Оқыту технологиясы
МАЗМҰНЫ
Кіріспе .............................4
1. Бөлім Оқыту техникалық құралдарының жүйесінің
1.1. Оқыту техникалық құралдар негіздері...............16
1.2 Функцианалдық міндет бойынша ОТҚ классификациясы.......25
2. Бөлім . Оқыту техникалық құралдарын оқу
2.1.Қазіргі заманғы оқу құралдарының оқу процесінде пайдалану..............................46
2.2 Сабақта оқытудың техникалық құралдарын қолдану ерекшеліктері ..48
3. Бөлім Оқыту техникалық құралдарының бірі ақпараттық
3.1. Мультимедиа........................59
3.2. Интерактивті тақта мүмкіндіктері................65
Қорытынды...........................83
Пайдаланылған әдебиеттер......................
КІРІСПЕ
«Қазақстан Республикасында білім беруді дамытудың 2005-2010 жылдарға арналған
Мұғалім қызметінің негізгі мәні - оқушыны оқыту, тәрбиелеу,
Кәсіпке баулу барысында оқушыларды адамгершілікке, іскерлікке, шеберлікке білімділікке
1. Оқыту техникалық құралдарының классификациясы
Оқыту әдістерін тандау әдетте сабаққа оқу материалының мазмұнын
Әңгіме – оқу материалын ауызша баяндау. А. Байтұрсынов
• әңгіменің оқушылардың адамгершілігіне әсер
• әңгімеде дәлелді және ғылыми
• ой пікірдің дұрыстығын дәлелдейтін
• әңгіменің жүйелілігі болуы керек;
• әңгіменің әсерлілігі;
• тілінің қарапайымдылығы және түсініктілігі;
• мұғалімнің фактілер, оқиғаларға берген
Түсіндіру – жеке ұғым, құбылыстарды, құралдар, көрнекі құралдардың
• сұрақтарды дәл және аңық
• себеп-салдар байланысын ашып, дәлелдер
• салыстыру, қатар қою, ұқсату,
• жүйелілік.
Түсіндіру – оқыту әдісі ретінде әр жастағы балалар
Әңгімелесу – оқытудың диалогтық әдісі, мұғалім оқушыларға мұқият
Оқу материалының мазмұны, оқушылардың шығармашылық танымдық қызметіне қарай
Білімді жинақтайтын, бекітетін әңгіме оқушылардан теориялық білімдерін, оны
Әңгімелесу барысында мұғалім сұрақты бір оқушыға (жеке әңгімелесу)
Әңгімелесу әдісінің артықшылықтары:
• ес пен тілді дамытуы;
• оқушылардың оқу-танымдық қызметін белсенді
• оқушылардың білімінің белгілі болуы;
• жақсы диагностикалық құрап;
• үлкен тәрбиелік күші бар.
Әңгімелесу әдісінің кемшілігі:
• уақыттың көп кетуі;
• қауіп элементі бар (оқушы
Оқу пікірталастары оқытудың сөздік әдістерінің ішінде елеулі орын
Жақсы өткізілген пікірсайыс балаларға білім және тәрбие береді,
Кітаппен және оқулықтармен жұмыс – оқытудың маңызды әдісі.
• конспектілеу - кітаптың мазмұнын
• мәтіннің қарапайым және күрделі
• тезистеу - кітаптың негізгі
• цитаталау - мәтінді сөзбе
• аннотация — мәнді, елеулі
• рецензиялау - оқу материалы
• справка жазу - тапқан
• формалдық-логикалық модель - мәтіннің
• тақырыптық тезаурус – бөлім,
Оқушылар үшін білім көзі – бақылау, мұғалім сөзі,
Мұғалім кітаптар мен журналдарды тақырыпқа сай қолданады. Осы
1. Белгілі бір ақпарат алу және оны бекіту
2. Түсініксіз сөйлем және сөздердің мағынасын сөздік немесе
3. Қосымша әдебиеттерді қолдану үшін оқушылардың өз бетімен
Көрнекілік әдісі. Әл-Фараби "Оқытудың негізгі әдісі - көрнекілік"
Көрнекілік әдісі оқытудың сөздік және тәжірибелік әдістерімен өзара
Иллюстрация әдісі арқылы оқушыларға иллюстрациялық құралдар – атап
Демонстрацияның (көрсету) оқыту әдісі ретіндегі ерекшеліктері
Демонстрация әдісі арқылы заттар мен құбылыстар тәжірибе жасау
Оқу процесіне жаңа техникалық құралдарды енгізу (теледидар, видеомагнитофондар)
Оқытудың көрнекілік әдісінің шарттарды:
• көрнекіліктің оқушылардың жасына сәйкестігі;
• көрнекілікті сабаөтың керек сәтінде
• демонстрацияланған затты барлық оқушылардың
• иллюстрацияның ең бастысын, мәндісін
• құбылыстарды демонстрациялау кезінде берілетін
• демонстрацияланатын көрнекіліктің оқу материалы
• көрнекі құрал мен демонстрациялық
Оқытудың тәжірибелік әдістері арқылы оқушылар тәжірибелік қызметпен айналысып,
Жаттығу көмегімен ақыл-ой және тәжірибелік іс-әрекет меңгеріледі. Ол
Оқушылардың өз бетімен жұмыс істей білу деңгейіне қарай
• белгілі білімдерді еске түсіріп,
• білімді жаңа жағдайда қолданып
Егер оқушы іс-қимылдарды ауызша айтса, онда оны түсіндіру
Жаттығулардың ерекшеліктері:
Ауызша жаттығулар логикалық ойды, есті, тілді оқушылардың зейінін
Жазбаша жаттығулар: ана тілі, шет тілі, математика, т.б.
