HTML ТІЛІНІҢ НЕГІЗГІ ТЕГТЕРІНІҢ КЕСТЕСІ
ЖОСПАР
КІРІСПЕ 3
1 БІЛІМДІ АҚПАРАТТАНДЫРУ ІСІНІҢ ТҮСІНІКТЕМЕЛІК АППАРАТЫ 4
1.1 ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫНА БАЙЛАНЫСТЫ ТҮСІНІКТЕР 6
1.2 АҚПАРАТ ТҮСІНІГІМЕН БАЙЛАНЫСТЫ ҚАЗІРГІ ҰҒЫМДАР 7
1.3 БІЛІМ БЕРУДІҢ АҚПАРАТТЫҚ ОРТАСЫ 9
2 БІЛІМДІ АҚПАРАТАНДЫРУ ӘДІСТЕМЕСІ МЕН ПРОГРАМАЛЫҚ ҚҰРАЛДАР 12
2.1 КОМПЬЮТЕРЛІК ОҚУ ҚҰРАЛЫН ЖАСАУ ӘДІСТЕМЕСІ 12
2.2 HTML - ГИПЕРТЕКСТІЛІК ПАРАҚТАРДЫ ҚҰРАСТЫРУ ТІЛІ 15
2.2.1 WEB-ПАРАҚТАРҒА ЕНУДІ ҚАМТАМАСЫЗ ЕТУ 18
2.2.2 МӘТІНДЕРДІ WEB-ПАРАҚТАРДА БЕРУ 21
2.2.3 WEB-ПАРАҚТАРДА ГРАФИКТЕРДІ БЕРУ 23
2.3 HTML ТІЛІНІҢ НЕГІЗГІ ТЕГТЕРІНІҢ КЕСТЕСІ 25
2.4 HTML - ҚҰЖАТТА КЕСТЕЛЕРДІ ҚОЛДАНУ 30
3 ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ 32
ҚОРЫТЫНДЫ 35
ӘДЕБИЕТТЕР 36
ҚОСЫМША 36
КІРІСПЕ
Ақпараттық қоғам жасау шарты ретінде ақпараттық мәдениетті қальштастыру.
Информациялық қоғамға көшу процесінде информация құндылығы өзгеріп, біздің уақыт,
Информациялык қоғам қалыптасуының негізгі бағытгарының бірі білім саласын ақпараттандыру
Қорыта келгеңде, оқу-тәрбиелеу ісінің психологиялық-педагогикалық мақсаттарын жүзеге асыруға бағытталған
әр түрлі пәнаралық мәселелерді шешу барысында білім жүйесін жаңа
жаңа информациялық технологияларды пайдалануды есепке ала отырып, орта білім
жоғары білім беру бағдарламаларына болашақ педагогтардың информациялык мәдениетін қалыптастыратын
Республика облыстарындағы аймақтық ақпараттындыру орталықтары негізінде мектеп мүғалімдерінің біліктілігін
емес, оқьпу құралдары ретіңде жаңа информациялықтехнологияларды пайдалануды күннен-
Менің дипломдық жұмысымның мақсаты «Программалау технологиясы» пәні бойынша электронды
Дипломдық жұмыс үш тараудан тұрады: бірінші тарауда электронды оқулықтың
1 БІЛІМДІ АҚПАРАТТАНДЫРУ ІСІНІҢ ТҮСІНІКТЕМЕЛІК АППАРАТЫ
Ғылымға, экономикаға, өндіріске ақпараттық процестерді енгізу ісін жоғары қарқынмен
Кез келген оқыту түрінің, оның ішінде қашықтан оқыту ісінің
Қазіргі технологиялар ақпараттың кез келген көлемін орналастырудың, сақтаудың, өңдеудің
Осындай кезде мамандар даярлаудағы алғашқы сатыдағы олардың өздігінен білім
Осындай оңай іске аса қоймайтын мәселелерді шешу педагогдардың күннен
Кез келген ғылым өз саласында қолданылатын терминалогиялық аппаратқа көп
Енді жиі пайдаланылатын бірсыпыра түсініктердің мағынасын ашуға тырысайық, олар:
1.1 ОҚЫТУ ТЕХНОЛОГИЯЛАРЫНА БАЙЛАНЫСТЫ ТҮСІНІКТЕР
Біз тағайындайтын ұғымдардың көпшілігінде “технология” сөзі кездеседі.
