Анықтау органының құқықтық мәртебесі
ТАҚЫРЫБЫ;
Қылмыстық ізге түсудің жалпы шарттары
Мазмұны
Кіріспе............................. 4-5
І. Қылмыстық із кесу жөніндегі жалпы
1.1. Алдын-ала тексеру: із
1.2. Қылмыстық ізге түсу функциясының ұғымы.........9-12
1.3. Қылмыстық iзге түсу: жеке, жеке-жариялы және
жариялы iзге түсу мен айыптау істері .............13-16
ІІ. Қылмыстық ізге түсуді жүзеге асыратын мемлекеттік органдардың
2.1. Прокурор – қылмыстық ізге түсудің субъектісі ретінде....17-21
2.2. Тергеушінің ізге түсуге байланысты құзіреттері.......22-25
2.3 Анықтау органы және
ІІІ. Анықтау органының ізге түсу функциясына қатысты өзекті
3.1.Анықтау органының құқықтық мәртебесі.........32-43
3.2.Анықтау – ішкі істер органдарының маңызды
функцияларының бірі...................44-46
3.3. Жедел-іздестіру қызметі................47-53
Қорытынды.........................54-56
Глоссарий ........................... 57-59
Пайдаланылған әдебиеттер тізімі................. 60-62
Кіріспе
Қылмысты тергеуге және қылмыстық
Заңға сәйкес қылмыстық ізге
Айыптау тарабына немесе қылмыстық
Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс
Тергеушінің құқықтық мәртебесі сұрақтарын
Кеңес одағы қылмыстық іс
Жоғары аталған жағдайда, қаралып
Диплом жұмысының мақсаты –
Қойылған мақсат келесі сұрақтарды
ізге түсу органдарының құқықтық
ізге түсу органдарының қызметін
ізге түсу органдарының өкілеттіктері
өзекті мәселелерді құқықтық, тәжірибелік,
І. Қылмыстық із кесу
1.1. Алдын-ала тексеру:
Қылмыстық істі сотта қарау, әдетте
Алдын-ала тексеру дегеніміз –
Алдын-ала тексеру органдарының міндеті
Алдын-ала тексеру органдары қылмыскердің жасаған қылмысы
Алдын-ала тексеру органдарының міндеттеріне
Органға жүктелген міндеттер табысты
Осы мақсатта прокуратура, ішкі істер
Сонымен, кеңестік кеңістіктің
Қылмыстық iс бойынша алдын
Тергеу тобына алдын ала
Қазақстан Республикасының Бас Прокуроры
Тергеу тобы жетекшiсiнiң өкiлеттiктерiне
Iстердi бiрiктiру және бөлу,
Айыптау қорытындысын және медициналық
Тергеу тобының жетекшiсi басқа
Алдын ала тергеу жүргiзу
Кейiнге қалдыруға болмайтын тергеу
Iстi тергеушiге бергеннен кейiн
Енді, тергеу iс-әрекеттерiн жүргiзудiң
1. Тергеушi тергеу iс-әрекеттерiне
2. Кейiнге қалдыруға болмайтын
3. Тергеу iс-әрекетiн жүргiзу
4. Тергеу iс-әрекетiн жүргiзу
5. Тергеушi тергеу iс-әрекеттерiне
1.2. Қылмыстық ізге түсу
Отандық құқықта қылмыстық ізге
Айыптау тарабына немесе қылмыстық
Бір қатар авторлардың пікірі
1.қылмыс жасаған тұлға белгілі
2.тұлғаны, жасалған қылмыс бойынша
3.айып тағудан бұрын бұлтартпау
4.тұлғаны айыпталушы ретінде тарту
Б.Х. Төлеубековтың пікірі бойынша
Қылмыстық ізге түсу органдарына
Қазақстан Республикасының Президентінің «Қазақстан
оқиға болған жерде қарауға
қылмыстық іс қозғайды немесе
анықтама немесе алдын ала
заңда көзделген жағдайда тергеу,
жекелеген тергеу әрекеттері бойынша
қол сұғуға болмайтын құқыққа
істі сотқа жібереді.
