Шағын кәсіпкерлік субъектілерін қаржылық қолдау




ҚАЗАҚСТАН РЕСПУБЛИКАСЫНЫҢ БІЛІМ ЖӘНЕ ҒЫЛЫМ МИНИСТРЛІГІ
АҚТӨБЕ МЕМЛЕКЕТТІК ПЕДАГОГИКАЛЫҚ ИНСТИТУТЫ
ТАРИХ ФАКУЛЬТЕТІ: ҚҰҚЫҚ ЖӘНЕ ЭКОНОМИКА НЕГІЗДЕРІ
КУРСТЫҚ ЖҰМЫС
Тақырыбы: «Кіші және орташа кәсіпкерлікті қолдаудың мемлекеттік бағдарламасы
Дайындаған: БАЙҒУАНОВ Ә.
Тексерген: БОЛАТОВА Б.
АҚТӨБЕ-2010
Жоспар
1.КІРІСПЕ
1.1. ҰҒЫМДАР, АНЫҚТАМАЛАР
1.2. ҚОСЫМША НОРМАТИВТІК-АКТІЛЕР
2.НЕГІЗГІ БӨЛІМ
2.1. КӘСІПКЕРЛІКТІ ҚОЛДАУ ҚҰРЫЛЫМЫ
2.2. БАҒДАРЛАМА
2.3. ЖАҢА БИЗНЕС СТРАТЕГИЯСЫН ҚАЛАЙТЫН ІРГЕТАСТАР
2.4. ФИРМА ЭКОНОМИКАСЫ
3.ҚОРЫТЫНДЫ
1.КІРІСПЕ
1.1. ҰҒЫМДАР, АНЫҚТАМАЛАР
Кәсіпкерлік дегеніміз –адамдар мен олар құрған бірлестіктердің белсенді,
Кәсіпкерлікті шығармашылық күш –жүгерді жүзеге асыруға, зкономикалық және
Кәсіпкерлікті жаңа тұрғыдан түсіндіргенде мынадай екі жағдайға:
─біріншіден, коммерциялық бағыт –бағдарға, тәуекелге бел буушылық пен
─екіншіден, экономикада ұйымдастыру ісіне тапқырлық пен жаңашылдық танытуға,
Кәсіпкер қабылданған заңға қайшы келмейтін қызметтің қандай да
Қазақстан Республикасында кәсіпкерлік қызметінің субъектілері мыналар болып табылады:
─Қазақстанның азаматтары;
─Шетел мемлекетінің азаматтары;
─Адамдардың бірлігі (кәсіпкерлер ұжымы)
Кәсіпкердің мәртебесі заңды және заңды тұлғалар мемлекеттік тіркеуден
Құқығы, міндеті, жауапкершілігі және кәсіпкерлердің кепілдіктері ұлттық заңбармен
Кәсіпкерлік қызметпен айналысу құқығы, кәсіпорындар құру және олар
Барлық субъектілердің рыноктағы материалдық, еңбек, ақпарат және табиғи
Меншік түрлеріне және ұйымдастыру –құқықтық формасына қарамастан кәсіпорын
Кәсіпкердің мүліктерінен заңсыз заңсыз айырылуды қорғау;
Кәсіпкерлік саласындағы бекітілген шегінде еркін таңдау;
Нарықтық монополия жағдайында кәсіпкерлер мен кейбір тауар өндірушілердің
Кәсіпкерліктің түрлері, олардың өзара қатынастары және бизнеске қатысудағы
Кәсіпкерлердің экономикалық формадағы қызметіне төтеп беру өзгешелігі, кәсіпкер
Кәсіпкер тауарлар өндіреді, содан соң оларды сатады. Осыған
Кәсіпкерліктің түрлері
өндірістік
жаңартпашылық саудалық банктік жалпы басқару
Ғылыми техникалық сатып алу сауда-көтерме
сақтандырушылық
әкімшілік жолмен басқару
Тауар өндіру
Сауда делдалдығы
аудиторлық
Қаржылық басқару
Қызмет көрсету
Тауар биржалары
лизингілік Кадрларды басқару
өндірістік тауарларды тұтыну
Биржа қорлары
маркетинг
өндірістік қызметті тұтыну
өндіріс
ақпараттық
Ақпараттық технология
Арнайы қызметтер
Өндірістік кәсіпкерлікке – тұтынушылардың кейінен сатып алуына тиісті
Өндірістік кәсіпкерліктің мүдделілік өрісі едәуір түрліше жіне оны
Коммерциялық кәсіпкерлікке –қызмет түрін сипаттайтын, оның мазмұнының мәнін
Қаржылық кәсіпкерлік –коммерциялық кәсіпкерліктің бір түрі, солай болғандықтан
Шағын кәсіпкерлік –ұлттық экономиканы дамытудың маңызды шарты
Кәсіпкерлік, жоғарыда айтқандай, кәсіпорынның экономикалық дамуының маңызды факторы.
