Оқушылар білімінің тиянақтылығы
МАЗМҰНЫ
КІРІСПЕ............................
ОҚУ-ТӘРБИЕ ҮРДІСІНДЕ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
1.1.Оқыту әдістерін және оларды топтастыруға жалпы сипаттама............
1.2.Қазіргі мектептерде қолданыс тапқан жаңа әдістер.................
2 САБАҚТА ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ТИІМДІ ҚОЛДАНУ – ҰСТАЗ ШЕБЕРЛІГІ
2.1 Сабақта тиімді әдістерді таңдай білу – педагогикалық шеберлікке
2.2.Қазіргі мектептердегі оқыту үрдісінде әдістерді тиімді қолданудағы
іс-тәжірибелер..............................
ҚОРЫТЫНДЫ.......................
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ..............
ҚОСЫМШАЛАР..........................
КІРІСПЕ
Тақырыптың көкейкестілігі:
Қоғамда болып жатқан түрлі бағыттағы өзгерістер білім беру қызметіне
«Қазақстан - 2030» стратегиялық бағдарламасы біздің ойымызша, ел дамуының
Қазіргі кезде білім беру саласында білім кеңістігіне бағытталған қайта
Білім беру жүйесі білім мазмұнын ұйымдастыруды, қарым-қатынасын және құрылымын
Білім беру жүйесі жаңаша көзқараспен, ақпаратты қабылдау мен өңдеу
Қалыптасқан дәстүрлі оқыту әдістері,компьютерлік оқыту құралдарымен орын алмасуда.
Педагогикалық дамуда оқушы мен оқытушының қарым-қатынасының барысы ең басты
әдістемесі, мұғалім-оқушы арасындағы қарым-қатынас, жалпы оқытуды ұйымдастыру талапқа сай
Бүгінгі ғылыми-техникалық үрдістің қарқыны білім беру жүесінің алдына мүлдем
Бүгінгі таңда жаңа әдіс технологияларын қолдана оқытуда мұғалімнің алдында
Өз ұрпақтарымызды келешекте қандай деңгейде көргіміз келсе, жаңа технологиямен
Келер ұрпаққа қоғам талабына сай тәрбие мен білім беруде
Оқытудың жаңаша әдістерін және олардың қолданылуын зерттеу барысында жүйенің
Философиялық және педагогикалық әдебиеттерде инновациялық үрдістерді зерттеу барысында кейбір
Мұғалімдердің жаңаша әдістерді қолданудағы іс-әрекеттерінің түрлі аспектілерін, білім берудің
Осы ғалымдардың пікірінше оқытудың жаңа әдіс технологиясының маңызды
Оқу-тәрбие үрдісінде оқытудың жаңаша әдістерін енгізу мәселесіне Қазақстандық ғалымдарымыз
Бірақ, бұл еңбектерде оқыту әдістерін қолдану технологиялары ғылыми тұрғыдан
Бұл білім беру жүйесіндегі оқытудың жаңа әдістерін қолдану және
Осы мәселелердің көкейкестілігі зерттеу тақырыбын «Денені шынықтыру сабағын оқыту
Зерттеу мақсаты:
-Оқушыларда оқытудың жаңа әдістерін тиімді қолдана отырып білім берудегі
Зерттеу нысаны.
-Оқушыларға білім берудегі мұғалімдердің оқытудың жаңаша әдістерін қолданудағы іс-әрекетін
Зерттеу пәні:
-Оқушыларға білім берудегі мұғалімдердің оқытудың жаңаша әдістерін қолданудағы іс-әрекеті.
Зертеу болжамы: егер, мұғалімдер(болашақ мұғалімдер) оқыту әдістерінің жаңа технологияларының
Зерттеудің міндеттері:
-оқушыларға оқытудың жаңа әдіс технологияларымен білім беруде іс-әрекеттің теориялық
-бастауыш сынып мұғалімдерінің жаңа әдіс технологиямен оқыту іс-әрекетін қалыптастыру
Зерттеудің ғылыми жаңалығы мен теориялық мәнділігі:
-мұғалімдердің денені шынықтыру сабағын оқыту әдістерінің тиімді қолдану іс-әрекетін
-мұғалімдердің денені шынықтыру сабағын оқыту әдістерінің тиімді қолдану іс-әрекетінің
- мұғалімдердің денені шынықтыру сабағын оқыту әдістерінің тиімді қолдану
Зерттеудің практикалық мәнділігі:
-зерттеу материалдарын жалпы білім беретін мектептердің бастауыш сыныптарының мұғалімдері,
Қорғауға ұсынылатын негізгі қағидалар:
- мұғалімдердің денені шынықтыру сабағын оқыту әдістерінің тиімді қолдану
-мұғалімдердің дене шынықтыру сабағын оқыту әдістерінің тиімді қолдану іс-әрекетінің
- мұғалімдердің дене шынықтыру сабағын оқыту әдістерінің тиімді қолдану
Диплом жұмысының құрылымы. Диплом жұмысы кіріспеден, екі тараудан, қорытындыдан
Кіріспе бөлімінде зерттеудің көкейкестілігі, объектісі, пәні, мақсаты, міндеттері, болжамы,
«Оқу-тәрбие үрдісінде оқыту әдістерін қолдаудың теориялық негіздері» атты бірінші
«Дене шынықтыру сабағын оқыту әдістерін тиімді қолдану – ұстаз
Қорытындыда теориялық және эксперементтік жұмыстардың нәтижелеріне негізделген тұжырымдар мен
ОҚУ-ТӘРБИЕ ҮРДІСІНДЕ ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ҚОЛДАНУДЫҢ ТЕОРИЯЛЫҚ НЕГІЗДЕРІ
Оқыту әдістеріне және оларды топтастыруға жалпы сипаттама.
Оқыту әдісі дидактиканың негізгі бір құрамды бөлігі болып табылады.
Әдіс деген сөз гректің “metodos” деген сөзінен шыққан. Метод
Қысқаша психологиялық –педагогикалық сөздік “әдіс"- мақсатқа қол жеткізетін жол,
Оқыту әдісі – оқушыларға білім беру және оларды дамыту
Оқытудың әдістері – оқытушы – оқушылардың жұмыс істеу әдісі,
Оқыту-әдістері – мұғалім мен оқушылардың бірлесе жасайтын әрекеті.
Оқыту-әдістері – мұғалім мен оқушылардың өзара әрекетінің барысында білім
Оқыту-әдістері – мұғалім мен оқушылардың өзара әрекетінің негізінде білім,
“Әдіске" қатысты анықтамаларда бәріне ортақ пікір: “белгілі бір мақсатты
Олай болса оқыту әдістері – оқытудың мақсат-міндеттеріне сай оның
Мұғалім оқытудың нәтижесін арттыруды оқыту әдістеріне қатысты амал-тәсілдерімен қатар
Оқу құралдарына оқу кітаптары, көрнекі және техникалық құралдар жатады.
Оқу кітаптары – оқулықтар, оқу-әдістемелік кітаптар, анықтамалар, сөздіктер, есептер
Көрнекі құралдар – кестелер, сызбалар, суреттер, фотосуреттер, альбомдар, тарихи,
Техниаклық құралдар – үнтаспа, телеарна, бейнетаспа, компьютер т.б.
