Жалпы сапа мен сапа менеджментінің байланысы




ЖОСПАР:
1. Кіріспе.
2. Негізгі бөлім:
2.1. Сапа менеджментінің қалыптасуы мен дамуы.
2.2. Жалпы сапа мен сапа менеджментінің байланысы.
2.3.Сапа жүйесінің негізгі даму этаптары.
3. Қорытынды.
1.Кіріспе.
Нарықтық экономикадабақталастық ортаның бар болуы сапа проблемасына үлкен
Шынайы бақталастыққа күрестің арқасында нарық экономикасы дамыған елдерде
Қазіргі кезде сапа жүйесіне өнімнің халықаралық стандарттарына сәйкестігін
Көптеген шетелдік және отандық компаниялар тарихы осыған дәлел.Мысалы:
Сапаны сұрақтарына түрлі елдердің көптеген зерттеулері арналған, осылайша
Сапа аумағында шын революция туды. Осы сапа менеджментінің
2.Негізгі бөлім
2.1.Сапа менеджентінің қалыптасуы мен дамуы.
1960 жылдардың ортасына дейін өнім сапасын қамтамасыздандыруға негізгі
Сапа басқарудың ұйымдық жүйесі өндірістік процестің құрылымына сәйкес
Сапаны бағалауда математикалық статистика әдісі өзінің көмегін тигізді.
Бұл жаңа концепцияда сапаны қамтамасыздандырудағы бақылаудың орны тұрақтандырылды.
Сапаны қамтамасыздандыру процесі келесі күрделіленген этаптардан тұрады:
Нарықтағы ұқсас өнімдердің сапа деңгейін бағалау, сатып алушылардың
Ұзақ мерзімді болжау;
Сапа деңгейін жоспарлау;
Стандарттарды жасау;
Құрастыру процесінде сапаны жобалау;
Шикізаттың және сатып алынатын маткериалдардың сапасын бақылау;
өндіру процесінде операция бойынша бақылау;
эксплуатация кезінде (сатудан кейін) өнім сапасын бақылау;
тұтынушыладың жарнамалауы мен ойларын анализдеу.
Сосын барып барлық цикл қайтадан басталады.
Қазіргі кезде сапа маңызды роль атқарыды. Зерттеулер бойынша
Тұтынушының шығыны ( оның нақты бір тауарды ьаңдауын
Сапа қамтамасыздандырудың басты мақсаты – келесі мақсаттарға бөлінеді:
А. Фейгенбаумның ұсынылған сапаны басқару жүйесі ішкі басқаруға
Сапа басқарудың концепциясы және оның тәжірибесін жүзеге асыру
1950ж. ортасында Ресейде Саратовтың “ өнімді ақаусыз
АҚШ-та және Батыс Еуропада 1950ж. өзін өзі басқарудың
Бұл арнайы материалды және моральді қалыптастыру шараларының арқасында
Еңбектің сапасын жасаушының өзі бақылаған. Ақаусыз еңбек(АЕ) жүесінде
1950ж.Жапонияда сапа үйірмелері жедел функциялана бастады (Quality circle,
1962ж. мамырда сапаның алғашқы үйірмесі “ Нихон дэндэн
ИСО 9000 сериялы халықаралық стандартының пайда болуы сапа
Тауардан қызметке қозғалысты сипаттауды схема түрінде көрсетуге болады.
Тауар мен қызметтің байланысы
Қызмет көрсетудің ерекшеліктері бар. Қызметтер әрқашан да заттық
2.2.Жалпы менеджмент пен сапа менеджментінің байланысы.
Жалпы менеджмент пен сапа менеджментінің негізі Ф.У.Тейлордың
Кейіннен ұзақ жылдар бойы (1920ж-1980ж дейін) жалпы менеджмент
Екінші этапта (1920ж- 1950ж ) сапа басқарудың статистикалықәдістері
Деминг та, Джуран да статиситикалық әдісті белсенді
1950-1980ж шет елдеріндегі кең көлемді фирма ішіндегі жүйелер
Жалпы менеджмент пен сапа менеджментінің бір-біріне тарихи
Сол уақытта сапа менеджментіне түсінікке өнеркәсіптік жүйенің жаңа
ИСО 9000 халықаралық стандартының 24 (оның ішінде экология
Сапа жүйесін сертификаттайтын халықаралық жүйелер, оның ішінде сертификаттау
Сапа жүйесінің сертификатталатын аудиторларының халықаралық реестрі (IRCH), онда
Тәжірибелік қалыптасқан менежмент аудитарларының жүйесі,
Көптеген аумақтық және ұлттық дәрежеде ұқсас аудит жүйесі,
Фирмаішілік сапа жүйесіне сертификаты бар әлемдегі 7000 фирма.