Прокурор істі сотқа жіберген
Қылмыстық ізге түсуді тергеушінің,
Осы ғасырдың 50- жылдарының
Дәлелдің бірі ретінде сыншылар
Пікірталас тұйыққа тіреліп,
Бұл көзқарасты М.А.Чельцов пен
Қазақстан Республикасы жаңа Конституцияның
Сонымен, қылмыстық ізге түсу
іс-әрекеттің қылмыстық заңда қылмысты
қылмыстық істі тоқтату, қылмыстық
адамның кінәлі екенін қуаттайтын
Қылмыстық іс жүргізу заңында
қылмыстық ізге түсуді жеке
қылмыстық ізге түсуді жеке
қылмыстық ізге түсуді жариялы
Нысандарға бөлу жасаған қылмыстың
Зерттеушінің міндеті, біздің ойымызша,
1.3.Қылмыстық iзге түсу: жеке,
Жасалған қылмыстың сипаты мен
ҚР ҚІЖК 33-бабында аталған
Кодекстiң 34-бабында аталған қылмыстар
Қылмыстық iзге түсу Қазақстан
Егер әрекет дәрменсiз немесе
Жеке-жариялы тәртiппен жүзеге асырылатын
Егер әрекет дәрменсiз немесе
Қылмыстық iзге түсудi жүзеге
Қылмыстық сот iсiн жүргiзу
Қылмыстық iзге түсу органы
Қылмыстық iзге түсу органы
Қылмыстық iс бойынша объективтi
Қылмыстық iзге түсу органының
Қылмыстық iс қозғауға болмайтын,
1) қылмыс оқиғасы болмауы;
2) әрекетте қылмыс құрамының
3) егер ол жасаған
4) мерзiмiнiң ескiруiне байланысты;
5) ҚР ҚІЖК 33-бабының
6) жеке айыптаушының -
7) өзi туралы белгiлi
8) белгiлi бiр айыптау
9) қылмыстық iс қозғау
10) әрекет жасаған кезде
11) iс бойынша iс
12) Қазақстан Республикасы Қылмыстық
2. Қылмыстық iс қылмысты
3. Қылмыстық iс айыпталушының
4. Осы баптың бiрiншi
5. Қылмыстық iзге түсу
6. Сотта қылмыстық iзге
7. Қылмыстық iзге түсудi
Қылмыстық iзге түсудi жүзеге
1. Сот, прокурор, сондай-ақ
2. Сотта қылмыстық iзге
3. Қылмыстық iс қысқартылғанға
4. Қылмыстық iстiң қысқартылғандығы
5. Осы баптың бiрiншi
ІІ. Қылмыстық ізге түсуді
2.1. Прокурор – қылмыстық
Прокуратура қызметінің және ұйымдасуының
Осы уақытта Республикадағы мемлекеттік
Өзгерістер нәтижесінде демократизм, мемлекеттік
Жоғары аталған өзгерістерге сәйкес,
Қазақстан Республикасының құқықтық реформасы
Осы уақыттан бастап, прокурорлық
Прокурорлық қадағалау функциясын арттыру
Прокурордық ізге түсуге байланысты
қылмыс оқиғасы жерін тексеруге,
қылмыстық іс қозғауға, қозғаудан
алдын ала тергеу жүргізу
алдын ала тергеу органдарының
алдын ала тергеу іс
айыпталушыны сотқа беруге, аяқталған
қылмыстық істерді, қылмыс туралы
қылмыс туралы хабарларды қабылдау,
тергеу мен анықтау толық
бұзылған жағдайда, істі қосымшф
Прокурордың құқықтық статусы туралы
Қылмыстық іс сотпен қаралғаннан
Прокурор айыптау тарабына жатқызылатындықтан,
Бұл жерде пайда болып
Осымен қатар, заңда, істі
Прокурор емес, төрағалық етуші,
Қылмыстық іс жүргізу заңы,
Айтылғанға негізделіп келесі қоры
Бұл жерде, прокурордың ізге
Қылмыстық іс жүргізу нормаларын
Прокурордың сотқа дейінгі сатыдағы
Аталған жағдай 1959 жылғы
Бұл жағдайдың қарастырылуын дәлелдемелерді
Прокурорлық қызметтің тағы да
Қылмыстық іс жүргізу саласында,
С.Жакуповтың пікірі бойынша,
Алдын ала тергеу барысында
Бұл мәселені шешу үшін,
Осымен қатар, бұл институттың
ҚIЖК 59 және 109-баптарына
Қамауға алу санкциясын сотқа
Сонымен, прокурор - өз
Анықтауды және тергеудi жүзеге
2.2. Тергеушінің ізге түсуге