Сабақтар жүйесінде оқытудың әр алуан әдістерін мұғалімнің пайдалана білуі
Сондықтан, әрбір мұғалім сабаққа дайындалу барысында оқу материалын оқушыларға
Оқыту процесінде оқушыларға ғылыми негіздеріне сай терең де тиянақты
Оқыту әдістері педагогика саласында талас тудыратын күрделі мәселелердің бірі
Бұл мәселені зерттеуші авторлар (С.И.Архангельский, С.И.Зиновьев, Н.В.Кузьмина, Т.А.Ильина, Н.Д.Никандоров,
Мақсатты бағытта танымдылық іс-әрекетіне байланысты, негізгі білім көзінің байланысы,
Әдістерді белсенді және белсенді емес деп бөліп қарауға болмайды.Бәрі
Түрлі оқыту әдістерінің мазмұны талдауда оқушыларға білім беру анықтамасын
Оқушылардың жеке дара психологиялық қабілеттіліктерінде барлық пәндерді жоғары сапада
Оқу – танымдық процестеріне зейініне, ойлауына, қиялдауына, есіне, тіліне
Ғылыми педагогикалық әдебиеттерде оқыту әдістерін топтастырудың жиырмадан астам түрі
Оқушылардың таным белсенділігіне қарай. /М.Н.Скаткин, И.Я.Лернер/:
Түсіндірмелі хабарлау әдісі:
Репрудивтік әдіс;
Проблемалық баяндау әдісі;
Эвристикалық әдіс.
Оқытудың мақсаттары мен құралдарына қарай. /М.А.Данилов, Б.П.Есипов,Т.А.Ильина/:
Жаңа білім беру әдісі;
Біліктер мен дағдыларды қалыптастыру әдісі;
Техникалық құралдармен жұмыс істеу әдісі;
Өзіндік жұмыс істеу әдісі;
Білімді тексеру әдісі;
Проблемалық, программаланған оқыту әдісі;
Тұтас педагогикалық әрекеттің тәсілдеріне қарай/Ю.К.Бабанский/:
Оқу-танымдық әрекеттерді ұйымдастыру;
Оқуға ынталандыру;
Оқытудағы бақылау және өзін-өзі бақылау әдістері
Әдістердің логикалық және психологиялық сипатына қарай./Р.Г.Лемберг/:
Ауызша баяндама әдісі;
Есеп шығару әдісі;
Өнер құралдарын пайдалану әдісі.
Мұғалім мен оқушылардың жасайтын әрекетінің ерекшеліктеріне қарай /В.Оконь/:
Жаңа білімді игеру әдісі;
Өзіндік білім әдісі;
Проблемалық әдісі;
Көркем әдебиет пен өнер құралдарын пайдалану әдісі;
Солардың ішіндегі ең көп тарағаны- білім берудің көздеріне сәйкес
Сөздік немесе ауызша баяндау әдісі;
Көрнекілік әдістер;
Тәжірибиелік әдістер.
Бұл әдістің ерекшелігі: егер мұғалім оқу материалын ауызша баяндаса,
Білімді меңгерту қандай жолдармен немесе тәсілдермен іске асса да,
Оқу процесінде білім берудің көздеріне қарай қолданылатын әдістер:
Сөздік әдістер: түсіндіру, әңгіме, әңгімелесу, лекция, кітаппен жұмыс.
Көрнекі әдістер: иллюстрация және демонстрация.
Тәжірибиелік әдістер: лабораториялық, практикалық, графикалық, әр түрлі жаттығу жұмыстары.
Оқыту процесінде ең көп тараған дәстүрлі әдіс – сөздік
В.А.Сухомлинский: “Сөз – ең маңызды педагогикалық құрал, оны еш
Мұғалімнің сөзі әсерлі, тартымды,, сенімді, сондай-ақ дауыс ырғағы мен
Бұл ойымыз дәлелді болу үшін Ы.Алтынсаринның пікірін келтірейік: “Мұғаліс
Бұл әдісті қолданғанда мұғалім белсенділігін арттыруға /зейін, қабылдау, ойлау
Мұғалімнің оқу материалын ауызша баяндауы көп жағдайда түрлі көрнекі
Ауызша баяндаудың тағы бір ерекшелігі, оқытушының түсіндіруі мен оқушылардың
Түсіндіру – оқу материалын мұғалімнің логикалық тұрғыдан дәйекті де
Түсіндіру әдісінің мақсаты: заттардың елеулі белгілерін ашып көрсету, фактілер
Түсіндіру әдісінің ең маңызды мәселелері – оқушылардың алдына жаңа
Әңгіме – мұғалімнің сабақ барысында оқушылармен араласуының неғұрлым қолайлы
Әңгіме барысында мұғалім құбылыстарды бірізділікпен көркем суреттей отыра, өз
Бұл әдісті қолдану барсында мұғалім мен оқушылар арасында диалог
Әңгіме әдісі көбнесе бастауыш немесе орта буын сыныптарында көбіне
Мұғалімнің дене шынықтыру сабағында әңгіме әдісін қолдану ұзақтығы,
Әңгімелесу – мұғалім мен оқушылар арасында жаңа білімдерді
Әңгімелесуде баяндау, талдау, қорытынды жасау тәсілдері қолданылады. Бұл әдіс,
Дәрісбаян – сөзге негізделген оқыту әдісі ретіндеол өзінің
Дәрісбаян әдетте жоғары сынып оқушлары арасында көптеп қолданылатын әдісінің
Дәрісбаянның басқа ауызша баяндау әдістерінен тағы бір ерекшелігі, мұғалімнен
Ол үшін лекция мақсатының идеялық бағыты, оның нақтылығы, берілетін
Дәрісбаян барысында баяндалған оқу материалының мазмұнын оқушылардың қысқаша жазып
Дәрісбаян және әңгіме әдістері оқу материалына жұмсалатын уақытты үнемдеу
Мұғалім дәрісбаянға дайындалу барысында оның мазмұнына, амал-тәсілдеріне және құрылымына
Сондықтан қазіргі таңда мұғалімге, басшыларға кең көлемді жаңа инновациялық
1.2.Қазіргі мектептерде қолданыс тапқан жаңа әдістер.
Оқытудың қолданыс тапқан әдістері жөнінде әртүрлі тұжырымдамалары бар, олар:
Оқыту әдісі-бұл:
Оқытудың жоспарланған нәтижесіне жету үрдісін суреттеу.(И.П.Волков)
Оқу үрдісін жүзеге асырудың мазмұнды техникасы(В.П.Беспалько)
Өнер, шеберлік,білімділік, жағдайды өзгерту, қайта өңдеу әдістерінің жиынтығы.(В.М.Шепель) және
Оқыту әдісі ғылымда оқытудың тиімді жолдарын зерттеуші және оқытуда
Оқыту әдістерінің құрылымы:
Тұжырымдамалық негізі.
Оқытудың мазмұнды бөлімі.
Оқытудың жалпы және нақты мақсаты.
Оқытудың материалдық мазмұны.
Білім беру үрдісін ұйымдастыру.
Мектеп оқушыларының оқу қызметінің әдістері мен тәсілдері.
Мұғалімдердің жұмыс жүргізу әдістері мен формалары.
Білім беру және оны меңгерту үрдісіндегі мұғалімнің басқарушылық қызметі.
Білім беру үрдісін диагностикалау.
Білім беру технологиясында негізгі объект және субъект баланың жеке
Жеке бас қасиетінің құрылымдық деңгейлері төмендегіше:
Темпераменттік деңгей
Психологиялық ерекшелік деңгейі
Жеке басының бағыттылық деңгейі.
