Мектепте қазақстан тарихын оқытудың құралдары
Жоспар.
Кіріспе. ....................................................................................................................3
I.Тарих сабағында білім берудің негізгі құралы оқулықты
1.2.Тарих сабақтарында оқулықпен жұмыс істеу жүйесі....................................8
II. ҚАЗАҚСТАН ТАРИХЫ ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУЛЫҚТЫ
Қорытынды.............................................................................................................23
Пайдаланылған әдебиеттер.................................................................................25
Кіріспе.
Курстық жұмыстың өзектілігі ;
Еліміз тәуелсіздік алғаннан кейін Тарих пәнін жаңа
Курстық жұмыстың мақсаты :
Мектепте оқушыларға Қазақстан тарихы пәні бойынша
Курстық жұмыстың міндеттері :
-Мектеп оқулығына кең ғылыми түрде
- Мектеп оқулығының құрауыштарын толық
-Тарих пәні сабағында оқулықпен жұмыс істеу
-тарих сабағына пайдаланылатын әдістемелік кешендердің казіргі
-Жаңадан шығып жатқан әдістемелік-кешендік кітаптарға сипаттама
Курстық жұмыстың тарихнамасы: Курстық жұмыста
Тұрлығұл Тотай Тәжіұлының Мектепте Қазақстан
I.Тарих сабағында білім берудің негізгі құралы оқулықты
1.1.Мектеп оқулығы және оның құрауыштары.
Мектеп оқулығының сипаттамасы оқушылардың жас ерекшелігі мен дайындық
Көбінесе оқулық сабақ құрылымының негізі ретінде танылады.
Казіргі кезде дәстүрлі оқулықтан бас тартуға шақырған
-Ақпараттық ( білім беру мазмұнвн ашады ,
-Жүйелеушілік ( мазмұнды баяндаудың бірізділігін қамтамасыз
- оқытушылық (білімді меңгертіп, бекітуді жеңілдетеді);
-тәрбиелік (тарихты оқытудың тәрбиелік мақсаттарьн іске асыруға
Окулык құауыштары. Құрылымы әртүрлі көптеген мектеп оқулықтары
Оқулықтың әрбір тарауы қисындық конспект сияқты жоспар-схемамен басталуы
Кітап мәтінінде ұғымдар, терминдер, тірек сөздер ерекшеленеді және
Жинақтау сұрақтары, қосымша мәтіндік материал бөлімнің соңына орналасады
Оқулықтар бір-бірінен қанша ерекшеленгенімен олардың ұқсастықтары да көп.
Оқулықтың мазмұны негізгі (теориялық және деректік материал) толықтырушы
Мектеп курсында барлық материал бірдей баяндала бермеуі мүмкін.
Окулықтың күрделілігі пәндік, қисындық және тілдік болып бөлінеді.
1.2.Тарих сабақтарында оқулықпен жұмыс істеу жүйесі.
Окулықпен жұмыс істеудің бастапқы дағдылары. Мұғалім
Оқулықпен алғашқы танысу оны мазмұндап, оқушылардьң нені үйренетіндігі,
Алғашқы сабақтарда оқушыларға басгауыш сыныптан белгілі түсіндіре оқу
Түсіндіре оқыту кезінде азат жолдарды, оларды құрайтын жекелеген
Оқульқ бойынша тапсырма біртіндеп күрделене түседі. Оқушылар
Оқулық оқушыларға үй тапсырмасын тексеру кезінде қажет болады.
Мұғалімнің ең бірінші кезектегі міндеті - оқушылардың оқулықтарының
Оқулық дараграфымен оқушылардың жүргізетіні жүмыстарын ұйымдастыруда мынадай жадынаманы
1. Параграфты түгел оқып шық, ондағы оқиғалар мен
2. Әсіресе оқулықта ерекшеленген деректер, түжырым, идеяларғабаса назар
3. Кеңейтілген жоспар жаса, ол үй тапсырмасын
4. Сабақта естігеніңді параграф материалдарымен байланыстыр.
5. Тақырып бойынша не оқьғанынды, қандай фильм, экспонат
6. Қажетілігінше өткен параграфтарды қарап шық.
7. Түсінбеген сөз, мәселелер бойынша сөздік, энциклопедия
8. Жоспардың көмегімен, кейін жоспарсыз тақырып материалын мазмұнда.
9. параграф соңындағы сүрақтар мен тапсырмаларға жауап дайында
Егер мұғалім жұмысты жаңа сыныппен бастаған жағдайда
Жаңа материалды түсіндіруде оқулықтың көмегі мол. Тақырыпы оқып-үйренубарысындамұғалімоқушыларғаатауын,сосынпараграфтың
Оқулықпен жүмыста мазмұнды және нақты жауап беруге
арнайы тапсырмаларды орындау көмектеседі. Ол тапсырмалар: оку мәтінінен
Оқулықтар оқушылардың зейінін дамытуға да көмектеседі. Мысалы,
Мұғалім оқушыларды қорытынды жасауға үйреткенде де оқулықтың
Оқушылар мұғалім жасаған қорытындының немесе әлдебір пайымдаудың дәлелдеуін
Төменгі сынып оқулықтарын жоғары сыныптарда өтілген тақырыпты кеңейту
Жоғары сыныптарда оқулық мазмұнын тереңдетуге арналған тапсырмалар беріледі.
