Проекция терезелері
МАЗМҰНЫ
Кіріспе 2
1. Жұмыс кеңістігін жұмысқа икемдеу 3
2. 3ds max-тың негізгі терезесі. 7
2.1. Меню жұмысымен танысу 7
2.2. Негізгі құралдарымен жұмыс. 7
2.3. Проекция терезелері 9
3. Көпбұрыштар құру 11
4. Траекторияға негізделген анимациялар қолдану 22
5. Екіөлшемді кескіндерден үшөлшемді кескіндерге түрлендіру 25
5.1. Екіөлшемді фигуралардың - Rendering әдісі
5.2. Визуализацияланған үшөлшемді спираль тәріздес сплайн 26
5.3. Слайндарды клондау 26
5.4. Екіөлшемді фигураларды сығу әдісі 26
5.5. Екіөлшемді фигураларды айналдыру әдісі 28
Қорытынды 30
Әдебиеттер тізімі 31
Кіріспе
Графикалық редактор – графикалық бейне түріндегі суреттерді салуға
3d studio max программасы – кескіндерді моделдеу, визуализациялау
Жұмысты эффектілі әрі жоғары деңгейде істеуін қамтамасыз ететін
Жан-жақты мүмкіндікті қамтитын жаңа операциялық жүйемен және
Кескіндерді моделдеу және редакциялау командаларының қасиеттері кеңейтілген;
Stack – геометриялық элементтерге қолданылатын модификатор тізімі. Бұның
Мультипроцессордың кез келген өзгерту әрекеттерін қолдануға мүмкіндік беретін
Жаңа сұхбаттасу терезесі – тректерді қарап шығу –
1. Жұмыс кеңістігін жұмысқа икемдеу
3ds max программасымен жұмыс жасайтын әр қолданушының ыңғайына
3ds max программасын іске қосу үшін келесі әрекетті
1. Компьютерді іске қосып, 3ds max программасының шарбелгісін
2. Шартбелгіні екі рет тышқанмен
Сөйтіп, бірнеше секундтан кейін 3ds max терезесі пайда
3ds max программасы іске қосылғанда экранға суреттегідей алғашқы
Customize(Customize User Interface әрекетін орындаңыз. Нәтижесінде экран бетінде
Терезенің жоғарғы бөлігінде орналасқан Colors қалауында тышқанның сол
Elements бөлігінің астында орналасқан тізімінен Viewport Background элементін
Терезенің жоғарғы оң жақ бұрышында орналасқан тік бұрышты
Color Selector терезесінде кез-келген түсті таңдаңыз. Таңдалған түсті
Customize User Interface терезесінің төменгі оң жақ бұрышында
Торды қолдану
Әрбір проекция терезесінде объектіні белгіленген орынға жылжыту үшін
Проекция терезесінде керекті торды жасыру үшін жоғарғы сол
Show Grid бөлімінде тышқанмен шертсеңіз, жанындағы жалауша белгісі
Тор
Жоғарыда айтып өткендей, 3ds max-тың проекция терезелерінде торды
Customize(Units Setup әрекетін меню қатарынан таңдаңыз. Экранда суретте
Metrics (Метрикалық) немесе US Standard (АҚШ стандарты) қосқышында
ОК батырмасын басып, өлшеудің өзгергендігін растаңыз да, меню
Home Grid (Стандартты тор) қосымшасында тышқанмен шертіңіз. Grid
Проекция терезесінің параметрлері
Егер проекция терезесін байқап қарайтын болсақ, әр проекция
Проекция терезесінің шекараларын қалай өзгертуге болатынын қарастырдық, ал
Проекция терезесінің жоғарғы сол жақ бөлігінде орналасқан белгіні
Бұл менюден Configure (Конфигурация) бөлімін таңдаңыз. Нәтижесінде Viewport
Layout (Орналастыру сызбасы) қосымшасында тышқанмен шертіңіз. Мұнда орналасудың
Он төрт орналасу нұсқасының ішінен қалағаныңызды таңдаңыз. Белгіленген
ОК батырмасын шертіңіз. Орналасу сызбасы белгіленген проекция терезесінде
Міне, осындай әрекеттерді қолдану арқылы қоланушы 3ds max
2. 3ds max-тың негізгі терезесі.