ҚР ҚIЖК 64-бабының 1-
қылмыс туралы арыз, хабарларды
істің мән – жайларын
тұлғаны айыптаушы ретінде тарту
негізгі тағылған айыптан кінәсіз
қылмыс келтірілген материалдық зиянды
қылмыстың жасалуына себеп болған
тұлғалықты жері белгісіз айыптаушыларды
сотқа дейінгі сатыда, қылмыстық
Аталған функцияларды жүзеге асырудың
1. Барлық функциялары бір–біріменен
2. Тергеушінің функциялары басқа
3. Тергеуші функциясын жүзеге
4. Тергеуші талаптарының барлық
Тергеушінің құқықтық жағдайының өзекті
Н.А. Якубовичтің пікірі бойынша,
Б.Х.Төлеубекова, осы көзқарастың кемшілігі
А.М.Ларин, аталған үш функцияға
Тергеуші, өз қызметін қылмыстық
Тергеушінің құқықтық жағдайын реттейтін
тергеуші қылмыстық істі қозғауға
тергеу іс әрекеттерін жүргізу
тергеу іс әрекеттерін жүргізу
қылмыстың және басқа да
анықтау органдарына тергеу және
дәлелдемелерді, істің мән –
Тергеушінің тәуелсіздігі абсалютті емес,
Тергеуші құқықтық мәртебесінің өзекті
Шет ел практикасын енгізудің
Сонымен, бұл тарауды
3. Тергеу бөлiмi бастығының
1. Тергеушi - өз
2. Тергеушi қылмыстық iс
3. Тергеушi iстiң жағдайын
4. Тергеушi алдын ала
5. Тергеушi, заңда прокурордың
6. Тергеушi тергеудегi iс
7. Тергеушi өз тергеуiндегi
2.3 Анықтау органы
Қылмыстың сипатына қарай анықтау
1) заңмен белгiленген құзыретiне
2) алдын ала тергеу
3) Кодекстiң 37-тарауында көзделген
4) Кодекстiң 288-бабының үшiншi
жағдайларда алдын ала тергеу
Мыналар анықтау органдары болып
1) iшкi iстер органдары;
2) ұлттық қауiпсiздiк органдары;
3) қылмыстық жазаларды орындау
4) қаржы полициясы органдары;
5) контрабанда және кеден
6) Қазақстан Республикасының Қарулы
7) Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк
8) Қазақстан Республикасының Қарулы
9) өздерiнiң қызметкерлерi болған
10) өртке байланысты барлық
3. Анықтау органының барлық
ҚР ҚIЖК 67- бабына
Анықтаушы, ҚР ҚIЖК белгіленген
Қылмыстық іс жүргізу заңы
түскен арыз, шағымдар бойынша
қылмыстық істі дұрыс шешуге
ревизия, тексеру өткізуді талап
істің мән – жайларын
белгілі бір тұлғаларды жәбірленуші,
айыпталушы тұлғаларға қылмыстық іс
қылмыстық істерді бөлек өндіріске
заттық дәлелдемелерді қылмыстық іске
куә, жәбірленушіден айғақ алуға;
анықтау органдарымен алдын ала
анықтау аяқталған кезде айыптау
алдын ала тергеу және
айыптаушының жеке басын анықтайтын
қылмыстың жасалуына себеп болған
Аталған құқықтармен қатар, анықтаушыға
Оларға келесі міндеттер жатады:
қылмыс туралы арыз, шағымдарды
анықтау жүргізу барысында түрлі
қылмыс іздерін бекітуге қылмысты
анықтау органы бастығының рұқсатымен,
тергеу барысында, дәлелдеуге жататын
сарапшы, маман, аудармашыға қарсылық
қорғаушыны қатыстыруды қамтамасыз етуге;
процеске қатысушы тұлғаларғаолардың құқықтық
заттық дәлелдемелердің сақталуын қамтамасыз
анықтау мәліметтерін таратпау және
тергеуге жатқызу ережелеріне сәйкес,
белгіленген тәртіпте жеке тапсырмаларды
Барлық анықтаушыға берілген құқықтардың
Мысалы, А.П. рыжаков, анықтау
Қылмыстық іс жүргізу әдебиетінде,
Анықтаушылардың сауаттылығы туралы
Анықтаушы тәуелсіздігінің сұрақтары актуалдық
Бұл пікірді Т.К.
