Мемлекеттік статистика органдары жүйесінің тиімділігін арттыру
Кіріспе
Ұлттық шоттар жүйесінің мәні экономика салаларының ұдайы өндіріс
Қазіргі кезде Қазақстан Республикасында 1990– 2007 жылдардағы өндіріс,
Тауарлар мен қызметтердің шоты өзіндік жиынтық кесте болып
Өндіріс шоты тікелей өндіру процесіне қатысты операцияларды қамтып
Экономикалық көрсеткіштер экономикалық саясатта, экономикалық талдау және бағалау
Кез келген ғылым сияқты макроэкономика да теориялардың өзара
Экономикалық көрсеткіштер экономикалық саясатта, экономикалық талдау және бағалау
Жалпы ұлттық өнім экономикадағы бір жылғы барлық тауар
Жалпы ұлттық өнім экономика көрсеткіштерінің ең нақтысы деп
барлық экономикалық агенттер табысының жиынтығы.
өндіріс тауарлары мен көрсетілген қызметтердің жалпы шығын көлемі.
Жалпы ұлттық өнім — экономикадағы табыс пен өндірістегі
Біз жалпы ұлттық өнімнің жалпы шығын көлемін, сонымен
қоғам экономикасының жай күйін бақылау;
экономикалық циклдың ағымдық фазасын анықтау;
мемлекеттік саясатты қалыптастыру.
Біріккен ұлттар ұйымының (БҰҰ) шоттар жүйесінің сипаттамасы
Біріккен Ұлттар Ұйымының шоттар жүйесінің түсінігі
Біріккен Ұлттар Ұйымының шоттар жүйесі микро және макро
Біріккен Ұлттар Ұйымының ҰШЖ бірінші нұсқасы 1952
Халықаралық валюталық қор, Дүниежүзілік банк, Еуростат және басқадармен
ҰШЖ құрудың негізінде экономикалық санаттар жатады, олардың
ҰШЖ да алты институционалдық секторларды бөледі: қарылық емес
Мысалы, «қаржылық емес кәсіпорындар» негізгі қызметі табыс
ҰШЖ да басты қолданылатын топтама экономикалық
Экономикалық көрсеткіштер экономикалық саясатта, экономикалық талдау және бағалау
ЖҰӨ — экономика жағдайын сипаттайды, себебі адамдар аз
Статистикалық деректер мемлекеттің экономика министрлігінің 3 айда бір
ЖҰӨ-ді төмендегідей бөліктерге бөліп көрсетуге болады: Барлық экономикалық
Экономикалық көрсеткіштерді зерттеу кезінде, көбінесе қай санатқа жататындығын
Біз, осы көрсеткіштер қалай есептелінеді және олардан экономика
ЖҰӨ экономика көрсеткіштерінің ең нақтысы деп есептеледі. Статистикалық
ЖҰӨ-ді төмендегідей бөліктерге бөліп көрсетуге болады:
- Барлық экономикалық агенттер табысының
- Өндіріс тауарлары мен көрсетілген қызметтердің жалпы шығын
ЖҰӨ — экономика жағдайын сипаттайды, себебі адамдар аз
Ұлттық есеп-шот жүргізу жүйесінің келесі ең маңызды көрсткіші
Жалпы ұлттық өнім (ЖҰӨ) есеп-шотын есептеудің максаты мынада:
ә) экономикалық циклдың ағымдық фазасын анықтау;
б) мемлекеттік саясатты қалыптастыру.
Жалпы ұлттық өнім (ЖҰӨ) БҰҰ-ның методология бойынша статистикалық
ЖҮӨ = с1 + (v+m) + m
ЖҰӨ-нің көмегімен еліміздің экономикалық даму деңгейі мен пропорциясын
Жалпы ұлттық өнімнің (ЖҰӨ) жиынтық қоғамдық өнімнен (ЖҚӨ)
.Келесі ең маңызды көрсеткіштердің бірі өзіндік табыс. Ол
Орнықтылған табыс тұрғындардың билігінде болатын табысты айтамыз. Оның
ЖҰӨ көрсеткішінде ресми емес және рынокты емес қызмет
ЖҰӨ тұрғындардың әл-ауқаттылығының өсуін сипаттайтын дәл макроэкономикалық көрсеткіш
Бұл көрсеткішті ғылыми айналымға енгізген американ экономистері В.
