Педагогикалық мәдениет



Мазмұны
КІРІСПЕ 2
І. Оқушылардың есептеуіш техника мамандығы бойынша еңбек мәдениетін
1.2.Еңбек мәдениетінің мәні мен мазмұны 17
ІІ. Тәжірибелік бөлім 28
2.1 Есептеуіш техника мамандығы бойынша еңбек мәдениетін қалыптастыруда
2.2. Оқушыларда есептеуіш техника мамандығы бойынша еңбек мәдениетін қалыптастыруда
2.3.Пәнаралық байланыс негізінде оқушыларда еңбек мәдениетін қалыптастырудың әдістемесі 46
Қорытынды 60
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі 63
КІРІСПЕ
Оқушыларға еңбек мәдениетін қалыптастыру мұғалімдердің басты маңызды жұмыстарының бірі
Мектеп алдына қойылған еңбекке дайындау міндетін шешуге мүмкіндік беретін
Мәдениет (латын cuItura өңдеу, егу деген сөзден шыққан). Мәдениет
Көне замандағы адамдар әр уақытта да құдайлар қоршауында болды,
Мәдениет негізінде екі үлкен түрде болады: материалдық және рухани.
Материалдық - бұл өндірістегі құрал-саймандар техника, құрылымдар және
Рухани — бұл ғылым, өнер, әдебиет тағы басқалар.
Мәдениеттің бұлай бөлінуі белгілі шартқа байланысты Олардың арасында тығыз
Материалдық мәдениет құрамына еңбек құралдарымен бірге барлық қолмен, ақылмен
Адамдар күнделікті өмірде мәдени құбылыстарды әртүрлі түсінеді. Біреулері мәдеениетті
Мәдениет — тұтас бір құбылыс, оны зерттегенде жүйелі талдау
1) мәдениет қоғамның оның әрбір саласының сапалық сипаттамасы ретінде
2) мәдениет жүйе ретінде, яғни, оның құрылымы, оған кіретін
Жалпы мәдениет құрылымы екі үлкен бөліктен құралады:
1) Материалдық мәдениет. Бұл
2) Рухани мәдениет. Бұл
Мәдениеттің мәні мен мазмұны оның құрылымымен тығыз байланысты. Ал,
Білім әр уақытта белгілі бар ұғымдар, түсініктер арқылы қалыптасып,
«Қазақстан Республикасының 2015-жылға дейінгі білім беруді дамыту тұжырымдамасының жобасының
Орта мектепте информатиканың жеке пән ретінде оқытылуы, көптеген педагогикалық
Алайда, бұл зерттелген жұмыстарда төменгі сыныпта информатика элементтерін оқыту
Сондықтан, төменгі сынып оқушыларына информатиканың алғашқы түсініктері мен ұғымдарын
Мұндай келесі мәселерді шешу, төменгі сыныпта информатика элементтерін оқыту
Зерттеу көкейкестілігі: Мектепте есептеуіш техникасының мазмұнын дамыту келешегі оқушылардың
Зерттеудің мақсаты –орта мектепте есептеуіш техника мамандығының оқыту
І. Оқушылардың есептеуіш техника мамандығы бойынша еңбек мәдениетін
1.1. Есептеуіш техника мамандығы туралы жалпы түсінік
Оқушыларға есептеуіш техника мамандығын танысудан бұрын есептеуіш техниканың даму
1694 жылы атақты неміс математигі Лейбниц Паскальдың идеясын дамытып,
Беббидждің аналитикалық машинасы өз заманының озық идеясы болатын. Ол
Алғашқы программалық басқарылатын есептеу машинасын құрастыру идеясын 1821 жылы
Адамдар есептеуді жүргізуді есептеу аспаптары мен құрылғылары пайда
1761 жылы ағылшын Д.Робертсон жүгіртпесі бар навигациялық есептеулер жүргізуге
1642 жылы француз математигі Блез Паскаль дүние жүзінде бірінші
1694 жылы неміс математигі Лейбниц механикалық есептеу машинасы арифмометрді
ХІХ ғасырдың соңында американдық Герман Холлерит есепші – перфорациялық
1944 жылы американ математигі Говард Айкен Гарвард университетінде бағдарламамен
1946 жылы АҚШ – тың Пенсильван университетінде ENIAC (Эниак)деп
1949 жылы американ математигі Джон Фон Нейманның идеясы негізінде
Кеңестер Одағында бірінші ЭЕМ 1947 – 1948 жылдары академик
ЭЕм – нің дамуы бірнеше буындарға бөлінеді.
І. ЭЕМ-нің бірінші буыны (1940-1955).
электронды шамдармен жұмыс істеді
есептеу жылдамдығы секундына 10-20 мың операция
әр машинаның өз тілі болды
операциялық жүйелер болған жоқ
енгізу және шығару: перфоленталар,перфокарталар, магнитті таспалар
ІІ. ЭЕМ-нің екінші буыны (1955-1965).
жартылай өткізгіш элементтер – транзисторлар
(1948, Дж. Бардин, У. Брэттейн и У. Шокли)
жылдамдығы секундына 10-200 мың операция
алғашқы операциялық жүйелер
алғашқы программалау тілдері: Фортран (1957), Алгол (1959)
мәліметтерді сақтау құралдары: магниттік барабандар, магниттік дискілер
интегралды микросхемалар (1958, Дж. Килби)
ІІІ. ЭЕМ-нің үшінші буыны (1965-1980).
