Коммуникативтік құзыреттілік
Жоспар:
I. Кіріспе
II. Негізгі бөлім
Жобалай оқыту технологиясының ғылыми негізі мен тұжырымдамасы
Пәнді жобалай оқыту технологиясы арқылы үйретуде қалыптасатын құзыреттіліктер
Негізгі құзыреттілік туралы түсінік.
Жалпы кәсіптік құзыреттілік.
Арнаулы құзыреттілік.
Құзыреттіліктерді дамытудағы жоба технологиясының мәні
III. Қорытынды
Глоссарий
Әдебиеттер
І. КІРІСПЕ
Зерттеу жұмысының өзектілігі. Бүгінгі таңдағы Қазақстанның әлемдік білім
Кәсіби білім берудің басты мақсаты – жас толқынның
Технология – грек тілінен аударғанда шеберлік деген ұғымды
Жобалай оқыту технологиясына қатысты ғылыми ізденістер уақыт өткен
Ресей ғалымдарының осы саладағы еңбектерін саралап қарағанда, педагогикалық
Орыс педагогі К.Д.Ушинский айтқандай, қазіргі заман талабына сай,
Қазіргі білім беру жүйесінің мақсаты - бәсекеге қабілетті
Осы айтылғандарды жинақтай келіп, жаңа формация мұғалімі- рефлекцияға
Нәтижеге бағытталған білім моделі мен басқарудың жаңа парадигмасы
Біліктілік арттыру жүйесінде педагогтардың оқу қажеттіліктері нақты білімнің
Сондықтан олардың функционалдық сауаттылықтарын кәсіби шеберлікпен ұштастыру үшін
Сондықтан бүгінгі күні еліміздің білім жүйесінде оқыту үдерісін
Француз қайраткері «Адамға оқып – үйрену өмірде болу,
Қазақстандағы білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған мемлекеттік
Дәстүрлі білім беру жүйесінде білікті мамандар даярлаушы кәсіби
Құзырлылықтың латын тілінен аудармасы «сомпетенс»белгілі сала бойынша жан
Латын тіліндегі «компетенс» сөзін ғалым К.Құдайбергенова «Құзырлылықты білімін,
Қ.Құдайбергенова «Құзырды әртүрлі кенеттен болған ситуацияларда мәселелерді шешу
Құзыреттілік жаңа әлеуметтік-экономикалық жағдайда аман қалуды қамтамасыз етеді
Қазақстанның әлеуметті-экономикалық даму мақсатын жүзеге асыруда кәсіптік білім
Қазіргі таңда жан-жақты маман даярлау олардың әлеуметтік, кәсіптік,өздік
жүйелі ойлау;
экологиялық, құқықтық, ақпараттық мәдениет;
кәсіпкерлік мәдениет;
өзін-өзі тану және басқаларға ұсыну;
өз қызметін білімді талдау;
кейбір өндірістік жағдайларда өз бетімен дұрыс шешім қабылдай
жаңа білімді меңгеру;
әр іске жауапкершілікпен қарау.
Осыған орай, біздің қаржы-экономикалық пәндер мамандықтары бойынша мемлекеттік
Техникалық ғалымдар докторы Н.А.Селезнева және физико-математикалық ғылымдар кандидаты
ІІ. Негізгі бөлім
Жобалай оқыту технологиясының ғылыми негізі мен тұжырымдамасы
Кезінде ҚР Білім және ғылым министрі болған Ж.Қ.Түймебаевтың:
Себебі «тек сондай жүйе арқылы ғана білім алушыларды
Жобалай оқыту технологиясы өзінің жүйелілігінің, мақсаттылығының нәтижесінде пәннің
Педагогика тарихында «жоба әдісі» оқыту үдерісінде ХҮІІ
1965 жылдан бері қарай жобалау әдісі халықаралық
Зерттеуде жобалай оқыту технологиясы жүйе ретінде қарастырылып,
Жобалай оқыту технологиясының сапалы білім берудегі
Жаңа кезеңде жобалай оқыту технологиясын сапалы әрі тиімді
Жобалай оқыту технологиясы арқылы пәнді меңгертудің ережесі мынадай:
Осындай жұмыс тобын құру тұлғаның шығармашылық белсенділігін тудыруға
Жобалай оқыту технологиясын қолданып, проблемалық тақырыптың мазмұнын ашу,
Жұп (диада) құрып, бір мезгілде бірлікте жұмыс істеуге
Үштік (триада) құрып, бір мезгілде бірлікте және жеке
Шағын топ құрып, (мүмкін 4 не 6 адам)
Біздің тәжірибемізде үштік іс-әрекет ең өнімді жұмыс тобы,
Қорыта айтқанда, пәнді жобалай оқыту технологиясы негізінде меңгерту,
Пәнді жобалай оқыту технологиясы арқылы үйретуде қалыптасатын құзыреттіліктер
Қазіргі таңдағы білім беру парадигмаларының білімді меңгертуден құзыреттілік
Өзгермелі дүние жағдайына бейім мамандарды дайындау, олардың ақпараттар
1. Базалық құзыреттілік. Пәнді меңгертудегі ең басты құзырет
2. Мектептегі пәнді оқытудың басты мақсатының бірі оқушылары
Арнайы құзыреттілікке ие оқушы мәліметтерді сыни тұрғыда талдайды,
