Қазақ тілі мен әдебиеті



М А З М Ұ Н Ы
КІРІСПЕ....................................................................................................................3
І. Негізгі бөлім. ХАЛЫҚ АУЫЗ ӘДЕБИЕТІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Ауыз әдебиетінің түсінігі мен түрлері.............................................................4
1.2 Ауыз әдебиетінің бір түрі -тұрмыс-салт жырлары......................................10
1.3 Мақал-мәтел,жұмбақтар,ертегілер мен аңыз-әңгімелер............................11
1.4 Батырлар жыры және айтыс.............................................................................13
ІІ. Эксперименттік бөлім. ХАЛЫҚ АУЫЗ ӘДЕБИЕТІН ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ
2.1 Ауыз әдебиеті үлгілерін оқытудың эксперименттік жүйесі......................................................................................................................15
2.2 Қазақ халқының ауыз әдебиеті.......................................................................18
2.3 Салтын сүйген – халқын сүйер......................................................................19
2.4 Шешендік сөздер -халық даналығы ............................................................23
ҚОРЫТЫНДЫ.......................................................................................................25
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ...........................................................26
КІРІСПЕ
Әдебиет - өнер, халықтың сана – сезімін, көркемдік
Зерттеу жұмысының өзектілігі.V—VIII сыныптарда халық ауыз әдебиетін,
Әдебиет шығармасының табиғатын тану үшін бір ғана оқулықпен
Зерттеу жұмысының мақсаты: қазақ ауыз әдебиетін оқытуда жүргізілетін
Зерттеу жұмысының міндеттері:
-Ауыз әдебиетінің түсінігі мен түрлеріне, оның ішінде тұрмыс-салт
-халық ауыз әдебиетін оқытуды ұйымдастыру;
Зерттеу жұмысының әдістері:
-зерттеу мәселесіне байланысты педагогикалық, әдістемелік еңбектерді сұрыптап талдау
Зерттеу кезеңдері:
курстық жұмыстың тақырыбына байланысты
әдебиеттерді негізге ала отырып,
құрылған жоспар бойынша теориялық
өзекті мәселелерін әдістемелік тәсілдермен анықтау.
І. НЕГІЗГІ БӨЛІМ:ХАЛЫҚ АУЫЗ ӘДЕБИЕТІНІҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Ауыз әдебиетінің түсінігі мен түрлері
Ауыз әдебиеті — халқымыздың асыл да мол мұрасы,
Фольклор — синтетикалық өнер түрі. Онда өнердің әр
Ауыз әдебиеті — талай ғасырлар жемісі. Халық жыраулары,
Адамзат өзінің сонау балаң кезінде, табиғаттың жұмбақ, тұңшық
Қазақ халқының ауыз әдебиетінің сонау көне дәуірден келе
Әлеуметтік жікке бөлінген қоғамдық өмірдегі қайшылықтар, байлар мен
Сондықтан ауыз әдебиетіндегі бұқара өкілдері тек жақсы жағынан
«Құлатай батыр» ертегісіндегі Құлатай бойына ертегіші керемет күш,
Қиял-ғажайып ертегілерінде болсын, шыншыл ертегілерде болсын жер пендесіне
Ертегілерде халық адал еңбекті, адал кәсіпті дәріптеген. Еңбек
Әйел қауымын халқымыз аса жоғары бағалаған. «Хан қызы»
Хан үйіне келіп өлді. Күйеу баласы хан болды,
Ауыз әдебиетінде халықтың ғасырлық арманы бейнеленген, әлеуметтік теңсіздікке
Ауыз әдебиетінде халықтың жақсы өмірді, әділеттілікті аңсаған мұрат--мақсаттары
Ауыз әдебиеті шығармаларының әрбір жанрының поэтикалық ерекшелігі бар.
Құбылып Бурыл гуледі,
Табаны жерге тимеді.