2000 жылы 1қаңтарындағы мәлімет бойынша республикадағы 372 мыңнан
Шағын бизнес өкілдері 2000 жылдың ішінде 532,6 млрд.
Қазақстан Республикасы Призидентінің 2001жылғы 7мамырдағы Жарлығымен Қазақстан Республикасында
Бағдарламаның міндеттері оның мақсаты мен айқындалған және олар
Халықаралық жұмыспен қамтуын қамтамасыз ету;
Қоғамдық бірлестіктердің шағын кәсіпкерлікті қолдану мен қорғау мәселелеріндегі
Шағын кәсіпкерліктің өндірістік саласын басымдылықты дамыту;
Шағын кәсіпкерлікті ақпараттық қамтамасыз ету жүйесін жетілдіру және
Шағын кәсіпкерліктің ең басты маңыздылығы –бұл әлеуметтік аспектілігінде.
Сонымен жоғарыда баяндағандай экономиканың жаңа жағдайындағы рынокқа өтуде
Шағын кәсіпкерлік
Шағын кәсіпкерлік субьектілері кез келген мемлекет экономикасының дамуында
Қазақстанда 2009 жылдың 1 қаңтар айының көрсеткіштері бойынша,
Анықтама. Шағын бизнес субьектілеріне 50 адамнан кем емес
1.2. ҚОСЫМША НОРМАТИВТІК-АКТІЛЕР
4-тарау.
ЖЕКЕ КӘСІПКЕРЛІКТІ МЕМЛЕКЕТТІК ҚОЛДАУ
18-бап. Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың негізгi
бағыттары
1. Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мынадай негізгі бағыттар
жеке кәсіпкерлікті реттеу мәселелері жөніндегі заңнаманы жетілдіру;
жеке кәсіпкерлікті қолдау орталықтарын, бизнес-инкубаторларды, технологиялық парктерді, индустриялық
бюджет қаражаты есебінен жеке кәсіпкерлік субъектілерінің қызметін оқу-әдіснамалық,
2. Жеке кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау және дамыту:
мемлекеттік органдардың жанынан жеке кәсіпкерлік проблемаларын зерделеу және
орталық мемлекеттік және жергілікті атқарушы органдардың жанындағы сарапшылық
жеке кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың қаржы институттарын құру;
бизнес-инкубаторлардың және индустриялық аймақтардың қызметін ұйымдастыру;
жер учаскелерін, ғимараттарды, үй-жайларды сату не тұрғын үй-жайларды
2006.07.07. № 178-III ҚР Заңымен 3-тармақ өзгертілді
3. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мыналарды:
шағын кәсіпкерлік субъектілерінің мемлекеттік қаржылық, статистикалық, материалдық-техникалық және
шағын кәсіпкерлікті дамытудың мемлекеттік, салалық (секторальдық) және өңірлік
шағын кәсіпкерлік субъектілерін мемлекеттік тіркеудің және таратудың оңайлатылған
оңтайлы салық салу режимін белгілеуді;
шағын кәсіпкерлікке кредит берудің бағдарламаларын қабылдауды;
шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту үшін инвестицияларды, оның
мемлекеттік мұқтаждар үшін тауарларды (жұмыстар мен көрсетілетін қызметтерді)
жұмыс істеп тұрған оқу және зерттеу орталықтарын, консалтингтік
ұлттық даму институттарын құруды қоса алғанда, осы баптың
4. 2006.07.07. № 178-III ҚР Заңымен алып
5. Индустриялық аймақтар жеке кәсіпкерлікті дамыту үшін экономикалық
Индустриялық аймақтардың міндеттері:
1) өнеркәсіп саласындағы жеке кәсіпкерлікті жедел дамытуға жәрдемдесу;
2) жаңа өндірістер инфрақұрылымын құруға және дамытуға арналған
3) өндіріс тиімділігін арттыру;
4) халықтың жұмыспен қамтылуын қамтамасыз ету болып табылады.