Оқушылардың тақьрыпты мұғалімнің алдын-ала түсндріруінсіз өз беттерінше оқып-үйренуі
Сабақта оқулыққа енгізілген карта үнемі пайдаланылуы керек. Қабырғалық
Безендіру жүмысы. Төменгі және орта буын оқушыларының оқулық
Оқушыларға безендірудің түсіндірме мәтінін оқып, оның бейнелеу сипатын
Оқулық безендіруі бойынша көптеген тапсырмалар орындалады,. мысалы, безендіру
"Ежелгі Қазақстан тарихы" (6 сынып) оқулығына оқушыларға сақ,
Безендірудің қандайын сыныпта, қандайын үйде пайдалануға болатьндығын жоспарлау
Қорытынды дағдылар. Оқулықпен жұмыс барысында оқушыларда мьнадай қорытынды
II. ҚАЗАҚСТАН ТАРИХЫ ПӘНІ БОЙЫНША ОҚУЛЫҚТЫ
2.1.. «Қазақстан тарихы бойывша әңгімелер» курсының
Адам баласы тарихты жас кезінен үйрене бастайды. Оған
Жас баланы тарихқа сол елді-мекендегі мұражайлар, тарихи тұлғаларға
Осылай жас бала азамат есебінде қалыптаса бастайды. Дегенмен,
Оған тарихын 5-сыныптан бастап оқу орта мектеп жүйесінде
«Қазақстан тарихы бойынша әңгімелер» қазақ жерінің, осы жерді
«Қазақстан тарихы бойынша әңгімелер» өзге сыныптар мен оқу
Бұл жағынан оқулық пен бағдарлама арасында аздаған сәйкессіздік
Осындай қағидаларға сүйене отырып авторлар оқулықтың мазмұнындағы соңғы
Бағдарламамен сәйкеспей жатса да, жүйелеудің біз қолданған әдісі
«Қазақстан тарихы бойынша әңгімелер» курсы тарихы түгел бастан-аяқ,
Әрине, қазақ баласының өзінің туған жерін, оның асқар
«Қазақстан тарихы бойынша әңгімелер» қаншалықты қарапайым болғанымен, жас
Адамзат қоғамының өткен күрделі де, қызықты жолынан аздап
Әрине, тарихтың бастауыш курсында біздің ұлттық тарихты бастан-аяқ
Сол себептен Қазақстан тарихының ең көне кезеңдерінен бастап
Егер де, біз бағдарламада нұсқалғандай «Сақ дәуірінен» бастасақ,
Сақтардан кейінгі тарихтың аса бір маңызды кезеңі ғұн
Осылайша ой қорыта келіп, қазақ жеріндегі тарихи үрдістің
Таза көшпелілікпен шектеліп қалмай авторлар Қазақстан жеріндегі орта
Мектеп мұғалімдері көшпелілік пен отырықшылықтың Қазақстан тарихында қатар
Оқулықтың «Тарихқа саяхат» бөлімінде қарастырылатын тақырыпшалардың үлкен торабы
Авторлар бұл мәселелердегі хандар мен сұлтандар шежіресіне, қазақ
Кітаптың келесі бөлімі «Кереметтер әлемінде» деп аталады және
Мектеп мұгалімдері 5-сынып оқушысының тарихтын, не бір қилы
Окулықтың соңғы екі бөлімі Қазақстанның XX ғасырдағы және
Қазақ этносының құрамына енген ру-тайпалардың көне замандардан бері
Бұл ұғым жалпы Еуразиялық өлкенің далалық аймағын мекендеген
Сонымен қатар 5- сынып оқулығы XX ғасырдың негізгі
Ертеңгі азамат болатын балаға тарихтың тек теріс, зобалаң
Мектеп мұғалімдері бұл айтылғандарды ескеріп, алдарындағы оқушының рухын
«Қазақстан тарихы бойынша әңгімелер» оқу-бағдарламасында қарастырмағанымен, біз оқулықтың
Соңғы, яғни бесінші тарау
бағытта қалыптасса, Еуразияның ұлы даласында жаңадан тәуелсіз мемлекет
Тәуелсіз Қазақстанның он бес жылдық тарихы мақтаныш сезімін
2. «Қазақстан тарихы бойынша әңгімелерді» оқытуда ескерілетін мәселелер.