Оқыту әәдістерін енгізу жолдары:
Оқушылардың білім, білік, дағдысын қалыптастыру.
Ақыл-ойын дамыту
Жеке бастың эстетикалық-өнегелік ортасын қалыптастыру.
Жеке бастың өзіндік басқару механизмін қалыптастыру.
Жеке бастың практикалық-әрекет ортасын қалыптастыру.
В.Ф.Шаталовтың оқыту әдісі:
-үздіксіз қайталау, кезеңдік бақылау, ірі блоктар бойынша оқыту, тірек
-жекелей әрекет жасау;
-ізгіліктілік;
-күш түсірмей оқыту;
-түзету, жетістікке жетелеу, болашағын ашу, өсуге ұйымдастыру;
-жетістіктің жариялылығы;
-тәрбие мен оқытуды байланыстыру;
Мақсаты:
Білім,білік,дағдыны қалыптастыру;
Жеке ерекшеліктерін ескере отырып, барлық балаларды оқыту;
Жеделдете оқыту.
Бұл оқыту әдісінің ерекшелігі:
Материалдар ірілендіріліп беріледі;
Блоктық түрде беріледі;
Оқу материалын тірек сызбалары-конспектілеу арқылы беру
Берілетін ақпаратты, ойды айқын бейнелейтін тірек конспетісі.
Оқыту үрдісінің технологиялық тұрғыда жүргізілу үлгісі:
Теориялық блок[5.12]
Практикалық жұмыс(жаттығу)-Практикалық жұмыс(есептер шығару, жаттығу жұмысы)-НӘТИЖЕ:білім, білік, дағды және
Теориялық білімді сыныпта беру:тақтада баяндау, сызбалар арқылы түсіндіру, өз
Үйге өзіндік жұмыс:тірек конспектісі, оқулық, ата-аналардың көмегі.
1-ші қайталау:барлық оқушылар конспектігідегіні жатқа меңгеруі, жаппай бақылау, бір
2-ші қайталау: жинақтау және жүйелеу; өзара бақылау сабағы; алдын
Бұл оқыту әдісінің тәрбиелік мәні:
Еріктілік
Еңбексүйгіштік
Өз күшіне сену
Қабілеттілік
Жауапкершілік
Адалдылық
Жолдастық қасиеттер қалыптасады.
Оқытудың ұжымдық әдісі
Мақсаты:
Әр оқушының қабілетін дамыту, еңбек етуге баулу, ұйымшылдық қабілеттерін
Ерекшелігі:
Жекелей оқыту
Жұптық оқыту
Топтық оқыту
Ұжымдық оқыту
Оқушы-оқушы
Оқушы-оқытушы
Оқушы-үйретуші міндеттерін атқарады.
Талаптары:
-Әр оқушының еңбегі пайдалы болу керек.
-Өзінің ғана емес басқаның да еңбегіне жауапкершілікпен қарау.
-Өзі оқи отырып өзгені оқыту
-Түсінбегенді түсіндіру, меңгергенше меңгерту.
Оқыту әдісінің жүргізілу кезеңдері:
Тапсырмаларды даярлау кезеңі :
-берілген тапсырмамен танысу;
-шағын бөлімдерге бөлу;
-әр бөлімдерге ат қою;
-жоспар құру;
-жоспарға сүйене отырып, текст мазмұын меңгеру;
-тексеру сұрақтарын даярлау;
2.Тапсырманы екінші оқушыға түсіндіру кезеңі:
-тақырыптың мақсаты не?
-жоспармен таныстыру;
-мазмұнын түсіндіру;
-бақылау сұрақтары бойынша түсінгенін зерттеу;
3. Өз бетінше жаттығу жазу, тәжірибе жасау, есеп шығару,
Оқыту әдісінің тәрбиелік мәні:
Өзін-өзі басқару ;
Өзін- өзі қызмет ету;
Жауапкершілікті сезіну;
Басқаның еңбегін бағалай білу;
Ұқыптылық;
Белсенділік;
Адалдылық;
Байқампаздық;
Зейінділік;
Ынтымақтастық;
Ұжымдық;
Бірі бәрі үшін, бәрі бірі үшін принципінің орындалуы.
Оқытудың білім беруді ізгілендіру әдісі (Ш.А.Амонашвили бойынша)
Мақсаты:
Баланың жеке қасиетін аша отырып, азамат етіп тәрбиелеу.
Баланың жаны мен жүрегіне жылылық ұялату, танымдылық күшін қалыптастыру
Ерекшеліктері:
Ынтымақтастық педагогикасы тұжырымдамалады;
Бала психакасы дамуға, есеюге және еркіндікке құштарлығын қалыптастыру;
Әсемдікті, әдемілікті сезіну,қабылдау;
Рухани жетілдіру;
Ізгілікті, жеке қарым-қатнас жасау;
Ата-анамен бірлесіп жұмыс істеу;
Оқыту мен тәрбиелеудің бірлігі.
Оқытудың дидактикалық бірліктерді ірілендіру әдісі
Мақсаты:
Матиматикалық білімнің оқушының интеллектісін дамыту мен өзін-өзі дамытуының басты
Ерекшелігі:
Өзара байланысты амал, операция т.б. біріктіре және бір мезгілде
Есеп шығару, құрастыру үрдісінің бірлігін қамтамасыз ету;
Тура есептерді кері есептерге айналдыру;
Жүйелі де, тиянақты білім беру [6.15]
Әдістемесі:
Бір мезгілде тура және кері амалдар мен операцияларды меңгерту;
Өзара қарама-қайшы ұғымдарды салыстыру;
Тұтас және қарама-қайшы ұғымдарды сәйкестендіру;
Амалдардың орындалу тәртібін реттеу. Тірек сигналдарын пайдалана отырып, перспективалық
Мақсаты:
Білім, білік, дағдыны қалыптастыру, стандартқа бағыттау. Оқушылардың барлығын табысты
Ерекшелігі:
Педагогикалық ынтымақтыстық;
Тұлғалық қарым-қатынас;
Оқу материалдарының мазмұнының жүйелілігі;
Материалдың сабақтастығы;
Саралау, тапсырманың әр оқушыға жеткізілуі;
Білетін оқушы арқылы білмейтін оқушыны оқыту;
Түсінбегенді қайта түсіндіру;
Қателесуден қорықпау.
Әдістемелік ерекшелігі:
-Үйге тапсырма жаңа матералдарбойынша тек әркімнің өзіндік жұмыс орындау
- Ережелерді түсінбей жаттауға оқушыларды дағдыландырмау.
- Ата-аналардың өзара әрекет жасауы.
-Оқу жылдарының аралық байланысы
- Мұғалімге оқушыны үйретуге, ал оқушының үйренуіне мүмкіндік берілуі.
Тәрбиелік мәні:
Мейірімділік
Өзара көмек
Ұйымшылдық
Табысқа жетуге ұмтылу
Толық дербестілік.
Сатылай комплексті талдау әдісі(Н.А. Оразақынова) [5.68]
Мақсаты:
Пәндік материалдарды оқушының жас ерекшелігін ескере отырып ғылыми негізде
Әр сөйлемнің, сөздің, дыбыстың табиғатын таныту арқылы сөзді таңдап
Қазақ тілінің сөз байлығын терең игерту арқылы әр сөздің
Кез келген шаршы топта өз ойын шешен де шебер
Жазба жұмыстарын сауатты, жоғар деңгейде, шығармашылықпен орындай білуге төсілдіру.