есептеу жылдамдығы секундына 1 млн. операцияға дейін
жедел жад – жүздеген мың байт
операциялық жүйелер – жадты,құрылғыларды, процессор уақытын басқару
IV. ЭЕМ-нің төртінші буыны (1970- ).
үлкен және аса үлкен интегралды схемалардан (ҮИС, АҮИС) тұратын
қарапайым пайдаланушылардың пайда болуы, графикалық интерфейстің қажеттілігі
әрекет ету жылдамдығы секундына 1 млрд. операциядан жоғары
оперативті жад – бірнеше гигабайт
көппроцессорлық жүйе
компьютерлік желілер
мультимедиа мүмкіндіктері (графика, анимация, дыбыс)
V. ЭЕМ-нің бесінші буыны (Жапония, 1980-жылдар)
Мақсат – жасанды интеллект қызметін атқаратын суперкомпьютер құрастыру
Жобаның негізгі сипаты:
барлық мәліметті логикалық тәсілдермен өңдеу (Пролог тілі)
өте үлкен мәліметтер қоры
параллель есептеулер мүмкіндігін қолдану
бөліп есептеу әдісі
компьютермен дауыстап «сөйлесу»
программалық жабдықтарды аппараттық жабдықтарға біртіндеп ауыстыру
Проблемалар:
жүйенің өздігінен даму идеясы іске асқан жоқ
программалық және аппараттық жабдықтардың балансын қате бағалау
дәстүрлі компьютерлер бұдан да жоғары жетістіктерге қол жеткізді
технологиялардың сенімсіздігі
интернеттің дамуы – мәліметтерді сақтаудың жаңа моделі
50 млрд. йен қаражат жұмсалды
Ү. Сергіту сәті
Есептеу Техникасы Ассоцияциясы (ағылш. Association for Computing Machinery,
Оқушылар қоғамдық еңбекті дамытудың маңызды белгісі, оны бөлісу мен
Басқару еңбегі жалпы еңбек секілді әлеуметтік-экономикалық табиғаты болады. Оның
Басқару еңбегі өндірістік еңбек болып саналады. Мұның өзі өндірісті,
Өндірістік және басқару еңбектерін салыстыруды мынадай тиісті белгілері бойынша
Еңбек заты дегеніміз адам еңбегіне арналғаны, адамның еңбекке күш
Басқару еңбегінің затына көбінесе мәліметтерді жатқызады. Өйткені, басшы қызметшілер
Еңбек заты – бұл іс-әрскетке бағытталған нәрсе. Басқару кезіндегі
Басқару – ең алдымен адамдармен жұмыс істеу. Тек мәліметтерді
Демек, басқару еңбегінің елеулі ерекшелігі, оның өндіріс еңбегінен өзгешелігі
Еңбектің маңызды сипаттамасының бірі, оның ақырғы және тікелей мақсаты
Қоғамдық еңбекті бөлісу жүйесінде басқару және өндірістік еңбектің тікелей
Жалпы ұғымда еңбек құралы дегеніміз «Зат немесс заттар жиынтығы,
Басқару еңбегімен, құрамында басшылары, мамандары мен техникалық орындаушылары бар
Адамдармен жұмыс істеу өнері туа пайда болмайды, оның өзі
Басшылық тәсілі ұжым деңгейіне тығыз байланысты, олар өзара қатысты
Басшының ұжыммен қарым-қатынасы көбінесе оның жеке басына және де
Біріншіден ұжымдағы қарым-қатынас жағдайыпа басшыға тиісті право мен өкілеттілік
Үшіншіден, басшының ұжыммен қарым-қатынас этикасы топтасқандықтың, ұжымды ұйымдастырудың, олардың
Төртіншіден, ұжым құрамына қарай басшы өзін жақсы жағынан да,
Басшылық психологиясы мынаған байланысты:
- сөйлеу мәдениетіне, өз ойын сауатты, айқын жеткізе білуіне.
- еңбек мәдениетіне, жұмыс уақытын ұтымды ұйымдастыруына;
- мінез-құлық мәдениетіне: этика, эстстика. Сыртқы мәдениеті ішкі мәдениетіне
- сезім мәдениетіне: эмоцияны, дауыс ырғағын, қол қимылын, бет
- сынау өнері, сынды дұрыс қабылдай білу қажет;
- сын жалпылама болмай, нақтылы адамға арналуы тиіс (жеке
- сынау мақсатын айқындау және сыналатын адам туралы; мағлұмат
- адамның дербес ерекшеліктерін ескере отырып сынау, алғашқы ескертуді
- сынау орнын және тәсілін ойластыру;
- сынай отырып, іскерлікпен жауап беруге жағдай жасау. Американдық
Сынаудан қорқаттын басшы – басшы емес. Әйтеуір қалайда сынау
Білікті педагогтар оқыту процесінде оқушылардан тек қателік іздеуге болмайтындығын
Жеке адамды жан-жақты дамытуда еңбек шешуші факторлардың бірі. Еңбекке
Мектепте еңбекке тәрбиелеудің негізгі міндеттері.
1. Еңбексүйгіштік пен еңбек адамдарына құрметпен қарауға баулу.
2. Оқушыларды халық шаруашылығының салаларындағы еңбектің түрлерімен таныстыру, еңбек
3. Мамандық таңдауға дайындау.
Жасөспірімдерді еңбекке тәрбиелеудің жалпы міндеттері бірнеше жеке міндеттерді орындау
- Балаларды еңбекке психологиялық және практикалық тұрғыдан даярлау.
- Оқушылардың еңбек дағдыларын қалыптастыру.
- Еңбек мәдениеті дағдыларын дарыту, оқушылардың ынтасын және қабілетін
- Ақыл-ой және дене еңбегі мәдениетін бойына сіңіру.
Еңбек тәрбиесінің жүйесіне түрлі іс-әрекеттер кіреді. Олар: оқу
Балаларды еңбекке даярлауды бірінші сыныптан, ал отбасында балалық шақтан
Ақыл-ой тәрбиесі. Әр заманда жастарға білім берудің негізгі құралы
Ақыл-ой тәрбиесінің міндеттері төмендегідей:
1. Ойлау іс-әрекетінің шарты болатын білім қорын жинақтау;
2. Негізгі ойлау операцияларын меңгерту;
3. Зиялылық біліктерді қалыптастыру;
4. Дүниетанымды қалыптастыру;
5. Өз бетімен білім алуға ынталандыру.
Ақыл-ой тәрбиесінің ең басты құралы – оқыту. Ақыл-ой тәрбиесінсіз
Есептеуіш техникасының дамуы ерте кезден – ақ басталды. Кейбір
құру оның жқмыс істеуінің теориялық негіздерін 1946 – 1947
50 – жылдардың басында жарыққа шыға бастаған негізгі өң
Транзисторды ойлап шығаруға байлансты, 50- жылдардың соңғы кездерінде техникалық
Сонымен, тиімді программа құру технологиясына жету арқылы жұмсалатын адам
Итегралдық (біртұтас) схема (ИС) – мүмкіндігі күрделі транзисторлық схемадай
Интегралдық схеманы пайдалану ЭЕМ – нің сырт аумағын шұғыл
ЭЕМ – дер өте үлкен, үлкен, кіші, өте кіші
Интегралдық схеманы пайдалану және ЭЕМ- ді құрастыруды автоматтандыру жылдамдығы
1990 жылдардан бастап объектілі – бағдарлы программалау тілдері сияқты
Енгізу құрылғылардың атқаратын міндеті және жұмыс
атқару принциптері мен түрлері.