3ds max саймандар тақтасы
Технологияның дамуы жаңа саймандар жиынының пайда болуына әкеп
2.1. Меню жұмысымен танысу
Әр аспаптың менюде орналасуы.
3ds max программасының белгілі бір аспабымен жұмыс жасау
Меню қатары
Меню қатары – бұл 3ds max терезесінің үстінгі
Меню қатарында орналасқан қайсібір элементті шертсек, онда соған
2.2. Негізгі құралдарымен жұмыс.
3ds max программасында аспаптармен жұмысты түрлі әдіспен орындауға
Қалау тақтасы
Қалау тақтасы да программа терезесінің жоғарғы бөлігінде орналасқан.
Егер қалау тақтасында орналасқан нұсқаулардың кез-келгеніне тышқанды әкеліп
Негізгі саймандар тақтасы
Негізгі саймандар тақтасы 3ds max терезесінің үстінгі
Негізгі аспаптар тақтасының батырмалары 3ds max терезесіне енгізілген
2.3. Проекция терезелері
Орнатылған кескінді осы терезелер көмегімен кез-келген бұрышынан қарауға
Суретте көрсетілгендей 3ds max терезесі төрт проекция терезелерінен
Command тақтасы
3ds max терезесінің оң жағында арнайы Command тақтасы
Command тақтасы мынадай астарлы беттерден құралады: Create (Құру),
Басқару элементтері
Бұл элементтер негізінен 3ds max терезесінің астыңғы бөлігінде
Анимацияны басқару элементтері
Суретте көрсетілгендей басқару элементтер тақтасының көп бөлігін осы
Навигация элементтері.
Навигация элеметтері басқару элементтер тақтасының оң жақ төменгі
3. Көпбұрыштар құру
Математикалық тілмен айтатын болсақ, көпбұрыш – бұл кеңістікте
Суретте көрсетілгендей жоғарғы сол жақ бөлікте орналасқан төртбұрышты
Моделдерге трансфомация әдісін қолдану.
3ds max-та объектіні трансформациялау үшін үш негізгі әрекетпен
Трансформациялау әрекеттерін зерттеуін бастамас бұрын 3ds max терезесінде
Меню қатарынан File(Open(Scene(Characters әрекетін таңдап, экран бетінде пайда
Сол файлдарды қарай отырып, трансформация параметрлерін үйрену үшін
3ds max терезесіне осы таңдалған модельді шығару үшін
Осы әрекеттерді орындағасын сол модельді проекция терезесінің төртеуінен
Тірелу нүктесі.
3ds max терезесінде құрылған әрбір моделдің тірелу нүктесі
1. Модельді Wireframe режимінде көрсететін проекция терезесін
2. Min/Max Toggle басқару элементінің көмегімен ағымдағы проекциялау
Каркастық модель.
Каркастық модельдің центірінде центрі тіркелу нүктесі болып табылатын
Тірелу нүктесін үшөлшемді кеңістіктің кез-келген басқа терезесіне, тіпті
3ds max терезесінің оң жағында орналасқан Command панелінің
Тышқанмен Affect Pivot Only (Тек тіркеу нүктесіне әсер
Негізгі аспаптар тақтасында орналасқан Select and Move (Таңдау
Тіркеу нүктесінен жоғары бағытталған тік бағыттауышты тышқанмен шертіп,
Тіркеу нүктесі салынған модельдің үстінде болғанда тышқан батырмасын
Егер сізді тіркеу нүктесінің тұрған жері қанағаттандырса, онда
Белгіленген модельдің орналасуы
Қарастырайын деп отырған трансформация үшөлшемді кеңістікте белгіленген модельдің
Модельді қолмен көшіру
Бұл әдіс үшөлшемді кеңістікте объектіні жаңа көшіру үшін
Кез-келген модельді таңдап, негізгі аспаптар панелінде орналасқан Select
Кез-келген проекциялау терезесінде объектіні Select and Move сайманымен
Көшірілген объектінің үш координатасы бойынша зерттеңіз.