ТЭӘ = ЖҰӨ + КЭ + ӨҚҚ+ Д
мүндағы ТЭӘ — таза
ЖҰӨ - жалпы ұлттық өнім,
КЭ — көлеңкелі экономика,
ӨҚК - өзіне-өзі қызмет көрсету,
Д – демалыс,
Э - экология.
Жоғарыда көрсетілген макроэкономикалық көрсеткіштер бір-бірімен өзара байланысты және
Жалпы ұлттық өнімді есептеудің әдісі бар: елдегі
Экономистердің көзқарасы бойынша, тек қана өндіріс тауарлары мен
Тұтыну (С), тауар және қызметтерді (нан, киім, көлік
Инвестициялар (І), Станок, гимарат, үй құрылысы және тағы
Мемлекеттік сатып алу (G), тауар және қызметі (мемлекеттер,
Таза экспорті (Xn), экспорт пен импорт көлемінің
Y = C + I + G +
Жалпы ұлттық өнім – бұл тұтынудың, инвестицияның, мемлекеттік
Тұтыну – бұл үй шаруашылығында қолданылатын тауарлар мен
Қысқа мерзімді қолданылатын тауарлар;
Ұзақ мерзімді қоолданылатын тауарлар;
Көрсетілген қызмет.
Қысқа мерзімді қолданылатын тауарларға қысқа уақытқа ғана қызмет
Ұзақ мерзімді тауарларға ұзақ уақыт қызмет жасайтын, мәселен,
Көрсетілген қызмет түріне тұтынушыларға жасалған қызмет, мәселен, шаштараз
Инвестиция мынадай топтарға бөлінеді:
Өндірістік капиталды салу (немесе негізгі өндірістік фактор инвестициясы
Тұрғын үй-құрылыс инвестициясы;
Қор инвестициясы.
Негізгі өндірістік фактор инвестициясына фирмалардың жаңа өндірістік кәсіпорындар
Тұрғын үй-құрылыс инвестициясы – бұл тұратын жаңа үйлер
Инвестиция қоры – бұл фирманың қордағы тауарларының бағасының
Мемлекеттік шығындар – үкімет тарапынан сатып алатын тауарлар
Соңғы топ – бұл басқа елдермен сауда жасаудың
Ұлттық есеп жүйесінде көбінесе табыс жиынтығының көрсеткіші ретінде
Таза ұлттық өнімді алу үші, өндірістік кәсіпорындар, жабдық
Ұлттық есеп жүйесіндегі келесі көрсеткіш фирмалардағы жанама салық
Еңбекақы (73%). Жұмысшылардың алатын жалақысы мен сыйлығы.
Жеке меншік табыстар (70%). Кішігірім дүкендер, фермалар, т.б.
Ренталық табыс (2%). Жылжымайтын мүлік иелерінің алатын пайдасы,
Корпорация пайдасы (11%). Жұмысшылар мен несие берушілерге төленген
Таза пайыз (7%). Белгілі бір елдің кәсіпорын төлемдерінің
Қайталап есептеуді болдырмау үшін, жалпы ұлттық өнімге
Аралық тауарлар, кейін қайта өндіруге кететін өнімдер. Оған
Төлемдер ( әлеуметтік сақтандыру, зейнетақы, жұмыссыздыққа жәрдемақы байланысты)
Барлық өндірістік емес келісімдер, яғни өндірілген өнімнің көлемінің
Бағалы қағаздарды сату сатып алу жөнінде келісімдер.