Дәлелдемелер теориясына байланысты ҚР
Анықтау органының бастығын дәлелдеу
Тергеу бөлімі бастығымен салыстырылғанда,
Анықтау органының бастығын дәлелдеу
Дәлелдеу субъектілеріне, анықтау органы
Анықтаушы тәуелсіздігінің сұрақтарын жалғастыра
Процесуалдық шешім қабылдау, істі
Анықтаушыға тәуелсіздік беру, прокурорлық
ІІІ. Анықтау органының ізге
2.1.Анықтау органының
Анықтау органының құқықтық мәртебесі
Жалпы анықтаудың ұғымы қылмыстық
1997 жылы қабылданған Қылмыстық
Жаңа кодекспен еңгізілген жағдайларға
Анықтауды жүзеге асыратын он
Анық қылмыстар бойынша тәуелсіз
Анықтау жүргізу мерзімін бір
Тергеу іс- әрекеттерін жүргізуді
Процесте қатысушы тұлғаларды аяқталған
Анықтаудың айыптау қорытындысымен емес
Барлық жаңадан енгізілген нормалар
Анықтау органының ұғымы қылмыстық
ҚР ҚІЖЗ анықтау органына
ҚР ҚІЖК 65- бабына
қылмыс белгілерін, оны жасаушы
ҚР ҚІЖК 200- бабы
ҚР ҚІЖК 37 –
ҚР ҚІЖК 288 -
ҚР ҚІЖК 65 -бабының
Мыналар анықтау органдары болып
1) iшкi iстер органдары;
2) ұлттық қауiпсiздiк органдары;
3) қылмыстық жазаларды орындау
4) қаржы полициясы органдары;
5) контрабанда және кеден
6) Қазақстан Республикасының Қарулы
7) Қазақстан Республикасының Мемлекеттiк
8) Қазақстан Республикасының Қарулы
9) өздерiнiң қызметкерлерi болған
10) өртке байланысты барлық
Анықтау органдарының түсінігі заң
Анықтау органдарының барлық тұлғаларымен
Бұл қойылып отырған мәселелер,
Ал, егер ауыр қылмыс
Ю.В. Деришев, «анықтау органдарына
А.Л. Хан, Ю.В. Деришевтың
Бір қатар ғалымдар, анықтау
ҚР ҚІЖК анықтау жүргізу
Анықтаушы мен анықтау органының
Анықтаушы, ҚР ҚІЖК
Жоғарғы қарастырылғанға негізделе
1997 жылғы кодекс
Т.К. Биятовтың пікірі
Анықтау органдарын екі
ҚР ұлттық қауіпсіздік
Анықтау органдары мен
Анықтау жүргізуші тұлғаларды,
1-топ өздерінің негізгі
2- топқа
Соңғы категориядағы лауазымды
ҚР ҚІЖК қылмыстық
Қылмыстық іс жүргізу
И.Д. Перлов, бұл
Осы көзғарасты А.Л.
Анықтау органының негізгі
Бірақ, ҚР ҚІЖК
Анықтау органы бастығы
Анықтау органы бастығының
Анықтау органы бастығы
Тергеу органдарының бастығы
Анықтау органы және
Анықтау органдарының бастығы,
Анықтау органы бастығының
Алдын ала тергеу
Кейінге қалтырылмайтын тергеу
Тергеу және
Сот тапсырмаларын орындауды
Алдын ала тергеу
өз өндірісіндегі қылмыстық
тергеу және басқа
анықтау жүргізуді бірнеше
қылмысты өз өндірісіне
Анықтау органдарының бастығы,
Алдын ала тергеу
Алдын ала тергеу
қылмыстық істі қозғау
тінту жүргізу туралы;
мүлікті қамауға алу
айыптаушыны қызметінен шектету
айыптаушы тұлғаға қатысты
іс бойынша өндірісті
қамауға алынбаған айыптаушы,
айыптаушыны қамауға ұстау
этаптау туралы;
айыптаушыға ісдестіру жариялау
Осымен қатар, анықтау
Жоғары қарастырылғанды нәтижелер
Қылмыстық іс жүргізу
Анықтаушының қабылданған шешімдерін
Томасевич Ф.А. анықтаушы
Бірақ, қылмыстық іс
Бұл мәселені практикалық
Осы мәселені қарастыра
Ал егер, ҚР
Бұл екі
