Алтын өндірісіне инновациялық технологиялар
Мазмұны
Кіріспе......................................................................................................... 3
І. Инновация ұғымы.................................................................................... 5
1.1.Ғылыми-техникалық прогрестің экономикалық және
әлеуметтік тиімділігі............................................................................... 6
ІІ. Кәсіпкерліктің инновациялық түрлерін дамытудың
нарықтық механиздері.................... ................................................. 10
2.1. Франчайзингтің қалыптасуы.......................................................... 10
2.2. Оффшорлық бизнес қажеттілігі..................................................... 14
2.3. Лизинг.............................................................................................. 17
ІІІ. Қазақстандағы өндірісті өркендету экономикамыздың
негізі бағыты............................... .......................... ............................. 21
3.1.Алтын өндірісіне инновациялық технологиялар........................... 21
ІV. Қорытынды........................................................................................... 25
V. Пайдаланылған әдебиеттер.................................................................. 26
Кіріспе
КСРО экономикасы әр республикаға, нақты қажеттіліктерді ескерместен, өз
Біздің өнеркәсіп жоғары қосымша құны бар өнімдерді жеткілікті
Өткен ғасырдың 90-шы жылдары Совет Одағы ыдырап, тәуелсіздік
Екіншіден, феодалдық экономикадан капиталистік шаруашылық жүйесіне, одан социалистік
Міне осындай үрдіс басталғалы 15 жылдай уақыт өтті.Бұл
Еуропадағы дамыған елдерде бұл үрдістің әрқасысына ғасырлар кетіп
Міне, соның арқасында бүгін жаңа асуларды нысанаға алып
Тәуелсіздіктің он бес жылында жүргізілген реформалар экономиканың жедел
І. Инновация ұғымы
1.1. Жаңа техника мен технологияның техникалық деңгейінің көрсеткіштері
Өнеркәсібі дамыған елдердегі жалпы ұлттық өнімнің 80 пайызы
«Инновация» ағылшын тілінен аударғанда жаңалық енгізу, жаңашылдық деген
Өнеркәсіптік өнімдерді жаңа технологиялық деңгейге көтеру инновациялық үдерімді
Қазақстанда инновациялық дамудың ұлттық жүйесі біртіндеп қалыптасып келед,
Инновациялық саясат саласында Қазақстан Республикасындағы венчурлік индустрияны дамытудың
Қазіргі кезде Қазақстанның Индустриялық-инновациялық даму бағдарламасын тиімді түрде
Аэроғарыш саласындағы жоғары технологиялық өндірістерді дамыту негізінде арнаулы
Құрылып жатқан технологиялық парктерде инновациялық үрдістерді жолға қоюда
1.1. Ғылыми-техникалық прогрестің экономикалық және әлеуметтік тиімділігі
Индустриялық-инновациялық даму бағдарламасына сәйкес біз экономиканың шикізаттық
Отандық өнімдердің халықаралық рыноктардағы бәсекеге қабілеттілігін арттыруда әлемдік
Индустриялық-инновациялық саясатты жүзеге асыру жөніндегі атқарылуға тиісті міндеттер:
елдегі индустриялық-инновациялық күштерді қалыптастыру және нығайту. Бұл саладағы
мемлекеттік мекемелердің қызметін индустриялық-инновациялық дамудың мақсаттарына сәйкес қайта
индустриялық-инновациялық дамуды халық арасында насихаттау, мемлекеттік және жеке
Сонымен, өнеркәсіптің инновациялық дамуын табысты жүзеге асыру экономиканың
ҒТП - өндірістік процестердің тиімділігін, сапасын арттыру, халық
ҒТ төңкеріс – түбімен өзгерту, революция.
Инновация – жаңа бұйымдарды, тезнологияларды, ұйымдық формаларды жасауға,
Инновация – жаңалық енгізу, ғылыми жетістіктерді, озат тәжірибені
Инновация 3 негізгі кезеңдерді қамтиды.
Зерттеу бастаудан өнеркәсіпте алғаш рет игеруге дейінгі кезең,
Алғашқы игеруден бастап, бұйымды немесе тауарды тұтынушының қажеттілігін
Тауарды немесе бұйымдарды тұтынушы кең мөлшерде пайдаланады, сонымен
ҒТП-ң негізгі көрсеткіштері:
Өндірістің өркендеуі, ЖҰӨ-ң артуы.
Өнімділік.
Еңбек өнімділігі.
Капитал өнімділігі.
Өндірістік потенциялдың артуы.
Еңбек сыйымдылығы және т.б.
Нарықтық жағдайдағы ғылым және ҒТ саясат:
Мыс: АҚШ-та ҒТ саясаттың негізгі принциптері:
Ғылыми зерттеулер мен тәжірибе конструкторлық жұмыстар, бағдарламаларды бөлу
Өндірілген жаңалықты жан-жақты оптималдандыру (жетілдіру).
