Халықаралық маркетингті жоспарлау
Қазақстан Республикасы білім және ғылым министірлігі
Курыстық жұмыс
Тақырыбы:Халықаралық маркетинг.
Орындаған:____________
Қабылдаған: ___________
Астана 2006
Мазмұны.
Кіріспе......................................................................................................................3
1 Халықаралық маркетингтің мәнділігі мен қағидалары
1.1Халықаралық маркетингтің мәні, ерекшелігі және анықтамасы .................4
2. Халықаралық маркетинг істерін жоспарлау
2.1Халықаралық маркетингті жоспарлау үдерісі мен қажеттігі........................5
2.2Халықаралы маркетингте үлестіруді жоспарлау...........................................10
2.3Халықаралық маркетингті жоспарлау............................................................14
Халықаралық маркетингтің қазіргі проблемалары мен субъектілер 3.1 Шетел
3.2Халықаралық маркетингтің қазіргі проблемалары.......................................26
Қорытынды............................................................................................................29
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі........................................................................30
Кіріспе:
Халықаралық маркетинг негізінен маркстингтің жоғарғы мектебі болып табылады.
«Халықаралық маркетинг» түсінігін «экспорт» түсінігінен айыра білген
Халықаралық маркетинг рынок белсенділігінің алуан түрлі нысандары үшін
Халықаралық маркетинг фирманың шетелдік қызметінің ауқымдылығын білдіреді. Ол
1.1 Халықаралық маркетингтің мәні ерекшелігі және анықтамасы.
Халықаралық маркетингтің ерекшелігі шетел тұтынушысына толық және айқын
Халықаралық маркетингтің қызметі мыналарды қамтамасыз етуі қажет:
Бәсекелестер өндірген тауарларға қарағанда, халықаралық рынок талаптарын толық
Шетел тұтынушыларының сұранысына сай келетін өнім үлгілерін жасау
Халықаралық рынок бойынша нақты бір тұтынушы сұранысының құрылымы
Фирманың өндіру, өткізу, қаржылық қызметін рыноктың негізгі мақсатымен
Тауар, өнімдерін сатудың әдіс-амалдарын жетілдіру;
Халықаралық рынокта тауар қозғалысын оңтайландыру;
Тауарлар мен қызмет көрсету салаларына бақылау жасау;
Рынок субъектісінің (фирмалар, компаниялар, кәсіпорындар, ұйымдар, жекелеген тұлғалар)
Халықаралық маркетинг тәжірибесі негізінен қарағанда, рынок субъектісінің қолданып
Халықаралық маркетингтің мақсаты – фирманың сыртқы рынокта жақсы
2.1 Халықаралық маркетингті жоспарлау үдерісі мен қажеттігі
Рынок стохастикалық сала болып табылғандықтан, кәсіпорынның сыртқы рынокқа
Басқа мемлекеттер рыногындағы тәуекелдік ең жоғарғы болып келеді,
Халықаралық фирмалар қызметінің тәжәрибесі кездейсоқ әрекеттің сәтті болатынына
Этникалық орталық (этноцентризм)- бұл сыртқы рынокта артылған өнімді
Саяси орталық (полицентризм) бұл халықаралық қызметтің (сыртқы
Аймақ орталығы (регионоцентризм) және география орталығы (геоцентризм) -
Халықаралық жоспарлаудың тереңдігі кәсіпорынның интернационалдану деңгейіне байланысты. Егер
Тауар таңдаумен оның оңтайлы бағасын белгілеу негізгі мәселе
Халықаралық жоспарлау үш түрлі деңгейде жүзеге асырылады.
1)ғаламдық деңгей- бұл жерде жоспарлау ұзақ мерзімді аспектіде
Бұл жерде кәсіпорын үшін өте маңызды жалпы мақсатта
2) Стратегиялық деңгей- бұл жерде жоспарлау кәсіпорын басшылары
3) Практикалық деңгей – бұл жерде жоспарлау нақты
Халықаралық маркетингті жоспарлау үдерісі (процесі) негізгі төрт белестен
1-белес. Рынокты таңдау мен талдау бойынша кәсіпорын ең
2-белес.Ұсынысты бейімдеудің мақсаты маркетинг элементтерінің белгілі бір көлемін
3-белес. Жоғарыда айтылған екі белестен (этаптан) алынған нәтижелер
4-белес. Сыртқы экономикалық қызметте маркетинг жоспарларын іске асыру
Халықаралық маркетинг ең қолайлы тәсіл оның жоспарларын стандарттау
Стандартты немесе ғаламды тәсіл негізінде компания өз қызметін
Бірақ та, егер ғаламдық стратегия жұмыс немесе мұндай
Ал стандартталынбаған тәсіл бойынша, әр шетел рыноктары бірыңғай
Қазіргі уақытта халықаралық компаниялардың көпшілігі халықаралық маркетингті жоспарлауда
Халықаралық маркетингті жоспарлауда тәсілді анықтау кезінде мына жағдайларды
шетел рыноктарының әртүрлілігі;
маркетинг элементтерінің стандарттау мүмкіндігінің дәрежесі;
осы екі тәсілдің пайдалылығы.
