Ауыл шаруашылығының өнімдерін өндірушілерге салық
Мазмұны
Кіріспе..........................................................................................................................3
1 Ауыл шаруашылығының өнімдерін өндірушілерге салық
1.1 Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнайы салық режимі................
1.2 Ауыл шаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға салық салу.........17
1.3 Ауыл шаруашылығы өнімін өндіруші - заңды тұлғалар үшін
2 Алматы облысы бойынша ауыл шаруашылық өнімін өндірушілерге
2.1 Алматы облысының әлеуметтік - экономикалық дамуына экономикалық талдау
2.2 Қазақстан Республикасының өсімдіктер шаруашылығындағы міндетті түрде сақтандыру
3 Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылық дамуы мен шетел тәжірибесі...............................................................................................................
3.1 Қазақстан Республикасының ауылшаруашылық дамуындағы жетістіктері мен проблемалары.................................................................................................
3.2 Шетел мемлекеттерінің ауыл шаруашылығын дамыту тәжірибиелері........53
3.3 Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысын басқару.........................55
Қорытынды............................................................................................................... 58
Пайдалынған әдебиеттер тізімі............................................................................. 61
Кіріспе
Салық саласына толық назар аударып бетбұрыс жасау, бүгінгі күн
Кез келген мемлекеттік реформаның басты мақсаты - әрбір салық
Жұмыстың өзектілігі. Біздің бұл тақырып көлемінде ізденіс жасауымыздың негізгі
Сондықтан, салықтар – мемлекет егемендігінің бір белгісі. Салық -
Жұмыстың міндетті. Сонымен қоса, салық салу экономикалық мәдениеттің элементі
Салық жүйесі дамудың көптеген жылынан өтті. Жеке табыстан және
Жұмыстың мақсаты. Өтпелі дәуір кезеңіндегі жалпы жағдайлар мемлекеттің қаржы
Бұл дипломдық жұмыста ауыл шаруашлықы өнімдерін өндірушілердің салығына жалпы
Аграрлық салада жүргiзiлген реформа нәтижесiне екi тұрғыда баға беруге
2008 жылғы 6-ақпан айында «Қазақстан халқының әл ауқатын арттыру
Сондықтан, шаруашылықтарда байланыстарды реттеуде экономикалық механизмнiң негiзгi элементтерiн қолдана
1 Ауыл шаруашылығының өнімдерін өндірушілерге салық
1.1 Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнайы салық
Шаруа (фермер) қожалығы деп жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыру ауыл
Шаруа (фермер) қожалығы арнайы салық режимін қолдану үшін ең
1) мемлекеттік тіркеуден өтуі;
2) салық есебіне тұру;
3) салық төлеуші ауыл шаруашылығы өнімін өндірумен, өз өндірісінің
Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнаулы салық режимін қолдану біртұтас
Біртұтас жер салығы сомасы жер учаскесін бағалау құмы сомасына
Жер учаскесін бағалау құнын айқындау Қазақстан Республикасының жер заңдарында
Біртұтас жер салығы сомасын төлеу негізінде арнаулы салық режимін
- осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметтен түскен кірістерінен
- осы арнаулы салық режимі қолданылатын
- осы арнаулы салық
Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық салу
Қосылған құн салығын төлеушілер болып табылмайтын бірыңғай жер салығын
Біртұтас жер
Шаруа қожалықтары ай сайын арнайы салық режимін қолданбайтын кәсіпкерлерден
Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығын есептеу, жинақтаушы зейнетақы
Шаруа (фермер) қожалықтары арнаулы салық режимін қолдану үшін жыл
Салық төлеушінің аталған мерзімде өтініш бермеуі оның бюджетпен есеп
Біртұтас жер салығын есептеу жер бойынша тиісті бюджетке мына
- ағымдағы салық кезеңінің 20 қазанынан дейін;
- біртұтас жер салығы бойынша түпкілікті есеп айырысу
Біртұтас жер салығын төлеушілер біртұтас жер салығы бойынша декларация
әлеуметтік салық бойынша декларацияны;
төлем көзінде ұсталатын жеке табыс салығы бойынша есепті;
жинақтаушы зейлетақы қорларына міндетті зейнетақы жарналарын төлеу жөніндегі есептілікті;
жер бетіндегі кездерден су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы бойынша
Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнаулы салық режимі. 378-бап. Жалпы
1. Шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнаулы салық режимі бірыңғай
2. Жеке меншік құқығымен және (немесе) жер пайдалану құқығымен
3. ІІІаруа (фермер) қожалықтары осы арнаулы салық режимін немесе
4. Шаруа (фермер) кожалықтары арнаулы салық режимін қолдану
Салық төлеушінің аталған мерзімде өтініш бермеуі оның бюджетпен есеп
20 ақпаннан кейін құрылған шаруа (фермер) қожалықтары Жеке кәсіпкерді
5. Таңдап алынған салық салу режимі салық кезеңі ішінде
6. Күнтізбелік жыл бірыңғай жер салығы бойынша салық кезеңі
ҚР 23.11.02 ж. 358-ІІ Заңымен 379-бап өзгертілді.
379-бап. Арнаулы салық режимін қолдану ерекшеліктері
1. Бірыңғай жер салығын төлеу негізінде арнаулы салық режимін
1) осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметтен түскен шаруа
2) осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметті жүзеге асырудан
3) осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызметте пайдаланылатын жер
4) Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық
5) Қазақстан Республикасының Үкіметі белгілеген қажеттілік нормативтері шегінде салық
2. Осы баптың 1-тармағының 2) тармақшасына сәйкес қосылған
3. Шаруа (фермер) қожалықтары үшін арнаулы салық режимі қолданылмайтын
Бұл тармақтың ережесі осы Кодекстің
380-бап. Бірыңғай жер салығын есептеу мен төлеу тәртібі
1. Жер учаскесін бағалау құны бірыңғай жер салығын есептеу
Жер учаскесін (жер
2. Бірыңғай жер салығын есептеу жер учаскесін бағалау құнына
3. Бірыңғай жер салығын төлеу жер учаскесі орналасқан жер
1) ағымдағы төлем ағымдағы салық кезеңінің 20 қазанынан кешіктірілмейтін
2) бірыңғай жер салығы бойынша түпкілікті есеп айырысу есепті
Төлеудің бірінші мерзімінде бірыңғай жер салығын төлеушілер ағымдағы төлемді
4. Шаруа (фермер) қожалықтары жер пайдалану кұқығындағы жер учаскесін
381-бап. Жер учаскелерін жалға берген (алған)
1. Шаруа (фермер) қожалығы жер учаскесін басқа шаруа (фермер)
Жалға алушының пайдалану кезеңі жер учаскесін жалға алған айдан
Бұл орайда жер учаскесін жалға беруден алынған (алынуға тиіс)
2. Шаруа (фермер) қожалығы бірыңғай жер салығын төлеуші болып
Жер учаскесін жалға берудеп алынған табыс бойынша шаруа (фермер)
382-бап. Бірыңғай жер салығы бойынша салық есептілігі
1. Бірыңғай жер салығын төлеушілер жыл сайын ағымдағы салық
2. Бірыңғай жер салығын төлеуші осы арнаулы салық режимін
1) ағымдағы салық кезеңі үшін бірыңғай жер салығы бойынша
2) нотариат немесе селолық (поселкелік) атқарушы органдар
Жер учаскесіне құқық белгілейтін құжат болмаған жағдайда бірыңғай жер
3) жер ресурстарын басқару жөніндегі уәкілетті орган берген жер
4) әлеуметтік салық сомаларын есептеу үшін қажетті деректерді міндетті
Содан кейінгі салық кезеңдерінде бірыңғай жер салығын төлеуші бірыңғай
3. Осы арнаулы салық режимін таңдап алған жаңадан құрылған
4. Таратылған немесе қайта ұйымдастырылған кезде бірыңғай жер салығын
383-бап. Салықтың және
1. Бірыңғай жер салығын төлеушілер шаруа (фермер) қожалығының басшысын
Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығын есептеу осы Кодекстің
2. Төлем көзінен ұсталатын әлеуметтік салықтың жеке табыс салығының
1) ағымдағы салық кезеңінің 20 қазанынан кешіктірілмейтін мерзімде 1
2) есепті кезеңнен кейінгі салық кезеңінің 20 наурызынан кешіктірілмейтін
384-бап. Салықтың және
1) әлеуметтік салық бойынша декларацияны;
2) төлем көзінде ұсталатын жеке табыс салығы бойынша есепті;
3) жинақтаушы зейнетақы қорларына міндетті зейнетақы жарналарын төлеу жөніндегі
4) жер бетіндегі көздерден су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы
5) Мемлекеттік әлеуметтік сақтандыру қорына әлеуметтік аударымдар бойынша есепті
Кәсіпкерлік барлық дүниежүзіндегі өмір сүріп келе жатқан адам баласына
тән, іскерлік белсенділігі, қабілеті. Өйткені, адамдар өмір сүру үшін
Кейінгі кездегі жарық көріп жатқан басылымдар кәсіпкерлікті, еңбек нарығын,
Сонымен, кәсіпкерліктің негізгі сипаттамаларына тоқталатын болсақ, оларды былай деп
Қоғамда кәсіпкерліктің түрлері атқаратын міндеттеріне қарай бірнеше түрге бөлінеді:
Ал, меншік түрі бойынша, кәсіпкерлік - жеке меншіктік,
Аграрлық кешенінде еңбек нарығын зерттеп жүрген экономист-ғалым С.Қ.
