Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың әдістері



 Қазақстан Республикасы білім және ғылым министірлігі
КУРСТЫҚ
ЖҰМЫС
Тақырыбы: «Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың жобалы әдістемелері»
Орындаған: ____________________
Қабылдаған:___________________
Астана 2008
Ж О С П А Р
КІРІСПЕ...................................................................................................................3
І-Бөлім. ОРТА ДЕҢГЕЙДЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ЖОБАЛЫ ӘДІСТЕРІ
1.1Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың әдістері…......................................5
1.2Орта деңгейде ағылшын тілінде ауызша және жазбаша қарым-қатынас
ІІ-Бөлім. ОРТА ДЕҢГЕЙДЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ОСЫ ЗАМАНҒЫ
2.1 Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың интерактивтік әдіс…………….17
2.2 Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың үлгілеу әдісі
2.3 Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың осы замандық
ІІІ. ОРТА ДЕҢГЕЙДЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕЛЕРІНІҢ
ҚОРТЫНДЫ...............................................................................................................................31
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ......................................................................32
Кіріспе
Соңғы жылдары Қазақстан Республикасының мектептік білім беру саласында
Ағылшын тілдерін мектепте окытудың негізгі мақсаты, окушылардың шетел
Оқытуда қолданылатын әдістер оқушылардың тұлғасына әсер етеді, олардың
Әдістеменің ғылым ретінде сипат алуындағы алғашқы бағыттар Б.В.Беляевтің
ХХ ғасырдың басында бір мәселе өткір тұрды. Ол
Батыста аралас әдістеме идеясы туындап жатқан шақта, неліктен
Екіншіден, сол уақыттағы тікелей әдіс қарым-қатынасқа тәлімдеуді көздеді.
Үшіншіден, І дүниежүзілік соғыстан кейінгі Батыста бастау алған
Бұдан бөлек, көптеген методистер мен мұғалімдер үшін тікелей
Заман ағымына қарай тікелей әдіске енгізілген өзгерістер педагогикада
Көп ұзамай шетел тілдерін оқытудың салыстырмалы әдісі қалыптасты.
Мұның ізін ала тікелей және салыстырмалы әдістерді қиыстыру
Бара-бара ағылшын тілін оқытудың мақсаттары мен оны меңгертуге
Дағдарыс жағдаяты әрдайым түбегейлі өзгерісті талап етеді. Осындай,
Қазіргі таңда байланыс пен шығармашылық оқытуға негізделген коммуникативті-бағдарлау
Ағылшын тілін оқыту әдістемесі әрдайым толықтырылуы, дамытылуы тиіс.
І .ОРТА ДЕҢГЕЙДЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ЖОБАЛЫ ӘДІСТЕРІ
1.1 Орта деңгейде ағылшын тілі оқытудың әдістері
Ағылшын тілі — Үнді-Еуропалық тілдер жанұясының батыс
Осыдан 300 жыл бұрын ағылшын тілінің жалғыз ғана
Ағылшын тілі - дүниежүзілік тіл немесе халықаралық тіл.
Ұлттық география қоғамының деректері бойынша әлем халықтарының 70
Жуықта елімізде Мемлекет Басшысының жетекшілігімен «тілдердің үш тұғырлығы»
Ағылшын тілі — БҰҰ -ның негізгі алты тілінің
Ағылшын тiлi пәнi мектепте бiлiм, тәрбие берумен қатар
Ағылшын тiлi пәнiнiң басты мiндетi - шәкiрттердiң тiлдiк
Орта деңгейде ағылшын тілін оқыту барысында белгілі бір
Оқыту шарттарының ішінде оқыту мақсаты аса маңызды рөль
Осы замандық ағылшын тілін оқыту әдістерін салыстыра сипаттау
Сондай-ақ салыстыра сипаттау оқытушының таңдауы үшін де маңызды.
Аталмыш зерттеудің міндеттері бүгінгі орта деңгейде ағылшын тілін
Адамзат тарихында білім берудің әр алуан әдіс-тәсілдері әзірленген.