Көлденең жатқан көк
Тіктеп тиген тұяғы
Саз балшықтай иледі...
Сеңгір-сеңгір таулардан,
Секіре басып жөнелді... –
деп Тайбурылдың шабысын әсірелей суреттейді. Батырлар жырында бұл
Халық ауыз әдебиеті әр салада, әр түрлі жанрда
а) тұрмыс-салт жырлары;
ә) мақал-мәтелдер, жұмбақтар;
б) ертегілер;
в) эпостық жырлар:
г) лиро-эпостық жырлар;
д) айтыс өлеңдері;
ж) тарихи жырлар, шешендік
Халық ең асыл өнері — бай ауыз әдебиеті
Эпостық жанрдың көлемді түрінің бірі — батырлар жыры
Эпостық жырлар — бір ел мен екінші елдің
Кейбір ертегілер тақырыбы, құрылысы жағынан роман түрлеріне жақын.
Драмалық жанрдың ауыз әдебиетінде тек элементі ғана болмаса,
Қорыта келгенде, ауыз әдебиетінің толып жатқан түрлерін осы
Ауыз әдебиеті болсын, жазба әдебиет болсын екеуі де
Ауыз әдебиеті ауызша шығарылып, ауызша айту арқылы таралатын
Үшінші айырмашылығы — ауыз әдебиеті шығармаларында лексикалық, синтаксистік
Мал салдым базар бөзіне
Салса жылқы тоқтайды,
Оған да келді сыпыртып...
Немесе «Қыз Жібек» жырында: Көш алдына қараса, Бір
Халық ауыз әдебиетінің жанрлық, тілдік ерекшеліктері, поэтикалық дәстүрі
XIX ғасырға дейін жазуы кенже дамыған қазақ ауыз
Бақыт іздеп, ғасырлар бойына сахараны шарлап шарқ ұрған
Ауыз әдебиетінің классикалық үлгілерінде әлеуметтік қайшылықтар айқын көрініс
Қоғамдық дамудың әр кезеңі ауыз әдебиетін мазмұны, жанры,
Қазақ халқының ауыз әдебиеті — сан ғасырдың жемісі.
Қазақ даласында феодалдық қарым-қатынастардың қалыптасып, орнауы — халық
Ел тіршілігіндегі өзгерістер — замана лебі, тұрмыстағы, шаруашылық-тағы
Кеңес өкіметі тұсында халқымыздың саяси-әлеуметтік, экономикалық әрі мәдени
Халық ауыз әдебиетінен біз халқымыздың қаһармандық, ерлік хикаясын
Негізгі жырлайтын тақырыбы да — патриотизм — Отан
Бұлардың қайсысын алсақ та, батырлықты, ерлікті арман етеді.
Қайың ба екен, тал ма екен,
Айыр ма екен, нар ма екен,
Үйде туып, түзде
Жігітте арман бар ма екен?!—дейді.
Жамбыл, Нұрпейіс, Доскей, Нартай, Нұрлыбек т. б. ақындар
Ауыз әдебиеті — жазба әдебиеттің арғы атасы. Ол
Халық ауыз әдебиетінің мол бастауынан сусындамаған, онан үйренбеген
Көркем сөз шеберлері халық ауыз әдебиеті шығармаларының сөз
Қазан төңкерісінен кейінгі жазушылар да ауыз әдебиетінің кейбір
Ауыз әдебиетінің көпшілігі халық мұңын жырлады, ел мүддесін
Ауыз әдебиетін, жыршы-жыраулар өнерін белгілі сөз зергері Мағжан
Шын мәнісіндегі халық шығармасы — ауыз әдебиетінің қай
1.2 Ауыз әдебиетінің бір түрі -тұрмыс-салт жырлары
Тұрмыс-салт жырларында халықтың өзіне тән тұрмыс-тіршілігі, шаруашылық кәсібі,
Тұрмыс-салт жырларының басты түрлері:
1. Еңбек және шаруашылық кәсібіне байланысты
2. Әдет-ғұрыпқа байланысты туған өлең-жырлар.