Ұсталған заттарды сатып алу
Жалпы ұлттық өнім көлемін өлшеуде батыстық экономистер мен
Аралық өнім және қосымша қосылған құн әдісі. Жалпы
Табыстар мен шығындар ағымы әдісі. Жалпы ұлттық өнім
Екі әдістің екеуі де бірдей бағалы. Дегенмен АҚШ-тың
Аралық өнім және қосылған құн әдісі бойынша есептеу
Кесте 1 - Жалпы ұлттық өнімді шығындар,
ЖҰӨ ді шығындар сомасы бойынша есептеу. ЖҰӨ ді
Тауар ағымының әдісі Шығындар ағымының әдісі
Жеке тұтыну шығындары 3226 Тұтынылған капиталдың көлемі 505
Жалпы жеке ішкі инвестициялар 765 Бизнеске салынған жанама
Тауарлар және қызметтерді мемлекеттік сатып алу 964 Жалақы
Таза экспорт -93 Арендарлық төлем 20
Жалпы ұлттық өнім 4862 Проценттер 392
Амортизация -505 Жеке алымдардан түскен табыс 325
ТҰӨ 4357 Корпорацияның пайдасына салынған салық 145
Бизнеске салынған жанама салықтар. -393 Дивиденттер Корпорацияның бөлінбеген
Ұлттық табыс 3964 Корпорацияның бөлінбеген пайдасы 79
Әлеуметтік сақтандыру салымдар -445 Жалпы ұлттық өнім 4862
Корпарацияның пайдасына салынған салық 768
Трансферттік төлемдер 224
Жеке табыс(алынған табыс) 4063
Номиналдды жалпы ұлттық өнімінің нақты ұлттық өнімге қатынасы
Тауар мен қызмет көрсетуге орташа баға пайызының өзгеруін
ЖҰӨ дефляторы мен тұтыну бағасының индексі жалпы баға
1) Жалпы ұлттық өнім дефляторы барлық өндірілген тауарлар
2) Жалпы ұлттық өнім дефляторы тек қарастырылып отырған
3) Бағаның әр түлі болуында.Тұтыну баға индексі есептегенде,
ЖҰӨ дефляторы да және тұтыну баға индексі де
Бұл индекстер өмір құнын өлшеу үшін арналған, яғни
Номиналдды жалпы ұлттық өнімінің нақты ұлттық өнімге қатынасы
Тауар мен қызмет көрсетуге орташа баға пайызының өзгеруін
ЖҰӨ дефляторы мен тұтыну бағасының индексі жалпы баға
1) Жалпы ұлттық өнім дефляторы барлық өндірілген тауарлар
2) Жалпы ұлттық өнім дефляторы тек қарастырылып отырған
3) Бағаның әр түлі болуында.Тұтыну баға индексі есептегенде,
ЖҰӨ дефляторы да және тұтыну баға индексі де
Бұл индекстер өмір құнын өлшеу үшін арналған, яғни
Жалпы ұлттық өнімнің көмегімен еліміздің экономикалық даму деңгейі
Кесте 2 – Қазақстан Республикасы эконмикасының өсуінің көрсеткіші
Млн. теңге
1991 1992 2008 2009
ЖҰӨ, млн. тенге 1014190,0 1415749,7 12849794,0 16052919,2
ЖҰӨ, млн. lоллар 16645,0 21041,0 91133,0 113850,0
Алдындағы жылға пайыз-бен нақты көлемнің индексі 91,8 100,5
Дефлятор, % 260,9 138,9 85,1 72,7
Халықтың жан басына шаққандағы ЖҰӨ, тенгемен 64123,1 90880,2
Халықтың жан басына шаққандағы ЖҰӨ, доллармен 1052,4 1350,7
Халықтың жан басына шаққандағы ЖҰӨ, нақты көлемінің индексі,
Доллардың бағамы 60,93 67,29 141,0 141,0
Сурет 1 – Жалпы ұлттық өнімнің өсу динамикасы
Жалпы ұлттық өнімнің 1991 жылмен салыстырғанда өсу динамикасын
Кесте 2- Жалпы ұлттық өнім
Млн. теңге
1991 2009
ЖҰӨ 1014190,0 16052919,2
Өнеркәсіп 238732,7 5162639,0
Құрылыс 65500,9 1296700,4
Ауыл, орман, балық шаруашылығы 125043,4 853341,6
Көлік және байланыс 108203,3 1769082,1
Сауда және айналым саласы 174642,1 1965081,1
Тұрғын үй-коммуналдық шаруашылық 64487,1 116217,0
Денсаулық сақтау 23576,6 237392,1
Білім 39456,6 452237,8
Мәдениет және өнер 5125,3 664325,1
Ғылым және ғылыми қызмет көрсету 2808,9 606266,2