“Технология” түсінігін қарап шықсақ, ол –“өнім шығару процесінде жүзк\еге
“Оқыту” түсінігін қарасақ, ол-“белгілі бір мақсатқа жету бағытында ұйымдастырылған,
Оқыту технологиясы – мынадай шараларды:
білімнің, ғылыми жетістіктердің, техниканың белгілі бір аймағында қойылған мақсатқа
оқыту, өздігінен білім алу және өзін-өзі бақылау процестерін керек
Интерактивті режим – командалар мен жауаптар алмасу арқылы атқарылатын
Оқытудың интерактивті режимі - оқушының жүйемен белсенді
Оқытудың компьютерлік технологиялары – ақпаратты бейнелеу, тасымалдау және жинақтау,
Білім беруде компьютерлік технологияларды пайдалану оқыту процесін толық өзгертуге,
Оқытудың компьютерлік технологиялары педоогтар мен оқушылардың шығармашылық қасиеттерін дамытуға
Мультимедиалық технологиялар – бейнелік және аудиоэффектілік, әр түрлі мультипрограммалық
Мультимедиа құралдары деп әртүрлі орталарды: графиканы, гипермәтінді, дыбысты, анимацияны
Мультимедиа жарнамалық бизнесте, компютерлік ойындар жасауда кең қолданылады. Мультимедиа
Мультимедиа технологиялары құралдарын оқу - әдістемелік материалдары кешендерін жасауда
1.2 АҚПАРАТ ТҮСІНІГІМЕН БАЙЛАНЫСТЫ ҚАЗІРГІ ҰҒЫМДАР
Біздің зерттеулерімізбен – ақпарат, ақпараттандыу және соңғы ұғымнан туындайтын
Ақпарат (латынша information – таныстыру, түсіндіру, көрсету, түсінік) бұл
Ақпаратты материя және энергия тәрізді философиялық котегориялармен бір деңгейде
ақпарат – сыртқы әлемге бейімделу арқылы одан алынатын мазмұнды
ақпарат – коммуникация мен байланыс, бұларды пайдалану процесінде белгісіздік
ақпарат – энтропияны терістеу (Бриллюэн);
ақпарат - әртүлілікті жеткізу (Эшби);
ақпарат - құрылымдар күрделілігінің өлшемі (Моль);
ақпарат – таңдау ықтималдығы (Яглом);
Ақпараттың тағы да бірсыпыра анықтамаларын келтіріп, оның басқа да
Біз ақпаратты бағалы заттар жүйесіндегі негізгі көрсеткіш ретінде оны
Ақпараттың кең мағынасы — нақты әлемді бейнелеу; ал шағын
Білімді ақпараттаңдыру — оқыту мен тәрбиелеу ісінің психологиялық -
Қазіргі кездегі жаңа ақпаратгық технологиялар — қазіргі компьютерлік техника
1.3 БІЛІМ БЕРУДІҢ АҚПАРАТТЫҚ ОРТАСЫ
Төмендегі, соңғы кезде өте кең тараған түсініктер тобын қарастырып,
"Білім берудің ақпараттық ортасы" термині құрамын қарастырайық.
Орта — адамды қоршап тұрған, оның тірлігіне, қалыптасуына және
Орта ұғымының кең мағынасы (макроорта жалпы қоғамдық-экономикалық жүйені —
Ортаны әр түрлі негіздерге қарай жіктеуге (топтауға) болады. Менімше,
ортаның ауқымдылыгын аныктайтын оныңқамту деңгейіне қарап: макро-, мезо-,микро-орталар;
материяның болу және даму түріне қарай:биологиялық, техникалық, мөдени-этникалық және
қоғамның көрнекті мәселелерін шешу бағытына байланысты: адамның тіршілік етуі
танымдық әрекеттерді баскдру түріне және ақпаратты жеткізу (қабылдау) тәсілдеріне
Мұндағы бізді қызықтыратыны білім беру ортасын әлеуметтік ортаның бір
Білім беру ортасы түсінігінің болмысын толық етіп көрсету жолын
Білім беру ортасы — көпаспектілі, толыққанды, әлеуметгік-психологиялық нақты орта,
Бізді керекті "ақпараттык-білім беру ортасы" түсінігіндегі "ақпараттық" сөзі, бір
Сонымен, ойымызды тұжырымдай келе ақпараттық-білім беру ортасы түсінігінің анықгамасын
Ақпараттық-білім беру ортасы(АБО) — танымдық іс-әрекеттерді сүйемелдеуді және ақпараттық
Ақпараттық-білім беру ортасын құруға деген көзқарас тек алдын ала
Казіргі білім беру ісінің басты шарттарының бірі болып оқушының
Ақпараттық-пәндік орта ақпараттар ішінен керектісін іздеуте және сонымен өз
Қазіргі компьютерлік технологиялар негізінде жасалған акпараттық-білім беру ортасының және
Біртұтас ақпараттық-білім беру кеңістігі — берілген кеңістіктегі субъектілерді оқыту
