұны
Белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспарлары бойынша есептілік ақпаратты
1) зейнетақы төлеу үшін қолда бар зейнетақы жоспарының
2) зейнетақы жоспарының таза активтері туралы және ондағы
және
3) актуарийдің жеке есебінде қамтылған тиесілі зейнетақы төлемдерінің
Қаржы секторының көрсеткіштері – 2007 – 2008 жж.
Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау
Қаржы нарығын және қаржы ұйымдарын реттеу мен қадағалау
2007 жылғы 1 қаңтардан бастап ең төмен зейнетақы
ҚР Президенті Н.Ә.Назарбаев өзінің Қазақстан халқына жолдауында, яғни
2007 жылға қарағанда зейнетақылардың орташа мөлшерін 2012 жылға
2,5 есе, оның ішінде:
2009 жылы 25 пайыз
2010 жылы 25 пайыз
2011 жылы 30пайыз
арттыруды қамтамасыз етуге тиіс. Бұл ретте 2011 жылы
2008 жылғы 1 қаңтардан бастап зейнетақы төлеу жөніндегі
2008 жылғы 1 қаңтардан бастап Зейнетақы төлеу жөніндегі
2003 жылғы 1 қаңтарға дейін тағайындалған зейнетақылар төлемдері
2003 жылғы 1 қаңтардан бастап 2008 жылғы 1
Қызмет өткерген жылдары үшін әскери қызметшілердің, ішкі істер
белгіленген тәртіп қолданылатын қызметшілерінің алатын зейнетақы төлемдері
Зейнетақының ең төменгі және орта мөлшері. Бүгінде жинақтаушы
Жинақтаушы зейнетақы жүйесі, млн.теңге
Міндетті зейнетақы жарналары бойынша салымшылар
саны Зейнетақы қоры Зейнетақы
Жарналары (есеп берілген айда)
Сомасы Таза инвестициялық
түсім
сомасы Зейнетақы
қорындағы
үлесі
01.01.2007 8 573 071 930 938 264 158
01.02.2007 8 641 295 947 398 265 298
01.03.2007 8 736 626 963 572 264 213
01.04.2007 8 808 807 986 694 270 169
01.05.2007 8 857 590 1 014 484 279
01.06.2007 8 933 871 1 042 544 290
Жоғарыдағы кестеден көріп отырғандай 2007 жылдың жарты жылдығына
Зейнетақы төлемдерін тағайындау үшін азаматтар, зейнетақыны тағайындау туралы
Қолданыстағы заңға сәйкес әрбір азамат өзінің игілігіне ерікті
Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің шетелдік тәжірибелері.
Зейнетақымен қамсыздандырудың қазақстандық моделі ашық және түсінікті болуы
Зейнетақымен қамсыздандырудың деңгейі мен сапасы – бұл ел
Дамыған мемлекеттердің көбінеде әлеументтік және зейнентақмен қамсыздандырудың негізгі
Мемлекеттік зейнетақы жүйесі (әлеументтік сақтандыру шеңберінде);
Зейнетақы қорлары;
Сақтандыру компаниялары және басқа да қаржы ұйымдары.