Еңбек және шаруашылық кәсібіне байланысты туған өлең-жырларға жататындар
Әдет-ғұрыпқа, салтқа байланысты туған өлең-жырларға жататындар –
Еңбек және Адам баласының алға басуы, ой-санасының өсуі
Тұрмыс-салт жырларының еңбек пен шаруашылық кәсібіне байланысты
Төрт түлік мал — қазақ халқының күн көрісінің,
Төрт түлік мал туралы өлең-жырлардан сонау ескі заманның
Олар күнге, жерге, аруаққа сыйынып, құлшылық етіп бас
1.3 Мақал-мәтел, жұмбақтар, ертегілер мен аңыз әңгімелер
Мақал-мәтелдер — ғасырлар шежіресі. Онда халық тарихы, оның
Мақал-мәтелдер ой дәлдігімен, тереңдігімен, ықшамдылығымен ерекшеленеді. Онда өмірдің
Халық даналығы үлкен ойды аядай қалыпқа сыйғызып, асқан
Осындағы сөздердің бірін де өзгерту мүмкін емес. «Шелді
Мақал-мәтелдерде халық сөзді барынша үнемдеп қолданған. Кейде тіпті,
Мақал-мәтелдердің тақырыптары әр алуан. Ол халықтың әлеуметтік, шаруашылық,
Елін емірене сүйген халық Отанын шексіз сүюді ұрпағына
Ертегі — ауыз әдебиетінің ықылым заманынан келе жатқан
Ертегілерде халық басынан кешкен ғасырлар ізі жатыр. Оларда
Қазақ ертегілерін академик М. Әуезов үш жікке (жанрға)
Ауыз әдебиетіндегі әңгіменің бір саласы — аңыз. Аңыз,
Аңыз белгілі бір адамның атына, іс-әрекетіне байланысты туады.
Аңыз әңгімелердің тарихи адамның төңірегінде тууының, негізгі себебі
1.4 Батырлар жыры және айтыс
Ауыз әдебиеті шығармаларының халыққа көп тарағандарының бірі—
Батырлар жырының көпшілігі бірден үлкен жырға айналмаған. Жыр
Қазақтың ауыз әдебиетінде ерте заманнан келе жатқан айтыс
Айтыс — халық ауыз әдебиетінің ерекше бір түрі.
Кейбір зерттеушілер айтыстың алғашқы шығу тегі өте ерте
Бірақ қазақтың ауыз әдебиетіндегі айтыстың ең ескі түрі
Дегенмен, кейбір айтыстардың мазмұнына, лексикасына, сөйлем құрылыстарына қарап,
ІІ. ЭКСПЕРИМЕНТТІК БӨЛІМ:ХАЛЫҚ АУЫЗ ӘДЕБИЕТІН ОҚЫТУДЫ ҰЙЫМДАСТЫРУДЫҢ ӘДІС-ТӘСІЛДЕРІ
2.5. Ауыз әдебиеті үлгілерін оқытудың эксперименттік жүйесі
«Ауыз әдебиеті үлгілерін оқыту жолдары» деген өзімнің
Оқушыларды жас ерекшеліктеріне қарай әдеби шығармаларды оқытуға
Анықтау эксперименті
Курстық жұмысымның практикалық бөлімін жүзеге
Бұл сабақтарды жүргізуде қазақ тілі
Диаграмма-1
7 «б» сынып оқушыларының алғашқы кезіндегі сабақ үлгерімі
Қалыптастыру эксперименті
Оқушыларды ауыз әдеби шығармаларды оқыту туралы,
Оқушылардың ойлау дербестігі мен
Осы жұмыстарды жүргізе келе оқушылардың
Диаграмма-2
7«б» сынып оқушыларының эксперимент кезіндегі сабақ үлгерімі мен
Эксперименттің үшінші кезеңінде зерттеу нәтижелері бір жүйеге түсіріліп,
Эксперимент қорытындылары:
Оқу-тәрбие үрдісі барысында оқушылардың шығармашылық іс
1.Оқушының жеке дамуын бақылау, оның еркін дамып, қабілеттерінің
2. Оқушының ынтасын, қабілетін зерттеу, бағдар беру.