Мұндай әдістің негізі XVIII ғасырдың аяғында қаланып, XX
Орта деңгейде жоғарыдағы әдіске сай, тілді меңгеру үшін
Қолданысқа ертеден кіргеніне қарамастан, бұл әдістің өзіне тән
50 жылдардың орта тұсында бұл тәсіл лингвистердің заман
60 жылдары пайда болған орта деңгейде ағылшын тілін
Аталған әдістің артықшылықтары неде? Оқытушының тілді білу деңгейі
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың келесі тағы бір
Орта деңгейде ағылшын тілін үйренудің ойға шому («Sugesto
Орта деңгейде ағылшын тілін үйренудің келесісі - аудиолингвистикалық
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың 70 жылдары пайда
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың әдіссіз оқыту процесі
Тілді меңгеруде сөздік қордың бай болуы да манызды
Орта деңгейде ағылшын тілі сабағындағы сөздік қорды дамыту
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың тағы бір
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың көрнекілік әдісі –
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың келесі әдіс –
Практикалык әдіске ойын элементтері бойынша тіл үйрену кіреді.
1.2. Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың ауызша және
Ауызша және жазбаша қарым-қатынас сейлеу ерекшелігінің төрт түрінің-сөйлеу,
Қазіргі кезде қарым-қатынас дегенді адамдардың бір-біріне белгілердің (соның
1. Кез келген қарым-қатынас (тікелей немесе жанама) оның
Mіне, сондықтан да оқу процесінде оқушылардың әpбіp сөйлеу
2. Қарым-қатынас –белгілі біp нәтижеге жетуге бағытталған жай
Сондықтан да сабақта қарым-қатынас орнату барысында шетел тілін
3. Адамдардың өзара белсенді әрекеттерінің белгісі -олардың өзара
Оқушылардың қарым-қатынас жасау қабілеттерін дамытуды мақсат етіп койған
Орта деңгейде ағылшын тілдерін оқытудың нeгiзгі мақсаты —
Жоғарыда көрсетілген жағдайлардың шетел тілдерін оқыту барысында қалай
Дәстүрлі сабақ Дәстүрлі емес сабақ
(қарым-қатынас сабағы)
Сөйлеу уәжі
Оқушылардың сөйлейтін себебі: мұны одан мұғалім талап етеді
Сөйлеу мақсаты
Оқушылар қатесіз сөйлейді(не сөйлегісі келеді); мұндай жағдайда мұғалім
Сөйлеудің мазмұны
Мұғалім, оқулық оқушының не туралы айтуы керек екенін
Қарым-қатынас құралы
Оқушылар толық сөйлемдер қолданады, мұндай жағдайда олар өздерінің
Сабақты ұйымдастыру
Бір мәселені, әдетте, бүкіл топ болып талқылайды; мұндай
Тыңдауға үйрету мүмкіндігінше барлық сабақтарда үнемі және мақсатты
а) ауызша жаттығуларда жаңа сөздік-грамматикалық материалдарды меңгеру барысында;
ә) ауызша сөйлеу жаттығуларын орындау кездерінде;
б) мұғалімнің байланыстыру сөздерін, сөйлеу әрекеттерінің бip түрі
1. Орта деңгейде мәтінмен танысар алдындағы кезең -
2.Орта деңгейде белгілі бip коммуникативті мідеттерді орындау мақсатымен
3. Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың мәтінмен танысқаннан
Бұл кезеңде ұсынылып отырған тапсырмалар репродуктивтік, репродуктивтік-продуктивтік жене
Сөйлеуге, сөйлесуге үйрену диалог пен монологті қамтиды. Құймақалыптарды,
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың монологтік сөйлеуге үйрету
Оқумен жұмыс істеудің бірсыпыра ерекшеліктері бар.