Қазіргі уақытта зейнетақымен қамсыздандыру жүйелерін реформалау тек жамушы
Зейнетақы төдеміне бөлінетін ЖІӨ үлесі, 2007 жыл
№ Елдер ЖІӨ үлесі,%
1. Австралия 15,0
2. Бельгия 9,7
3. Дания 8,1
4. Италия 15,8
5. Жаңа Зеландия 6,7
6. Испания 7,9
7. Ұлыбритания 10,3
8. АҚШ 5,8
9. Жапония 5,0
Дамыған елдердегі зейнетақы төлеміне бөлінетін қаржының мөлшерін орта
Қазіргі таңда жинақтаушы зейнетақы жүйесіне негізделген реформалар Латвияда,
Латын Америкасының ескі зейнетақы жүйеелерінің мынадый ортақ сипаттамалары
Зейнетақы бағдарламалары тарату режимінде қызмет етеді;
Жүйелердің принципті әмбебаптығына қарамастан, зейнетақы бағдарламалары географиялық орналасуы
80 ж. экономикалық дағдарыс нәтижесінде жұмыссыздық пен ресми
Активі және пассиві еңбек етішілердің қатынасының күрт азаюы;
Салық түсімдері азайып, үкіметтің әлеументтік міндеттемелері көбейді;
Осы және басқа да факторлардың нәтижесінде Латын Америкасының
Бразилия – 60,29% Чили – 23,26%
Латын Америкасы елдеріндегі зейнетақы жүйесінің негізгі көрсеткіштері
2 кесте
Көрсеткіштері Чили Перу Колумбия Аргенти-
на Боли-
вия Мексика Сальва-
дор
Зейнетақы қорларының саны 9 5 8 15 2
Салымшылардың саны (млн.адам) 5,97 1,98 2,91 7,07
Қорлардың жалпы капиталы, млрд. USD 31,14 1,74 2,11
Қорлар рентабельділігі(%) ЖҰӨ (%) 11,3
40 5,14
5,52 -
1,61 121,30
3,5 -
0,01 5,62
1,53 -
-
Қызмет еті мерзімі (жыл) 22 10 9 9
Зейнетақы активтері / ЖҰӨ %
Ел 1997 ж 2000 ж 2015 ж
Боливия 39,8 43,8 32,0
Бразилия 10,0 11,5 24,4
Колумбия 1,5 3,6 26,3
Мексика 0,2 6,2 28,5
Перу 2,3 4,1 18,5
Уругвай 0,7 2,3 7,8
Чили 41,8 44,3 52,9
Зейнетақы реформасы барлық елдерде бір уақытта басталған жоқ.
Зейнеттақы қорларының қызметін сипаттайтын негізгі көрсеткіштердің бірі елдің
Европалық экономикалық одақтың кейбір елдеріндегі 65 жастан үлкендердің
Европалық экономикалық одақтың кейбір елдеріндегі
Ел 1995 ж. 2000 ж. 2030 ж.
Зейнетақылық шығынының ЖІӨ-дегі үлесі
Ұлыбритания 24 25,8 38,7 14,5
Германия 21,7 30,3 49,2 11,1
Испания 19,8 25,9 41,0 10,0
Италия 21,6 31,6 48,3 13,3
Франция 20,8 24,6 39,1 10,6
Орташа ЕЭО бойынша 21,7 27,5 43,3 11,9
Шығыс Европа елдерінің зейнетақы жүйесі
Шығыс Европа елдерінің ішінде Польша, Венгрия, Чехия, Словакия
Келесі кестеде Шығыс Европа елдерінің зейнетақы жүйесіне сипаттама
Шығыс Европаның кейбір зейнетақы жүйесі 5 кесте
Польша Венгрия Чехия Словакия
1.Ерлердің зейнеткерлікке шығу жасы 65 60
2.Әйелдердің зейнеткерлікке шығу жасы 60 55 53-57 53-57
3.Жалпы елдегі 60-жастан жоғарылардың үлесі 12,5% 19%
17,5% 14,8%
4.Еңбекке жарамды халықтың санына байланысты зейнеткерлер саны 49%
49% 53%
5.Орташа еңбекақы мөлшеріне байланысты орташа зейнатқы мөлшері 71%
44% 48%
6.Жалпы еңбекақыға қатысты зейнетақы бөлімнің жалпы мөлшері 45%
26% 27,8%
7.ЖІӨ зейнетақы үлесі 15,8% 11,5%
9% 9,4%
Бұл кесиені талдай келе мынадай қорытынды жасауға болады:
Венгрия 1994 жылы зейнетақы реформасы үшін заң шығару
Чехия Шығыс Европа елдерінің ішінде алғашқы болып зейнетақы
Чехиядағы зейнетақы жүйесінің екеуі де: мемлекеттік зейнетақы төлемі
Азия елдеріндегі зейнетақы жүйесі
Азия елдерінде зейнетақы жүйесі мүлдем басқаша. Гонконгте кімнің
Сингапурда бір ғана қор бар, ол – Орталық
Осылайша, Азия елдеріндегі зейнетақы жүйесінің ерекшелігі сол, мемлекет
2. Жинақтаушы зейнетақы қорына аударым.
Қызметкерлер шотындағы шоғырланбалы қаражаттарға есеп жүргізу;
Жинақтаушы зейнетақы қорындағы жинақтаушы зейнетақы шотының және жеке
әр аалушыға өзінің жеке зейнетақылық төлемдерін бақылауға мүмкіндік
ҚР Үкіметінің 29.12.1999ж. бекіткен №1671 «Есептеу, ұстау (есептеу)
Жарнаны аударуды агент қолма-қол ақшасыз төлем жллымен жүргізеді.