2.2Халықаралық маркетингте үлестіруді жоспарлау.
Халықаралық маркетингте үлестіру жоспарын жасағанда тауар үлестіру арнасы
Тарату арналары.
Тарату арналарын таңдаудағы негізгі қағидалар.
Халықаралық маркетингтегі үлестіру арналарының тәсімі келесі түрде болады:
Халықаралық үлестіруді жоспарлау үлестіру арналарының түрлерін таңдау мен
Аталған мемлекет пен дәстүрлі қарым-қатынастарды.
Сенімді делдалдардың (контрагенттердің) болуын
Аталған мемлекеттегі және фирманың өз еліндегі көтерме және
Мемлекеттік шектеулерді.
Тауардың жылжытылуын болашақтағы шығындарын.
Мысалы:
Бразилияда «Пепси Кола» өзінің сусындарын жергілікті («Брахмабир» компаниясы
Европадв «Наик» фирмасы тауарларын аз қорларды талап ететін
Европада «Тайз фор Ас» фирмасы үш жүзден астам
Үлестірілуді жоспарлауда тауар тұрпатының маңызы өте зор. Мысалы,
Мысалы, ол былай: Қазақстандық өндірушілерге бидай жылдың соңында
Халықаралық маркетингте осындай айырмашылықтарды білу үшін үлестірудің
Шоғырландыру – тауарды көптеген шағын өндірушілерден сатып алуды
Бөлу- тауардың үлкен партияларын ұсақ көлемге «жарады». Бұндай
Тауардың нақты жылжытылуы арнайы жоспарлауды талап етеді. Мемлекетаралық
Халықаралық маркетингте көлік (транспорт) түрін таңдаудың рөлі де
Сыртқы рыноктарды жылжытылуды және ынталандыруды жоспарлау. Тауарды өткізуді
Ынталандыруға стандартталмаған әдісті қолданудың бірнеше себептері бар. Бірінші
Көбінесе , компаниялар ынталандырушы компанияларға аралас тәсілді қолданады.
1999 жылы жарнамаға кеткен жалпы дүниежүзілік шығындар (АҚШ-тан
2.3 Халықаралық маркетингте бағалауды жоспарлау.
Халықаралық бағаны жоспарлаудың негізі болып табылатындар: бағаны стандарттау,
Егер фирма жалпы рынок сияқты экономикалық қоғамдастық ішінде
Баға деңгейін орнатуда фирма тұрғындарының жан басына шаққандағы
Кейбір фирмалар басқа мемлекеттерде рынок үлесін жоғарылату;
Экспортшы жеңілдік беру туралы нақты дәлелдемелер ұсынбаса, сатылатын
Демпингтің негізгі өлшемі-тауар экспортталған елде нақты экспорттық және
Баға саясатының үшінші негізі- баға белгілеу мен өткізудің
Нақты айырбастау бағамы =Номиналды айырбастау бағамы / Елдегі
Мысалы былай, доллардың сатып алу қабілеттілігі Ұлыбританиямен салыстырғанда
Осымен қатар валюта бағамының өзгеруінің басты себебі –
Жоғарыда айтып өткенге жақсы мысал ретінде түрлі елдегі
Мемлекет Валюта Баға
«Биг-Мак» Айырбастау бағамы
Жуықтап алғанда Гура АҚШ $ баға
Бельгия Франк 97,0 44,00 34,65 2,80
Дания Крона 25,50 11,60 6,39 3,99
Франция Ыранк 17,70 8,05 5,63 3,14
Гонконг Доллар 8,60 3,90 7,79 1,10
Оңт.Корея Воц 2100,00 955 707,00 2,97
Швеция Крона 24,00 10,90 6,10 3,93
АҚШ доллар 2,20 1,00 1,00 1,00
Соңында, бағаның қалыптасуына әсер ететін сауда жағдайлары анық
Халықарлық маркетинг түсінігінде әлемдік бағамен халықаралық баға категорияларын
а) көп елде қабылданған жағдайларда жүргізілетін ірі экспорттық,
б) әлемнің маңызды рыноктарында үнемі мәмілелер жасалынатын баға;
в) мәміледегі тауар бағасы, еркін айналыстағы валютамен жүргізілетін
Әлемдік бағаны қалай анықтау керек? Әлемдік бағаны нақты
Биржалық котировака
Әлемдік басылымдар бойынша бағалар;
Өткен жылдардағы импорттық келісім-шарттар;
Баға көрсеткіштері (прейскуранттар) , шетел компанияларының тізімдемелері
8,5 Қолда бар металл Үш айлық жеткізулер
Мыс 1963 (+1,32%) 1937 (+1,57%)
Никель 4426 (-6,86%) 4530 (-4,03%)
Алюминий 1146,5 (-0,78%) 1171 (-0,34%)
Алюминий қорытындысы - 1022 (+0,19%)
Қорғасын 384 (-0,90%) 400 (-0,99%)
Мырыш 879 (-0,73%) 895 (-1,10%)
Қалайы 4675 (-3,01%) 4745 (-2,96%)
жақшаның ішінде бағаның алдыңғы аптамен салыстырғандағы өзгерістері
Ішкі және халықаралық бағалардың арасындағы өзгешеліктер «қараңғы» рыноктың
3.1 Шетел рыногына тауар өндіруді жоспарлау.