Алдарыңыздағы оқулықтың ерекшелігі сіздің оқыту методикаңызды және сабақ
Сол себептен тек окулықпен ғана шектелмей, балалардың білім
Авторлар әр тақырыпшаның соңына бірнеше сұрақтан берді, сонымен
Мектеп мұғалімі осы келтірілген сұрақтарды және тапсырмаларды мейлінше
Мұғалімдер балалардың жас ерекшелігін есте ұстап, қашанда әңгімелесу
11-12 -дегі баланы қайта-қайта тақтаға шақырып, тергеуші сияқты
Ал сабақ үстінде оқушыларды «сен бұрыс, мен дұрыс»
Есіңізде болсын, сіздің негізгі құралыңыз — әңгімелесу, сабақты
Мұғалімнің жұмысының бір бағыты — оқушыларға үй тапсырмасын
Мұғалімнің тағы бір міндеті оқушыны оқулықпен, жұмыс дәптерімен,
Балалар оқулықтан ең негізгі мәселелерді, фактілерді жылдам таба
5-11 сынып оқушылары оқитын тарих кабинетінде адамзат тарихының
5-11 сынып оқушысын қызықтыратын тағы бір құрал —
Бүгінгі күш жас оқушыларға арналған бірнеше көркем түрлі-түсті
Мұғалім жыл басында бір картаны таңдап алып, жыл
5-11 сынып оқушыларын тағы да бір қызықтыратан көрнекі
Сонымен бірге оқушылардың тапсырма ретінде тарихи тақырыпта сурет
Сіздердің қолыңыздағы «Әдістеме» оқулықтағы 60 тақырыпшаның бәріне де,
Сонымен бірге қалған 4 сағаты өлкетану мәселелеріне арналады.
Дегенмен, оның жалпы құрылымы археология, этнография, архитектура мен
«Қазақстан тарихы оқулықтары» оқулығы негізгі концепциясы бірнеше алқалы
Оқулық мазмұнында бұл концепция бірнеше іргелі тақырыптардан көрініс
Әдістемеге байланысты жұмыстарға белсене қатысқан ұстаздың бірі —
Ж.Артыкбаев, д. Сабданбекова, М.Байлолла, Е. Әбіл. Қазақстан тарнхы
Қорытынды.
Казіргі инновация мен технологияның дамыған заманында
Әрине ғалымдар арасында өзіміздің төл әдебиеттерімізді оқулықтарымыздышығару
Еліміз тәуелсіздік алғаннан кейін тарих пәнін жаңа
Ұстаздарымыздың казірден бастап және алдағы оқу жылында басшылыққа
ұйымдарын басқару туралы накты нұсқаулар бар. Бұл «үлгілі
Ұстаздар сыныптық-сабақтык жүйені жұпқа, топқа бөліп оқытумен қатар
. Оқулықпен жұмыс барысында оқушыларда мьнадай қорытынды дағдылар
Сілтемелер тізімі.
1.Тұрсын Хәзретәлі.
Мектепте тарихты оқыту әдістемесі.(Жоғары оқу орындарының тарих мамандығының
2.Тұрлығұл Тотай Тәжіұлы.
Мектепте қазақстан тарихын оқытудың құралдары. Оқу әдістемелік құрал.
3.Жансбекова Г.А.
Тарихты оқыту әдістемесі. Семинарға дайындық құралы. М.
4.Абдуғулова Бағлан.
Жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан тарихын оқытудың
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі.
1.Тұрсын Хәзретәлі.
Мектепте тарихты оқыту әдістемесі.(Жоғары оқу орындарының тарих мамандығының
2.Тұрлығұл Тотай Тәжіұлы.
Мектепте қазақстан тарихын оқытудың құралдары. Оқу әдістемелік құрал.
3.Жансбекова Г.А.
Тарихты оқыту әдістемесі. Семинарға дайындық құралы. М.
4.Абдуғулова Бағлан.
Жалпы білім беретін мектептерде Қазақстан тарихын оқытудың
5. Ежелгі Қазақстан тарихы. Методикалық көмекші құрал. Т.
6. Тұрғанбаев Б.А. Дамыта оқыту технологиялары. Алматы 2000
7. Төлеубаева К.Т. Тарих факультетінің жоғарғы курс студентерінің
8. «Педагоикалық ізденіс» құрастырушы И.Н. Баженова Алматы 2000
9. Тілеубаева К.М. 10-11 сыныптар үшін тәрбие сағаттарын
10. «Қазақстан тарихы» журналы 2006 жыл. Алматы №14
11. «Қазақстан тарихы» журналы 2006 жыл. Алматы №15
12. «Қазақстан тарихы» журналы 2006 жыл. Алматы №16
13. «Қазақстан тарихы» журналы 2006 жыл. Алматы №14
14. «Қазақстан тарихы» журналы 2006 жыл. Алматы №18
1
Педагогикалық пәндер жүйесіндегі тарихты оқыту әдістемесі
Мектепте тарихты оқыту әдістемесінің орны мен рөлі
Қазақстан тарихын оқытуда жаңа педагогикалық, ақапаттық технологияларды қолданудың әдістемелік жолдары
Тарихты оқыту әдістемесі
Тарих ғылымының принциптері
Мектепте тарихты оқыту әдістемесі пәні. Лекция сабақтары
Тарихты оқытудың зерттеу әдістері
Қазақстан тарихы пәні бойынша оқулықты пайдалану
Тарих сабағында білім берудің негізгі құралы оқулықты пайдалану
Елімізде патриоттық тәрбиені қалыптастыру міндеттері