МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ МАЗМҰНЫ
ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫ ҒЫЛЫМ ЖӘНЕ БІЛІМ МИНИСТРЛІГІ
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
тақырыбы МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ
1 МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ
1.1 Мультимедиалық жүйе – адам-машина жүйесі
1.2 Мультимедиа құралдары және ақпарат қабылдаудың тиімді
жолдары
2 БІЛІМ БЕРУДЕГІ МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯНЫҢ
2.1 Мультимедиалық технологияны пайдалану арқылы оқыту үрдісін
жетілдіру
2.2 Мультимедиалық өнім дайындау бағдарламасы
ҚОРЫТЫНДЫ
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
КІРІСПЕ
XXI ғасырға бүкіл әлем жаңа технологияны меңгеріп қадам
Қазақстан Республикасының Білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған
Ақпараттық технологияның дамуына байланысты білім берудің жаңа түрлері
Осыған орай курстық жұмыстың мақсаты: Білім беру жүйесіндегі
Өзектілігі: Үздіксіз білім беру жүйесін жетілдірудің перспективалық
Оқытуда мультимедиалық технологияны пайдаланудың теориялық және практикалық аспектілері
Келтірілген ғылыми еңбектерден ұсынылып отырған курстық жұмыста
Оқушылардың білімін жетілдірудің және олардың ғылыми-танымдық іс-әрекетін дамытудың
Курстық жұмыс кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан, қолданылған әдебиеттер
1 МУЛЬТИМЕДИАЛЫҚ ТЕХНОЛОГИЯ
1.1 Мультимедиалық жүйе – адам-машина жүйесі
Нарықтық қатынастың дамуы компьютер мамандарының бағдарламалық-техникалық жүзеге асырылуына
Стандарттық, бәріне белгілі, басқа өндірушілермен ойлап шығарылған қолданылуларды
«Технология» ұғымы көздеген мақсатқа жету әрекеттер тізбегі, әдістері
Мультимедиалық технологиялар – бұл қоршаған ортаға қолданушылардың өзара
Мультимедиалық құрылғыларды жасаушылардың алдарына қойған ең басты мәселе
Дербес компьютермен бірге, мультимедиалық жүйе ЭЕМ-нің төртінші
Осындай жүйенің көмегімен келесі мақсаттарға жетуге болады:
қандай да бір жұмыстың орындалуында адамның қызығушылығын арттыру;
адамға жұмыстың орындалуына жеңілдіктер жасау;
адамға арналған қарапайым жұмыстың орындалуына жаңа мүмкіндіктер беру;
ЭЕМ саудасының кеңеюі, көбінесе мультимедиа жүйесінің құрылуына міндетті,
Осылайша,ақпараттық жүйені жасау үшін міндетті түрде 3 нәтижеге
-ол қызықтыруы тиіс;
-бұл қызығушылықтың ұзақ болуы;
-бұл жүйеге қайтып оралатындай қызығушылық тудыру;
1.2 Мультимедиа құралдары және ақпарат қабылдаудың тиімді жолдары
Қызығушылықтың тұрақты болуына мағына арқылы қол жеткізуге болады,
Бағдарламаға салынған психологиялық тілдесу маңызды роль атқарады, сол
Сонымен, мультимедиа – бұл адамның психологиялық күйіне, ақпарат
Мультимедиалық жүйенің негізгі ерекшеліктері болып табылады:
1) Бір бағдарламалық өнімде әртүрлі ақпарат түрлерінің бірігуі
2) ЭЕМ құрамындағы енгізу-шығару және әртүрлі ақпаратты өңдеу
3) Ақпараттың динамикалық түрін қолдануға байланысты, мультимедиалық жүйенің
4) Адамның ЭЕМ-мен қарым-қатынасының жаңа деңгейінің пайда болуы.
Мультимедиалық жүйенің пайда болуына байланысты, адам үшін жаңа
2 Білім берудегі мультимедиалық технологияның мүмкіндіктері
Қазіргідей әлемдік ғаламдану процесі кезеңінде ақпараттар ағынынан адам
Мультимедиалық технологиялардың дамуы бейнетехниканың және дербес компьютердің өркендеуі
«Мультимедиа» термині латын тілінің «multy» (көп) және «media»
Мультимедиалық жүйеге арналған оқулықтарды, ғылыми еңбектерді саралай
Зерттеуші ғалымдар мультимедиаға мынадай анықтамалар береді:
Мультимедиа - әртүрлі типті ақпараттарды компьютердің ұсыну мүмкіндігін
Мультимедиа – екі не одан да көп типті
Мультимедиа - әртүрлі формада ұсынылған ақпараттарды біріктіруге мүмкіндік
И.Вернердің пікірі бойынша мультимедиа – «графика, гипермәтін, дыбыс,
Осы орайда, мультимедиаға және оған қатысты ұғымдарға
Мультимедиа – компьютерлік графикамен, суреттермен, қозғалыстағы бейнеақпараттармен, анимациямен,
Мультимедиалық технологиялар - әртүрлі типті мәліметтерді дайындау, өңдеу,
Білім берудегі мультимедиа – таным процесінің жоғарылауына септігін
Мультимедианың бағдарламалық құралдары – интерактивті режимде әртүрлі типті
Мультимедиялық өнімдер – мультимедиялық құралдар және арнайы бағдарламалық
Көптеген шет елдік зерттеушілер «мультимедиа» және «гипермедиа» ұғымдарын
Зерттеушілердің пікірі бойынша дәстүрлі оқыту әдісімен берілген материалдың
Мультимедиалық технологиялар мен дәстүрлі оқыту әдістерін оқытуда пайдалану
Диаграмма 1 – Мультимедианың оқытудағы тиімділігінің көрсеткіші.
