Ағылшын тілінде ертегіні оқытудың әдістері
М А З М Ұ Н Ы
КІРІСПЕ..........................................................................3
1 АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Ағылшын тілі және оны оқытудың әдістері.................................4
1.2 Ағылшын тілін оқытудың қазіргі замандық әдістемесі.....................................9
2 БАСТАУЫШ МЕКТЕПТЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІН ҮЙРЕТУ ӘДІСІ
2.1 Ағылшын тілінде ертегіні үйрету әдісі.......................................15
2.2 Ағылшын тілінде ертегіні оқытудың әдістері............................18
2.3 Сабақ жоспары.........................................................22
ҚОРЫТЫНДЫ............................................................27
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ...................................29
КІРІСПЕ
Тақырыптың өзектілігі: Рухани интеграция дәуірлеген бүгінгі таңда ағылшын тілі
Қазір шетел тілін оқыту методикасы ғылым болып қалыптасып келе
Әдістеменің ғылым ретінде сипат алуындағы алғашқы бағыттар Б.В.Беляевтің есімімен
Заман ағымына қарай тікелей әдіске енгізілген өзгерістер педагогикада туындаған
Қазіргі таңда байланыс пен шығармашылық оқытуға негізделген коммуникативті-бағдарлау әдістемесінің
Курстық жұмыстың мақсаты: Ағылшын тiлi сабақтарының басты мақсаты -
Курстық жұмыстың міндеттері:
- ағылшын тілі және оны оқытудың әдістерін анықтау;
- ағылшын тілін оқытудың қазіргі замандық әдістемесін енгізу;
- ағылшын тілінде ертегіні үйрету әдісін қалыптастыру;
- ағылшын тілінде ертегіні оқытудың әдістерін дамыту.
Зерттеудің ғылыми болжамы:
Егер ағылшын тілі мұғалімдері оқушыға тілді меңгерту барысында
Зерттеудің ғылыми жаңалығы мен теориялық мәні:
- мектеп оқушыларына шет тілін меңгертудің принциптері теориялық тұрғыдан
- мектеп қабырғасынан-ақ арнайы ағылшын лингвистикасына бейімдеу жолдарын жүйелеу,
Зерттеу жұмысының дәлелділігі мен негізділігі:
Қорытындылардың әдіснамалық және теориялық қағидалар арқылы дәлелденуімен, зерттеудің ғылыми
Зерттеудің әдістері мен тәсілдері. Зерттеу барысында жинақтау, сипаттау, жүйелеу,
Курстық жұмыстың құрылымы: Жұмыс кіріспеден, екі бөлімнен, қорытындыдан және
Ақпараттық базасы. Курстық жұмыста ғылыми конференциялар мен кезеңдік баспалар
1 АҒЫЛШЫН ТІЛІН ОҚЫТУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1 Ағылшын тілі және оны оқытудың әдістері
Ағылшын тілі — Үнді-Еуропалық тілдер жанұясының батыс герман тобына
Осыдан 300 жыл бұрын ағылшын тілінің жалғыз ғана нұсқасы
Ағылшын тілі - дүниежүзілік тіл немесе халықаралық тіл. Бірақ,
Ұлттық география қоғамының деректері бойынша әлем халықтарының 70 проценті
Жуықта елімізде Мемлекет Басшысының жетекшілігімен «тілдердің үш тұғырлығы» тұжырымдамасы
Ағылшын тілі — БҰҰ-ның негізгі алты тілінің бірі болып
Ағылшын тiлi пәнi мектепте бiлiм, тәрбие берумен қатар жасөспiрiмдердiң
Ағылшын тiлi пәнiнiң басты мiндетi - шәкiрттердiң тiлдiк қарым-қатынас
Ағылшын тілін оқыту барысында белгілі бір әдістемені қолдану әр
Оқыту шарттарының ішінде оқыту мақсаты аса маңызды рөль атқарады.