Оқуға үйрету барысында оқушылардың мәтінде берілген ақпараттарды әр
- мәтіннің негізгі мазмұнын түсінуді (танысып оқу);
- мазмұнын толық түсінуді (түсініп оқу);
- қажетті ақпараттарды тыңдап алуды (ізденіп оқу) дамыту
Жазуға үйрету сөздік және грамматикалық материалдарды оқу барысында
ІІ.АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ОСЫ ЗАМАНҒЫ ӘДІСТЕРІ
2.1. Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың интерактивтік әдіс
Интерактивтік деген сөз энциклопедияда көрсетілгендей, интеракция деген ұғымнан
Бұл әдістің негізгі мақсаты – оқу процесінің барлық
Интерактивті әдіс өзара қарым-қатынастың мол ауқымын қамтиды. Интерактивті
• Орта деңгейлі оқушылар мағлұмат алып қана қоймайды,
• Орта деңгейлі оқушылар пікірін алдымен терең
• мәселені талқылаған кезде оқушылар өздерінің және өзгелердің
• Орта деңгейлі оқушылардан жаңа мағлұматтар алу арқылы
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың интерактивті әдіс бойынша
Қорыта айтқанда, Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың интерактивті
2.2. Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың үлгілеу әдісі
Аталған оқыту технологиясының терминіне тоқталатын болсақ «үгілеу әдіci»
үлгілерді қолдану құрылым жасалынатын нысандарды кайта кұру әдісінің
Үлгі құру философия ғылымының таным теориясына (гносеология) суйенеді.
Философиялық әдебиеттерде "үлгілеу әдісі" терминіне бірнеше ғылыми түсіндірмелер
1) Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың үлгілеу
2) Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың үлгілеу әдісінің
3) Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың аналогтар шын
4) үлгілеу әдісінің нәтижесі үлгі болып табылады, яғни
арқылы нысанға қойылған мақсат бойынша жаңа акпараттар алынады;
5) құрылым жағынан үлгі қиын ұйымдастырылған құбылыс
ретінде танылады, және жүйе ретінде қарастырылады және осы
әрқайсысы үлгі мазмұнының маңызды жақтарын көрсетеді;
6) үлгі таным нысаны ретінде қолданылады, және нысанның
өзгеру теориясының құралы ретінде жүреді;
7) үлгілеу әдісінің ғылыми-әдістемелік негізі теориялық ұксастық
болып табылады, яғни eкі нысанның арасындағы өзара бip
сәйкестік;
8) үлгілеу әдісінің соңғы сатысы, құрылған үлгінің сайма-сайлығын
бақылау болып табылады.
Үлгілеу әдісіндегі оқытудың негізгі түсіндірмесі «оқыту үлгіci» болып
• Шын нысанды көрсететін немесе жаңадан өндірілген, ойша
• Белгілі бip жұмыс күйінің тек қана бейнесі
Үлгі жалпы алғанда шындыққа жанасатын, оқуға ыңғайлы ғылыми
2.3 Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың осы замандық
Ағылшын тілі - болашақтың тірегі. Ағылшын тілін үйрету
Ағылшын тілін меңгеруде сол тілдің (граматикалық, фонетикалық ережелерін)
Модуль – іріленген дидактикалық бірлік. Модуль латынның –
Модуль дегеніміз – үлкен бір жүйе, мұнда оқушы
Ал модульдік оқыту технологиясы деп оқулықтың әр компонентті
Орта деңгейде ағылшын тілін оқу процесінде модульді жүйені
Оқу процесін гуманизациялауды, жаңа технологиямен және озық тәжірибемен
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың модульдік оқыту технологиясының
- оқушы тұлғасының танымдық қабілеттерін дамыту;
- танымдық процесстерді (жады, ойлау, зейін, елестеу қабілеті)
- оқуға жағымды қызығушылық қалыптастыру;
- белсенді сөздік қорын, ауызша және жазбаша тілін
- тұлғаның қиындықтарға даяр болуы және оны жеңе
Оқушылар өзара сөйлесудің, оқыта үйретудің негізгі артықшылықтарын көреді.