3. Кәсіби құзыреттілік – бүгінгі қоғам талабы мен
Жобалай оқыту технологиясының негізін қалаушы Д.Дьюи оқушының интеллектуалдық
Тұлға мәдениеті – қоғам дамуының көрсеткіші, өркениетінің
Негізгі құзыреттілік туралы түсінік
Психологиялық-педагогикалық әдебиеттердегі ғалымдардың зерттеулеріне қарағанда кәсіби шеберліктің қалыптасуы
«Құзыреттілік» термині әдетте белгілі бір әлеуметтік-кәсіби статус иесіне
«Методикалық терминдер сөздігінде» «Құзыреттілік (латынның competentis-бейім сөзінен)–қандай да
Орыс тілінің сөздігінде «құзыреттілік» термині «әлдекімнің жақсы хабардар
Латынның «compete» деген термині «білу», «жасай алу», «дегеніне
Бүгінгі педагогика ғылымындағы жаңа көзқарас бойынша тұлғаға бағдарлы
Қазіргі өзгермелі уақытта білім берудің жай – күйі
Құзырлық тәсіл идеясы – қоғамға қандай, жеке тұлғаға
Білім беруді 2015 жылға дейін дамытудың тұжырымдамасын дайындау
Қазақстандық ғылымдар да ұлттық білім беру жүйесін әлемдік
Құзырлық тұрғысынан ұйымдастыру педагогикалық білім беру мен білікті
Сонымен қатар қазір негізгі мәселе «Баланы қалай оқыту
Төменгі деңгей (бейімделу)-құзыреттілік туралы түсініктері таяз, кәсібилікке талпынысы
Орта деңгей (репродуктивтік)-кәсіби құзыреттілік жайлы білімдері, қызығушылықтары бар,
Жеткілікті деңгей (эвристикалық)-кәсіби құзыреттілікке деген көзқарасы жақсы, дидактикалық
Жоғары деңгей (креативтік) - кәсіби құзыреттілікке деген қызығушылығы
Бүгінгі күні ұлттық білім беру жүйесінің қалыптасу жағдайындағы
Проблемалардың шешімін табу (өзіндік менеджмент), ақпараттық, коммуникативтік құзыреттіліктердің
Тұжырымдар жасауға мүмкіндік берді:
Қазіргі қоғам сұранысының талаптарына сай оқушының кәсіби-дидактикалық құзыреттілігін
Оқушының кәсіби-дидактикалық құзыреттілігі - әлеуметтік сұранысқа сай заңды
Болашақ мұғалімдерінің кәсіби-дидактикалық құзыреттілігін қалыптастырудың әдіснамалық негіздерін анықтауда
Оқушының кәсіби-дидактикалық құзыреттілігін қалыптастырудың теориялық негізі біртұтас педагогикалық
Оқушының кәсіби-дидактикалық құзыреттілігінің қалыптасуы әдіснамалық, теориялық, әдістемелік және
Заман талабына сай қазақстандық білім беру жүйесінің ескі
Біздің зерттеулер мұндай қателіктер іздеу тақырыптарының ашылмауы; мысалдардың
«Құзыреттілік» анықтамасы әдебиетте білім мен мүмкіндіктің бірігуінің,
Білім беруді жаңарту – үнемі алға қарай ұмтылу
Қазіргі кезде қоғамның әлеуметтік-экономикалық өміріндегі түбірлі өзгерістерге байланысты
12 жылдық білім берудің мақсаты: өзінің және қоғамның
Құзыреттілік-оқу нәтижесінде меңгерген білім мен дағдыны тәжірибеде қолдана
Кесте 1 Жеке тұлғаның негізгі құзыреттілігі
Құндылықтарды бағалау құзыреттілігі- жаңа қоғам өмірінде өз ролін
Мәдениеттану құзыреттілігі-өз халқының және әлем елдерінің мәдениетін түсіну,
Оқу-танымдық құзыреттілігі-оқушының әрекеті мен өзіндік оқу-танымдық процесін қамтамасыз
Коммуникативті құзыреттілігі- адамдар мен өзара іс-әрекет және қарым-қатынас
Ақпараттық-технологиялық құзыреттілігі-өз бетінше іздей білу, талдау, таңдап алып
Әлеуметтік еңбек құзыреттілігі- жанұяда, еңбекте, экономикада, саяси, қоғамдық
Тұлғаның өзін-өзі дамыту құзыреттілігі-өзіндік қадір-қасиет сезімін ұйымдастыра білу,
Осындай жеке тұлғаны дайындау үшін мектеп оқушының өзі
Кесте 2 Мұғалімнің негізгі құзыреттіліктері
Айрықша назар аударатын мәселе-мұғалімнің ақпараттық құзыреттілігі. Ақпараттық карым-катынас
Жеке тұлғаның дүниетанымын дамытудың ең тиімді жолдарын іздестіру
ХХ ғасырдың басында Ахмет Байтұрсынов «Мектеп керектері» атты
Бүгінгі күні біздің ұрпақ таңдауына шексіз мүмкіндік туған
Оқыту процесін ұйымдастыруда 12 жылдық мектептің оқу жоспарына
Оқулықтың мазмұны да оқу бағдарламасының мазмұнына сәйкес. Оқулық
Негізгі құзыреттілік сала ерекшелігіне қарамастан барлық мамандар бойынан
ақпараттық;
коммуникативтік (қатысымдық);
әлеуметті – құқықтық құзыреттілік көрсетілген.