3.Мұғалімнің өз іскерлігі мен жауапкершілігін дәлелдей отырып, балалармен
Қосымша
2.1 Қазақ халқының ауыз әдебиеті
4-ші сыныптан 5-ші сыныпқа келген бала үшін әдебиет
Сабақтың тақырыбы: Қазақ халқының ауыз әдебиеті.
Сабақтың мақсаты:
а) Білімділік: оқушыларға қазақ халқының ауыз әдебиеті ұрпақтан
Дамытушылық: оқушының сөздік қорын байыту, сөйлеу тілін дамыту.
Тәрбиелік: оқушыларға қазақ халқының тарихын, әдет-ғұрпын таныту арқылы
Сабақтың көрнекілігі: кесте, кітаптар (ертегі, мақал-мәтел, жырлар).
Сабақтың әдісі: әңгімелеу, сұрақ-жауап.
Сабақтың түрі: жаңа білімді меңгерту.
Пәнаралық байланыс: орыс тілі мен орыс әдебиеті, бейнелеу
Сабақтың барысы: Ұйымдастыру кезеңі:
1. Бұл кезеңде фонетикалық жаттығу жүргіземін:
Мысалы: Әдебиет
Ауыз әдебиеті Халық
Мақал-мәтелдер, т.б. (оқушылар хормен қайталап отырады).
2. Тіл дамыту жұмысымен жүргіземін: Мысалы:
- Сенің досың бар ма?
- Оның жасы нешеде?
- Ол мектепте оқиды ма?
- Иә, оқиды.
- Сен ше?
- Иә, мен де оқимын.
3. Жаңа сабақ (жаңа білімді меңгерту). Жұмыстың түрлері:
1. Кіріспе сөз.
2. Жаңа сөздерді меңгерту.
3. Сөйлесу.
4. Мәтінді сұрыптап, оқушыға жазғызу.
5. Бекіту.
Кіріспе сөз: Балалар, биылғы жылдан бастап сендер әдебиет
Бұл пән арқылы сендер қазақ халық ауыз әдебиетінің
Қазақ тілі мен әдебиетін айырып алуға болмайды. Бұл
Біздің бүгінгі бірінші тақырыбымыз "Қазақ халқының ауыз әдебиеті".
1- Мәтінге байланысты қажетті жаңа сөздермен таныстырамын.
Ауызша — из уст в уста.
Ұрпақтан-ұрпаққа - из поколения в поколение.
Сенімі - мировоззрение.
2- Мәтінмен жұмыс:
а) Мәтін бойынша сұрақтар қоямын: (сөйлесім) Мұғалім:-Балалар, орыс
Мұғалім: —Әр халықтың ауыз әдебиеті бар екен. Ауыз
Мұғалім: —Ол біздің дәуірге қалай жеткен? Оқушы: —
б) Оқулықпен жұмыс. Оқушыларға мәтінді оқытқызамын, мәтінді сұрыптап
Сұрыпталған мәтін: әр халықтың өз ауыз әдебиеті бар.
в) Кестені қолдану арқылы ауыз әдебиетінің түрлерімен таныстырамын.
тұрмыс-салт жырлары
ертегілер
жаңылтпаштар
Жаңа сабақты меңгергендіктерін тексеру үшін.
Бекіту сұрағын қоямын: Ауыз әдебиетін кім шығарған?
Ол қалай тараған?
Ол біздің күнге қалай жеткен?
Сергіту сәті. "Ұшты-ұшты" ойыны.
Тақырып бойынша оқушыларды сөйлестіру.