Осы мәселеге қатыстығы
Егер бұл мәселені,
Қылмыс туралы ақпарат
Анықтау органы бастығының
Анықтау органы бастығының өкілеттіктерін
Алдын ала тергеудің қортындысы,
Ал егер, осыған қосымша,
Анықтау органы бастығына, заң,
Анықтау органының бастығы, тергеу
3.2. Анықтау – ішкі істер органдарының маңызды функцияларының
Өткен ғасырдың 80-ші жылдарының соңында тергеушілердің жұмыс көлемі
1991 жылы 28 маусымда республиканың Жоғарғы Кеңесі Президиумының
Одан әрі анықтау органдарының құзыреті мен тергелу реті
Анықтау қызметінің табысты қалыптасуы, оны жүргізу сапасының артуы
Хаттама түріндегідей анықтау өндірісінің соңында емес, басынан бастап
Анықтау онша ауыр емес және орта дәрежелі қылмыстар
17 жыл бойы анықтау қызметінің тұрақтылығы байқалады. Мәселелердің
Өндіріспен аяқталған істердің саны екі есе өскенімен (20
Ішкі істер министрлігі анықтау бөлімшелерінің кадр құрамын жасақтау
Сонымен қатар бүгінгі күні кадрлардың тұрақтамауымен байланысты проблемалар
Осы уақытқа дейінгі анықтау органдарының жұмыс тәжірибесі, оның
Бүгінде қолданыстағы заңнаманы және нормативтік құқықтық актілерді жетілдіру
ІІМ басшылығының жанында экологиялық қылмыстар туралы материалдар және
Қабылданған шаралар бұрнағы жылмен салыстырғанда анықтау
- өндіріспен аяқталған істер үлесі 1,2%-ға көбейді, сотқа
- қосымша тергеу үшін қайтарылған (0,6%-ға), өндіріспен қысқартылған
- анықтаудың сотқа жіберген істерінің жартысынан көбі 10-күндік
- ҚІЖК-де белгіленген мерзімді бұзып аяқталған істер саны
Ішкі істер министрлігі мен Жоғарғы сот жанындағы Сот
Жеке құрам арасында тәртіпті және заңдылықты нығайту мақсатында
Тергеу комитеті Анықтау жұмыстарын ұйымдастыру басқармасының қызметкерлері құқықтық
3.3. Жедел-іздестіру кызметі
Жедел-іздестіру қызметі — азаматтардың өмірін, денсаулығын, құқықтарын, бостандықтары
Жедел-іздестіру қызметінің міндеттері: азаматтардың өмірін, денсаулығын, құқықтарын, бостандықтары
оның экономикалық әлеуеті мен қорғаныс қабілетін нығайтуға
жәрдемдесу; қылмыстарды анықтау, алдын алу, болдырмау және ашу;
қызметтерінің барлау-бүлдіру әрекетін анықтау, алдын алу және
болдырмау; Қазақстан Республикасы Президентінің және басқа күзетілуге
тиіс адамдардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету; мемлекеттік шекараны күзетуді
қорғауда кәсіпорындарға, мекемелер мен ұйымдарға (меншік
нысандарына қарамастан) жәрдемдесу; бас бостандығынан айыру орыңдарында қылмыстық-атқару
Жедел-іздестіру қызметі заңдылық, жеке адамның құқықтары мен бостандықтарын
Қазақстан Республикасы аумағында жедел-іздестіру қызметін:
а) ішкі істер органдары;
б) ұлттық қауіпсіздік органдары;
в) Қорғаныс министрлігінің әскери барлау органдары;
г) Қаржы министрлігінің салық қызметі органдары;
д) Қазақстан Республикасы Президентінің күзет қызметі;
с) Мемлекеттік тергеу комитеті;
ж) кеден органдары жүзеге асырады.