Біртұтас акпараттық-білім беру кеңістігін бірнеше аспектіден қарастыруға болады;
1) тарихи жағынан: ата-бабалардың мәдени тәжірибесі мен білім беру
2) ғылыми-әдістемелік жағынан: біртұтас ғылыми-әдістемелік тәсілді қолдану және әр
басқару түрі бойынша: білім кеңістігін ұйымдастыру мен басқарудың көп
әлеуметгік-экономикалық жағынан: "бүкіл ғұмыр бойынша білім деңгейін көтеріп отыру"
5) мәдени"этникалық жағьшан: қарастырылатын аймақтың мәдени және этникалық даму
Бізді қоршап тұрған әлем үшін, яғни қазіргі адамзат тірішлігі
Білім кеңістігі - динамикалық қозғалыстағы құрылым, ол көптеген факторларға
Бүкіләлемдік қауымдастықтың алға басуы, ғылыми-техникалық прогрестің өсу екпіні, әлеуметтік
Білім кеңістігі мен орталарының қиылысу жазыктықтарында әр адамның жеке
2001 ж. Федеральдық желі тәжірибелік жобаларын қорғау кезінде көптеген
2 БІЛІМДІ АҚПАРАТАНДЫРУ ӘДІСТЕМЕСІ МЕН ПРОГРАМАЛЫҚ ҚҰРАЛДАР
2.1 КОМПЬЮТЕРЛІК ОҚУ ҚҰРАЛЫН ЖАСАУ ӘДІСТЕМЕСІ
Компьютерлік оқу құралы деп білім берудің компьютерлік технологиясын кеңінен
Оқу жүйесінде информациялық технологияны жалпы қолданудың маңызынан гөрі оны
Компьютермен оқыту әдісін жүзеге асыру жалпы білім беру ісін
компьютерді оқыту ісінің қай жақтарын жетілдіру үшін баса пайдалануға
оқу процессін компьютерлендірудің қажетті деңгейін анықтау;
компьютерге жүктелетін функциялар (іс-әрекеттер) тізбегін анықтау;
әр пән мұғалімдері мен әдіскерлерінің талап –тілектеріне сәйкес келетін
Компьютерлік технологияны қолдану кезінде оқу материалының негзгі көлемі мұғалім
Сонымен компьютер арқылы беруге арналған ақпараттық-оқыту және
әдістемелік құралдар құрамына төмендегідей материалдар кіруі тиіс:
таратылып берілетін оқу материалдары;
бақылау және тесттен өткізу материалдары;
жаттығулар;
топпен (класспен) немесе жекелеп оқытуға және өздігінен оқып-үйренуге арналған
әрбір материалды немесе олардың бірнешеуін қатарластыра пайдалану тәсілі, яғни
экраннан берілетін барлық ақпараттық-оқу материалдарын компьютердің мультимедиялық мүмкіндігіне және
Компьютерлік оқу құралы жалпы оқу жүйесіне қойылатын талаптарға сәйкес
Оқыту жүйесіне арналған программалық жабдықтама ретінде жасалатын компьютерлік оқу
Компьютерлік оқу құралын жасайтын шығармашылық топтың функционалдық құрамы.
1. Пән мұғалімі;
2. Компьютерлік оқыту ісінің әдіскері, жалпы «сценарий» жасауды басқарушы;
3. Түрлі түстер үйлесімдігі мен дыбыс, анимация, мәтін бөліктері
4. Оқыту нәтижелерін тест арқылы бақылау ісінің маманы (әдіскер);
5. Басқару алгоритмін кодтап, программа құратын маман (программалаушы).
Мұнда мынадай негзгі талаптардың орындалуын атап өткен дұрыс:
компьютерде қолданылатын ақпараттық – оқу материалдары мен тексеру, бақылау
берілген оқыту әдістемесін толықтыру немесе жаңа оқу әдістемесін жасау,
оқу құралының жалпы сценарийін және пәннің тәрбір тақырыбының, сабақтың
даярланған программаның «ашықтық» деңгейін анықтау, яғни оны пайдаланушылар (оқыту
Компьютерлік оқу құралын жасаудың ақырғы кезеңі оны программаға айналдыру,
программа жасау мерзімін қысқарту;
программа жасау мен оны пайдалану кезеңдерінің барлығында да оны
оқу құралының мазмұны мен құрылымына сәйкес оны пайдаланушы мұғалімге
оқу құралының кейбір бөліктерін өзгерткенде (толықтырғанда) тұтынушы интерфейсінің өзгеріссіз
Қашықтан оқыту мақсатыра арналған программалар жасауды HTML және JAVA
2.2 HTML - ГИПЕРТЕКСТІЛІК ПАРАҚТАРДЫ ҚҰРАСТЫРУ ТІЛІ
Гипертекстілік парақтарды құрастыру тілі (HTML – Hypertext Markup Language)
Стандарт HTML және де басқа стандарттар Web үшін W3C
Тәжірибе жүзінде HTML стандартына тегтердің болуы үлкен әсер етеді
Тегтер туралы ақпараттар HTML Compendium (HTML бойынша қысқаша
HTML-ді өңдеу жабдықтары. HTML құжаттары қарапайым мәтіндік ASCII-файлдары.