а)Пернетақта – компьютерге берілгендер мен командаларды енгізу құрылғысы. ІВМ
Пернелер фунционалдық, алфавитті – цифрлық және басқару пернелері болып
б) Сканер (ізкескіш) – түрлі мәтіндерді, суретті, графикалық кескіндерді,
в) CD -ROM – ды пайдаланатын компакт дискілердің көлемі
Шығару атқаратын міндеті және жұмыс атқару
принципі мен түрлері.
а) Бейнемонитор - екі құрылғыдан тұрады: монитор және бейнеадаптер.
Бейнеадаптер – монитор экранына шығарылатын бейнелердің кодтарын сақтайтын өз
Монитор үлгілерін бір – бірінен ажырату ең алдымен оның
Экранда бейненің көріну сапасы және нүктелердің экранда бір түсті
CGF; EGA; VGA; SVGA.
б) Принтер – информацияны қағазға басып шығару құрылғысы. Оның
1.2.Еңбек мәдениетінің мәні мен мазмұны
Еңбек мәдениетіне тоқталмас бұрын, жалпы мәдениет түсінігіне тоқтала кетейік.Мәдениет
академик В.И. Вернадскийдің Ноосфера (парасатты орта) туралы ілімі;
Рим клубының еңбек түжырымдары;
Тейяр де Шарденнің адам жөніндегі гуманистік эволю-циялық теориясы;
Л.Н. Толстой, М. Ганди, А. Швейцер, Э. Фромм т.б.
Тағы айта кететін жайт, осы экология мәселелеріне байланысты Шығыс
Енді мәдениеттің қоғамда атқаратын қызметтерін талқылайық. Алдымен қоғам және
Танымдық қызметі
Мәдениеттің қоғамдағы бүл қызметміндетінің сан алуан қыры бар. Бірден
Бұрынғы Кеңес Одағында шыққан кітаптарда «мәдениетті ғылыми жолмен
Сонымен, («Мәдениет дегеніміз не?» — деген сұраққа жауап беру
а) мәдениет — белгілі бір халықтың қол жеткен табыстары
ә) мәдениет — адамзат қауымының белгілі бір тарихи кеңістіктегі
б) мәдениет — адамдық өркениеттің белгілі бір саласыныц жетілу
в) агро-мәдениет (дәнді өсімдіктер мәдениеті, цитрустық мәдениет және т.б.)
Ал осы ұғымдардың ішіндегі мәдениеттану пәніне алғашқы
екі ұғымды, тікелей қатысуы екендігін аңғаруға болады. Мәдниет ұғымы
Қазіргі заманғы сөзддіктерде мәдениетке төмендегідей анықтамалар берілген: а) мәдениет
Мәдениет ұғымы тарихи қалыптасудың ұзақ даму жолын өтті.
Алғашқы қауымдық құрылыс адам баласының өсіп дамуындағы, адамдық жолға
Дүние жүзінде жүргізіліп жатқан археологиялық жұмыстардың нәтижесінде алғашқы адамдардың
Біріншіден, көне және орта палеолит дәуірлерінде алғашқы адамдардың биологиялық
Мәдениеттану мәдениет туралы ғылым, сонымен қатар философиялық ілім, өйткені
Көне замандағы адамдар әр уақытта да құдайлар қоршауында болды,
Мәдениет негізінде екі үлкен түрде болады: материалдық және рухани.
Материалдық - бұл өндірістегі құрал-саймандар техника, құрылымдар және тағы
Рухани - бұл ғылым, өнер, әдебиет тағы басқалар.
Мәдениет - тұтас бір құбылыс, оны зерттегенде жүйелі талдау
1) мәдениет қоғамның оның әрбір саласының сапалық сипаттамасы ретінде
2) мәдениет жүйе ретінде, яғни, оның құрылымы, оған кіретін
Мәдениеттің мәні мен мазмұны оның құрылымымен тығыз байланысты. Ал,
Мәдениеттің негізгі элементтерінің ең бастысы және осыған сәйкес басты
Христиан теологиясындағы дін мен мәдениеттің ара қатынасы мәселесін шешеуді
Православиелік дін басылары да рухани мәдениет негізі ретінде дінді
Неміс-американ протестантық теологы және философ П. Тиллих (1886-1965) өзінің
Дін мәдениеттің субстанциясы, ал мәдениет – діннің формасы. Діни
Мәдени құндылықтардың мазмұны діни санамен жасалады. Нанымның материалды тасушылары
Діни мәдениет әртүрлі діндер мен конфессияларда бірдей емес, сәйкесінше,
Төл тарихты тану арқылы Қазақстан халықтарының береке-бірлігін, ынтымағы мен
ІІ. Тәжірибелік бөлім
2.1 Есептеуіш техника мамандығы бойынша еңбек мәдениетін қалыптастыруда
Оқушыларға пәнаралық байланыстың маңызы зор. Есептеуіш техника мамандығына матемкатикалық
Еңбек мәдениеті тәрбиесінің міндеттері:
– оқушыларды еңбек іс-әрекетінің әр түріне мақсатты бағыттайтын жалпыға
– белсенділік, іскерлік, еңбекті құрметтеу сияқты қасиеттерді дамыту;
– тұлғаның қайсарлығын, ұқыптылығын, тапқырлығын, ептілігін және басқа да
– жастарға кәсіптік бағдар беру, оқушыларды еңбек іс-әрекет түрлерімен
– оқушылардың ұйымдастырушылық қабілеттерін, ұжымдық еңбекте ынтымақтастық және өзара
Оқушылар бойында еңбексүйгіштікті тәрбиелеу жайлы К.Д.Ушинскийдің құнды ойларын келтіруге
Оқу-өндіріс комбинаттарында, бригадаларда, цехтарда еңбек ету барысында оқушылар техникалық
Еңбек тәрбиесі отбасында да әр түрлі жолдармен іске асады.
Пәнаралық байланыс туралы ғылыми әдебиеттерде 30-дан астам анықтамалар берілген.
Қазіргі кезде білімнің интеграфиялануын қамтамасыз ету, оның ғылыми деңгейін
Осы арада мектептің оқу-тәрбие процесін пәнаралық байланыс негізінде ұйымдастыруы,
Ал мектеп тәжірибесінде пәнаралық байланысты жүзеге асыруда мұғалімдер біршама
Пәнаралық байланыстардың бір пайдалы жағы ол бүкіл оқыту ісін,
Пәнаралық байланыстарды жүзеге асырудың жолдары мынандай:
• Әрбір жеке пәнді оқытқана басқа пәндерді оқыту ісіне
• Түрлі пәндерді оқып үйренуде – өтілетін материалдарды уақыт
• Окушылардың ғылыми теориялар мен заңдылықтарды игеруің, олардың жинақтылығымен
• Жалпы теориялыьқ білім алуды және практикалық іскерліктер мен
• Оқушыларға (білім алу, икемділік пен дағдыларды қалыптастыру барысында)
• Оқушылардың бір пәннен білім алуға икемі мен дағдыларын
• Әр түрлі пәндердің зерттеу әдістерінің ортақтықерекшеліктерін көрсете білу.
