Банк қызметінің мәні
ЖОСПАР
КІРІСПЕ 2
I. Банктік қызметтер теориясының аспектілері 4
1.1. Банк қызметінің мәні 4
1.2 Коммерциялық банктер қызметтерінің жіктелуі 7
II. Банктік қызметтер және олардың Қазақстандағы дамуы 12
2.1. Альянс Банктің шаруашылық қызметінің көрсеткіштері 12
2.2. Альянс Банктің қызмет казіргі жагдайын талдау 19
III. Банк қызиеттінін казіргі жағдайы 24
3.1 Банктік кызметтердің даму перспективалары 24
3.2 КР банктiн казiргi жагдайы 29
ҚОРЫТЫНДЫ 32
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі 34
КІРІСПЕ
Мен курстық жұмыс істеу барысында банктердің қазіргі жағдайын қарастыруға
Елімізде жүргізілген экономикалык реформа банк ісінің дамуында жаңа кезеңге
Аталған міндеттерді шешу мүмкіндігі қазақстандық, сонымен қатар шетел банктердің
Соңғы жылдарда каржы нарықтарының ақша және капитал нарықтарының құрылуының
Өзінің қызметі барысында банк әр түрлі аудиториялар типтерімен байланысқа
Бірақ та бүл банктің банктік қызметтер нарығында қызмет атқара
Банктің клиенттерімен қарым-катынасы банк өнімдерін сатып алу-сату процесінде пайда
I. Банктік қызметтер теориясының аспектілері
1.1. Банк қызметінің мәні
Банктік жүйе - нарықтық экономиканың ең маңызды және біртұтас
Банктердің және тауарлы-ақшалай қарым-қатынастардың дамуы тарихи тұрғыдан қатарлас жүрді
Қаржылық делдалдар осылай қоғамға ақша капиталын саларалық, ауданаралық үлестіру
Банктің атқаратын кейбір қызметтеріне тоқталып кеттік, ал енді «банктің
Экономикалық кітаптарда бұл терминге әр түрлі көзқарас тұрғыдан талқылау
«Қазақстан Республикасының банктер және банктік қызметі туралы» заңында мынадай
"Банктік қызмет - клиенттің қажеттілігін қанағаттандыру нысаны, банк клиентіне
Аталған қызметтерді тек езіне ғана тән ерекшелігі бар арнайы
Банк - заңды және жеке тұлғаларда шоғырландырылған ақша ағымдарының
Банк кызметінің қорытынды нәтижесін анықтау үшін «банк» түсінігінің мәні
Егер материалдық өндіріс сферасында қызмет нәтижесі дайын өнім болса,банк
Экономикалық ғылымда қызметтер деп материалдық игіліктерді өндірмейтін, бірақ тек
Клиенттің ниетіне байланысты банк клиент пайдасына өзінің операциясын жүргізе
пайдасына белгілі бір төлем үшін жүргізілетін банк операцияларын айтуға
1.2 Коммерциялық банктер қызметтерінің жіктелуі
Банктер қызметінің мәні оларды басқа органдардан ажырататын функцияларды орындаудан
Қазіргі кезде негізгі дәстүрлі қызметтерге бұрынғыша салымдар тарту мен
Қазіргі кезде әмбебап банктер банк қызметтерінің және қаржылық қызметтердің
Коммерциялық банктердің желісі ақша нарығының қалыптасуына ықпал етеді, ал
Коммерциялық банктер негізінен өз клиенттерінің шарушылық қызметтеріне қызмет көрсетумен
«Қазақстан Республикасындағы банктер және банктік қызметі туралы» Заңға сәйкес
- ақылы негізде депозиттерді тарату;
- клиенттер мен банк-корреспонденттердің шоттарын жүргізу және оларға кассалық
- қайтарымдылық, мерзімдік және төлемдік шарттарымен заңды және жеке
- инвестицияланатын қаражаттар иелерінің немесе иемденушілердің тапсырмалары бойынша капиталдық
заңда керсетілген тәртіппен өз бағалы қағаздарын шығару (чектерді, вексельдерді,
- төлем құжаттарын сатып алу, сату және сақтандыру, олармен
- ақшалай нысанда орындауды қарастыратъш үшінші тұлғалар үшін