Ақпараттық құзырет – мамандардың компьютерлік білімділігі, жаңа ақпараттық
Коммуникативтік құзырет – бірлесіп жұмыс істеуді бағалау, адамдар
Әлеуметті-құқықтық құзірет - өз елінің азаматы ретінде өзнің
Осы жоғарыда аталған үш құзіреттілік барлық азаматтар үшін,
Болашақ мамандарының құзіреттілік деңгейінің жетістігін бағалау үшін колледждің
Бұл талдау нәтижесінде пән бойынша ақпараттық оқулықпен оқушылардың
Коммуникативтік құзыреттілікті талдау нәтижесінде оқушылардың 50% үлкен-кішімен тіл
Әлеуметтік-құқықтық құзреттілікті талдау барысында ҚР нышанандарын білетіндер 100%,өз
Жалпы кәсіптік құзыреттілік
Бұл құзіреттілік әр сала маманының кәсіби мазмұнына сай
Осыған орай, экономикалық мамандықтарының мақсаты – ой-өрісі жаңашыл,шығармашылық
Құзіретті маман даярлау мақсатында «Білім алушылардың білімділік белсенділігін
Осы бағытта өзім сабақ беретін «Бухгалтерлік есеп» пәнінен
Білім алушылардың іс-әрекетін белсендіруге және қарқындандыруға негізделген технологиялардың
Сол себепті, арнайы пәндерді оқытуда проблемалық оқыту технологиясын
Кәсіптік құзіреттілікті жетілдіруде мамандық бойынша жүргізілетін тәрбие жұмысы
Атап айтқанда, әдістемелік комиссиясының апталығында оқушылардың өз мамандықтарына
Арнаулы құзыреттілік
Оқу орны түлегі моделі - белгілі бір өндіріс,
Колледждің қаржы-экономикалық бөлімі түлектері білулері тиіс:
ҚР заңдылығын;
Шаруашылық ссубъектісінің типтік шоттар жоспарын;
ҚЕХС;
Бухгалтерлік құжаттардың қалыптасу көздерін;
Шаруашылық субъектілерінің қаржы ресурстарының қалыптасу көздерін;
Қаржылық жоспарлауды;
Қаржылық және басқару есебінің принциптерін;
Экономикалық талдаудың ақпараттық базасын;
Экономикалық ақпараттарды автоматты түрде өңдеу;
Кәсіпорынның негізгі қорларының құрамын;
Кәсіпорынның жалпы шаруашылық қызметінің көрсеткіштерін.