Тауарды өндіруді халықаралық жоспарлау тікелей экстенсивтік, бейімделуші дамымайтын
Ал бейімделуші стратегияны алатын босақ, бұл стратегияда компания
Кейбір жағдайларда тіпті азық-түлік тауарларының дәмі өзгертіледі. Осындай
Дамымайтын стратегияда фирма дамып келе жатқан елдерге күрделі
Ал дамитын стратегияда фирма халықаралық рынокқа жаңа таурлар
Осы стратегиялардың барлығында тауардың өміршеңдік кезеңімен әр
Пайдалылық.
Бәсеке қабілеттілік.
Өмір циклінің ұзақтығы.
Тұтынушылар.
Енгізуге кеткен шығындар.
Ғылымды қажетсіну.
Әрленім (дизаин).
Патенттік қорғау деңгейі.
Капитал салымының көлемі.
Аталған көрсеткіштер тауардың негізігі үш топ компонентімен сәйкес
негізгі компоненттер:жеке өнім, әрленім (дизаин),бернелері (функциялары);
Қосымша (жолаушы) компоненттері: баға,сапа,қораптау;қалпы (стилі), фирма және сауда
Сервистік компоненттер: жеткізу, кепілдік беру, жөндеу, орнату, нұсқаулар,
Жаңа тауарды енгізудүниежүзілік маркетингте келесі қағидалар (принциптер) арқылы
ұқсастық бойынша немесе(қолдағы бар тауарғаұқсас тауарларды өндіру);
даму (түрлендірілген тауарды өңдеу);
енгізу (мүлдем жаңа бір тауарды өндіру).
Халықаралық тәжірибеде тауардың бір түрін ғана емес, өнімнің
Шетел рыногының жағдайына байланысты тауарды «жетілдіру» өте маңызды.
Барлық жоғарыда айтылған стратегияларда тауардың бәсеке қабілеттілігін формула
К=Р/С max
мұндағы:
Р- сатып алу үшін пайдалы әсер;
С- тауарды алуға қандай жағдайда екенін анықтау үшін
әрбір рынокта салыстыру негізі ретінде бәсеке қабілеттілігі басым
тауардың құнын және сапасын анықтайтын негізгі көрсеткіштер;
бәсекелесу қабілеттілігінің интегралдық көрсеткіші негізінде бәсеке қабілеттілік кестесіндегі
Үлгіні таңдап алу үлкен жауапкершіліктің белесі болып табылады.
идеяларды тудыру;
іріктелім;
экономикалық талдау;
тауардың дамуы;
маркетингтік тестер;
тауарды коммерцияландыру (өндіру және өткізу).
Жаңалық енгізу кезеңінде тауарды жетілдіруге және мүлдем жаңа
Келесі кезең –іріктеуде фирма идеяларына сай
Экономикалық талдау қазіргі уақыттағы рыноктағы мүмкін бәсеке қабілеттілік
Маркетингтік қызмет фирманың басқа бөлімшелерімен бірлесе
Тауарды енгізудің соңғы белесінің (фазасының) алдында жаңа тауарды
1) Өсу: жаңа рыноктар үшін өндірісті ұлғайту; тауардың
2) Жетілу : тауарды түрлендіру (модификация); жаңа тауарды
3) Құлдырау: арзандату мақсатында тауарды ешқандай өзгеріссіз етіп
3.2. Халықаралық маркетингтің қазіргі проблемалары.
Қазақстанның тәуесіз мемлекет ретінде әлемдік рыноққа шығуы, сөз
Қазақстанның даму стратегиялары және соларға байланысты қабылданған бағыттар
Қазақстанда көрініс тапқан халықаралық маркетингтің негізгі проблемаларына мыналарды
Қауіпсіздік мұқтаждықтарының басымдылығы;
Өткізу арналары, бәсекелстікпен тұтынушылар талғамдарының шапшаң өзгеруі;
Конгломератты тауар саясатының келешегі;
Өнім түрлерінде параметірлік қатарлар мен жинақтарға бағдарлану;
Бір өнім есебінен инвестицияның өсуі;
Пайдалық деңгейінің төмендеуі.