Үйге тапсырма: мәтінді мазмұндап келу. [14, 285 б.].
2.2 Салтын сүйген – халқын сүйер
Сабақтың мақсаты:
1. Білімділік: мемлекеттік тілді меңгерту арқылы сөйлеу тілін
2.Дамытушылық: оқушыға қазақ халқының салт-дәстүрлерінен түсінік бере отырып
3.Тәрбиелік: халықтық дәстүрді сыйлауға, үлкенді құрметтеуге, адамгершілікке тәрбиелеу.
Сабақтың әдістері: әңгімелесу, түсіндіру, ойландыру, жаттықтыру, баяндау, іздену,
Сабақтың түрі: саяхат сабақ.
Сабақтың көрнекілігі: сабақтың картасы, суреттер, киелі 7 саны,
Сабақтың барысы.
I. Ұйымдастыру кезеңі:
I.Оқушылармен амандасу, сабақтың тақырыбы мен мақсатын түсіндіру.
Мұғалім:—Балалар, сабағымыздың түрі саяхат болғандықтан тәрбиеге байланысты салт-дәстүрлер
Мұғалім:
II. — Бала тәрбиесіне байланысты дәстүрлерді кім атап
1) Шілдехана тойы.
2) Балаға ат қою.
3) Бесік тойы.
4) Баланы қырқынан шығару.
5) Тұсаукесер тойы.
6) Тілашар тойы.
7) Сүндет тойы.
8) Атқа мінгізу тойы.
9) Тоқым қағар.
Мұғалім: — Осы аталған тойлардың ішінде біз "Балаға
1. "Балаға ат қою" (кодоскоптың экранына
(Бір оқушы бұл дәстүр туралы әңгімелейді).
2. Мұғалім оқушының әңгімесін қорытады.
Балаға тіл-көз тимесін деген ниетпен Тезекбай, Ошақбай, Жаманбай
Ал елдің ардақты азаматтарының атын жаңа туған нәрестеге
3. Бесікке салу (көрініс). "Әлди бөпем" әні
4. Бала тәрбиесіне байланысты тағы бір дәстүріміз
-Мына суретте аналар сәбидің тұсауын кесіп, өмірге жолдама
Мұғалім: — Бала тәрбиесіне байланысты қандай мақал-мәтелдер, өлеңдер
2) Алдыңғы арба қайда жүрсе, Соңғы арба сонда
3) Қарағайға қарап тал өсер, Қатарына қарап
4) Әдепті бала - арлы бала, Әдепсіз
(Мақалдар кодоскоптың экранына түседі, оқушылар дәптерлеріне жазып отырады).
5) "Бала — бал" өлеңін жатқа айту.
- Халқымыздың 7 деген саны киелі сан болып
Сабағымыздың түрі саяхат болғандықтан осы 7 саны арқылы
Оқушылардың жауаптарын тексеріп болған соң "7-киелі сан" деген
7 — киелі сан
Жеті қазына
1. Ер жігіт
2. Сұлу әйел
3. Ақыл, білім
4. Жүйрік ат
5. Қыран бүркіт
6. Берен мылтық
7. Жүйрік тазы (ит) 7. Туажат
Жеті жұт
1. Құрғақшылық
2. Жұт (мал қырылу)
3. Өрт
4. Оба (ауру)
5. Соғыс
6. Топан су
7. Зілзала (жер сілкіну) 7. Жылқыда
Жеті ғашық
1. Ләйлі — Мәжнүн
2. Фархад - Шырын
3. Таһир — Зухра
4. Арзу - Қамбар
5. Уәлик — Ғарра
6. Уәки — Күлшаһ
7. Жүсіп — Зылиха
V. Мұғалім: - Біз сабағымыздың басында баланы бесікке
1) бесік, көрпе
2) шапан
3) кебенек
4) тон
5) жабу
6) жүген
7) қамшы
Тон, шапан, жабу — ер жеткенде халықшыл болуына,
VI. Халқымыз ежелден мал бағып күнін көрген халық.
1. Тышқан
2. Сиыр
3. Барыс
4. Қоян
5. Ұлу
6. Жылан
Мұғалім: - Тағы да 7 санына тоқталып өтейік.