Банктер 12629,0 855494,9
Басқарма 23794,1 105266,3
Басқа қызмет түрлері 92552,5 800654,1
ЖҰӨ-нің нақты өзгеруі, % 91,8 280,9
Дефлятор, % 260,9 65,2
Халықтың жан басына шаққандаы ЖҰӨ, мың тенге 64,1
АҚШ долларымен 1052,4 2311,3
1.2 Қазақстанның Ұлттық шоттар жүйесінің негізі және сипаттамасы
Қазақстан Республикасында жүзеге асырылатын Ұлттық шоттар жүйесі 1993
Ұлттық шоттар жүйесінің мәні экономика салаларының ұдайы өндіріс
Қазіргі кезде Қазақстан Республикасында 1990– 2007 жылдардағы өндіріс,
Тауарлар мен қызметтердің шоты өзіндік жиынтық кесте болып
Өндіріс шоты тікелей өндіру процесіне қатысты операцияларды қамтып
Шығарылым есепті кезеңде экономикада өндірілген тауарлар мен қызметтердің
Тауар өндіруге өнеркәсіп, ауыл шаруашылығы, орман шаруашылығы, балық
Қызмет өндіруге көлік, байланыс, сауда, мәдениет, білім беру,
Аралық тұтыну есепті кезеңде өндіріс процесінде түрленетін немесе
Аралық тұтыну құрамына қаржы делдалдығының (банктердің) жанама-өлшемді қызметін
Өнімдерге салынған салықтарға мөлшері өндірілген өнімдер мен көрсетілген
Субсидиялар – кәсіпорындарға олар тауарлар мен қызметтердің белгілі
Жалпы ішкі өнім өндіріс сатысында жалпы қосылған құнды
Табыстардың құралу шоты институционалдық бірліктердің – тауарлар мен
Институционалдық бірлік, егер елдің аумағында оның экономикалық мүдделер
Қызметкерлердің еңбегіне ақы төлеу жұмыс берушінің қызметкерлерге олардың
Өндіріске салынатын басқа да салықтар өнімге салынатын салықтардан
Олар сол сияқты институционалдық бірліктер алатын пайдаға немесе
Түпкілікті тұтынуға жұмсалатын шығыстар үй шаруашылықтарының түпкілікті тұтынуға
Бұндай топтастыру түпкілікті тұтынуға жұмсалатын шығыстарды кімнің қаржыландыратынын
Үй шаруашылықтарының түпкілікті тұтынуға жұмсалатын шығыстарына үй шаруашылықтарының
Мемлекеттік мекемелердің дербес тауарлар мен қызметтерге түпкілікті тұтынуға
Мемлекеттік мекемелердің ұжымдық қажеттіліктерді қанағаттандыратын түпкілікті тұтынуға жұмсалатын
Кесте 2. Өндіріс шоты
ағымдағы бағаларда, млн. теңге
2005 ж 2006 ж 2007 ж 2008 ж
Ресурстар
Негізгі бағалардағы шығарылым 8 930 920,4
Өнімдерге салынған салықтар 316 651,6 358
Өнімдерге арналған субсидиялар 3 628,9 4
Барлығы 9 243 943,1 12 022
Пайдалану
Аралық тұтыну 4 631 967,8 6
Жалпы ішкі өнім рынок бағаларында 4 611
Барлығы 9 243 943,1 12 022
Кесте 3. Табыстардың құрылу шоты
ағымдағы бағаларда, млн. теңге
2005 ж 2006 ж 2007 ж 2008 ж
Ресурстар
Жалпы ішкі өнім рынок бағаларында 4 611
Барлығы 4 611 975,3 5 870
Пайдалану
Жалдамалы қызметкер- лердің еңбегіне ақы төлеу 1
Өндіріске және импортқа салынған салықтар 399 269,3
өнімдерге салынған салықтар 316 651,6 358
өндіріске салынған басқа да салықтар 82 617,7
Өндіріске және импортқа арналған субсидиялар 3 628,9
өнімдерге арналған субсидиялар 3 628,9 4
өндіріске салынған басқа да субсидиялар
Жалпы пайда, жалпы аралас табыс 2 698
Барлығы 4 611 975,3 5 870
Біріккен Ұлттар Ұйымының шоттар жүйесіне көшуде проблемалар және
2.1 Біріккен Ұлттар Ұйымының шоттар жүйесіне көшуде проблемаларды
Мемлекеттік органдар, кәсіпкерлер, халық және статистикалық ақпараттың басқа
1-бағыт. Статистикалық әдіснаманы және статистикалық құралдарды жетілдіру