Еңбек ақыдан ұсталынатын міндетті төлемдер есебі. Кәсіпорын
Міндетті ұсталымдар
Кәсіпорын ұйғарымына байланысты ұсталымдар.
Міндетті ұсталымдарға зейнетақы жарналары, табыс салығы, заңды және
Кәсіпорын ұйғарымына байланысты ұсталымдарғы: кәсіпорынның шеккен материалдық зиянның
Еңбек ақы есептеу операциялары бойынша шоттар корреспонденциясы
№ Шаруашылық операция мазмұны Шоттар корреспонденциясы
Дт Кт
1. Еңбек ақы есептелді:
Құрылыс жұмысшыларына
Негізгі өндіріс жұмысшыларына
Көмекші өндіріс жұмысшыларына
Жалпы өндіріс қызметкерлеріне
Жалпы шаруашылық қызметкерлеріне
өнімдерді сатып-өткізумен шұғылданатын қызметкерлерге
2930
8010
8030
8040
7210
7110
3350
3550
3550
3550
3550
3550
2. Еңбек ақыдан жеке табыс салығы ұсталды 3350
3. Еңбек ақыдан зейнетақы жарналары ұсталды 3350 3220
4. Еңбек ақыдан орындалатын құжаттар бойынша ұсталды 3350
5. Еңбек ақыдан есеп берілуге тиісті сомалар бойынша
2.2 Таза зейнетақы активтеріндегі өзгертулер туралы есеп.
Таза зейнетақы активтері туралы есеп
2007 ж. 31 желтоқсан 2006 ж.
Активтер
ҚРҰБ ақшалай қаражат және шот
395,775
490,311
Асыл бағалы металдар 7,044,167 -
Банктердегі қаражат 80,431,679 24,838,820
Сатуға арналған қолда бар инвестиция 117,267,193 139,559,943
Дебиторлық берешек 219,586 243,646
Активтер жиынтығы
205,358,400
165,132,720
Таза зейнетақы активтеріндегі өзгертулер туралы есеп
2007 жылғы
31 желтоқсанда аяқталатын жыл 2006 жылғы
31 желтоқсанда аяқталатын жыл
Зейнетақы жарналары 38,367,643 29,778,085
Басқа зейнетақы қорларынан аударымдар 5,789,495 2,306,282
Сыйақы түріндегі кірістер 12,560,074 7,652,603
Өсімпұл және айыппұл 471,453 330,023
Дивиденттер бойынша кірістер 670,151 533,189
Төленген немесе төлеуге тиісті зейнетақылар (2,902,703) (2,359,267)
Қорға тиесілі комиссиялық сыйақы (3,095,222) (3,458,767)
51,860,891
34,782,148
Төлем көздерінен жеке табыс салығы
(135,103)
(125,378)
Бағала қағаздар сауда-саттығынан таза (шығын)/кіріс
(128,954)
208,422
Пайда немесе шығын арқылы әділ құны бойынша бейнеленетін
2,254,019
8,974,741
Қайта бағалаудан таза пайда/(шығын) (1,440,512) 760,730
Зейнетақы жинақ ақшаларын басқа зейнетақы қорларына аудару
(11,547,642)
(6,991,243)
Зейнетақы жинақ ақшаларын сақтандыру ұйымдарына аудару
(1,626)
(2,598)
Басқа шығындар 98,869 (127,408)
(10,600,949)
2,697,266
Таза зейнетақы активтеріндегі өзгерту 41,259,942 37,479,414
Таза зейнетақы активтері, жыл басында 163,695,040 126,215,626
Таза зейнетақы активтері,жыл соңында 204,954,982 163,695,040
МЖЗҚ «Жинақтаушы зейнетақы қоры» АҚ 2008 жылғы 1
Бап атауы Есепті кезең соңында Өткен жыл соңында
Активтер
Негізгі құрал-жабдықтар (құнсызданудан амортизация мен шығындарды шегеруімен) 141
Материалдық емес активтер (құнсызданудан амортизация мен шығындарды шегеруімен)
47 081
Сатуға арналған ұзақ мерзімді активтер
Инвестициялық жылжымайтын мүлік
Басқа заңды тұлғаның капиталындағы инвестиция
Ұзақ мерзімді дебиторлық қарыз (мүмкіндікті шығындарға резервтерді шегерумен)
Өтеуге дейін ұсталатын бағалы қағаздар (мүмкіндікті шығындардан резервтерді