Windows қолданушыларына HomeSite компаниясы ұсынған қуатты және қымбат емес
Macintosh компьютерлерінде жұмыс жасағанда BBEdit көп көңіл бөлу
Авторлық жабдықтар WYSIWYG. Соңғы жылдары авторлық жабдықтардың пайдаланушылар арасында
Қазіргі кезде ең көп тараған WYSIWYG-редакторлар: Macromedia Dreamweaver, Golive
HTML тегтары. HTML құжаттары мәтіндерден тұрады (парақта орналасады) және
Әрбір тег атаудан тұрады, ал онан кейін міндетті
Контейнерлер. Көптеген тегтер контейнерлер болады. Бұл оларда бастапқы( ашушы,
The weather is gorgeoustoday.
Нәтиже: The weather is gorgeous today.
Соңғы тег те бастапқы сияқты атау алады, бірақ оның
Кейбір жағдайларда соңғы тегтің болуы міндетті емес, және браузер
Автономдық тегтер. Кейбір тегтерде аақтаушы тегтер болмайды, сондықтан олар
Атрибуттар. Атрибуттар тегтердің қызметтерін кеңейту және өзгерту үшін қосылады.
– егер мәндер бір сөзден, немесе саннан тұрса және
– егер мәндер үтірлер мен бос орындар арқылы бөлінген
Бірнеше тегтердің бір элементке әсер ету үшін HTML тегі
The Weather is gorgeous today.
Нәтиже: The weather is gorgeous today.
Жиі кездесетін қателерге тегтердің шектеуін қоюлар жатады. Кейбір
The weather is gorgeoustoday – браузер қабылдамайтын мәлімет.
Браузерлер қабылдамайтын ақпараттар. Төменде HTML құжатында анықталған тегке енгізілген
– жолдарды үзу. Жол соңындағы таңбалар HTML құжатында
– табуляция және көп бос орындар таңбалары. Браузер
– көпшелік тегтері . Тегтердің тізбегі, үзіліссіз мәтіндер,
– танылмайтын тегтер. Егер браузер тегті түсінбесе, немесе
– түсініктемелер мәтіндері. Браузеры и - бұлар
таблицаларда жолдар мен бағандарды логикалық топтастыру мүмкіндіктері, тақырыппен қамтамасыз
– Формаларды басқару элементтерін топтастыру мүмкіндіктері және қабылдауға
–Альтернативтік мәтіндерді жасау механизмдерін жақсарту. Атрибут alt енді
Кезкелген элементке ақпараттар қосу үшін title атрибуты пайдаланылады.
CSS ортасы. Үлгілердің каскадтық таблицалары, немесе CSS (ағылшынша Cascading
HTML стандартының бірінші нұсқаларында сыртқы ақпараттар түрлерін басқару орталары
Бірақ көптеген өзгерістер болды, және де HTML стандарты алғашқы
Жаңа стандартта HTML-дің бұрынғы мүмкіндіктеріне қайта оралу мәселелері көтерілді.
Ақпараттардың сыртқы бейнесін жасау мәселесі қалай шешілді? Ұсыныстың революциялық
Парақтарды нақты қондырғыларға көрсеткенде сәйкес үлгілер таблицалары іске қосылды.
Үлгі таблицаларын әрбір қондырғыда сайт құрастыруда бар болғаны бір-ақ
Бір сыртқы файлда үлгілік ақпараттарды орналастыру біз үшін басқа
CSS2 (Cascading Style Sheets, Level 2) – каскадтық
– Жоғары деңгейдегі каскадтар үлгілер таблицаларының барлығын қолданушылар құрастырған
– жүктелетін шрифтарға арнаулы қолдаулар – парақтың сыртқы бейнесін
– сыртқы көріністерден мазмұндық мәліметтерді бөлуге керекті позициялық
– Web ақпараттарында дыбыс шығару ортасын басқару;
Құжаттарға бағыттар беру мақсатында қосылатын цифрлық маркерлерді, немесе
2.2.2 МӘТІНДЕРДІ WEB-ПАРАҚТАРДА БЕРУ
Кәсіптік графикалар салу үшін Web тегістелген шеттері бар мәтіндерді
HTML базылық ортасын Web-парақтарын құрастыруда негізінен шифрлардың екі
Пропорциональдық шрифт – немесе "өзгермелі енді шрифт",
Web-парақтағы Web-браузерлар көлемі үлкен мәтіндер, тақырыптар, тізімдер, цитаталар
Ендері тұрақты шрифтерде барлық таңбаларға бірдей орындар бөлінеді.