Оқушы оқуға үйренгенде, мәтінді мәнерлеп оқып, грамматикалық ережелерді
Жаттығу әдісіне қойылатын талаптар:
• оны орындауға деген оқушылардың
• жаттығуларды орындаудағы дидактикалық сабақтастық:
1.1 Оқыту техникалық құралдар негіздері
Қоғамдағы болып жатқан әлеуметтік, демократиялық өзгерістерге сәйкес оқу
Жалпы оқу пәндерін меңгеруге қажетті материалдық құрылғылар, оқу
Оқу құралдарының жүйесі келесі принциптерге сай құрылады (4-сурет):
1. Құбылыстарды көрнекі түрде бейнелеуге, оларды оңай меңгеруге
2. Ортақ қызмет атқаратын барлық приборлар ( күш
3. Жүйедегі оқу құралдарының түрі мен
4. Оқыту құралдары жұмыстың нақты жағдайларына сай болуы
Оқыту тәжірибесі көрсеткендей, оқыту құралдарының жүйесін ұйымдастырудың ең
Оқытудың техникалық құралдарын жиі қолданылуы оқу процесінің тиімді
ОТҚ-ның қолдану принципі
↨
Көрнекі
құралдардың негізгі
кәсіптік мәні
Көрнекі құралдың
дидактикалық
препараттандыру
↨
Көрнекі құралдардың мағынасына, ОТҚ-ның мүмкіндігінің
сәйкес келуі
Қолдану жағдайының ОТҚ-
ның мүмкіндігіне
сәйкес келуі
↨
Айтылу мен көрсетілудің
бірлігі
Көрнекі құралдардың көрсетілуінің тиімді ұзақтылығы
4-сурет. ОТҚ-ның қолдану принципі.
Оқытудың техникалық құралдарын қолданудың тиімділігі сабақтың сатысына да
Техниканың өзі жаңа бір нәрсе жасамайды, бірақ ол
Техниканы қолдану оны түсінуден басталады, техника дегеніміз бұл-адамдар
Мұндай көзқарас оқу технологияларын жасауда кеңінен таралған, себебі
Механикалық тұрғыдан адам мен техника, оқу мен білім
- білім кез келген материалды объект секілді құрыла
- оқу бұл оқушы санасында жүзеге асатын жекелеген
- оқудың тиімділігі жеке тесттер және емтихандар көмегімен
Техникалық құралдар адамзат мәселелерін шешпейді, бірақ белсенділіктің жоғарғы
Яғни, жаңа технологиялар немесе жаңа техникалық құралдар оқу
Оқытудың техникалық құралдарын кеңінен қолдану оқу ортасын өзгертті:
Оқытудың өзінің ерекше заңдылықтары бар. Сондай заңдылықтардың бірі
К.Д.Ушинскийдің өзі көрнекілік арқылы оқыту оқушылардың зейінін арттырып,
Көрнекілік оқулықтар мен оқытудың техникалық құралдары жаңа білім
Оқыту құралдары - бұл материалдары идеалды түрдегі
Қазіргі заманғы мектептерде практикалық жұмыстарды орындауда келесі оқытудың
- ақпаратты;
- білімді бақылау;
- бағдарламалық оқу;
- тренажер;
- комбинацияланған.