VII. Тарихта аттары қалған жылқылар да бар. Олар
— Жетеуін атап беріңізші.
1. Кенде байдың — Керқұласы.
2. Қобыландының — Тайбурылы.
3. Алпамыстың — Байшұбары.
4. Ақанның — Құлагері.
5. Ертарғынның — Тарланы.
6. Қараманның — Қара аты.
7. Райымбектің — Көк ойнағы.
VIII. Төрт түлік жайында қандай мақал-мәтелдер
1) Малды бақсаң, қойды бақ, Май кетпейді
Ит асырасаң сырттаннан, Қой бермейді қорадан.
2) Жалғыз түйе бақырауық,
Жалғыз бала жылауық.
3) Сиыр сипалағанды білмейді,
Жаман сыйлағанды білмейді.
4) Жақсы адамға мал бітсе,
Ағайынның жоғына қарасады.
Жаман адамға мал бітсе,
Көрінгенмен итіне таласады.
(Мақалдарды орыс тіліне аударып, мағынасын түсіндіру).
Кодоскоптың экранына түсіре отырып оқушылар жазып алады.
IX. — Ал, 7 санына байланысты қандай мақал-мәтелдер
1) Жеті рет піш, Бір рет
2) Жеті атасын білмеген, Жетімдіктің салдары.
X. Қорытынды сөз.
- Бүгін саяхат сабағымызда
- Қазір жылдың қай мезгілі, қай айы?
- Наурыз айында қандай халықтық мереке тойланады?
- Наурыз мейрамы туралы біз не білеміз?
2. Оқушы наурыз мейрамы туралы айтып береді. Келесі
3. Мұғалім: - Наурыз көжеге де 7
1) Су.
2) Сүр ет. (қазы. шұжық)
3) Сүт.
4) Құрт.
5) Бидай.
6) Тұз.
7) Тары.
4. Бата беру. Ұлыс оң болсын,
Қайда барсаң жол болсын! Ұлыс бақты болсын !
2.3 Шешендік сөздер -халық даналығы
Сабақтың білімділік мақсаты: оқушылардың шешендік сөздер тарауынан алған
Тәрбиелік мақсаты: оқушыларды халықтық мұра — шешеңдік сөздерді
Дамытушылық мақсаты: жетелейтін сұрақтар беру арқылы сабақты өмірмен
Көрнекіліктер: қанатты сөздер жазылған плакаттар, ақ форматтар, Төле
Сабақтың түрі: аралас.
Әдіс-тәсілдері: ой шақыру, топтастыру, сұрақ-жауап, 5 жолды өлең,
Пәнаралық байланыс: тарих, әуез өнері.
Сабақтың барысы:
I. Қызығушылықты ояту.
1.Ой шақыру.
Біліп айтқан сөзге құн жетпейді, Тауып айтқан сөзге
Сұрақтар:
- Осындай керемет сөздерді қалай атаймыз?
- Шешендік сөздер дегеніміз не?
- Шешендік сөздер мазмұнына қарай қалай бөлінеді?
- Шешендік сөздердің құндылығы неде?
- Шешендік сөздер қалай туады?
- Қандай би-шешендерді білесіңдер?
2. "Топтастыру" әдісі.
Оқушылардың алдарына дайын қағаз (плакат) қойылады. "Шешендік сөздер"
Халық даналығы
Сөз шеберлігі
Асыл мұра
Шешендік сөздер
Дауларды шешу
Нақыл сөздер
Толғаулар
Өсиет
II. Мағынаны ажырату.
Сыныпты 3 топқа бөлу. 3 топқа үш түрлі
I топ - Сырым мен Малайсары шешендігі.
