Құжаттардың деректемелерін рәсімдеуге қойылатын талаптар
ЖОСПАР
Кіріспе 2
Құжаттарды бір ізге келтіру қажеттілігі 3
Бірыңғайландырылған мәтіннің құрылымы 6
Құжаттарға қойылатын мемлекеттік стандарттар 7
Құжаттардың деректемелерін рәсімдеуге қойылатын талаптар 8
Құжаттардың бланкілеріне және құжаттарды ресімдеуге қойылатын талаптар 13
Қорытынды 14
Қолданылған әдебиет тізім 15
Кіріспе
Кез келген салада құжаттар бір ізге келтіріліп және
іс- әрекеттер процесіндегі шешілетін барлық ұрақтар;
Шешімді қабылдау дәрежесінің мөлшері;
Сұрақтарды шешу тәртібін (алқалық немесе жалғыз)
Басқа мекемелермен өзара байланыстың көлемі мен сипатын. Бұл
Құжаттарды бір ізге келтіру қажеттілігі
Құжаттарды бірыңғайландыру қажеттілігіне ешкімнің күмәне жоқ. Қазіргі кездебірыңғайландырылған
Құжаттарды бірыңғайландырудың алғашқы кезеңінде оны объектісі болып, олардың
Толық көлемдегі бірыңғайландыру жүргізу жеке құжаттрдың нысандары жарпы
Құжаттаудың жүйесінің үшеуіне мемлекеттік стандарт ретінде үлгі- нысандар
Бұл стандарттарды жасау кезінде құжаттарды бірыңғайландырудың принциптері мен
Дегенменде құжат- бұл бір арнайы тасығышта бекітілген мәлімет.
Құжатта мәліметті бекіту құралының ең көп тараған түрі
Ол тұрмақ, графикалық (чертеждер, сурет, схема) немесе цифрлық
Мәтін тіл құрылының көмегімен материалданған ой болып табылдандықтан,
Сөздер сөйлем арқылы мәтін құрайды. «Сөйлем- бұл сөз
Мәтіндерді бірыңғайландыру әдістеріне кірісе отырып, алдымен оның мағынасын
Бір ізге келтіру бағыттары және кезеңдері.
Бірыңғайландырудың маңызды бір бағыты мәтінің мазмұнындағы сөз құрамын
Құжаттардың мәтінін бірыңғайландырудың иағы бір бағыты грамматикалық (морфологиялық,
Мәтінді бірыңғайландырудың үшінші бағыты мәтінде мәліметті қатаң құрылымда
Бұл үш бағыт жеке тематикалық топтардың және құжаттардың
Тәжірибеде бір басқару жағдайын әр түрлі авторлар
Құжаттардың мәтіннінің бірыңғайландыруының бірінші кезеңінде, алдымен бірыңғайландырылғалы
құжаттардың мәтінін бірыңғайландырудың келесі кезеңі әрбір жүзеге асырылатын
Яғни кез келген жағдай екі нәтижеге ие болады:
Басқарудың әрбір жағдайын анықтап болғаннан кейін, нәтижесін рәсімдеу
әрбір бұл карточкаларда негізгі кілті сөздердің барлығы жазылады.
Құжаттардың мәтінін қатң түрде бірығайландыру үшін, кілтті сөзер
Құжаттарды зерттеу кезінде арнайы карточкаларда барлық аббревиатуралар мен
МемСТ- мемлекеттік стандарт- д.3/12;
КИП- бақылап- өлшеу құралы- д.4/11.
Келесі кезеңде таңдап алынған кілтті сөздерден сөздік
Бірыңғайландырудың жалпы талаптарын шартты түрде үшке бөлеміз: мәтіннің
Бірыңғайландырылған мәтіннің құрылымы
Бірыңғайландырылған мәтіннің құрылымы нақты және бірмағыналы болуы тиіс.
Кіріспе дәлелдеме
Кіріспеде әдетте құжаттардың не үшін, не мақсатта және
Дәлелдемеде цифрлар, фактілер және басқару шешімін қажет ететін
Қорытынды сұрақтың мәнін ашу үшін керек және ұсынылатын
Кіріспе, дәлелдеме, қорытынды мәтіннің жеке абзацтары ретінде рәсімделеді.
Бірыңғайландырылған мәтінде қорытынды міндетті түрде белсенді болуы тиіс.