Ақпаратты тасымалдайтын техникалық құралдарға графопроекторлар, бейнемагнитафондар, телевизиялық комплекстер
Мектептерге кез келген пән бойынша қолдануға болатын
Бұл бағдарламалар оқушылардың жас және индивидуалды ерекшеліктеріне
Оқыту құралдары пәнді меңгеру функциясы ретінде қарастырылады. Оқушыларды
Оқу процесінің әртүрлі мәліметтер алу негізінде функционалданатын
Білім беру ағымында әртүрлі техникалық шаралар қолданылады және
1. Оқу процесін – күрделі процесс ретінде, толық
2. Оқу процесін ой белсенділігін жетілдіруіне, күрделі танымдық
3. Ортақ білім және тәрбие негізінде оқитын оқушылардың
4. Оқуды күрделі басқару жүйесі ретінде, бірыңғай және
Осындай жағдайда техникалық құралдардың теориялық негізде басқа күрделі
Жүйелі оқудың негізгі тәртібі – жалпы дидактикалық нәтижені
Оқытудың техникалық құралдарының оқу процесінің әртүрлі мақсатта
- оқу процесінде пәнді үйрету пәрменді ету, яғни
- тапсырманың рөлін, орнын және қолдану уақытын анықтауы;
- оқу процесінде басқа құралдар мен формалар арасында
-техникалық құралдардың тыңғылықты қолданылуы мен мұқият ұйымдастырылуы;
- оқушылардың пәнге, оқытылатын материалға деген қызығушылығы мен
Оқу орнының зертханалық базасын үлкен комплекстік техникалық жабдықтар
1.2 Функцианалдық міндет бойынша ОТҚ классификациясы
ОТҚ төмендегіше бөлінеді:
Оқу ақпараттарын беру техникалық құралдары
Білімді бақылау техникалық құралдары
Тренажерлар
Оқытудың және өзін-өзі оқытудың техникалық құралдары
Көмекші
Кіріктірілген - әр түрлі бағыттағы функцияларды біріктіретін техникалық
Ақпаратты берудің техникалық құралдары: диапроекторлар, графопроекторлар, эпипроекторлар, магнитофондар,
Бақылаудың техникалық құралдары белгілі бір анықталған бағдарлама
Оқыту және өзін-өзі оқыту техникалық құралдары техникалық құралдарға
Мұндай бағдарламалар оқу материалын аз мөлшерде, соңынан бақылау
Тренажерлық техникалық құралдар – алғашқы білім мен білікті
Көмекші техникалық құралдар кіші автоматизация құралдары (механизация) мен
Бірнеше функцияларды орындайтын кіріктірілген техникалық құралдарға (әмбебап) лингафон
ОТҚ-ның құрылғылар және жұмыс істеу принципі бойынша классификациясы
Оқытудың түріне қарай классификациясы жеке, топтық және бірнеше
ОТҚ-ның логикалық жұмысына қарай классификациясы сызықтық бағдарламалық жұмыс
Сезім мүшелеріне әсер ету сипаттамасына қарай классификациясы визуалды,
Ақпаратты ұсынау сипаттамасына қарай ОТҚ классификациясын экранды, дыбысты
ОТҚ-НА ҚОЙЫЛАТЫН ТАЛАПТАР
Оқыту құралдарына жан-жақты талаптар қойылады: функционалды, педагогикалық, эргономикалық,
Функционалды - аппаратураны қажетті режимдермен қамтамасыз ету қабілеті
Педагогикалық – техникалық құралдың мүмкіндіктерінің қазіргі заманғы талаптарға
Эргономикалық – іске қосу тиімділігі мен қауіпсіздігі; аппаратты
Эстетикалық – форманың үйлесімдігі (көрнекі қолданылуы, көлемі, өлшем
Экономикалық – техникалық құралдардың ұзақтығы мен жоғары
ОТҚ ФУНКЦИЯЛАРЫ
ОТҚ функциялары оқу-тәрбие үдерісінде көпмәнді болып табылады. Олар
ОТҚ-ның ең бірінші функциясы – коммуникативті функция, ақпаратты
Екіншісі – басқару функциясы, оқушыларды тапсырмаларды орындауға және
Үшіншісі – кумулятивті, яғни оқу және оқу-әдістемелік ақпаратты
Төртіншісі – ғылыми-зерттеу функциясы. Ол оқушылардың зерттеу мақсатында
2. Бөлім Оқыту техникалық құралдарын оқу процесінде
«Қазақстан 2030 стратегиялық бағдарламасы приортитетінің бірі ұлттық білім
Ұстаз үшін ең басты мәселе – оқыту әдісін
Жаңа технологияларды меңгеру мұғалімнің зияткерлік, кәсіптік, адамгершілік, рухани,
«Өз еңбегін талдай білген адам ғана тәжірибелі ұстаз
“Жүз рет естігеннен, бір рет көрген артық” деген
Осы технологияны пайдаланудың тиімді тұстары:
оқушының пәнге деген жеке қызығушылығын оятады;
танымдық қабілеттілігін қалыптастырады;
этнопедагогикалық тәрбие береді;
оқушыны шығармашылық жұмысқа баулиды;
оқытушының уақытын үнемдейді;
қосымша мәліметтер береді.
Қазіргі мектеп жағдайындағы білім берудің ұлттық моделіне
Мемлекеттік білім стандарты деңгейіне оқыту үрдісін ұйымдастыру жаңа
Оқу тәрбиесі үрдісінде педагогикалық жаңалықтарды енгізу IV кезеңнен
І. Жаңа идеяны іздеу
Инновацияларды ұйымдастыру, жаңалықтарды іздестіру
ІІ. Жаңалықтарды ұйымдастыру
ІІІ. Жаңалықтарды енгізу
Оқу - тәрбие үрдісінде жаңа инновациялық әдіс-тәсілдерді пайдалану
IV. Жаңалықтарды бекіту
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында оқыту формасын, әдістерін,
Педагогикалық үрдісте жаңа технологияларды енгізіп, интерактивті оқытуды пайдалану
Қазіргі білім беру саласында оқытудың озық технологияларын меңгермейінше
Жаңа технологияны меңгеру мұғалімнің интелектуалды, кәсіптік адамгершілік, рухани
Сабақта қолданылатын әдістер көмегімен жеке тұлға ретінде жан-жақты
Педагогикалық технологияларды талдау барысында мына факторлар ескерілуі керек:
• Алынып отырған технология сабақтың тақырыбы мен мазмұнына
• Тиімділігі, жүйелілігі және басқа жақтары.