Сандық мән көмегімен модельді көшіру
Егер модельді үшөлшемді кеңістіктің белгілі бір нақты орынға
Модельді белгілеңіз де, негізгі аспаптар тақтасында орналасқан Select
Absolute World бөлігінде модельдің керекті орынға жылжыту мәндерін
Әр координаттың оң жағында орналасқан бағыттауыштың кескіні көрсетілген
Панельдің үстіңгі оң жақ бөлігінде орналасқан ( батырмасын
Белгіленген модельді айналдыру
Белгіленген модельді айналдыру кезінде басқа орынға көшірмейді, ол
Модельді қолмен айналдыру.
X, Y, Z осьтеріне қатысты объектіні белгілі бір
1. Модельді белгілегеннен кейін негізгі аспаптар тақтасында орналасқан
2. Кез-келген проекциялау терезесінде объектіні тышқанмен белгілеп, басулы
3. Барлық үш ось бойынша модельдің айналуын зерттеңіз.
Сандық мәндер көмегімен модельдің айналуы
Модельдің қолмен айналдыру жуықша дәлдікпен орындалады, ал кішкене
Терезеде модельді ерекшелеңіз. Содан кейін негізгі саймандар тақтасында
Absolute World бөлігінде модельді бұру бұрышының мәнін енгізіңіз.
Әр координаттың оң жағында ораласқан бағыттауыштың кескіні көрсетілген
Панельдің үстінгі оң жақ бөлігінде орналасқан ( батырмасын
Модельді масштабтау
Модельді масштабтау дегеніміз бір немесе бірнеше осьтер бойымен
Объектіні қолмен масштабтау үшін, алдымен, негізгі саймандар панелінде
Сандық мән көмегімен масштабтау трансформацияны математикалық дәлдікпен орындау
Негізгі саймандар панелінде Scaling сайманының бір нұсқасының таңдаңыз(мысал,
Scaling сайманында тышқанның оң жақ батырмасын шертіңіз. Сонда
Объектінің қасиеттер панелі
Үшөлшемді модель немесе 3ds max-тың кез-келген объектінің шекараларын
Бұл жеке қасиеттері бар күнделікті өмірдегі кез-келген объектіге
CreateCommand панелімен жұмыс
Түрлі моделдер әр түрлі параметрлермен сипатталады, бірақ олардың
Қалау панеліндегі Objects қосымшасындағы сфера пиктограммасында тышқанмен шертіңіз.
Тышқанның сол жақ батырмасын баса отырып, тышқан сілтемесін
Енді тағы бір Create панеліне көз салыңыз ,
Параметрлерді реттеу
Жаңа ғана құрылған сфераның параметрлеріне кңіл аударар болсақ,
Пішінін өзгерту
Егер күнделікті өмірдегі объектілер өзінің қасиеттерін өзгерте беретін
Create Command панелінде Segments бөлігінде кез-келген бір жаңа
Hemishpere параметрлері үшін берілген (0,0) мәндерін 0,5 етіп
Енді алғашында сфера болған объектінің барлық проекция терезелерінен
Шектеу
3ds max-та трансформация орындау арасында кейбір әрекеттерге шек
Меню қатарынан Customize(Show UI(Show Floating Toolbars әрекетін орындаңыз.
Axis Constraints тақтасын таңдаңыз.