6. Мемлекеттік органдар жеке кәсіпкерлік субъектілеріне жер учаскелерін,
2009.13.02. № 135-IV ҚР Заңымен 7-тармақпен толықтырылды
7. Шағын және орта кәсіпкерліктің бастамаларын қаржылық қолдауды
Арнайы қордың негізгі міндеттері:
1) жобалық қаржыландыру;
2) жеке кәсіпкерлік субъектілерінің қатысуымен микрокредиттік ұйымдардың желісін
3) шағын кәсіпкерлік субъектілері екінші деңгейдегі банктерден кредиттер
4) қаржы лизингін дамыту;
5) шағын кәсіпкерлік субъектілерін оқыту және консалтингтеу;
6) шағын кәсіпкерлік субъектілері үшін сапа менеджменті жүйесін
7) арнайы қордың жарғысына сәйкес басқа да міндеттер
Арнайы қордың міндеттерін іске асырудың тәртібі мен шарттарын
19-бап. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен
дамыту
1. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың негізгі принциптері:
Қазақстан Республикасында шағын кәсіпкерлікті дамытудың басымдығы;
шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдаудың кешенділігі;
шағын кәсіпкерлікті қолдау инфрақұрылымының және жүзеге асырылатын шаралардың
шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамыту саласындағы халықаралық ынтымақтастық
2009.13.02. № 135-IV ҚР Заңымен 2-тармақ өзгертілді
2. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту:
1) қаржылық қолдау көрсету;
2) шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтарының желісін ұйымдастыру;
3) бизнес-инкубаторлардың қызметін ұйымдастыру;
4) бір жылдан астам пайдаланылмаған мемлекеттік меншік объектілерін
5) өнеркәсіп өндірісін ұйымдастыру және халыққа қызмет көрсету
Осы тармақтың 1) тармақшасын қоспағанда, осы шарттар сауда-делдалдық
3. Шағын кәсіпкерлік субъектілерін қаржылық қолдау:
1) мемлекеттік мұқтаждар үшін тауарлардың (жұмыстардың, көрсетілетін қызметтердің)
Шағын кәсіпкерлік субъектілерінен сатып алынатын тауарлардың (жұмыстардың, көрсетілетін
2) екінші деңгейдегі банктер арқылы кредит беруді ұйымдастыру;
3) экономика салаларында әлеуметтік маңызы бар жобаларды ұйымдастыру
4) арнайы инвестициялық бағдарламаларды іске асыру;
5) бюджет қаражаты есебінен қарыздар беру жолымен жүзеге
2006.07.07. № 178-III ҚР Заңымен 4-тармақ өзгертілді
4. 2009.13.02. № 135-IV ҚР Заңымен алып
5. Шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтары халықты жеке кәсіпкерлікке
Шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтарының міндеттері:
1) кәсіпкерлік ахуалды, отандық және халықаралық нарықтарды, экономиканың
2) маркетинг және менеджмент саласында қызметтер кешенін көрсету;
3) инвестициялық және бизнес-жобаларды әзірлеу жөніндегі қызметтерді, консультациялық
4) шағын кәсіпкерлік субъектілерінің инновациялық белсенділігін арттыруға жәрдемдесу;
5) шағын кәсіпкерлік субъектілерінің кәсіби өсуіне жәрдемдесу;
6) ақпараттық және сараптамалық ресурстарға қолжетімділікті қамтамасыз ету;
7) семинарлар, тренингтер өткізу;
8) шағын кәсіпкерлік субъектілерінің деректер базасын қалыптастыру;
9) шағын кәсіпкерлікті дамыту жөніндегі ақпаратты және оны
6. Бизнес-инкубаторлар шағын кәсіпкерлік субъектілерінің қалыптасуына және дамуына
Бизнес-инкубатордың міндеттері:
1) бизнес-инкубаторға орналастыру үшін шағын кәсіпкерлік субъектілерін іріктеу;
2) шағын кәсіпкерлік субъектілеріне білім беру, маркетингтік, консалтингтік
Шағын кәсіпкерлікті қолдау орталықтарын, бизнес-инкубаторларды құрудың және олардың
7. Сауда-делдалдық қызметті қоспағанда, өнеркәсіп өндірісін және қызмет
Шағын кәсіпкерлік субъектілерінің жалға алу немесе сенімгерлікпен басқару
20-бап. Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік, салалық
бағдарламалары
1. Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мемлекеттік, салалық (секторальдық)
2. Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік, салалық
3. Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік бағдарламаларын
4. Қазақстан Республикасының Үкіметі шағын кәсіпкерлікті қолдау мен
5. Мемлекет экономикасын дамытудың басым бағыттарына және өңірдің
6. Шағын кәсіпкерлікті қолдау мен дамытудың мемлекеттік, салалық