Осылайша, сапа менежменті – яғни төртінші ғасыр менеджменті
Қазіргі таңда сапа және экология менеджменті саласында дамыған
TQM,UQM,QM ИСО 9000 негізінде
Демингтің 14 пинціпі
MBQ
TQM, CWQC
Quality Circles,QC
сапа үірмелері
Сапаның 7 құралы
ZD(ноль ақау)
Сапа инжурингі
(Тагутти,QFD,
” Сапа үйі” әдістері
-маркетинг
Матрицалық
SQC
Сенімділік құрылым.
теориясы
Тәжірибелерді
Жобалау
Классикалық
Мектебі.
Тейлор
жүйесі
докторинасы.
1-ші этап
(1900-1920)
дейін)
Жалпы менеджмент пен сапа менеджментінің байланысы
Қысқартулардың түсініктері:
MBQ – Management by Quality – сапа негізіндегі
MBO – Management by Objectives – мақсат бойынша
TQM – Total Quality Management – жалпы ортақ
UQM – Universal Quality Management - әмбебап сапа
QM – Quality Management – сапа менеджменті;
TQC – Total Quality Control – жалпы ортақ
CWQC – Company Wide Quality Control – барлық
басқару
QC – Quality Circles – сапаны бақылау үйірмелері;
ZD – Zero Defect – “ ноль ақау”
QFD – Quality Function Deployment – сапа функциясының
SQC – Statistical Quality Control – статистикалық сапа
2.3.Сапа жүйесінің негізгі даму этаптары.
Сапа жүйесінің негізгі даму этаптарын графика түрінде көрсету
Бұл “сапа жұлдызында” көрсетілген жоғарғы екі шекара –
Мотивация
Жүйесі
Жеткізушілермен
байланыс жүйесі
Құжатталған
сапаны басқарудың
ұымдасқан жүйесі
Құжатталған сапа жүйесініңтарихи мотивациясы, оқытылуы және серіктердің байланысының
1.Бірінші жұлдыз. Жүйелі қарастырудың алғашқы этапына сәйкес келеді,
Тейлор жүйесін тиімді функциялауды қамтамасыздандыру үшін сапа саласындағы
Жүйенің мотивациясында кемістік және ақау үшін айыппұл, сонымен
Оқыту жүйесінде кәсіби оқыту және өлшеу мен бақылау
Жеткізушілер мен тұтынушылар арасындағы қатынас техникалық шарттарда (ТШ)
Жоғарыда аталған Тейлор жүйесінің ерекшеліктеріне, оеы әр бөлек
Екінші жұлдыз. Тейлор жүйесі әр нақты өнім сапасын
1924 ж. БЕЛЛ Фелефоун Лэборэтризде ( қазір
Сапа жүйесі күрделене түсті, өйткені оған статистикалық әдіс
Өнім сапасы мен кемістігін анализдейтін, бақылау карталарын құратын
Еңбек мотивациясы анағұрлым күрделене түсті, өйткені процесс қаншалықты
Кәсәби оқытуға анализдеудің, реттеудің және бақылаудың статистикалық әдісін
Жеткізуші – тұтынушы байланысы да күрделене түсті. Онда
Үшінші жұлдыз. 1950-ші жылдары сапаны басқарудың тотальді концепциясы
Осы этапта үшінші жұлдыз болып белгіленген жауапкершілік пен
Мотивация жүйесі адам факторына қосыла бастады. Материалды ынталандыру
Сапалы еңбектің негізгі әдісі топта жұмыс істеу, басшылықтың
Әрине TQC концепциясының енуі мен дамуы әлемнің түрлі
Еуропа елдерінде ең алдымен сапаны қамтамасыздандыру жүйесін құжаттандыруға
“ Жеткізуші – тұтынушы” байланыс жүйесі де 3-ші
Айта кететін жай, сапа басқарудың кешенді, жүйелі дамуы