Инновациялық білім беру – іскерліктің жаңа түрі. Инновациялық
Бүгінгі күні инновациялық әдістермен оқытудың ақпараттық технологияларын қолдану
Ақпаратты технологияларды пайдалану арқылы мектептегі сабақтарды жаңаша ұйымдастыру,
Тәуелсіздігіміздің 20 жылдығы қарсаңында ұлттық тарихымыздың, ұлттық менталитетіміздің,
Теориялық білімді игерту мен жаңғырту және жаңа
Осындай жолмен қалыптасқан білім мен біліктіліктің танымдық
Инновациялық технологиялар:
1) өңірлік деңгейде инновациялық технологиялар саласында дарынды балалармен
2) өңірлік деңгейде инновациялық мәселелер саласында дарынды балалармен
3) аймақтық деңгейде жаңа педагогикалық технологиялар бойынша оңды
4) облысымыздың дарынды балаларымен жұмыс жүргізетін білім мекемелеріне
5) өңірлік деңгейде дарынды балаларды оқыту әдістерін жетілдіру
Инновациялық технологиялардың құрамына мына төмендегілер жатады:
• Жобалау технологиясы;
• Саралап даралап оқыту;
• Дамыта оқыту технологиясы;
• Модульдік оқыту технологиясы;
• Сын тұрғысынан ойлауды дамыту;
• Сатылай комплексті талдау;
• VTS бағдарламасы;
• Деңгейлеп оқыту технологиясы;
Деңгейлеп оқыту технологиясы:
Оқушы қызметін активтендіру негізінде педагогикалық технологияларының бірі-деңгейлік саралау
1) Деңгейлеп оқыту әр оқушыға өз мүмкіндіктерін пайдалана
2) Деңгейлеп оқыту әр түрлі категориядағы балараға, олармен
3) Деңгейлеп-саралап оқыту құрылымында білімді игерудің үш деңгейі
Деңгейліп оқыту технологиясы тиімді нәтижелі болу үшін
а) жеке тұлға ерекшеліктеріне,
б) психологиялық даму ерекшеліктеріне,
в) пән бойынша білімді игеру деңгейіне көңіл бөліп
Сабақ өткізу формаларын және түсіндіру әдістерінің жаңа тәсілдерін
1) сабақтың мазмұны,
2) сабақты өткізудегі тәсілдері мен әдістерін таңдау,
3) сабақтың нәтижелігі.
Жалпы, менің оқытудағы өз проблемам оқушыларды өз бетімен
1) репродуктивтік деңгей-жалпыға бірдей стандартты білім негізінде тапсырма
2) алгоритмдік деңгей-мұнда оқушы мұғалімнің түсіндіруімен қабылдаған ақпаратты
3) Эвристикалық деңгей оқушы қзі ізденіп, қосымша әдебиеттерді
4) Шығармашылық деңгей-оқушының таза өзіндік шығармашылығын байқатады. Жаңа
Инновациялық технология нәтижелері:
1. Түрлі әдістерді пайдалану сабақтың нақты мәнін терең
2. Оқушылардың барлығын сабаққа қатыстыруға мүмкіндік туды.
3. Олардың әрқайсының деңгейін анықтай аласың.
4. Оқушылардың көбін бағалауға мүмкіндік аласың.
5. Оқушыларды ізденіске баулып, өз бетімен жұмыс істеуге
6. Оқушылардың қабілеттері, сөз саптау еркіндігі, ұйымшылдығы, шығармашылық
7. Жеке тұлғалық сипатын дамытуға, шығармашылығын шыңдауда, өзіне
Бастауыш мектеп оқушыны тұлға етіп қалыптастырудың алғашқы баспалдағы.
• Әр сабақта интерактивті әдістерін қолдану;
• Әр оқушының психологиялық ерекшеліктерін ескеру;
• Міндетті деңгейдегі білімді қалыптастыра отырып, мүмкіндік деңгейлерін
• Инновациялық технологияларды сынау арқылы тиімділігін арттыру, мектеп
Бастауыш сынып мұғалімдері өз сабақтарында оқушылардың тілін дамытуда,
Келер ұрпаққа қоғам талабына сай тәрбие мен білім
- жалпы инноватикадағы инновациялық процесс идеялары;
- педагогикалық инноватиканың пайда болуы, таралуы, педагогикалық жаңалықтарды
- оқу процесі кезінде теориялық талдау жасау немесе
Инновациялық процесс оқу аймағында теориялық модельдің суреттелуі.