Жоғарыдағы келтірілген анықтамалардан кәсіпкерлердің еңбек нарығын құрайтын төрт негізгі
Қазіргі өндірістерді индустриалды-интеграциялау кезеңіндегі кәсіпкерлік жұмыстар көп жақты құбылыс,
Қазіргі кездегі көптеген ғалым-экономистер кәсіпкерлердің еңбектерін сегментке бөлуге
Сурет -1 Ауыл шаруашылығындағы кәсіпкер жұмысшы- қызметкерлердің
Кәсіпкерлік-көп қатарлы және өте көлемді түсінік, ол бір мағанада
Экономикасы дамыған мемлекеттерде кәсіпкерлер экономикалық қарым-қатынас жасамай бір-бірімен
Қазақстан Республикасы өзінің егемендігін, тәуелсіздігін алғаннан кейін, мемлекетте әсіресе
Адамзат, кәсіпорындардың мөлшері бойынша топтарға бөлуде бай тәжірибе жинақтады.
Агроөнеркәсіп өндірісі мен оның салаларын да шаруашылық жүргізудің
Экономикалық механизм – кәсіпкерлік шаруашылықты жүргізудің қағидаларына негізделген әдісі
Экономикалық механизм - кәсіпкерлік шаруашылық, өндірістік қатынастар жүйесі, өндіргіш
Агроөнеркәсіп өндірісінде шаруашылық жүргізудің экономикалық механизмнің мән-мағынасы — экономикалық
Экономиканы модернизациялау жағдайында мемелекеттік реттеу мен экономикалық механизмнің маңызды
Сурет - 2 Экономикалық механизм жүйесі
Ауыл шаруашылығын жоспарлау және материалдық-техникалық жабдықтау сала кәсіпорындарымен шаруашылық
Объективті экономика заңы мен заңдылықтарына сүйенсек, өндіргіш күштер мен
кесте 1
Меншік түрлерінің кәсіпкерлік-шаруашылық жүргізу үлгілері
Жіктелу белгілері Шаруашылық айналыстардың түрлері
Интеграцияның формасы бойынша Сала ішіндегі, сала аралық
Іс-әрекеттің ұзақтылығына қарай Қысқа мерзімді, ұзақ мерзімді
Интенсивтілігіне қарай Уақытша, тұрақты
Қажеттілігіне қарай Кездейсоқ, жоспарланған
Мазмұнынға қарай Ұйымдық, технологиялық, экономикалық
Іс-әркеттің тәсілі бойынша Тікелей, делдалдар арқылы
Қазақстан Республикасының индустриялық-инновациялық дамуының 2005-2010 жылдарға арналған мемлекеттік стратегиясында
Оңтүстік Қазақстан облысы, республикадағы ауыл шаруашылық саласының дамыған аймақтарының
Осы жағдайды еске ала отырып облыс көлемінде әсіресе, ауыл
Кейінгі жылдары облыс ауыл шаруашылық өнімін өндіруде, оның көлемін
1.2 Ауыл шаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға салық салу
Ауыл шаруашылық өнімдері өлдіруші заңды тұлғаларға арналған арнайы
Арнайы салық режимі ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіретін заңды тұлғалар
жерді пайдалана отырып, ауылшаруашылық өнімдерін өндіріп, өзі өндірген өнімді
ауыл шаруашылығы өнімінің толық кезеңдегі (жас төлді өсіруден бастап)
Ауыл шаруашылығы тауарларын өңдіруші-заңды тұлғалар үшін арнайы салық режимін
еншілес, ұйымдары, филалдары мен өкілдіктер бар заңды тұлғалар;
заңды тұлғалардың филиалдары, өкілдіктері мен өзге де оқшауланған құрылымдық
осы арнайы салық режимін қолданатын басқа заңды тұлғалардың тазартылған
Арнайы салық режиімн акцизделетін өнімді өндіретін, ұқсататын және сататын
Ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіруші заңды тұлғалар арнайы салық режимін
Патент құнының есебіне корпорациялық табыс салығы, әлеуметтік салық, жер
Патент құнының есебіне корпорациялық табыс салығы, әлеуметтік салық, жер
Патент құнының есебіне енгізілген салық сомаларын есептегенде, корпорациялық табыс
Әлеуметтік салық сомасы шаруашылық мәлімдеген қызметкерлердің санына өткен жылдағы
Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығын есептеу, жинақтаушы зейнетақы
Ауыл шаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға арналған арнаулы салық
1. Ауыл шаруашылық өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға арналған
1) Жерді пайдалана отырып ауыл шаруашылық өнімдерін өндіру
2) Толық кезеңді мал шаруашылығы мен құс шаруашылығының
2. Мыналардың:
1) Еншілес ұйымдарды, филиалдарды мен өкілдіктері бар заңды тұлғалардың;
2) Заңды тұлғалар филиалдарының, өкілдіктері мен өзге де оқшауланған
3) Осы арнаулы салық режимін қолданылатын басқа да заңды
Осы тармақтың мақсаттары үшін аффилиирлендірілген тұрға болып шешімдерді тікелей
3. Арнаулы салық режимі салық төлеушілердің акцизделетін өнімді өндіру,
4. Осы баптың 1-тармағында аталған қызметті жүзеге асыратын заңды
Таңдап алынған салық салу режимі салық кезеңі ішінде өзгертілмеуге
5. Салық төлеушілер осы арнаулы салық режимі қолданылмайтын қызмет
386-бап. Салық кезеңі
Күнтізбелік жыл патент құны есебіне енгізілген салықты және жер
387-бап. Патент беру тәртібі
1. Арнаулы салық режимін қолдану үшін салық төлеуші жыл
Салық төлеушінің көрсетілген мерзімде өтініш бермеуі оның салықты және
2. Салық төлеуші осы арнаулы салық режимін қолданудың алғашқы
1) заңды тұлғаны мемлекеттік тіркеу туралы куәліктің нотариат куәландырған
2) нотариат немесе селолық (поселкелік) атқарушы органдар
3) салық кезеңінің басындағы жағдай бойынша қолда бар және
4) мүлікке салық салу объектілері болып табылатын және сенімгерлік
5) лицензиясын (қызметтің лицензияланатын түрін жүзеге асырған жағдайда);
6) жұмыс берушінің (жаңадан құрылғандарын қоспағанда) мәлімделген қызметкерлер санына
7) салық төлеушінің уәкілетті мемлекеттік орган белгілеген нысан мен
3. Жоғарыда аталған құжаттардың бәрі болған жағдайда салық органы
Келесі салық кезеңдерінде салық төлеушілер салық органына патент алу
4. Жаңадан құрылған салық төлеушілер тіркеу есебіне қойылған кезден
5. Патент беру әрбір салық кезеңіне жүргізіледі.