Статистикалық әдіснаманы жетілдіру Агенттіктің негізгі стратегиялық басымдықтарының бірі
- көлік қызметтерінің өңірлік көлемін бөлу бойынша; Тұрғын
Жыл ішінде қалған 15-і, оның ішінде 11-і жаңа:
қоршаған орта статистикасының көрсеткіштерін қалыптастыру, еңбек құнының индексін
Қолданыстағы 4-еуі:
Экономикалық қызметтің негізгі түрін анықтау; өнеркәсіптік өнімдерге және
Бұдан басқа, 2010 жылға арналған талдамалық зерттеулер бөлігінде
Макроэкономикалық статистика саласында соңғы бірнеше жылда ЕО елдерімен
- «ҰШЖ 2008» жаңа халықаралық стандартын енгізу;
- Ұлттық есептілік жүйесі ішінде жекелеген
- Салааралық байланыстың неғұрлым нақтыланған
ҰШЖ 2008 жаңа халықаралық стандартын енгізу және деректердің
Деректердің салғастырмалылығын арттыру мақсатында салалық статистикаға, оған сәйкес
Неғұрлым нақтыланған деректерге өту үшін өнімдер мен салалар
Нәтижесінде макроэкономика сапасының артуы ғана емес сонымен қатар
Ағымдағы жылға елдің валюталарды сатып алу қабілетіне тепе-теңдігінің
Туризмнің қосалқы шоттары үшін қажетті индикаторларды қалыптастыруға мүмкіндік
2-бағыт. Респонденттермен жұмысты жетілдіру
Респонденттерге түсетін жүктемені төмендету мақсатында мемлекеттік органдардың ескертпелері
Деректерді жинау және өңдеудің заманауи әдістерін енгізу бөлігінде
Ақпараттық инфрақұрылымның жағдайы бүгінде былайша сипатталады:
сыртқы пайдаланушылармен деректер алмасуды қиындататын телекоммуникациялық инфрақұрылым нашар
қолданыстағы ақпараттық жүйелер әдіснамадағы өзгерістер кезінде тез бейімделуді
деректерді өңдеу 10 жылдан аса бұрын әзірленіп, айтарлықтай
«Е-Үкімет» үкіметтік жүйесін іске асыру аясында Агенттікпен «Е-статистика»
Бүгінгі күні Агенттікте «Жіктеуіштер» АЖ, «Электрондық статистикалық есептілік»
Ағымдағы жылы Агенттікпен «Е-статистика» ИСАЖ ТЭН әзірленетін болады
2011 жылы 9 жаңа ақпараттық жүйені құру жоспарлануда
2012 жылы 4 жаңа ақпараттық жүйені («Ауылшаруашылығы
Ақпараттық жүйелерді енгізу мен үлгілеу статистикалық ақпараттарды жинау,
Респонденттер он-лайн режимінде цифрлік қолтаңбаны пайдалана отырып Агенттіктің
Пайдаланушылар ыңғайлы интерфейс арқылы біріктірілген статистикалық деректерге рұқсат
Әкімшілік дереккөздерден деректер алу арқылы сондай-ақ респонденттерге түсетін
3-бағыт. Статистикалық ақпаратты пайдаланушылармен жұмысты жетілдіру
Агенттікпен мемлекеттік статистикаға сенімділік деңгейін арттыруға баса назар
Ай сайын елдің әлеуметтік-экономикалық даму қорытындылары бойынша БАҚ-пен
Сондай-ақ тоқсан сайынғы негізде Агенттік және облыстық статистика
Бізбен 2009 жылғы халық санағының нәтижелері жарияланды және
4-бағыт. Мемлекеттік статистика органдары жүйесінің тиімділігін арттыру
Е-үкіметті енгізу бойынша іс-шараларға сәйкес деректермен электрондық алмасуды
Агенттіктің ақпараттық жүйелері бүгінгі күні Қазақстан Республикасы Қаржы
2010 жылы біз тағы қолданыстағы 5 ақпараттық
тіркелген дара кәсіпкерлер туралы ақпаратты және дара кәсіпкерлердің
Әділет министрлігінің «АХАЖ» ақпараттық жүйесі;
Әділет министрлігінің «Жеке тұлғалар» мемлекеттік деректер қоры;
Әділет министрлігінің «Жылжымайтын мүлік тіркелімі» мемлекеттік деректер қоры;