Инноватиканың басталуы: инновациялық процесс – инновациялық іс-әрекет –
1) қарапайым түрде қолдану, ол яғни ашылу –
2) кеңейтілген түрде қолдану – ашылу – новация
Инновациялық процесті зерттеу барысында жүйенің бір жағдайдан екінші
Лапин басқа қазіргі зерттеушілер сияқты жаңалық айтқандардың (Мор,
Оқу процесін ақпараттандыруды жаппай қолға алу, оның ғылыми
Сондықтан инновациялық әдіс–тәсілдерді оқу процесіне енгізу барысы, белгілі
Сонымен қатар, біз Н.В. Горбунова еңбектеріне сүйене отырып,
Сурет 2. Инновациялық процесс кезеңдері
Инновациялық процестің осы кезеңдеріне байланысты инновациялық іс -
Бірінші кезеңде мұғалім жаңалықтың қажеттілігін дәлелдеу арқылы жаңалық
Содан кейін, мұғалім инновациялық іс-әрекеттің екінші кезеңіне көшеді,
Жаңалықты енгізу уақыты аяқталғаннан кейін инновациялық іс-әрекет үшінші
Инновациялық процесті болжау барысында қолданылатын инновациялық іс-әрекеттер тереңдетіліп,
Ақпараттық технологияларды пайдаланудың негізгі артықшылықтары мынадай:
1. Олар оқушыларға тақырып шеңберінде немесе белгілі бір
2. Білімге бір-бірінен үлкен ара қашықтықта орналасқан
3. Оқыту жүйесінің көп деңгейлі жетілдірілуі
Компьютердің көмегімен оқушы өз бетінше, сондай-ақ өзге
«Компьютер көрнекі-бейнелі ойлауды, қозғалыстық және
Бүгінгі күні республикамызда білім беру жүйесінің түбегейлі
Ақпараттық және педагогикалық технологиялар негізінде мұғалімнің рөлін түбегейлі
Интерактивті әдістерге:
1. Проблемалық шығарма әдістері
2. Презентациялар
3. Пікір-таластар
4. Кейс-стадийлер
5. Топпен жұмыс
6. Миға шабуыл әдісі
7. Сын тұрғысынан ойлау
8. Викториналар
9. Мини зерттеулер
10. Іскерлік ойындар
11. Рөлдік ойындар
12. Блиц-сұрақтар әдісі
14. Анкета алу әдісі т.б.
Ақпаратты беру мұғалім мен оқушының қарым-қатынастық принципіне
Оқытудың интерактивтік моделінің негізгі критерийлері:
1. Емін-еркін пікір таласқа түсу мүмкіндігі
2. Белгілі бір материалды емін-еркін баяндау
3. Семинар сабақтарының көп болуы, оқушылардың инициативасының
4. Топтық тапсырмалардың қолданылуы және сол арқылы ұжымдық
5. Жазбаша жұмыстарды орындау.
Жаңа инновациялық методикаларға қысқаша тоқталғаннан кейін информатика пәні
Информатика - математикалық пән. Информатика пәнін оқытудың
Инновациялық әдісті, оқытудың ақпараттық технологияларын тәжірибеде қолдану барысында
инновациялық әдістерді қабылдау оқушыға оңай соқпайды, өйткені ол
компьютерлік сауаттылық қажет, компьютер, проектор, теле-видео апаратурамен жұмыс
калейдоскопиялық жағы – оқушының жаңа әдіспен ұйымдастырылған сабақтың
Осының салдарынан білім сапасы да төмендеп, үлгерімі төмен
Сонымен, инновациялық әдістер мен оқытудың ақпараттық технологияларын пайдалану
2.1. Қазіргі заманғы оқу құралдарының оқу процесінде
Техналогияның барлық салаға енуі, соның ішінде білім беру
Компьютерлік оқыту программалары жеке дара түрмен
1.Ғылыми ұстаным бойынша (С.И.Архангельскийдің пікірін қолданған дұрыс):
« Барлық хабарланатын оқу мәліметтері қазіргі
2.Оқудың жүйелік принципі « ұғымдармен пән бөлімдерін
3.Басқа пәндерден информатиканың өзгешелігі- ол білімнің жеңіл,
4.Оқытудың көрнекілік ұстанымының қағидасы бойынша, білімді
5.Тәрбиелей оқыту ұстанымы-дидактикадағы оқыту мен арасындағы
Осы аталған ұстанымдардың барлығы информатиканы оқытуда
Қазіргі таңдардарда мектерде профессор Ж.Қараевтың басшылығымен
Қазақстан Республикасының әлеуметтік-экономикалық құрылымының
2.2. Сабақта оқытудың техникалық құралдарын қолдану ерекшеліктері
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» Заңында: «Білім беру жүйесінің
Жалпы білім берудің мақсаты – терең білімнің, кәсіби
Оқыту технологиясы мен әдістеме ғылымы бір-бірімен тығыз байланысты.
Көптеген жаңа технологиялармен қатар соңғы кездері қазақ тілі
«Ақпараттық технология» терминін академик В.М. Глушков енгізген. Білім
Жаңа ақпараттық технологияның негізгі ерекшелігі – бұл оқушыларға
Жаңа ақпараттық технологияның басты тиімділігі – бұл мұғалімге
1 сызба. Оқыту технологияларына байланысты түсініктер
Енді, осы ақпараттық технологияларды жүзеге асырудағы жұмыс түрлеріне
Ақпараттық технологиялардың бірі – интерактивтік тақта, мультимедиялық және
Сабақта компьютерді пайдаланудың тиімділігін былай саралап көрсетуге болады.