388-бап. Патент құнының
1. Патент құнының есебіне корпорациялық табыс салығы, әлеуметтік салық,
2. Салық кезеңінің басында патент құнының есебіне енгізілген салық
1) корпорациялық табыс салығын және қосылған құн салығын белгілеу
Табыстар мен шығындар көрсеткіштерін анықтау тәртібін уәкілетті мемлекеттік орган
2) әлеуметтік салықты анықтау кезінде - осы Кодекстің
Бұл орайда жұмыс берушінің қызметкерлерге табыс түрінде төлейтін шығындары
3) жер салығының, жер учаскелерін пайдаланғаны үшін төлейтін ақының
3. Патент құнын есептеу кезінде бюджетке төленуге тиісті салық
4. Осы арнаулы салық режимін қолданатын салық төлеушілер, қосылган
5. Ағымдағы салық кезеңі ішінде салық салу объектілері және
389-бап. Салық және жер учаскелерін пайдаланғаны үшін ақы төлеудің
Патент құны есебіне енгізілген салық және жерді пайдаланғаны үшін
390-бап. Патент құны есебіне кірмеген салықтың және басқа да
1. Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығын есептеу осы
Жинақтаушы зейнетақы қорларына міндетті зейнетақы жарналарын есептеу Қазақстан Республикасының
2. Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығы, жинақтаушы зейнетақы
1) ағымдағы салық кезеңінің 1 қаңтарынан 1 қазанына дейінгі
2) 1 қазан мен 31 желтоқсан аралығындағы
3. Арнаулы салық режимін қолданатын ауыл шаруашылық өнімдерін өндіруші
1) жер бетіндегі көздерден су ресурстарын пайдаланғаны үшін төлемақы
2) қоршаған ортаны ластағаны үшін төлемақы бойынша декларацияны табыс
4. Арнайы салық режимін қолданатын ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіруші
1) ағымдағы салық кезеңінің 1 қаңтарынан 1 қазанына дейінгі
2) 1 қазан мен 31 желтоқсан аралығындағы кезең үшін
5. Осы арнаулы салық режимі қолданылатын қызмет түрлері бойынша
Ел экономикасында аграрлық саланың алатын орны айрықша екені баршаға
2002 жылдың 1-ші қаңтарынан бастап қолданысқа енгізілген "Салық және
шаруа (фермер) қожалықтарына арналған арнайы салық салу режимі;
ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға арналған арнайы салық
Мыналар арнайы салық режимін қолдануға құқылы емес:
1) еншілес ұйымдары, филиалдары мен өкілдіктері бар заңды тұлғалар;
2) заңды тұлғалардың филиалдары, өкілдіктері және өзге де құрылымдық
3) осы арнайы салық режимін қолданатын басқа заңды
1.3 Ауыл шаруашылығы өнімін өндіруші - заңды тұлғалар үшін
Жалпы ережелер
1. Осы Ережелер «Салық және бюджетке төленетін басқа да
2. Есеп осы Есептің өзінен және оған қосымшадан (931.01
3. Есепті жасау кезінде:
1) қағаз тасығышта - қара немесе көк сиялы қаламмен
2) электрондық тасығышта - Салық кодексінің 69-бабына сәйкес толтырылады.
4. Есепті толтыру кезінде түзетуге, тазартуға және өшіруге жол
5. Көрсеткіштер жоқ болған кезде нысандардың тиісті торкөздері толтырылмайды.
6. Қосымша(лар)да көрсетуге жататын деректер жоқ болған жағдайда аталған
7. Қосымшада көрсеткіштерді ашуды талап ететін жолдарды толтыру кезінде
8. Қосымша парағында бар жолдардағы көрсеткіштердің саны асып кеткен
9. Қосымшалардың «Жалпы ақпарат» бөліміндерінде Есептің «Жалпы ақпарат» бөлімінде
10. Сомалардың теріс мәні тиісті жолдың (бағанның) бірінші сол
11. Есепті беру кезінде:
1) Есепті беру кезінде:
1) қағаз тасығышта келу тәртібімен - екі данада жасалады,
2) хабарламамен тапсырысты хатпен почта бойынша - салық төлеуші
3) Салық кодексінің 69-бабы, 8-тармағының 3) тармақшасына сәйкес
12. Есепке Салық кодексінің 69-бабына сәйкес қол қойылады және
2. Есепті толтыру
8. «Жалпы ақпарат» бөлімінде салық төлеуші мынадай деректерді көрсетеді:
1) СТН - салық төлеушінің тіркеу нөмірі көрсетіледі;
2) салық кезеңі – Есеп табыс етілетін есепті салық
3) салық төлеушінің аты-жөні.
Құрылтай құжаттарына сәйкес заңды тұлғаның толық атауы көрсетіледі;
4) ЭҚЖЖ. Экономикалық қызмет түрлерінің жалпы жіктемесі бойынша қызмет
«ЭҚЖЖ» ұяшықтарында ЭҚЖЖ кодтары (бес белгіге дейін) субъекті қызметінің
ЭҚЖЖ үлес салмағын есептеу үшін № 1-ӨН (тоқсандық) мемлекеттік
Мысалы, қызметінің негізгі түрі ғимараттар салу болып табылатын субъекті
Көрсеткіштердің атауы Жол коды Есепті кезең үшін барлығы оның
Қызметтің негізгі түрі қосалқы (басқа да) қызмет түрлері
сауда аңшылық жарнама балық аулау балық өсіру
50100 01500 74400 05010 05020
1 2 3 4 5 6 7 8 9
Өндірілген өнімдердің (тауарлар, қызмет көрсету-лер) көлемі, мың теңге 100
Онда ЭҚЖЖ бойынша мәліметтер кестесі мынадай түрде болады:
ЭҚЖЖ Үлес салмағы, %
45211 60,0
50100 20,0
01500 14,0
мұндағы, мысалы, құрылыстың үлес салмағы 150 000,0 (І-кестенің 4-бағаны)
5) валюта коды. Қазақстан Республикасының Кедендік бақылау агенттігі
6) есеп тұрпаты. Есеп тұрпатының тиісті торкөзі белгіленеді (өзгертілген
7) Декларация түрі.
Бұл торкөздер Салық кодексінің 69-71 баптарына сәйкес белгіленеді. Есеп
«Бастапқы» торкөзі егер ауыл шаруашылығы өнімдерін өндіруші заңды тұлғаларға
«Кезекті» торкөзі кейінгі Есепті табыс еткен кезде белгіленеді.
«Қосымша» осы өзгерістер мен толықтырулар жататын салық кезеңі үшін
«Хабарлама бойынша» торкөзі егер салық төлеуші оның негізінде өзгерістер
«Тарату» торкөзі салық төлеуші таратылған (қайта ұйымдасқан) жағдайда белгіленеді.
7) хабарламаның нөмірі мен күні. Торкөз Хабарлама бойынша қосымша
8) тапсырылған қосымшалар. Тапсырылған қосымшалардың торкөздері белгіленеді.