Осы замандық ағылшын тілін оқыту әдістерін салыстыра сипаттау өте
Сондай-ақ салыстыра сипаттау оқытушының таңдауы үшін де маңызды. Әдістердің
Аталмыш зерттеудің міндеттері бүгінгі ағылшын тілін оқыту әдістерінің негізін
Адамзат тарихында білім берудің әр алуан әдіс-тәсілдері әзірленген. Шетел
Мұндай әдістің негізі XVIII ғасырдың аяғында қаланып, XX ғасырдың
Жоғарыдағы әдіске сай, тілді меңгеру үшін грамматика мен сөздікті
Қолданысқа ертеден кіргеніне қарамастан, бұл әдістің өзіне тән артықшылықтары
50 жылдардың орта тұсында бұл тәсіл лингвистердің заман ағымына
60 жылдары пайда болған «Silent way» (үнсіздік әдісі) атауына
Аталған әдістің артықшылықтары неде? Оқытушының тілді білу деңгейі оқушының
Келесі тағы бір қызықты әдіс «Total-physical response» (физикалық сезіну
Ойға шому («Sugesto pedia») деп аталатын әдіске де көңіл
Ағылшын тілін үйренудің келесісі - аудиолингвистикалық әдіс («Audio-lingual method»).
70 жылдары пайда болған тәсілдің бірі – коммуникативтік әдіс.
Әдіссіз оқыту процесі жүзеге асу мүмкін емес. Осы оқыту
Тілді меңгеруде сөздік қордың бай болуы да манызды мәселе.
Ағылшын тілі сабағындағы сөздік қорды дамыту жұмыстары мынадай әдіс-тәсілдер
Түсіндіру әдісі - жаңа сөз, сөз тіркесі, сөйлемдерді
Көрнекілік әдісі – сабақ сайын жүргізілетін әдіс. Басқа тілді
Келесі әдіс – сұрақ-жауап әдісі. Бұл - балалардың тілін
Практикалык әдіске ойын элементтері бойынша тіл үйрену кіреді. Дидактикалық
Интерактивтік әдіс. Интерактивтік деген сөз энциклопедияда көрсетілгендей, интеракция деген
Бұл әдістің негізгі мақсаты – оқу процесінің барлық сатысында
1.2 Ағылшын тілін оқытудың қазіргі замандық әдістемесі
Оқыту процесі, әсіресе, тіл үйрету өте күрделі де қиын
Оқыту процесі жыл сайын толығып, жаңарып отыратындықтан, қазіргі тіл
Жаңаша оқыту әдістемесі дегеніміз – тілді жаңа озық технологиялармен
Рольдік ойындарды ойнаған кезде үйренушінің барлық қабілеті оның іс-әрекеті
Жаңаша оқыту әдістемелерін оқытушы өз мүмкіндігінше бұрыннан бар дағды,
Компьютерлік технология – оқытудың арнайы жиынтығы мен әдістемесін,
Соңғы жылдары ағылшын тілін оқыту мен білім беруді компьютерлендіруде
Жаңа ақпараттық технологияларды пайдаланатын әдістер мен Интернет секілді қазіргі
Бүгінгі таңда адамзат өмірінде компьютердің қолданылмаған жері жоқ. Әр
Психологиялық тұрғысынан қарағанда компьютермен оқытудың тиімділігі мол. Оқу-әдістемелік жұмысының
Аталмыш технология – практикалық сабақты жүйелі ұйымдастыруда маңызды. Компьютерлік
Соның ішінде, үйрету технологиясында қарастырылған үйрену мен дағдылану әрекеттерінің
Ойлау қызметін жинақтап қорыту;
Практикалық іс-әрекет пен ойлаудың жылдамдығы;
Ойлау мен еңбектің икемділігі және дербестігі.
Лексикалық және грамматикалық материалдарды сұрыптау ұстанымдары анықталып, оны компьютерлік
а) сөздің жеңіл-қиындығы мәнін ескеру;
ә) сөздің тіркесу қабілеті;
б) сөздің синонимдік қасиеті;
в) сөз мағынасын түсіндіру және оны сөйлемде дұрыс қолдану,
г) сөздің мағынасын дұрыс аудару.
Компьютерлік технология арқылы сөздерді таңдау, іріктеу мәселесімен айналысуға болады.