Тіркелген автокөліктің деректер қоры және ҚР ІІМ жүк
Сонымен қатар, басқа мемлекеттік органдардың ақпарат жүйелерін статистикалық
Әкімшілік деректерді пайдалану және әкімшілік есепке алу нысандарын
5-бағыт. Статистикалық қызмет саласындағы халықаралық тәжірибе алу
Кадрлық әлеуетті дамыту және халықаралық тәжірибе алу бойынша
Қазіргі таңда шетелдік және халықаралық серіктестермен тәжірибе алмасуды
БҰҰ Стат Комиссиясы, Еуростат, Түрік Халықаралық ынтымақтастық Агенттігі,
2.2 Біріккен Ұлттар Ұйымының шоттар жүйесіне көшуде жүргізілген
2010 жылғы 19 наурызда «Мемлекеттік статистика туралы» Заң,
Заң жобалары мыналарға:
-статистикалық ақпаратты өндіру барысында әкімшілік деректерді пайдалану толықтығына;
-алғашқы статистикалық ақпараттың құпиялылығына кепілдікті бекітуге, құпиялылықты сақтамағаны
-мемлекеттік органдардың және олардың лауазымды тұлғаларының статистика органдарының
-Агенттік тарапынан статистикалық ақпаратты қалыптастыру саласында барлық мемлекеттік
«Қазақстан Республикасының кейбір заңнамалық актілеріне мемлекеттік статистика және
“Doing Business” халықаралық рейтингте Қазақстанның ұстанымын жақсарту мақсатында
Осы түзетулерді енгізу нәтижесінде, 2010 жылғы 16 сәуірден
Сонымен, Мемлекеттік статистикалық тіркелімде есепке қою және бірегей
Бұл шара экономикалық қызметті жүзеге асыру барысында кәсіпкерлерге
Кедендік одақ елдерінің арасында өзара сауданы есепке алуды
Осылайша, статистика органдарының алдында кедендік одақтың өзара сауда
2011 жылы өзара және сыртқы сауда статистикасының ақпараттық
Дүниежүзілік Банкпен ынтымақтастық аясында қазіргі уақытта Ұлттық статистикалық
Жобаның басты мақсаты – мемлекеттік органдарды, іскерлік топтарды
Жалпы ұлттық өнім экономикадағы бір жылғы барлық тауар
Жалпы ұлттық өнім көрсеткіші елдің жылдық өндіріс көлемін
3 Ұлттық шоттар жүйесін жүргіуде стаистика органдарының орны
3.1 Статистика органының ақпаратты жинауы
Қазіргі замандағы статистика, экономиканың айнасыіспеттес, басқарудың белсенді құралына
шетел инвестициялары туралы деректерді қамтиды. Жинақта елеулі орынды
«Ақпараттық қоғам» бөлімі Қазақстан Республикасы Үкіметінің 2006 жылғы
Жинақ мемлекеттік статистика органдары статистикалық байқаулардың түрлі нысандарын
министрлігі, Еңбек және халықты әлеуметтік қорғау министрлігі, Білім
Қазақстанның әлеуметтік-экономикалық жағдайының халықаралық салыстыруларын дайындау барысында Тәуелсіз
2007-2009 жылдары өндіріске 14 статистикалық модуль, соның ішінде
Көлік статистикасы әуе көлігі және әуежайлардың жұмысы туралы
Байланыс статистикасы коммутация жасалатын қа ты науды пайдаланумен
Баға статистикасы
жаңа 2 индикатор енгізілді:
- орман шаруашылығының өнімдері мен қызметтеріне баға индексі,
- көтерме сауда бағалары ның индексі;
бұдан басқа, заңды тұлғалар үшін байланыс қызметтеріне арналған
Әлеуметтік статистика
40-тан астам көрсеткіштер енгізілді, соның ішінде:
- экологиялық статистика бойынша қалдықтардың халықаралық жіктелімге сәйкес
- білім беру статистикасы бойынша 20-дан аса көр
- еңбек статистикасы бой ынша жұмыс күшін ұстауға
Өндіріс статистиксы шағын және орта кәсіпкерлік кәсіпорындарының қызметін