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың ойдағыдай меңгертудің
Тандем әдісі – оқытудың жаңа халықаралық бағдарламасы, ол
Тандем әдісінің екі маңызды принципі бар:
Екі жақты принцип – байланыста отырған екі елдегі
Автономиялы принцип – екі елде отырған адам өз
«Тандем-метод» Германияда 1960 жылдардың екінші жартысында неміс-француз жастарының
1992-1994 жылдары Интернетте халықаралық тандем әдісінің желісін құру
Ұжымдық тандем әдісінің кең тараған түрі – жоба
Тандем әдісі бойынша білім алуды, білімді тереңдетуді былайша
Осы жаңа әдісті қолдана отырып, білім алушылар Интернет
Сонымен бірге тілге қатысты түрлі грамматикалық материалдармен қатар
Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың келесі әдіс –
Аударма жасау әдісі арқылы тілімізде сөз құраудың, ойды
Негізінде, орта деңгейде ағылшын тілін оқытуда аударма -
ІІІ. ОРТА ДЕҢГЕЙДЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУ ӘДІСТЕМЕЛЕРІНІҢ ӨМІРДЕГІ
Елбасы Н. Назарбаев Қазақстан халықтары Ассамблеясының сессиясындағы өзінің
Қоғамдық өмірдің дамуымен байланысты жаңа ұғымдарды білдіретін жаңа
Қазақ сыныптарында оқитындарға ағылшын тілін үйретуде олардың ана
Фонетикалық ерекшеліктер – Ағылшын тілінде дауысты дыбыстар айтылуына
Сонымен ағылшын тілінде дауысты дыбыстарды үйреткенде ана тілінің
Ағылшын және қазақ тілдерінің морфологиялық жағына келетін болсақ,
Түбірге қосымша, сөз тудырушы жұрнақ жалғану арқылы жасалады.
Writ+er=writer, act+or=actor, read+er=reader
Сөздердің бірігуі арқылы.
Мысалы; амангелді (аман+келді), түрегелді (түре+келді)
Sunlight (sun+light), sportsman (sport+sman)
Сөздердің қосарлануы арқылы.
Мысалы; тарс-тұрс, жалт-жұлт, time-tamle, copy-book.
Сөз құрамы екі бөліктен тұрады: түбір және қосымша.
Ағылшын тілі фликтивті тіл болғандықтан, сөзде интерфикс, трансфикстер
Екінші топқа жататтындар қарама-қарсы немесе антоним префикстер деп
Қазақ тілінде префикс жоқ. Қазақ тіліндегі түбір сөздің
Сөз түбірі өзгеріске түспейді.
Сөз түбірі әрқашан қосымшалардың алдында тұрады.
Сондықтан да түбір сөзді табу оңай. Ал ағылшын
Тіл тілдегі сөз түбіріне тән ерекшелік бір түбір
Hand – ондаған сөздің түбірі,
To hand - тапсыру
Handful - азғана
Handie - тұтқа
Handless - ебедейсіз
Handsome - әдемі
Left-handel – солақай.
Ал қазақ тіліндегі бас сөзінен басалқа, баспа, бастапқы,
Орта деңгейде ағылшын тілін оқыту барысында білім мазмұнына
Орта деңгейде ағылшын тілін үйретуде сөйлеу мен тыңдап
Ағылшын тіліндегі құрмалас сөйлемдер, оның түрлері (классификациясы)
Орта деңгейде ағылшын тілінде де құрмалас сөйлем екі
Құрамындағы жай сөйлемдерінің бірі екіншісіне бағына байланысқан құрмалас
Бағыныңқы сөйлемнің түрлері:
Бастауышы бағының сөйлем (subject clauses).
Бастауышы бағыныңқы сөйлем құрмалас сөйлемде бастауыштың қызметін атақарады
Баяндауышы бағыныңқы сөйлем (predicative clauses).
Баяндауышы бағыныңқы сөйлем құрмалас сөйлемдегі күрделі баяндауыштың бір
Толықтауышы бағыныңқы сөйлем (object clauses).