кепілдеме және өзгеде міндеттемелерді беру;
- тауар тасымалын талап ету құқғыын, сатып алу және
- осындай талаптардың орындалуын және бұл талаптардың инкассациялық
(факторинг) тәуекелін өз мойнына алу;
- банктік операциялар бойынша
- клиенттер үшін құжаттар мен бағалылықтарын сақтандыру бойынша қызметтер
- коммерциялық мәмілелерді қаржыландыру, сондай-ақ сату құқынсыз (форфейтинг);
- клиенттердің тапсырмалары бойынша
Ұлттық банкінің арнайы лицензиялары бар болса, банктер басқа да
Осы операцияларды топтай отырып, олармен атқарылатын негізгі қызметтерді былай
уақытша бос ақшалай қаражаттарды жинақтау (депозиттік операциялар);
экономиканы және халықты несиелендіру (активтік операциялар);
қолма-қолсыз есеп айырысуларды ұйымдастыру және жүргізу;
инвестициялық қызметті;
клиенттерге басқа да қаржылық қызметтерді көрсету.
Уақытша бос ақшалай қаражаттарды жинақтау. Уақытша бос ақшалай қаражаттарды
қаражаттардан тұрады. Меншікті капитал - банктің несиелік ресурстарының маңызды
Басқа кәсіпорындармен салыстырғанда осы барлық міндеттемелер коммерциялық банктерге меншікті
Жоғарыда айтылып өткендей, банктер өздерінің активтік операцияларын жүзеге асыру
Депозиттік операциялар мынадай қағидалармен ұйымдастырылады:
банктік гіайда алуға немесе болашақта пайда алу үшін жағдай
депозиттік операциялар әрекет ету керек;
банк балансының оперативтік өтімділігін демеу мақсатында икемді депозиттік саясат
банк балансының өтімділігінің жоғары дәрежеде демеп отыратын мерзімдік салымдарға
депозиттерді тартуға әрекет ететін банктік қызметтерді дамытуға шаралар қолдану.
Шетелдік банктік тәжірибеде алып тастау тұрғысынан қарағанда талап еткенге
Коммерциялық банктердің инвестициялық қызметі
Инвестиция дегеніміз - бұл халық шаруашылығына мемлекет ішінде және
инвестициялар инвестициялық зандармен реттеледі, ол заңдарға жеке шаруашылық бөлімшелердің,
Кеңес беру қызметі. Коммерциялык банктер өздерінің клиенттеріне банктік мекеменің
Ақпараттық қызмет көрсету. Қазіргі кездегі телекоммуникациялар, компьютерлік байланыстарды игере
Осының негізінде банктер өздерінің мәліметтер базасын жасайды, клиенттер оған
II. Банктік қызметтер және олардың Қазақстандағы дамуы
2.1. Альянс Банктің шаруашылық қызметінің көрсеткіштері
«Альянс Банк» АҚ өз саласында соңғы уақытта бірқатар жетістіктерге
«Best Retail Bank in Kazakhistan» «Euromoney» сарапшылары «Альянс Банктің»
Көпшілікке белгілі қандай жұмыста болсын табысқа жету үшін сол
Банк елде шағын және орта бизнесті, тұрғын үй құрылысын
2005 жылдың қазан айында «Тһе Ваnkeг» «Альянс Банк» АҚ-ны
«Альянс Банктің» және «Қазпошта» АҚ-ның арқасында банк өнімдері Республиканың
«Leading Bank in Governance» - осы номинацияны тапсырған кезде
Бұл марапаттың әсіресе республиканың банктік бизнесіне қаржы салғысы келетін
Сөз реті келгенде атап айтарлығы, «Еиготопеу» журналы халықаралык іскер
«Альянс Банк» АҚ Қазақстандағы ірі банктер алтылығына енеді және
Банк құрылған уақыттан бастап оның стратегиялық банкттарының бірі -
Сөз реті келгенде атап айтарлығы мұндағы бөлшек-сауда бизнесінің басты
Банк жетекшілерінің айтуынша сату көлемін одан әрі ұлғайту мақсатында
Сонымен қатар сату арналарын ұлғайту мақсатында несие беру сауда
Жалпы банктік сектордың ағымдық жағдайына тоқталып кетсек.