Жалпы, оқыту процесіндегі мультимедиалық технологиялардың мүмкіндіктерін 1-ші кестеден
2.1 Мультимедиалық технологияны пайдалану арқылы оқыту үрдісін жетілдіру
Мультимедианың ажырамас бөлігі болып табылатын лазерлік дискілерде жазылған
Әлемнің атлас картасы, жекелеген қалалардың картасы сияқты әртүрлі
жетілдіруге негізделген тренажерлік бағдарламалар оқыту процесінде қолданылуда.
Кесте 1 – Оқыту процесіндегі мультимедиалық технологиялардың мүмкіндіктері
№ Оқыту процесінде кездесетін қиындықтар Мультимедиалық технологиялардың оқыту
1 Объективті күрделі материалдарды оқыту Оқу материалын бөлшектеп
оқушылардың оқу материалына қызығушылығы артады
2 Түсінік-ұғымдардың абстрактылығы, жалпылау,
салыстыру қажеттілігі Нақты ұғым қалыптастыру,
салыстыру, жалпылау кезіндегі иллюстрациялау Нақтыдан абстракцияға, жекеден жалпыға
3 Эксперимент жасаудың күрделілігі Зертханалық аудиторияларда өткізуге мүмкін
4 Құбылыстар мен процестердің механизмін оқыту Құбылыстарды, процестерді
5 Тез немесе жай өтетін процестерді оқыту Проекциялық
6 Обьектінің көрінбейтін бөлігінде Коммуникациялық құрылғылар, WEB-камералар
7 Негізгі заңдылықтар мен құбылыстарды техникада қолданудың көпсалалығы
Мультимедиа интернет-технологияның да дамуына тікелей әсер етіп отыр.
Оқыту процесінде мультимедианы пайдаланып білім берудің әртүрлі
Сурет 1 - мультимедиалық технологиялардың оқыту процесіндегі ақпаратты-коммуникативті
Мультимедиалық технологияларды белгілі бір оқыту жүйесінің мазмұны мен
Мультимедиалық технологияларды пайдалану арқылы оқыту процесін жетілдірудің модельі
Сурет 2 - Мультимедиалық технологияларды пайдалану арқылы оқыту
Мультимедиалық технологиялар мұғалімдерге қалыпты оқыту жүйесінің бұрынғы тәсілдерінен
Жаңа мультимедиалық технологияларға байланысты компьютерлік бағдарламаларды да көрнекі
Интерактивті негіздегі мультимедиалық технологиялар интернет желісі және CD-курстар
Мультимедианы білім беруде және оқытуда қолданудың жалпы білім
Мультимедиалық технологияларды пайдаланып оқыту, атап айтқанда, мынадай нәтижелерге
-оқу материалын терең түсінуге;
-оқу мотивациясының артуына;
-алынған білімнің ұзақ уақыт есте сақталуына;
-білім беруге жұмсалатын шығынның азаюына т.б.
Мультимедиалық технологияларды қазіргі білім беру саласында дер кезінде
Аталған мәселелерге жекелей тоқталатын болсақ, біріншіден, мультимедиалық технологиялардың
Екіншіден, оқу орындарының материалдық-техникалық базасын жаңа технологиялармен толықтырып
Үшіншіден, оқу-әдістемелік жұмыстарды жандандыруды, жаңаша сипатта ұйымдастыруды білім
Еліміздегі орта мектептерде, колледждерде, университеттерде мультимедиалық технологиялар оқыту
Білім беруде мультимедиалық технологиаларды тиімді пайдалана алуы үшін
-пәндік, пәнаралық, арнаулы курстарды жүргізуде мультимедиалық технологияларды қай
-мультимедианы әртүрлі оқыту модельдеріне ( сызықтық, сызықтық емес,
-оқыту құралдарының жүйесін құру;
-мультимедиалық технологияларды пайдаланудың мақсаттары мен міндеттеріне сәйкесті іс-әрекет
2.2 Мультимедиалық өнім дайындау бағдарламасы
Презентация деп айрықша текті электрондық құжатты айтады. Ол
Презентация даярлаудың автоматтандырылған құралдарының бірі –Microsoft Office дестесімен
Бұл презентация мен безендіруге арналған әмбебап құрал
Power Point бағдарламасы тапсырмалар тақтасындағы іске қосу бамырмасын
Power Point-тағы кез-келген құжат слайд деп аталатын
Құжаттағы слайдтар сызықта тізбектеле орналасады. Слайдтарды жою, кірістіру,
Слайдта орналастырылатын барлық нысандар Power Point ішкі
Презентация даярлау төмендегідей кезеңдерден тұрады:
-презентацияның мазмұнын, мақсатын жоспарлап алу;
-оның құрылымын даярлау;
Файл – Құру (Файл – Создать ) командасының