Сатылай комплексті талдау әдісінің басты ерекшелігі төмендегідей болып сараланады:
Оқу материалының жүйелілігі, бірізділігі:
Табиғилылығы;
Дағдыға басым бағыт беруі;
Білімінің базалық деңгейінің барлық оқушылар үшін міндеттілігі;
Оқушыға өз деңгейін таңдауға ерік беру;
Оқушыларға берілетін білімнің саралануы;
Оқушылардың өз мүмкіндігіне қарай тек міндетті деңгейде кем емес
Оқыту мен тәрбиенің бірлігі.
Оқытудың деңгейлеп, саралап оқыту әдісі [5.65]
Мақсаты:
Әр оқушыны оның қаблеті мен мүмкіндік деңгейіне қарай оқыту.
Ерекшелігі:
Таланттылар өздерінің қаблеті мен икемділігін одан әрі бекіте түседі,
Оқушылардың оқуға деген ынтасы артады.
Білім дәрежесі бірдей топтарды оқыту ісі жеңілдейді.
Саралап оқыту әдісі.
Саралап оқыту – бұл:
Оқу үрдісінде мұғалімдердің оқушылардың білімдерін есепке ала отырып жұмыс
Әр түрлі топтарды оқыту үрдісіндегі жалпы дидактикалық жүйенің бөлімі.
Когнетивтік ерекшеліктерін есепке алу мақсатында әр түрлі мектептер мен
Жас ерекшелігі бойынша;
Жынысына байланысты;
Қызығушылығы бойынша;
Ақыл-ой деңгейінің дамуы бойынша;
Тұлғалық-психологиялық типтері бойынша;
Денсаулық дейгейі бойынша.
Оқыту әдісінің мақсаты:
Әркімді мүмкіндігіне сай оқыту. Әр түлі топтағы оқушыларды ерекшелігі
Ерекшелігі:
Үлгерімі жақсы оқушыға көңіл бөлініп, нашар оқушыларға көмектесу мүмкіндігі
Қиын балалармен тиімді жұмыс жүргізу мүмкіндігі болады;
Жақсы оқитын оқушының тереңірек білім алуына жағдай туады;
Оқушылар қабілеті артады;
Әлсіздер оқу мүмкіндігіне ие болады;
Деңгейлері бірдей оқушыларды оқыту мен тәрбиелеуде қиындық кездеспейді.
Қазіргі заманғы ғылыми техникалық үрдісінің қарқыны білім беру
жүйесінің алдына мүлдем жаңа міндеттер қойып отыр. Ол –
Білім берудегі жаңа әдісінің түрлері АҚШ, Жапония; Ұлыбритания сияқты
Адамдардың өз бетінше шығармашылықпен қызмет етіп, тез өзгеретін өмірге
Білім беруді ұйымдастырудың дүниежүзілік тәжірибелерінде өзін ақтаған жаңа білім
Профессор Ж. Қараевтың деңгейлеп-саралап оқыту әдісі оқушылардың өздігінен
1-ші деңгей: Репродуктивтік деңгей:
Жаттап алуға лайықталған анықтамалар, ережелер, аксиома, теорема т.б.
Алдынғы сабақты жаңадан меңгерілген білімнің өзін өзгертпей қайталап, пысықтауға
Тапсырмалар жаңа тақырып үшін типті және өмірімен байланысты болу
2-ші деңгей: Алгоритмдік деңгей елеулі белгілерді есте сақтау дағдысына
Өтіп кеткен матералдарды реттеуге және жүйелеуге берілген тапсырмалар, бірақ
Логикалық есептер, тапсырмалар сарамандық жұмыстар, зертханалық жұмыс.
3-ші деңгей: Эвристикалық танымдық-іздену түрінде орындалатын тапсырмалар:
Анализ бен синтез, салыстыру арқылы тақырыптағы негізгі білімді анықтау,
4-ші деңгей: Шығармашылық
Олимпиадалық тапсырмаларды орындау қажет.
Деңгейлеп саралап оқыту әдісінің екінші бір жағы – оқушыларды
Мысалы:
1 деңгейде 5 сұрақ х 2 ұпай – 10
2 деңгейде 4 сұрақ х 3 ұпай – 12
3 деңгейде 3 сұрақ х 5 ұпай -
4 деңгейде 1 сұрақ х 10 ұпай
10 ұпай оқушылардың жинаған ұпайларына қарай баға мониторингі белгіленеді.
Мысалы:
1 деңгейде 8 -10 ұпай жиналса, “3ˮ деген баға.
1-2 деңгейде 11-12 ұпайға,“4ˮдеген баға
1-2-3 деңгейде 23-37 ұпайға,“5ˮ деген баға.
4- олимпиадалық деңгейге қосымша жұмыстың орындалу дәрежесіне қарай “4ˮ
Сонымен қорыта айтқанда, деңгейлеп – саралап оқыту әдісі:
Оқушының өз қаблетіне, болашағына сенуіне;
Оқушыны ынталандыруға;
Оқушы мен оқушының ынтымақтастық қарым-қатынас достығына;
Оқушының өз білімін өзі бағалай білуіне;
Баға әділдігіне;
Білім көрсетудің әділ сайысына;
Дүниежүзілік рейтинг жүйесіне;
Дүниежүзілік “Балалар құқықтарының Конвенциясы“ қағидаларын сақтауға мүмкіндік береді.
САБАҚТА ОҚЫТУ ӘДІСТЕРІН ТИІМДІ
ҚОЛДАНУ – ҰСТАЗ ШЕБЕРЛІГІ
Сабақта тиімді әдістерді таңдай білу – педагогикалық
шеберлікке апарар жол.
Қазіргі жағдайда білім берудің басты міндеттерінің бірі- білім сапасын
Педагогикалық энциклопедияда: «шеберлік дегеніміз – адамның белсенділігі мен дербес
Ал, адамның белсенді де дербес іс-әрекетінің шегі жоқ.
Кезінде көрнекті ғалым-педагог Б.П. Есипов мұғалімнің еңбегіне мән беріп,
Педагогикалық-психологиялық және философиялық, социологиялық зерттеулерде әсіресе, соңғы жылдары дүниежүзілік
Сондықтан біздің еліміздегі болып жатқан өзгерістер барысында мұғалімдердің шығармашылық
Шеберлік, шығармашылық – бұл белгілі қатынастар арқылы өзара байланысқан
Педагогикалық шеберліктің іске асуы байқалатын тәжірибиені мақсатты да белсенді
Басқа мамандық иелеріне қарағанда мұғалімдердің өз білімдерін және жұмыс
Мұғалім өз пәнін оқытудың әдістерін жете игерген, шығармашылықпен еңбек
Педагогикалық шеберлік – идеялық-саяси бағыттың, жалпы мәдениеттің, мамандық білім,
Оқу- тәрбие негізгі сабақ. Сондықтан сабақ тартымды, әсерлі, мақсатты,
Сабақ – бұл логикалық аяқталған, толық белгілі уақытпен шектелген
Сабақтың сапасы осы аталған эелементтердің әрқайсысының дұрыс пайдалануынан тұрады.