2005 жылдың 1 наурыздағы жағдай бойынша республикада екінші деңгейдегі
2005 жылдың 1 наурызына қарай банктік сектордың жиынтық есептік
Банктердің ссудалық портфелі (банкаралық заемдарды ескере отырып) 1 айда
Заңды және жеке тұлғалардан тартылған салымдардың жалпы сомасы (банктер
Екінші деңгейдегі банктер табыстарының жалпы сомасы 2005 жылдың 1
Есеп беру кезеңінде 14 банк мәжбүрлі тарату процесінде орын
Жалпы банк жүйесіндегі депозиттер өсімінід тенденциясын 1-2 қосымшалардан байқауға
Ал енді «Альянс Банктің» шаруашылық қызметінің көрсеткіштеріне сипаттама берейік.
Соңғы жылдары банк қарқынды даму үстінде. Валюта балансы 2003
Коммерциялық ссудалардың өсім қарқыны баяулады (2003ж. -- 59,7%, 2004>к.
Халықаралық қаржы институттарымен ынтымақтастықтың шеңберінде банктердің және қаржы мекемелерінің
2003 жылдың басында банк 2007 жылда өтеу мерзімімен субординирленген
Клиенттерге ұсынылған ссуда бойынша сыйақы 2004 жылда банк табыстарының
Банк шығындарының жалпы көлеміндегі үлкен үлесті (37%) процентік шығындар
клиенттердің банк міндеттемелеріндегі қаражаттар үлесінің ұлғаюымен
себепші болып отыр. Проценттік табыстардың проценттік шығындардан 1,9
млрд. теңгеге дейін ұлғаюы банктің жемісті жұмысын растап
отыр.Сыйақыны алумен байланысты таза табыстың пайдаға ықпалы өте зор.
Сыйақыны алумен байланысты таза табыстың көлемі 2003 жылмен
салыстырғанда 57,6% -ке өсті. Банктің проценттік емес табыстарының
құрамында үлесі жоғары көрсеткіштер: қызмет көрсеткені үшін төлем,
төлемдерді аудару, комиссиондык жинақтар және қаржы операциялардан
табыс. Бұл операциялардың құрамына бағалы қағаздарды, асыл металдарды
және шетел валютасын сатып алу-сату бойынша табыстар кіреді. Банктің
клиенттермен жұмыстарын ұйымдастырудың негізгі принциптері мыналар:
әр бір клиенттің банктік кызметтерге деген қажеттіліктерін барынша
қанағаттандыру, индивидуалды кадам, әр түрлі кәсіпорындардың-банк
клиенттерінің қызметтерінің ерекшеліктерін есепке алу және ұзақ мерзімді
ынтымақтастыққа әрекеттену. Бәсекеге қабілетті қызметтерді көрсетуге
тырыса отырып, банк мамандары банктік өнімдерді клиенттердің қажеттіліктеріне бейімдейді,
Банктің клиенттермен өзара қатынастарының келешекте дамуы барлық клиент сегментін
2004 жылы банк өзіпің клиенттеріне - заңды тұлғаларға, резиденттерге
кешенділік - ұлттық және шетел валюталардағы операцияларды жүргізу бойынша
индивидуалды көзқарас - банктің операциондық бөлімшелерінде сервис-менеджерлерінің қызметі құрылған
Қорытындылай келе, таңдалған бағыттар банктік шоттарды ашу және жүргізу
2004 жылы банк барлық валюталар түрлерінде ақша аударудың барлық
Ұлттық валютадағы кассалық операциялар банктік өнімдердің мәлімділік рейтингі бойынша
2.2. Альянс Банктің қызмет казіргі жагдайын талдау
Депозит нарығындағы «Альянс Банк». «Альянс Банк» заңды тұлғалардың назарына
Альянс Банк депозиттерінің артықшылығы:
1. Сома және жарналардың көлемі бойынша
2. Салымдарды
Салым бойынша сыйақыны ай
Депозиттер ұлттық және шетел валюталарда - тенге, АҚШ доллары,
Жинақ шотынан ақшаларды бөлшектеп алу мүмкіндігі.