14. «Патент құнының есебі» бөлімінде:
1) 931.00.001 жолда 931.00.002, 931.00.005 және 931.00.006 жолдарының көрсеткіштерін
2) 931.00.002 жолда 931.00.003 және 931.00.004 жолдарының көрсеткіштерін жинақтаумен
3) 931.00.003 жолда 13 проценттік ҚҚС салынатын тауарларды сату
4) 931.00.004 жолда нөлдік ставка бойынша ҚҚС салынатын тауарларды
5) 931.00.005 жолда ҚҚС салынбаған және ҚҚС-тан босатылған тауарларды
6) 931.00.006 жолында 931.14 нысан бойынша қосымшасының 00001I жолынан
7) 931.00.007 жолында 931.14 нысаны бойынша қосымшасының 0001F қорытынды
8) 931.00.008 жолында (931.00.003 жолы х 0,13) – 931.00.015
9) 931.00.009 жолында Салық кодексінің 4-тарауына сәйкес салық салынатын
10) 931.00.010 жолында ҚҚС салынатын және 931.00.011 және 931.00.012
11) 931.00.011 жолында 13 % ставка бойынша ҚҚС салынатын
12) 931.00.012 жолында бойынша ҚҚС салынатын сатып алынған тауарлар,
13) 931.00.013 жолында ҚҚС салынбайтын және ҚҚС босатылған шығыстар
14) 931.00.014 жолында 931.14 нысаны бойынша қосымшасының
0001К қорытынды жолынан көшірілген күмәнді талаптар сомасы көрсетіледі;
15) 931.00.015 жолында 931.14 нысаны бойынша қосымшасының
0001F қорытынды жолынан көшірілген күмәнді талаптар бойынша ҚҚС сомасы
16) 931.00.016 жолында шығыстарға қосылмаған айналымдар бойынша сатып алу
17) 931.00.017 жолында сатып алу бойынша ҚҚС сомалары көрсетіледі
Көрсетілетін сома ((931.00.011 х 0,13 + 931.00.016 - 931.00.007)
18) 931.00.018 жолы 931.00.008 жолының мәні 931.00.017 жолының мәнінен
19) 931.00.019 жолы 931.00.017 жолының мәні 931.00.08 жолының мәнінен
20) 931.00.020 жолында (931.10.018 х 0,2) формуласы бойынша айқындалатын
21) 931.00.021 жолында (931.07 нысанының 00001 қорытынды жолының
22) 931.00.022 жолында (931.08 нысанының 00001 қорытынды жолының
23) 931.00.023 жолында (көлік құралдары салығының жалпы сомасы (931.09
24) 931.00.024 жолында (931.10.008С х 0,2) формуласы бойынша айқындалатын
25) 931.00.025 жолында (жер телімдерін пайдаланғаны үшін төлемдердің жалпы
26) 931.00.026 жолында (931.00.001 - 931.00.009 - 931.00.021 –
27) 931.00.027 жолында 931.00.023 жолы кірістерден шегерімдерге жатқызылатын шығыстардың
28) 931.00.028 жолда 931.00.026 жолының көрсеткішіне салықтың тиісті ставкасын
29) 931.00.029 жолда (931.00.026 х 0,2) формуласы бойынша айқындалатын
30) 931.00.030 жолында (931.00.020 + 931.00.021 + 931.00.022 +
31) 931.00.031 жолында (931.00.002/931.00.001 Х 100) формуласы бойынша айқындалатын
15. «Салық төлеушінің жауапкершілігі» бөлімінде:
1) «Салық төлеушінің басшының аты-жөні» жолында құрылтай құжаттарына сәйкес
2) «Бас бухгалтердің аты-жөні» жолында бас бухгалтердің тегі, аты,
3) «Есепті толтырған лауазымды тұлғаның аты-жөні» жолында Есепті толтырған
Қағаз тасығыштағы Есепке салық төлеуші, салық агенті не оның
4) есепті беру күні. Есепті берудің ағымдағы күні көрсетіледі;
5) салық органының коды. Қазақстан Республикасы Кіріс министрінің м.а.
3. 931.01 нысан бойынша қосымшаны толтыру
16. “Кіріс туралы ақпарат” бөлімінде:
1) А бағанының жолдарында рет нөмірі көрсетіледі;
2) В бағанының жолдарында қоса беріліп отырған тізбеге сәйкес
001 – бидай;
002 – арпа;
003 – күріш;
004 – дәнді бұршақты дақылдар;
005 – картоп және егілетін материал;
006 – қант қызылшасы мен тұқымдар;
007 – майлы дақылдар мен тұқымдар;
008 – жем дақылдары мен тұқымдар;
009 – бақша дақылдары;
010 – шикізатты мақта;
011 – көкөніс, олардың тұқымдары мен көшеті;
012 – гүлдер және гүлді дақылдар;
013 – жүзім, жемістер және жидектер, жаңғақтар;
014 – дәмдеуіш дақылдар;
015 - өзге де өсімдік шаруашылығының дақылдары;
016 – жүн;
017 – тері;
018 – мал шаруашылығы өнімдері;
019 – етке жіберілетін құстар, асыл тұқымды құс және
020 – жұмыртқа;
021 – ара шаруашылығы өнімдері;
022 – ет өнімдері;
023 – сүт өнімдері;
024 – ұн және ұн өнімдері;
025 – жемістер мен көкөністерді өңдеу және сүрлеу;
026 – басқа өңдеу өнімдері;
3) С бағанының жолдарында әрбір дақыл бойынша егіс көлемі
4) D бағанының жолдарында кәсіпорынның әрбір дақыл бойынша орташа
5) Е бағанының жолдарында С бағанының жолдары мен D
6) Ғ бағанының жолдарында өсірілетін дақылдардың әрбір түрі бойынша
7) G бағанының жолдарында өз мұқтажына пайдаланылатын өнімнің әрбір
8) Н бағанының жолдарында өз ұқсатуына бағытталған өз өндірісі
9) І бағанының жолдарында (Е бағанының жолдары – F
10) J бағанының жолдарында ағымдағы кезең басына сатылмаған өз
11) К бағанының жолдарында ағымдағы кезеңнің соңына артық қалғандар
12) L бағанының жолдарында (І бағанының жолы +J бағанының
13) М бағанының жолдарында өнімнің әрбір түрін сатудың орташа
14) N бағанында (L бағанының жолы х М бағанының
15) О бағанының жолдарында 13 процент ставка бойынша ҚҚС
16) Р бағанының жолдарында нөлдік ставка бойынша ҚҚС салынатын
17) Q бағанының жолдарында ҚҚС салынбайтын және ҚҚС-тан босатылған
17. «Осы нысанды толтырған лауазымды тұлғаның аты-жөні» жолында қосымшаны
4. 931.02 нысан бойынша қосымшаны толтыру
18. “Кіріс туралы ақпарат” бөлімінде:
1) А бағанында рет нөмірі көрсетіледі;
2) В бағанының жолдарында қоса беріліп отырған тізбеге сәйкес
001 – бидай;
002 – арпа;
003 – күріш;
004 – дәнді бұршақты дақылдар;
005 – картоп және егілетін материал;
006 – қант қызылшасы мен тұқымдар;
007 – майлы дақылдар мен тұқымдар;
008 – жем дақылдары мен тұқымдар;
009 – бақша дақылдары;
010 – шикізатты мақта;
011 – көкөніс, олардың тұқымдары мен көшеті;
012 – гүлдер және гүлді дақылдар;
013 – жүзім, жемістер және жидектер, жаңғақтар;
014 – дәмдеуіш дақылдар;
015 - өзге де өсімдік шаруашылығының дақылдары;
016 – жүн;
017 – тері;
018 – мал шаруашылығы өнімдері;
019 – етке жіберілетін құстар, асыл тұқымды құс және
020 – жұмыртқа;
021 – ара шаруашылығы өнімдері;
022 – ет өнімдері;
023 – сүт өнімдері;
024 – ұн және ұн өнімдері;
025 – жемістер мен көкөністерді өңдеу және сүрлеу;
026 – басқа өңдеу өнімдері;
3) С бағанының жолдарында ауыл шаруашылығы малдарының (ара балұясының,
4) D бағанының жолдарында өнімнің әрбір түрінің орташа шығуы
5) Е бағанының жолдарында С бағаны мен D бағанының
6) Ғ бағанының жолдарында ағымдағы кезеңнің басына өткізілмеген өнімнің
7) G бағанының жолдарында өз қажеттіліктеріне пайдаланылатын мал шаруашылығы
8) Н бағанының жолдарында өзі қайта өңдеуге жіберілетін мал
9) I бағанының жолдарында ағымдағы кезеңнің соңына өткізілмеген өнімнің
10) J бағанының жолдарында (Е бағанының жолы + F
11) К бағанының жолдарында кәсіпорынның есеп беру деректері бойынша
12) L бағанының жолдарында (J бағанының жолдары х К