нормативтік құқықтық базаны жетілдіру жөніндегі ұсыныстар;
шағын кәсіпкерлік қызметінің басым түрлері;
шағын кәсіпкерлікті қолдау инфрақұрылымын қалыптастыру жөніндегі шаралар;
шағын кәсіпкерлікті кредиттік-қаржылық және мүліктік қолдау жөніндегі шаралар;
жеке кәсіпкерлікке халықтың әлеуметтік қорғалмаған жіктерін тартуға бағытталған
ірі өнеркәсіп ұйымдарының бизнестің бір бөлігін шағын кәсіпкерлік
шағын кәсіпкерлікті қолдау жөніндегі мемлекеттік саясатты насихаттау жөніндегі
шағын кәсіпкерлікті қолдау, дамыту және қорғау жөніндегі мемлекеттік
21-бап. Шағын кәсіпкерлік субъектілерін оқу-әдіснамалық,
ғылыми-әдістемелік қолдау
1. Шағын кәсіпкерлік субъектілерін оқу-әдіснамалық, ғылыми-әдістемелік қолдау олардың
2. Шағын кәсіпкерлікті оқу-әдіснамалық, ғылыми-әдістемелік қолдау:
жеке кәсіпкерлікті жүргізу мәселелері бойынша оқу семинар-тренингтер және
жеке кәсіпкерлікті жүзеге асыру практикасы, жаңа технологиялар нарығы
өңірлерде ақпараттық, консалтингтік орталықтар желісін құру;
өңірлерде шағын кәсіпкерлік субъектілерін оқытуды ұйымдастыру үшін менеджерлер
3. Шағын кәсіпкерлік субъектілерін оқу-әдіснамалық, ғылыми-әдістемелік қолдау бюджет
22-бап. Ауыл шаруашылығы қызметін жүзеге асыратын жеке
кәсіпкерлік субъектілерін мемлекеттік қолдау
1. Ауыл шаруашылығы қызметін жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлік
2. Ауыл шаруашылығы қызметін жүзеге асыратын жеке кәсіпкерлікке
23-бап. Жеке кәсіпкерлікті ақпараттық қамтамасыз ету
Барлық деңгейдегі мемлекеттік органдар таратуға шек қойылмаған, оның
2. НЕГІЗГІ БӨЛІМ
2.1. Кәсіпкерлікті қолдау құрылымы
Жеке кәсіпкерлікті қолдау саласындағы Қазақстан Рспубликасының мемлекеттік саясаты
Қойылған мақсатты орындау үшін Қазақстан Республикасының индустриалды- инновациялық
Кәсіпкерлікті қолдау инфрақұрылым құрамында жеке кәсіпкерлікті дамытуға қолайлы
Қазақстандағы осындай мекемелер қатарына :
• мемлекеттік және мемлекет қолдауымен құрылған мекемелер ;
• үкіметтік емес мекемелер ;
• коммер циялық мекемелер кіреді .
Функционалды бағытына қарай инфрақұрылымның институттық құрылымы былай анықталады
• бизнестің қалыптасуы, әрекет етуі және дамуы кзеңінде
• қаржылық қолдау ;
• ақпараттық - талдау жағынан қолдау ;
• кадрлардың біліктілігін арттыру және білім саласындағы қолдау
• материал ды -техни калық жағынан қолдау .
Ұйымдастыру және функционалдық құрылымдарды салыстыра отырып біз инфрақұрылым
Әрбір кәсіпкерлікті дамытуға жәрдем беретін мекемелердің өзіндік артықшылықтары
Мемелекеттің қолдауымен құрылған мемлекеттік органдар мен мекемелер
Қазақстан Респуликасының Индустрия және Сауда Министрлігі - жеке
ИжСМ құрамына кіретін Кәсіпкерлікті дамыту Департаменті кәсіпкерлікті қолдау
Департамент қызметін реттейтін негізгі құжаттарда оның негізгі мақсаттары
• кәсіпкерлікті қолдау және дамытудағы мемлекеттік саясатты қалыптастыру;
• кәсіпкерлікті дамыту үшін жағдай жасау;
• инвестицияларды тартуға бағытталған шараларды жүргізу;
• Департамент құзырына кіретін сұрақтар бойынша мемлекеттік органдарының
Жоғарыда айтылған функцияларға қоса Департамент кәсіпкерлікті дамытуға кедергі
Қазақстан Республикасының кәсіпкерлікті қолдау саласындағы мемлекеттік құрылымның келесі
Облыстық Кәсіпкерлік пен Өндіріс жөніндегі Департамент (сол сияқты
Алға қойылған мақсатқа жету үшін Департаментке мемлекеттік саясатты
• кәсіпкерлік саласындағы бірыңғай мемлекеттік саясатты әзірлеуге және
• жергілікті мемлекеттік органдардың қызметін үйлестіру;
• қоғамдық ұйымдармен және басқа да мемлекеттік немесе
• белгіленген тәртіп бойынша азаматтардың атынан түскен хаттар,
Кәсіпкерлікті қолдау саласындағы мемлекеттік саясатты жүзеге асырудың соңғы
Мемлекет қазіргі кезде шағын және орта бизнес заманның
• шағын және орташа кәсіпкерлікті дамытуды тежейтін мәселелерді
• жергілікті және аймақтық атқарушы билік органдарына тиісті
Әрбір кәсіпкер кәсіпкерлік жөніндегі комиссияға хабарласа алады, ол
Кәсіпкерлермен осындай «кері байланыс» ұйымдастыру үшін орталық атқарушы