Соңғы жылдары әлуметтік маркетингті ендіру халықтың ділін (менталитет)
Дегенмен, жоғарыда айтылған адамның мұқтаждыжоғарыда айтылған адамның мұқтаждығының
Қазіргі кездегі халықаралық мсаркетингтің тағы бір негізгі пробелмаларының
Сонымен халықаралық маркетенгтің негізгі проблемаларының шеңбері республика экономикасын
Қорытынды:
Қорытындылай келсек, бұдан былай көптеген кәсіпорындар үшін халықаралық
Қазақстан Республикасында ашық экономика құру бағыты барлық кәсіпорындардың
Ғасырлардың тоғысында өнімдердің 75% -ы ғаламдық болып тұрса,
Ғаламдық маркетингтің ерекшелігі әлемдік рынокта жұмыс істеуінің өзгешеліктерінен,
Сонымен, халықаралық, мультиұлттық және ғаламдық маркетингтің анықтамаларын қарап
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі
1. Қамшыбаев, Рахманқұл Алтынбекўлы, Баймағанбетова,
Ләззат Қайырбекқызы. Халақаралық маркетинг
оқу құралы / ред. Н. Қ. Мамыров ;
Нысанбаев, Қ. Қ. Құрманалиев.- Алматы: Экономика, 2003
Э200.- 152 б.: сурет.
2. Мурсалова, Х., Достиярова, А.
пен кәсіпкерліктің маркетингтік ортасы [Мәтін]// Қазақ
көлік және коммуникациялар академиясының хабаршысы.-
2005. - N 2. - 147-151 б.
3. Сатыбалдыұлы, Сейтжан.
[Мәтін]: оқу құралы.- Алматы: Білім, 2002.- 288 б.:суретті
4. Абакумова, Г.
индустрии развлечений: [Социогуманитарные науки]//
Вестник ун-та "Туран".- 2005.- № 1-2.- С. 220-222
5. Акулич, М. В.
международного бизнеса и международного маркетинга
[Текст] / М. В. Акулич// Маркетинг в России
рубежом: 2006.- С. 108 - 119.- ISSN 1028-5849
6. Алексунин, Владимир Алексеевич.
маркетинг [Текст]: учеб. пособие для вузов.- 3-е изд.-
М.: Дашков и "К", 2005.- 160 с.: ил.,
7. Алешина, Ирина Викторовна.
[Текст]: учеб. пособие.- М.: ФАИР-ПРЕСС, 2003.- 456
с.-(Университеты бизнеса)
8. Буров, Александр Сергеевич.
[Текст]: Учеб. пособие.- М.: Дашков и "К", 2004.-
9. Карпова, Светлана Васильевна.
маркетинг [Текст]: учеб. пособие для вузов.- [2-е изд.,
перераб. и доп.].- М.: Экзамен, 2005.- 288 с.:
табл.-(Учебное пособие для вузов)
10. Мурсалова, Х., Достиярова, А.
пен кәсіпкерліктің маркетингтік ортасы [Мәтін]// Қазақ
көлік және коммуникациялар академиясының хабаршысы.-
2005. - N 2. - 147-151 б.
11. Ноздрева, Раиса Борисовна.
[Текст]: учебник.- М.: Экономист, 2005.- 990 с.-(Homo faber)
12. Котлер Филип.
ун-ті;Ауд.,ред. М.Ізбасаров.- Алматы: Жазушы, 2000.-
552 бет; 29х20 см.
13. Нүрпейісов, Жасұлан Қасымұлы.
негіздері [Текст]: Оқу құралы.- Астана: [Б.ж.], 2001
14. Шаекина, Жанаит Михаилқызы ж.б.
[Мәтін] / Шаекина, Жанаит Михаилқызы, Нәбиева, Ербоз
Нәбиұлы, Базарова, Сәулегүл Құрманбайқызы.- Астана:
Парасат Әлемі, 2003.- 244 б.
Англия,Германия, франция ақш аударматану ғылымының пайда болу тарихы
22-43-60 Галина Федоровна мкр Молодежный бараева 18/2
2
Қазақстандағы кәсіпорындарда маркетингті ұйымдастыру
Маркетингті басқарудың функционалдық құрылымы
New face модель мектебіндегі маркетингтік қызметті ұйымдастыру және басқаруын талдау
Стратегиялық жоспарлау процесі
Коммерциялық банктердегі маркетингті жоспарлау
Маркетингтің фирмалық саясаты
Халықаралық маркетинг істерін жоспарлау
Халықаралық маркетингтін қазіргі проблемалары
Кітапхана қызметінде қолданылатын маркетингтің түрлері
Фирманы басқару жүйесіндегі маркетинг негіздері