13) М бағанының жолдарында 15 процент ставка бойынша ҚҚС
14) N бағанының жолдарында нөлдік ставка бойынша ҚҚС салынатын
15) О бағанының жолдарында ҚҚС салынбайтын және ҚҚС-тан босатылған
19. «Осы нысанды толтырған лауазымды тұлғаның аты-жөні» жолында қосымшаны
5. 931.03 нысан бойынша қосымшаны толтыру
20. “Кіріс туралы ақпарат” бөлімінде:
1) A бағанының жолдарында реттік нөмірі көрсетіледі;
2) B бағанының жолдарында қоса беріліп отырған тізімге сәйкес
001 – бидай;
002 – арпа;
003 – күріш;
004 – дәнді бұршақты дақылдар;
005 – картоп және егілетін материал;
006 – қант қызылшасы мен тұқымдар;
007 – майлы дақылдар мен тұқымдар;
008 – жем дақылдары мен тұқымдар;
009 – бақша дақылдары;
010 – шикізатты мақта;
011 – көкөніс, олардың тұқымдары мен көшеті;
012 – гүлдер және гүлді дақылдар;
013 – жүзім, жемістер және жидектер, жаңғақтар;
014 – дәмдеуіш дақылдар;
015 - өзге де өсімдік шаруашылығының дақылдары;
016 – жүн;
017 – тері;
018 – мал шаруашылығы өнімдері;
019 – етке жіберілетін құстар, асыл тұқымды құс және
020 – жұмыртқа;
021 – ара шаруашылығы өнімдері;
022 – ет өнімдері;
023 – сүт өнімдері;
024 – ұн және ұн өнімдері;
025 – жемістер мен көкөністерді өңдеу және сүрлеу;
026 – басқа өңдеу өнімдері;
3) C бағанының жолдарында ағымдағы кезеңнің басына өткізілмеген өнімнің
4) D бағанының жолдарында өз өндірісінен шығарылатын жалпы өнім
5) Е бағанының жолдарында одан әрі өз өңдеуіне жіберілетін
6) F бағанының жолдарында өзінің шаруашылық қажеттілігіне жұмсау көзделетін
7) G бағанының жолдарында ағымдағы кезеңнің соңына өткізілмеген өнімнің
8) Н бағанының жолдарында (С бағанының жолдары + D
9) I бағанының жолдарында кәсіпорын есептілігінің деректері бойынша (бастапқы
10) J бағанының жолдарында (Н бағанының жолы х I
11) К бағанының жолдарында 15 процент ставкасы бойынша ҚҚС
12) L бағанының жолдарында нөлдік ставкасы бойынша ҚҚС салынатын
13) М бағанының жолдарында ҚҚС салынбайтын және ҚҚС-нан босатылған
21. «Осы нысанды толтырған лауазымды тұлғаның аты-жөні» жолында қосымшаны
2 Алматы облысы бойынша ауыл шаруашылық өнімін өндірушілерге жалпы
2.1 Алматы облысының әлеуметтік - экономикалық дамуына экономикалық талдау
Экономиканың нақты секторы. 2008 жылғы қаңтар - ақпанда өнеркәсіп
2008 жылғы каңтар - ақпанда ауыл шаруашылығы жалпы өнімінің
2008 жылғы 1 наурыздағы жағдай бойынша облыста 10595 шаруашылық
Қаржы. 2008 жылдын қаңтар айында есеп берген ірі және
Кесте – 1 Нақты көлем индексі [7]
Өнеркәсіп өнімдерінің
көлемі
Ауыл шаруашылығы
өнімдерінің көлемі
Негізгі капиталға
жұмсалған
инвестициялар
көлемі
Бөлшек тауар
айналымының
көлемі
(салыстырмалы
бағада)
Алматы облысы 108,1 100,0 172,5
Ақсу 100,9 105,9 -
Алакөл 89,1 103,5 -
Балқаш 100,2 100,9 -
Еңбекшіқазақ 113,3 102,6 212,5
Ескелді 88,8 101,3 288,1
Жамбыл 91,8 98,8 -
Іле 112,1 101,9 269,2
Қарасай 107,5 87,4 318,3
Қаратал 171,2 104,3 205,1
Кербұлақ 111,0 103,4 263,0
Көксу 104,0 103,5 599,8 109,3
Панфилов 103,3 103,5 765,1 101,5
Райымбек 94,0 100,6 14,0
Сарқан 102,4 103,6 967,3
Талғар 106,3 103,7 184,6 100,3
Ұйғыр 99,7 100,7 -
Қапшағай 106,2 100,5 677,3 103,5
Талдықорған 110,2 128,2 7,6
Текелі 148,3 100,9 66,9
2008 жылдың қаңтар айындағы деректер бойынша нақты көлем индексі
Ақсу ауданы бойынша өнеркәсіп өнімдерінің көлемі 100,9 ауылшаруашылығы өнімдерінің
Алакөл ауданы бойынша өнеркәсіп өнімдерінің көлемі 89,1 ауылшаруашылығы өнімдерінің
Жамбыл ауданы бойынша өнеркәсіп өнімдерінің көлемі 89,9 ауылшаруашылығы өнімдерінің
Сарқан бойынша өнеркәсіп өнімдерінің көлемі 102,4 ауылшаруашылығы өнімдерінің көлемі
Талдықорған облысы бойынша өнеркәсіп өнімдерінің көлемі 110,2 ауылшаруашылығы өнімдерінің
Текелі бойынша өнеркәсіп өнімдерінің көлемі 148,3 ауылшаруашылығы өнімдерінің көлемі
Жалпы облыс бойынша қорытынды қайта есептеулермен берілді.
Есеболатов ауылы бойынша. Есеболатов ауылдық округіне қарасты "Байғазы" атты
Ауыл шаруашылығы басқармасы мен қант зауыты мамандарының сараптамасы бойынша
Олардың айтуына қарағанда, өздерінің пайымдауынша да әр гектар алқаптан
Лайым солай болғай деген тілектеміз.
2007 жылдың қаңтар - желтоқсанында экономикалық даму
2007 жылдың қаңтар - желтоқсанында облыстык әлеуметтік - экономикалық
Кесте – 2 Облыс және өңірлердің дамуына жалпы шолу
Өнеркәсіп өнімдерінің көлемі
Ауылшаруашылығы өнімдерінің
көлемі Негізгі
капиталға жұмсалған
инвестициялар
Тауар
айналымының көлемі
2008
жылғы IV
тоқсандағы
жұмыссыздық
деңгейі Халықты
жан басына
шаққанда-ғы
орташа табысы
Алматы облысы 106,9 102,2 109,8
Ақсу 159,6 95,7 417,8 89,6
Алакөл 86,6 92,4 770,3 118,5
Балқаш 106,8 103,2 87,1 108,2
Еңбекш-ақ 104,6 105,8 133,7 106,7
Ескелді 89,7 100,3 71,1 99,6
Жамбыл 119,6 100,8 542,7 105,0
Іле 112,2 96,8 67,2 97,8
Қарасай 121,2 108,5 106,2 100,0
Қаратал 143,0 105,1 190,7 104,0
Кербұлақ 137,5 96,9 10,5 102,4
Көксу 132,6 105,9 692,3 99,8
Панфилоф 100,1 106,2 64,4 104,3
Райымбек 105,2 101,7 409,2 99,1
Сарқан 112,3 94,7 134,1 91,7
Талғар 109,2 104,2 133,1 104,9
Ұйғыр 107,4 105,4 151,1 108,4
Қапшағай 132,9 120,0 148,6 100,1
Талдық-н 118,7 105,5 86,2 105,1
Текелі 155,1 110,2 104,8 100,0
Сурет - 1 Ауыл шаруашылығы
2008 жылы облыс бойынша ауыл шаруашылығы өнімдерінің жалпы
Кесте – 3 2008 жылғы қаңтар - желтоқсандағы
Өсімдік
шаруашылығы
өнімдері
48086,0
48485,2
100,8
соның ішінде
- астық
- майлық
- қант қызылшасы 1222,7 1278,3 104,5
-темекі
- картоп
- бақшалық көкөніс 9793,5 10366,5 105,9
- жеміс-жидек 466,5
-жүзім
- басқа да өнімдер 5152,1 5194,8 100,8
Өсімдік шаруашылығы. 2008 жылы 861,6 мың гектарға ауыл шаруашылығы
Кесте – 4 Ауыл шаруашылығы негізгі дақылдары егіс алқабы
2007 2008 2009
Барлық егіс алқабы
839,5
850,9
861,6
Дәнді
Дақылдар,
Барлығы
539,1
485,2
490,0
Одан
Бидай 315,5 259,2 253,4
Арпа 159,1 144,2 150,4
Дәндік
Жүгері
40,9
62,2
65,8
Күріш 11,7 12,7 12,7
Техникалық
Барлығы 58,3 113,6 113,7
Одан
Қант қазалшасы
17,7
17,0
17,9
Темекі 7,2 6,3 6,2
Күнбағыс 22,3 30,5 28,8
Соя 3,3 24,9 30,9
Картоп 32,3 33,3 34,0
Көкөніс 18,5 22,6 22,8
Жемдік дақылдар,
Барлығы 188,2 192,1 197,0
Одан
Бір жылдык
Шөптер 19,6 12,7 12,8
көп жылдық шөптер 145,7 170,8 175,6
жасыл жем және жемдік жүгері 10,8 8,3 8,1
2007 жылмен сарыстырғанда дәнді дақырдардың егіс алқабы арпа 4,3%,
Сонымен қатар, бидайдың егіс алқабы - 2,8 % -ға,
Егіс алқабындағы ауыл шаруашылығы кәсіпорындарының үлесі -33,3%, шаруа қожалығы
2008 жылы облыс бойынша астықтың жалпы өнімі алғашқы қабылданған
Дәнді дақылдардан күріштің жалпы өнімі -10,6 %-ға, дәндік жүгері
Дәнді дақылдар бойынша астық өндіру.