• Әр пән сабақтарында оқылатын құбылыстардың өзара байланысын ашып,
Қазіргі әлемнің ғылыми бейнесінің негізгі сипаттамасы қоғамдағы және табиғаттағы
Өткен ғасырларда әлемнің ғылыми бейнесі ертеректе екі негізгі ұғым
Бұл жағдай біздің ғасырдың басында әлемнің бейнесін җаңаша тұжырымдайтн
Сонымен, информатика – ЭЕМ-дың көмегімен информацияны іздеу, сақтау, жинақтау,
Қазіргі кезде жаңа ЭЕМ-деркүнбе-күн пайда болып, олардың даму процесі
Информатиканың негізгі объектісі, яғни оның ішкі заты мен беретін
«Информатика» термині біздің еліміздегі әдебиеттерде пайдаланғанына аз ғана уақыт
кибернетикаЭЕМ-нен қатар дами отырып, уақыт өте жалпы ғылымға –
«Информация» термині латынның түсіндіру, баяндау, білу деген ұғымынан туындаған
Кибернетика өзінің дамуында бірталай тартысты қезендерді басынан өткізді. Академик
Сондай-ақ философиялық сөздіктің 1959 жылғы басылымында кибернетиканы «буржуазиялық жалған
Кибернетиканы қолданудың қызықты перспективалары халық шаруашылығында математикалық әдістер мен
Сонымен, кибернетика термині пайда болғаннан кейін дүние жүзілік ғылымда
Үшінші реет бұл термин орыс тіліне кең мағынада –
Информатиканың негізгі, яғнимаңызды ерекшелігі – оның қоғамдық қызметтің барлық
«Ғылымның объектісі» және оның тақырыбы ұғымдарының айырмашылықтары туралы дәл
2.2. Оқушыларда есептеуіш техника мамандығы бойынша еңбек мәдениетін қалыптастыруда
Қазақстан 2030 бағдарламасына сай, бәсекеге қабілетті 50 елдің қатарына
Пәнаралық байланыс оқушылардың ғылым негіздерін жан-жақты және терең меңгерілуінің
Ақпараттандырудың негiзгi мiндеттерiнiң бiрi – мектепте компьютердi оқыту құралы
Ендi мұғалiмдердi оқушылардың үйрететiн мезгiлi келдi. Соңғы кезде уақыт
Негiзгi мақсаты: бiлiм мекемелерi қызметкерлерiнiң ақпараттық мәдениетiн қалыптастыруға жағдай
Егер мұғалiм компьютермен таныс болмаса, онда оған психологиялық тұрғыдан
Еліміздің саяси, әлеуметтік-экономикалык өзгерістерге сай білім беруді жетілдіру бағыттарының
Осы бағыттағы жұмыстар 1997 жылы қабылданған Орта білім беру
Қазіргі таңда республика мектептерін жаңа компьютерлік технологиямен қамтамасыз ету
Бүгінгі таңда мектеп пәндерін компьютер көмегімен оқыту нәтижелілігін зерттеудегі
Зерттеу нәтижелері көрсетіп отырғандай, мектеп пәндерін оқыту процесінде компьютерді
Демек, оқыту процесінде компьютерді қолдану білім мен біліктілікке қоятын
Оқушылардың жалпы оқу біліктілігіне жататын оқу-компьютерлік біліктіліктерін «клавиатурамен жұмыс,
Адамдарды әр түрлі әлеуметтік ортада өмір сүруге дайындау үшін
Қашықтықтан оқыту болашақ 12 жылдық мектеп үшін елеулі білімдік
Жедел (кеңістіктегі және уақыт ішіндегі кедергілерді жеңу, өзекті тың
Ақпараттық (арнайы салалардағы білім ауқымының кол жетімділдігі артады, тұтынушыға
Коммуникациялау (бір-бірімен электр желілерінің көмегімен жедел байланысатын оқуға қатысушылардың
Педагогикальқ (қашықтықтан жүргізілетін телекоммуникацилардың өзіндік ерекшеліктеріне қарай оқыту бұрынғыдан
Психологиялық (оқушынын өзін танытуы үшін дәстүрлі эмоциялық-психояогиялық жағдайлармен салыстырғанда
Экономикалық (көлік шығыстарын, үй жайын жалға алуға кететін шығындарды
Қашықтықтан оқыту — адам білім алуға және ақпарат алуға
Қазақстанда қашықтықтан білім берудің рөлін өзекті ететін әлеуметтік саяси
Білім беруге жаңа талаптар коятын экономикалык реформаларды дамыту. Халықаралық
Білім беру қызметін көрсетулердің әлемдік рыногында бәсекелестіктің артуы кезінде
Ақпараттық технологиялардың өзекті мәселелері
Ісіндегі халықаралық ықпалдастықты күшейту.
Білім беру процесіне қатысушылардың арасында ақпарат алмасудың сапалық тұрғыдан
Халықтың білім берудің мазмұны мен технологияларына қатысты жаңа сұраныстарын
- халыктық әлеуметтік және кәсіби жұмылуын оның кәсіпкерлік әлеуметтік
- елдің сапалы даярланған білікті мамандарға деген сұраныстарын қанағаттандыру;
- отандық жоғары мектепте жинақталған білімді кадрлық және материалдық
- қоғамның білімділік деңгейін және білім сапасын арттыру
- халықтың әр түрлі білім беру қызметтеріне деген, өсіп
Икемділік. Білім алушылар лекциялар, семинарлар түріндегі күнделікті сабақтарға қатыспайды.