• кәсіпкерлікті дамыту және қолдауға бағытталған ұсыныстарды әзірлеу;
• нарықтық экономиканың дамуын ынталандыруға жағдай туғызу;
• Қазақстан Республикасында әрекет ететін іскерлерді, іскерлік ассоциациялар
• кәсіпкерлік саласындағы маңызды мемлекеттік мәселелерді шешу үшін
Президент жанындағы Кәсіпкерлер кеңесі кәсіпкерлік саласындағы мемлекеттік саясатты
«Инжиниринг және технологиялардың трансферті орталығы» АҚ. Орталықтың негізгі
"Kaznex" экспортты дамыту және ілгерілеті к орпорациясы» АҚ
«Даму» Шағын кәсіпкерлікті дамыту қоры» АҚ - қаржылық,
«Ұлттық инновациялық қоры» АҚ - кәсіпкерлік бастамаларға инвестицияларды
«Қазақстанның инвестициялық қоры» - жаңа және алдыңғы қатарлы
«Қазақстанның Даму Банкі» АҚ - қаржылық қолдау көрсетеді;
Технопарктер, бизнес-инкубаторлар, өндірістік аймақтар – қалыптасу және даму
2.2.Бағдарлама
АЙМАҚТЫҚ БИЗНЕС ЖОБАЛАРЫН ЖЕРГІЛІКТІ АТҚАРУ ОРГАНДАРЫ ЖӘНЕ «ДАМУ»
1. ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
Осы Бағдарламаның мақсаты үшін қолданылатын анықтаулар :
ЖАО – жергілікті атқару орган дар ы;
ЕДБ – Қазақстан Республикасының заңына сәйкес Қазақстан Республикасының
Әріптес-б анк тер – осы Бағдарламаға қатысу үшін,
ШОКС – Қазақстан Республикасының заңына сәкес анықталатын шағын
Қаражатты келісіп орналастыру – ШОКС-ты кейіннен кредиттеуі үшін,
«Даму» Қоры – «Даму» кәсіпкерлікті дамыту қоры» акционерлік
Атауы Аймақтық бизнес жобаларын жергілікті атқарушы органдар
Негізгі әзірлеушілер «Даму» кәсіпкерлікті дамыту қоры» АҚ
Бағдарламаның мақсаты Бағдарлама кәсіпкерлікті қолдау және дамыту
Бағдарламаның міндеттері - өз қызметін аймақтық экономиканың
- экономиканың басымдықты салаларында ШОКС үшін кредит ресурстары
- ШОКС-ке аймақтық тұрғыда қаржылай қолдау көрсету үшін,
- Әріптес-банктердің кәсіпкерлікті қаржыландыруға олардың ұйымдық-техникалық мүмкіншіліктерін тарту
Іске асыру м еханизм і Бағдарлама ШОКС
Негізгі қағида «Даму» Қорының әріптес-банктердің ішкі рәсімдеріне
Қаржыландыру дереккөздері ЖАО б юджет тік қаражаты
2. МАҚСАТТЫҚ ТОП
2.1 Соңғы қарыз алушының заңды мәртебесі:
ШОК субъектілері Бағдарлама шеңберінде қаржы ресурстарын соңғы алушылар
Қарыз ШОКС субъектілеріне төлемқабілеттілік, мерзімділік және қайтарымдылық шарттарындаберіледі.
2.2 Кредит беру мақсаттары:
Қарыз ШОК субъектілеріне жаңа негізгі қаражат алуға және
2.4. Бағдарлама бойынша:
- салық және бюджетке міндетті өзге төлемдері бойынша
- екінші деңгейдегі банктер мен банктік емес қары
3. БІРЛЕСЕ ҚАРЖЫЛАНДЫРУ ШАРТТАРЫ
3.1. ШОКС аймақтық жобаларын ЕДБ филиалының желісі арқылы
3.2. «Даму» Қоры ШОКС аймақтық жобаларын ЕДБ филиалының
3.3. Аймақтарға бөлінетін қаржыландыру сомасы бекітілгеннен кейін, ЖАО
3.4. «Даму» Қоры Әріптес- банктердің бөлінген қаражаттыге игергені
4. ӘРІПТЕС-БАНКТЕРДІҢ ҚАТЫСУЫ
4.1. Бағдарламаға қатысушы Әріптес-банктер тізбесі Қазақстан Республикасы Президенті
4.2. Тиісті аймақтың ЖАО Әріптес-банктерді және әр аймақта
Қор қаражаты бойынша Әріптес-банк Қор Басқармасының шешімімен анықталуы
4.3. Әріптес-банктермен жұмыс жасау шарттарын «Даму» Қоры мен
4.4. Әріптес-банк осы Бағдарлама шеңберінде бөлінген ақша қаражатының
4.5. Әріптес-банктер Бағдарлама бойынша орналастырылған қаражаттың игерілуі бойынша
4.6. Қор:
- Әріптес-банктердің ШОК субъектілеріне қарыз берген кезде Кредиттік
- «Даму» Қорының өз қаражаты жеткілікті болған жағдайда,
- қаржыландырылған жобалар бойынша кез-келген қосымша ақпаратты сұратуға;
- ЖАО мен Әріптес-банктердің өкілдерімен бірге жоба іске
5. ҚАРАЖАТТЫ ӘРІПТЕС-БАНКТЕРГЕ ОРНАЛАСТЫРУ ШАРТТАРЫ
5.1. «Даму» Қоры ЖАО қаражатын Әріптес-банктерге мынадай шарттармен
· орналастыру сомасы – ЖАО бөлген қаражат ;
· ЖАО қаражатына сыйақы мөлшерлемесі – былайша анықталады
ЖАО қаражатын тарту құны + «Даму» Қорының маржасы
Сонымен ЖАО қаражатын тарту құны мемлекеттік құнды қағаздар
· Әріптес-банк маржасы –жылдығы 5% аспайды;
· қаражатты Әріптес-банктерге орналастыру мерзімі – ЖАО қаражатын
· игеру мерзімі – әр аймақтың ЖАО белгілейді.