Дәнді дақылдар мен техникалық дақылдардың негізгі өндірушілері шаруа қожалықтары
Картоп және көкөніс дақылдарының өндірісі халық шаруашылығында шоғырланған. 2007
Ауылшаруашылық кәсіпорындарының үлесіне астықтың жалпы облыстық өндірістегі үлесі -
2008 жылы 55,8 мың тонна жеміс-жидек және 20,5 мың
2.2 Қазақстан Республикасының өсімдіктер шаруашылығындағы міндетті түрде сақтандыру туралы
2004 жылы 10 наурызда қабылданған. 2005 жылы 1
Сақтандырушы - ауылшаруашылық тауарын, ауылшаруашылық жерлерден тыс жерге өндірушілерден
Мемлекеттік бақылау - міндетті түрде сақтандыру заңының орындалуын және
Мемлекеттік қолдау - міндетті түрде сақтандыру туралы заңды қолдау,
Сақтаушы - өсімдіктер шаруашылығында міндетті түрде сақтандыруға лицензиялары бар
Сақтандыру төлемдерінің мөлшерлері - міндетті түрде сақтандырылған объектілер соммасы
Нормативтік затраттар жыл сайын өкіметте бекітіледі және үш түрге
1. ғылыми дәлелденген технология
2. жеңілдетілген агротехнология
3. үш түрлі затрат бойынша ( жанар-жағар май, тұқым,
Сақтандырылған премиянын мөлшері - сақтаушы сақтандырушыға төлеу сомаларын
Сақтандыру тариф мөлшері:
Бидай дәнді дақылдарға 3,48 пайыз.
Масличные (май тектестер) - 3,44 пайыз.
Қант қызылшасы - 8,39 пайыз.
Хлопок- 1,33
Сақтандыру төлемдері - сақтаушы сақтандырушыға сақтандырылған сомманы шығын
Шығын аумағының мөлшерлері - табиғи қолайсыз комисия құрамы сақтандырушының
Өсімдіктерге жартылай зиян келтірілген жағдайда сақтандыру төлемдері өнім жиналғаннан
Өсімдіктер толығымен жойылған жағдайда сақтандыру төлемі, комиссия шешімі шыққаннан
Ауыл округтердің жетістіктері.
Діңгек ауылы бойынша.
Өткен жылдарға қарағанда кейінгі жылдары ауылшаруашылығында алға ілгерілеушілік бар
Еңбек ауылындағы "Нұрқан" шаруа қожалығында жетекшілік етіп отырған Мұрат
Сирету, суару жұмыстарын да ұйымшылдықпен атқара білген біздер күзгі
Біз үшін сары күз ортақ қуаныш әкелді. Көктем айының
Жасыл алқаптың қатараралығын сирету, қандыра суару жұмыстарын агротехникалық шараларға
Әрине, өнімді төкпей - шашпай жинап алу бұл науқанға
Соған орай қолдағы бар қызылша комбайнын жөндеуде күн ілгері
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысы — бірыңғай қаржы жүйесінің құрамды
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің айтарлықтай бөлігі қоғамның тіршілігін қамтамасыз ететін
Шаруашылық жүргізуші субъектілер қаржысының болуы, жалпы мемлекепің қаржысы сияқты,
Шаруашылық жүргізуші субъектілер қаржысы өзіне қоғамдық пайдалы қызметтің сан
Меншік нысандарының дамуы кәсіпорындардың жаңа тұрпаттарының: жекеше, кооперативтік (тауарлар,
Экономикалық реформалар барысында пайда болған мемлекеттік меншіктің республикалық, коммуналдық
Ұлттық шаруашылықтың әрбір саласы қаржысының бұл саланың техникалық-экономикалық ерекшеліктерінен
Шаруашылық жүргізуші субъектілер қаржысы жалпы қаржылар сияқты бөлу және
Шаруашылық жүргізуші субъектілер қаржысының бөлгіштік функциясының ерекшелігі қаражаттардың жеке-дара
Шаруашылық жүргізуші субьектілердің қаржысы сонымен бірге бөлгіштік функция шеңберінде
Шаруашылық жүргізуші субъектілер қаржысының бақылау функциясы кәсіпорын экономикасыңда маңызды
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің экономикалық қызмет сферасындағы өңдірісгік қатынастардың айырықшалықты
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысы сферасындағы сан алуан қатынастар олардың
басқа әр әртүрлі кәсіпорындармен және ұйымдармен (олар: өнім өткізуден
өзінің еңбек ұжымымен (бұл қатынастар еңбекке ақы төлеуді, сыйлық
өз ішіндегі бөлімдермен (олардың арасында қаржы ресурстарын бөлу кезінде);
мемлекетпен — бюджетке салықтар төлеу, бюджеттен қаржыландыру кезіңде, мемлекеттік
банктермен (қаржы қатынастарының бұл тобы банк кредиттерін алу, оларды
сақтық органдармен — мүлікті, қызметкерлерді, коммерциялық және коммерциялық емес
жоғары ұйымдармен — ішкісалалық қайта бөлу шегінде (пайданы, табыстарды,
құрылтайшылармен (бұл қатынастар құрылтайшылардың жарғылық капиталды қалыптастару үшін қаржы
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысына, бір жағынан, жалпы қаржылардың экономикалық
1) қаржы қатынастарының көпқырлылығы, олардың нысандары мен мақсатты арналымының
2) өндірістік құралдардың (капиталдардын) міндетті болуы және оларды қалыптастырумен,
3) жоғары белсенділік, кәсіпорындардың шаруашылық қызметінің барлық жағына әсер
4) шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысы бүкіл қаржы жүйесінің айқындаушы
Сөйтіп, шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысы деп өнім (жұмыс, қызмет
Кәсіпорындардың, ұйымдардың, мекемелердің сыныптамасы шаруашылық жүргізуші субъектілер — кәсіпорындар
Айырудың ең жалпы белгісі кәсіпорындар мен ұйымдарды қызмет сфераларының
Сурет - 2 Шаруашылық жүргізуші субъектілер сыныптамасы [13,20]
Бұл сферада жасалған өнімнің бір бөлігі оның салалары ішінде
3 Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылық дамуы мен шетел тәжірибесі
3.1 Қазақстан Республикасының ауылшаруашылық дамуындағы жетістіктері мен проблемалары
Қазақстан Республикасы Президенті Н.Ә.Назабаевтың Қазақстан халқына арналған Жолдауына сәйкес
• 2005 жылы 31 қаңтарда өткен агроөнеркәсіп кешені кеңесінде
• Үкімет "Агроөнеркәсіп кешені мен ауылдық аймақтарды дамытуды мемлекеттік
• Ауылшаруашылығы өнімдерін өндіруде және өңдеуде кластерлік жүйені пайдалану:
• "Мал өнімдері мен "Қазагромаркетингтік" қызмет түрлерін кеңейту:
• Ауылшаруашылығы құрылымдарды халықаралық стандартқа көшіру туралы іс-шаралар жасау:
• Фермерлердің өткізу рыноктары мен өңдеуші кәсіпорындармен қолжетімдігін қамтамасыз
• Ауылшаруашылығы техникаларын жаңарту бағытында іс-шаралар қабылдау;
Болашақта ауыл шаруашылығында орта және ірі тауар өндірішулерді көбейту:
Мемлекет тарапынан 2003 - 2005 жылдары ауылдың жалпы жағдайын
Қала әкімшілігі тарапынан да 2006 - 2008 жылдарда ауыл
2008 жылы қала бойынша өндірілген ауыл шаруашылығы өнімдерінің жалпы
өсімдік шаруашылығы бойынша 932,5 млн. теңге;
мал шаруашылығы бойынша 543,3 млн. теңге құрады.