Әрбір слайдтың төменгі колонтитулында презентацияның тақырыбын көрсету
Power Point бағдарламасында мәтінмен жұмыс істеудің ең
Power Point –та кестелер бірнеше әдіспен құрылады:
-слайдтар өрісінде кестелер мен шекаралар (таблицы и границы
-кестені қосу (добавить таблицу ) аспаптар панельінің көмегімен
-сыртқы бағдарламалардан (Excel, Word ) алмасу буферінің көмегімен
Слайдта диаграммалармен жұмыс істеуге болады. Ол үшін Power
Сыртқы қолданбалы бағдарламаларда құрылған графиктік бейнелер иллюстрация деп
Power Point бағдарламасындағы слайдтағы нысандардың шығу реті
Білім беру саласында слайд-дәрісті пайдалану оқушылардың танымдық белсенділігін
ҚОРЫТЫНДЫ
Мультимедианы оқыту үрдісінде пайдалану мүмкіндіктері білім беру жүйесіне
Бұл курстық жұмыста мынадай нәтижелерге қол жеткізілді:
1) Тұлғаның танымдық іс-әрекетін дамытудағы мультимедианың мүмкіндіктері
2) Мультимедиалық технологияға ғылыми-әдістемелік тұрғыдан анықтамалар берілді.
3) Мультимедиалық технологияның оқыту процесіндегі дидактикалық мүмкіндіктері қарастырылды.
4) Мультимедиалық технологияның әдістемелік, ұйымдастырушылық, психо-педагогикалық ерекшеліктері талданды.
5) Мультимедиалық технологияны бір элементі ретінде 7 сыныпқа
Ұсынылып отырған курстық жұмыс мультимедиалық технологияны пайдалану арқылы
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1 Селевко.Г.К. Современные образовательные технологии / Селевко Г.К,
2 Леонтьев В.П. Новейшая энциклопедия персонального компьютера /
3 Селевко Г.К. Педагогические технологии на основе организации
4 Устемиров.К.У. Современные образовательные технологии и технические системы
5 Шлыкова О.В. Культура мультимедиа: учебное пособие /Московский
6 Кириченко.А.А. Мультимедиа-технологии: учеб.пособие / под.ред. А.В.Кострова, ЮНИТА
7 Досжанов Б.А. Мультимедиалық технологиаларды пайдалану арқылы
8 Салий Т.М. Дидактические условия использования в учебном
9 Тілегенова К.Ә. Қазақ тілін оқытуда компьютерді қолданудың
10 Бейсенова Г. Жаңа ақпараттық технологияның тиімділігі /
11 Хакимова Ж.. Қазіргі заманғы технологияларды қолдану. /Хакимова
оқытушы
мультмедиа
оқушы
қарым-қатынас құралдары
Ақпараттық ресурстар
Коммуника-циялық кеңістік
Ақпараттық кеңістік
Педагогикалық іс-әрекет өрісі
Өмірде өзіне, қоғамға пайдалы, қажетті білімі, ебдейлігі, дағдысы
Зертхана
Практика
Лекция
Түсіндірмелі-иллюстративтік (ақпаратты-рецептивтік)
Бағдарламалап оқыту (оқу материалын бөлшектеп ұсыну)
Проблемалық оқыту
а)бастапқы
б)репродуктивті (алгоритмдік)
в)продуктивті (эвристикалық)
г)шығармашылық
Мультимедиалық оқу
материалдары (мәтіндік, графиктік, анимациялық, дыбыстық, бейнелік)
Инструменталдық бағдарламалар
Виртуалды зертханалар
Компьютерлік зертханалар
Тренажерлік бағдарламалар
Тексеру, бақылау бағдарламалары
Оқыту құралдары (мультимедиалық оқыту құралдары)
Оқыту құралдары (мультимедиалық оқыту құралдары)
Оқыту формалары
Оқыту мазмұны
Ғылыми білімдер, практикалық ебдейліктер мен дағдылар жүйесі
Оқыту мақсаты
Тұлғаның дүниеге ғылыми-материалистік
көзқарасын қалыптастыру
Мультимедиалық технология
Мультимедиалық жүйелік дыбыстар
Жаңа оқыту технологиясы арқылы колледж студенттерінің ғылыми дүниетанымын қалыптастырудың маңызы
Компьютерлік технологияны пайдалану тәсілдері
Бастауыш сынып математикасын оқыту барысында ақпараттық технологияларды қолдану
Мультимедиялық технология» бойынша электронды оқу құралын құрастыру
Мультимедиалық технологиялар
Ақпараттық технологияларды оқыту және көрнекілік құралы ретінде пайдаланудың дидактикалық негіздерін сипаттау
Оқу үрдісінде мультимедиа технологияларын қолдану
Мультимедиялық технология бастауыш сынып оқушыларының ой-өрісін кеңейту құралы ретінде