Сабақты жоспарлаған кезде тек қандай білім беру керектігі ескерілмей,
Қазіргі сабақтарға төмендегідей талаптар қойылуы тиіс:
Сабақта берілетін мазмұны ғана қарастырылмай, сонымен қатар алған білімдерін
Білімінің бір бөлігі оқушылардың өздерімен іздену, зерттеу барысында игерілуі
Сабақ мазмұны әртүрлі нұсқалар бойынша жүзеге асуға тиіс: бірде
Қазіргі сабаққа қойылатын талаптың бірі – оның ғылыммен байланыстылығы.
Сабақ барысында әр оқушымен жеке жұмыс жүргізу. Әр
оқушының жеке жұмысын ұжымның жұмысымен байланыстыра, ұштастыра білу керек.
Бұл оқыту әдістері төмендегі талаптарды орындау барысында жүзеге асырылады:
Біріншіден, оқушылардың қызығушылығын, қабілетін ескере отырып, әртүрлі деңгейлік тапсырмалар
Екіншіден, оқушылардың өз бетінше жұмыс істеуі.
Үшіншіден, әрбір сабақтың құрылымы қойылған мақсатына қарй нақты болуы
Сабақтың құрылымы:
Мақсаты: оқу-тәрбие барысында комплексті мақсат қою:
а) оқушы түсінігін қалыптастыру;
ә) әр пән бойынша қабілетін, біліктілігін дамыту;
б) оқу еңбегін қалыптастыру;
2. Сабақ барысында тәрбиелеу: а) жан-жақты дамыту; ә) мақсат
Сабақтағы оқыту әдісінің мазмұны:
а) толықтылығын /оқу бағдарламасна байланысты/;
ә) ғылымдылығы;
б) өмірмен байланыстылығы;
в) қарапайымдылығы;
г) пәнаралық байланыстың сақталуы;
ғ) жүйелілігі.
Сабақтағы оқыту әдісінің түрі:
а) тақырып бойынша өткізілген сабақтар ішінде берілген сабақтың орны;
ә) ұйымдастырудың тиімді тәсілдерін пайдалану /жеке жұмыс, топпен жұмыс,
б) әрбір тапсырманың аяқталуы;
в) тапсырмалардың деңгейлілігі;
г) мұғалім-оқушы арасындағы байланыс;
ғ) уақытты үнемді пайдалану.
Сабақтағы оқытудың әдіс-тәсілдері:
А) әдіс-тәсілдердің сабақ мазмұнына сәйкестігі
Ә) олардың сабақ мақсаттарын орындауға тиімдлігі
Б) оқушы қызығушылығын арттыруға бағытталған әдістер
В) ойлау қаблетін дамытуға бағытталған әдістер
Г) өз бетінше жұмыс істеуге ұйымдастырудың жүйелілігі
Д) әртүрлі сыныптан тыс жүргізілген жұмыстарды пайдалану
Е) алған білімін іс жүзіне асыра білуі, дәлелдей алуы,
Оқыту әдістерін тиімді қолдану үшін мұғалімге қойылатын талаптар:
Мұғалімнің өзін-өзі бақылауы (тапқырлығы, іскерлігі, мәдени сөйлеуі, оқушылармен мәдени
Санитарлық-гигиеналық режим (сыныптың тазалылығы, температурасы, бөлме ауасының тазалығы т.б.)
Психологиялық режим (тәртіпті қадағалау, өзара – дұрыс қарым-қатнасты ұйымдастыру).
Тапсырмалардың талапқа сай болуы (артық болмауы)
Сабақты оқу матералдарымен қамтамасыз ету, оларды тиімді пайдалану.
Оқушының және мұғалімнің жұмыс орнын дұрыс ұйымдастыру.
Сабақ құрылымының оқу-тәрбие жұмысына тигізетін әсері.
Оқыту әдістерін тиімді қолдану үшін сабақ құрылымына қойылатын талаптар:
Сабақтың жоспарланған бағдарламаға және белгіленген уақытқа сәйкестігі.
Сабақ бөлімдерінің бір-бірімен байланыстығы.
Ғылымдылығы.
Сабақтың эстетикалық тәрбиеге тиімділігі.
Жаңа тақырыпты игеруі.
Дамыта оқытудың принциптерінің сақталуы.
Өмірмен байланыстылығы.
Сабақтың көрнекілігі, ТСО.
Кітаппен жұмысты ұйымдастыру.
Сабақта оқушылардың өз бетімен жұмыс істеуі.
Оқушылардың белсенділігі.
Оқушылардың әртүрлі әдіс-тәсілдерімен қамтамасыз етуі.
Әр оқушымен (жақсы оқитындарға көңіл бөлу, нашар оқитындарға көмектесу).
Оқушылар білімін бағалау.
Оқушылар білімінің тиянақтылығы.
Үй тапсырмасын ұйымдастыру.
Сабақ барысының темпі.
Мұғалімнің педагогикалық ұстамдылығы.
Мұғалім сөзінің мәдениеттілігі, жүйелілігі.
Сөздік жұмыстар.
Оқу әдісі.
Жазба жұмыстарының жүйелілігі.
Әдеби шығармаларды оқытуы
Сабақ үстінде оқушының жүйелі жұмыс істеуіне мүмкіндік туғызу, сабақтың
Сондықтан көптеген ұстаздар, осы орайда мектеп ұстаздары Романдина П.П.,
Кесте -1
Оқыту әдісін қолданудың ғылыми құрылымы
(Ю.А. Конаржевский бойынша)
;;;
Оқытудың сыни тұрғыдан ойлау әдісі:
Сыни тұрғысынан ойлау – белгілі бір идеяларды қабылдай отырып,
Сын тұрғысынан ойлау стратегиясын ұсынушылардың анықтамасы бойынша: сын тұрғысынан
Оқушылардың сын тұрғысынан ойлау қабілеттері дамыған сайын оларда төрт
Өз бетінше тұжырым, қорытындыға келу қабілетін;
Ұқсас құбылыстар арасынан тиімділерін таңдай білуін;
Проблеманы шеше білуін;
Пікір таласты жүргізе білу қабілеттерін қалыптастыру қажет.
Сыни тұрғысынан ойлау стратегияларына: бағытталған оқу, хаттардың түрлері, кластер
Ерекшелігі:
Оқыту мен үйретудің үш деңгейін түсіне және суреттей алатын
Әртүрлі оқытудың стратегиялары сабақтың ұтымды жерлерінде пайдалана білу керек.
Сабақ үстінде әртүрлі оқыту стратегиясын қалыптастыра білу керек.
Күтілетін нәтиже:
Сұрақ қою мен сын тұрғысынын ойлаудың арақатнасын түсіне білу.
Сын тұрғысынан ойлауды қолдау мақсатымен қойылған мұғалім сұрақтарының маңызын
Сыныпта тақырыпқа байланысты қызығушылық, мағынаны ажырату тақырып туралы толғау
Оқытудың осы әдісі сабақта қалай қолданып жүргенін білу мақсатына
1-сабақ
Сабақтың тақырыбы: “ Жалбыз "
Сабақтың мақсаты: мәнерлеп, түсініп оқу, байланыстыра, жүйелі сөйлеуге қалыптастыру.
Сабақтың дамытушылық мақсаты: оқушылардың сөздік қорларын молайту, тіл байлығын
Тәрбиелік мақсаты: Пайдалы өсімдіктерді білуге, табиғатқа деген сүйіспеншілігін артыруға,
Сабақтың көрнекіліктері: суреттер, мақал-мәтелдер, дидактикалық ойындар, қима қағаздар.