Салымға орналастырылатын ақшалардьщ төменгі сомасы:
КГГ- 100. 000.0
П8О-1.000.0
ЕІЖО-5.000,0
«АТФ-Корпоративный» депозиті клиенттердің тілегі бойынша жасалған және екі айрықша
Сыйақының төлемі ай сайын жүргізіледі. Орналастыру мерзімі 3 айдан
Сыйақының төлемі келісімшарт
жүргізіледі. Орналастыру мерзімі 15 күннен 1 жылғадейін.
«Альянс-Комфорт» салымның ұзақ мерзімді түрі болып табылады және өзінің
Салым бойынша келісімшарт 2-ден 5 жылға дейінгі мерзімге жасалады,
салым көлеміне байланысты сыйақының пайыз мөлшерлемесі орнатылады;
Салымға жарнаның алғашқы сомасы 50000 ІІ8В - дан кем
эквивалентіне сәйкес болуы керек;
Клиент жинақ шотындағы кемімейтін қалдықты кем дегенде 3
алғашқы жарнаның көлемінде қолдап отыруы керек;
Салым бойынша келісімшарттың
ақшаның жарты бөлігін алған жағдайда сыйақы келісімшарт шарттарына
сүйене отырып, есепкс кіруі керек;
Пайыз мөлшерлемесі жинақ шоттан ақшаны әр алған сайын анықталуы
қажет. Келісімшарт кестесінде көрсетілген шектен төмен салым мөлшерін
төмендету кезінде және оның артынан пайз мөлшерлемесінің
кезінде, сыйақы қайта есептеледі,
артық мөлшеріне қысқарады;
Салым бойынша сыйақы айдың соңғы жұмыс күнінде есептелуі керек
Осы банктің клиенті болып табылатын компанияларға депозит ашу ушін
Қолы мен мөрінің үлгісі бар нотариалды куәландырылған құжат;
Клиенттің салық учетындағы
Мемлекеттік тіркеуді өткенін растайтын, өкілетті органымен берілген, бекітілген нысандағы
Филиалдар мен өкілдіктер
Типтік Жарғы негізінде клиенттің қызметін
Альянс Банк жеке тұлғаларға келесідей депозит түрлерін ұсынады: «Альянс-Классик»;
АльянсБанк депозиттеріне сипаттама:
Берікті: Альянсбанк - салымдарды қорғау қорына қатысушы;
Перспективті: ақшаны жинау мүмкіндіп бар;
Комфортты: сіздің депозитіңіз Альянс Банкте алған несие бойынша кепілдіктің
Ыңғайлы: сіздің депозитіңізді сіздің сенімді түлғаңыз басқара алады;
Тиімді: сіздің табысыңызға салық салынбайды;
Сенімді: сіздің депозитіңіздегі ақшаларды өзіңіздің мұрагеріңізге қалдыра аласыз;
Жайлы: депозит бойынша табыстылык деңгейі инфляция деңгейінен асады.
Депозиттер ұлттық валютада да, шетел валютасында да ашылуы мүмкін.