Астық дақылдарының жалпы өнімі - 6085 тн, май дақылдары
2008 жылы қаланың ауыл шаруашылығы өндірісін жақсарту, нығайту мақсатында
Мемлекет тарапынан берілген көмекті тиімді пайдаланып жоғарғы көрсеткіштерге жеткен
"Жер-Ана" Ө.К А. Әбділдинов жыл сайын еккен дақылдарынан сапалы,
Қазақстан Республикасы Президенті өз халқына арнаған Жолдауында мемлекет тарапынан
аграрлық өндіріске кластерлік жүйе енгізу;
аграиндустрияландыру;
отандық ауыл шаруашылығы өнімдерін Бүкіләлемдік сауда ұйымына енгізу мақсаттарына
Алматы обылысының 2003-2005 жылдарға арналған Азық- түлік бағдарламасына сәйкес,
Аталған бағдарламаның негізгі мақсаты - ол агроөнер кәсіптік кешеннің
Бағдарлама мақсатына жету үшін:
ауыл шаруашылығы өндірісіне мемлекеттік жәрдем көрсетудің тиімді шараларын енгізу:
ауылшаруашылығы және қайта өңдеу өнімдерін сырқы және ішкі рыноктарда
Ауыл шаруашылығы өндірісін тиімді жолдармен жүргізу мақсатында жыл басынан
2005 жылдың азық - түлік бағдарламасын табысты орындау үшін
суармалы жерлерді тиімді пайдалану:
ауыспалы танап жүйесін енгізу
суды және суғару режимін сақтау:
барлық жұмыстарда озық технологиялық әдістер, жетістіктерді қолдану:
агротехникалық талаптарды сақтау:
сапалы тұқым егу, жерді тыңайту:
тыңайтқыштар қолдану, бәсекеге кабілетті, сапалы өнім өндіру.
Егін егуге тұқымдық сараптамадан тексерілген жоғарғы класты тұқымдар пайдаланады.
Ауыл шаруашылығы дақылдарының орташа өнімділігі былтырғы жылмен салыстырғанда 102
2008 жылы экономикалық жағынан тиімді дақылдар - май дақылдарының
Қаланың ауыл еңбеккерлері 2005 жылғы Ауыл жылын жақсы табыстармен
Сілтеме: Жетісу газеті
Ауылшаруашылықтың өнімдерін өндірушілердің жетістіктерімен қоса проблемалары да жеткілікті.
Қант қызылшасы бойынша Ақсу аудандық округтерде жанар-жағармайдық және тұқым
Ауданның кейбір аймақтарында топырақтың ащылығы, сортаңдығы басым болумен және
Егіндікті еншілегендер екпіні.
Былтырғы 2008 жылғы науқанда егістікке пайдаланылатын жердің көлемі туралы
- Үстіміздегі жылы егістік алқаптың көлемі былтырғыдан едәуір өспек,
Соның дәнді-дақыл көлемі (арпа, бидай, жүгері, күріш) 495 мың
Қызылша 18 мың гектар.
Темекі 6 мың гектар.
Күнбағыс 28,7 мың гектар.
Бұршақ 31 мың гектар.
Мақсары 27 мың гектар.
Картоп 34 мың гектар.
Көкөніс 23 мын гектар алқапты алмақшы.
Осы жер көлеміне иелік жасап отырған шаруа қожалықтары жайлы
- Бізде барлығы 44269 шаруа қожалығы бар. Осының
Яғни, бұлар жағдайын түзеп, көтеріліп алғандар деуімізге толық негіз
Алдыңғы қатарлы аталмыш шаруашылықтардың көбісі кезіңдегі колхоз-совхоздардағы мал мен
Олардың табысы күнделікті тіршілікке қажетті ұсақ түйегін түгендеуге де
Ауыл шаруашылық еңбеккелері үшін нендей жеңілдіктер қарастырылуда:
Облыс шаруашылықтарына Республика бюджетінен 530 млн. Теңге несие қаржы
Соның 107 млн қаржысын қайтаруға шамасы жететін шаруашылықтар алуға
"Не ексең соны орасың" дегендей тұқым - өнім сапасының
Алдағы уақытта Бүкіл дүниежүзілік сауда ұйымына кіруіміз керек, біз
Қазақстан Республикасының халық саны мен көшіп қону агенттігінің көрсеткіштерінен
Қазіргі мемлекетіміздің экономикасы нарықтың экономика заңдарына бағына бастағаннан кейін
Қазақстан Республикасының ауыл шаруашылығының министрі Күрішбаев Т. ойынша ауылдардың
“Ауылды дамуты жөніндегі мемлекеттік 2004-2010 жылға жоспары” проектісінде көптеген
Негізгі критерий ретінде экономикалық потенциялдың мінездемесі қолданылды (жердің
Министрдің ойынша экономикалық потенциалы бар ауылдарға қаражат жұмсаудың мәні
Қазіргі уақытта экологиялық заңды жерде 22 ауылдар тұр, ол
Семей – 2 млн жері полигон жері, ол жерде
Арал – ол жерлердің жайылымдары дигредация жоғары. Құмды, шөлді
Мемлекетік жоспар туралы өз ойларын білдірген парламент қатысушылары маусымның
Алайда қазіргі уақытта екінші деңгейдегі банктерден несие алу да
Ауылды дамыту жөніндегі жоспарда кейбір мәжілісмендер өздерінің ойынша ауылды
Ұлттық банктің төрағасының орынбасары Болат Жамишевтің пікірінше “Банктер
Ал инвестициялауға келетін болсақ, онда көретініміз ол банктің зейнетақы
Қаржылық бағдарлама.
Бағдарламаның негізгі ауыртпашылығы әрине жергілікті атқарушы органның ауыл әкімдеріне
Болжамның жанып отырған өзгерістер аудандық әкімдер мен ауылдық әкімдердің
3.2 Шетел мемлекеттерінің ауыл шаруашылығын дамыту тәжірибиелері
Өзге елдердің аграрлық саладағы және экономикалық өркендеуі даму мен
Мемлекеттік бағдарламаға сай ауылдық жерлерді жеті жыл аумағында толық
Ал қазіргі уақытта аграрлық сала бойынша Америка әлемдегі дамыған
1992 жылдан бастап АҚШ ауыл шаруашылығында министрлер кеңесінде ауылды
Көпқабатты үйлер көтеріп құрылыс жүре бастаған кезде 1997 жылы
Америка ауыл шаруашылығы министрі бүгінде өзінің телефон байланысы мен
Жетістікке қол жеткізу барысында ауыл шаруашылық министрлігі Америкада
Тағы бір мысал 2002 жылы жеке шаруа қожалықтарына 178
Нәтижесінде АҚШ елі әледегі дамыған елдің бірі болып
Ресей әлеуметтік дамуы. Өткен жылы Ресейде “2010 жылға
Бұл бағдарламаны жетілдіруге кететін жалпы сомма 1787 млрд рубльді
Ең алдымен 2003-2006 жылдар аралығында нормативті-құқықтық, басқару-ұйымдастырушылық және ғылыми
Екіншіден, еңбек күшін күшейту қажетті техникалық бұйымдармен қамту болып
2003-2004 жылдардағы федералдық бюдежеттің қаржыландыру күшін ең алдымен ауыл
Ғылыми қамтуға келетін болсақ, онда қажетті техниканы дамытып үй
Осыдан әр түрі экономикалық деңгейлі мемлекеттердің ауыл шаруашылығын дамыту
Бұл бағдарлама жайғана бір-екі агенттік пен министрліктер арқылы іске
3.3 Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысын басқару
Ұлттық шаруашылық салаларының қаржысын басқаруды министрліктердің, ведомстволардың, компаниялардың, акционерлік
Қоғамдық ұйымдардың қаржысын осы ұйымдардың қаржы бөлімдері мен топтары
Бірқатар министрліктер мен ведомстволарда қаржыны басқарудың сызбасы басқарудың басқа
Министрліктер мен жоғарғы органдардың қаржы басқармаларының аппараты жиынтық қаржыны
Фирмалардағы, компаниялардағы қаржылық жұмысты дербес құрылымдық бөлім болып табылатын
Қаржы жүйесінің бұл буынында нарық жағдайыңдағы басқару қаржы менеджменті
Төменгі буындардағы қаржы менеджментінің объектілері мыналар болып табылады: жылжымайтын
Қаржы менеджменті уәждемелерге — адамдардың немесе ұжымдардың қажеттіліктері мен
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің, фирмалардың қаржы бөлімдері кредит және есеп