Модульдік. ҚО бағдарламасының негізіне модульдік принципі алынған. Оқушылар меңгерген
Қосарлылық. Оқыту негізі кәсіптік қызметпен, тіпті оқумен ұштастырыла, яғни
Қашыктықтағы әрекет. Білім алушының тұратын жерінен білім беру мекемесіне
Оңтайлылығы. Оқу процесінде білім беруші мен білім алушы қашықтықтан
Қамту немесе «бұқаралық». Білім алушылардың саны сыни тұрғыдағы өлшем
Рентабельдік. Бұл — ҚО-ның жоғары экономикалық тиімділігі. Шетелдік және
Оқытушы. Әңгіме оқытушының жаңа рөлі және өзіндік функциялары туралы
Білім алушылар. Нақтырақ айтсақ, білім алушының жаңа рөлі және
Жаңа ақпараттык, технологиялар. Ақпараттық технологиялардың барлық түрлері, бірақ та
Әлеуметтілігі. ҚО тұрғыдан жеріне, жағдайына және белгілі бір дәрежеде
Интернационалдығы. ҚО білім беру қызметін экспорттауға және импорттауға қолайлы
Қашықтықтан оқитын оқушы жасаған білім нәтижелері, оның ішкі жеке
Қазiргi кезеңде бiлiм берудегi ақпараттық және коммуникациялық технологиялар информатика
Компьютерлік техниканың дидактикалык, мұмкіндіктерін педагогикалық мақсаттарға пайдалану, білім мазмұнын
Информатика мұғалiмдерiнiң бiлiктiлiгiн көтеру жүйесi бiлiм беру мекемелерi қызметкерлерiнiң
Пәндiк - мамандық қызметтерiне байланысты қойылатын проблемаларды
Аналитикалық бақылау - пәндiк iс-әрекеттерiн талдау мен
Ұйымдастырушылық – оқушылардың өзiндiк iс-әрекеттерiн ұйымдастыруға бағытталған проблемаларды шешу
Коммуникативтiк — «Мұғалiм-Оқушы», «Оқушы-Оқушы», «Мұғалiм – Ата-ана» және т.б.
Бейiмделген - қазiргi жағдайдың өзгерiстерi мен талаптарына сәйкес
Ынталық/психологиялық – психологиялық, жекетұлғалық, жекетұлғалар арасындағы өзара қарама-қайшылықты шешу
Жобалық – мектептi, мұғалiмдi және оқушыны дамыту жобаларын шешу
Ғылыми-iзденiстiк – мектептiң, мұғалiмнiң және оқушының даму нәтижелерiн зерттеудi
Бiлiктiлiктi көтеру курстарындағы (88 сағаттық) оқыту мазмұны тыңдаушылардың құзырлығын
Мұғалiм – ақпараттанушы емес, оқушының жекетұлғалық және интеллектуальды
Мұғалiмнiң бiлiмi бiлiктiлiктi көтеру курстарымен шектелiп қалмауы керек. Олар
Курс мазмұнын құрастырудағы модульдiк принцип түрлi бiлiм беру бағдарламаларын
Курстың моделiн жасақтау барысында бiз келесi мақсаттарды негiзге алдық:
- бiлiктiлiктi көтерудi түрлi деңгейлермен қамсыздандыру;
- тыңдаушылардың мамандық
- тыңдаушылардың өзiн-өзi
Тыңдаушылардың бiлiм жетiлдiру мазмұны бiр-бiрiмен байланысқан үш блоктан тұрады:
Бiрiншi блок-модуль (инварианттық) — «ҚР бiлiм саласындағы негiзгi мемлекеттiк
-
-
-
Екiншi блок-модуль (инварианттық)– «Бiлiм беру процесiн әлеуметтiк-психологиялық жағынан
-
-
Үшiншi блок-модуль – «Пәннiң мазмұны мен әдiстерiн жетiлдiруге
- бiлiм берудегi
- тыңдаушының кәсiби
- қазiргi мұғалiмнiң
- бiлiм беру
Оқыту бағдарламаларын таңдау тыңдаушыларға жүргiзiлген тест пен сауалнама қорытындысы
Дайындықты жобалау барысында тұлғалық-бағдарлық бөлiктер ескерiлдi. Ол педагогикалық өзара
Бiлiм мазмұнының аралығындағы аралық топ пен оны ұйымдастыру келген
Шет елдiк және отандық тәжiрибелерге талдау жасау барысында педагог
Оқытуды ұйымдастыру формалары: жеке, топтық, фронтальды, ұжымдық жұмыс жасау
Қолданылған технологиялар: жобалау әдiсi, модульдеп және деңгейлеп саралап
Қорытынды диагностика: тестiлеу, рефлексия, жобаны қорғау.
Жоғарыда атап көрсеткендей, педагог мамандардың бiлiктiлiгiн үздiксiз көтеру барысында
Сондықтан мамандардың бiлiктiлiгiн көтеру жүйесiнде бiлiктiлiктi көтеру курстарынан басқа
Проблемалық курстардың тақырыптары облыс мұғалiмдерiнiң сұраныстары мен қажеттiлiктерiн талдау
-
-
-
-
-
Проблемалық курстарды өткiзу барысында тыңдаушылардың дайындықтарын қамтамасыз ету үшiн
- Оқу құралы:
- Оқу құралы:
- Оқу құралы
- Оқу құралы
- Мұғалiмдерге арналған
- Электрондық оқу
- Электрондық оқу
- Әдiстемелiк құрал
- Әдiстемелiк құрал
Аталған құралдардан басқа курстың барлық тыңдаушылары өздерiне қажеттi нормативтiк,
Мазмұндық құрылым информатика мұғалімдері үшін келесі деңгейлер бойынша
Іргелі. Бұл ақпараттық технологияның мүмкiндiктерiн мамандық деңгейлерiне сәйкес шешуге
Базалық. Оның мазмұны мұғалiмнiң ақпараттық-коммуникациялық технологияның мүмкiндiктерiн өз қызметтерiне
Арнайы. Бұл “Информатика және ақпараттық технология” пәнiн берудiң әдiстемелiк
Білім беру мекемелерінің басшылары мен пән мұғалімдері үшін мазмұндық
1. Педагог мамандардың қызметіне ақпараттық-коммуникациялық технологияны қолдану бағытындағы
2.Қызметтік-ізденістік деңгей. Мұнда педагог мамандар ақпараттық технологиямен жұмыс
- білім беруді ақпараттандырудың теориялық негіздері;
- білім беру жүйесіне ақпараттық-коммуникациялық технологияларды енгізудің
- педагог мамандардың біліктілігін көтеру жүйесіне ақпараттық
- ақпараттық технология негіздерін оқытуда жобалау және
- басқарудың ақпараттық жүйесін автоматтандыру моделі және
3. Жүйелік-шығармашылық деңгей. Мұнда келесі мәселелер қарастырылады: электрондық оқу-әдістемелік
Сонымен бірге педагог мамандардың біліктілігін және курстың сапалық өлшемін
Оқу процесінде пайдаланылатын мулътимедиялық үйретуші программалардың, тексеру программаларының, электрондық
Қоғамды ақпараттар жағдайында үздіксіз білім беру жүйесі мыналарға
Білім берудің сапасын арттыру, даму қарқынын күшейту және дербестендіру
өз бетінше білім алу мүмкіндіктерін кеңейту және міндетті
Бағыт беруді ақпараттандырудың негізгі бағыттары:
методологиясын жетілдірумен стратегиялық мазмұнын таңдау;
әдістерімен формаларын ұйымдастыру;
қоғамды ақпараттандырудың қазіргі жағдайында тұлғаны тәрбиелеу мен дамыту;
оқытудың әдістемелік жүйесін жасау;
педагог мамандардың инттелектуалдық потенциялын дамытуға бағыттау;
өз бетімен білім алу біліктілігін қалыптастыру;
информациялық-оқу, эксперименттік-зерттеу қызметінің өз бетімен түрлі іс-әрекеттерін жүзеге асыру;
тестілік, диагностикалық бақылау әдістерімен білім деңгейін бағалау.