Сатуға арналған қолда бар бағалы қағаздар (мүмкіндікті шығындарға
4 335 710
Мерзімі ұзартылған салық талаптары 18 580 18 580
Берілген аванстар 165 732 185 509
Басқа активтер 51 412 31 761
қорлар
Бюджеттегі салық және басқа да міндетті төлемдер бойынша
Болашақ кезең шығындары 5 217 1 287
Өзге дебиторлық қарыз (мүмкіндікті шығындарға резервтерді шегерумен) 1
Комиссиялық сыйақы 657 623 400 887
соның ішінде:
зейнетақы актитерінен 329 950 89 251
Зейнетақы активтері бойынша инвестициялық кіріс/шығындарда 327 673
"кері РЕПО" операциялары
Өндірістік қаржылық құралдар
Сауда бағалы қағаздар (мүмкіндікті шығындарға резервтерді шегерумен)
Орналастырылған салымдар (мүмкіндікті шығындарға резервтерді шегерумен) 1
Ақша және ақшалай баламалар 45 498 61
соның ішінде:
қолда бар кассадағы ақшалар 173 98
банк шоттарындағы ақшалар 45 325 61 821
Активтер жиынтығы: 7 259 134 6 127 886
Капитал
Жарғылық капитал 1 012 771 1 012
Сыйақы(қосымша төленген капитал)
Алынған капитал
Резервтік капитал 841 473 841 473
Өзге резервтер 190 7 552
Таратылмаған пайда (жабылмаған шығын): 5 277 348
соның ішінде:
өткен жыл 4 177 106 2 740 846
Есептік кезең 1 100 242 1 436 260
Азшылық үлес
Капитал жиынтығы: 7 131 782 6 038 902
Міндеттемелер
Ұзақ мерзімді алынған заемдар
соның ішінде:
қаржылық жалдау
Ұзақ мерзімді кредиторлық қарыз
Ұзақ мерзімді бағалы міндеттемелер
Мерзімі ұзартылған салық міндеттемелері
Алдағы кезең кірістері
Алынған аванстар
Акциялар бойынша акционерлермен есеп айырысу жөніндегі есептелген шығыстар
Қызметкерлермен есеп айырысу жөніндегі есептелген шығыстар 35 557
Бюджеттегі салық және басқа да міндетті төлемдер бойынша
Қысқа мерзімді кредиторлық қарыз 11 400 531
Қысқа мерзімді бағалы міндеттемелер
Қысқа мерзімді алынған заемдар
"РЕПО" операциясы
Өндірістік қаржылық құралдар
Өзге міндеттемелер 22 072 49 597
Міндеттемелер жиынтығы: 127 352 88 984
Капитал және міндеттемелер жиынтығы 7 259 134 6
3. Зейнетақымен қамтамасыз ету жүйесін жаңғыртудың теориялық аспектілері
Қазақстан Республикасының жинақтаушы зейнетақы қорларының инвестициялық іс -
Қазақстандағы ЖЗҚ қызметтерін әрі қарай дамыту, зейнетақы жүйесіне
ЖЗҚ табысты қызметі олардың потенциалды салымшылары болып табылатынтұрғындар
Зейнетақы жүйесін жаңғырту міндеттерін ескере отырып, міндетті жинақтаушы
ЖЗҚ тиімді жұмыс істеу активтерді басқарудың ашық және
ЖЗҚ активтерін салуға болатын сенімді қаржы құралдарын нақты
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің үлкен кемшіліктерінің бірі – ақпараттық
Инвестициялық портфель жағдайы әлде де қатер туғызуы мүмкін,
Зейнетақы жүйесінің жағымды және жағымсыз жақтары
ЗЖ Жағымды жақтары Жағымсыз жақтары
МЗЖ Барлық жағын қамтиды 1. қамбат бағалы.
2. аз басқарылатындығы
3. тиімділігі жеткіліксіз
Мемлекеттік емес ЗЖ 1. Жоғары табыстылық
2. Экономикалық өсімді және жинақ ақша мөлшерін көтереді.
3. Инвестициялық ресурстардың пайдалануын және үлестірілуін жақсартады.
4. Салымшылар алдындағы қаржылық есеп.