Бұл технологияның ерекшелігі – сөздерді есте сақтап, тез меңгеруге
Компьютермен жұмыс істеу өте қызықты. Үлгерімі нашар оқушының да
Ең алдымен, компьютер оқытушыға оқушының өз бетінше жұмысын ұйымдастыруға
Сұрақ-жауап диалогы.
Оқушы сұраққа құрылған лексика-грамматикалық материалдар негізінде сұрақтарға жауап беруі
Таңдамалы жауаптармен жүргізілетін тапсырма. Компьютерге жауап беру үшін оқушы
Еркін құрылған сөйлемдерді стильдік түзету.
Толықтыруды керек ететін жаттығулар.
Компьютер толықтыруды керек ететін сөйлем жиынтықтары мен мәтіндерді ұсынады.
Сөздікті меңгерудегі өзін-өзі бағалауға арналған жаттығулар.
Асықпай компьютермен еркін жұмыс істей отырып, оқушының өз бетімен
Ал тіл үйретудегі басты мақсат – тіл үйренушінің коммуникативтік
Компьютерлік бағдарламалар күн сайын жетілдіріліп, қарқынды даму үстінде. Компьютер
Оқу материалы ретінде оқушыға дәстүрлі оқулықтар мен оқу құралдары
Аралықтан оқыту екінші жағынан алғанда тілдік пән үшін тиімсіз.
Кейбір дәстүрлі, әдістемелік жағынан жетілдірілген телекурс, видеофильмдер өз бетінше
Тілді сырттай оқу бөлімінде үйрену тиімді нәтиже бермейді. Тіл
Алайда, аралықтан оқытудың тілдік пәндер үшін болашағы жоқ деп
Бүгінде шетелдік ғалымдар тіл білімінің фонетика саласы бойынша мультимедиалық
Қазіргі ақпараттық технология мен телекоммуникациялардың қарқынды дамуы болашақта компьютер
Мультимедия технологиясының көмегі арқылы тек өз бетінше тіл үйренумен
Кез келген оқушының компьютерді пайдалануға мүмкіндігі болуы;
Электронды оқулық тестік жүйемен және тренажермен тілдік деңгейді меңгеруге
Электронды оқулықтар оқушыны қызықтыратын тілдік материалды меңгеруге негізделген видеосабақтар
Оқушылардың тілдік материалды тексеруге негізделген сөйлеу әрекетінің барлық түрін
Тілдік бірліктердің қолданылуын жаттап алуға мүмкіндік беретін, грамматикалық материалдардың
Тіл үйрену үрдісінің бастапқы кезеңінен бастап шығармашылық, қарым-қатынастық, проблемалық
Аралықтан оқыту жүйесінде оқытушымен үнемі байланыста бола отырып, мультимедиалық
Бүгінде авторлық мультимедиалық оқулық жасауға арналған компьютерлік бағдарламалар бар.
Көмекші қызметі;
Қатысымдық – чат арқылы тілдесуге болады.
Ұйымдастырушылық-қызықтырушылық – қазіргі уақытта компьютер адамдарды қатты қызытырады, осының
Негізгі қызметі;
Ақпарат берушілік – компьютердің ең тиімді жағы ақпарттты сақтауға
Жаттықтырушы – компьютер арқылы тіл үйренуде оқушының тілдік материалды
Бақылаушылық-түзету–ағымдық және қорытынды бақылау жұмыстарын тексеруге, тексерудің обьективті, яғни
Өзге тілді компьютерлік технология арқылы оқытуды енгізу – тіл
Білім беру үрдісіне жаңа технологияның енуі көптеген педагогикалық мәселелерді
2 БАСТАУЫШ МЕКТЕПТЕ АҒЫЛШЫН ТІЛІНДЕ ҮЙРЕТУ ӘДІСІ
2.1 Ағылшын тілінде ертегіні үйрету әдісі
Ертегі – фольклордың негізгі жанрларының бірі. Ертегі жанры
Ертегілердің тәрбиелік маңызы орасан зор. Ертегілерді оқыту арқылы балалар
Ертегілерді оқуда мыналар ескерілуі қажет:
1.Ертегіні оқыту барысында «бұл ойдан шығарылған, өмірде кездеспейді» деудің
2. Оқушыларды кейіпкерлерге қарапайым мінездеме беруге үйретуде ертегілердің пайдасы
3.Қара сөзбен жазылған ертегілер текске жақын үлгімен мазмұндалады. Кейде
Ертегі балаларды жоспар жасауға үйрету үшін де өте қолайлы.