· негізгі борышты өтеу шарты – ЖАО қаражатын
· сыйақы төлеу шарты – ЖАО қаражатын әр
5.2. «Даму» Қоры өз қаражатын мынадай шарттармен әріптес-банктерге
§ орналастыру сомасы – Қор Басқармасы шешімімен белгіленетін
§ сыйақы мөлшерлемесі – «Даму» Қорының Директорлар кеңесімен
§ Әріптес-банк маржа сы - не более жылдығы
§ орналастыру мерзімі – ЖАО белгілеген мерзімге сәйкес
§ игеру мерзімі – ЖАО белгілеген мерзімге сәйкес
§ негізгі борышты өтеу шарты – ЖАО бекіткен
§ сыйақы төлеу шарты – ЖАО белгілеген шарттарға
5.3. Әріптес-банктер бөлінген қаражатты дер кезінде игермеген жағдайда,
5.4. Банк осы Бағдарлама бойынша ЖАО мен «Даму»
5.5. әріптес-банктердің белсенді операцияларына лимит бар болған жағдайда,
5.6. Осы Бағдарлама бойынша ШОКС бұрынырақ берілген кредиттерінің
6. ШОКС КРЕДИТ БЕРУ ШАРТТАРЫ МЕН ТӘРТІБІ
6.1. Қарыз ШОК субъект ілеріне жаңа қаражат алу
6.2. Негізгі қаржыландыру шарттары :
- басымдықты салаларының қаржыландырылуын ЖАО әр аймақтың кәсіпкерлікті
- бір қарыз алушыға келетін қаржыландыру лимит ін
- ШОКС үшін соңғы сыйақы мөлшерлемесі Әкімдік қаражаты
1) ЖАО қаражатына мөлшеолеме мынадай формул ада белгіленеді
ЖАО қаражатын тарту құны + «Даму» Қорының Маржа
Сонымен, ШОКС үшін соңғы мөлшерлеме Қазақстан Республикасының Бюджет
2) «Даму» Қорының қаражатына мынадай формул ада белгіленеді
«Даму» Қорының сыйақы мөлшерлемесі + Әріптес-банктің Маржа сы
«Даму» Қорының сыйақы мөлшерлемесі «Даму» Қоры Директорлар кеңесінің
- кредит қолданыстағы бизнеске беріледі ;
- негізгі борышты өтеу және қарыз бойынша есептелген
6.3. ШОКС-ке мынадай мақсаттарға қарыз беруге :
- заңды тұлғалардың жарғылық капиталына қатысуға ;
- ЕДБ мен өзге банктік емес қаржы мекемелерінің
- шаруашылық қызмет шығынын және мерзімі өткен өзге
6.3.-1. Әріптес-банктерде немесе ЕДБ-де, сонымен қатар өзге қаржы
ЖАО қаражаты есебінен қайтақаржыландыру тәртібі әр ЖАО-мен жекеше
Осы шектеу қаражаттың бастапқы игерілу кезеңінде жарамсыз болады.
6.4. ШОКС-ті қаржыландырудың өзге шарттарын Әріптес-банктердің ішкі кредит
7. ЖАО БӨЛГЕН ҚАРАЖАТ ЕСЕБІНЕН ҚАРЖЫЛАНДЫРЫЛАТЫН ЖОБАЛАРДЫ ҚАРАСТЫРУ
7.1. Банк Бағдарлама және Әкімдік Қаулысының талаптарына сай
7.2. Жобаларды Әріптес-банктің уәкілетті органдары мақұлдаған жағдайда, Әріптес-банк
7.3. Комиссия хатшысы Комиссия отырысының алдында 3 жұмыс
7.4. Комиссия отырысы Комиссия хатшысына ең болмағанда қаржыландыру
7.5. ШОКС жобасын қаржыландыруға түпкілікті бекіту туралы шешімді
7.6. Әріптес-банк Комиссияның оң шешімін алған уақыттан бастап,
7.8. Комиссия Әріптес-банк ұсынған жобаны мақұлдаудан бас тартудың
7.9. «Даму» Қоры, ЖАО және Әріптес-банктердің ШОКС-ң кредит
Осы бөлімде ЖАО қаражаты есебінен әрі қарай қаржыландыру
«Даму» Қорының қаражаты бойынша шешімдерді ЖАО жанындағы Комиссияның
5-бөлімнің 5.1.т. және 6-бөлімнің .6.2 т. енгізілген өзгертулер
2.3. Жаңа бизнес стратегиясын қалайтын іргетастар
Көп жағдайларда бизнес-кәсіпорынның стратегиялық жоспарын құратын адамдар стратегияның
Бизнес-кәсіпорынның стратегиялық жоспарын құратын басшылар көп жағдайда стратегияның
Компания стратеги ядан басталып , сонымен аяқталады .