5. Жинақталған қаржыны мұра ретінде беру.
6. капитал қорын еркін таңдау. 1. Барлық тұрғындарды
2. Әлеументтік міндеттер әрекет етуші қаржы базасына сәйкес
3.Занның аяқталмағандығы
4.Табыстың ең төменгі деңгейіне кепілдік бермейді
5. Төмен табыс алатын адамдар үшін тартымсыздығы
6.Жеке институттарға деген сенімсіздік
Маманданған кәсіби ЗЖ 1. МЗҚ түсетін ауырлықты азайтады.
2. саланың мамандар құрамы жөніндегі мәләметтік база жасайды.
3. МЖЗ қатысушыларының зейнетақы мөлшерін көбейтеді.
4. Жұмыскердің денсаулығын жоғалтып алу қауіпіне бара-бар компенсациямен
Жоғарыда айтылғандарға сүйене отырып, зейнетақы жүйесін жаңғыртудың нақты
өтпелі кезең аясында зейнетақы жүйесінің әрекет етуінің заң
Зейнетақы жүйесінің тиімді әрекет етуінің экономикалық механизмін жасап
зейнетақы төлемдеріне мемлекеттік кепілдік орнату;
Жинақтау қағидасына сәйкес жасалған, МЗҚ еңбек етуіне байланысты
Зейнетақы жүйесін жаңғырту тетіктері мен басымдықтары.
Қазақстанда зейнетақымен қамтамсыз ету жүйесін жаңғырту бұл салада
Қазіргі уақытта зейнетақы қорларынығң инвестициялық табысы бойынша нормативтік
Мемлекет ҚР Заңына сәйкес ЖЗҚ – на аударылатын
Жоғарыда айтылғандарға сүйене отырып, келесідей қорытынды жасауға болады:
Сонымен, қазіргі таңдағы ҚР ЖЗҚ зейнетақы активтерін басқаруды
ҚР зейнетақымен қамтамасыз ету жүйесін жаңғырту мәселелерін зерттеу
1. Экономикалық жүйеде қаржы делдалдарының бір түрі болып
Олар әлеументтік бағыты бар институттар болып табылады;
Бұл зейнетақы жарналарын қабылдаушы және мүмкіндіктердің өсуіне байланысты
Жинақтаушы зейнетақы қорларында төлемдердің басталуы мен жарналар түсімдерінің
2. Мемлекетпен жүргізілген әлеументтік саясат жаңғырту идеясымен
Экономиканы жаңғырту экономикалық өсудің қажетті қарқынын қамтамасыз ететін
Жаңғырту үшін инвестициялар тарту мақсатында инвестициялық климатты жақсарту;
Нарықтық өзгерістерді өзгерістерді қолдауды қамтамасыз етуге мүмкіндік беретін
Яғни, Зейнетақы жүйесін жаңғыртудың басты мақсаты – экономикалық
Қорытынды.
Қорытындылай келе, зейнетақы жүйесі - 1998 жылдың 1
Ортақ жүйеден – зейнетақыны төлеу жөніндегі Мемлекеттік орталықтан
Жинақтаушы зейнетақы жүйесі – жинақтаущы зейнетақы қоры.
26-ХБЕС Зейнетаќы жоспарлары бойынша есеп және есептілікте зейнетақы
а) белгіленген жарналары бар зейнетақы жоспарлары;
б) белгіленген төлемдері бар зейнетақы жоспарлары .
Қаржы секторының 2007 жылғы көрсеткіштері есебіндегі мәліметтер бойынша
Таза зейнетақы активтеріндегі өзгертулер туралы есепбі, 2007 ж.
Қолданылған әдебиеттер.
26-ХБЕС «Зейнетаќы жоспарлары бойынша есеп және есептілік».
Бохаева А. «Зейнетақымен қамсыздандыру жүйесінің және мен маңыздылығы».
Әлиева З.Н. « ҚР зейнетақы жүйесін жаңғырту» автореферат
Тұрлыбекова А.Ж. «ҚазҰУ Хабаршысы» Экономика сериясы, №3(67)
Статистический ежегодник. Журнал 2007г. стр. 181-195.
Кеуімжаева Қ.К., Әжібаева З.Н., Құдайбергенова Н.А. Бухгалтерлік принциптері.