БИП жүйесінде еңбектің өзін-өзі тексеру негізделеді. Орындаушыжасаған өнім
НОРМ жүйесі мотоқорлардың қозғауыштарының жүйелі, толығымен бақылауды қарастырды
НОТПУ-да еңбектіұйымдастырудың ғылыми әдісін жүйелі қолдану. Еңбектің, өнеркәсіптің,
Ең озық жүйелердің бірі бұл КАНАРСПИ жүйесі (сапа,
өнім сапасын қамтамасыздандырудың кешенді мақсаты;
өнім сапасына жоғары және өндірістегі конструкторлық, технологиялық және
шығарылған өнім туралы обьективті және уақытылы мәлімет
бұйымның сапасын төмендететін себептердің алдын алу және оларды
өндіруші өнеркәсіптер мен эксплуатациялау ұйымдарының өнім конструкциясы мен
әмбебаптылығы, яғни өнеркәсіптің түрлі саласында қолдану мүмкіншілігі;
КАНАРСПИ-ң көптеген принцптері қазіргі күнде де актуальді. Жүйенің
Төртінші жұлдыз. 1970- 1980 ж. тотальді сапа басқарудан
ИСО 900 стандарты (1987) сапаны қамтамасыздандыру мен менеджмент
МС 900 “Сапа жүйелері. Жобалау және/ немесе өңдеу,
МС 9002”Сапа жүйелері. Өндіру жәнеонтаждау кезінде сапамен қамтамасыздандыру
МС 9003 “Сапа жүйелері. Соңғы бақылау және сынау
МС 9004 “Сапаның жалпы басшылығы және сапа жүйесінің
1994 ж. осы стандарттардың жаңа түрі мықты .
Егер TQС – орнатылған шарттарды орындау мақсатында
TQM-ң негізгі құраушылары
Шартты белгілері:
TQC- жалпы сапа басқару;
QA- сапаны қамтамасыздандыру;
QРolicy- сапа саясаты;
QРlanning- сапаны жобалау;
Q1- сапаны жақсарту;
TQM жүйесі сапаны әрдайым жақсартып отыруға, өнеркәсіптік шығындарды
Бұл терминнің арнайы идеологиясы бар – “ сапаны
TQM -де адамның ролін жоғарлату мен оны
ИСО 9000 сериялы стандарты негізінде құрылған сапа жүйесін
ИСО9000сериялы стандарттың танымалдылығын сапа жүйесіндегі сертификат талаптарына сәйкс
Қазіргі нарықта өнеркәсіпжемісті жұмыс істеу үшін ондағы сапа
Бесінші жұлдыз. 1990 ж. қоғамның өндіріске әсері күшейді,
Сапа жүйесін ИСО 14000стандартына сәйкес сертификаттау ИСО 9000
ИСО 14000 және QS стандартын ендіру, сонымен қатар
3. Қорытынды
Осы курстық жұмыстың тақырыбының тиімділігі – бұл
Сапа проблемалары ғалымдардың, инженерлердің, менеджерлердің қатысуысыз шешілуі мүмкін
Сапа нарық өтіміне күресте маңызды құрал болып табылады.
Мұндай басқарудың негізін Жапондықтар дамытып, статистикалықәдісті қолдануға екпін
Құжаттанған сапа жүйесінің дамуы тарихта 5 этаппен ерекшеленген:
Осы 5 этапқа сүйене отырып, біз сапа менеджментінің
4







Ұқсас жұмыстар

Сапа менеджментінің қалыптасуы мен дамуы
Сапа менеджменті тарихы
Сапаны басқарудың концепциясына талдау
Қызметті әзірлеудегі сапа
Сапа менеджменті жүйесін құжаттау
Сапаны басқару әдістері
Стандарт- сапалыққа сенім
Сапа менеджменті пәнінен дәрістер
«Стандарттың ISO 9001:2015 жаңа нұсқасын ISO 9001:2008 нұсқасымен салыстыру»
Сапа менеджменті жүйесінің әзірленген бағдарламасын енгізу