Жедел-іздестіру қызметін жүзеге асыру органдарының тізбесі тек қана
Жедел-іздестіру кызметін жүзеге асырушы органдардың міндеттеріне келер болсақ,
а) жеке және заңды тұлғалардың заңмен қорғалатын құқықтарын,
б) өздерінің қарауындағы қылмыстық істер бойынша жедел-
іздестіру шараларын жүргізу жөнінде тергеушінің жазбаша тапсырмаларын, прокурордын
в) қоғам мен мемлекет қауіпсіздігіне қатер төнгенін дәлелдейтін
оздеріне белгілі болған жәйттер мен деректерді Қазақстан Республикасының
г) құқықтық көмек туралы шарттар (келісімдер) негізінде тиісті
халықаралық құқық қорғау ұйымдары мен шет мемлекеттердің
құқық қорғау органдарының тілектерін орындауға;
д) жедел-іздестіру шараларын жүргізу кезінде астыртын жағдайды қамтамасыз
Жедел-іздестіру қызметі міндеттерін орындау кезінде оны жүзеге асыруға
өз құзыреті шегінде жедел-іздестіру шараларын жария және жасырын
жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдарға құпия көмек көрсетуге
жедел-іздестіру қызметінің міндеттерін шешуді қамтамасыз ететін жедел есептер
жедел-іздестіру шаралары барысыңда жазбаша немесе ауызша шара бойынша
астыртын кәсіпорындар мен ұйымдар құруға, осы мақсатпен
лауазымды адамдарды, бөлімшелердің, ұйымдардың, ведомстволық бағыныстылығын, жедел-іздестіру қызметін
қажетті ғылыми-техникалық немесе өзге де арнаулы таным-білімі бар
меншік нысандарына қарамастан басқа министрліктердің,
ведомстволардың, кәсіпорындардың, мекемелер мен ұйымдардың жедел-іздестіру қызметінің
Қазақстан Республикасы аумағында жедел-іздестіру қызметін жүзеге асыруға күқығы
жедел-іздестіру шараларын жүргізу мақсатымен ғана тәуліктің кез-келген уақытында
қылмысты топқа жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органның қызметкерін
қылмысты іс-әрекетке еліктей мінез-құлық үлгісін қолдануға;
қылмыстарды, сондай-ақ оған қатысты адамдарды табу, қылмыстардың алдын
Ведомстволардың, кәсіпорындардың, мекемелердің, ұйымдардың (меншік нысандарына қарамастан), әскер
Жедел-іздестіру шараларын жүргізу үшін: қозғалған қылмыстық істің
қылмыстық жазадан жалтарып жүрген адамдар; азаматтардың хабарсыз кетуі
құқық қорғау органдарының сауал салулары; қоғам, мемлекет
Жедел-іздестіру кызметін жүзеге асыратын органдар өз құзыреті шегінде
ішкі істер, ұлттық қауіпсіздік, әскери барлау, салық қызметі
органдарына, Казақстан Республикасы Президентінің күзет қызметіне жұмысқа және
жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы органдардың қауіпсіздігін қамтамасыз ету
мемлекеттік құпия болып табылатын мағлұматтарға немесе
тізбесін Қазақстан Рсспубликасының Министрлер кабинеті белгілейтін апат
жедел-іздестіру қызметіне қатысуға рұқсат беру немесе оны жүзеге
жеке детективтік және күзет қызметімен айналысуға рұқсат
берілгені туралы деректер жинауға кұқылы
Жедел-іздестіру шаралары — бұл жедел-іздестіру қызметін жүзеге асырушы
Жалпы жедел-іздестіру шаралары мыналар:
азаматтарға, лауазымды адамдарға сауал-сұрақ қою, олардан хабарламалар алу;
азаматтармен жария және жасырын қатынастар орнату, оларды жедел-іздестіру
қызметкерлерді қылмысты ортаға енгізу;
қылмысты іс-әрекетке еліктеу мінез-құлық үлгісін қолдану;
астыртын кәсіпорындар мен ұйымдар құру;
берілетін өнімдерге жедел бақылауды жүзеге асыру;
арнаулы техникалық құралдарды қолдану;
мекемелердің, кәсіпорындардың және ұйымдардың (олардың
бағыныстылығына және меншік нысандарына қарамастан) есептері бойынша анықтамалар
зерттеу үшін сынамалар мен үлгілер іріктеп алу;
бақылау үшін сатып алу;
іздеу-қызмет иттерін пайдалану;
белгілері бойынша жеке адамды іздеу және ұқсастыру;
құқыққа қарсы әрекеттер іздерін табу, жасырын анықтау
және алу, оларды алдын ала зерттеу;
қылмыс жасаушы немесе жасаған адамның ізіне түсу және
оны ұстау;
ұсталған адамды жеке тексеруді, қылмысты іс-әрекетке қатысты болуы
қарулы қылмыскерлерді қолға түсіру жөнінде операциялар
жүргізу;
жедел қылмыстар есептері және қылмыстық тіркеу жүйелері
бойынша тексеру болып табылады.