Педагогикалық оқу орындарында арнайы құзыреттілікті қалыптастырудың жолдары
Қазіргі кезде, педагогикалық қызмет табиғатында инновацияны талап ететіні
«Қазақстан Республикасы 12 жылдық орта жалпы білім берудің
Әлемдік ғылымда құзыреттілік мәселелерімен М.В. Рыжаков,
Бүгінгі педагогика ғылымындағы жаңа көзқарас бойынша тұлғаға бағдарлы
Бұл жайлы Б.Тұрғынбаева «…өзінің практикалық әрекеті арқылы алған
Ғалымдардың еңбектеріне сүйенсек «Құзыреттілік— бұл білімді, іскерлікті қолдану
Осы ретте еліміздің кәсіби білім беру жүйесі алдында,
Ж.Досмұхамедов атындағы педагогикалық колледждегі педагогикалық үрдісті ұйымдастыруда
Арнайы құзыреттілік
Аспект I-деңгей
Проблеманы анықтау мұғалім тұжырымдаған проблеманы шешуге қай тұрғыда
нақты және керекті жағдаяттардың бір-бірінен айырмашылығын көрсете
Әрекетті жоспарлау және мақсат қою міндеттерді анықтап,
Технологияларды қолдану нұсқау бойынша технологияларды есіне түсіріп, жаңғыртады
Ресурстарды жоспарлау белгілі әрекеттерді орындау үшін қажетті ресурстарды
Қызметті бағалау өзі іс-әрекетіне бақылауды тапсырылған тәртіппен
Қызмет өнімінің нәтижесін бағалау жоспарланған және алынған өнімнің
өз әрекетінің өнімін берілген өлшемдер мен тәсілдерге сәйкес
Өзіндік өсуін бағалау (рефлексия) өз әрекетінің әлсіз және
өз қызметіне қызығушылығын(мотивін) атайды
2008 – 2009 оқу жылынан бері үш құзыреттіліктің
Құзыреттілікке бағытталған сабақ жоспары – сабақтың жоспарының жетілдірілген
Құзыреттілікке бағытталған сабақ жоспары оқушыны білім алуға үйретіп,
Сабақ жоспарының жобасы
Пәні:
Тобы:
Уақыты:
Сабақтың тақырыбы:
Құзыреттілікке жеткізетін сабақтың мақсат-міндеттері:
А) ақпараттық құзыреттілік
Ә) коммуникативтік құзыреттілік
Б) проблеманы шешу құзыреттілігі
Сабақтың типі: Аралас; жаңа материалды хабарлау; пысықтау
Сабақта қолданылатын педагогикалық технологиялар: А) Педагогикалық қарым-қатынаста жеке
Ә) Оқушылардың іс-әрекетін белсенділендіру және күшейту негізіндегі педагогикалық
Б) Әдістемелік білім жетілдіру және дидактикалық қайта құрастыру
В) Оқыту үрдісін тиімді басқару және ұйымдастыру негізіндегі
Г) Дамыта оқыту технологиялары: оқу мен жазу арқылы
Сабақтың әдісі: А) білім алу көзіне қарай топтастырылған
Ә) таным белсенділігі деңгейіне қарай топтастырылған әдістер:
түсіндірмелі-иллюстративті, репродуктивтік, проблемалық, ішінара зерттеу, эвристикалық
Б) оқытудың дидактикалық мақсат-міндеттеріне қарай топтастырылған әдістер
В) білімді бақылау, бағалау әдістері т.б.
Пәнаралық байланыс:
Оқыту құралдары:
Сабақтың барысы: Оқытушының қызметі Оқушының қызметі: Күтілетін
оқушы
І. Ұйымдастыру бөлімі
ІІ. Үй тапсырмасы тексеру дәптер жинау арқылы
топшамамен, перфокарталармен жұмыс арқылы
тест жұмысы арқылы
топ бойынша жоба қорғау арқылы т.б.
Коммуникативтік құзыреттілік
Арнайы құзыреттілік
ІІІ. Өткен оқу материалын қайта-лау арқылы жаңа материалды
Коммуникативтік құзыреттілік
ІҮ. Жаңа материал-ды оқушылардың өздік жұмыстары арқылы меңгерту
интерактивтік тақтамен жұмыс т.б.
Ақпараттық құзыретттілік
Ү. Жаңа білімді бекіту практика-лық жұмыстар;
тесттер;
шығарма-шылық тапсырмалар
Арнайы құзыреттілігі
ҮІ. Үйге тапсырма. Қорытындылау
Құзыреттілікке бағытталған сабақ жоспарымен жұмыс жасайтын мұғалімнің қызметіндегі
Өзгеріс аясы Мұғалімнің дәстүрлі іс – әрекеті
Сабаққа дайындық Мұғалім қатаң құрылым
данған сабақ конспектісін қолданады. Мұғалім сабақтағы оқушы
ның іс – әрекетін, күтілетін нәтижелерді жоспарлайды.
Сабақтың негізгі кезеңдері Сабақтың көп уақытын мұғалімнің түсіндіруі
Сабақтағы басты мақсат Жоспарланған жұмыстардың бәрін орындауға үлгеру
ақпараттарды іздеп, талдау;
іс – әркеттің тәсілдерін жинақтау; оқу міндеттерін қою
Оқушыларға арналған тапсырмалар (балалардың іс – әрекетін анықтау)
Сабақтың түрі Көбіне фронтальдық Топтық және жекелеп
Сабақтың қалыптан тыс жүргізілуі – Сабақтың дәстүрлі
Білімдік орта Мұғалім жасайды. Оқушылар жұмысының
Оқыту нәтижесі Пәндік нәтижелер Пәндік нәтижелер ғана
дердің шекарасынан шығу
Оқушылардың портфолиосы жоқ Портфолио жасақтау
Негізгі баға – мұғалімнің бағасы Бағалау нормасымен
Бақылау жұмыстарының қорытындысы бойынша жақсы бағаның маңызы зор
Сонымен құзыреттілікке бағытталған сабақ жоспары мұғалімнің ішкі бақылауын
4.Құзыреттіліктерді дамытудағы жоба технологиясының мәні
Қазақстан алдыңғы қатарлы елу ел қатарына кіру үшін
Негізгі құзыреттіліктерді дамыту үшін проектілік әдісті негіз
Проектілеудің басты ерекшелігі – оның обьектіні дамытуға бағытталуы,
Проектік сабақтар әр түрлі кезеңдерден, қадамдардан тұрады:
1. Дайындық кезеңі: а) негізгі тақырыпты түсіндіру, талдау,
2. Тақырыптарды бөлу: а) оқушыларды кіші топтарға топтастырып,
3.Тақырыптарды нақтылау: а) сұрақтар құрастыру, жоспар құру, тапсырмаларды
Проектілік әдіс оқушылардың өздігімен мақсатты зерттеуің, шығармашылық
Зерттеу объектісіне орай жеке дара топтар құруға болады.