Майкл Портер – Harvard Business School Іскерлік әкімшілігі
Майкл Портер ұсынған стратегияны қалайтын 10 кірпіш:
1. Бірінші болуға ұмтылмай , бірегей болуға ұмтылу
Стратегтер жіберетін қателердің ішіндегі ең бастысы және ең
Мақсатыңыз өз өнеркәсібіңіздегінөмірі 1 немесе 2, тіпті ең
2. Сіздің негізгі мақсатыңыз – тиімді инвестициялар
Компанияның басты мақсаты – инвестициялық қаржы пайдалылығының жоғары
3. Өнеркәсіп – стратегиялық анализдің негізі
Компанияның экономикалық тиімділігі екі нәрседен: өнеркәсіп құрылымы (бәсекелестіктің
Мысалы, Pharmacia&Upjohn фармацевтикалық компанияның ROIC-і 1985-2002 жж. мерзімінде
4. Ортақ шешімге келуден бас тартпаңыз
Стратегияның ең маңызды бөлігі ол екі стратегиялық позиция
Neutrogena Soap Компаниясы 1990 жылы сезімтал теріге арналған
5. Стратегияның әрбір буыны табысты болуы керек
КОМПАНИЯНЫҢ БӘСЕКЕЛЕСТІК АРТЫҚШЫЛЫҒЫ ҚҰНДЫЛЫҚ ҚҰРУ ТІЗБЕГІНІҢ ТЕК БІР
Нарықты дем арасында жаулап алған Zara Компаниясын сәтті
6. Стратегия тұрақты болу керек
Стратегияның тиянақтылығы компанияның негізгі құнды ұсынысы тұрақтылығының кепілі
7. Өз сегментіңізді таңдап алыңыз
Стратегия құрудың маңызды бөлігі – ол сегментация. Сіз
Ең маңыздысы, таңдап алған сегмент шектері нақты белгіленіп,
8. CEO – стратегияны «тұтынушы» да, оны алға
Компания басшысының стратегияны өңдеп, жүзеге асырудағы рөлі мынадай
Стратегиялық жоспарды құру кезінде есепке алынатын мәселелерді қою;
Есте сақтайтын жәйт, стратегия тек жоғары лауазымдағы басшыларға
9. Мыналар Стратеги я д е п саналмайды
Мақсаттар ; көріну ; реструктуризация; бірігу мен сіңіру
10. Стратегия – бұл :
Бірегей мағыналы ұсыныс, бәсекелес компаниялардан мүлдем өзгеше болатын
Дереккөз : Бизнес Информ
2.4. ФИРМА ЭКОНОМИКАСЫ
· Кәсіпорынды басқарудағы негізгі әрекеттер
Басқару іс-ірекеттері :
· Жоспарлау — бұл алғашқы басқарушылық іс-әрекет. Жоспарлау
Мекеме жоспардың орындалуын кім, кіммен бірлесе отырып, және
Басшылық орындаушыларға қандай нәтижеге жету керектігін түсіндіріп, оларды
Бақылау басқару кезеңін аяқтайды, нақты алынған нәтижелер мен
Қызмет құнын орнату
Қызмет құнын ораната отырып, басшылық ең маңызды шешім
Нарық құрылымындағы басқа айнымалылар — жарнама, қызметті әзірлеу,
Нарықтық бағаларды орнатуда үлкен табыстарға жеткен мекемелер баға
Баға белгілеуде үлкен табысқа жетудің екі негізгі алғышарты
Біріншіден , бағаның қалай әрекет ететінін білу керек.
Екіншіден , әрбір сатушы тұтынушының жаңа баға мен
Баға бағыттарының мазмұны
Бағаны орнату барысында ескерілуге тиіс алты фактор :
1. Талаптар . Қызметке қойылатын талап деңгейі орнатылатын
2. Шығындар. Олар мүмкін болатын бағаның төменгі деңгейін
3. Бәсекелестік ф актор лар ы. О лар
4. Ортақ пайдалар . Пайданың қалаулы деңгейін есепке
5. Нарықтық мақсаттар . Таңдап алынған нарықта сатып
6. Құқық және заң тарапынан қойылатын шектеулер .