Көптеген адамдар шрифтардың түрлерін өзгертпеуіне байланысты, әуелде орнатылған шрифтер
Бейнелердегі мәтіндер. Дизайнерлердің тез түсінгені, шрифтерді абсолюттік бақылаудың ең
HTML-мәтін орнына графиктерді пайдаланудың артықшылықтары абсолют айқын:
– Шрифтер түрі, өлшемі, интерлиньяж, әріптер арақашықтығы, бояу және
– Барлық графиктік браузерлерде олар бірдей болады.
Бірақ бұл әдісте кейбір кемшіліктер болады:
– бейнелер мәтіндерге қарағанда ұзақ жүктеледі, себебі графикалық файлдар
– графикалық емес браузерлерде мәліметтер маңыздары жоғалады. Графиктерді көре
– бейнеде сақталатын ақпараттарды индекстеу, немесе іздестіру жұмыстарын ұйымдастыру
Шрифтер өлшемі. Әлбетте шрифтар өлшемі пункттар бойынша анықталады
Масintosh-та дисплей экранындағы шрифтер дәл баспаға шығарғандағы шрифтардың өлшеміндей
Microsoft шрифтары үшін мұндай қолдаулар орындалмайды, және экранға шығарылатың
2.2.3 WEB-ПАРАҚТАРДА ГРАФИКТЕРДІ БЕРУ
Қазіргі кезде Web- те барлық графиктер екі формада беріледі:
GIF. GIF – Grafic Interchange Format –ты Web
Оның қасиеттері:
– Бояулар саны 256-дан артық(кем болуы жиі кездеседі) болмайды;
– бояулар палитрасын пайдаланады;
– LZW тәсілі бойынша ақпараттарды жоғалтпай сығуға болады
– жоларалық жинақтауларды қолдайды;
– ағымдық формат болып есептелінеді, яғни картинкаларды көрсету көшіру
– бір бояуға палитрада мөлдір түсті атрибут бекіте алады,
– бір файлда бірнеше бейнелерді сақтау мүмкіндіктері болады, яғни
– басқару блоктары файлдарына енгізу мүмкіндіктері қолданылады және де
Енді осы қасиеттер не үшін пайдаланаты туралы қасқаша түсініктемелер
JPEG. Web-тағы екінші кең көлемде пайдаланатын графикалық форматтардың
Фотография, немесе басқа да бейнелерде бірыңғай болтын бояуларды
PNG. Web-те пайдалануға бақталас үшінші түрлі графикалық формат
Бейнелер файлдарының жұмыс режимдері және өлшемдері. Web бейнелері тек
Бірақ графиктер өлшемдері дисплея жұмыс режимдеріне тәуелді, сондықтан дюймде
Тәжірибе жүзінде жұмыс режимдерін 72 ppi (бұл экранда берудің
Мысалы, көптеген пайдаланушылар бұрынғыдай 14-дюймдік дисплеиде 640x480
Файлдар өлшемдері. Біз білетін Web-тің бүгінгі жетістіктері, әлбетте,
Мұндай жағдайларға байланысты Web-дизайнер үшін бір ғана ең
2.3 HTML ТІЛІНІҢ НЕГІЗГІ ТЕГТЕРІНІҢ КЕСТЕСІ
Негізгі тегтер
Құжаттың денесінде бейнеленбейтін әр түрлі
Құжаттың көрінетін бөлігін анықтайды.
Тақырып тегі
Құжат тақырыбын бетті қарау программасында мазмұнына қояды.
Құжат денесінің атрибуттары
RRGGBB түрінде түстің мәнін қолданып, құжат
RRGGBB түрінде түстің мәнін қолданып, құжат
RRGGBB түрінде түстің мәнін қолданып, гиперсілтеменің түсін
RRGGBB түрінде түстің мәнін қолданып, сіз
Басу кезінде гиперсілтеменің түсін орнатады.
Текстті форматтау үшін қолданылатын тегтер
Алдын-ала форматталған текстті жиектейді.
ЕҢ ҮЛКЕН тақырыпты құрады.
Ең кіші тақырыпты құрады.
Қарайтылған әріппен жазылған текстті құрады.