Білім беру жүйесіндегі проект әдісінің шешетін міндеттері:
– өздігімен сапалы түрде шешім қабылдау;
– әлеуметтік рөл атқаруға, қарым-қатынасты дұрыс деңгейде құра
– сыни ойлау қабілеттерін қалыптастыру;
– ақпаратты өздігінен іздей алу, онымен жұмысты ұйымдастыра
– фактілерге сүйене отырып, дәлелдер, қорытындылар жасай алу.
Құзырлық – бұл адамның белгілі бір мәселелер
Біздің пәнге қажет құзырлықтың бірі және бірегейі
Оқуды проектілеу – оқу проектісімен жұмыс істеу үдерісі,
Проект әдісі субъектілік маңызы немесе әлеуметтік маңызы бар
Жоба – оқушының субъективтік тұрғыдан маңызды мәселелерді,
Әрбір жоба белгілі бір өнім алуды көздейді, мысалға:
Жобалаушылық – арнайы әрекеттің түрі, ерекше өнім жасауға
Жобалай оқыту – жаңалық, жаңашылдық, ол объективті қиыншылықпен
Жобалау – оқушының да, мұғалімнің де ғылыми-зерттеушілік
Бағалау параметрлері мынадай болуы мүмкін: тақырыптың ашылуы; ғылымилығы;
Мұғалімнің мақсатына қарай қажетін таңдап алу мүмкіндігі де
Білімдендіру жүйесінің заман талабына сай болуы сол жүйенің
Зерттеу арқылы іске асатын жобалау технологиясы:
– проблеманы көру;
– проблеманы қою, оны сөзбен айшықтау;
– көмескі сұрақтарды айқындау;
– гипотезаны айшықтау;
– оқу іс-қимылдарын әзірлеу, жоспарлау;
– мәліметтер жинау (фактілер қордалау, бақылау, дәлелдеу);
– жиналған мағлұматтарды талдау, жинақтау;
– ой түйіндері мен мағлұматтарды беттестіру, қарама-қарсы қою;
– мәлімдеме дайындау, жазу (ресімдеу);
– дайындалған мәлімдемемен көпшілік алдында сөйлеу, қойылған
сұрақтар барысында нәтижелерді қайта парықтау;
– гипотезаларды тексеру, жалпылауларды құрастыру;
– тұжырымдарды құрастыру, қорыту тәрізді алгоритммен жұмыс істеуін
Сондықтан мұғалімнің өз әрекетін талдай білуі, болашақтағы еңбек
Білімдендіру проектісінің негізіне оқушының өзіндік мақсатта зерттеу әрекеті
Проект әдісімен іске асқан сабақ жаңа материалды меңгерту
Оқушылар сабақ үстінде объектінің қасиеттерін, белгілерін, жасалу-түзілу жолдарын,
Құзыреттілікті игерудің 3 деңгейі жалпы білім беру деңгейін
Біліктіліктің құзыреттіліктің маңызды белгілері болып, мынадай критерийлердің комбинациясымен
– іскерлік пен білімді меңгеру деңгейі;
– іскерлік пен білімнің кеңдігі және диапазоны;
– өз жұмысын ұтымды ұйымдастырып, жоспарлау қабілеті;
– тосын жағдайларда өз білімін қолдана білуге қабілеттілігі.
Қазіргі таңда адам туғаннан бастап жеке тұлға ретінде
Балаға өмірлік қажетті дағдыларды үйретуші бірінші ата-анасы болса,
«Құзырет-алға қойылған мақсаттарға жету үшін ішкі, сыртқы ресурстарды
Ішкі ресурс – ата-анасының қанымен келеді, яғни генетикалық.
Сыртқы ресурс – оқушының қай жерде өмір сүруіне,
Баланың бойындағы осындай ресурстарды анықтай отырып, педагог мынадай
– бала өзіне қажетті іс-қимыл түрі мен сипатын
Олардың қарым-қатнасында басшылық қажеттілігі туындаған жағдайда ғана ұстазы
Кесте-Құзыреттіліктерді қалыптастыруға бағытталған тапсырма үлгілері.
Деңгей Такырып Арнайы құзыреттілігі аспектілер, тапсырмалар Базалық
1 2 3 4 5
Орта буын
6-сынып «Батырлар
жыры» 1.Анықтау
Батырлар жыры жайлы айтылған пікірлер, реферат, сөзжұмбақ дайында.