II топ - Төле би төрелігі. II топ
Әр топ берілген тапсырма бойынша сөйлейді. Сырымның шешендігін,
III. Ой-толғаныс. "Бес жолды өлең" әдісі арқылы "Шешен"
ҚОРЫТЫНДЫ
Зерттеу жұмысы оқытуды ұйымдастырудың негізгі формасы ретінде сабақтың
Мектептегі оқыту үрдісі оқыту әдістері арқылы жүзеге асатыны
«Әдебиет - өнер туындысы. Әдебиет сабағы - өнер
Бұл әдебиет мұғаліміне қойылатын талап. Әдебиет сабағын бір
Сабақта қолданатын таңдап алған
Мен өзімнің курстық жұмысымды
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі:
«Қазақ тілі мен әдебиетін оқыту мәселелері» (методикалық жинақ)
Н.Әбішева «Әдебиет – білімді ізгілендіру қайнары» Қазақстан
Ш.Қайыпова «Танымдық шығармашылыққа баулиық» Қазақстан мектебі 2005 ж.
Қ.Тасболатов «Әдеби білім берудің жолдары» Қазақстан мектебі 2005
Совет-Хан Ғаббасов «Адам жанының арналарын аша білейік»(ғылыми пайымдау)
Ж.Сомжүреков «Әдебиетші ұстаз – қайраткер тұлға»Қазақстан мұғалімі (газет)
К.Сариева «Қазақ әдебиеті және ұлттық менталитет» Қазақ тілі
Г.Сайынқызы «Әдебиетті өнер табиғатына сай оқыту» Қазақ тілі
С.Мақпырұлы «Оқушылардың әдеби-теориялық ұғымдарын қалыптас-тыру мәселесі» Қазақ тілі
Қазақ және әлем әдебиеті./ Әдебиет сабағын оқытудың көкейкесті
Қоңыратпаев Ә. «4-7 Класстарда әдебиетті оқыту методикасы». Алматы.
«Қазақ тілі және әдебиеті» журналы, //Технология талаптары және
Бітібаева Қ. «Қазақ әдебиетін оқыту әдістемесі». Алматы. Рауан,
Мұхтарова Э."Орта мектепте шығарма жаздырудың әдісі", Алматы, 2002
«Қазақ тілі мен әдебиеті» //Бағытты білім беруде жаңа
«Қазақ тілі мен әдебиеті». /Проблемалық сұрақ арқылы дамыта
«Қазақ және әлем әдебиеті », //Педагогикалық жаңаша ойлау
«Қазақ тілі мен әдебиеті» //Сабақ беру тәсілдері//.К. Елікпаев,
«Ұлт тағылымы»,//Әдебиетті инновациялық мәнде оқыту//, З.Жұмабаева. 2003
Ақшолақов Т. «Көркем шығарманың эстетикалық табиғатын таныту». Алматы.
Бітібаева Қ. «Әдебиет пәнін оқытудың тиімді жолдары». Алматы.
1990 ж. 54 б.
22.«Қазақ тілі мен әдебиеті». /Оқытуда жаңа әдістерді пайдалану/,
23. Құрманбаева Г., Е.Жұматаева «Әдебиет оқыту әдістемесі».
6






Ұқсас жұмыстар

Қазақ тілі мен әдебиеті
Газет бетіндегі атаулардың синтаксисі
Газет тілінің қазақ тіл білімінде, орыс тіл білімдерінде зерттелуін саралау
Қазақ тілінің практикумы
Газет мақалалары тақырыптарының синтаксистік құрылымы
Газет мақала тақырыптарын зерттеу
Сағат саны
Алаш әдебиеттануын совет кезінде дамытқан ғалым
Қазақ тілі мен әдебиет пәні бойынша оқушыларды біріңғай ұлттық тестілеуге дайындаудың тиімді жолдары
Абайдың қай тап ақыны екендігі