Толықтауышы бағыныңқы сөйлем құрмалас сөйлемде тура және жанама
М; They laughed at what he said. –
Құрмалас сөйлемдердегі анықтауыш бағыныңқы сөйлем анықтауыштық қызмет атқарып,
Аударма ісі бүгінде көпшіліктің ісіне айналып барады. Қалада
І. «A bird in the hand is worth
2) Қолыңдағы құс, бұтадағы екеуден артық.
ІІ. «A burnt child dreads the fire» -
2) Сүтке күйген, салқын суды үрлеп ішеді.
ІІІ. «A black hen lays a white egg»
2) Қара сиырдан ақ сүт – деген сияқты
Астана қаласының білім беру департаментінен аймақтық сұраныс жүргізілгенде,
2007 жылдың 12 қаңтардан бастап Астана қаласының білім
«Ағылшын тілі орталығы» мектепке дейінгі балалар мен мектеп
«Орта деңгейде ағылшын тілін оқыту орталығының» қойған міндеттері:
Оқу материалдарын жете меңгерту және сөйлесу тілінің тәжірибелік
Орта деңгейде ағылшын тілін ықпалды және тереңдетіп оқытудың
Тұлғаның саяси мәдениетті және коммуникативті дамуын қамтамасыз
Аймақтың ақпаратты алу мен оқытудың қазіргі заманға сай
Елорда мектептерінің жанынан «Ағылшын тілі орталығының» филиалдарын ашу
Орталық шығармашылық зертханалар орталығы бола алады, ізденістерді ұйымдастыратын,
Бұдан басқа, Орталықтың білім беру қызметі - ұйымдарда
Қорытынды
Орта деңгейлі ағылшын тілін оқыту жобалы әдістері
Сонымен, орта деңгейлі ағылшын тілдерін оқытуда екі
Орта деңгейде ағылшын тілдерін оқыту мәселелерін қарастырғанда ең
Ғалым Л. В. Ляховицский: «Ағылшын тілін меңгеруде
Орта деңгейде ағылшын тілінде жаттығулар жасау арқылы сабақта
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі :
Английский язык, кн. для чтения к учеб. для
Бархударов Л. С. «Грамматика английского языка», Москва,
Ботағарина Г., «Ағылшын тілін оқытудағы бүгінгі белес», Білім,
Винарева, Людмила Андрияновна, Янсон, Валентина Вадимовна.
Иванова И. П. «Теоретическая грамматика современного английского
Жұмайқызы Г., «Ағылшын және қазақ тілдеріндегі салыстырмалы ерекшеліктер»,
Жақыпов Ж. А. «Аударматануды аңдату», Астана, Аударма
Качалова К. Н., Израилевич Е. Е. «Практическая
Новщкан М., Кучин Н. Д. «Практическая грамматика
Сақтағанова М. С., Алиева Н. Қ., Айтбаева Н.
Тубышева Қ., «Модульдік оқыту технолгиясын ағылшын тілі сабақтарында
Movie Talk. Английский, интерактивный видеокурс: для Windows и
32



Ұқсас жұмыстар

Орта деңгейде ағылшын тілін оқытудың әдістері
Орта деңгейде ағылшын тілінде ауызша сөйлеуді дамыту
Ағылшын тілін оқытуда сөйлеу әдістері арқылы оқушылардың шығармашылық қабілеттерін арттыру жолдарын қарастыру
Бастауыш сыныпта ағылшын тілінен жазуға үйрету жолдары
Үштілділік бағдарламасы бойынша орта мектептерде тілдерді салыстырмалы оқыту жолдары
Болашақ ағылшын тілі мұғалімдерін кәсіби даярлауда жаңа педагогикалық технологияны пайдалану
Пәнаралық байланыстар
Ағылшын тілін инновациялық технологиялар жүйесімен оқыту әдістемесі
Жоғары сыныпта ағылшын тілін оқытудың қазіргі заманғы тәсілдерін қолдану
Ағылшын тілін оқытудың қазіргі замандық әдістемесі