Оқушы мен мұғалімнің позитивтік оң қатынаста болуына ықпал
Компьютермен жұмыс барысында оқушылардың белсенділік, жауапкершілік және өзіндік
Берілетін материал бірсарынды болып, тек мұғалім ғана сөйлейтін
Ақпараттық технологияның мұғалім жұмысына ең тиімдісі – оқушылардың
Қазіргі заманның даму қарқыны мұғалімдерден шығармашылығын жаңаша, ғылыми-зерттеу
Компьютер және ақпараттық технологиялар арқылы жасалып жатқан оқыту
Бүгінгі таңдағы ақпараттық қоғам аймағындағы оқушылардың ойлау қабілетін
3. Бөлім Оқыту техникалық құралдарының бірі ақпараттық
Білім беру жүйесін ақпараттандырудың негізгі мақсаты оқушылардың ақпараттық
Ел Президентінің Қазақстан халқына Жолдауында өткен ғасырдың отызыншы
Бүгінгі таңда қоғамымыздың жаңа қарқынмен дамуы, ғылыми-техникалық прогрестердің
Оқу жұмысын ұйымдастырудың негізгі түрі – сыныптық сабақ
Инновация деген ұғым латын тілінде жаңарту, жаңалық, өзгеріс
«Балаға білім бергенде, алыстан жақынға, таныстан жатқа көшіп,
Сын тұрғысынан ойлауды үйренген оқушы «Оқушы-компьютер-мұғалім» жүйесін қалыптастырады,
Компьютерлік оқытудың негізгі мақсаты - оқыту процесін басқаруды
Оқытудың бұл түріне негіз болған оқу бағдарламасы оқу
Бағдарламалап оқытудың күшті жақтары:
- оқу материалының бөлшектенілуі,
- оқушының белсенді өзіндік жұмысы,
- тұрақты тексеру,
- оқыту қарқыны мен оқу материалы көлемінің даралануы,
- техникалық оқыту құралдарын пайдалану,
- оқушылардың логикалық ойлау қабілетін арттырады;
- оқу еңбегіне қызығушылығын арттырады;
- оларды өздігінен саналы жұмыс істеуге үйретеді;
- берік білімге, оқытудың жоғары нәтижесіне жеткізеді.
Мақсатымыз мына әрекеттер арқылы жүзеге асады: сыни ойлау,
Күтілетін нәтиже:
- Оқушылар көркем, мәнерлі сөйлеуге төселеді;
- Шығармашылық жұмысқа белсене араласады;
- Дүниетанымы кеңейеді;
- Мазмұндаманың барлық түрін қызығып орындайды;
- Білім сапасы артады.
Ал дәстүрлі сабақ кезінде оқушылар белсенділігі төмен болатындығын
ТОТ (техникалық оқыту тәсілдері) әдістерін оқып-үйрене келе және
ТОТ стратегиялары және ізгілендіруді көздейтін оқытудың жаңа технологияларын
Осы технологияны сабақта пайдаланғанда мен мынадай нәтижелерді күтемін.
- Өз қабілеттеріне қарай мемлекеттік стандартты сапалы білім;
- Еркін әрі сыни ойлай білетін, белсенді және
- Өзін-өзі тани алатын, өзіне сене отырып, біліміне
- Оқу процесі кезінде алған түрлі мүмкіндіктерін өзекті
- өз мүмкіндігінше сенімді және жоғары баға беретін;
- қазақ тілін еркін меңгерген;
Танымдық белсенділігі жоғары, өз- ісіне сныи тұрғыдан қарай
Оқыту техникалық құралдарының тағы да бір түрі –
Дидактикалық заңдастырылған жалпы
Электронды оқулық немесе
Дидактикалық цикл процесін бірыңғай
Қазіргі мектептің даму болашағы қоғамның
Сонымен қатар электрондық оқулықтарды
3.1. Мультимедиа
Қазiргi кезде мультимедианы қолданудың бiрнеше негiзгi
Мультимедиа дыбыс, графика, анимация көрiнiстiк фрагменттердi
мәтiндердi қатар пайдалана отырып динамикалық
Дыбыс жазу дыбыс платасының көмегiмен неше түрлi
Медиаплеер – дыбыстар жазылған MIDI
Мультимедиа – қауырт дамып келе жатқан
Қазіргі кездегі компьютерлер сурет салу, жазу мүмкіндіктерінен басқа
Мультимедия. МУЛЬТИ – көп,
Мультимедияны компьютерде қолдану үшін қосымша құрылғылармен жабдықталу керек.
Мысалы: 1. Колонкалар, динамиктер, және құлаққалқалар (наушник).
Микрофон.
CD-ROM
Қосымша құрылғылардың көмегімен:
Құжатқа дыбыс қосуға
Компьютерге музыкалық компакт-дискілерді ойнатуға
Әртүрлі оқиғаларға дыбыс тағайындауға
Нақтылы дыбысы, бейнекөрінісі жғне анимациясы бар мультипликациялық ойындар
Бұл құрылғыларды пайдалануға аранлған Windows-тық арнайы бағдарламалары бар.