Көлденең әріппен жазылған текстті
Басу машинкасының стилін көрсететін текстті құрады.
Цитаталар үшін қолданылады, әдетте көлденең әріппен жазылған
Тексттен сөзді белгілеу үшін қолданылады (көлденең немесе
Тексттің маңызды бөлігін белгілеу үшін қолданылады (көлденең
1-ден 7-ге дейінгі
RRGGBB түрінде түстің мәнін қолданып, текст түсін
Гиперсілтемелер
Басқа құжаттарға немесе ағымдық құжаттың бір
Құжат авторына хат жазу үшін
Құжатта гиперсілтеме мақсатында қолданылатын текст бөлігін белгілейді.
Ағымдық құжаттың бір бөлігіне гиперсілтеме құрады.
Форматтау
Жаңа параграф құрады.
Параграфты құжат шекараларының біреуіне тәуелді етіп
Жаңа жолға көшуді қояды.
Тексттің екі жағы бойынша алшақтықтарды құрады.
Анықтамалар тізімін құрады.
Терминдер тізімінен әрқайсысын анықтайды.
Әрбір анықтаманы сипаттайды.
Нөмерленген тізімді құрады.
Тізімнің әрбір элементін анықтайды және номер меншіктейді.
Нөмерленбеген тізімді құрады.
Тізімнің әрбір элементін анықтайды және дөңгелекше
HTML құжатында үлкен блоктан тұратын тексттерді форматтау
Графиктік элементтер
HTML құжатына бейнелерді қосады.
Құжаттың бір жағына қарай бейнелерді тегістейді,
Бейненің айналасындағы рамканың қалыңдығын орнатады.
HTML құжатына горизонталь сызық қосады.
Сызықтың биіктігін (қалыңдығын) орнатады.
Сызықтың ұзындығын орнатады, ұзындықты пиксельмен немесе
Көлеңкесіз сызықты құрады.
Анықталған сызықтың түсін береді. RRGGBB мәні.
Кестелер
Кестені құрады.
Кестедегі жолдар санын анықтайды.
Кестедегі бөлек ұяшықты анықтайды.
Кесте тақырыбын анықтайды (қалыпты ұяшық ортада қарайтылған
Кесте атрибуттары
Кестенің ұяшықтарының арасындағы қашықтықты береді.
Ұяшықтағы берілгендермен оның рамкасының арасындағы қашықтықты
Кестенің ұзындығын пиксельмен немесе құжат ұзындығынан
или Кестеде ұяшықтарды тегістеуді орнатады,
қабылдайтын мәндері: left, center немесе right.
или Кесте ұяшықтары үшін вертикаль
орнатады, қабылдайтын мәндері: top, middle немесе bottom.
Бір ұяшыққа біріктірілген жолдар санын анықтайды (келісім
Қарау программасында кесте ұяшықтарына көшуге рұқсат етпейді.
Кадрлар
Кадры
биіктігі пиксель санымен немесе кесте кадрларының биіктігіне қатынасының пайызымен
Кестедегі кадрлардың бағанын анықтайды, ұзындығы пиксель санымен
Бірлік кадрды немесе кестедегі кадрлардың облысын анықтайды.
Броузер терезесінде не көрсетілетінін анықтайды, егер ол кадрларды
Кадр атрибуттары
HTML құжатынан қандай кадр көрсетілетінін анықтайды.
Осы кадрда ақпараттарды немесе кадрлардың облысын қайта
Кадрдың оң жақ және сол жақ шеттерінің
Кадрдың жоғарғы және төменгі шеттерінің мәнін анықтайды;
Кадрда айналдыру сызғышы шығарылатынын көрсетеді; value мәні
Кадр өлшемін өзгертуге қарсы
Формалар
Қандай да бір функцияны орындайтын формалар үшін серверде сәйкесінше
Форманы құрады.
Жылжымалы менюді құрады. Size экранда
Менюдің әрбір бөлек элементін көрсетеді.
Төгілмелі менюді құрады.
Текстті енгізу үшін терезе құрады.
Сheckbox-ты құрады. Тегтен кейін текст жазылады.
Radio кнопканы құрады. Тегтен кейін
Текстті енгізу үшін жолдарды құрады.
"Қабылдау" кнопкасын құрады.
" Қабылдау"
кнопкасын құрады. Ол үшін бейне қолданылады.
2.4 HTML - ҚҰЖАТТА КЕСТЕЛЕРДІ ҚОЛДАНУ
Кестелер HTML-дің беттерді форматтаудың қуатты құралы болып табылады. HTML
Кесте
тақырып
…
…
конструкциясының көмегімен құрылады. тегі кесте сипаттамасын бастайды және
BORDER – кесте рамкасының қалыңдығын анықтайды. Егер 0 мәні
WIDTH, HEIGHT – кесте өлшемдерін көрсетеді.