Ертегілерді балалар қызыға оқиды, олардың мазмұнын бір оқығанда ақ
Бастауыш сынып оқушыларына арналған ана тілі сабағында М.Әлімбайдың аңыз-
Сұрақтар жазылған үлестірме қағаздар, үш түсті (сары, жасыл, қызыл)
Ойынның шарты:
-Әдеби ойын үш кезеңнен тұрады. Ойын басталмас бұрын
-Әр кезеңде жеңімпаз атану үшін ойыншы өзінің алдындағы
-Әр кезеңнің жеңімпаздары соңғы айналымда кездесіп, жеңімпаз анықталады.
-Ойыннан шыққан оқушылар айып ретінде М.Әлімбайдың өлеңдерін оқып, оның
Оның мақсаты – тыңдаушыға ғибрат ұсынумен бірге эстети-калық ләззат
Ертегіде қиял мақсатты түрде пайдаланылады, сондықтан ол әсіреленіп, ғажайыпқа
Ертегінің поэтикасы мен композициясы көркем әрі жүйелі. Композициясы бірнеше
Ертегілері жанрлық әрі сюжеттік құрамы жағынан әр алуан. Ол
1) жануарлар туралы ертегілер;
2) қиял-ғажайып ертегілер, батырлық ертегілер;
3) хикаялық ертегілер , сатиралық ертегілер;
Сюжеттері тек қазақтың өзіне тән ертегілермен қатар, басқа елдермен
Негізгі кейіпкер мен мазмұны және қияли әдістердің қаншалықты пайдаланылуына
Ертегі жанрының пайда болып, қалыптасу тарихы өте ұзақ. Оның
Миф – алғашқы рулық қауымның қасиетті деп
Алғашқы қауымдағы мифтік ұғымдар туғызған небір ғаламат мақұлық-тар
2.2 Ағылшын тілінде ертегіні оқытудың әдістері
Халық әділептілік пен адамгершілікті, ақылдылық пен батырлықты ертеден-ақ өте
Ертегілердің тәрбиелік маңызы орасан зор. Ертегілерді оқыту арқылы балалар
Қазақ халқын патриоттық тәрбие берудегі тиімді құралдарының бірі –
Джозеф Редьярд Киплинг (ағылш. Joseph Rudyard Kipling) (30 желтоқсан
Оның ең үздік шығармалары "Джунгли Кітабы", (The Jungle Book),
Киплингтің салыстыруларға бай тілі, ағылшын тілінің сөздік құрам қоржынына
Оның кітаптарымен көптеген кинофильмдер мен мультфильмдер түсірілді. Кішкентайында Мауглиді
Ерлік тәрбиені қалыптастырудағы өзіндік шыншылдығы мен әлеуметтік мәні жағынан
Ертегілерде батырлардың түр-тұлғасын «жауырыны қақпақтай, бұлшық еті бүлкілдеп, алысқомды
Ал классикалық батырлар ертегісінде батырлар тылсым күштермен емес елді,
Демек, мұндай сипаттау ертегіге тән қасиет деп ұққанымыз жөн.