Сабақтың түрі: ой қозғау, тақырыпты құру, талдау, сұрақ-жауап, текстік
Сабақтың барысы:
Ұйымдастыру кезеңі.
Жаңа сабақ.
Қорытынды.
Бағалау.
Үйге тапсырма беру.
Қызығушылықты ояту.
Табиғат көрінісі бейнеленген сурет.
Сұрақтар берілді:
Балалар, мына суреттен нелерді көріп тұрасыңдар? (тау, тас, су,
Оларды қалай атауға болады? (табиғат)
Ендеше, табиғаттың сәні- өсімдік екен.“Өсімдік- жердің жасыл көрпесіˮ дегенді
Осы тамаша өсімдіктер біздің айналамызда өседі. Өсімдіктердің бірі
Кесте – 2
Ассоцация құру
Ой қозғау. Әр топқа тапсырма беріледі.
топ. Дәрілік өсімдіктер
топ. Көкөністердің пайдасы.
топ. Гүлді өсімдік тіршіліге қажетті жағдайлар, оларды күту, оларды
-Сергіту сәті.
- Мағынаны ажырату.
Мәтінмен жұмыс: тізбектей оқу, іштей оқу, әр топтан оқу,
Сабақ барысында әртүрлі дәрілік шөптердің пайдасы жайлы да
Тірек кесте – Дәрілік өсімдіктер.
№ Емдік топтары Түрлері
1 Жүрек тамыр жүйесіе арналған Долана, сасық шөп, жалбыз
2 Жарақатты жазатын және тері ауруларына Жалбыз, жөке
3 Өтке арналған Қырықбуын, арша, бақ-бақ, жалбыз, қалақай
Оқушылардың қосымша мәліметтер алуы олардың өзіндік білім, туған жерге,
Әр топтағы оқушыларға гүлді өсімдіктің мшелерін қима қағаздар арқылы
Сабақ соңына таман тестік тапсырмалар орындатты.
Тестік тапсырма: “Өсімдік мүшелері"
Дұрыс жауапты таңдау тесті. “Жапырақ" немесе “өсімдіктердің" мүшелері тарауы
Өсімдіктің жер асты мүшесін тап
А) сабақ Ә) жапырақ Б) гул В) тамыр
2. Өсімдіктің тыныс алу мүшесін тап
А) тамыр Ә) сабақ Б) жапырақ В) гүл
3. Өсімдік бөліктерінің ретін тап
А) жапырақ Ә) гүл Б) сабақ В) тамыр
4. Ағаш бөліктерін тап
А) тамыр Ә) сабақ Б) дің В) жапырақ
5. Ағаштың тамыры, діңі, жапырағы, жемісі бар. Қай бөлігі
6. Шөптесін өсімдіктерге жатпайтын артық бөлігін тап
А) тамыры Ә) сабағы Б) діңі В) гүл
7. Ағаштың қай бөлігі жетпейді
А) жапырағы Ә) тамыры Б) гүлі В) жемісі Г)
8. Өсімдіктің қай бөлігі жетпейді
А) сабағы Ә) жапырағы Б) гүлі В) жемісі
Тақырыпқа байланысты мақал-мәтелдер, жұмбақтар.
Үйге тапсырма берілді.
Білімділер бағаланды.
2- сабақ
Тіршіліктану, 10 сынып
Сабақ: танымдық қызығушылықты дамыту, теориялық білім мен біліктілікті қалыптастыру.
Тақырыбы: Вируология. Вирустар.
Мақсаты:
1. Білімділік: Вирустар – прокариоттық ағзалардын генетикалық деңгейдегі паразиттері
2. Дамытушылық: Вирустардың құрлысы, құрам тіршілігі, жұғу жолдары туралы
3. Тәрбиелік: Салауатты өмір сүру негіздері: әлеуметтік, сыртқы
Сабақ түрі: аралас сабақ.
Қолданылатын әдістері: ББҰ, ассоциация, Венн диаграмасы, сұрақ жауап стратегяисы.
Сабақтын жоспары:
1. Ұйымдастыру.
2. Үй тапсырмасын тексеру. / Венн диаграмасы6 ссоциация
3. Жаңа тақырыпты баяндау.
4. Өтілген тақырыпты қорыту, бекіту.
5. Үй тапсырмасын беру
Ұйымдастыру
Үй тапсырмасының меңгеру деңгейлрін тексеру (сурақ-жауап). Венн диаграммасы.
1. Прокариоттар патшалығының өкілі –ционобактериялар дегені міз не? Оларға
2. Көк – жасыл балдырлар мен бактериялардан биоценоздағы ролі
3. Венн диаграммасны пайдаланып көк-жасыл балдырлар мен бактериялардың ұқсастығы
4. Қорытынды: Өткен тақырыптың түйіні:
5. А Жасушалық ұйымдасудың
1. Деңгейін біліміуіі керек: 1-ші еңгей. Прокариоттық «ядролыларға» дейіңгі
ә/ Жасуша баолық тірі ағзалардың құрылымдық функционалдық және
Жасаушыға жарғақшылық мембраналық құрылыс тән.
2 Ядро жасушаның құрамдас негізгі бөлігі.
2. Жасауша тек бөліну арқылы ғана көбейді.
3. Ағзаның жасаушылық теориясы- жануарлар мен өсімдіктердің шығу тегі
Жаңа тақырып:
1. Проблемалық, әлемдік ой-толғау(Дүниежүзілік денсаулық сақтау қоғамы, СПИД, тұмау,
2. ББҮ
білемін Білгім келді.Үйрендім
1. Инфекция
2. Микробтар
3. Жұқпалы ауру түрлері
4. Күресу жолдары
5. Вакцинация
1. Вирусалогия
2. Вирустар. Құрлымы, құрамы
3. Вирустардың жасушамен өз ара әрекеттелуі.
4. Бактериофагтар.
5. Вирустардың шығу тегі
6. Вирус –РНҚ вирус -ДНҚ Тіршіліктің жасушасын формасын
Проқ-қ ағзалардың генетикалық деңгейдегі паразиттері в нуклеоперотеидтер ақуыз ДНҚ
Вирус жас бет-гі жасауша .
1. А,В, гепатит бауырда.
2. Тұмау тыныс алу жолд.
3. Минингит жүйке жасаушалар.
4. Паратит шықшыт бездері.
5. Бектериофог бактерия вирусы (сызбанудамен таныстыру) ДНҚ, РНҚ, тек
3. Балалар, жаңа тақырыпты қорытындылау үшін оқулықпен жұмыстармен сөздік
Тер. Сөздік:
1. Вирус
2. Вирусология
3. Бактериофаг
4. Капсид
Сонымен 1. Вирустар- прокариоттың аналардың генетикалық деңгейдегі паразиттері.
2. вирус –«у». Күресу жолдары.
3. вирустардың әрекетінен.
Европадағы миллиондаған адамның өлімі, мүгедектік, экономикалық дағдарыс, қазақстандығы кешегі
Рефлексия .
1. Вирустардың жасушаға әсері немен сипатталады?( танымдық ізденіс)
2. Неліктен тұмау вирусының түрлері дәрі-дәрмектерге тез уйреніп
Қатысқан пән мұғалімдерінің сабаұтарында қолданған жаңаша әдістері маған өте
2.2 Қазіргі мектептердегі оқыту үрдісіне әдістерді тиімді қолданудағы іс-
«Қазақстан-2030» стратегиялық бағдарламасы біздің ойымызша, ел дамуының әдіснамалық тұжырымдамасы.