Мультимедиа дыбыс, графика, анимация (қимыл-қозғалыс), көріністік
Мультимедиалық мүмкіндіктерді толық
Дыбыстық фрагменттерді қосу
Дыбыстық фрагменттерді жазу
Құлаққаптық параметрлерін тексеру немесе
Осы терезенің Аудио астарлы бетінде
Мультимедиа драйверлері дегеніміз – дыбыстық
Мультимедианың мүмкіндіктерін пайдалану
Мультимедиа түсінігі тарихи тұрғыдан шықты. Онық нақты анықтамасы
Бұрын әрбір ақпараттық ортаның
Мультимедиа сөзін кең ұғымда әртүрлі ақпараттық ортаны, программалық
Мультимедиалық орта ақпаратты басқаруға мүмкіндік береді. Пайдаланушыға
Мультимедиа түсінігін тар мағынада дыбысты шығаратын (дыбыс
· Мультимедиалық компьютер - CD-ROM дисктері жғне
Мультимедиалық монитор - бұл дыбыс шығару, дыбысты реттеу
Мультимедиалық комплект - бұл компьютерге арналған CD-ROM диск
Қазіргі кезде компьютер тек жазып, оқып, сурет салып
Мультимедиа – дыбыс, графика, анимация (қимыл – қозғалыс),
Мультимедиалық мүмкіндіктерді толық пайдалану үшін компьютер 16 разрядты
Дыбыстық фрагменттерді қосу кезінде компьютердіқ мүмкіндіктері айқын көрінеді.
Құлаққаптық параметрлерін тексеру немесе қайта орнату үшін Бас
Осы терезенің Аудио астарлы бетінде компьютерге орнатылған дыбыстық
3.2. Интерактивті тақта мүмкіндіктері
Заманымызға сай қазіргі қоғамды ақпараттандыруда педагогтардың
Қазақстан Республикасының Білім туралы заңында: «Білім беру жүйесінің
Ақпараттық қоғамның негізгі талабы - оқушыларға ақпараттық білім
Олай болса, ақпараттық бірліктердің білімге айналуы әлемнің жүйелік
Ақпараттық бірлікті қалыптастыру: мектептің материалдық -техникалық базасына; ақпараттық
Қазіргі заманғы оқытудың техникалық құралдарынан ерекше айтуға
Бағдарламалық-техникалық кешеннің құрамына енетін интерактивті тақтаны оқытушыға дәріс
Кез келген пән бойынша өте тиімді, ойлау және
Бұл технология мұғалімге:
сабақ белсенділігін бағалауға;
үлкен тақтада бір сұрақтың бірнеше жауабын көрсетуге;
оқушыларды түгел қамтуға;
тест дайындап, оны тиімді жүргізуге;
викторина дайындап, оны жүргізуге;
сабақ немесе семинар соңында қорытынды жүргізуге
Тиімділігі:
жауаптарды жаңалайды және талдайды;
нәтижені жедел көруге және есепті немесе графикті шығарып
оқыту ортасының белсенділігін арттырады;
әр оқытушыға өз тестін құрауға мүмкіндік береді;
кері байланысты ұйымдастырады;
сабақ барысына дыбыс, суреттер, бейнежазба қосуға мүмкіндік береді;
ақпаратпен қағазсыз жұмыс технологиясын жүргізуге мүмкіндік береді.
Бұл бағдарламалық-техникалық кешенін дидактикалық мақсатта пайдаланудың негізгі
Білім берудегі интерактивті технология - мұндағы интерактивті
Интерактивті тақта –дегеніміз не?
Интерактивті тақта – бұл компьютердің қосымша құрылғыларының бірі
ACTIVboard(Promethean компаниясы) - ACTIVstudio программасы арқылы іске қосылады.
ACTIVpen қалам – дегеніміз не?
ACTIVpen қалам – бұл меңзерді басқару құрылғысы
және компьютер мен тақта арасындағы байланысты
іске асырушы құрылғы.
ACTIVwand указкасы
Электронды ACTIVwand указкасының ұзындығы 54 см тақтаның жоғарғы
ACTIVpanelpro
ACTIVpanelpro (Активпанель) үлкен аудиторияларда қолдануға өте қолайлы, онда
ACTIVslate
Радио портты ACTIVslate панель құрылғысы топпен жүргізілетін конференцияға
ACTIVtablet
ACTIVtablet планшет қарапайым тышқанның қызметін атқара алады, презентация
ACTIVote
ACTIVote тестілеу жүйесі конференцияның барлық қатысушыларына сұрақтарға, бірнеше
ACTIVote қолдана отырып:
«Тест дайындау шеберінде» ACTIVstudio бағдарламасында флипчартта мәтіндік немесе
ACTIVstudio программасы
ACTIVstudio PE программасы арнайы презентацияларды өткізуге және оны
ACTIVboard және ACTIVpen қаламымен жұмыс жасау үшін жасақталған.