Ұлттық шоттар статис тикасы
- өңірлер бойынша жалпы шығарылымды есептеуге арналған кесте
- «шығындар-шығарылым» (тзВ) кестелерді ұсыну піші ні өзгертілді;
- мұнай-газ секторына қатыс ты салалардың тізбесі айқын
екінші және үшінші мұнай-газ сектор ларына бөлу бойынша
- еңбек өнімділігінің есептері енгізілді.5 ақпараттық жүйе енгізілді,
- Электрондық статистикалық есептілік (ЭСе);
жүйе статистикалық байқау ларды өткізу және оларға есептерді
заманауи ақпараттық техно логияларды және есептеуіш техника құралдарын
- бастапқы статистикалық ақпараттарды сақтау;
осы жүйе статистикалық зерттеулер деректерін жүктеу, қайта құру,
- әлеуметтік статистикаға арналған тіркелім;
тіркелімнің белгіленуі қазақ стан Республикасының тұр ғын үй
- Статистика агенттігі мен оның аумақтық бөлімшелерінің статистикалық
Ақпараттық жүйе қазақстан Республикасының өзекті ста тистикалық деректерінің
Сонымен бірге, көлік статистикасы бойынша ішінара зерттеуге өту
автокөлік деректер қорын жетілдіру бойынша бірлескен жұмыстар жүргізілді.
2009 жылы ішінара зерттеулер өткізу үшін кәсіпорындардағы ақпараттық-коммуникациялық
жетілдіру жүргізілді, осының арқасында кәсіпорындардағы ақпараттық-коммуникациялық технологияларды зерттеу
Экономикалық қызмет түрлерінің (NACE Rev.2) және экономикалық қызмет
Атап айтқанда, электрондық қызмет түрлерінің жалпы жіктеуіші (Эқтж)
Статистика агенттігі 2007-2008 жылдары 04-2008 қР мж экономикалық
2007-2008 жылдары экономи калық қызмет түрлері бойын ша
Статистика агенттігі қызметінің маңызды бағыты 2007-2008 жылдары қолданыстағы
Қорытынды
Қазақстан Республикасы Президентінің Қазақстан халқына 2010 жылғы 29
Қажетті ақпаратты алу үшін статистика органдары статистикалық қызметті
Басқа мемлекеттік органдардың ақпарат жүйелерін статистикалық мақсаттарда пайдалану
Әкімшілік деректерді пайдалану және әкімшілік есепке алу нысандарын
деректерді алудың негізгі әдістері заңды және жеке тұлғалар,
халықтан сұхбат алу және статистикалық тіркелімдерді жүргізу бойынша
статистикалық нысандарды пайдалана оты рып статистикалық байқауларды
өткізу болып табылады. дерек терді жинаудағы негізгі проблема
офистерінің көрсет кіштерінен 1,5-2 есеге асады. шет елдерде
құралдардың құрылуын талап етеді. Агенттік кәсіпорындарға жүк темені
Статистика агенттігінің халық аралық ынтымақтастығы ха лықаралық ұйымдармен
2009 жылы Агенттіктің 67 қызметкері шетелдерде өткен 49
шараларға қатысты:
бұұ Статистикалық комис сиясының 39-ыншы сессиясы;
Экономикалық ынтымақ тастық ұйымы (Эыұ) ел де рінің
бұұ-ның еуропа эконо ми калық комиссиясының (бұұ еЭк)
семинары;
еңбекке қабілетсіздік бой ынша семинар, бангкок, таиланд;
бұұ еЭк ұлттық шоттар және байқауға алынбайтын экономика
бұұ еЭк және еуростат бірлесіп өткізген халық және
кәсіпорындардың есептілігі бойынша тренинг, осло, норвегия;
тренинг бойынша конфе ренция Висбаден, германия;
Ауыл шаруашылығы ста тистикасы бойынша семи нар, москва;
ЭкоСоС конференциясы Вашингтон, Ақш;
тАСиС елдеріне арналған жоғары деңгейдегі семинар ташкент;
тмд Статистикалық қызметтерінің басшылары ке ңесінің 37-інші отырысы;
еуропалық статистиктер конференциясының 56-ыншы пленарлық сессиясы.