ҒТ жаңалықтарды енгізуге тұтынушылардың әзір тұруы үшін нарықты
Академиялық еркіндікті жария ету, ғылыми зерттеу тақырыптарын таңдаудағы
Меншік түрлерінің сан алуандығы негізінде ҒТ меншікті ұйымдастыру
ҒТ қызметті жан-жақты жетілдірілген заңмен қамтамасыз ету.
Өндіріс потенциалы - өсу мүмкіндігі.
ҒТП-ң бағыттары:
Ғылыми зерттеу институттары, ғылыми орталықтардың, университеттің ғылыми орталықтарының
Веньчурлық кәсіпорындар, веньчурлық қорлар тарапынан жаңалықтарды дамытуға қызмет
Веньчурлық капитал – тәуекелді жобамен жасалған жаңа техниканы,
Веньчурлық кәсіпорындар – қолданбалы ғылыми зеттеулер жүргізіп, жоба
“Веньчур” ― пайдалы, бірақ келешек нәтижесі белгісіз іс-әрекетке
Веньчурдың 2 түрі бар: Сыртқы және ішкі.
Сыртқы веньчур (“пікір”, “идея”) пікір иесі және веньчур
Мұндай фирмаларда қызметкерлер саны 100-ден аспайды және олар
Ішкі веньчур – ірі корпарациялар ішінде пайда көлемін,
ІІ. Кәсіпкерліктің инновациялық түрлерін дамытудың
2.1. Франчайзингтің қалыптасуы
Тауар сатудағы және қызмет көрсетудегі әдістермен франчайзинг бизнесінің
Франчайзинг - француздың "franchize" деген сөзінен шыққан, аударғанда
Бұны жәй тілге аударғанда мына түсінікті береді: кәсіпкер
Тәжірибелі кәсіпкерлер өзінің тәжірибесін, білімін нарық жағдайын ұсына
Үлкен фирмалар (франчайзерлердің) технологияның, "ноу-хау"-дың иелерінің өзінің әріптестеріне
Берілетін тауарлар мен қызметтерге мүмкін болатын
зияндылықтардан қорғау үшін сақтандыру әдістері қолданылуы қажет, яғни
Франчайзердің сауда маркасын қолдану белгілі бір ережелер мен
Франчайзер (сатушы) өзінің сауда маркасын белгілі бір
Франчайзингтің мынадай түрлері болады:
1. Франчайзерлердің дистрибьюторы ретінде франчайзердің тауарлық маркасын
2. Франчайзердің өндіретін өнімге қолданатын технологияны пайдаланып, тауардың
3. Франчайзерлердің атынан сатуға немесе қызмет көрсетуге болатын
Франчайзингтің көптеген түрлері болады және оның ішінде ең
а) аймақтық франчайзинг;
б) дамушы франчайзинг.
Жоғарыда көрсетілген франчайзингтің басқа франчайзинг түрлерінен айырмашылығы -
Негізгі франчайзи аймақтық дилерлік жұмысты ұйымдастыру барысында франчайзерлерден
Авторлық құқы бар тұлға қодданудан пайда болған табыстан
Франчайзингілік жұмыс жасау
-белгілі нарықтық кеңістіктегі
-сұраныс пен ұсынысты анықтау;
-нарықтың сыйымдылығын нақты белгілеу;
-инвесторлар түрінде
Осыларға жауап тапқан кезде ғана франчайзер де, сол
Егер де франчайзер тауардың жабдықтаушысы болса, онда франчайзи
-күшті жарнама
-қоғамдық мойындау
-бастапқы кезенде үйрету, көмектесу
-орталықтандырылған сауда
-франчайзингілік кәсіпорынды дайындау және оның орналасу жерін таңдау
-бухгалтерлік есепшот ұйымдастырудағы көмек.