Болашақта Қазақстанда білім беру жүйесін ақпараттандыру телекоммуникациялық желілерді
v
v
v
v
Қоғамды ақпараттандыру жағдайында білім беру қызметкерлерінің біліктілігін ақпараттық-коммуникациялық технологияны
Қоғамды ақпараттандырудың негізгі бөлігі – білім беруді ақпараттандыру. Олай
Білім беруді ақпараттандыру жағдайында компьютер оқыту мен дидактикалық құралға
Аталған мәселені дамыту үшін білім беру қызметкерлері үшін түрлі
Оку кызметінде компьютерден рефлексивтік деңгейін жүзеге асыруды елестетсек, оның
Оқу процесіне жана информациялык технологияларды енгізу ісі математикамен де
Мысалы, аксиома, теорема, оларды дәлелдеулер жолымен оқушылардың абстрактылык ойлау
Тестілеу жұмыстарын жүргізуде компьютерді пайдалану негізгі орын алып келеді,
2.3. Пәнаралық байланыс негізінде оқушыларда еңбек мәдениетін қалыптастырудың әдістемесі
Пәнаралық байланыс негізінде оқушыларға еңбек мәдениетін қалыптастыру әдістемесі маңызды
Солардың бірі мектеп оқушыларын еңбекке дайындау және политехникалық, еңбек
Ал, ХХ ғасырдың 90-жылдарынан еңбек білім беру – бұл
Тарихи-педагогикалық зерттеулерге байланысты болашақ технология пәні мұғалімінің еңбек дайындығының
Сонымен еңбек дайындық жалпы білім беретін, политехника-лық және кәсіптік
Болашақ технология пәні мұғалімдеріне еңбек білім беруді зерделеу оның
Еңбек білім беру – ғылыми негізде түрлендіруші іс-әрекетке дайындықты
Болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлаудың әдіснамалық, жалпы
Білім қоғам мен адам мәдениетінің құраушы бөлігі болып табылады.
Жүргізілген талдау мәдениет феноменінің көптүрлі және көпаспектілі екендігін көрсетеді.
Мәдениет заттың өзі емес, адам әрекетінің материалдандырылған және заттық
Іс-әрекеттік, кәсіптік тұрғыдан қарастырғанда да мәдениет – заттық емес
Әдіснамалық ұғым ретінде мәдениетті оның жалпылама түсіндірулері-нен адамның материалдық
Соңғы онжылдықта мәдениет, іс-әрекет және адам мәселесіне үлкен назар
Білім беру тұрғысынан қалыптастырылуы тиіс еңбек мәдениетті: еңбек іс-әрекеттерді
Біздің пікірімізше, оқушылардың еңбек мәдениеті дегеніміз - өндірістік еңбек
Еңбек мәдениет өмірге, жеке тұлғаның әдетіне енгенде, танымдық әдебінде,
Іс-әрекет теориясы (Л.С.Выготский, С.Л.Рубинштейн, А.Н.Леонтьев және т.б.) шеңберінде және
Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыру үшін психологиялық-педагогикалық зерттеулердің нәтижелері негізге
Мұғалім және оқу үдерісі үшін оқушылардың ойлауы үлкен мәнге
Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді даярлауда олардың еңбек
Болашақ мұғалімдердің еңбек мәдениетін философиялық категория тұрғысынан қарастырғанда, онда
Педагогикалық тұрғыдан еңбек мәдениет – бұл білім берудің бөлігі
Жалпы мәдениеттің бөлігі бола тұра, аталған ұғым қоғамдық мәдениеттің
Біздің ойымызша, «Мұғалімнің еңбек мәдениеті» ұғымы төмендегідей сапалармен анықталады:
Сонымен мәдениет контексі тұрғысынан кәсіби педагогикалық іс-әрекеттегі «еңбек мәдениет»
Ғылыми зерттеу еңбектерін зерделей және талдай келе, мұғалімнің еңбек
Болашақ технология пәні мұғалімінің өндірістік іс-әрекетке тән еңбек мәдениеті
Орта және жоғары мектепте еңбек мәдениет педагогикалық жүйемен жүзеге
Педагогикалық үдерісте оқушылардың танып білуі бірқатар ішкі жүйелерде жүзеге
Зерттеу жұмысы тақырыбына байланысты оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруда төмендегідей
Аталған педагогикалық шарттар болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастырудың
Технология пәні мұғалімі оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруда мыналарды игеруі
Мұғалім қызметінде басым көпшілік уақыт шығыны пән бойынша оқу
Ғылыми еңбектерді талдау негізінде мұғалімдерге қойылатын негізгі талаптардың белгіленгендігін,
Жоғары оқу орындарында болашақ мұғалімді даярлау оқыту жүйелері негізінде
Біздер зерттеу тақырыбына байланысты дидактиканың қазіргі жүйелеріне сәйкес оқыту
Біз «педагогикалық үдерісті проблемалық талдау жүйесі деп, болашақ-тағы педагогикалық
Проблемалық талдау жүйесі педагогикалық үдерістің үш сабақтас кезеңдерінен тұрады;
Педагогикалық үдерісті проблемалық талдау жүйесі қарастырылып отырған үдерісті тану
Педагогикалық үдерісті проблемалық-талдау жүйесі төмендегідей әдістеме бойынша жүзеге асырылады.