Ал арнаулы жедел-іздестіру шаралары мыналар:
сотталғандардың хат-хабарын цензуралау;
пошта жөнелтілімдерін бақылау;
байланыстыру, пошта, телеграф арналарында сыртқы белгілері бойынша жедел
телефонмен және өзге сөйлесулерді тыңдау;
байланыстың техникалық арналарынан, компьютер жүйелерінен және
соның ішінде арнаулы техникалық құралдарды (дыбыс-бейне
жазбаларды, кино-сурет түсірілімдерін және басқа техникалық
кұралдарды), жеке адамның өміріне, денсаулығына және айналадағы ортаға
тұрғын және басқа жайларға, үйлерге, ғимараттарға, жер
учаскелеріне, көлік және өзге техникалық құралдарға кіру және
оларды тексеру.
Жедел-іздестіру шараларын жүргізу шарттарына келетін болсақ, адамдардың
Жедел-іздестіру шараларын:
а) ішкі істер органдары — сотталғандардың хат-хабарларын цензуралау;
б) ұлттық қауіпсіздік органдары — пошта жөнелтілімдерін бақылау;
отырып байқау; тұрғын және басқа жайларға, үйлерге, ғимараттарға
жер учаскелеріне, көлік және өзге техникалық құралдарға кіру
оларды тексеру;
в) жедел қамтамасыз ету объектілеріңде Қазақстан Рсспубликасы
Қорғаныс министрлігінің әскери барлауы мен Президентінің күзет
қызметін — байқау, соның ішінде арнаулы техникалық құралдарды
(дыбыс-бейне жазбаларды, кино-сурет түсірілімдерін және басқа техникалық құралдарды),
Мұндай шараларды жүргізуге рұқсатты жедел-іздестіру қызметін жүргізуші органдардың
Қазақстан Республикасының қауіпсіздігін қамтамасыз ету, шет мемлекеттер мен
келісілген тәртіппен жүзеге асырылуы мүмкін.
Жекелеген адамдардың өміріне, денсаулығына, меншігіне
қауіп төнген жағдайда олардың өтініші немесе жазбаша
Кейінге қалдыруға болмайтын және лаңкестік әрекет, бүлдіру
Жедел-іздестіру шараларын жүргізуге рұқсат алу кезінде прокурорға жедел-іздестіру
жасаушы немесе қызмет жасаған азаматтардың жеке басы туралы
реттерде азаматтардың өміріне, денсаулығы мен мүлкіне нақты қатер
көрінеу, күмәнді не жалған мағлүматтарды пайдалануға тыйым салынады.
Қорытынды
Диплом жұмысын қортындылай келе,
Қылмыстық ізге түсу (айыптау)
Айыптау тарабына немесе қылмыстық
Дипломатиялық жұмыс ізге түсу
Жоғары қарастырылған ізге түсу
Қылмыстық іс жүргізу заңында,
Прокурордың қызметіне байланысты тағы
Тергеуші функциясы бойынша қарастырылған
Тағы да бір тергеуші институтына
Келесі ізге түсу органы
Аталған органдардың құқықтық мәртебесін
Анықтаушы құқықтық жағдайының мәселелерін
Анықтаушыға тәуелсіздік беру, прокурорлық
Анықтау органы мен анықтаушының
Ізге түсу органдарының өзекті
Глоссарий (кейбiр ұғымдардың түсiнiктемесi)
Осы зерттеу жұмысында
"сот" - сот билiгi органы, Қазақстан Республикасының сот
"қылмыстық процестi жүргiзушi орган" - сот, сондай-ақ қылмыстық
"тараптар" - сот талқылауында бәсекелестiк пен тең құқықтылық
"айыптау тарабы" - қылмыстық iзге түсу органдары, сондай-ақ
"қылмыстық iзге түсу (айыптау)" - қылмыстық заңмен тыйым
"қылмыстық iзге түсу органдары" - прокурор (мемлекеттiк айыптаушы),
"анықтау" - анықтау органдарының осы Кодекспен белгiленген өкiлеттiк
"алдын ала тергеу" ("алдын ала iздестiру") - уәкiлеттi
"қорғану тарабы" - сезiктi, айыпталушы, олардың заңды өкiлдерi,