Мәтіннің құрылыма қойылатын талаптармен қатар жалпы рәсімдеудің де
Құжаттарға қойылатын мемлекеттік стандарттар
Құжаттандыру қысқарту және оларды құрудың күрделі азайту қазіргі
Бірыңғайландыру деп құжаттарды бір түрге ыңғайлауды айтамыз. Яғни
Стандарттау құжаттарды бір талаптар мен нормаларға сәйкесиендіру. Стандарт:
құжаттардың деректемелерінің құрамын;
құжаттардың деректемелерін рәсімдеуге қойылатын талаптар;
бланкілерге және құжаттарды рәсімдеуге қойылатын талаптарды;
Қазақстан Республикасы мемлкекеттік елтаңбасы бейнелейтін балнкілерді дайындпу, есепке
Қазақстанда мына стандарттар бекітілген: ҚР СТ 98996
Нақты бір құжатты дайындаған кезде оның элементтерді (деректер)
Көптеген құжаттар үшін дектермен саны ұқтаң түрде шектеледі.
құжаттардың нақты бір түрлеріне тән нысана типтік формулыр
Қазақстан Рспубликасы Мемлекеттік елтаңбасы;
ұйым нышаны немесе тауар белгісі (қызмет көрсету белгісі)
жоғары тұрған органның ресми атауы;
ұйымның ресми атуы;
ұйым туралы анықтамалық деректер;
құжаттың түрінің атауы;
құжаттың күні,
құжаттың тіркеу нөмірі;
кіріс құжатының тіркеу нөмірі мен күніне сілтеме;
құжаттың құрылған немесе басылып шығарылған жері;
құжатқа қол жеткізуді шектеу белгісі;
хат алушы;
құжатты бекіту белгісі;
бұрыштама;
мәтіннің тақырыбы;
бақылау туралы белгі;
құжаттың мәтіні;
қосымшасы бар туралы белгі;
қойылған қол;
құжаттың келісу белгісі;
құжаттің келісу рұқсатнамасы
мөр;
көшірмені куәләндырылған туралы белгі.
орындаушы туралы белгі;
құжаттың орындлу және іске бағытталу туралы белгі;
құжаттың электронды көшірмесін сәійкестендіргіш.
Құжаттардың бланкілерін дайындауда, құжаттоың түріне байланысты, келесі деректермен
Құжаттарды рәсімдеуде келесі деректемелер басылады: 07,08,09,11,12,13,14,15,16,17,18,19,20,21,22,23,24,25,26,27.
Құжаттардың деректемелерін рәсімдеуге қойылатын талаптар
Қазақстан Республикасы Мемлекеттік елтаңбасы құжаттардың бланкілерінде Қазақстан
Ұйымның нышаны немесе таур белгісі (қызмет көрсету белгісі)(02
Егер бланкіде Қазақстан Республикасы елтаңбасы бейнеленген болса, ұйымның
Құжаттың авторы болып табылатын ұйымның (04 деректеме) және
Ұйымның қысқартылған атауы ол ұйымның құрылтайшы құжаттарында қарастырылған
Ұйымның шет тілдегі атауы ол ұйым туралы жарғыда
Ұйым филиалының, аумақтық бөлімшесінің өкілдігінің, құрылымдық бөлімінің атауы,
Ұйым туралы анықтамалық деректер (05 деректеме): мекен- жайынан;
Ұйымда құрылған немесе басылым шыққан құжаттың түрінің атауы
Құжаттың қол қойылған немесе бекітілген күні құжаттың күні
Күнді келесі тәртіпте ресімдеуге де болады: жыл, ай,
Құжаттардың тіркеу нөмірі мен
Құжатқа қол жеткізуді шектеу белгісі және « Қызмет
Хат алушы (12 деркетеме) ретінде ұйымдар, олардың құрылымдық
Мысал,
Жабдықтау және өткізу бөлімі
Егер құжат бірнеше біртекті ұйымдар немесе бір ұйымның
Құжат төрттен астам хат алушыны қамтымауы керек.