Талдау реттілігі: а) функциясы: болашақ мұғалімдердің оқушылардың еңбек мәдениетін
Мазмұны бойынша - педагогикалық үдерістің өзі (оқыту мазмұны, ұйымдастыру
Құрылымы бойынша – педагогикалық іс-әрекеттерді жүзеге асыру кезеңдері, құрылымдары
Педагогикалық үдерісті проблемалық талдау жүйесін басшылыққа алу және болашақ
Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді дайындаудағы «педагогикалық үдерісті
Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді даярлаудағы біздер ұсынып
Келесі кезекте болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлауды
Педагогикалық үдерісті проблемалық талдау жүйесінің негізгі оқыту технологиясын әзірлеуге
Кесте 1 - Дидактикалық жоспарға сәйкес оқыту технологиясының жиынтығы
Р/с Мақсаты Уақыты Әдістер Тәсілдер
Оқыту әдістері Оқу әдістері Логикалық Техникалық
1 2 3 4 5 6 7
І Мотив туғызу Проблемалы баяндау Жаттығу (ақыл-ой,
ІІ Оқу мате-риалдарын меңгерту Оқу демонстра-циясы, ауызша
ІІІ Оқу мате-риалдарын меңгерту Оқу демонстра-циясы,
ІV Білім меңгерту Индуктивті, дедуктивті баяндау
V Байланыс-тарды ұғындыру Проблемалы баяндау, ауызша мазмұндау
VІ Ой қа-лыптас-тыру Оқу демонстра-циясы, пробле-малы баяндау
VІІ Теорияны практика-мен ұш-тастыру Ауызша баяндау Оқу-өндірістік
Еңбек мәдениет жасөспірімдерге білім берудің міндеті мен мазмұнына өзіндік
еңбек дайындау арқылы жүзеге асырылады. Оның мақсаты - еңбек
нологиялық мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді дайындаудың әдістемесі мазмұнын анықтау
Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға мұғалімдерді дайындау әдістемесі төмендегіше берілді:
1) оқушылардың еңбек мәдениетінің мазмұнын; болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек
2) дайындықты жүзеге асыру логикасын, құрылымын түзу;
3) дайындықты қалыптастыратын оқу жұмыс түрлерін (лекция, семинар, студенттердің
4) қалыптастырылған даярлықты талдау және нәтижелерін деңгейлер бойынша топтастыру.
Болашақ технология пәні мұғалімінің оқушылардың еңбек әзірлігін қалыптастыруға даярлығын
Экспериментке Қ.А.Ясауи атындағы Халықаралық қазақ-түрік, М.О.Әуезов атындағы Оңтүстік Қазақстан
Сауалнама, әңгімелесу, тестілік тапсырмалармен бақылау әдістерін қолдану негізінде студенттердің
Болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлау күрделі әрі
Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдердің дайындығын, педагогикалық іскерліктерді
Ғылыми-зерттеу жұмысына сәйкес ғылыми еңбектерді, дерек көздерін талдау, педагогикалық
Эксперимент алдына төмендегі міндеттер қойылды:
1. Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді даярлауды қамтамасыз
2. Болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлауды жүзеге
3. Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ технология пәні мұғалімдерінің
4. Тәжірибелік–эксперименттік жұмыс нәтижелерінің сандық өңделуін және диаграммалық көрінісін
Тәжірибелік–эксперименттік зерттеу үш кезеңде жүзеге асырылды.
Бірінші анықтау кезеңінде – кәсіптік оқыту мамандығы, технология пәні
Екінші қалыптастыру кезеңінде - түрлендіруші, қалыптастырушы (жасампаз) эксперимент жүргізілді
Үшінші бақылау кезеңі - алынған эсперименттік мәліметтерді талдауды, эксперимент
Бірінші кезеңде еңбек дайындықтың жағдайын зерделеуге және оның бастапқы
Біздің ғылыми-зерттеу жағдайымызда 3-курстың ІІ жартысы мен
Анықтау эксперименті нәтижелерін талдау оқытылатын еңбек, оқыту әдістемесі пәндерінің
Біздің зерттеу жұмысымыздағы оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді
Кесте 2 – Болашақ мұғалімдердің оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға
Деңгейлері Бақылау тобы - 288 Эксперимент – 284
басы соңы басы Соңы
Жоғары - - 1, 4% 17,5%
Жеткілікті 7,3% 12,1% 6,9% 43,5%
Орта 56,8% 54,7% 55,1% 31,4%
Төмен 35,9% 33,2% 36,6% 7,6%
Болашақ мұғалімдердің еңбек мәдениетін философиялық категория тұрғысынан қарастырғанда, онда
Сурет 1 – Есептеуіш техника пәні мұғалімдерінің еңбекке
Педагогикалық тұрғыдан еңбек мәдениет – бұл білім берудің бөлігі
Қорытынды
Қорыта келгенде, оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлау бойынша жүргізілген
1. Еліміздегі әлеуметтік-экономикалық өзгерістердің орын алуы еңбек білім беру
2. Болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлығын анықтаудағы
- дайындық бағыттары жекелеген оқу пәндері арқылы жүзеге асырылады
- оқу жұмыстары (лекция, практикалық сабақтар, практикумдар, т.б.) түрлерінің
- студенттердің оқу-танымдық іс-әрекеттері мазмұнын жетілдірумен жүзеге асырылады.
3. Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыру үдерісі мектепте педагогикалық үдерістің
4. Болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлау жоғары
5. Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді даярлауда мектептегі
6. Болашақ мұғалімдерді оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға даярлаудың тұжырымдамасы
7. Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді даярлаудың құрылымдық-мазмұндық
8. Мектептегі еңбекке дайындық бағытындағы пәндер (оның ішінде «Технология»)
9. Жоғары оқу орындарында оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ
10. Дидактиканың қазіргі жүйесі мен педагогикалық үдерісті проблемалық талдау
11. Тәжірибелік-педагогикалық жұмыс нәтижелері оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ
12. Зерттеу проблемасын шешуге байланысты берілген перспективалық жоспар ретінде
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1 Металл өңдеу практикумы. Оқу құралы. – Шымкент. 2002.
2 Ағаш өңдеу практикумы. Оқу құралы. – Шымкент. 2003.
3 Технология пәнін оқытудағы политехникалық бағыттылық. Оқу-әдістемелік құрал. –Шымкент.
4 Оқу шеберханасы. Оқу-әдістемелік құрал. - Шымкент. 2008. -100
5 Оқушылардың техникалық шығармашылығы. Оқу құралы. - Шымкент. 2008.
6 Педагогикалық тапсырмалар. Оқу-әдістемелік құрал. - Шымкент. 2008.
7 Ағаш өңдеу практикумы. Оқу құралы. – Шымкент. 2008.
8 Материалды өңдеу практикумы. Оқу құралы. - Шымкент. 2009.
9 Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыру. Оқу-әдістемелік құрал. –Шымкент. 2009.
10 «Технология» пәнін оқыту әдістемесінің жалпы мәселелері. Оқу құралы.