Альянс Банктің қосымша артықшылықтары:
500 долл.-дан астам сомаға депозиті бар немесе ашқан
салымшылардың ҮЕА-ЕЬЕСТКСЖ пластикалык карточканы 1
жылдық комиссиясыз алу мүмкіндігі бар;
Банктің салымшылары мынадай пластикалық карточкаларды ала
алады:
500-ден 1000 долл.-ға дейіы салым сомасы кезінде VIZА- Сlassic;
Сақтандыру депозитін енгізусіз 1000 ФҚШ долл.-дан астам салым сомасы
• 5000 АҚШ долл.-дан астам салым сомасы кезінде 1
одан жоғары мерзімге депозит ашу кезінде VIZА-Соld карточкасы
келесі жағдайларда беріледі:
1 жылға комиссия алынбайды; сақтандыру депозитінің жоқтығы; несиелік лимит
Депозиттік базаның құрылуын банк Депозиттік саясат негізінде, заң нормаларын
Депозит бойынша банктік проценттік саясаты депозит бойынша сыйақы ставкалерін
2004ж. банктің депозиттік
3.1 Банктік кызметтердің даму перспективалары
Экономикалық механизмнің дамуы нарыққа өту жағдайында, ақшалай айналым жүйесін
Бұл банктік қызмет түрлері өздерінің қолдауларын тапты және ҚР-да
Төлемдік карточка - бұл карточканы қолданатын тұлғаға товар және
Төлем карточка механикалық және сыртқы жерлерге шыдайтын, арнайы пластмассадан
Штрих- коды бар карточкада жекешелендірілген код ретінде тауарларды маркалау
Магниттік сызығы бар карточкалар бүгінгі күнде кең таралған болып
Лидерлері - Маster Сагсі / Еигорау компаниялары магниттік сызығы
Несиелік және дебеттік карточкалар корпоративті де болуы мүмкін. Корпоративті
Компанияның корпоративті карточкалары оның қандай да бір шотымен байланысты.
Форфейтинг- бұл айналым құжатында, кредиторда айналымсыз негізде көрсетілген қарызды
Қазіргі уақытта форфейтингтін
Вексельден басқа форфейтинг аккредитив түріндегі міндеттемелер баса алады. Аккредитив-
Ресейде аккредитивтер басқа қалалардағы жеткізіп берушулер мен және сатып
Келісімдерді кұрылымдау банктік кызметтің жаңа түрі, ол бұрын еш
Банктік қызмет нарығының әрі қарай дамуы қор нарығының дамуымен
Банктік қызметтердің одан әрі дамуының перспективті бағыты жаңа технологияларды
Қазақстанда банктік қызметтердің даму перспективасы, келе жатқан банктік жұмыстың
Ұсынылып отырған қызмет саны аз, ал персонал көп екендігін
Қазіргі күні Қазақстандық банктік қызмет нарығы үлкен өзгерістерді басынан
Қазақстандағы экономикалық жағдайлардың ерекшеліктеріне байланысты банктер көп жағдайларда дебеттік
Қазақстанның төлем карточкалар нарығының басқа ерекшелігі бұл біздің елімізде
Банктік қызметтердің дамуының басқа маңызды бағыты болып инвестициаларды тарту
Банктік маркетинг бойынша банктік кызметтердің келесі ерекшеліктері байқалады: абстрактілігі,
3.2 КР банктiн казiргi жагдайы
Банк секторы 2005 жылғы 1 тамыздағы жағдай бойынша республикада
2005 жылғы 1 тамыздағы жағдай бойынша шетелдің қатысуымен (Қазақстан
Екінші деңгейдегі 25 банктің филиалдық желісі бар, банк филиалдарының
23 банктің өзі орналасқан жерінен тыс жерде есеп айырысу-касса
Республикада резидент емес банктердің 17 өкілдігі қызмет етуде.
Еспеті күнгі жағдай бойынша 27 аудиторлық үйымның және 56
Электрондық карталар процессті
Банктік қызметтердің дамуыньщ
Банктік маркетинг бойынша банктік қызметтердің келесі ерекшеліктері байқалады:
2005 жылдың 1 тамызына банк секторының жиынтық есептік меншікті
Ақша -несие саясатының 2004-2006 жылдарға арналған негізгі қаланған 2004
Банкаралық ақша нарығы.