ALIGN – кестенің қалай тураланғандығын: оң жағында (RIGHT), сол
CELLSPACING – кестенің жеке ұяшықтары арасындағы нүктелер саны.
CELLPADDING – рамка мен ұяшық құрамы арасындағы нүктелер саны
… тегінің көмегімен кесте жолдары бейнеленеді. Ол
ALIGN – ұяшық ішіндегі мәліметтерді көлденең форматтау тәсілін беру
VALIGN – ұяшық ішіндегі мәліметтерді тік форматтау тәсілін беру
Нақты ұяшықтар … тегінің көмегімен беріледі. Параметрлер келесідей
WIDTH – ұяшық енін береді.
COLSPAN – кестенің неше бағанын ұяшық жауып тұратындығын анықтайды.
ROWSPAN – кестенің неше жолын ұяшық жауып тұратындығын анықтайды.
NOWRAP – егер бұл параметр көрсетілсе, ұяшық құрамы тасымалданбайды.
BGCOLOR – қазіргі броузерлер қабылдайтын параметр: ұяшық фонының түсін
Кесте ұяшықтарын көркемдеу үшін қолданылатын тағы бір тег –
ALIGN – тақырыптың орналасуын көрсетеді: ол кестенің жоғарғы (TOP)
Мысал:
A
B
C
D
E
3 ЭЛЕКТРОНДЫ ОҚУЛЫҚ СИПАТТАМАСЫ
Дипломдық жұмыс қорытындысы ретінде «Программалау технологиясы» пәнінен электронды оқулық
Алдымен HTML көмегімен оқу матералдары (дәрістер, лабораториялық жұмыстар,
Бұл бетке екі фрейм орналастырылды. Біріншісі фреймдегі меню teoria.htm
Дәрістер сәйкесінше 1.htm, 2htm, 3.htm, 4.htm, 5.htm, 6.htm,
Web беттер Delphi ортасында құрылған программаға кірістіріледі.
Төмендегі 3.2 – суретте программаны алғашқы беті:
Сурет 3.2. – Программаның алғашқы парағы
Бұл формада Timer, image компонентері орналастырылды.
Оқулықтың екінші терезесі негізгі болып табылады. Негізгі терезе келесі
рrocedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var n:integer;
begin
k:=k+1;
n:=length(label2.Caption);
if kn+20 then form2.show;
end;
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
k:=0;
end;
procedure TForm1.FormActivate(Sender: TObject);
begin
form1.Align:=alclient;
end;
FormActivate ішкі программасында форма бентті толық ашылатындығы берілді. Ал
Оқулықтың негізгі терезесінің кескіндемесі келесі 3.3- суретте:
МСурет 3.3 – негізгі дәрістер терезесі.
Мұнда webbrowser компоненті арқылы жоғарыда сипатталған Index.htm
және сырғымалы жол үшін k.htm web парақтары кірістірілді.
Оқулықта тест арқылы білім тексеру де қарастырылды.
Жалпы програма орналасқан орнына тәуелсіз жүктеледі.
ҚОРЫТЫНДЫ
Білікті мамандарды даярлау оқушыларды қажетті оқулықтармен қамтамасыз етуден басталады.
Қазірде компьютерді қосымша оқыту жабдығы ретінде пайдалану білім беру
ӘДЕБИЕТТЕР
Компьютерная технология обучения:словарь-справочник/Под редакцией В. Ю. Гриценко, А. М.
Нұрғалиева Г. Қ. Электрондық оқулықтар – мұғалім мен оқушы
Тажигулова А. И. Конструирование электронных учебников//Научно-практический журнал «Информационные технологии
Виштынецский Е. И., Кривошеев А. О. Вопросы применения информационных
Сливина Н. А., Фомин С. С. Компьютерное учебное пособие
«Қазақстан Республикасы орта білім жүйесін ақпараттандыру» мемлекеттік бағдарламасы. 22.09.1997
«Қазақстан Республикасы ұлттық ақпараттық инфрақұрылымын қалыптастыру мен дамыту» мемлекеттік
Бобровский С. DELPHI 5 , Питер, 2002
«Информатика негіздері» журналдары.