Алибекова Б.А. Бухгалтерлік есеп принциптері.
www.minfin.kz
2. Тараптардың құқықтары мен міндеттері
2.1. Жалға беруші міндетті:
а) осы келісім-шартқа қол қойылғаннан кейін бес күн
б) келісім-шарттың қолданылу мерзімі бойы объектіні пайдалануға Жалгерге
2.2. Жалға беруші құқылы:
а) тоқсанына бір реттен өзінің келісім-шарт міндеттерін Жалгермен
2.3. Жалгер міндетті:
а) қабылдау-беру актісі бойынша Баланс ұстаушыдан аталған
б) осы келісім-шарттың 1.1.-тармағында көрстеілген белгілеу бойынша объектіні
в) осы келісім-шарттың 1.2.-тармағында көрсетілген, үй-жайдың
г) мүлікті техникалық жағынан жарамды жағдайда сақтау: объектінің
д) өз қаржылар есебі арқылы техникалық қызмет көрсетуді
е) объектіні қамтамасыз ету жөнінде барлық шығындарды өз
ж) Жалға берушінің жазбаша түрде келісімсіз объектіні
з) Жалға берушінің жазбаша түрде келісімсіз үшінші
и) тексеру жүргізу үшін объектіге Жалға берушінің өкілдерін
к) келісім-шарттың пайдалау мерзімі аяқталғаннан кейін немесе Келісім-шартты
2.4. Жалгер құқылы:
а) осы келісім-шартта аталған шарттарға сәйкес жалға берілген
б) өз бетінше шаруашылық қызметін жоспарлап жүргізуге.
в) Жалға берушінің келісімімен мерзімінен бұрын жалгерлік ақыны
3. Тараптардың жауапкершілігі.
3.1. Жалға берушінің жауапкершілігі:
а) Баланс ұстаушы объекті уақытында тапсырмаған жағдайда
3.2. Жалгердің жауапкершілігі:
а) жалгерлік төлем мерзімін өткізіп алған жағдайда Жалгер
б) Жалгер екі рет қатарынан жалгерлік ақыны төлемеген
в) егер Жалгер Келісім-шарттың 2.3.-тармағында (б,г,д,е,ж,з,и) көрсетілген шарттарды
3.3. Екінші жаққа келтірілген залал үшін жақтардың әрқайсысы
3.4. Айыппұл санкцияларын төлеуі тараптарды өз шарттық міндеттерін
4. Ерекше шарттар.
4.1. Осы Келісім-шартта бекітілген әрбір күнтізбелік айға жалгерлік
4.2. Осы Келісім-шарт Қостанай облыстық қаржы департаментінде жазбаша
4.3. Егер Жалгер мемлекеттік тапсырысты орындайтын мемлекеттік мекеме
4.4. Осы Келісім-шарт екінші жақтың жазбаша түрде хабарлағаннан
5. Басқа шарттар
5.1. Осы Келісім-шартта реттелмеген барлық даулар заң белгіленген
5.2. Осы Келісім-шартқа өзгертулер мен толықтырулардың екі жақтың
5.3. Осы Келісім-шарт төрт данада жасалған: бірінші дана
Тараптардың заңды реквизиттері
Жалға беруші: ____________________________
мекен-жайы _____________________________
ДСК ____________________________________
БСК
Басшы:
________
(қолы)
мекен-жайы: _____________________________
ДСК
БСК
Басшы:
________
(қолы)
6
Зейнетақы қорлары
Қр-да жинақтаушы зейнетақы қорының қаржылық ресурстарын басқару
ЖИНАҚТЫҚ ЗЕЙНЕТАҚЫ ҚОРЫНЫҢ ҚАЗІРГІ КЕЗЕҢДЕ ЭКОНОМИКАЛЫҚ ТИІМДІЛІГІН АРТТЫРУ ЖОЛДАРЫ
Жинақтаушы зейнетақы қорларында қаржылық басқару мәселелері
Зейнетақы қорының нарығы
Қазақстан Републикасының зейнетақы нарығына экономикалық талдау
Зейнетақы жүйесі туралы
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің теориялық негіздері
Мемлекеттің ұлттық экономикасын модернизациялау барысында зейнетақы жүйесін қалыптасу деңгейін бағалау және зейнетақы активтерін экономикалық нақты секторларына инвестициялау механизмдерін жетілдіру
Жинақтаушы зейнетақы жүйесінің түсінігі және оның кызмет ету механизімі