2004 жылы банкаралык ақша нарғында ұлттық валютадағы өтімді қаражат
2004 жылы орналастырылған банкаралық теңге депозиттерінің жалпы көлемі 27,0%-ға
Қаржы секторының тұрақты дамуы және халықтың нақты кірістерінің көбеюіне
Банктердің депозиттері бойынша ставкалар динамикасы мынадай өзгерсімен сипатталады. 2004
Ал несие нарығы қаржы нарғының ең тез дамитын белгінің
Банктердін жиынтық активтері 43,1 млрд. теңгеге (1,3%) өсіп. 3420,3
Банктердің несиелік портфелі ( банкаралык заемдарды ескере отырып) бір
Банктердік несиелік портфелінің құрылымында 2005жылғы 1 тамыздағы жағдай бойынша
Екінші деңгейдегі банктер кірістерінің жинтық сомасы 2005 жылғы 1
2005 жылдың шілдесінде банк заңдарын бұзғаны үшін банктерге орындалуға
ҚОРЫТЫНДЫ
Қазақстанның банктік нарығы жетілмеген бәсеке нарығы болып табылады. Бұнда
Бұндай жағдайларда банктер жарнаманың әр түрлі әдістері арқылы өзінің
Олар біздің республикамызға өтіп жатқан әр түрлі маңызды шараларға
Бізде бірінші ретті және екінші ретті бағалы қағаздар нарығы
Белгілі бір кәсіпорында жұмыс істейтін кызметкер сол кәсіпорыннын барлық
Бірақ бұған қарамастан, маңызды элементтерінің бірі - кең ауқымды
Пластикалық карточкалар, «Банк-клиент» жүйесі сияқты банктік өнімдер басқа да
Автоматтандыру және жалпыға бірдей ғаламдастыру қажетті ақпаратты табу және
Халықтың әр түрлі топтары арасындағы қарапайым дауыс беру жолымен
Біздің серверімен клиентке үсынатын негізгі мүмкіндіктердің ішінде ағымдық шот,
Қазіргі уақытта банктердің көбісі өздерінің қызметкерлерінің кәсібилігіне және жаңа
Мысалы ретінде, өз әріптестерінің кәсібилігін тұрақты жетілдірудің және біліктілігін
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
«Қазақстан Республикасындағы банктер және банктік қызмет туралы» Қазақстан Республикасының
«Қазақстан Республикасының Үлттық
Мақыш С.Б.
Питер С. Роуз. Банковский менеджмент. (Перевод с английского 2-го
Сейтқасымов Г.С. Ақша, несие, банктер. Алматы: Экономика, 1996ж.
Сейткасымов Г.С. Банковское дело. Алматы: Қаржы-Қаражат, 1998ж.
Орысша-қазақша қазіргі экономикалык
Орысша-қазақша сөздік. Алматы, 1978ж.
Лаврушин О.И. Банковское дело. М, 2000 г.
Жуков Е.Ф. Банки и банковские операции: Учеб. для ВУЗов.
Исин. С. Банковские услуги: проблемы оценки себестоимости и
ценообразования //Банки Казахстана. №7. 2006г.
Банки Казахстана. № 10, 3. -2007
13. Банки Казахстана. № 2, 10. -2007
Қаржы-Қаражат-Финансы Казахстана. № 12, 2007 жыл.
Қазақстан Республикасының Статистика жөніндегі агенттігі.
2007г.
"Банковские технологии" 2006г.
Альянс Банктің 2007 жылгы есеп беруі
Банки Казахстана №1 «О текущей ситуации на финансовом рынке»
2007ж. стр.2
2
Банк қызметінің мәні
Банктін қаржылық-шаруашылық қызметінің тиімділігін талдау
Коммерциялық банктердегі қаржылық менеджментті жетілдіру
Коммерциялық банктегі қаржылық талдау пәнінің оқу-әдістемелік кешені
Банк қызметіне қаржылық талдау
Банк өтімділігі
Банктердің бәсекеге қабілеттілігін жоғарылатудың кезеңдері
Банк балансының активі мен пассивін теңгерімді басқару арқылы өтімділікті қамтамасыз ету бағыттары
Коммерциялық банктер қызметінің жіктелуі
Банк ішіндегі банктер