« Көшірме« сөзі екінші, үшінші, төртінші хат алушының
Қажет болған жағдайда құжат бекітілуге жатады (13 деректеме)
Құжатты лауазымдары тең емес тұлғалармен бекітуде олардың қолдары
Құжаттың лауазымдары тең үш
Үкіметтің орталық заң шығарушы, орындаушы, сот органдарының және
Құжаттың орындалуын бақылау туралы белгі (16 деректеме) «
Басқа ұйымдардың немесе бұрын шығарылған құжаттардың негізінде дайындалған
Бірыңғай бастау негізінде әрекет ететін ұйымдардың өкімдік құжаттарында
Алқалық органдардың өкімдік құжаттарында мәтін жекеше түрде үшінші
Хаттарды баяндаудың келесі нысандары қолданылады:
көпше түрдегі бірінші жақтан (« жолдауыңызды өтінемін«,
жекеше түрде бірінші жақтан (« бөлуіңізді өтінемін«, «
жекеше түрдегі үшінші жақтан (« министрлік қарсы емес«,
Мәтінді саулдама түрінде құруда белгілердің атауларды атау септіктегі
Кестенің бағандары мен жолдарының атау септіктегі зат есіммен
Егер құжаттың мәтінінде аталған қосымшасы болса, қосымшаның бар-
Егер қосымшалар түптелген болса, онда беттердің саны көрсетілмейді.
Құжатты лауазымды тұлғаның бланкісінде ресімдеу ол тұлғаның лауазымының
Құжатқа лауазымды тұлғаның міндеттерін атқарушы эөзінің нақты лаузымы
Құжаттың келісілу белгісі (20 деректеме) құжаттың сол жақ
Мөр (22 деректеме) арнаулы нормативтік құқықтық актілермен қарастырылған
Құжаттың орындалу және оның іске бағытталуы туралы белгі
Құжаттың орындалуы және оның іске бағытталу туралы белгіге
Электрондық көшірменің сәйкестендіргіші (27 деректеме) құжаттың әр бетінің
Құжаттардың бланкілеріне және құжаттарды ресімдеуге қойылатын талаптар
Құжаттар блакілерде әзірленеді және олардың екі негізгі форматы-
жоғарғы жағынан-10 мм; төменгі жағынан-10 мм болуы қажет.
Блакілерді ақ қағаздан немесе ашық түсті қағаздан жасаған
Бланкілерде деректемелердің орналасуының екі түрі орнатылады: бұрышта және
Қорытынды
Қорыта келе, құжаттарды бір ізге келтіру және стандарттау
Яғни, бір ізге келтіру, стандарттаудың тәртіптері, жүйесі, кезектілігі
Қолданылған әдебиет тізім
М.А. Васильев «Некоторые методы унификации текстов документов, применяемых
В.И. Свинцов « Логические основы редактирования текста« М.
О.Жуковская и Б. Гольцев « Документация советских государственных
Қазақстан Респуликасының Экономика және сауда министрлігінің стандарттау, метрология
Схема-1
Схема-2
В.И.Свинцов Логические основы редактирования текста. М., «Книга», 1972,
шешім
орындалды
орындалмады
уақытында
уақытында емес
белгілі себептермен
белгісіз себептермен
Бірыңғайландырылған құжаттардың толық жүйелі түрлері
Ұйымдық- биліктік
Бірінші есепке алу
Сыртқы саудалық
Жоспарлық
Технологиялық
Конструкторлық
Мемлкеттік стандарттың нысан- үлгілері
Мемлекеттік стандарт 6.2-6.8
Мемлекеттік стандарт 6.18-70
Мемлекеттік стандарт 6.39-72
Сыртқы сауда құжаттамасы
Ішкі нарыққа есепке алу және тауарлармен бірге жүретін
Ұйымдық- биліктік құжаттама жүйесі
Бірыңғайландырудың маңызды бағытталған
Құжаттың мәтінінің сөз құрамын барынша шектеу
Сөйлемнің мәніндегі сөз бірліктерінде, мәтін мәні өзгермесе, грамматикалық
Мәтіндегі мәліметті рәсімдеудің қатаң құрылымын, түрін бекіту
Бірыңғайландырудың кезеңдері
Құжатты жазған органның функцияларын нақты білу
Әрбір қызметті жүзеге асыру кезінде пайда болатын басқару
Бірыңғайландырылған мәтіндерді құру
Құжаттарды бір ізге келтіру және стандарттау
БАСҚАРУ ҚҰЖАТТАРЫН РӘСІМДЕУ ТӘРТІБІ
ҚҰЖАТТАУ ЖӘНЕ ТҮГЕНДЕУ
Құжаттардың деректемелерін ресімдеу
Жеке құрам бойынша негізгі құжаттардың ережелері, нұсқаулықтары
Құжат құрылымы. Деректемелерді рәсімдеу ережесі.
Ақша қаражаттары есебінің қолданыстағы тәртібі
Ақпараттық - анықтамалық құжаттар
Мемлекеттік стандарттар мен құжаттар
Іс құжаттары қарым қатынас жасаудың кепілі