"қорғау" - қылмыс жасады деп сезiк келтiрiлген адамдардың
"мәлiмдеушi" - сотқа немесе қылмыстық iзге түсу органдарына
"өкiлдер" - заңның немесе келiсiмнiң күшiне орай жәбiрленушiнiң,
"заңды өкiлдер" - сезiктiнiң, айыпталушының, жәбiрленушiнiң, азаматтық талапкердiң
"қылмыстық iс" - жасалды деп жорамалданған бiр немесе
iс бойынша iс жүргiзу" - қозғау, сотқа дейiнгi
"қылмыстық iс бойынша сотқа дейiнгi iс жүргiзу" -
"iстiң материалдары" - iстiң құрамдас бөлiгi болып табылатын
"iс жүргiзу әрекеттерi" - Кодекске сәйкес қылмыстық сот
"хаттама" - қылмыстық процестi жүргiзушi орган жасаған iс
"iс жүргiзу шешiмдерi" - өз құзыреттерi шегiнде қылмыстық
"қаулы" - соттың үкiмнен басқа әртүрлi шешiмдерi; анықтаушының,
"үкiм" - айыпталушының кiнәлiлiгi немесе кiнәсiздiгi және оған
"қорытынды шешiм" - қылмыстық процестi жүргiзушi органның iс
"санкция" - прокурордың, соттың сотқа дейiнгi iс жүргiзу
"түсiндiру" - процеске қатысушылар мен мәлiмдеушiлердiң өзiнiң дәмесiн
"шағым, наразылық" - процеске қатысушылардың анықтау, алдын ала
"өтiнiш жасау" - тараптың немесе мәлiмдеушiнiң қылмыстық процестi
Пайдаланылған әдебиеттер:
Биятов Т.К. Процессуальные проблемы
Галкин Б.А. Советский
Герасимов И.Ф. Некоторые проблемы
Гирько С.И. (А.С.) О
Гирько С.И. Предварительное расследование
Гуляев А.П. Предварительное
Голунский С.А. Вопросы судопроизводства
Деришев Ю.В. Органы
Жакупов С.К вопросу
Жалинский А.Э. Система правоохранительных
Коврига З.В. Дознание в
Когамов М.Ч. Предварительное расследование
Коммнетарий к Уголовно-процессуальному кодеку
Мингалин Н.Ш. Методические указания
Миньковский И.М. Система правоохранительных
Морщакова Г.Т. Предварительное
Павлухин Л.В. Расследование в
Похмелкин В.А. Понятие дознания
Проект «Концепции развития судебной
Рыжаков А.П. Предварительное расследование.
Сабуров Д.К. Особенности производства
Сергеев А.Б. Проблемы процессуальной
Соведский уголовный процесс /
Словарь иностранных слов М.
Строгович М.С. Уголовное преследование
Толеубеков Б.Х. Уголовно
Чувилев А.А. Дознание в
Чистякова В.С. Сотношение дознания
Хан А.Л, Система
Шатило К.Д. и др.
Уголовный процесс. Учебник. Под
Уголовно – процессуальное право
Юрченко.Р. Роль прокурора в
Якубович Н.А. Процессуальные
Сілтеме жасалған ресми
Қазақстан Республикасының Конституциясы. Алматы,
Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс
«Сот жүйесі және сот
«Қазақстан Республикасының Парламенті және
Қазақстан Республикасының Қылмыстық іс
1995 ж. 29 желтоқсандағы «Қазақстан
1995ж. 21 желтоқсанда «Қазақстан
Қазақстан Республикасының «Ішкі істер
«Жедел іздестіру қызметі туралы»
2000 жылғы 48-11 ҚРЗ.,
ҚР Қылмыстық-процессуалдық кодексі,
ҚР Бас прокурорының 2000
15
Қылмыстық ізге түсу функциясының ұғымы
Қылмыстық іс жүргізудегі тергеушінің құқықтық мәртебесі
Депутаттардың Конституциялық мәртебесі
Республиканың Жоғарғы сотына
Қазақстан Республикасы Президентінің конституциялық құқықтық мәртебесі
Парламен депутатының мәртебесі
Қазақстан Республикасының кеден органдар қызметкерлерінің құқықтық мәртебесі
Қылмыстық ізге түсуді болғызбайтын мән жайлар
Сот сарапшысының қорытындысы
Сотқа дейінгі тергеп-тексеру