Орыс педагогы А.В.Сухомлинский : «Ертегі- халық мәдениетінің рухани байлығы,
Андерсен Ханс Кристиан (02.04.1805, Оденсе қ. — 1.8.1875,Копенгаген
“Импровизатор” (1835), “Тек скрипкашы” (1837), “Қос баронесса” (1-3, 1849)
Андерсен ертегілері тек балаларға арналмаған. Әлеуметтік-психологиялық астар, ащы сарказм
Андерсен ертегілерінің ішіндегі әйгілісі – «Кішкентай Иданың гүлдері» (1835),
Ертегішінің көптеген ертегілері анимацияланып, эфирде көрсетілді. Солардың қатарында «Ұсқынсыз
Жазушының фантазиясы мен халық ішінде сақталған аңыздарды еске түсіруі
Андерсен халық ертегілерінің образдарын пайдаланған жоқ, өзі бұрын мүлде
Андерсен ертегілерін тек балалар ғана емес, үлкендер де қызыға
Сондай-ақ халық ауыз әдебиетіндегі жақсы айтылған ертегіні өзі де
Хайуанаттар туралы ертегілер көне заманда елдің, жеке аңдардың, малдардың
Ертегілердің ішінде баланың қиялын шарықтатып , келешекке сеніммен қарауға
Тұрмыс салтқа байланысты ертегілер халықтың тарихи талаптарына байланысты
Батырлық ертегілерде елін қорғап, халқын қадірлеген ерлердің таңғажайып іс-әрекеттері,
Күлдіргі ертегілер, негізінен, Алдар көсе мен Жиренше шешеннің,
Ата-аналардың келісімімен біз сыныпта аптаның белгілі күндеріне «Ертегі сәтін»
Ертегіні тыңдаудың өз ерекшелігі бар. Ол өзінің тыңдаушыларынан қиялдылықты,
Міне, осы фольклор арқылы білім бере отырып тәрбиелеу мақсатын
Ел ертеңін ойлаған отбасында атаның, әженің ертегілерін тыңдау, әдебиеттерді
2.3 Сабақ жоспары
Lesson’s plan
Form: 4
Grammar: Present Continuous.
Duration: 45 minutes
Equipment: pictures, posters, audio.
Type of the lesson: combined-verbal.
Aims:
• Educational: to consolidate the knowledge of Present Continuous
• Practical: to develop speaking skills
• Bringing up: to improve thinking, visual, auditory memory
I.Organization moment
Greeting:
Teacher: Good afternoon, pupils! How are you?
Pupils: Good afternoon, teacher ! We are fine.
Teacher: Thank you, I’m glad to see you.
Pupils: We are glad to see you.
Teacher: Let’s begin our lesson. Please open your
Announcement Topics include: The theme of our lesson is
II.The main part of the lesson
I
He, she, it
We, you, they
Present Continuous
Болымды сөйлем: I am watching TV.
Болымсыз сөйлем: I am not watching TV.
Сұраулы сөйлем: Am I watching TV?
III.Phonetic drill: listen and repeat
Swan swam over the sea-
Swim, swan, swim;
Swan swam back again-
Well swum swan.
IV.New words:
Holiday photos
Looking at
Know
V.Implementation of grammar exercises:
Dialogue:
These are my holiday photos.
Meg and Sue are looking at some photos.
This is and me. We are eating ice-cream.
This is my mother and father. They are riding
This is Tom and me. We are swimming.
This is my mother and father. They are sleeping.
What is this photo?
I don’t know!
2. listen these questions and answer.
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
3.Look, listen and read.
The sun is shining
4. Listen the question at disc : What is
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
What are they doing?
5. Change sentences in simple sentences and negative form
Am
I
doing it right?
Are
you
listening to me?
Is
he
working today?
Is
she
speaking Chinese?
Is
it
working?
Are
we
going home now?
Are
they
watching TV?
6. I give you sentences which you show motion.
I am listing to music
I am eating an ice cream
I am playing football
I am watching TV
I am singing song
I am reading book
VI.Conclusion. Let’s resume our lesson.
What did you learn from this lesson?
The lesson is over! You worked very well. Thank
ҚОРЫТЫНДЫ
Жаңа өмір талабы кез келген адамды алаңдатады. Шетел тілі
Шет тілін оқып, үйрену бірден қалыптаса қоймайды. Өз ана
Шетел тілін оқыту - оқушылардың санасында мәдениетаралық коммуникация іскерліктерін
Сонымен, шетел тілдерін оқытуда екі халықтың мәдениеті мен олардың
Шетел тілдерін оқыту мәселелерін қарастырғанда ең алдымен ана тілінің
Ағылшын тілін үйренушіге арналған 10 маңызды кеңес:
1. Ағылшын тілін үйренумен күн сайын айналысу керек.