ҚОСЫМША
unit Unit1;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, ExtCtrls, OleCtrls, SHDocVw;
type
TForm1 = class(TForm)
Timer1: TTimer;
WebBrowser1: TWebBrowser;
procedure Timer1Timer(Sender: TObject);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form1: TForm1;
m,n,k:integer;
implementation
uses Unit2, Unit4;
{$R *.dfm}
procedure TForm1.Timer1Timer(Sender: TObject);
var m:integer;
begin
k:=k+20;
if k=1000 then form2.show;
end;
procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin
k:=0;n:=0; m:=0;
end;
procedure TForm1.FormShow(Sender: TObject);
Var s:string;
i:integer;
begin
s:=application.ExeName;
i:=length(s);
while s[i]'\' do
i:=i-1;
s:=copy(s,1,i);
webbrowser1.Navigate(s+'titul.htm');
form4.WebBrowser1.Navigate(s+'avtor.htm')
end;
end.
unit Unit2;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dialogs, OleCtrls, SHDocVw, ExtCtrls, Menus, Buttons;
type
TForm2 = class(TForm)
Panel1: TPanel;
Panel2: TPanel;
WebBrowser1: TWebBrowser;
MainMenu1: TMainMenu;
N1: TMenuItem;
N2: TMenuItem;
N3: TMenuItem;
N4: TMenuItem;
N6: TMenuItem;
N7: TMenuItem;
SpeedButton1: TSpeedButton;
SpeedButton2: TSpeedButton;
procedure FormShow(Sender: TObject);
procedure FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
procedure N2Click(Sender: TObject);
procedure N4Click(Sender: TObject);
procedure N7Click(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form2: TForm2;
s:string;
i:integer;
implementation
uses Unit1, Unit3, Unit4;
{$R *.dfm}
procedure TForm2.FormShow(Sender: TObject);
begin
form1.Timer1.Free;
form1.Hide;
s:=application.ExeName;
i:=length(s);
while s[i]'\' do
i:=i-1;
s:=copy(s,1,i);
webbrowser1.Navigate(s+'index.htm');
form3.Table1.Active:=false;
form3.Table1.DatabaseName:=s+'data';
form3.Table1.Active:=true;;
end;
procedure TForm2.FormClose(Sender: TObject; var Action: TCloseAction);
begin
application.Terminate;
end;
procedure TForm2.N2Click(Sender: TObject);
begin
close;
end;
procedure TForm2.N4Click(Sender: TObject);
begin
form3.show;
end;
procedure TForm2.N7Click(Sender: TObject);
begin
form4.show;
end;
end.
unit Unit3;
interface
uses
Windows, Messages, SysUtils, Variants, Classes, Graphics, Controls, Forms,
Dalogs, StdCtrls, Buttons, DBCtrls, DB, DBTables;
type
TForm3 = class(TForm)
RadioButton1: TRadioButton;
RadioButton2: TRadioButton;
RadioButton3: TRadioButton;
RadioButton4: TRadioButton;
DBMemo1: TDBMemo;
DBMemo2: TDBMemo;
DBMemo3: TDBMemo;
DBMemo4: TDBMemo;
DBMemo5: TDBMemo;
BitBtn1: TBitBtn;
DataSource1: TDataSource;
Table1: TTable;
Label1: TLabel;
Table1Id: TAutoIncField;
Table1Ates: TIntegerField;
Table1Ques: TStringField;
Table1Answ1: TStringField;
Table1Answ2: TStringField;
Table1Answ3: TStringField;
Table1Answ4: TStringField;
Table1Answ5: TStringField;
procedure BitBtn1Click(Sender: TObject);
procedure FormShow(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;
var
Form3: TForm3;
i,k:integer;
implementation
{$R *.dfm}
procedure TForm3.BitBtn1Click(Sender: TObject);
var
n:string;
begin
label1.Caption:=inttostr(k)+'-сауал';
k:=k+1;
if radiobutton1.Checked then n:='1';
if radiobutton2.Checked then n:='2';
if radiobutton3.Checked then n:='3';
if radiobutton4.Checked then n:='4';
if form3.Table1Answ4.Value=n then i:=i+1;
table1.Next;
if k>25 then begin bitbtn1.Caption:='Жауабы';
showmessage('Cіздін алган балыныз-'+inttostr(i));
bitbtn1.Enabled:=false;
close;
table1.First;
end;
end;
procedure TForm3.FormShow(Sender: TObject);
begin
k:=1;
label1.Caption:=inttostr(1)+'-сауал';
i:=0;
end;
end.
3
HTML тілінің негізгі тегтерінің кестесі
Қазіргі замандағы Интернет - технологиялар және HTML
HTML-ге кіріспе. Web-дизайнның негізгі ұғымдары
Web-дизайн негіздері. Қазіргі замандағы Интернет - технологиялар
Web-бет дизайны, HTML
Интернеттің іздеу технологиялары
HTML - құжаттарды жасақтау және өңдеу
HTML тілі элементтері
Macromedіa flash технологиясы туралы
Web-құжат туралы түсінік