Тауарлар мен қызметтер нарығы . Еңбек және жұмыссыздық
Тауарлар мен қызметтер нарығы – бұл жүйелі құрылым
Тауарлар мен қызметтер нарығының функциялары және мағыналары :
1. Үй шаруашылықтары қажеттерін қанағаттандыру ;
2. Кәсіпкерлік секторының табыс алуы ;
3. Әлеумет игілігін құру ;
4. Жалпы ұлттық өнімінің негізгі бөлігі осы нарықта
Өнімнің өндіруші меншігінен тұтынушы меншігіне ауысуы осы нарықтың
Нарық :
Тұтынушы тауарлар мен қызметтер нарығы ;
Өндіріс құралдары нарығы ;
Мемлекеттік тапсырыс нарығы ( тұтынушы және инвестици ялық
Еңбек нарығы
Жұмыс күші қозғалысының әлеуметтік-экономикалық нысанын ұсынады.
Еңбек нарығы еңбек күшін сатып алушылар (жалдаушылар) мен
Еңбек нарығының ерекшеліктері :
Тауардың өзіне тән ерекше сипаты ( еңбек күші
Еңбекке сұраныс тауар мен қызметке сұраныстан туындайды ;
Әлеуметтік факторларының ықпалы .
Еңбек нарығының маңызы оның функциялары арқылы айқындалады :
Салалық және аумақтық тұрғыдан қарастырылған жұмыс күшін бөлісудің
Еңбекке қатысты ұсыныс пен сұраныстың тепе-теңдігін қамтамасыз ету
Тиімді жұмыспен қамтылуды қалыптастыру ;
Жалақы мен халық табыстарын қамтамасыз етудің тепетең мөлшерлемесін
Жұмыссыздық
Дәп осы уақытта жұмыс іздеп жүрген адамды жұмыссыз
Жұмыссыздық мына түрлерге бөлінеді:
1. Мерзіміне қарай :
Қысқа мерзімді ;
ұзақ мерзімді .
2. Байқалу сипатына қарай :
ашық ( ресми статитикаға жүгінеді );
бүркемелі .
3. Әр топ халықты қамту деңгейіне байланысты :
негізгі ( еңбекке жарамды жастағылардың жұмыссыздығы );
жастар арасындағы ;
қалдықтық ( еңбекке жарамдылығы шектеулі қызметкерлер және зейнеткерлер
4. Жұмыссыздардың жұмыспен қамтылуға тиістілігіне қарай :
жалған ;
нақты .
Жұмыссыздық түрлері :
Уақытша . Бір жұмыстан басқа жұмысқа ауысумен, жұмыс
Құрылымдық . Өндірісті қайта ұйымдастыру және тұтынушылық сұраныстың
Цикл дік . Экономика циклдарына байланысты туындайды.
Мерзімдік .
3.ҚОРЫТЫНДЫ
Бизнеспен жаңадан шұғылданушы кәсіпкер шағын бизнестің басты артықшылықтарын
1. Тәуелсіз жұмыс істеу . Шағын фирмалардың көбі
2. Икемді әрі тез шешімдерді қабылдау мүмкіндігі. Ірі
3. Жергілікті жағдайға икемді болу . Шағын бизнес
4. Операциялық шығындары төмен болады. Жалақы қоры біршама
5. Материалды табысқа тез жету мүмкіндігі . Сіз
6. Ұзақ мерзімді пайдалар. Егер ісі оңға басса,
7. Бірнеше мамандықты алып жүру . Көп адам
8. Өзіндік немесе дербес нарық артықшылығы . Әдетте
9. Кәсіпкерлік рухты сақтай білу. Дүниежүзілік статистикаға жүгінсек
Әдебиеттер
1. ҚР-ң Жеке кәсіпкерлік туралы Заңы
2. «ДАМУ» КӘСІПКЕРЛІКТІ ДАМЫТУ ҚОРЫ» АҚ САЙТЫ
3. www.government.kz
4. www.egov.kz/
- 1 -



Ұқсас жұмыстар

Шағын кәсiпкерлiктi қолдау мен дамыту
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту туралы мәлімет
Қазақстан Республикасындағы шағын және орта бизнесті мемлекеттік қолдау
Шағын кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдау және дамыту туралы мәлімет
Шағын кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдау, дамыту
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау. Жеке кәсіпкерлік туралы заң
Шағын және жеке кәсiпкерлiктi мемлекеттiк қолдау мен дамыту туралы
Қазақстандағы шағын бизнес Бағдарламасы шеңберінде серіктес банктерде
Шағын кәсіпкерлікті мемлекеттік қолдау мен дамыту.Жеке кәсіпкерлік туралы заңдар
Шағын кәсіпкерлікті қолдаудың мемлекеттік жүйесінің қалыптасуы