қосуға, негізгі кезеңдерді көрсетуге, көрсеткіштерді қосуға, қосымша ақпараттарды
Флипчарт
Флипчарт – бұл бірнеше қажетті беттерден тұратын негізгі
«Активті экран» кешені білім үрдісінде қолданылатын ақпаратты көрсетуге
«Активті экран» бағдарламалық–техникалық кешенінің дидактикалық мақсатта пайдалану барысында
Бағдарламалық - техникалық кешеннің құрамына кіретін интерактивтік тақтаны
Интерактивті құралдарды сабаққа пайдаланғанда дидактикалық бірнеше мәселелерді шешуге
-
-
-
-
-
Бұл технологияны оқу материалын хабарлау және оқушылардың
Оқушылардың көпшілігі естігенінің 5% және көргенін
Қазіргі кезде сабаққа дайындалу барысында мұғалім сабақ
Ғылым ғасырының табалдырығынан аттағалы тұрған қазіргі
Елбасы атап көрсеткендей «Қазіргі заманда жастарға
Білім берудің ақпараттандыру процесі пән мұғалімдеріне жаңа ақпараттық
Интерактивті құрылғылардың барлық мүмкіндіктерін пайдалана отырып, оқушылардың
- Оқушының дайындық деңгейін, ынтасын және қабылдау
- Оқытудың жаңа әдістері мен формаларын (
- Проблемалық зерттеу , аналитикалық және
- Жаңа ақпараттық технология құралдарын ( жаңа типті
Сабақ материалы Power Point презентациясы немесе мәтіндік
Мұғалім алдыңғы сабақта өтілген материалды ашып, өткен сабақты
Сонымен, интерактивтік тақта сабаққа қатысушылардың барлығының ойын бір
Сабақта уақытты үнемдеу, демонстрациялық материалдар даярлау мақсатында интерактивті
Ақ тақта режимі – ең қарапайым режим. Ақ
Екінші режим – Office режимі. Бұл режим сабаққа
Үшінші режим - тақтаның интерактивті режимдегі жұмысы.
Сабақтарды жүргізуде өткен материалды қайталау қажет, сондай жағдайда
Прожектор және Шторка құралдары экранның белгілі бір кішігірім
Қазіргі уақытта «қоғамды ақпараттандыру», «білім беруді ақпараттандыру» деген
Ол оқыту мазмұны, әдісі мен ұйымдастыру түрлерінің өзгерісін
Қоғамды индустрияландыру кезеңінде білім беру жүйесі алдыңғы кезекте,
Қазіргі заман мұғалімнен тек өз пәнінің терең білгірі
Білім беру жүйесін ақпараттандыру білім беру үшін үлкен
Әрбір елдің технологиялық даму дәрежесіне оның экономикалық
Жедел дамып отырған ғылыми – техникалық прогресс қоғам
Ғылым мен техниканың даму қарқыны оқу –
Қазақстанның тәуелсіз мемлекет ретінде қалыптасуы орта білім беру
Мектептердің білім деңгейін көтеру және онда интерактивті құралдарды
Мектепті ақпараттандыруға осылай мемлекет тарапынан үлкен экономикалық қолдау
« Қазіргі заманда жастарға ақпараттық технологиямен байланысты әлемдік
Компьютер және интерактивті құралдар арқылы жасалып жатқан оқыту
Оқушылардың интерактивті құралдар көмегімен қалыптасатын және
Интерактивті құралдардың келесі ерекшеліктерін атап өтуге болады:
1. Бормен тақтаға жазылған кескінді интерактивті тақтадағы түрлі
2. Тақта мен бордың көмегімен әр түрлі қосымшалары
3. Слайдтарда, флипчартта қателер жіберілсе, тез арада түзетуге
4. Сабақта ACTIVote тестілеу жүйесі
5. ACTIVwand указкасының көмегімен тақтаның жоғарғы бөлігіне
6. Сабақта көрнекілікті қолдану деңгейі артады.
7. Сабақтың өнімділігі артады.
8. Оқушылардың білім деңгейіне оң әсер етеді
Жалпы білім берудің мақсаты – терең білімнің, кәсіби
Бәсекеге қабілетті болу тікелей білімге байланысты. Қазірде жаңа
Оқу процесінде, оның ішінде практикалық сабақтарда интерактивті
Қорытынды
Жаңа коммуникациялық технологияларды пайдаланудың басты мақсаты- оқушылардың оқу
Бүгінде біз орта білім беруді одан әрі ақпараттандырудың
Бүгінгі таңдағы ақпараттық қоғам аймағындағы оқушылардың ойлау қабілетін
Мультимедиалық технологиялар мультимедиа өнімдерінің жасалу үрдісіне байланысты яғни,
«Жүз рет естігеннен, бір
Жаңа технология әдістеріне жататын
Пайдаланылған әдебиеттер
«Білім – образование» журналы №4-2008 ж.
«Білім беруді ақпараттандыру» 10-11 беттер.
Білім – образование» журналы
«Қазақстан мектебі» журналы
«Әдіскер мұғалім» журналы
«Оқыту-тәрбиелеу технологиясы» журналы
«Информатика неіздері» журналы №1-2007 ж. «Ақпараттық технологиялар- заман
Технология
Оқытудың
интерактивті режимі
Оқыту
Оқыту технологиясы
Ақпараттық технология
Компьютерлік
технология
Мультимедиалық технология
Компьютер
Интернет
Коммуникация
Электрондық пошта
Электрондық оқулық
Оқыту технологиясы
Педагогикалық технология туралы
Оқытудың қазіргі технологиялары
Озат және педагогикалық тәжірибе туралы түсінік
Деңгейлік саралап оқыту технологиясы
Бітібаеваның дамыта оқыту технологиясы
Оқытудың дәстүрлі технологиялары
Оқыту үрдісінде педагогикалық технологияларды ұтымды пайдалану
Дәстүрлі технологиялар мен инновациялық технологиялардың аражігі
Оқыту технологиясы мен әдістері