Енді алғашқы төрт сайманға көңіл аударыңыз: X, Y,
3. Сол белгілердің біреуін таңдап, объектіні трансформация әрекетінің
4.Жазықтықта екі өлшемді фигуралар құрастыру
Жазықтықта екіөлшемді кескіндерді салмас бұрын, алдымен, басқару элементтері
Қарапайым кескіндер
Жалпы 3ds max-та 12 екіөлшемді кескіндер бар. Олар:
Сызық
Сызық екіөлшемді кескіндерді салудың негізі болып табылады. Line
Initial Type (Бірінші төбесі). Егер сызықты саларғанда Corner
Drag Type (Орын ауыстыру төбесі). Сызықты тышқан көмегімен
Сызықты салғаннан кейін, оның параметірін өзгертуге болады. Command
Command панеліндегі Create қосымшасында орналасқан Shapes батырмасын тышқанмен
Command панеліндегі Initial Type параметірінің ішінен не сынық
Содан кейін Drag Type параметірінің ішінен өз қалауыңызша
Тіктөртбұрыш
Тіктөртбұрыш дегеніміз сызықтармен тұйықталған төрт бұрышты фигура. Бұл
Шеңбер
Circle фигурасы - қарапайым шеңбердің кескіні. Ол тышқанның
Эллипс
Бұл да тышқан көмегімен салынады.
Доға
Доға дегеніміз шеңбердің екі нүктемен шектелген бөлігі. Доғаны
Сақина
Сақина дегеніміз центрлері бір нүктеде жатқан бір шеңбердің
Дұрыс көпбұрыш
NGon фигурасы – бұл қабырғалы көпбұрыш. Көпбұрыш қабырғасының
Жұлдыз
Жұлдыз кескінін салу үшін оның төбе санын (Points
Мәтін
Кез-келген үшөлшемді модельдеу программасында үшөлшемді мәтіндермен жұмыс жасау
Спираль
Спираль – пружинаға ұқсас конус тәріздес фигура. Егер
Қима
Қима екіөлшемді кескін болғанымен де, үшөлшемді кескіндердің негізгі
Терезеге кез-келген объектіні орналастырыңыз.
Command панеліндегі Create қосымшасындағы Shapes батырмасында және содан
Kез-келген проекция терезесін таңдаңыз
Тышқанның сол жақ батырмасын басып, және басулы күйінде
Command панеліндегі Section Parameters бөлімінен Create Shapes (Кескінді
4. Траекторияға негізделген анимациялар қолдану
Траекторияға негізделген анимацияларда, алдымен, оның екіөлшемді сплайндік кескін
Егер терезеде ешқандай объект болмаса, онда траекторияны қолданудың
1. Анимациялық траекторияны істеңіз (ашық немесе жабық).
2. Анимациялық траектория бойымен жылжитын объектіні құрыңыз.
3. Объектіні ерекшелеп, Command панеліндегі Motion қалауында (бұл
4. Trajectories параметрлер бөліміндегі Sample Range (Үлгі тобы)
5. Samples (Үлгілер) жолына мәнін енгізіңіз. Бұл параметр
6. Объектіні ерекшеленген күде қалдырып, Spline Conversion бөлімінде
7. VCR басқару элементтері қатарының жоғарғы бөлігінде орналасқан
Көптеген үшөлшемді объект үшөлшемді персонаж болуы мүмкін. Сонымен
Келесі әрекеттерді орындай отырып, персонажды қимылға келтіріңіз:
1. Негізгі персонажды істеңіз.
2. Жіңішке әрі ұзын цилиндрді орналастырыңыз және оны
3. Цилиндрдің үш клонын істеңіз
4. Шайнектің «аяғы» рөлін атқаратындай етіп цилиндрді орналастырыңыз.
5. Әр аяғының астыңғы бөлігін үстіңгісімен байланыстырыңыз, ал
6. 100-кадрлы уақыт шкаласы көмегімен персонаждың «жүру» қимылын
7. Персонаждың жүруі эффектілі түрде орындалуы үшін цилиндрлерді
8. Тікбұрышты тақташада орналасатындай етіп, екі бірдей Tube
9. Персонажды сол құбырлардың біреуінің ішінен орналастырыңыз.