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Базылева М. Н. Экономикалық теория. – Минск:
2. Борисов Е. Ф. Экономикалық теория. Лекциялар курсы.
3. Булатов А. С. Экономика. М., 1999, 786
4. Дискин И. Е. Өтпелі экономиканың әлеуметтік құрылымы
5. Иохин В. Я. Экономикалық теория: нарық және
6. Котлер Ф. Маркетинга негіздері. М., Прогресс 1990,
7. Макконнелл К. Р., Брю С. Л. Экономикс:
8. Мамедов О. Ю. Қазіргі таңдағы экономика. Ростов
9. Микульский К. И. Әлеуметтік-бағдарланған нарықтық экономика. //
10. Николаева И. П. Экономикалық теория. – М.:
11. Раицкий К. А. Кәсіпорын экономикасы: Оқу құрылы.
12. Райзберг Б. А. Экономика курсы. – М.:
13. Самуэльсон П. Экономикалық ғылымдар. – М 1990,
14. Самуэльсон П., Нордхаус В. Экономикс. М., Республика.
15. Сажина М. А., Чибриков Г. Г. Экономикалық
16. Смит А. Халықтардың байлығының табиғаты және себептері
17. Фишер С., Дорнбуш Р., Шмалензи Р. Экономика.
18. Экономикалық теория (политэкономия)/ Видяпин В. И., Журавлева
19 . Қаржы. Оқулық. Балабанов А.И., Балабанов И.Т.Петербург
20 Қаржы теориясы. Оқу құралы. Құлпыбаев С.
21 Мамыров Н.К., Саханова А.Н. Мемлекет және
Қысқартылған сөздер
БҰҰ - Біріккен ұлттар ұйымының
ЖҰӨ- Жалпы ұлттық өнім
ТБИ - Тұтыну бағасының индексі
ҰШЖ - Ұлттық шоттар жүйесі
ҚР СА - Қазақстан республикасы Статистика агенттігі
CPA 2008экономикалық қызмет түрлері бойынша өнімдердің
Эссе - Электрондық статистикалық есептілік
Эқтж - электрондық қызмет түрлерінің жалпы жіктеуіші
ЭқтбӨж- экономикалық қызмет түрлері бойынша өнімдердің жіктеуіші
ҮИИДМБ - Қазақстан Республикасының үдемелі индустриалдық-инновациялық дамуы жөніндегі
14
Кәсіпорынның басқару жүйесінің жағдайы
Қазақстан Республикасы салық саясатының қазіргі жағдайы мен даму бағыттары
Республикасының Президентінің Қазақстан Республикасының Үкіметі туралы
Сондыктан саясат субъектісі
Шағын кәсіпкерлік субъектісін мемлекеттік қолдау қағидаттары
Өзін - өзі басқарудағы реформалар және оны жетілдіру жолдары
Қазақстанда Павлодар облысы мысалында атқарушы органдарының халықпен кері байланыс соның ішінде әлеуметтік желілер арқылы байланыс жасау жұмысының дамуы
Прокуратура қызметіндегі жетілмегендіктер
Прокуратураның құқықтық актілері
Қаржы жүйесінің қағидаттары