Батырлар жырын фольклордың басқа эпикалық жанрлардан өзіне тән
Деген тақырыпқа мәлімет ізде.
Мәліметті қай жерден, кімнен алатыныңды жоспарла. 1.Жазбаша қатынас
- Батырлар жыры туралы қабырға газетіне хабарлама дайында.
-Көне эпостардағы батырлармен, одан беріректе туған қаһармандық эпостардағы
2.Әрекетті жоспарлау және мақсат қою
-Батырлар жырындағы ерлік, батырлық, елді сыртқы жалардан қорғау
2.Алғашқы мәліметті бөліп алу.
Батырлар жыры жайында жазылған пікірлерді, мәліметтерді жинап, газет-журнал
-«Ауыз әдебиеті» тақырыбында сыныптастарың алдында сөз сөйле.
3.Технологияларды колдану
Жырда ерлік, батырлық, адамгершілік жөніндегі халық аңсары қалай
Түрлі ақпарат көздерінен алынған газет, журнал, сұхбат, т.б.
3. Диалог
-Рөлдік ойын. «Қобыланды батыр» жырындағы кейіпкерлердің рөліне бөлініп,
4.Ресурстарды жоспарлау
-Алдын-ала берілген тапсырма орындалуы 2-3 апта. Сыныпта
-Батырдың үш қасиетін сызба арқылы түсіндір.
-Осы қасиеттеріне 2-3 мысал келтір. 4. Өнімді топтық
-Батырлар туралы жинаған мәліметтеріндісыныптастарыңмен бөліс.
Топта «Ауыз әдебиеті» тақырыбына қатысты тірек сөздер тізбеген
5.Қызметті бағалау
Сыныптастарыңның дайындаған мәліметтеріне өз пікірінді білдір.
5. Мәліметті өңдеу кезінде логикалық операцияларды пайдалану
Ерлік, батырлык, адамгершілік жайында пікірталас ұйымдастырыныңдар. Сыныптастарыңның пікірлерін
6.Қызмет өнімінің нәтижесін бағылау
Ауыз әдебиеті жайлы мектеп оқушыларымен басқа қоғамдық
7.Өзіндік қозғалысын бағалау
-Өзіңнің бойындағы қасиеттерің жайлы ауызша айт.
6 сыныптың қазақ әдебиетін тиімді оқыту арқылы оқушылардың
Оқушылардың білім негіздерін теориялық саналылықпен, алған білімдеріне
Оқушылардың өзін-өзі басқару, өзін-өзі жетілдіру, өзінің ақыл-ой
Оқушының құзыреттілігінің өзін жеке бір жүйе ретінде алып
Құзыретті оқушы тұлғасының қалыптасуына әсер ететін факторлар:
-тәуелсіз Қазақстанның демократиялық қоғамы;
-білім алу мүмкіндігі;
-қоғамда қалыптасқан этикалық және моральдік;
- өзін-өзі дамыту, тегін нормалар;
-тілдік орта;
- жалпы адамзаттық және ұлттық құндылықтар;
-қазақ халқының дүниетанымы;
-қазақтың ұлттық ғалам бейнесі.
Құзыретті оқушы тұлғасы – өз ана тілін, мемлекеттік
Құзыреттілік – кәсіби әрекет тәсілдерді жан – жақты
Қазақстан Республикасы 12 жылдық білім
1. Арнайы құзыреттілік өзінің кәсіби
2. Әлеуметтік құзыреттілік – кәсіптік қызметімен
3. Білім беру құзыреттілігі –
Аталған құзыреттілік қасиеттерді тұлға бойына
Егер педагог өзінің кәсіби
Қазақ мектебінің бүгінгі жайы мен ертеңі, оқушылардың білімділік
Өз бетінше жұмыс қазіргі жеке тұлғаны қалыптастыру және
Өзіндік жұмыстың негізгі мақсаты оқушылардың танымдық міндеттерін қалыптастыру,
Жаңа технологияны меңгеруде мұғалімнің жан – жақты, білімі
• Педагогикалық үрдісте жүйелі жұмыс жүргізе алатын;
• Педагогикалық өзгерістерге тез төселетін;
• Жаңаша ойлау жүйесін меңгере алатын;
• Оқушылармен ортақ тіл табыса алатын;
• Білімді, іскер, шебер болу керек;
Жаңа педагогикалық технологияның ерекшеліктері – өсіп келе жатқан
Қазіргі оқушы:
• Дүниетаным қабілеті жоғары;
• Дарынды, өнерпаз;
• Іздемпаз, талапты:
• Өз алдына мақсат қоя білу керек;
Отбасының жетекшілік маңызы онда тәрбиеленіп жатқан адамның тән-дене
Ата-ананың ұйымдастыру және бағыттаушы ролін, ата-анамен бала арасындағы
Ата-ана арасындағы, ата-ана мен бала арасындағы, балалардың арасындағы
Тәуелсіз ел тірегі – білімді ұрпақ десек, жаңа
Бәрімізге белгілі, біздің қоғам аса күрделі жағдайларды бастан
Егеменді еліміздің ең басты мақсаты өркениетті елдер қатарына
Рухани бай, жан-жақты дамыған жеке тұлғадағы ең басты
Сынып жетекшісінің ата-аналармен өзара іс-әрекетінің ерекшеліктері
К.Д.Ушинский айтқандай, «Мұғалім тек өз пәнінен сабақ беріп
• Мектепте оқу жылының басында негізгі пәндер бойынша
• Сынып жетекшісі ата-ана, оқушы, пән мұғалімдерін байланыстырушы
Ата-аналармен жұмысты ұйымдастырудың түрлері
Қазақстан Республикасының «Білім туралы» заңында мемлекеттік саясат негізінде
Жас жеткіншектердің бойындағы ерекше қабілеттілікті, дарындылықты тани білу,
Бастауыш мектеп – бұл оқушы тұлғасы мен сапасының
Әрине бастауыш сынып оқушысының зейіні тұрақсыз, импульсивті, қабылдау
Бейімділік - оянып келе жатқан қабілеттің алғашқы белгісі.