10. Шайнекті белгілеп, Command панелінен Motion қосымшасында өтіңіз.
11. Істелінген анимацияны қарап шығып, қажет болса, түзету
5. Екіөлшемді кескіндерден үшөлшемді кескіндерге түрлендіру
3ds max программасының үшөлшемді графикалық редактор деп аталуының
5.1. Екіөлшемді фигуралардың - Rendering әдісі
Екіөлшемді кескіндерді үшөлшемді кескіндерге айналдыру үшін Command панелінде
Renderable (Визуализацияланған болуы мүмкін), Generate Mapping Coordinates (Сәйкестік
5.2. Визуализацияланған үшөлшемді спираль тәріздес сплайн
3ds max кескіндерінің ішіндегі ерекшесі – спираль. Өйткені
5.3. Слайндарды клондау
Кез-келген сплайнды визуализацияланбағанына қарамастан клондауға болады. Кез-келген сплайнды
5.4. Екіөлшемді фигураларды сығу әдісі
3ds max-та бұл эффектінің негізгі қызметі бір фигураны
Ашық фигураларды сығу
Ашық фигураларды сығу арқылы терезеде ленталарды немесе қабырғаларды
Command панелінен Create қалауына өтіп, Shapes батырмасында тышқанмен
Top прoекция терезесінде толқын тәріздес түзу құрыңыз. Оны
Modeling қосымшасындағы қалау тақтасындағы Extrude батырмасын шертіңіз де,
Amount алаңында 25 мәнін енгізіңіз.
Ашық фигураларды сығу кезінде Cap Start және Cap
Жабық фигураларды сығу
Көп жағдайларда үшөлшемді кескіндерді сығу әдісімен объект құрғанда
Command панелінен Create қалауына өтіп, Shapes батырмасын шертіңіз.
Қалау тақтасының Modeling қосымшасындағы Extrude батырмасын шертіңіз.
Command панеліндегі Amount алаңында 75 мәнін енгізіңіз.
Output параметрлер бөлімінде көпбұрыштың каркас орнын ауыстыру үшін
Спиральді сығу
Спираль сығу әрекеті көмегімен оралған лентаны еске түсіретін
5.5. Екіөлшемді фигураларды айналдыру әдісі
Екіөлшемді сплайнды айналдыру көмегімен үшөлшемді кескінді алуға болады.
Ашық фигуралардың айналуы
Ашық фигураларды айналдыру көмегімен үшөлшемді объектіні құру үшін
Command панелінен Create қалауына өтіп, Shapes батырмасын шертіңіз.
Top проекция терезесінде ашық фигураны құрыңыз
Тіреу нүктесін құрылған фигураның соңғы нүктесіне ауыстырыңыз
Фигураның ерекшеленген күйінде Lathe операциясын орындаңыз. Нәтижесінде Command
Келесі параметрлерді енгізіңіз: Degrees=360, ал Direction бөлігінде Y
Жабық фигураларды айналдыру
Негізінен үшөлшемді кескіндерді айналдыру әдісімен ашық сплайндар жабық
Қорытынды
Бүгінгі уақытта үшөлшемді графикалар мен оған қолданылатын анимацияларды
Мен 3d studio max программасымен жұмыс жасағанда,
Әдебиеттер тізімі
«ЭФФЕКТИВНАЯ РАБОТА С 3 D STUDIO MAX». М.
«3 D STUDIO MAX 5 ДЛЯ «ЧАЙНИКОВ»».
Шаммс Мортье . Москва. Пер. с англ. –
2
3d max, Объектілерді модельдеу
Графикалық редактор
Терезелерді басқару батырмалары
Виртуалды əлемді 3D ұсыну жəне анимация
Сканердің түрлері
3ds max программасымен жұмыс істеу
Растрлық графикалық файл
Opengl архитектурасы. Компьютерлік графика
Автокөлік модельдеу және анимациялау
Қағаздағы ақпаратты енгізу құрылғылары