Жалпы білім реформасының басты міндеттерінің бірі- оның ғылыми әдіснамалық
Бағдарламада:
-оқутыды ғылыми зерттеулермен кіріктіру, жер-жердегі жоғарыоқу орындарында ғылыми
-жоғары оқу орындарының матермалдық-техникалық базасын нығайту ,оқыту және ғылыми
-жоғары оқу орындарын және жалпы білім беретін мектептерді оқу
-оқутышылар ұжымдарының білім сапасы үшін жауапкершілігін арттыру жағдайларын жасау.
Жаңа экономикалық жағдайда жас мамандардың көтеріңкі академиялық белсенділігі
Білім беруді ұйымдастырудың дүниежүзілік тәжірбиелерінде өзін ақтаған жаңа білім
Профессор Ж. Қараевтың деңгейлеп-саралап оқыту әдісі оқушылардың өздігінен танып,
Шығармашылық деңгей талаптарынан тұрады.
1 деңгей: Репродуктивтік деңгей:
- жаттап алуға лайықталған анықтамалар, ережелер, аксиома, теорема, т.б
-алдыңғы сабақта жанадан меңгеріліп білімінің өзін өэгертпей қайталап, пысықтауға
-тапсырмалар жаңа тақырып үшін типті және өмірімен байланысты керек.
2 деңгей: Алгоритімдік деңгей елеулі белгілерді есте сақтау дағдысына
-өтіп кеткен материалдарды реттуге және жуйелерге берілген тапсырмалар, бірақ
-логикалық есептер, тапсырмалар, сарамандық жұмыстар,зертханалық жұмыс.
3 деңгей: Эвристикалық танымдық-іздену түрінде орындалатын тапсырмалар:
-анализ бен синтез, салыстыру арқылы тақырыптағы негізгі білімді анықтау,
4 деңгей: Шығармашылық.
- олимпиадалық тапсырмаларды орындау қажет.
Деңгейлеп-саралап оқыту әдісінің екінші бір жағы- оқушыларды дүниежүзілік бідім
Мысалы:
1деңгейде 5 сұрақ × 2 ұпай – 10 ұпай
2 деңгейде 4 сұрақ× 3 ұпай - 12 ұпай
3 деңгейде 3 сұрақ ×5 ұпай- 15 ұпай
4 деңгейде 1 сұрақ ×10 ұпай
10ұпай оқушылардың жинаған ұпайларына қарай баға мониторингі белгіленеді.
Мысалы:
1 деңгейде 8-10 ұпай жиналса,˝ 3˝ деген баға.
1-2 деңгейде 11-12 ұпайға,˝4 ˝ деген баға.
1-2-3 деңгейде 23-37 ұпайға,˝5 ˝ деген баға.
4- олимпиадалық деңгейге қосымша жұмыстың орындалуы дәрежесіне қарай ˝4˝немесе
Сонымен қорыта айтқанда, деңгейлеп саралап оқыту әдісі:
Оқушының өз қабілетіне, болашағына сенуіне;
Оқушыны ынталандыруға;
Оқушы мен оқушының ынтымақтастық қарым- қатынас достығына;
Оқушының өз білімін өзі бағалай білуіне;
Баға әділдігіне;
Білім көрсетудің әділ сайысына;
Дүниежүзілік рейтинг жүйесіне;
Дүниежүзілік ˝Балалар құқықтарының Конвенциясы˝ қағидаларын сақтауға мүмкіндік береді.
Кесте-3
Дипломдық жұмысымыздың эксперименттік жағын бастауыш сынып мұғалімдерінің қоғам талабына
3˝а˝ сыныбында 21 оқушы бар, 3˝б˝ сыныбында да
Алдымен экспериментке дейінгі оқушылардың білім деңгейін анықтап алғанды жөн
Ізденіс барысында мынадай критерийлер анықталды:
Оқушының өз қабілетіне, өз болашағына сенуі, ынтасы, достарымен қарым-қатынасы
Осы критерийлердің негізінде оқушылардың білімінің жоғары, орта, төмен деңгейлерін
Жоғары: оқушы өз қабілетіне сенімді, болашығына сеніммен қарайды, ынталы,
Орта: өз қабілетіне кейде сеніммен қарайды, кейде күдіктенеді, болашағына
Төмен: оқушы өз қабілетіне сенімі аз, болашағына немқұрайды қарайды,
Жаңа оқыту әдістемесі Профессор Ж. Қараевтың ˝деңгейлеп-саралап оқыту˝ әдістемелерінің
Сабақты өткізу үшін күнтізбелік жоспар жасалды, әдістемеге сәйкес көрнекі
Эксперимент жоғары нәтижеде жүргізілгендігін тексеру қорытындысы дәлелдейді
№
Деңгейі Эксперимент тобы
саны -21 Бақылау тобы
Саны - 21
Экспериментке дейін Эксперименттен кейін Экспериментке дейін Эксперименттен кейін
1 жоғары 4 8 4 4
2 орта 6 11 7 7
3 төмен 11 2 10 10
Ұсынылған әдістемелік нұсқауларымыздың тиімділігін жіне оқушылардың білімдерін қалыптастыру мақсатында
Эксперимент нәтижесі оқушылардың оқуға деген қызығушылықтары, ынтасы, іздемпаздықтары, жаңаны
Сонымен, осындай жүргізілген сабақтар бүгінгі қоғам талабына сай келеді
Эксперимент соңында осы мектептің бастауыш сынып мұғалімдері арасында сауалнама
Тақырыбы: Сабақта оқытудың жаңа әдістерін қолдану сізді несімен қызықтырады?
Сауалнама: Тақырыпқа байланысты жауаптардың бірнеше варианттары беріледі, соның 2-ін
Өзіндік, әдеттен тыс және бұрынғыдан жақсырақ нәрсені жасау қызықты.
Оқушылардың оқу-тәрбиеге деген қызығушылықтары артады.
Әкімшілік тарапынан көрсетілген қолдау қуантады.
Әріптестердің арасында жаңа статусқа ие боласың, жаңашылға деген сыйластық,
Жаңа әдістер арқылы өз тәжірибеңді, күшің мен қабілетіңді жүзеге
Өзіңді- өзің сыйлау арта түседі, өзіңе деген жаңа көзқарас
Алынған нәтиже мұғалімдердің 8-і 5,6 жауаптарды таңдаған, 2-і басқа
Осыдан шығатын қорытынды,бастауыш сынып мұғалімдері оқыту әдістерінің тиімділігін арттыру
ҚОРЫТЫНДЫ
Әдістер өте көптүрлі және шексіз болып келеді. Мұғалімнің таңдап
Мұғалімнің негізгі мақсаты- сабақ сапасын көтеріп, әдіс түрлерін жетілдіре
Педагогикалық еңбек- нағыз шығармашылық еңбек немесе ,ғылыми зерттеу жұмысымен
ҚОЛДАНЫЛҒАН ӘДЕБИЕТТЕР ТІЗІМІ
АГУ. Педагогика.Алматы.2004
Әбілова З. Оқушыларға эстетикалық тәрбие беру.-А.1972
Айтмамбетова Б. Жаңашыл педагогтар идеялары мен тәжірибелері. –А
Ізденіс, шығармашылық тәжірибе./ Мектеп мұғалімдерінің іс- тәжірибесінен. Ескелді
Валиева М. Білім беру технологиялары және оларды оқу–тәрбие үрдісіне
Валиева М. Білім беру технологияларының нәтижеге бағдарланған білім берудегі
Шардарбеков Д. Қазірігі кездегі оқытудың педагогикалық технологиялары. 2006
Биология және салауаттылық негізі/ Ғылыми педагогикалық журналы
Әбиев Ж., Бабаев С., Құдиярова А. Педагогика. Дарын
Дауыс пен көрініс./оқу мен жазу арқылы сыни тұрғыдан ойлау
Поташник М.М. Инновационные школы России: становление и развитие.-М: Новая
Таубаева Ш.Т. ˝Исследовательская культура учителя: методология, теория и практика
Афанасьев В.Г. Системность и общество. Москва.1980
Сластенин В.А. Формирование личности учителя советской школы в процессе
Қазақстан мектебі/журнал -2000 ж. № 6/.