11 Кәсіпке бағдарлаудың теориясы мен әдістемесі. Оқу-әдістемелік құрал. –
Ғылыми-әдістемелік мақалалар:
12 Оқушыларды техникалық еңбекке баулуда политехникалық бағыттылықты жүзеге асыру
13 Болашақ технология пәні мұғалімдерінің әдістемелік даярлығын жетілдіру қажеттілігі
14 «Материалдарды өңдеу практикумы» курсын элементтік тәсіл негізінде оқытудың
15 Пәнаралық байланыс негізінде //Қазақстан мектебі. – Алматы, 2004.
16 Пәнаралық байланыстар //Қазақстан мектебі. – Алматы, 2005. №1.
17 «Еңбек мәдениет» ұғымының мәні //Қазақстан мектебі. Алматы, 2005.
18 Педагогикалық процестегі сұрақтардың функциялары //«Қазіргі таңдағы ғылым мен
19 Тарихи тәжірибе негізінде //«Үздіксіз білім: проблемалары мен болашағы».
20 Технология пәні мұғалімінің сабаққа даярлығы мәселелері //Қазақстан мектебі.
21 Оқыту технологиясын жетілдіру жолдары //Қ.Ясауи ат. ХҚТУ дист.
22 Технология пәнінің негізгі ерекшеліктері //Қазақстан орта мектебі.
23 Оқу іскерліктері – сапалы білім негізі //Қазақстан орта
24 Технология пәнін оқытуды жетілдіру жолдары //С.Сейфуллин атындағы Аграрлық
25 Мұғалім дайындығының оқушыға байланыстылығы. Республикалық ғылыми практикалық конференция
26 Орта мектеп оқушыларына берілетін экономикалық білім мен тәрбие.
27 Оқушылардың еңбек іс-әрекеттерін қалыптастырудағы кейбір мәселелер //ШӘПУ Республикалық
28 Технология пәнін оқытуды жетілдірудегі оқу-материалдық базаның рөлі. М.О.Әуезов
29 Оқушылардың еңбекке дайындығын оңтайландыру //Қазақстан ПҒА хабаршысы. –Алматы,
30 Болашақ технология пән мұғалімдерін даярлауды жетілдірудің алғы шарттары
31 “Технология” пәнін бағдарлама мазмұнына сәйкес оқыту //Бастауыш мектеп.
32 Оқушыларды еңбекке дайындаудағы дидактикалық материалдар мен құралдар //Ұлт
33 Кәсіптік оқыту мұғалімдерінің еңбек дайындығы мәселесі //Педагогикалық кадрларды
34 Технология пән мұғалімдерін дайындауда қарастырылатын өндірістік оқыту жүйелері
35 Еңбек дайындықты қалыптастырудағы педагогикалық тапсырмалардың рөлі //Еуразия гуманитарлық
36 Еңбек дайындықты жүзеге асыратын оқыту әдістеріне мазмұндық сипаттама
37 Еңбек және экологиялық білім берудің өзара байланысы //«Қазақ
38 Болашақ технология және кәсіпкерлік мұғалімдерінің еңбек мәдениеті //Қаз.
39 Оқушылардың еңбек мәдениетінің мазмұны //«Қазіргі заманғы ҮКББЖ инновациялық
40 Орта мектеп оқушыларының еңбек дайындығын жүзеге асыратын шарттар
41 Орта мектеп оқушыларының еңбек дайындығын құраушылар //Халықаралық ғылыми
42 «Технология» пәнін оқытудағы оқу-интеллектуалдық іскерліктерді жүзеге асыру //Халықаралық
43 Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастырудағы оқу-материалдық базаның рөлі //Вестник
44 Еңбек дайындықтың білім беру жүйесімен байланысы //TÜRKÜN SӘSІ
45 Еңбек білім беру политехникалық дайындықтың құраушысы ретінде //
46 Еңбек білім беруді жаңаша жүзеге асырудың педагогикалық ерешеліктері
47 Оқушылардың еңбек мәдениетін қалыптастыруға болашақ мұғалімдерді дайындаудағы педагогикалық
48 Оқушылардың еңбек мәдениетінің мәні мен мазмұны //Этнопедагогика: білім
49 Технология пәні мұғалімінің еңбек мәдениеті //Хабаршы, ХҚТУ, 2010.
50 Взаимосвязь основопологающих понятий в профессиональной педагогике. Сибирская академия
Стандарттар мен типтік оқу бағдарламалары:
51 031340 – «Кәсіптік оқыту (профиль бойынша)» мамандығына арналған
52 032040 – «Еңбек технологиясы және кәсіпкерлік» мамандығына арналған
53 Кәсіби педагогика. 031340 – Кәсіптік оқыту (сала бойынша)
54 Мамандыққа кіріспе. 031340–Кәсіптік оқыту (профиль бойынша) мамандығына арналған
55 Сала бойынша практикалық сабақ. 031340 – Кәсіптік оқыту
56 Профессиональная педагогика. Типовая учебная программа по специальности 032040
57 Мамандыққа кіріспе. 032040 – Еңбек технологиясы және кәсіпкерлік
58 Техникалық шығармашылықтағы модельдеу және макеттеу. 032040 – Еңбек
59 Практические занятия по профилю. Типовая учебная программа по
60 Теория и методика профессиональной ориентации. Типовая учебная программа
61 Материалдарды өңдеу технологиясының практикумы. 032040 – Еңбек технологиясы
62 Кәсіби педагогика. 050120 –Кәсіптік оқыту мамандығына арналған типтік
1
МӘДЕНИЕТ
І
Өндірістік
іс-әрекетке тән технологиялық мәдениет)
IV
Кәсіби педагогикалық
іс-әрекеттегі технологиялық мәдениет
III
Педагогикалық
мәдениет
ІІ






Ұқсас жұмыстар

Педагогикалық мәдениетін дамыту бойынша ғалымдардың теориялық зерттеулері
Педагогтың қарым-қатынастық мәдениеті
Болашақ педагог - психологтардың педагогикалық мәдениетінің даму деңгейін анықтау
Мәдениет адамдардың өмір сүрген ортасымен қарым - қатынасы
Мұғалімнің шебер сөйлеуі
Педагог-музыкантты дайындауда музыкалық-тарихи және музыкалық-теория мәселелері
Болашақ педагогты жеткіншектердің көркемдік мәдениетін қалыптастыруға даярлау
Болашақ мұғалімдердің педагогикалық мәдениетін дамытудың өзекті мәселелері
Болашақ мұғалімдерге технологиялық білім берудің тарихи-педагоги- калық алғышарттарын айқындау
Педагогтық әдеп, шеберлік туралы жалпы түсінік