Педагогика ғылымы еш нәрсеге бейімі жоқ, қабілетсіз адам
• Мұғалімнің нақты тапсырмалар беруі;
• Жұмысты орындаудың уақытын белгілеу;
• Мұғалімнің басқаруымен оқушылардың
• Дербестігініңөзара байланысы олардың жұмысты өз
еркімен орындау.
Оқушылардың өзіндік жұмысы - мұғалімнің қажетті нұсқаулары бойынша
Қорытынды
Еліміздің саяси,экономикалық, мәдени, қоғамдық өміріндегі өзгерістерге сай білім
Соңғы жылдары болашақ мамандардың құзыреттілігі туралы пікірлер кәсіби
Еліміздің болашақта көркейіп,бәсекеге барынша қабілетті 50 мемлекеттің қатарына
Өзіндік заңдылықтар мен қағидаларға сүйене жүргізілген жағдайда ғана
Жобалай оқыту технологиясы антропологиялық парадигмаға сай
Жобалай оқыту технологиясының негізінде білім нәтижесін құзыреттіліктер деңгейінде
Жобалай оқыту технологиясы аясында оқушылардың танымдық және практикалық
ГЛОССАРИЙ
Ақпараттық құзыреттілік – қазіргі ақпараттық технологиялармен қарулану, олардың
Арнайы құзыреттілік - өзінің кәсіби қызметімен жоғары деңгейде
Әдіс – бұл жол, шындыққа жақындау тәсілі. Оқыту
Әдістемелік кеңес – педагогикалық әрекетке шығармашылық тұрғыдан келуге
органы.
Әдістемелік кеңес-аукцион - белгілі бір мәселені шешу үшін
Әдістемелік кеңес-конференция - нәтижесінде педагогикалық ұжымның мүшелері өзара
Әдістемелік кеңес-презентация - жаңа бағдарламалар, оқулықтар, оқу кабинеттері,
Әдістемелік кеңес-сайыс – педагогикалық ұжымдағы шеберлік сайыстарының қорытындысы
Әдістемелік кеңес-фестиваль - түрліше көркемделіп, рәсімделген оқытудың формасы,
Әдістемелік кеңес-іскерлік ойын – адамдардың өзара қарым-қатынастарының күрделі
Әдістемелік құзыреттілік – оқытудың әртүрлі әдістерімен қарулану, дидактикалық
Әлеуметтік құзыреттілік – кәсіби қызметпен бірге (ұжыммен, топпен)
Басқарушылық құзыреттілік - өз қызметі мен оқушы қызметін
Білімдік құзыреттілік - білім беру әрекетінде кәсіби білімді,
Білімділік құзыреттілік - өзінің кәсібилілігін үздіксіз жетілдіру қабілеті,
Дара құзыреттілік - өзінің қабілетін жүзеге асыру және
Зерттеушілік құзыреттілік – оқыту мен тәрбиелеудің заңдылықтары, құрылымы
Кәсіби құзыреттілік - педагогикалық қызметті жүзеге асыру үшін
Коммуникативтік құзыреттілік – қоршаған ортамен өзара әсерлесу әдістерімен,
Құзыреттілік – дербес және жауаптылықпен әрекет етуге, белгілі
Құзыреттілік – қызметтік жұмысты кәсіби орындау үшін қажетті
Құзыреттілік -1) тиістілік, қабілеттілік немесе белгілі бір саланы
Оқушы портфолиосы – оқушының оқу қызметі мен оқу
Оқушы портфолиосы – оқушының өзінің танымдық шығармашылық еңбегінің
Портфолио – мұғалімнің белгілі бір кезеңдегі еңбегімен жасалған
Сынып жетекшісі портфолиосы – бұл оқушы портфолиосымен жұмыс
Тәрбие жұмысы - мұғалімдердің кәсіби қызметін жүзеге асыру
Тәрбиелілік құзыреттілік - өзінің тәрбиелілігін ұлттық құндылықтар арқылы
Ұжымдық шығармашылық форма - қатысушы жақтардың өзара бірлесіп
Форма - мазмұнның ішкі ұйымдастырылуы, технологиялық процестің циклдарының
Шығармашылық топ – оқу-тәрбиелік, тәжірибелік-ізденістік, эксперименттік, ғылыми-әдістемелік және
Экологиялық құзыреттілік - өзінің экологиялық мәдениетін қалыптастыру, оны
Қолданылған әдебиеттер
Қазақстан Республикасында Білім беруді дамытудың 2011-2020 жылдарға арналған
Кенжебеков Б.Т. Жоғары оқу орны жүйесінде болашақ мамандардың
Құдайбергенова К.С. Құзырлылық амалының негізгі ұғымдары –
Құрманалина Ш.Х. Оценка качества профессиональной компетентности учителя. Алматы-2006.