Шаруашылық серіктестігінде қаржыны басқаруды басқа функциялармен қатар, жоғары органдар
Қаржы бөлімінің құрылымы әдетте болжамды-талдамалық, есеп-қисап, шағым, оперативтік-қаржылық жұмыстың
Кесте - 5 Шаруашылық жүргізуші субъектінің қаржысын басқару
Шаруашылық жүргізуші субъектінің қаржы бөлімі
Жоспарлау-экономикалық бюросы Банк және кассалық операциялар бюросы
топтар
Қаржылық-кредиттік жоспарлау Оперативтік жоспарлау және бақылау Экономикалық
Ірі кәсіпорыңдарда қаржы қызметін экономика немесе қаржы жөніндегі директордың
Қаржы бөлімдері жоқ шаруашылық органдарында қаржылық жоспарлау мен қаржы
Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржы службаларының маңызды міңдеттері мыналар болып
табысты өсірудің жолдарын іздестіру және рентабельдікті арттыру;
өндіріс, инвестициялар, жаңа техниканы өндіру және басқа жоспарлы шығындар
мемлекеттік бюджет, банктер, жеткізушілер, жоғары тұрған ұйымдар алдындағы қаржылық
есеп айырысуларды ұйымдастыру;
өндірістік капитал мен күрделі жұмсалымды тиімді пайдалануға жәрдемдесу;
қаржы ресурстарын дұрыс пайдалануды бақылау, айналым қаражаттарының сақталымдылығы мен
Қорытынды
Ата Заңымыз бойынша, салық кодексіне сәйкес еліміздің әрбір азаматы
Өркениетті елдердің қай-қайсысында болсын мемлекеттік бюджет, яғни халықтың ортақ
Нарықтық қатынастар жағдайында негізгі экономикалық реттеуіштердің бірі болып салық
Салықтар мемлекет пайда болған кезден бастап қоғамдағы экономикалық қатынастырдағы
Қазақстан Республикасының ресми түрде нарықтық экономикасы бар ел болып
Салықтар – бұл бюджетті толтыру құралы және мемлекеттің қызметін
Қорытындылап айта келгенде ауыл шаруашылық өнімдерін өндірушілерге салық салу
Жұмысты қорытындылау барысында, негізгі тұжырымдамалар жасалынып, зерттеу нәтижелерінен ауыл
1. Нарықтық қатынас жағдайында, кәсіпкерлік – күрделі және
2. Ауыл шаруашылық саласындағы кәсіпкерлікті реттеу (жетілдіру) барысында дүние
-кәсіпкерлікті жетілдіруге бағытталған еңбек заңдарының тұрақтылығын негіздеу, ол үшін
- республикадағы кәсіпкерлік қатынастарды дамыту, халықаралық еңбек ұйымының (ХЕҰ)
- мемлекеттік жұмыспен қамту қызметі керектігін жандандыру, халықты жұмыспен
-кәсіпкерлік жұмысты дамыту үшін әлеуметтік әріптестік институттарын, олардың жүйесін
-жұмыссыздарды әлеуметтік қорғауда белсенді шаралар қолдау негізінде, оларды тиімді
3. Оңтүстік Қазақстан облысының ауыл шаруашылық саласының кәсіпкерлік ерекшеліктерін
4. Ауыл шаруашылығында кәсіпкерлердің жұмысын реттеуді жетілдіру,
5. Ауыл шаруашылығында тауар өндірушілердің өнімдерін өңдеумен қайта өңдеудің
6. Агроөнеркәсіп кешенді реформалауда республикадағы ауыл шаруашылық саласындағы кәсіпкерлерге
7. Ауыл шаруашылығындағы кәсіпкерлердің материалдық - техникалық жабдықтау
- техника, энергетика және материалдық ресурстардың бағасының
- өндіріс құрал - жабдықтар нарығында бәсекелестіктің болмауы жағдайында
- лизингке берілетін техникалардың пайызын кәсіпкерлер үшін төмендету
- ауыл шаруашылығында тауар өндіруші кәсіпкерлерді мемлекет тарапынан техника
8. Мемлекет Президентінің наурыз айының бірінші жұлдызындағы 2007 жылғы,
Пайдалынған әдебиеттер тізімі
Ермекбаева Б.Ж. Жалпы мемлекеттік салықтар. – Алматы: Экономика, 2003.
Байгісов М. Экономикалық теория негіздері.–Алматы:Санат,1998.– 144б.
Құлпыбаев А., Ілиясов Л. Қаржы. – Алматы, 2003.- 315б.
Шеденов Ө. Салық экономиканы реттеу құралы // Қаржы-қаражат, 2002.-
Байгісов М. Экономикалық теория негіздері. –Алматы:Санат,1999.- 286б.
Ермекбаев Б.Ж. Салықтар және салық салу. –Алматы,
Қазақстан Республикасының “Салық және бюджетке төленетін басқа да міндетті
Жантеміров Б. Жергілікті бюджет және бүгінгі көзқарас // Ақиқат,
Тлеужанова Д. Бюджетаралық қатынастардың тұжырымдамалық негіздерін реттеуші салықтар көмегімен
2007 жылға арналған республикалық бюджет туралы // www.afn.kz
Есенбаев М. Налоги - плата за цивилизацию //Қаржы-қаражат, 2006.
Алматы облысы бойынша салық комитетінің мәліметтері // www.salyk.kz
Кененова Қ. Қазақстан Республикасының тұтынуға салынатын акциздер және
Есентүгелов А. Бюджет - салыққа байланысты // Қаржы-қаражат, 2006.
Павлов А. Қазақстандық бюджет: ел дамуының жаңа көкжиегі //Қаржы-қаражат,
Байдуйсенов А.Д. Бюджетаралық қатынастар қайтсе жақсарады // Егеменді Қазақстан,
Иванов В. Бюджет-байлығы жолында // Қаржы-қаражат, 2005. - №7.–Б.5-9
Қазақстан Республикасы Үкіметінің экономикалық және әлеуметтік саясатының негізгі бағыттары
Койшигулов Г.Р. Шаруашылық жүргізуші субъектілер сыныптамасы // Аль-Пари, 2007.
Дарибаева П. Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржысын басқару // Қаржы-Қаражат,
Кыдырбаев Г. Шаруашылық жүргізуші субъектілердің қаржы службаларының маңызды міңдеттері
Дарханбаев Д. Нарықтық қатынастар жағдайында негізгі экономикалық реттеуіштердің бірі
Дидарова Н. Ауыл шаруашылығы негізгі дақылдары егіс алқабы өзгерісінің
Альбосынов А. Төлем көзінен ұсталатын жеке табыс салығы, жинақтаушы
Кәсіпкер жұмысшы –қызметкерлердің жіктелуі
Аумақтық
Әлеуметтік статусы бойынша
сыртқы
ішкі
аймақ-
тық
Ауыл шаруашылы
ғынан босаған жұмыскерлер
Жұмыс
сыздар
Оқушы
лар
халық
аралық
ұлттық
жергі
лікті
мамандығы мен кәсібі бойынша
-еңбек иммиграция
сы
- сала ішіндегі, кәсіпорын ішіндегі, кәсіпорын арасындағы
Қалалық,
ауылдық
егін
шілер
Трак
торшылар
Сауын
шылар
мал
шы
лар
гендерлік белгісіне қарай
әйелдер
ерлер
Зейнет-
керлер
лер
Мүге
дектер
тер
жұмыспен қамтылма
ғандар
Экономикалық механизм
жүйесі
Макроэкономикалық
деңгей
Микроэкономикалық деңгей
Мемлекеттік тапсырыс
Салық салу
Жоспарлау
Дифференциалдық рента
Лизинг
Жер салығы
Инвестиция
Коммерциялық және бухгалтерлік есеп
Өзіндік құн мен оның құрамын реттеу
Баға деңгейін реттеу
Пайда және оның бөлу
және жалақы төлеу
механизмі
Аграрлық қатынастарды экономикалық реттеу
Заңды тұлғаларға салық салу
Ауыл шаруашылығына салық салудың теориялық негіздері
Аграрлық секторда тауар өндірушілердің тұрақты жұмыс істеуі үшін түрақты қаржы-несие жүйесін құру
Агроөнеркәсіп кешенінің нарықтық экономикасы
Мемлекеттін аграрлык саясаты жане онын аймактык кұраушысы
Аграрлык реформа және ауыл шаруашылығындағы экономикалық тұрақтылық
Ұлттық экономиканың негізгі өзегі болып табылатын агроөнеркәсіптік кешенді қолдаудағы мемлекеттік аграрлық саясатының маңыздылығы
Қазақстан Республикасының аграрлық саланың даму мәселері және шешу жолдары
Қазақстандағы аграрлық құқық