Назарбаев Н.А. Қазақстан -2030. Барлық қазақстандықтардың өсіп – өркендеуі,
Сейталиев А.М. Қазақстанның жоғарғы мектебі 1998.
17.Сертқаликва А. Қазақстан мектебі-2003
18.Набидолина А. Қазақстан мектебі-2003
19.Хабина Н.В. Бастауыш мектебі 2003
20.Көккөзыва К. Бастауыш мектеп 2004
21.Біржанов Қ., Мусин С. Педагогика тарихы. Алматы 1984
22.Баймуратов О.,Қажымуратов К. Қазіргі кезеңдегі ғылыми –тнхникалық процесс ерекшеліктері.
23.Назарбаев Н.А. Қазақстан -2030. Барлық қазақстандықтардың өсіп – өркендеуі,
Қазақстан мектебі/журнал -2000 ж. №3/
24.Педагогика (дәріс құралы АГУ).
25.Айтмамбетова Б.Р. Педагогтік институтта студенттердің мұғалімдік мамандыққа қызығушылығын қалыптастыру.
26.Қабдықайырұлы Қ., Монаханов В.М. ˝Оқытудың педагогикалық жаңа технологиясы˝ А.,
27.Выготский Л.С. Развитие высших психических функции. М: Изд –во
28.Эльконин Д.Б. Как научить детей читать? М., 1983.
29.Щедровицкий Г.П. Новшество и инновация. Учительская газета 1998.
Қосымшалар:
Кесте -1Оқыту әдісін қолданудың ғылыми құрылымы
(Ю.А. Конаржевский бойынша)
;;;
Кесте – 2
Ассоцация құру
Қосымша-3
Тестік тапсырма: “Өсімдік мүшелері"
Дұрыс жауапты таңдау тесті. “Жапырақ" немесе “өсімдіктердің" мүшелері тарауы
1.Өсімдіктің жер асты мүшесін тап
А) сабақ Ә) жапырақ Б) гул В) тамыр
2. Өсімдіктің тыныс алу мүшесін тап
А) тамыр Ә) сабақ Б) жапырақ В) гүл
3. Өсімдік бөліктерінің ретін тап
А) жапырақ Ә) гүл Б) сабақ В) тамыр
4. Ағаш бөліктерін тап
А) тамыр Ә) сабақ Б) дің В) жапырақ
5. Ағаштың тамыры, діңі, жапырағы, жемісі бар. Қай бөлігі
6. Шөптесін өсімдіктерге жатпайтын артық бөлігін тап
А) тамыры Ә) сабағы Б) діңі В) гүл
7. Ағаштың қай бөлігі жетпейді
А) жапырағы Ә) тамыры Б) гүлі В) жемісі Г)
8. Өсімдіктің қай бөлігі жетпейді
А) сабағы Ә) жапырағы Б) гүлі В) жемісі
Экспериментке таңдап алынған оқыту әдісі.
Кесте-3
Қосымша -5.
Сауалнама.
Тақырыбы: Сабақта оқытудың жаңа әдістерін қолдану сізді несімен қызықтырады?
Сауалнама: тақырыпқа байланысты жауаптардың бірнеше варианттары беріледі, соның 2-ін
Өзіндік, әдеттен тыс және бұрынғыдан жақсырақ нәрсені жасау қызықты.
Оқушылардың оқу-тәрбиеге деген қызығушылықтары артады.
Әкімшілік тарапынан көрсетілген қолдау қуантады.
Әріптестердің арасында жаңа статусқа ие боласың, жаңашылға деген сыйластық,
Жаңа әдістер арқылы өз тәжірибеңді, күшің мен қабілетіңді жүзеге
Өзіңді-өзің сыйлау арта түседі, өзіңе деген жаңа көзқарас қалыптасады.
1
Қазіргі жаңашыл дене шынықтыру сабағынан шығатын идея: оқытудың,
Сабақтың жалпы функциясы: тәрбилеу және дамыту арқылы жеке басты
Сабақтың үш мақсаты:
Білімділік
Тәрбиелеу
Дамыту
Гүл
Сабын
Дәрі
Жалбыз
конфет
Хош иіс
Деңгейлеп саралап оқыту әдісі оқушыға қандай мүмкіндік береді
Оқушыны ынталандыруға
Оқушының өз қабілетіне, болашағына сенуіне
Оқушының өз білімін өзі бағалай білуіне
Оқытушы мен оқушының ынтымақтастық қарым-қатынас достығына
Баға әділдігіне
Білім көрсетудің әділ сайысына
Дүниежүзілік рейтинг жүйесіне
Дүниежүзілік «балалар құқықтарының Конвенциясы» қағидаларын сақтауға мүмкіндік
Қазіргі жаңашыл дене шынықтыру сабағынан шығатын идея: оқытудың,
Сабақтың жалпы функциясы: тәрбилеу және дамыту арқылы жеке басты
Сабақтың үш мақсаты:
Білімділік
Тәрбиелеу
Дамыту
Гүл
Сабын
Дәрі
Жалбыз
конфет
Хош иіс
Деңгейлеп саралап оқыту әдісі оқушыға қандай мүмкіндік береді
Оқушыны ынталандыруға
Оқушының өз қабілетіне, болашағына сенуіне
Оқушының өз білімін өзі бағалай білуіне
Оқытушы мен оқушының ынтымақтастық қарым-қатынас достығына
Баға әділдігіне
Білім көрсетудің әділ сайысына
Дүниежүзілік рейтинг жүйесіне
Дүниежүзілік «балалар құқықтарының Конвенциясы» қағидаларын сақтауға мүмкіндік
Тұрақты архетиптер фразеологиялық фразеологизмдер формалар
Жаңа форматты сабақтың шығармашылық принциптері
«Фразеологизмдердің антонимдік қолданысы»
Aғылшын және қазақ тілдерінің лексико - семантикалық фрaзеологизмдерін салыстырмалы талдау
ФРАЗЕОЛОГИЯЛЫҚ ТІРКЕСТЕР МЕН КОММУНИКАТИВТІК ФРАЗЕОЛОГИЯЛЫҚ ТІРКЕСТЕРДІҢ ЖАЛПЫ СИПАТТАМАСЫ
Фразеологизмдер - тіліміздің бөлінбес бір бөлшегі
Фразеологизмдердің түрлері
Фразеологизмдердің зерттелу тарихы
Неміс және қазақ тілдерінің құрамында “ақ” және “қара”атаулары бар фразеологиялық бірліктер (салыстырмалы-салғастырмалы тұрғыда)
Ісмет Кеңесбаев және тіл білімі мәселелері