Равен Дж. Компетентность в современном обществе: выявление, развитие
Сорокина Т.М. Развитие профессиональной компетенции будущего учителя средствами
Тұрғынбаева Б.А «Мұғалімнің шығармашылық әлеуетін біліктілікті арттыру жағдайында
Лаборатория модернизации образовательных ресурсов, 2007 г., Lmor@mail.ru
www.rusnauka.com/17_AVSN_2012/Pedagogica/2_113059.doc.htm
http://www.rusnauka.com/29_NIOXXI_2012/Pedagogica/2_117913.doc. htm
www.google П.ғ.к., Шаяхметова М.Н. п.ғ.м., Асетова Ж.Б. Негізгі
Н.Назарбаев «Инновациялар мен оқу- білімді жетілдіру арқылы білім
Егемен Қазақстан. 26.12.2003 ж. №332-333. Қазақстан Республикасының 2015
Исаева Т.Е.Классификация профессионально-личностных компенсаций вузовского преподавателя //Педагогика. 2006.
Нұрмашқызы А.Қатысымдық құзыреттілік мәселесі туралы. // Білім.Образование. 2008
Сейтешев А.П.Профессиональная направленность личности: теория и практика воспитания.Алматы:Наука,1990.
Равен Дж.Компетентность в современном обществе: выявление, развитие и
Шилова О.Н. Что такое ИКТ-компетентность студентов педагогического университета
С.Е. Шәкілікова, Ш.Ш. Кәрібаев, т.б. Білім берудегі компоненттік
С.Аманжолов, Құзыреттілікті қалыптастырудың теориялық негіздері // Өскемен: 2007.
С.Аманжолов , Қазақстан Республикасының жастарға бағытталған саясаты туралы
Базарғалиева Б., Құзыреттілік. // Қазақстан мектебі,№4,2009.
Оразбекова Ф. Тілдік қатынас: теориясы және әдістемесі/ Ф.Оразбаева.-
Байтұрсынұлы А. Тіл тағлымы/ А.Байтұрсынұлы. - Алматы: Ана
Қадашева Қ. Қазақ тілі оқыту әдістемесі / Қ.Қадашева.
Жанпейісова М. Модульдік оқыту технологиясы оқушыны дамыту құралы
Жалпы білім беретін мектептің 6-сыныбына арналған оқулық. К.Ісләмжанұлы,
Жолдыбекова К. Оқушылардың шығармашылық белсенділігін дамыту / К.Жолдыбекова
Топпен оқыту техналогиясы В.К. Дъяченко.
Бәскелестікке қабілетті тұлға тәрбиелеу. Қ.Жүнісханов.
«Сабыров Т.С Оқыту технологиясының негіздері
Жеке тұлғаның шығармашылық дарындылығын дамыту жолдары Е.Т.Акитбаев 2006
Оқушылардың коммуникативтік құзыреттілігін қалыптастыру процесінде олардың рөлі
Ертегілер арқылы бастауыш сынып оқушыларының негізгі құзыреттіліктерін дамыту
Психологиядағы қарым - қатынас
Оқушылардың креативтік құзыреттіліктерін сыныптан тыс дамыту
Ағылшын тіл сабағындағы жазбаша коммуникативтік құзіреттіліктің маңызы
Оқушыларды сыныптан тыс креативтік шығармашылыққа баулу
Өзін-өзі тану сабағында коммуникативті мәдениетті қалыптастыру
Бастауыш сынып оқушыларының қазақ тілінен құзыреттілікке бағытталған тапсырмалар арқылы шығармашылық қабілеттерін дамыту жолдары
Тұлғалық білім берудің орталығы - оқушылар тұлғасын үздіксіз дамыту
Ағылшын тілі сабағында оқу - танымдық құзыреттілікті қалыптастыру тәсілдері мен түрлерін ашу