Бұл тізімнің қатары өзара келісім-шартта толықтырылуы мүмкін. Көптеген
Сонымен Қазақстан Республикасында франчайзерлер өз атымен, бөгде маркалы
Өз сауда маркасы атынан шығатын франчайзерлер төмендегідей артықшылықтарға
-сауда есебінің экономикасының есебінен өндіріс масштабын жоғарылату мүмкіндігі
- ұсақ кәсіпорындардан келетін шығынға кеткен экономика есебінен
-бөгде марканы пайдаланатын франчайзерлердің негізгі компания тарапынан маман
Республика франчайзерлердің лицензиялануын және баска да құкықтарын қорғауға,
2.2. Оффшорлық бизнес қажеттілігі
Нарықтық экономикаға көшу және дүниежүзілік шаруашылық жүйесінің интеграциялануы
Оффшорлық фирманы құру орынды және тиісті болған жағдайда,
Қазақстандағы салық төлеушілердің оффшорлық бизнестің мүмкіншіліктерін білмегендіктен, оны
Оффшорлық бизнестің пайда болуы мен дамуында салықтардың рөлі
Қазіргі танда салыкгар дәстүрлі фуккцияларык ғана орындамай, сонымен
Салық төлеушілерге қолайлы жағдайдың тәртібін жасайтын салықтық зандылық,
Кейбір шетелдерде ынталандыратын мүмкіншіліктерді пайдалану үшін әр алуан
Іс жүзінде салық төлеушілер - жеке де, заңды
Сонымен оффшорлық бизнес - бұл құпиялықты және қаражаттарды
2.3. Лизинг
Нарықтық қатынасқа көшу жағдайывда кәсіпорынның өндірістік қызметін дамыту
Лизингтің көмегімен қозғалатын және қозғалмайтын мүліктерді сатып алуға,
Нарықтык зкономика дамыған елдерде лизинг шарттарына ендірістік қүралдардың
Лизинг біздің елде 1989 жылы банкілер лизингілік операцияларды
Лизингілік бизнесті қалыптастыру және дамыту, ең алдымен, өндірісті
Лизинг бизнесі кәсіпкерлік қызметтің ерекше саласына жатады. Лизинг
Лизингтік бизнестің Қазақстанның экономикасында қолданылу мүмкіндігі мынадай себептерге
-барлық сала кәсіпорындарывдағы моральдық және жарамдылығы жағынан ескірген
-мемлекеттің жоғары технологиялық жабдықтар шығаратын салаға жұмсайтык қаржысының
-кәсіпорыкдардың республккадан тыс жерлерден жаңа технологиялар сатып
-банк несиелері жоғары ставкамен және кысқа мерзімге берілетіңдіктен
-өндірісті техникалық және технологиялық жағынан жаңартудың құралы ретінде
Қазақстан Республикасы Жоғарғы Кеңесінің 1992 жылғы IX сессиясында
Лизинг дегеніміз - қаржылық жалдау бойынша жалға алушының
ІІІ. Қазақстандағы өндірісті өркендету экономикамыздың негізі
3.1. Қазақстандағы алтын өндірісіне инновациялық технологиялардың қолданылуы
«Қазақстан - 2030» деген қысқа атпен танымал болған
Бүгінгі күні, 10 жыл мерзім артта қалғаннан кейінгі
«Алдымен – экономика, содан соң саясат» деген Президентіміздің
Қазақстан Республикасының минералды-шикізат кешені, еліміздің жер қойнауында
Қазақстан тәуелсіздігін алғаннан бері қара және түсті металдардың
Алтын шығару өндірісінің шикізат қорының мүмкіншілігімен салыстырғанда
Жер қойнауында алтын кендерінің пайда болуының ерекшеліктері туралы
1.алтын тотыққан мономинералды және поликомпонетті кендердің құрамында
2. Алтын «өңделуі қиын» немесе «қыңырлы» деп аталатын
3.Алтын сульфидті мыс, қорғасын, мырыш т.б. басқа минаралдармен
Жылына 300 тоннаға дейін алтын өндіретін КСРО-да оның
Ол кезде табылған тотыққан кендердегі алтын қорын өндіріске
Алайда бұрындары Қазақстанда кеңестік және әлемдік ғылымның тамаша
Еліміздің Президенті Н.Ә.Назарбаевтің қолдауымен Ұлттық нженерлік академия құрылып,
Композитті материалдар негізінде әзірленген жаңа анодтар және оларды
Бұл жетістік арқасында бұрын қайта өндірілмейтін оннан
Жасалған еңбектің ең басты нәтижесі деп авторлардың әзірлемелерін
Сондықтан да авторлық құқық құрамында М.Ж.Бітімбаев, Л.С.Болотова, Д.Ғ.Бөкейханов,
Қазақстанның индустриалды держава ретінде халықаралық имиджі үшін әлемдік
Қорытынды
Экономиканың қай саласын болсын, оның өндірістік потенциалын инновациялық
Қазақстан бүгінде әлемде ең ырғақты дамып келе жатқан
Биылғы жылдың ортасына қарай біздің қолымызда рыноктың туризм,
Біз өзімізді жаңа технологиялар мен жаңа экономика әлеміне
Индустриялық-инновациялық дамудың инфрақұрылымы қазірдің өзінде қалыптасты.
Пайдаланылған әдебиеттер.
1. «Кәсіпорын экономикасы» А.Қ.Мейірбеков
Қ.Ә. Әлімбетов Алматы, 2003
2. «Экономикалық теория негіздері»
Я . Әубәкіров «Алматы-2004 »
3. «Егемен Қазақстан» газеті, 23 қазан 2007
4. «Жалпы экономикалық теория» Ө
3
Алтын өндірісіне инновациялық технологиялар
Өнеркәсіп салаларында атқарылатын жұмыстар
Муниципалды басқару түсінігі
Шығыс Қазақстан облысының металлургия өндірісіне сыртқы экономикалық қызметтерін талдау
Қазақстан Республикасында түсті металдардың маңызды түрлерін өндіретін аудандар
Жаңа өнімдерді өндіру технологияларының даму теориясы, экономикалық тиімділігі
Индустриялық - инновациялық инфрақұрылымның теориялық негіздері
Қазақстан өнеркәсібін әртараптандыру және одан әрі жаңартудың негізгі бағыттары
Отандық кәсіпорындардың инновациялық қызметін экономикалық талдау
KAZZINC ЖШС КОМПАНИЯСЫНЫҢ НЕГІЗГІ ҒЫЛЫМИ ЖҰМЫСТАРЫ