2. Егер оқуға деген құлшынысыңыз төмендеп жатса, ағылшын кітабын
3. Контекс үзінділерін жеке бөліп жаттауға болмайды.
4. «Дайын фразаларды» қажетті орнына қолдану үшін жаттау керек.
5. Ағылшын тілінде естіген әңгіме мәтіндерін, фильм көріністерін ойша
6. Арнайы қате жіберілген жаттығуларды қайта оқудың қажеті жоқ.
7. Ағылшын идиомалары, дайын фразалары мен афоризмдерін жазып алып,
8. Ағылшын тілі – бір мезгілде әр тараптан меңгеруге
9. Сөйлеуден, сөйлеу кезіндегі кейбір қателіктерден қорықпаңыз. Егер ойыңыздағы
10. Ең бастысы, ағылшын тіліне деген қабілетіңіз бен қалауыңыз
ПАЙДАЛАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
1). И. П. Иванова «Теоретическая грамматика современного английского языка»,
2). Л. С. Бархударов «Грамматика английского языка», Москва, 1986
3). 1. Иманқұлова С. «Жаңаша оқыту әдістемесі», Әл-Фараби атындағы
4). М. С. Сақтағанова, Н. Қ. Алиева, Н. Қ.
5). Г. Ботағарина, «Ағылшын тілін оқытудағы бүгінгі белес», Білім,
6). Г. Шамшырақова «Ағылшын тілін оқытудың құрылымы», 12-бет,
7). Гүлмира Жұмайқызы, «Ағылшын және қазақ тілдеріндегі салыстырмалы ерекшеліктер»,
8). Ж. А. Жақыпов «Аударматануды аңдату», Астана, Аударма баспасы
9) М. Новщкан, Н. Д. Кучин «Практическая грамматика английского
10). Қазақ грамматикасы, Алматы «Жазушы», 1990 ж. 681-717 беттер.
11). К. Н. Качалова, Е. Е. Израилевич «Практическая грамматика
12). Г. Рысбаева «Ағылшын және қазақ тіліндегі етістіктің етіс
13). Қ. Тубышева, «Модульдік оқыту технолгиясын ағылшын тілі сабақтарында
14). Е. Нұрланбекова «Шетел тілін оқытуда бейнефильмдерді қолдану», Шетел
15). Abai «book of words», «Abai international club» Semey
16) Movie Talk. Английский, интерактивный видеокурс: для Windows
17). Английский язык, кн. для чтения к учеб. для
18). Винарева, Людмила Андрияновна, Янсон, Валентина Вадимовна.
19). Вронская, И. «Английский язык в детском саду», Дошкольное
20). Колыхалова, Ольга Алексеевна, Махмурян, Каринэ Степановна. Учитесь говорить
21). Методическая разработка по английскому языку для развития навыков
22). Петрова, Светлана Владимировна, Рудавин, Олег Николаевич. Английский
23). Полякова, Татьяна Юрьевна. Английский язык для диалога
24) Эналеев, С. Триединство общей цели, Языковая политика,
30
To be + Ving
Ағылшын тілінде ертегіні оқытудың әдістері
Ағылшын тілі және оны оқытудың әдістері
Ертегілер мен жұмбақтар арқылы ағылшын тілін меңгертуді дамыту әдістемесі
Шет тілі сабақтарында ертегілер оқытуда қолданылатын тиімді әдістер
Ағылшын тілінде ертегі үйретудегі әдістер
Ертегіні оқытудың тиімді жолдары
ҚР орта білім беру мазмұнын жаңарту бағдарламасы аясында ағылшын тілі сабақтарында әдістер мен жаңа технологияларды қолдану
Балабақшалардың даму тарихы
Мектеп жасына дейінгі балалар
Мектеп жасына дейінгі балалардың тілін дамытуда қолданылатын халық ауыз әдебиет түрлері